Recenze
Chevrolet Camaro Coupe 3,8 V6
Technické info
Přezdívka auta Snížek Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:104858 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3791 výkon [kW]: 147 / 153 * kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Vždycky sem toužil mít kupé. Americké kupé. Tak nějak by asi měla začínat recenze na tohle auto. Sen jsem si splnil s BMW 650, ale to se u mne z již dříve popsaných důvodů opravdu neohřálo.
Nicméně po kupé sem pokukoval nadále i jako majitel dvou sedanů. Po výhodném prodeji Alera (hodně štastných km novému majiteli) jsem zvažoval v podstatě jen 2 vozy: Pontiac Firebird a Chevy Camaro.
Jaký první sem se vyrzail podívat na Firebird, jenže po stránce tech stavu se mi moc nelíbil, v záloze jsem měl tedy sesterský model, ale o generaci mladší. S Camarem to bylo výrazně lepší. |Ihned po přijetí na sever do jedné malé vesničky na nás ve stodole potutleně mrkal. A byl to fešák na první pohled. Volba padla tedy na Chevyho. Firebird byl sice o jednu generaci starší a víc klasický, ale zas měl o 60 HP méně.....takže ani nelituju. Rozhodl hlavně stav a téměř stejná cena.
Něco o modelu - Chevrolet Camaro IV. generace se představilo v roce 1993 jako nástupce velmi úspěšné třetí řady, které je i u nás velmi hojně zastoupena. Slavný pony car přinesl v nové generaci novou moderní karoserii a nové motory (v nabídce ještě 5,7 V8 OHV)
V roce 1998 následoval facelift (jak Camara tak samo i sesterského modelu Pontiac Firebird), který přinesl novou příd s novými světlomety, upravený interiér a již od roku 1996 byl v nabídce nový motor V6 3,8 L.
Camaro se v roce 1998 stalo v Evropě (Ženeva) kabrioletem roku. Výroba 4. generace, která jinak probíhala v kanadském závodě GM v Saint-Therese (Quebec), byla ukončena v roce 2002 a 4 generace se taka stala na čas i tou poslední, než v roce 2009 přišla do prodeje 5 generace po obrození slávy pony a muscle cars (Mustang a Dodge Challenger).
Příběh mého Chevyho začíná dovozem z USA do ČR v roce 2005 a je to moje první vozidlo v US verzi - všechna má předchozí auta vč. amerik byly Evropské specifikace.
Vozidlo zde v čr jezdilo jen do roku 2007, pak bylo uloženo do stodoly, značky uloženy do depozitu a znovu bylo vozidlo oživeno až letos na jaře. Jedná se tedy o uloženku, která 9 let nejezdila (zcela prokazatelně) a auto je v krásném zachovalém stavu a má najeto jenom 100 tis km.
Camaro spolu se sesterským Firebirdem a konkurenčním Fordem Mustang klasickým zástupcem tzv. PonyCars, jejichž slavná historie se začala psát v roce 1965, konkrétně Camaro od roku 1966 (modelový rok 1967).
Jedná se o klasické 2 dvéřové kupé s protáhlým čumákem, dlouhou kapotou a karoserií z oceli, lisovaných kompozitových plastů (krom skeletu a logicky zadních blatníků už je z oceli jen kapota) - přední blatníky, dveře, zadní víko kufru a nárazníky sou plast - s pohonem zadních kol a motory V6 a V8 OHV.
Moje Camaro je poháněno motorem 3,8 V6 OHV Series II o výkonu 200HP a motor přenáší výkon přes 4 st. samočinnou převodovku GM HydraMatic 4L60-E. Ano, klasická amerika, prostě legendární a nesmrtelné OHV, moje mimochodem teprve druhé (po 5,7 HEMI v 300C - vše ostatní DOHC (CTS, Sebring, Alero nebo OHC - Stratus). Motor si libuje v nízkých otáčkách - 1500-3500 otáček je jeho oblíbené spektrum, pokud jedete normální jízdu. Při kickdownu se nechá vytočit až 5tis otáček za burácivého zvuku motoru i výfuků. Točivý moment je 310 Nm při 4100 ot/min.
Díky rozsáhlému použití plastů váží Camaro V6 pouze 1500 kg, což je na vůz o rozměrech 4907x1882x1303 výborná hodnota a dnešní stejně rozměrné vozy si o ní mohou jen nechat zdát. Výrobce navíc dával v roce 2000 záruku na prorezavění karoserie celých 6 let.
Výbava: ABS, EBD, ASR, manuální klimatizace, kotouče vpředu i vzadu, vzpěry kapoty i kufru, otáčkoměr, 3 brzdové světlo, imobilizér, voltmetr, ukazatel tlaku oleje, stavitelný volant, 4x airbag, automat, orig. ALU disky.
Dodatečná výbava: 2DIN rádio s MP3, DVD, GPS, Wifi, 3G internet, Android 5.1, USB, možnost DAB i DVB-T TV, parkovací kamera, duální výfuk Magnaflow, přední mlhovky s DRL
Podvozek: Přední kola zavěšena nezávisle na dvojici příčných nestejně dlouhých ramen SLA(Short/Long Arm); zadní tuhá náprava Salisbury s dvěma podélnými suvnými rameny, torzní tyčí, panhardskou tyčí a zkrutným stabilizátorem. 16" kola. Kotouče na všech kolech s vnitřním chlazením, rozvor náprav 2568 mm, rozchod kol vpředu/vzadu 1542/1539, min. světlá výška 112 mm.
Jízdní vlastnosti: Camaro umí být na nerovnostech a rozbitých českých silnicích velmi pohodlné, ale jde s ním jezdit i sportovně, samozřejmě evropský sporták v pravém slova smyslu to není, spíš takové GT. Camaro je prostě pony car a v Evropě ho není s čím srovnat. Konkurencí je mu hlavně Mustang, který ovšem v roce 2000 nabízel slabší motory - ono "slavný" 4,0 V6 měl až někdy do roku 2009 výkon 210 Hp, což je poněkud fauxpas, když toto Camaro nestojí ani třetinu toho co 09 Mustang a má o 10 HP méně.
Dále mel i horší interiér.
Nicméně Camaro je vhodné jak na víkendové projíždky za účelem radosti z jízdy (už proto že nemá žádné ESP, stabilizace a asistenty, takže jezdit bokem a driftovat s ním jde opravdu skvěle), tak i na každodenní běžné ježdění, interiér je navíc velmi prostorný a pohodný, samozřejmě mluvíme o předních sedadlech, ty zadní jsou nouzové a víceméně pouze pro malé děti do cca 10 let věku.
Interiér - klasický, černý americký interiér, materiály nejsou na špičkové úrovni, ale nikde nic nevrže, vše sedí jak má. Z elektrické výbavy zde není skoro nic, ale u ponycaru to nevadí. Sedí se velmi nízko, při parkování u vysokých obrubníků se z auta ani tak nevystupuje, jako spíš vylejzá. Díky nízké výšce ale vozidlo výborně sedí.
Spotřeba: kombinovaná spotřeba je 11 litrů.
Jízdní vlastnosti: max rychlost 210 Km/h, Zrychlení 0-96 Km/h: 7,3 s.
Jízda Camarem mě vždy baví a auto zejména v bílé barvě je opravdu nepřehlédnutelné, a nejen vzhledem. Díky dodatečně montovanému duálnímu výfuku Magnaflow má auto i na poměry V6 naprosto skvělý zvuk a vůz nejde nejen přehlédnout, ale i přeslechnout - o to víc, že Camar 4. generace u nás moc nejezdí, v ČR je nejvíc zastoupená 5,3 a 2 generace. První a čtvrtá jsou zde opravdu v řádu desítek kusů. Šestá je pak čerstvou novinkou.
Po koupi vozu proběhlo přihlášení + zapsání vyjimek do velkého TP (TUV) , výměna baterie (Bosch) , výměna rádia, výměna parkovaček
Silné stránky
Vzhled, charakter a legendární jméno/model, zvuk, výkon, pohodlí, slušná spotřeba, levné ND, obrovské možnosti individualizace a vylepšení, naprosto perfektní stav uloženky, velmi zachovalé , klasická ruční brzda vedle voliče automatu
Slabé stránky
vůz jen v základní výbavě bez elektriky a s látkovými sedačkami, v plánu je výměna sedaček za el. ovl. kožené. Zvláštnost Camara - varovné blinkry se spínají tlačítkem na boku sloupku volantu :o)) stěrače se ovládají levou páčkou spolu s blinkry
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuju tam kde všechna předchozí auta a základní věci si dělám sám.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od soukromého majitele, perfektní jednání, vše předvedeno, libovolně dlouhá zkušební jízda - jen já a kamarád bez majitele, možnost si vše prohlédnout, popsané všechny věci co se na autě dělaly a co event. zbývá dodělat, popsána historie vozu, k autu i několik náhradních dílů, naprosto perfektní jednání.
Novinky v recenzi
Prodáno
hodně spokojených km novému majiteli.
Jarní údržba
umytí, vyluxování interiéru, nabarvení potřebných věcí, dolití kapalin
Aditivum do benzínu
od STP.....dnes nalito
Ošetření těsnění
dvěří a kufru před zimou přípravkem zabranujícím namrznutí a praskání pryže.
Výročí
1 rok od koupě....
Podzimní údržba
vyčištění interiéru ubrousky na plasty Sonax, dolití ostřikovačů a oleje.
Překonání BMW
Dnes sem s Camarem překonal to co sem najel s BMW 650. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus, Alero, CTS, 300C, XJ Super V8, Camaro, 650i,
Oprava ostřikovačů
nová tryska, nová hadička míst trubičky. Už to neteče na svody a stříká jak má. Práce osobně :o)
Instalace předních mlhovek s DRL
denní svícení a mlhovky v jednom.
Vyčištění a naplnění klimatizace
už to zase chladí jak ledárna :o)
Výměna oleje
Petro Canada Supreme 10W30, filtr Fram, práce osobně :o)
Vyčištění interiéru
ubrousky na plast Sonax
50 let Camara
První generace šla do prodeje sice už v roce 1966, ale jako modelový rok 1967 a hlavní prodeje také začly až v roce 1967, tedy letos slaví Camaro 50! Gratulace a hodně dalších generací.
Drobný servis
dolití sefva, natřetní věci v motoru, natřené třmeny brzd, ošetření těsnění dveří na zimu, dolití ostřikovačů, ošetření zámků
Adetivum Sonax
nalil sem do ndárže adetivum na čištění palivového systému
100 000 Km
Dneska mi na tachmetru naskočilo 100 000 km (62 500 majlí)
KN filtr a nové žárovky
výměna vložky vzduchového filtru + parkovačky vpředu i vzadu (ano jsou i v zdaních lampách, W5W)
Přidat názorDiskuse: Chevrolet Camaro Coupe 3,8 V6
- Re: Re: Re: Re: Re: Oprav 03.12.2016 21:04 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 03.12.2016 21:02 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 02.12.2016 19:52 XTad
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 02.12.2016 08:32 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 02.12.2016 06:37 webpaja
- Re: Re: Re: Re: Oprav 02.12.2016 06:34 webpaja
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 02.12.2016 00:07 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 01.12.2016 16:32 XTad
- Re: Re: Re: Oprav 01.12.2016 10:48 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 01.12.2016 10:40 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 01.12.2016 10:37 Barrichello
- Re: Re: Oprav 01.12.2016 10:19 webpaja
- Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 01.12.2016 10:18 webpaja
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 01.12.2016 10:16 webpaja
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 30.11.2016 23:24 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 30.11.2016 16:12 XTad
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 30.11.2016 15:50 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 30.11.2016 14:44 Joab
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 29.11.2016 22:28 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 29.11.2016 21:46 XTad
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 28.11.2016 23:07 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 28.11.2016 18:12 RADEK1
- Re: Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 28.11.2016 16:19 Joab
- Re: Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 28.11.2016 12:44 Barrichello
- Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 28.11.2016 08:11 RADEK1
- Re: Re: Re: Ty nemas V8..? 27.11.2016 20:12 Barrichello
- Re: Re: Ty nemas V8..? 27.11.2016 20:11 Barrichello
- Re: Re: Ty nemas V8..? 27.11.2016 12:48 RADEK1
- Re: Ty nemas V8..? 26.11.2016 20:05 Barrichello
- Ty nemas V8..? 26.11.2016 19:53 MariAchi
Další vozy Chevrolet Camaro
-
Chevrolet Camaro (2010) Majitel: The_Stig
Přidáno: 17.8.2010 3810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (1976) Majitel: Zlumik
Přidáno: 5.4.2007 12310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2008 1210 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (2013) Majitel: Barrichello
Přidáno: 16.4.2018 289 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (1987) Majitel: JirkaS
Přidáno: 25.7.2011 3810 Majitel 9.88 Uživatelé