Recenze

ericn (muž 48 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Peugeot 207 1.4 VTi Active

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 207, foto 1 Peugeot 207, foto 5 Peugeot 207, foto 6 Peugeot 207, foto 7 Peugeot 207, foto 8 Peugeot 207, foto 9 Peugeot 207, foto 10 Peugeot 207, foto 11
Peugeot 207, foto 12 Peugeot 207, foto 13 Peugeot 207, foto 14 Peugeot 207, foto 15 Peugeot 207, foto 16 Peugeot 207, foto 17 Peugeot 207, foto 18 Peugeot 207, foto 19 Peugeot 207, foto 20 Peugeot 207, foto 21 Peugeot 207, foto 22 Peugeot 207, foto 23 Peugeot 207, foto 24 Peugeot 207, foto 25 Peugeot 207, foto 26 Peugeot 207, foto 27 Peugeot 207, foto 28 Peugeot 207, foto 29 Peugeot 207, foto 30 Peugeot 207, foto 31 Peugeot 207, foto 32 Peugeot 207, foto 33 Peugeot 207, foto 34 Peugeot 207, foto 35 Peugeot 207, foto 36 Peugeot 207, foto 37 Peugeot 207, foto 38 Peugeot 207, foto 39 Peugeot 207, foto 40 Peugeot 207, foto 41 Peugeot 207, foto 42 Peugeot 207, foto 43 Peugeot 207, foto 44 Peugeot 207, foto 45 Peugeot 207, foto 46 Peugeot 207, foto 47 Peugeot 207, foto 48 Peugeot 207, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Malej Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:126000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Ahoj, v této recenzi bych vás rád seznámil s Peugeotem 207, zástupcem třídy malých vozů.

Jak jsem se k němu dostal? No zcela jednoduše, mám skoro 18letého syna. Zhruba před půl rokem jsem psal blog o tom, jaké auto bych koupil začínajícímu řidiči. Půl roku jsem strávil hledáním, čtením recenzí a testů. Také jsem prolezl pár bazarů – hlavně tedy u autorizovaných prodejců, vyzkoušel pár aut a hlavně přemýšlel, jak to udělat co nejlépe.

Základním zadáním bylo malé auto do 5-ti let stáří rv. 2010-2012, benzinový motor s výkonem 70-100k (nejlépe atmosféra), klimatizací a nájezdem do 150tis km s rozpočtem kolem 150tis Kč, přece jen je to třetí auto do rodiny. A tím to začalo,do výběru se dostali všichni hlavní hráči – Citroen C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 207 a 208, Renault Clio, Seat Ibiza, Škoda Fabia a VW Polo. No a začalo porovnávání a vyřazování.

První šli z kola ti nejdražší, Polo, P208, Mazda 2, Rio – vše kolem 200tis Kč. Pak ti, co se nám z nějakého důvodu nelíbili a tak se poroučeli C3 je spíše pro dámy, Punto, Clio – FL se ani u jednoho z nich moc se moc nepovedl. i20 po FL, vypadá dobře a má celkem slušný motor 1,25l/63kW, ale interiér je bída a celkově je to auto tak trochu humpolácké. Nakonec padla i Fiesta, se slušným motorem a výbavou vždy cena vylezla vysoko nad 150tis Kč.

Takže zbyla 4 celkem rovnocenná auta:

Opel Corsa – dobrý atmo motor 1.2l 63kw, moderní design, slabší výbava
Peugeot 207 – sportovní nádech, dva motory 1.4l 55 a 70kW atmo, slušné ceny
Seat Ibiza – 1.4atmo, hezký exteriér, horší vnitřek a hlavně malý výběr na trhu
Škoda Fabia – klasika českých silnic, žádný zázrak, 1.4 atmo v kombinaci se slušnou výbavou nesehnatelná buď 2009 nebo až konec 2012 – vyšší cena a 1.2 TSi z 2010/11 je pořád velké riziko.

Každé ze zbylých aut mělo něco pro a něco proti, nakonec vyhrála náhoda, byl jsem si koupit na P5008 v servisu novou krytku na nádobku kapaliny do ostřikovačů a dal jsem se s chlapama ze servisu do řeči a vypadlo z nich, že právě vykoupili na protiúčet slušnou P207 s 1.4VTi, 2011 s najetými cca 120tis km. Zavolali prodejce, co ji vykoupil a šli jsme se na ni mrknout, probrali servisní historii – koupený u nich, opravovaný u nich, vykoupený u nich. Žádná velká řacha nebyla. Cenu jsme dohodli velmi slušnou, vše zařídí včetně pojistky, přepisu, drobných oprav. 3 důlky – střecha, dveře a jednu promáčklinu na předním blatníku. Přece jen jde o ojeté auto z Pražského provozu, nějaké šrámy to mělo a má, navíc byla vyměněná spojka, udělaná STK a 120tis km serviska. Slovo dalo slovo a byl jsem v tom :-)

Mám verzi po FL a je podle mě o dost povedenější než verze původní. Přední tlama už není tak velká a jsou zvýrazněny mlhová světla v rozích předního nárazníku. Přední světla jsou sice dost veliká, nicméně k autu celkem sedí a v kombinaci s barvou Inori Blue – ledově modrá, vypadá přední část pěkně. Boční profil je podle mě velmi povedený, dynamický až sportovní a celkem dobře maskuje velikost auta, oproti P206 trošku narostl. Zadní části dominují nová světla s LED potkávacími světly, což dává autu moderní „look“.

Interiér je celkem slušně navržen. Ve předu je dost místa i pro mě (188cm), výhled do všech stran slušný, malou výtku mám k sedadlům. Jsou asi dělaná na menší Francouze, kratší je sedák, ale jejich největším problémem je nastavení opěradla. Místo obvyklé růžice je tu páčka a pevně dané stupně nastavení. Buď je to moc nebo málo. Nicméně i delší cestu jsem přežil v pohodě, asi jsem už trošku zhýčkaný. Kožený volant je nastavitelný v obou osách, takže si člověk pomůže jinak. Kaplička přístrojů ničím nepřekvapí, je naprosto klasická s analogovými budíky tachometru a otáčkoměru + sdružený budík teploty vody a stavu nádrže. Pod volantem je příplatkové ovládání rádia. Přístrojová deska je přehledná a všechno je tam, kde jsem to hledal. Střední panel začíná velkým klasickým oranžově podsvíceným displejem od PSA s předpotopní grafikou. Je ve většině modelů té doby, ale je přehledný a ukazuje vše potřebné. Pod ním jsou výdech topení a klimatizace, následovány jednotkou rádia a pod ním je panel manuální klimatizace. Dále pak tlačítko zamykání a pod ním odkládací prostory, pomalu přechází ve střední tunel s řadící páku, ruční brzdou a držáky na nápoje. Vzadu je to s místem horší, sednu si sice za sebe, ale kolena mám zabořená v opěradle, takže pohodlné to bude pro malé lidi nebo děti. Kufr je dostatečný a pravidelný, má kolem 270l, což pro 2-3 lidi stačí. Tohle auto není koncipováno jako rodinné. Výbava je standardní, tedy Active – 4xAirbag, el. okna + zrcátka, manuální klima, tónovaná okna, rádio CD+MP3, palubní PC, doplněná o pár věcí, jako je kožený paket, ovládání rádia pod volantem a světle modrá metalíza Inori Blue, nic víc.

Motor je atmosféricky plněný benzínový agregát s obsahem 1.4l a označením VTi s kódovým označením EP3. Podle mě je to uživatelsky velmi dobrý motor ve své třídě, má slušný výkon 70kW, tedy 95 koní a velmi dobře táhne, je agilní i od nízkých otáček tak do rychlosti cca 120km/h. Pak mi přijde malinko hluchý do 140km/h a cca 4000tis otáček, ale jakmile se dostanete nad, chytne druhý dech a táhne srdnatě dál a nemá problém ukázat na budíku i 190km/h. Co se týká hluku na palubě, nečekal jsem zázraky. Malá auta jsou na tom s odhlučněním většinou hůře a P207 není výjimkou, ne že by nebylo možné se se spolujezdcem bavit a slyšet ho, ale tichošlápek to také není. Naštěstí vytočeným motor zní celkem slušně. Řazení je u PSA „neverending story“, je to klasická 5-ti stupňová manuální převodovka, klasicky gumová, nikterak přesná, ale oproti starším Peugeotům je značný rozdíl. Ano, nedosahuje přesnosti převodovek koncernu, ale žít se s ní bez problémů dá. Spotřebu se mi daří držet kolem 7l, zatím auto skáče víceméně po městě, ale máme za sebou cca 300km dlouho cestu, kde poměr byl cca 140km dálnice, 120km okresky a zbytek města se s potřebou 7.1L/100km, což jde.

Jízdní vlastnosti jsou celkem jisté, auto celkem dobře drží v zatáčkách i na 15“ kolech. Oproti P206 je 207 o dost tvrdší, dokonce i na standardních kolech 185/65 R15. Dalo by se říct, že houpání 206 je zapomenuto. Jednu věc ale P207 nemá ráda a to je série příčných nerovností, která dokáže při vyšší rychlosti (asi díky nastavení tvrdosti podvozku) auto rozhodit, zadní náprava si lehce odskočí. Možná bych měl pro jistotu nechat zkontrolovat tlumiče na zadní nápravě. Brzdy jsou dobře dávkovatelné a prostě fungují, zatím jsem žádné „vadnutí“ nezaznamenal. Nicméně na malé auto určené víceméně do města, si P207 stojí, pardon jezdí dobře.

Auto mám chvilku, cca měsíc a jezdím s ním tak 2-3 do týdne. Nyní hlavně slouží jako cvičný stroj pro mladého a jsme na začátku, takže už zažilo i nějaké to skákání. Jakmile získá své řidičské oprávnění, čekají nás delší jízdy a pilování stylu během jara, aby mohl v létě vzít mladou a užít si prázdniny v cestovatelském stylu…

Rád bych k autu sehnal originální ALU kola 15“ Peugeot Monako nebo Race spolu s letními pneumatikami a střešní nosič. Dále pak uvažuji o pořízení USB/AUX/BT boxu k radiu, přece jen mlaďoši mají všechny svoje „songy“ v mobilu :-)

To je zatím vše. Až budou nové poznatky, přidám do recenze. Pokud Vás něco zajímá dále, napište, rád zodpovím…

Silné stránky

Pružný a silný motor
Prostornost na předních sedadlech
Dobrý výhled z auta všemi směry
Design exteriéru
Barva Inori Blue
Spotřeba paliva

Slabé stránky

Prostor na zadních sedadlech
Gumová převodovka
Kvalita plastů na dveřích
Tvrdší podvozek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za 2 roky, co auto mám, se nic vážného neřešilo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AV CAR – jako vždy skvělý přístup a moje několikaletá dobrá zkušenost, ať prodej, tak servis.

 

Novinky v recenzi

29.1.2019 18:27

A je pryč...

Po 3 letech v našich službách je pryč, snad novému majiteli udělá radost :-)

5.1.2019 17:21

Kruh se pomalu uzavírá

Tak už máme za Puga náhradu, naše soužití s 207 pomalu končí a je na prodej. Svůj úkol splnil - jako startovací auto pro mladého a zároveň záložní auto. Jezdilo se nám s ním dobře a v mnoha ohledech nás tento malý Peugeot za celé 3 roky pozitivně překvapil. Jeho místo zaujme jeho koncernový bratříček Citroen C3 s minimálním nájezdem a hlavně o pár let mladší - recenze bude, až s ním strávím pár stovek kilometrů :-)

21.8.2018 17:23

Šrámy II

Tak moje trpělivost s přibýváním šrámů na předním nárazníku dospěla ke konci - mladík dostal úkol zajistit opravu laku u jednoho lakýrníka a v rámci výchovy si to "zacvakal" :-)
Nárazník je zas jak nový... Nicméně už přemýšlím nad nástupcem, přece jen už má auto 8 let a přesáhlo najetých 140tis km, takže bude čas ho vyměnit...

22.2.2018 18:00

Stále bez problémů

Tuhle 207 už máme 2 roky doma a zatím žádný problém. Najeli jsme na ní cca 15tis km a bez zaváhání. Trochu jsem se motoru EP3 bál a jediné co jsem měnil, mimo oleje a filtrů, byly svíčky - to je fajn. Je fakt, že se toho za ty 2 roky zas tak moc nenajelo :-)

25.9.2017 17:21

Šrámy

Tak máme za sebou skoro celou sezónu s mladým řidičem - mým synem, který je s autem hodně spokojen a neměnil by. Nicméně za ten rok ho stačil trošku označkovat. Naštěsí žádná větší událost se nekonala jen odřenina předního nárazníku a dva škrábance, každý na jednom boku + lehce odřený elektron jen na patce uff. No ale jsem rád, že jsem mu nekoupil auto úplně nové, ale lehce ojeté :-)

7.1.2017 14:29

Zima s Pažoutem

Tak malej už slouží mladému pánovi k jeho spokojenosti, už si na sebe celkem i zvykli a co jsem s ním minulý týden jel, tak se to soužití pořád jen zlepšuje. Pár tisíc km už spolu najeli.
Pokaždé když s ním jedu já, 207 mě ujistí, že jsem zvolil dobře. I v zimě startuje a funguje dobře, na Pirelli Winter Snowcontrol jezdí jistě, takže i po roce spokojenost :-)

4.4.2016 19:52

Jaro je tu :-)

Tak a letní kola jsou na autě, originál 15" Monaco se standardním rozměrem 185/65 R15 viz nové foto v Galerii...

20.3.2016 20:27

Doplňky

Tak se mi podařilo sehnat originální ALU letní kola 15" Monaco a originální střešní nosič, což je paráda. Ještě, že existuje bazoš. Dal jsem je i do fotek, nicméně ještě nebyli na autě - kola jsou reálné, nosič je z produktového listu Peugeotu. Až dám na auto, tak oboje vyfotím :-)


Další vozy Peugeot 207



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…