Recenze
Mazda MX-5 model NC1
Technické info
Přezdívka auta N/A Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:44000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 93 kroutící moment [Nm]: 167 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 150 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Tak. Dnes jsem dospel k zaveru, ze je nejspis tak akorat vhodna doba, abych sem napsal par radku o nasem poslednim prirustku. Nejlepsi na tom vsem ale je, jak jsem k tomu dospel a co me k tomu vedlo. Snad nebudu nikoho moc nudit a budete brat tohle jako prijemny cteni - at uz pred spanim a nebo treba pri obede s bagetou nad klavesnici..
Dnes se tady po strasne strasne strasne dlouhy dobe udelalo jaks taks slusne, ukazalo se slunicko a nebe pokryla syta modr. "Rucicka teplomeru" na plose ukazovala, ze venku je 6 stupnu a tak jsem se odpoledne rozhodl, ze pojedu umyt nasi Mazdicku. Neni to zrovna idealni teplota, jasne. A pleteny rukavice taky nejdou uplne ruku v ruce s rucnim mytim.. no ale dobra, beru klicky z hacku u dveri a se slovy "Tak ja mazu" se loucim s manzelkou a jdu do garaze.
Spinava chudera stoji uz hezkych par tydnu na svem vyhratem miste. Urcite mi nemuze odpustit ten marast, ve kterym jela naposled - vsak ji to jdu taky ted vynahradit. Vedle parkujici nemcour s petkovym Touringem mi nenechal moc mista, ale zatahnu pupek a protahnu k drobkovi. Vlezu dovnitr.. "klak".. klicek vyskoci z pouzdra.. "zzrrrrrr" zajede do spinaci skrinky.. otocim doprava a EJHLE.. probouzi se. Otacky vyskoci nahoru a pomalu padaji, auto se cely zachveje, vejfuk zacne hucet a ten kovovej zvuk toho vseho mi pres betonove tvrdou sedacku a na ni napojenou panev posle pres pater do palice tolik vjemu, ze po skoro mesici stravenym v Priusu mam pocit ze sedam do neceho fakt fakt staryho a ze tady za me nikdo nic neudela.. DIKY BOHU
Vymotavam se z garazovyho bludiste nahoru na povrch, ozvezuju si jak auto neodrit o betonove zidky, hrabnu si na vyjezdu.. pak jeste extempore s duchodcem, kterej mi doufam, ne-naschval zavre branu primo pred nosem .. ale jsem venku. Motor je ohratej. Rovnou to svihnu do protismeru, abych nemusel objizdet asi deset bloku a po objeti toho garazovyho zatacim doleva a davam na zeleny...
PLNEEEJ .. kontrolka blikne, hlava mi tresti, zvuk je fantastickej, 7 tisic... "dvojka" PLNEEEEEEJ.. je to sen .. radicka vysoka jak moje pest posila 125 koni (nebo co z nich zbylo) na zadni kola, volant jde ztuha, mam tam skoro kilo.. predemnou se blizi semafor.. brzdim a uklidnuju se.. smeju se.. smeju se jak kreten. Koukam na lidi okolo, na nebe, na ty bezcharakterni plechovky okolo. Bezcharakterni aspon v porovnani s timhle strojem pro radost.. Takhle projedu nekolik bloku a za chvili jsem na dalnici. Jasne, pro ty tohle auto urcite neni stvoreny, ale dnes je mi to jedno. Na vjezdu podrazuju na 2 a davam PLNEJ, za 3.. PLNEJ, za 4 PLNEJ.. zacinam vyhlizet policajty, ale zda se, ze vzduch je cistej.. tachometrova 150ka to jisti a s ni sjezd na Ring (rozumejte Bruselskej okruh ;-).. paradni tahla zatacka, kde dojizdim Focuse, kterymu uz dosla odvaha.. Neskutecne se bavim. Je to neuveritelny. Zuby mam zataty, drzim pevne volant, spravnou rychlost tam mam a jen si hraju s plynem .. uplny porno. Uz jen stahnout strechu a bude to snad dokonaly. Asi je to ta ceska znacka, ale uplne zapominam na rychlostni limity a az pred vjezdem do obydleny oblasti zjistuju, ze jedu 170kou.. meziplyn a zacinam odrazovat az na legalni limit. Dojizdim na svetla.. zmerci me pan s 911kou. I v ty rychlosti si vsimam, jak se otaci.. prijemny :-). Mirnej tahlej stoupak a za chvili zastavuju na mycce. Motor necham bezet, davam rucku a jdu si auto obhlidnout..
Je uzasny. Spinavy, ale funguje skvele. Nema zadnou vybavu, ale nic mi v nem nechybi. Ma jen 125 koni, ale v realnym svete je to jedno z tech rychlejsich aut na silnici. Neni to "ital" a presto je to stroj na emoce. Je to fantastickej mix snad vseho, co se da od sportovniho auta ocekavat.. ikona MAZDA MX-5 / MIATA / ROADSTER.. rikejte tomu jak chcete.
_________________________________________________________________
Kdyz jsem jel z tyhle projizdky zpatky, auto bylo umyty. Uz jsem to tak nehrotil a jel jsem pomaleji. Kdyz jsem vjizdel zase na dalnici, v kapote se mi odrazel zapad slunce a oranzova obloha - bylo to uzasny. Ja vyrazne zpomalil a uz jen tak "cruisoval" do garaze. Pred barakem jsem si auto pod lampama jeste jednou ze vsech uhlu prohlid`.. tohle auto fakt miluju. V ten moment na ty dalnici jsem si rekl, ze to sem dnes zkusim predat. Takova to byla parada!
_________________________________________________________________
Jeste bych se tu chtel jen kratce pozastavit nad jednim, rekneme, extremem. Meli jsme predtim dva kombiky. Ten posledni byl navic diesel. Sel do sveta a my si uvedomili, co skutecne chceme. Ale i to, co potrebujeme. Kdyz jezdime v aute sami dva 95% casu, tak na co nam je druha rada sedadel a 500litrovej kufr?? Odpovim za vas: "K nicemu", vazne! Osobne se povazuju za velkyho fanouska aut. Pak ale udelam takovou kravinu a koupim kombika, kteryho vlastne ani nepotrebuju?! "Ty vole, Ondreji, ty jses fakt vocas." Takze takhle ne. Vratil jsem se na spravnou cestu a uz se nemuzu dockat, kam povede... nejaky plany uz mam :-D
Silné stránky
- strasne zabavny auto
- je krasny
- je jednoduchy, je to pravovernej "oldschool" (zadny picovinky, jen dulezity veci)
- je spolehlivy
- je skvele vyvazeny a neni preposilovany
- neni to dyzl ;-)
- rychla mechanika plateny strechy
Slabé stránky
- volant a radicka uz nejsou od Nardi jako u minuly generace (to by se mi moc libilo :-)
- i kdyz nema kdovijakej vykon, libil by se mi tam samosvor..
- musim koupit jiny auto na okruh, protoze je mi lito tam brat tohle..
- musim koupit jiny auto na zimu, protoze tohle je v zime nepouzitelny
:-D
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim zadny. Dolejvam jen vodu do ostrikovacu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Byl fajn. Dal exportni znacky k cene.
Přidat názorDiskuse: Mazda MX-5 model NC1
- mx-5 12.10.2012 10:47 pargi
- Re: :-) 12.10.2012 10:37 pargi
- Re: Re: Re: Omluva Onyxovi... 20.01.2011 20:19 Onyx
- Re: Re: Omluva Onyxovi... 12.01.2011 12:14 OndreY
- Re: Re: Onyxi, pěkně jsi to popsal.... 12.01.2011 09:30 Poustnik
- Re: Onyxi, pěkně jsi to popsal.... 11.01.2011 22:17 Onyx
- Onyxi, pěkně jsi to popsal.... 11.01.2011 15:13 Poustnik
- Re: Omluva Onyxovi... 10.01.2011 18:44 Onyx
- Re: :-) 10.01.2011 18:35 Onyx
- Krasavec auto 10.01.2011 17:43 multidiabolical
- Omluva Onyxovi... 10.01.2011 13:52 OndreY
- :-) 10.01.2011 03:26 Ondřej Šámal
Další vozy Mazda MX-5
-
Mazda MX-5 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.8.2010 2010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (2007) Majitel: Bedrzich
Přidáno: 2.9.2014 910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (2006) Majitel: martinST
Přidáno: 13.6.2018 410 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (2011) Majitel: Jozef33
Přidáno: 24.12.2017 010 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (2007) Majitel: Aleš Jungmann (Auto.cz)
Přidáno: 12.4.2012 510 Majitel 7.78 Uživatelé