Recenze

chetoos (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Dacia Logan

9.69 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Logan, foto 1 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 4 Dacia Logan, foto 4
Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 6 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 8 Dacia Logan, foto 8 Dacia Logan, foto 9 Dacia Logan, foto 9 Dacia Logan, foto 10 Dacia Logan, foto 11 Dacia Logan, foto 12 Dacia Logan, foto 13 Dacia Logan, foto 14 Dacia Logan, foto 15 Dacia Logan, foto 16 Dacia Logan, foto 17 Dacia Logan, foto 18 Dacia Logan, foto 19 Dacia Logan, foto 20 Dacia Logan, foto 21 Dacia Logan, foto 23 Dacia Logan, foto 24 Dacia Logan, foto 25 Dacia Logan, foto 27 Dacia Logan, foto 28 Dacia Logan, foto 29 Dacia Logan, foto 30 Dacia Logan, foto 31 Dacia Logan, foto 32 Dacia Logan, foto 33 Dacia Logan, foto 34 Dacia Logan, foto 35 Dacia Logan, foto 36 Dacia Logan, foto 37 Dacia Logan, foto 39 Dacia Logan, foto 40 Dacia Logan, foto 42 Dacia Logan, foto 43 Dacia Logan, foto 44 Dacia Logan, foto 45 Dacia Logan, foto 46 Dacia Logan, foto 47 Dacia Logan, foto 50 Dacia Logan, foto 52 Dacia Logan, foto 53 Dacia Logan, foto 56 Dacia Logan, foto 57 Dacia Logan, foto 58 Dacia Logan, foto 60 Dacia Logan, foto 61 Dacia Logan, foto 62 Dacia Logan, foto 63 Dacia Logan, foto 65 Dacia Logan, foto 66 Dacia Logan, foto 67
 

Technické info

Přezdívka auta Šmoula Rok výroby 2005 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Když jsem prodal svého Renaulta, vyvstala otázka jaké auto si pořídit jako náhradu. Dilema a hledání toho správného auta bylo těžké rozhodování ještě těžší. Když jsem viděl, jak mým kamarádům se neustále kazí Golfy a veškeré jejich peníze z brigád končily utopené v autě. Rozhodl jsem se jít opačným směrem a finance spíše šetřit. Volba padla na nějaké jednoduché auto. Však až budu chodit do práce koupím si pořádné auto. Poté co začaly vycházet čísla Světa Motorů s ojetou Dacii Logan s 446 000 km na tachometru. Pop přečtení padla volba jasně. Dnes tohoto rozhodnutí nelituji.

Můj Logan by vyroben roku 2005 v rumunské Mioveani. Jedná se o první model, který pod vedením Renaultu umožnil Dacii dýchat a vrátit se na trh. Když v roce 2005 Logan přišel na trh, sliboval velký vnitřní prostor, spolehlivou a osvědčenou techniku a jednoduchou konstrukci, se kterou si každý poradí doma v garáži, nebo navštíví jakéhokoli vesnického mechanika. Pro pohon vybral Renault jednoduché osmiventilové 4válce. Naprosto převažují motory 1.4 55 Kw, vzácněji se vyskytují silnější 1.6. Pojďme se spolu podívat, jaký Logan je.

Začneme exteriérem. Desing vozu je hodně subjektivní záležitostí. Určitě se nejedná o žádného krasavce. Přesto si myslím, že jsou daleko horší auta. Celek působí hranatým dojmem, ale karoserie sedan je vcelku hezká a i zadní část působí jednoduchým ale uhlazeným dojem. Krásný prvek je chromovaná lišta na přední části a lepší dojem podtrhuje lakovaná spodní část nárazníku v barvě karoserie. Přední část působí docela sportovním vhledem navíc s jistou elegancí. Krásné jsou i originální čiré světlomety. Zadní část i přes jednoduchost vypadá vcelku elegantně. Vzhledu docela pomohla i koupená chromovaná koncovka výfuku.

Interiér je vcelku jednoduchý a nic jiného od něj nelze čekat. Palubní deska je dosti strohá a krásy moc nepobrala. Přesto si myslím, že nikoho neurazí. Plasty jsou tvrdé, ale dobře zpracované a dobře se udržují. Ani ve 100tis km nikde nic nebouchá a palubní deska nevrže. Nevýhodou je středový tunel, kde jak je známo s prvních novodobých Dacii jsou ovladače hodně utopeny dole. Ergonomie tudíž není příkladná. Přesto je ovládání jednoduché a přehledné. Čtyřramenný volant menšího průměru je příjemně měkký a dobře se drží. Celkově vnitřek působí příjemným dojmem. S volantem se manipuluje hůře s absence posilovače řízení. Ten byl až v nejvyšší výbavě. Přesto manipulace není nejhorší. Sedadla jsou objemná a pohodlná. Po delší cestě z nich, ale trochu bolí záda. Zadní cestující mají dostatek prostoru. Se svým rozvorem nabízí neskutečný vnitřní prostor a vzadu se usadí i 3 cestující. Pro zajímavost, rozvor je větší než u Octavie.

Logana pohání základní a možná jeden z posledních nesmrtelných motorů 1.4 8V 55 Kw. Čtrnáctistovka z řady Energy (kdysi z Renaultu 19) je jedna z nejspolehlivějších motorů vůbec. Dokud olej teče, jednotka jede. Motor nemá dnes obvyklé hydraulické zdvihátka ventilů samočinně vymezující jejich vůle, ale mechanické šroubky jako u staré škodovky. Proto s doporučuje každých 100 tis km ventily seřídit. Dynamika není nic moc a je potřeba motor točit do 2 700 -3000 ot. Min. Poté motor značně ožívá a dynamika se výrazně zlepší. Velice mě příjemně překvapila spotřeba. Ta se pohybuje kolem 6,2 l a dálku zvládne za 5,8 l na 100 km. Maximální rychlost je 167 km/h, jenže na dálnici se citelně projeví horší odhlučnění vozu, kde u 130 Km/h točí přes 3000 ot a hluk je při tom vysoký. Limitem mého auta je 165 Km/h. Příjemné cestovní tempo je kolem 140 km/h. Jako celek hodnotím motor jako spolehlivý, úsporný, robustní a výkonově dostačující. Olejová náplň činí 3,2 l. Motor pracuje s 5ti stupňovou převodovkou. Řazení je lehké ale občas nepřesné a gumové. Řadicí páka se dobře drží, ale vypadá jak z nějakého rumunského traktoru. Manipulace s ní je ale příjemná a bezproblémová.

Jízdní vlastnosti jsou průměrné. V ostrých zatáčkách je vcelku stabilní, ale dosti se naklání a je potřeba volant držet silněji, než je zvykem. Přesto hodnotím jízdu kladně. Podvozek byl vyvinut na špatné rumunské cesty. Je robustní a odolný a skvěle žehlí nerovnosti. Je naladěn komfortně. Na špatných či rozbitých cestách je králem. Po rozbitých cestách si jezdí jako by nic, žádné bouchání karoserie či rázy do volantu. Bouchání od podvozku či uskakování zádě. Celkově mě překvapilo jak je karoserie robustní a má plno nosných částí plechových a ne jak dnešní „papundeklová auta“. Na dálnici doma není ale mimo ni ano.

Kufr pojme obrovských 510 l, nevýhodou je nemožnost sklopit zadní sedadla. Ty jsou připevněny napevno a nejde s nimi manipulovat. Co mě rozčiluje je ovládání víka kufru pouze klíčkem. Žádná páčka vedle sedadla, ale vždy musíte klíč vytáhnout a odemknou víko kufru. Navíc neustále hlídat, aby se klíč v kufru nezabouchnul, pak bude pozdě.

Kvalita zpracování je podprůměrná. Občas je potřeba něco opravit a dotáhnou. přesto to není nic co by ovlivnilo jeho provozu schopnost. Podvozek je skvěle ošetřen a i po 12 letech skvěle odolává korozi. Podmotorový rám, ramena a další části jsou původní a stále na nich drží černá ochranný nástřik z výroby. U některý aut už po 4 letech ochranná barva zmizí. Co mě překvapilo jsou i brzdové trubky, ty jsou jako nové a odolávají všem vlivům velice dobře. Čemu je potřeba věnovat velkou péči je karoserie. Ta odolává korozi o dost hůře. Trpí hlavně podběhy, dveře, prahy a kapota. Když ale včas necháte ošetřit dutiny a to budete opakovat každé 2 roky máte klid. Pokud se koroze objeví i na karoserii, když ji včas podchytíte dá se s ní bojovat. Olejová vana je hliníková, takže tam se bát nemusíte..

Logana bych doporučil každému, kdo hledá levné, jednoduché a spolehlivé auto. Při dobré péči nabídne spolehlivost, skvělé jízdní vlastnosti na nezpevněných vesnických cestách a i určitou odolnost a houževnatost. Rozhodně si auto nezaslouží posměch.



Silné stránky

Odolná a robustní technika, obrovský vnitřní prostor, spolehlivý a úsporný motor, levné náhradní díly, snadná opravitelnost, jízdní vlastnosti, desing, pohodlné sedadla, velký zavazadlový prostor.

Slabé stránky

Malá zpětná zrcátka, otevírání kufru a nádrže jen klíčkem, koroze karoserie, horší použité materiály v interiéru, horší protihluková izolace, gumové řazení.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškeré servisní úkony se snažím dělat svépomocí. Auto je opravdu jednoduché a zvládne to i ten kdo není žádný automechanik. Jediné co jsme na autě řešil je výměna předních čepů řízení. Jinak stále jezdím bez poruchy. na jaře se chystám seřídit ventily.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Automobil byl pořízen v autobazaru XSO Hřivinův újezd. profesionální jednání a přátelské prostředí.

 

Novinky v recenzi

3.5.2017 20:49

Ventily

Ve 109 000 km, jsem nechal seřídit ventily. Jelikož ventily nemají hydraulická zdvihátka, ale obyčejné šroubky jako u Škody 120. Je seřízení jednoduché. Výrobce doporučuje seřizovat ventily jen u verzí na LPG při 90 000 Km. Ale i pokud na LPG nejezdíte doporučuji co každých 30 000 km ventily seřídit. Výfukové už měly docela vůli a bylo potřeba je seřídit. Sací 0,10 a výfukový 0,25. Auto je tišší, živější a úspornější.


Přidat názorDiskuse: Dacia Logan

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Dacia Logan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
6
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…