Recenze

10 Majitel

Chevrolet Camaro Coupe 3,8 V6

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Camaro, foto 1 Chevrolet Camaro, foto 2 Chevrolet Camaro, foto 3 Chevrolet Camaro, foto 4 Chevrolet Camaro, foto 6 Chevrolet Camaro, foto 8 Chevrolet Camaro, foto 9 Chevrolet Camaro, foto 10
Chevrolet Camaro, foto 11 Chevrolet Camaro, foto 12 Chevrolet Camaro, foto 13 Chevrolet Camaro, foto 14 Chevrolet Camaro, foto 15 Chevrolet Camaro, foto 16 Chevrolet Camaro, foto 17 Chevrolet Camaro, foto 18 Chevrolet Camaro, foto 19 Chevrolet Camaro, foto 20 Chevrolet Camaro, foto 21 Chevrolet Camaro, foto 23 Chevrolet Camaro, foto 24 Chevrolet Camaro, foto 25 Chevrolet Camaro, foto 26 Chevrolet Camaro, foto 27 Chevrolet Camaro, foto 28 Chevrolet Camaro, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Snížek Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:104858 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3791 výkon [kW]: 147 / 153 * kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Vždycky sem toužil mít kupé. Americké kupé. Tak nějak by asi měla začínat recenze na tohle auto. Sen jsem si splnil s BMW 650, ale to se u mne z již dříve popsaných důvodů opravdu neohřálo.
Nicméně po kupé sem pokukoval nadále i jako majitel dvou sedanů. Po výhodném prodeji Alera (hodně štastných km novému majiteli) jsem zvažoval v podstatě jen 2 vozy: Pontiac Firebird a Chevy Camaro.
Jaký první sem se vyrzail podívat na Firebird, jenže po stránce tech stavu se mi moc nelíbil, v záloze jsem měl tedy sesterský model, ale o generaci mladší. S Camarem to bylo výrazně lepší. |Ihned po přijetí na sever do jedné malé vesničky na nás ve stodole potutleně mrkal. A byl to fešák na první pohled. Volba padla tedy na Chevyho. Firebird byl sice o jednu generaci starší a víc klasický, ale zas měl o 60 HP méně.....takže ani nelituju. Rozhodl hlavně stav a téměř stejná cena.

Něco o modelu - Chevrolet Camaro IV. generace se představilo v roce 1993 jako nástupce velmi úspěšné třetí řady, které je i u nás velmi hojně zastoupena. Slavný pony car přinesl v nové generaci novou moderní karoserii a nové motory (v nabídce ještě 5,7 V8 OHV)
V roce 1998 následoval facelift (jak Camara tak samo i sesterského modelu Pontiac Firebird), který přinesl novou příd s novými světlomety, upravený interiér a již od roku 1996 byl v nabídce nový motor V6 3,8 L.
Camaro se v roce 1998 stalo v Evropě (Ženeva) kabrioletem roku. Výroba 4. generace, která jinak probíhala v kanadském závodě GM v Saint-Therese (Quebec), byla ukončena v roce 2002 a 4 generace se taka stala na čas i tou poslední, než v roce 2009 přišla do prodeje 5 generace po obrození slávy pony a muscle cars (Mustang a Dodge Challenger).

Příběh mého Chevyho začíná dovozem z USA do ČR v roce 2005 a je to moje první vozidlo v US verzi - všechna má předchozí auta vč. amerik byly Evropské specifikace.
Vozidlo zde v čr jezdilo jen do roku 2007, pak bylo uloženo do stodoly, značky uloženy do depozitu a znovu bylo vozidlo oživeno až letos na jaře. Jedná se tedy o uloženku, která 9 let nejezdila (zcela prokazatelně) a auto je v krásném zachovalém stavu a má najeto jenom 100 tis km.
Camaro spolu se sesterským Firebirdem a konkurenčním Fordem Mustang klasickým zástupcem tzv. PonyCars, jejichž slavná historie se začala psát v roce 1965, konkrétně Camaro od roku 1966 (modelový rok 1967).
Jedná se o klasické 2 dvéřové kupé s protáhlým čumákem, dlouhou kapotou a karoserií z oceli, lisovaných kompozitových plastů (krom skeletu a logicky zadních blatníků už je z oceli jen kapota) - přední blatníky, dveře, zadní víko kufru a nárazníky sou plast - s pohonem zadních kol a motory V6 a V8 OHV.
Moje Camaro je poháněno motorem 3,8 V6 OHV Series II o výkonu 200HP a motor přenáší výkon přes 4 st. samočinnou převodovku GM HydraMatic 4L60-E. Ano, klasická amerika, prostě legendární a nesmrtelné OHV, moje mimochodem teprve druhé (po 5,7 HEMI v 300C - vše ostatní DOHC (CTS, Sebring, Alero nebo OHC - Stratus). Motor si libuje v nízkých otáčkách - 1500-3500 otáček je jeho oblíbené spektrum, pokud jedete normální jízdu. Při kickdownu se nechá vytočit až 5tis otáček za burácivého zvuku motoru i výfuků. Točivý moment je 310 Nm při 4100 ot/min.
Díky rozsáhlému použití plastů váží Camaro V6 pouze 1500 kg, což je na vůz o rozměrech 4907x1882x1303 výborná hodnota a dnešní stejně rozměrné vozy si o ní mohou jen nechat zdát. Výrobce navíc dával v roce 2000 záruku na prorezavění karoserie celých 6 let.
Výbava: ABS, EBD, ASR, manuální klimatizace, kotouče vpředu i vzadu, vzpěry kapoty i kufru, otáčkoměr, 3 brzdové světlo, imobilizér, voltmetr, ukazatel tlaku oleje, stavitelný volant, 4x airbag, automat, orig. ALU disky.
Dodatečná výbava: 2DIN rádio s MP3, DVD, GPS, Wifi, 3G internet, Android 5.1, USB, možnost DAB i DVB-T TV, parkovací kamera, duální výfuk Magnaflow, přední mlhovky s DRL
Podvozek: Přední kola zavěšena nezávisle na dvojici příčných nestejně dlouhých ramen SLA(Short/Long Arm); zadní tuhá náprava Salisbury s dvěma podélnými suvnými rameny, torzní tyčí, panhardskou tyčí a zkrutným stabilizátorem. 16" kola. Kotouče na všech kolech s vnitřním chlazením, rozvor náprav 2568 mm, rozchod kol vpředu/vzadu 1542/1539, min. světlá výška 112 mm.
Jízdní vlastnosti: Camaro umí být na nerovnostech a rozbitých českých silnicích velmi pohodlné, ale jde s ním jezdit i sportovně, samozřejmě evropský sporták v pravém slova smyslu to není, spíš takové GT. Camaro je prostě pony car a v Evropě ho není s čím srovnat. Konkurencí je mu hlavně Mustang, který ovšem v roce 2000 nabízel slabší motory - ono "slavný" 4,0 V6 měl až někdy do roku 2009 výkon 210 Hp, což je poněkud fauxpas, když toto Camaro nestojí ani třetinu toho co 09 Mustang a má o 10 HP méně.
Dále mel i horší interiér.
Nicméně Camaro je vhodné jak na víkendové projíždky za účelem radosti z jízdy (už proto že nemá žádné ESP, stabilizace a asistenty, takže jezdit bokem a driftovat s ním jde opravdu skvěle), tak i na každodenní běžné ježdění, interiér je navíc velmi prostorný a pohodný, samozřejmě mluvíme o předních sedadlech, ty zadní jsou nouzové a víceméně pouze pro malé děti do cca 10 let věku.
Interiér - klasický, černý americký interiér, materiály nejsou na špičkové úrovni, ale nikde nic nevrže, vše sedí jak má. Z elektrické výbavy zde není skoro nic, ale u ponycaru to nevadí. Sedí se velmi nízko, při parkování u vysokých obrubníků se z auta ani tak nevystupuje, jako spíš vylejzá. Díky nízké výšce ale vozidlo výborně sedí.
Spotřeba: kombinovaná spotřeba je 11 litrů.
Jízdní vlastnosti: max rychlost 210 Km/h, Zrychlení 0-96 Km/h: 7,3 s.
Jízda Camarem mě vždy baví a auto zejména v bílé barvě je opravdu nepřehlédnutelné, a nejen vzhledem. Díky dodatečně montovanému duálnímu výfuku Magnaflow má auto i na poměry V6 naprosto skvělý zvuk a vůz nejde nejen přehlédnout, ale i přeslechnout - o to víc, že Camar 4. generace u nás moc nejezdí, v ČR je nejvíc zastoupená 5,3 a 2 generace. První a čtvrtá jsou zde opravdu v řádu desítek kusů. Šestá je pak čerstvou novinkou.

Po koupi vozu proběhlo přihlášení + zapsání vyjimek do velkého TP (TUV) , výměna baterie (Bosch) , výměna rádia, výměna parkovaček

Silné stránky

Vzhled, charakter a legendární jméno/model, zvuk, výkon, pohodlí, slušná spotřeba, levné ND, obrovské možnosti individualizace a vylepšení, naprosto perfektní stav uloženky, velmi zachovalé , klasická ruční brzda vedle voliče automatu

Slabé stránky

vůz jen v základní výbavě bez elektriky a s látkovými sedačkami, v plánu je výměna sedaček za el. ovl. kožené. Zvláštnost Camara - varovné blinkry se spínají tlačítkem na boku sloupku volantu :o)) stěrače se ovládají levou páčkou spolu s blinkry

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuju tam kde všechna předchozí auta a základní věci si dělám sám.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromého majitele, perfektní jednání, vše předvedeno, libovolně dlouhá zkušební jízda - jen já a kamarád bez majitele, možnost si vše prohlédnout, popsané všechny věci co se na autě dělaly a co event. zbývá dodělat, popsána historie vozu, k autu i několik náhradních dílů, naprosto perfektní jednání.

 

Novinky v recenzi

18.4.2018 21:36

Prodáno

hodně spokojených km novému majiteli.

30.3.2018 21:34

Jarní údržba

umytí, vyluxování interiéru, nabarvení potřebných věcí, dolití kapalin

30.3.2018 21:33

Aditivum do benzínu

od STP.....dnes nalito

19.11.2017 16:17

Ošetření těsnění

dvěří a kufru před zimou přípravkem zabranujícím namrznutí a praskání pryže.

6.10.2017 17:55

Výročí

1 rok od koupě....

29.9.2017 20:01

Podzimní údržba

vyčištění interiéru ubrousky na plasty Sonax, dolití ostřikovačů a oleje.

25.6.2017 12:15

Překonání BMW

Dnes sem s Camarem překonal to co sem najel s BMW 650. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus, Alero, CTS, 300C, XJ Super V8, Camaro, 650i,

27.5.2017 19:16

Oprava ostřikovačů

nová tryska, nová hadička míst trubičky. Už to neteče na svody a stříká jak má. Práce osobně :o)

4.4.2017 20:48

Instalace předních mlhovek s DRL

denní svícení a mlhovky v jednom.

2.4.2017 18:53

Vyčištění a naplnění klimatizace

už to zase chladí jak ledárna :o)

19.3.2017 11:44

Výměna oleje

Petro Canada Supreme 10W30, filtr Fram, práce osobně :o)

5.3.2017 18:01

Vyčištění interiéru

ubrousky na plast Sonax

16.2.2017 22:27

50 let Camara

První generace šla do prodeje sice už v roce 1966, ale jako modelový rok 1967 a hlavní prodeje také začly až v roce 1967, tedy letos slaví Camaro 50! Gratulace a hodně dalších generací.

29.12.2016 18:50

Drobný servis

dolití sefva, natřetní věci v motoru, natřené třmeny brzd, ošetření těsnění dveří na zimu, dolití ostřikovačů, ošetření zámků

11.12.2016 09:52

Adetivum Sonax

nalil sem do ndárže adetivum na čištění palivového systému

4.12.2016 17:15

100 000 Km

Dneska mi na tachmetru naskočilo 100 000 km (62 500 majlí)

1.12.2016 10:53

KN filtr a nové žárovky

výměna vložky vzduchového filtru + parkovačky vpředu i vzadu (ano jsou i v zdaních lampách, W5W)


Přidat názorDiskuse: Chevrolet Camaro Coupe 3,8 V6

Další vozy Chevrolet Camaro



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

uvidí se časem, ale vůz je naprosto zachovalý a má najeto pouze 100 tis km.

praktičnost
9

klasické kupé s prostorným interiérem pro řidiče a spolujezdce, kufr je na kupé také velmi slušný

prostornost
10

vpředu skvělá, zadní sedačky pouze pro malé děti

jízdní vlastnosti
9

na silnici sedí dobře, pohodlný, filtruje nerovnosti a rozbité silnice

jízdní komfort
9

výborný

provozní náklady
10

slušná spotřeba, levné ND, k motoru skvělý přistup

náhradní díly
9

z USA za slušné ceny

výkon motoru
9

200 HP je na 1500 kg vážící vůz dostatečné

spotřeba
9

velmi slušná

hlučnost motoru
8

taková jaká má u pony caru být, s Magnaflow absolutní spička

kvalita sedadel
8

základní látková, plánovaná výměna za kožené

brzdy
10

kotouče na všech 4 aneb i Camaro v základu má lepší brzdy jak zánovní škodovka :o))

zavazadlový prostor
8

dostatečný aneb co byste stěhovali v kupé, že. Na větší tašky jsou zadní sedačky






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…