Recenze
Renault Mégane Expression 1,6 16v 100k - PRODÁNO
Technické info
Přezdívka auta Megánek Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:77591 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 372 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Motor 1,6 74kW, výbava Expression + hlavové airbagy. Přišlo mi to jako lepší investice než do metalízy nebo litých kol.
Megne byl zaregistrován do provozu v pátek 13.3.2009. Tak, i když na pověry nevěřím, doufám, že to nebude mít na provoz žádný vliv.
• Úplně od začátku
Prapůvodně, když jsem zhruba kolem roku 2005 začal vážně uvažovat o koupi auta, myslel jsem na ojetou Fabii combi. Zhruba v roce 2008, kdy jsem poznal svou nynější manželku, tak jsem poznal i v té době novinku, Renault Clio Grandtour. Ten mi natolik učaroval, že jsem se rozhodl, že peníze ze stavebního spoření ještě rozšířím a pokud to s tou dívkou vydrží, tak si pořídíme Clio Čas plynul, vztah se utužoval, peníze přibývaly. A časem se i mé rozhodnutí začalo měnit. Po studování všemožných ceníků jsem Clio opustil a začal se zajímat o třídu výš. Hlavním důvodem byla samozřejmě cena. Nová auta zlevňovala jak o závod a auto nižší střední třídy stálo jako auto o třídu menší. Tímto se dostaly do hledáčku Renault Megane Grandtour a Ford Focus Combi. Tíhl jsem k Renaultu a to hlavně z důvodu nižší ceny. "Naštěstí" se krátký čas před skutečným nákupem objevil na trhu Megane III. Když jsem viděl první fotky, tak se mi meganek moc líbil, ale říkal jsem si, že asi bude pekně drahý. Když jsem zjistil, kolik stojí, seřídil jsem mířídla a začal se o něj zajímat víc. Předem upozorňuju, že jsme si s přítelkyní (teď už manželkou) dali limit 350.000. Chtěli jsme větší auto, abychom za rok za dva nemuseli kupovat jiný kvůli nedostatku místa pro kočárek. Focus i Megane II Grandtour se mi taky moc líbí, ale co si budeme říkat, už to nejsou nejnovější kousky.
Jednou takhle večer jsme šli na nějakou oslavu, když mi přítelkyně (teď už manželka) oznámila, že v OC Nový Smíchov asi stojí to moje nový auto. Hned jsem se tam rozeběhl a právě tam probíhala předváděčka nového megana. Stál tam ve výbavě expression s tmavým interiérem, takže vlastně přesně to, co jsem chtěl. Po prvním usednutí za volant bylo rozhodnuto. Ten a žádný jiný. Když jsme se dozvěděli, že čekací lhůty jsou 2 měsíce a víc, rozhodli jsme se, že ještě ten týden musíme jít auto objednat. Právě jsme plánovali svatbu a chtěli jsme mít auto co nejdřív. Je pravda, že já ho prostě chtěl co nejdřív Hned další den jsem si objednal testovací jízdu. Jel jsem sice s 1,5 dCi a výbavou Dynamique a byl jsem naprosto unešen. Tak kvalitní interiér jsem nečekal. Řídil jsem sice jen asi 15 minut, ale i to mě utvrdilo v tom, že moje rozhodnutí ohledně koupě megana je správné. Hned v sobotu jsme meganka objednali a já si říkal, jak jen ty dva měsíce vydržím.
Ještě před objednáním, jsem se poptal v jiných autosalonech, jaké výhody mi nabídnou. Nabídli mi povinnou výbavu, přihlášení a buď zimní pneu nebo metalízu. S tím jsme přišli do autosalonu na Chodovci a rovnou jsme jim řekli, že pokud nám to nedají, tak půjdem jinam. Sice možná trochu suverénní, ale na druhou stranu jsme to řekli na rovinu, a nebyl s tím problém.
Auto nakonec dodali zhruba za měsíc a něco. No a co vám mám povídat. Z autosalonu mi volali v pondělí a pro auto jsme mohli jít až v sobotu. Tak dlouhý týden jsem ještě nezažil.
Když jsem se v sobotu v šest ráno probudil, bylo mi jasný, že už neusnu, a tak jsem se radši došel umýt a připravit se na ten sváteční okamžik. Předání bylo domluveno na 10:30. V 10:00 jsem vyrazili z domu a vzhledem k tomu, že bydlíme cca půl hoďky pěšky od autosalonu, udělali jsme si malou procházku a říkali si, že za půl hodiny už bude auto naše. Z autosalonu jsme vyjeli skoro až v poledne se všemi papíry. Navíc jsem dostali již zmíněnou sadu zimních pneumatik, povinnou výbavu a auto nám zdarma přihlásili.
První delší cesta vedla z Prahy do Přerova. Ze začátku jsem se musel dost držet, abych motor moc nevytáčel a nejezdil moc rychle. Ale jakmile počítadlo kilometrů přeskočilo první tisícovku, trochu jsem se do toho opřel a vyzkoušel potenciál auta. Po předešlých zkušenostech s Felicií a Fiestou svých rodičů jsem byl docela překvapený, jak je to auto živé. Na dálnici při 130 km/h ještě ochotně zrychlovalo. Trojka se dá točit daleko přes stovku. Je mi jasný, že pro majitele silnějších aut to je normální, ale já takovou zkušenost předtím neměl.
• Auto
Tak to vezmem zvenku zepředu
Nový Megane vypadá tak nějak nafoukle. Design se mi velmi líbí. Hlavně ty široký přední i zadní blatníky. Motoru chybí jakýkoliv vrchní plastový kryt, ale na druhou stranu je skvěle chráněn zespodu. Nárazníky nejsou chráněny žádnými černými plasty jen dveře mají na své spodní straně ochranný pás. Ten je však bohužel hodně nízko, takže jeho funkce není ideální. Nejširší místo je cca v úrovni klik. Nevím, jak je tomu u ostatních aut, ale nový Megane se dost špiní. Stačí aby bylo trochu mokro a celé boky a bohuzel i vnitřní část prahů jsou hned špinavé. Zadní okno se podle mého názoru špiní enormě. Zpětná zrcátka jsou oproti minulé generaci i jiným autům dostatečně velká, což je jen a jen dobře.
Kapotu podpírá plynová vzpěra, což také vidím jako pozitivum. I když... jak často leze normální človek do motoru... Maximálně jednou za pár měsíců dolít vodu do ostřikovačů. Mezi kapotou a maskou je dost široká mezera. Co jsem se tak díval na jiné Megany, tak některé to mají taky, jiné ne. Nevypadá to sice nijak extra pěkně, ale je to spíš o zvyku. Další ošklivá mezera je v zadních svítilnách. Ta dost bije do očí.
Věc, ze které jsem byl velice překvapen jsou přední světlomety. Mají takovou účinnost, že dálková světla nejsou skoro potřeba (samozřejmě trochu přeháním). Standardní žárovky jsem vyměnil za Philips NightGuide a to je panečku v noci pošušňáníčko. Svítí to výborně.
Sice jsem věděl, že má mít Megane denní světla, ale úplně jsem si nebyl jistý, jak to je. Prodejce nám řekl, že když necháme zapnutá světla, vypneme motor a otevřeme řidičovy dveře, tak světla se automaticky vypnou a zapnou se znovu po nastartování. To samé se děje s rádiem.
Až asi po měsíci zkoumal můj taťka přední světlomet a říkal: "Co to tam máš všechno za žárovky. Je jich tam nějak moc." Tak jsem se na to světlo podíval a opravdu tam jedna žárovka "přebývala". Po chvilce zkoušení jsme přišli na to, že když jsou světla vypnutá a nastaruje se, světla pro denní svícení se automaticky rozsvítí. Na jednu stranu logická věc, ale víte jak, někdo to člověku prostě nedocvakne Denní svícení se zapíná a vypíná přes palubní počítač.
A teď hurá dovnitř
Renault poslední dobou vytváří palubní desky, které vyčuhují víc do interiéru a jsou nízké. Člověk má pak pocit, jakoby seděl výš, než skutečně sedí. Horní část přístrojové desky pokrývá měkčený plast. Kvalita perfektní. Vnitřky dveří jsou částečně čalouněné a všechny materiály jsou příjemné na omak. Nicméně zrovna ty vnitřní části dveří nevypadají nějak extra robustně. Volant se krásně drží. Původně se mi zdál bez kůže ošklivý, ale po těch najetých kilometrech jsem si zvykl, a chybějící kůže mi vůbec nevadí.
Rádio samo o sobě hraje relativně dobře, jen má, na můj vkus, docela zmatené ovládání. Za jízdy to není žádná sranda. Ani čudlíky nejsou tak kvalitní. Už se párkrát stalo, že se čudlík zamáčknul a chvíli trvalo, než se uvolnil. Rádio má externí vstup, ale je to RCA. Takže pokud chcete připojit MP3 přehrávač, potřebujete k tomu kabel jak od foťáku. Ne moc dobrý řešení... Naopak perfektní je ovládání rádia pod volantem. Po chvilce není potřeba vůbec ovládat rádio na středovém panelu.
Odkládacím míst je dostatek. Schránka před spolujezdcem je objemná. Ani už nevím, co všechno jsem tam naházel Úložný prostor v loketní opěrce mezi řidičem a spolujezdcem je akorát na pouzdro s CD, navigaci a sluneční brýle. V podlaze u řidiče i spolujezdce jsou další "skryté" schránky. Do kapes ve dveřích se vejdou 1,5litrové láhve. Jediné, co mi trochu vadí je, že je pouze jeden držák na nápoje. A to v něm jestě třeba plechovka kávy nebo malá petka nedrží... V zadní části loketní opěrky je další místo, kam se dá dát spousta věcí. Vejde se tam cca litrová láhev. My to místo používáme pro bonbóny, žvýkačky atd.
Za zmínku stojí taky sedačky, ve kterých se dá vydržet dlouhá štreka bez větších známek únavy. Ve srovnání třeba s Octávií jsou docela měkká, ale pro mé zhýčkané pozadí velmi pohodlná. Jako velkou přednost vidím jednak komfortní, ale hlavně bezpečnostní, funkci opěrek hlavy, kdy se rozevřou a podepřou hlavu. Za tu dobu, co megana máme, jsem si zvykl na to, že mám hlavu pořád podepřenou, že když přesednu do jiného auta, tak se cítím nesvůj, že mi opěrka nepřiléhá k hlavě. Sedáky by mohly být trochu delší. Pří řízení to tolik nevnímám, ale jako spolujezdci mi docela vadí, že nemám nohy pořádně podepřené. Sedadlo spolujezdce není výškově nastavitelné a tak se sedí dost vysoko. Místa vzadu je relativně dostatek. Superb to není, ale já se svými 180 cm jsem se tam pohodlně usadil a před koleny i nad hlavou jsem měl relativně dostatek místa. Jediné, co mi tam chybí, je loketní opěrka. Další nepříjemná věc je, když si řidič nastaví sedačku do nejnižší pozice, tak cestující za ním nemá místo pro nárty. Upřímně, ty sedačky zas takový zázrak nejsou... Lepší průměr, řekl bych. Co se ovšem čalounění týká, je, jak tu někdo rád říká, tesilové. Umělotina na které se, dámy prominou, prostě potí trdel.
Přístoje jsou napůl digitální a napůl analogové. Chvililinku se na to zvyká, ale jakmile si jednou zvyknete, už nechcete jinak. Když jsem na chvíli přesedl zpět do Fiesty, chvilku mi trvalo, než jsem se "přeorientoval" na klasický tachometr. Při nudné jízdě po dálnici se občas "bavím" tím, že se snažím udržovat ustálenou rychlost. Většinou si vyberu něco jako 123
Intenzita podsvícení se dá regulovat. V noci se dá stáhnout téměř úplně, takže vás přístroje vůbec neoslňují. Naopak při vypnutých světlech svítí přístroje naplno.
Zavazadelník má objem 372 litrů a pravidelný tvar. A propos podlážka... Je relativně tenká. Pod ní je další patro se 2 schránkama a pod ním rezerva a nějaké nářadí. Do kufru byla zakoupená originální síťka na drobnosti, takže už nelítají sem a tam v každé zatáčce a nedělají zbytečný hluk. Do kufru se vejde i kombinovaný kočárek. Každopádně, až na to dojde, budeme muset pořídit ještě rakev na střechu.
Dopředu je výhled dobrý. Sloupky A sice nejsou z nejtenčích, ale nějak extra nevadí. Opačným směrem je to znatelně horší. Výhled dozadu je opravdu děs běs. Mohutné C sloupky udělají svoje a tak je parkování zážitek. Zrcátka jsou nastěstí dostatečně velká, takže se podle nich dá parkovat. Zadní parkovací senzory by měly být v základní výbavě...
• Jízda
Po více než 50000 kilometrech si troufnu napsat něco o jízdních vlastnostech. Srovnávat může jen s felicií a fiestou minulé generace (tedy s tou, ze které vychází fusion).
Prvních několik kilometrů jsem byl překvapený, jak je auto pohodlné, jak zvládá "dokonalost" našich silnic. Pak jsem si všiml, že kola jsou nějaká splasklá. Tak jsem zajel k benzínce a zjistil, že jsou podhuštěná. I nahustil jsem je na předepsaný tlak a komfort se posunul do jiných dimenzí. Bohužel do těch horších. Meganek víc drncá. Na druhou stranu mi přijde v zatáčkách stabilnější. Žádné psí kusy jsem s autem zatím nedělal, takže jak se chová na limitu nemám ponětí. Při běžné jízdě je stabilní a na dálnici při 190 km/h jede krásně rovně, neklepe se, nevibruje, jen je v interiéru už docela hluk.
Vlastně o jízdě toho moc napsat nemůžu. S felicií je to nesrovnatelné. Jízdní vlastnosti má možná lepší fiesta, ale výkonově jsou auta někde úplně jinde. Mně se s tím autem zkrátka jezdí dobře. Dlouhé štreky se jezdí příjemně. Ale běda, jak přijde na krátké nerovnosti. Například kočičí hlavy udělají z interiéru skoro chrastítko. Tady je asi nejvíc znát těch 50000 kilometrů. Interiér je už trochu rozhrkaný, i když na pohled pořád jako nový.
Brzdy jsou renaultovsky jedovaté. Ale je to opět o zvyku. Ze začátku znamenalo každé brždění zaříznutí pásu a skoro přeříznutí vejpůl. Aktivace varovných blinkrů při panickém brždění je dneska snad už standardem.
S volantem se točí hezky. Při parkování je posilovač naladěn příjemně lehce a na dálnici znatelně ztuhne. Přesností však moc neoplývá.
Zimní radovánky
Podle mého soudu je jízda v zimě s meganem příjemná. Auto relativně dobře drží na silnici a nemá moc tendenci ustřelit. Když se to přežene s rychlostí v zatáčce, tak se hrne předkem ven. ESP zasahuje občas až moc citlivě a hlavně se nedá trvale vypnout. Automaticky se zapne při překročení 50 km/h. Což brání smykovým hrátkám, protože jak se jednou pořádně protočí kola, tak je ESP zase naživu.
• Motor a převodovka
Motor je stará známá šestnáctiventilová šestnáctistovka, ale naladěná na 74 kW. Jako základní motor slouží více než dostatečne. Pokud nepotřebujete závodit, je možné řadit o stupeň výš okolo 2500 otáček. Pokud je potřeba zrychlit razantněji, musí se motor víc točit. Není problém ho vytočit k 6500 ale pak už mi začal rezonovat středový tunel. I když vytočit takhle jedničku, dvojku i trojku bylo docela peklo a pro mě zážitek.
Spotřeba se pohybuje mezi 6,0 a 7 litry s cestami v poměru 20 % město, 30 % dálnice a 50 % okresky. Trasu Praha-Hradec-Přerov se dá zajet se spotřebou pod 6 litrů aniž by tím utrpěla dynamika provozu. Je však pravdou, že po dálnici jezdíme cca 120 km/h.
Chvíli jsem uvažoval, jestli si nepřiplatit za silnější 1.6 l 81 kW. Výkonově to není velký rozdíl, ale silnější motor používá 6stupňovou převodovku, což byl docela pádný důvod. V běžném provozu by se šestka asi moc neuplatnila, ale na dálnici by se dalo cestovat ješte pohodlněji (menší hluk) a ekonomičtěji. Teď točí motor při 130 km/h skoro 4000 což je docela dost. Řazení není z nejpřesnějších a je i relativně hlučné, ale žádná tragédie to není. Lehce zadrhavá při přeřazování z dvojky na trojku. Ale například v porovnání s Peugeotem je ale téměř chirurgicky přesné.
• Ceny náhradních dílů
Po půl roce a 16000 ujetých kilometrech, přestaly původní stěrače sloužit a na skle vytvářey spíš šmouhy, než že by stíraly. Originální stěrače stály 900 za kus. To znamená 1800 za oba. Byl jsem z toho dost nešťastnej, až jsem zjistil, že Clio III používá stejné (kupodivu i velikostně) a ty se dají sehnat na aftermarketu. Valeo je prodává cca za 1000. Pořád je to dost, ale aspon je to polovina toho co za originál.
Valea nakonec na autě vydržely chvíli... Letos na jaře (2011) jsem koupil Bosch AeroTwin a to je něco úplně jiného. Už od pohledu jsou ty stěrače lepší.
• Závady
Za celou dobu nás potkala jediná vážnější závada. A to, když jsme na dovolený v Jeseníkách jeli na výlet a při nastupování v neskutečným lijáku nejspíš napršelo do dveří a zničilo se čidlo bočního nárazu. To bylo vyměněno ještě v rámci záruky. Jinak nepočítám-li pískající brzdy, které nám sice v servisu bezplatně vyčistili, ale pískání se za pár dní opět vrátilo, to, ze interiéru občas něco zadrnčí, ale jen na velmi nekvalitním povrchu pražské dlažby a vyklající sep řední opěrky hlavy, musím také konstatovat, že provoz Megana je bez komplikací.
Auto také utrpělo několik šrámů z parkoviště. Všechny cizí vinou.
• Porovnání cen a výbav
Před rokem stál Megane 1,6 74kW Expression 329,900 Kč. Následovalo zdražení na 334,900 Kč. Před Vánoci sleva 20,000 Kč, která je dodnes. Tudíž dnes stoji megane 314,900 a navíc má ve standardní výbavě tempomat a okenní airbagy. Aktuálne (2011 stojí 289,900)
Pokud bych se měl dnes rozhodovat, jestli bych si megana koupil, řekl bych jednoznačně ANO. Nejspíše kombi. A nebo Scenica či Lagunu
• Dovolená ve Francii 2010
Vrátili jsme se ze 14 denní dovolené ve Francii. Megánek sloužil bez nejmenších problémů. Projeli jsme Francii od východu až po úplný západ Bretaně - Le Conquet.
Cestování po francouzských silnicích je nadmíru pohodové. Žádný stres. Nikdo nikam nespěchá a nepotkali jsme nikoho, kdo by nedodržoval rychlost.
Placené dálnice jsou v perfektním stavu. Aby ne, když je, aspoň na naše poměry, mýtné tak relativně drahé (za úsek z Paříže do Rennes se plati cca 22 Eur). Nám mýtné vytáhlo z kapsy dohromady kolem 80 eur. Velice dobrým zvykem je značení benzínových stanic. Stejně jako v Německu je i ve Francii u každé benzínky cedule, za kolik kilometrů následuje další a jaké má vybavení (jídlo, pití, nocleh). Na každých pár kilometrech jsou malá odpočívadla, většinou se záchodky. Paráda.
Francouzi jsou národ motoristický. Každý má auto nebo motorku nebo aspoň pidivozítko typu Aixam. Jak jsem už psal, rychlost nikdo nepřekročoval, ba naopak všichni jezdí pomaleji. Což bylo, hlavně na začátku, pro mě dost problém, protože jsem zvyklý na náš a hlavně pražský provoz, kdy člověk musí být kolikrát hodně rychlý. No ale po pár dnech jsme se přizpůsobili a taky zvolnili.
Většina aut je ve Francii dieselových. Pokud jsem si dobře všiml, tak jsme potkali i dieselové twingo. Pro mě docela velké překvapení.
Francouzi dávají přednost samozřejmě francouzským značkám. Nejvíc bylo vidět renaulty a peugeoty. Naopak jsme potkali jen pár škodovek a ty ještě většinou měli holandskou značku.
Za celých 14 dní jsme zažili jen jednu krizovku, a to, když jsem na kruháku přehlídl paní v Espacu. Jinak všechno probíhalo v klidu a pohodě.
Snad jediná věc, která mě opravdu štvala je, že francouzi nesvítí. Přes den je to ještě dobrý, ale oni nesvítí kolikrát ani za deště a večer, když se už stmívá.
• Servis po 30.000 kilometrech
1.7.2010 byl megánek na servisu po 30 tisích kilometrech v místě, kde jsme ho koupili - A.M.O.S. Otava na Chodově v Praze.
Ujal se nás pan Meškan. Sympatický a vlídný vedoucí servisu. Vše potřebné popsal a vysvětlil.
Celková částka za servis byla 5600,- včetně nového zadního stěrače. Myslím, že celkem sympatická cena.
Co se dělalo:
nový olejový filtr
těsnění šroubu vany
5 litrů oleje ELF evolution SXR 5W40
filtr topení
nový pylový filtr
zároveň provedli opravy v rámci svolávacích akcí (o kterých nás teda nikdo neinformoval...). a to přehrání softwaru řídí jednotky a kontroly předních pružin (naštěstí se nás netýkalo).
Na závěr jsme s panem Meškanem prohodili pár slov o autech a jelo se dom.
Za sebe dávám podtrženou 1.
• Servis po 60.000 kilometrech
S blížícím se nájezdem 60 tisíc kilometrů jsem radši nechal ještě před zimou udělat servis. Už jsem nejel do autorizovanýho servisu, ale nechal jsem to udělat u jednoho známýho.
Výpis najdete níž.
Ze zásadních věcí bych vyjmenoval výměnu předních brzdových destiček a zapalovacích svíček. Motor teď táhne skutečně líp. Jedna z předních brzd už byla dost zanesená a destička neodskákávala od kotouče.
PRÁCE:
Diagnostika ŘJ: 250 Kč
Geometrie PN: 600 Kč
Kontrola strojového spodku a PN: 250 Kč
Ko+vyčištění př.brzd a kotoučů, výměna brzd.destiček: 550 Kč
Ko+vyčištění zad.brzd: 350 Kč
Kontrola+seřízení motoru: 650 Kč
Výměna kabinového a vzduchového filtru: 300 Kč
Výměna oleje a filtru, D+M krycích plastů: 300 Kč
Ostatní servisní úkony spojené s pravidelnou prohlídkou podle pokynů automobilky: 750 Kč
Kontrola+oprava el.osvětlení vozu: 150 Kč
Oprava podsvícení ovládání topení: 300 Kč
Práce celkem : 4 450 Kč
MATERIÁL :
4,7l oleje 5W30 1 300 Kč
Olejový, kabinový a vzduchový filtr: 1 150 Kč
Drobný materiál: 150 Kč
Žárovka 10W, 2x1,2 W: 60 Kč
Př. brzdové destičky: 1 410 Kč
4 ks zapalovací svíček: 690 Kč
Materiál celkem : 4 760 Kč
Cena celkem bez DPH : 9 210 Kč
Toliko zatím poznatků. Kdybyste měli jakýkoliv dotaz, ptejte se.
Silné stránky
design (nemůžu si pomoct, ale to auto je prostě krásny
útulnost interiéru
cena
pohodlí
perfektní hlavové opěrky vepředu
Slabé stránky
řazení (mohlo by být přesnější a tišší)
výhled dozadu
hluk ve vyšších rychlostech (hlavně pneumatiky)
malá stíraná plocha čelního skla
málo odkládacích míst na nápoje
málo místa na zadních sedačkách
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
veškerý servis, kromě přezouvání pneumatik, zatím probíhal Amos Otava na Chodově. bez nejmenších připomínek.
v rámci záruky se měnila jen manžeta ruční brzdy a čidlo bočního nárazu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
A.M.O.S Otava Praha 4. Zkušenosti skvělé. Prodejce byl velmi ochotný. Auto bylo dodáno cca o 14 dříve než bylo původně oznámeno, což není zásluhou dealera, ale i tak potěší :-)
Jako bonus jsme dostali sadu zimních pneumatik, povinnou výbavu a přihlášení. Vlastně jsme si to vynutili, ale na tom už nesejde.
Výbava
Výbava je standardní Expression:
4x airbag
manuální klimatizace
radio s MP3
4x okýnka v elektrice
bederní opěrka řidiče
loketní opěrka vpředu
mlhovky
kliky v barvě karoserie
ABS, ASR, ESP...
k tomu jsme si připlatili za okenní airbagy.
další zásadní částí výbavy je povinná výbava, hasicí přístroj, deka (na pikniky, spaní, atd.), kapesníčky, ubrousky, bonbony a hlavně toaletní papír a vždy alespoň jedna láhev vody.
Novinky v recenzi
Nástupce
Bude to pomalu 6 let, co máme megana. Jak se rodina rozrůstá, rozhodla se rodinná rada pro výměnu kočáru a 2. lednový týden vyměníme megana za grand scenica. Recenzi na grand scenica tu moc není, tak snad budu mít dost času něco časem sepsat a vyfotit.
Nemilé leč předpokládatelné překvapení
Megana jsem kupovali jako rodinný auto, ale ani ve snu mě nenapadlo, že je uvnitř tak malý. Za normálních okolností se 4 dospělí vejdou v pohodě.
Nicméně po tom, co jsme na zadní sedadlo nainstalovali vajíčko s potomkem, tak já se už na sedačku spolujezdce skoro nevejdu.
Pár fotek v galerii pro utovření dojmu. Přední sedačka je posunutá tak, abych se na ni vešel a vydržel tam aspoň chvíli.
Dovolená v New Yorku
Po dovolené v New Yorku jsem do galerie přidat pár úlovků. Jeden z nich skutečně stojí za to...
Servis po 60 tisících
Před zimou jsem nechal udělat servis po 60 tisích. Detaily můžete najít v recenzi.
Rozebírání interiéru
Přestala svítit jedna žárovička v podsvícení ovládání klimatizace. Chtěl jsem se mrknout, jak to uvnitř vypadá. podařilo se mi odstrojit část středovýho panelu a vytáhnout ovládání, ale v zápětí jsem se na to vykašlal kvůli lankům, který jsou na zadní straně ovládání. Fotky v galerii.
Přepracovaná recenze
K padesátitisícovému výročí jsem se dokopal k předělání recenze. Snad je už objektivnější zbavená prvotní unešenosti.
50000
V sobotu jsme po 2 letech, 4 měsících a 10 dnech najeli 50000 km. K tomuhle "jubileu" připravuju novou recenzi, která bude přece jen objektivnější.
nové stěrače
Nové Megany mají obecně problém se stěrači. Oba dva dělají šmouhu v horní třetině okna. Dnes jsem koupil Bosch AeroTwin a šmouha se už nedělá. Jsou sice relativně drahý, ale stojí za to.
výškové reproduktory
Na renault foru jsem se dočetl, že megany nemají z výroby nainstalované výškové reproduktory v palubní desce u A sloupků. Minulý týden jsem se díval a skutečně tam nebyly. I objednal jsem je u Renaultu a v sobotu si je vyzvevedl (311 Kc/kus). Připojil (práce hodná člověka se základní školou) a rádio hraje o poznání lépe. Zvuk už nevychází jen z oblasti nohou, ale odrází se i od čelního skla. Koncertní síň to samozřejmě není...
přezutí a fotky
Asi jako většina lidí jsem nechal přezout auto na letní pneumatiky.
Při té příležitosti jsem udělal pár fotek podvozku. Kvalita nic moc, bylo to focené mobilem.
Každopádně po ujetých 47 tisících žádné vůle ani jiné problémy. Výfuk vypadá kupodivu pořád stejně.
Návštěva Berlína
O víkendu jsme se vypravili do Berlína. Cesty stojí za zmínku snad jen to, že jsme jeli ve 4 lidech a spotřebou cca 7,2 litru s průměrnou rychlostí cca 90 km/h.
Snad nejzajímavější událostí byla návštěva showroomu Bentley a Bugatti. Fotky v galerii.
Cenový sešup
Blíží se dvouleté výročí a tudíž i pojistka na další rok.
Nechal jsem si přepočítat havarijko na současnou hodnotu auta a byl jsem převelice překvapen, že budu platit asi o třetinu míň.
O to víc jsem byl překvapen, že podle tabulek klesna hodnota vozu z 340 tisíc (prodejní cena) na 200 tisíc.
Málem mě z toho švihlo...
40 tisíc a nějaké drobné
O víkendu jsme překročil 40 tisíc najetých kilometrů. Za rok a půs "služby" při čistě soukromých jízdách je to na můj vkus docela dost.
Auto slouží bez problémů a nebýt nateklé vody do dveří a následné nutné výměny čidla bočního nárazu, tak bychom neměli jediný důvod jezdit do servisu s výjimkou servisní prohlídky.
Občas sice něco v interiéru vrzne nebo zachrastí, ale, i když to taky naštve, není to nic vážného.
Malý suvenýr z Bretaně
Při dovolené ve Francii jsem půlku strávili v Bretani. Bretonci se nepovažují za francouze a dávají to najevo různými způsoby. Ten snad nejčastější jsou nálepky na autě s bretaňskými motivy. Jelikož se mi v Bretani moc líbilo, taky jsme si jednu nálepku pořídily. Dnes, po umytí auta, jsem jí konečně mohl nalepit.
Střešní nosiče
Dnes jsme na megánka koupili střešní nosiče z originálního příslušenství Renault. Stojí 3690 Kč. Foto v galerii.
Dovolená ve Francii
Vrátili jsme se ze 14 denní dovolené ve Francii. Megánek sloužil bez nejmenších problémů. Projeli jsme Francii od východu až po úplný západ Bretaně - Le Conquet a celkově najeli zhruba 4500 km.
Cestování po francouzských silnicích je nadmíru pohodové. Žádný stres. Nikdo nikam nespěchá a nepotkali jsme nikoho, kdo by nedodržoval rychlost.
Placené dálnice jsou v perfektním stavu. Aby ne, když je, aspoň na naše poměry, mýtné tak relativně drahé (za úsek z Paříže do Rennes se plati cca 22 Eur). Nám mýtné vytáhlo z kapsy dohromady kolem 80 eur. Velice dobrým zvykem je značení benzínových stanic. Stejně jako v Německu je i ve Francii u každé benzínky cedule, za kolik kilometrů následuje další a jaké má vybavení (jídlo, pití, nocleh). Na každých pár kilometrech jsou malá odpočívadla, většinou se záchodky. Paráda.
Francouzi jsou národ motoristický. Každý má auto nebo motorku nebo aspoň pidivozítko typu Aixam. Jak jsem už psal, rychlost nikdo nepřekročoval, ba naopak všichni jezdí pomaleji. Což bylo, hlavně na začátku, pro mě dost problém, protože jsem zvyklý na náš a hlavně pražský provoz, kdy člověk musí být kolikrát hodně rychlý. No ale po pár dnech jsme se přizpůsobili a taky zvolnili.
Většina aut je ve Francii dieselových. Pokud jsem si dobře všiml, tak jsme potkali i dieselové twingo. Pro mě docela velké překvapení.
Francouzi dávají přednost samozřejmě francouzským značkám. Nejvíc bylo vidět renaulty a peugeoty. Naopak jsme potkali jen pár škodovek a ty ještě většinou měli holandskou značku.
Za celých 14 dní jsme zažili jen jednu krizovku, a to, když jsem na kruháku přehlídl paní v Espacu. Jinak všechno probíhalo v klidu a pohodě.
Snad jediná věc, která mě opravdu štvala je, že francouzi nesvítí. Přes den je to ještě dobrý, ale oni nesvítí kolikrát ani za deště a večer, když se už stmívá.
Toť zatím poznatků. Kdybyste měli jakýkoliv dotaz, ptejte se.
Meganek je už doma.
Čidlo bočního nárazu je vyměněno, koženka kolem ruční brzdy také. Opět mohu servisu A.M.O.S. Otava jen poděkovat a zdvihnout palec za skvělý přístup. Po tom, co všechno slyším a čtu o servisech renault se mi ani nechce věřit.
kontrolka airbagu
Tak je meganek v servisu v Praze. Provedli diagnostiku a zjistili, že se při bouřce dostala voda do předních pravých dveří a poškodila čidlo airbagu. Bude vyměněno v rámci záruky a dveře upraveny, aby se to již neopakovalo.
první závada
Rozsvítila se kontrolka airbagu a na displeji palubního počítače se zjevila známka "check airbag". Jelikož jsme právě na dovolené v Jeseníkách, zajeli jsme do nejbližšího servsisu v Bruntále. Milá paní nám řekla, že nemají čas. Hned zavolala do Opavy, že nás tam další den vezmou. I přijeli jsme do Opavy. Odevzdali auto a čekali. Asi po 20 minutách a prolezení všech aut přišel technik, že se jim rozbil diagnostický počítač a že neví kdy ho spraví. Dali jsme jim hoďku a půl, auto si vzali zpátky a jeli pryč. Jak je možné, ze mají jen jeden počítač je mi záhadou. Každopádně je už megánek objednaný do pražského servisu do A.M.O.S.
servis po 30.000 km
dnes byl megánek na servisu po 30.000 km. detaily v recenzi.
nešlo to sem nedat...
http://www.stream.cz/video/478485-nejkrasnejsi-reklama-na-pouzivani-bezpecnostnich-pasu
Něco málo o spotřebě
O víkendu jsme vyrazili na každoměsíční návštěvu manželčiných rodičů do Přerova. V Hradci Králové jsme tankovali benzím. Při příjezdu do Přerova hlásil palubní počítač průměrnou spotřebu 5,7 litrů. Celou cestu lilo jak z konve, ale i tak se průměrná rychlost pohybovala docela vysoko. Po cestě zpátky do Prahy už spotřeba stoupla na 6,1. Je fakt, že ani já ani manželka nejezdíme jak dobytek (teda já občas jo :-))), ale nechápu, jak někdo můžem mít průměrnou spotřebu 10 litrů...
Vrzání, drnčení a další různé pazvuky
Před relativně dlouhým časem začala palubní deska vydávat drnčivé zvuky. K tomu se pak přidalo bouchání odněkud zepředu zleva při jízdě po dlažebních kostkách a před cca týdnem takové lupání ze všech dveří.
Byl jsem z toho už fakt zoufalej, až jsem předevčírem vytáhl auto, palubku a plasty na dveřích nastříkal sprejem od Sonaxu, mrknul pod palubku, našel nějaký uvolněný kontakt a trochu ho pošteloval.
Dneska už v autě nic nevrže, nedrnčí, neklepe. Skoro jako nový. A plastý prokoukly...
Autosalon Lipsko
Dnes jsme byli v Lipsku na autosalonu. Cestovali jsme ve 4 lidech, průměrnou rychlostí 75.4 km/h a se spotřebou 6,5 litrů.
Něco málo poznatků:
pozitivní:
Honda Cicic 5D - perfektní vnitřek
Citroen C5 - snad nejpohodlnější sedadla, ve kterých jsem seděl (když nepočítám zadní sedadla Mercedesu S400 hybrid)
Renault Megane GT - výborný anatomický sedadla (ty by se hodily do našeho)
BMW, Audi, Mercedes - expozice celkově. od každé řady aspoň dva exempláře a všechny otevřené
Dacia Duster - naživo vypadá hezky a uvnitř už to není taková hrůza
Rocco R - bez komentáře. prostě palec nahoru
Negativní:
málo značek. Chyběl třeba FIAT, SEAT, Volvo, Jaguar, Rolls Royce :-)
Q7 a Passat. Teda auta to jsou pěkný, to jo, ale nepochopil jsem, co na nich všichni mají...
Interiéry Toyoty Prius a Hondy Civic sedan. Na obrázku vypadají perfektně, ale v reálu žádná sláva
Poprvé jsem seděl ve Fabii a Roomsteru... Všude píšou, jak jsou ty interiéry super a kvalitní... Nevím, nepřišlo mi to nějak extra špičkové...
No nakonec jsem stejně měl nejlepší pocit, když jsem si sedl do našeho megánka a jeli jsme dom.
mytí a voskování
Právě jsme se vrátili z Express myčky v Praze Štěroboholích. Nechal jsem na megana naplácat tvrdej vosk v bratru za 1000 korun. Teď zas vypadá, až na pár šrámů, jako novej. Snad ten vosk ochrání lak od dalších oděrek.
Za pár dní skončí...
... platnost značky "zimní výbava" a tak jsem megánka přezuli do letních gum. Při té přiležitosti jsem získal dva poznatky: 1. letní gumy jsou hlučnější než letní (divný) a výfuk je na můj vkus moc rezavej (fotka v galerii).
rok první
Do recenze přidané zkušenosti s ročním provozem.
Výle do Norimberka a vše s tím spojené
Včera v sobotu 13. února jsm se vypravili na výlet do Norimberka. Cestu jsme všichni zvládli perfektně. Jak dopadlo auto po jízdě po prosolených dálnicích můžete vidět v galerii. Cestou se staly 2 zásadnější věci: překročili jsme 20.000 km a vyzkoušeli si maximální rychlost na německý dálnici. Vytáhli jsme to na tachometrových 184 (podle GPS asi 176). V autě jsme byli 4 a vzhledem ke sněžení se mi nechtělo pokoušet víc.
pískování skel + zapsání do systému OCIS
I když nejde o kdovíjaké auto, tak jsem dnes nechal vypískovat okna a zapsat do systému OCIS. Pevně věřím, že ho nebudeme muset nikdy využít.
Už jsme plnoletí...
včera cestou do práce oslavil megánek 18.000 kilometrů. Žádnej dárek nedostal. Leda až se umoudří počasí, tak mu dopřejem porádnou koupel a očistu interiéru. Teď je to fakt humus.
Do recenze přidáno pár postřehů ze zimního provozu.
nové fotky kufru a interiéru
po delší době jsem přidal pár nových fotek kufru a složených sedaček. stejně jako pár fotek ukazujícíh, kolik je místa vzadu. fotky vyžadovaly velkou improvizaci, bo jsem to fotil sás. tak doufám, že jsou k něčemu.
spotřeba
Ač se to zdá téměř neuvěřitelné, tak dlouhodobá spotřeba se drží na úrovni dané výrobcem. A nebýt pravidelných dynamických hrátek, tak by snad klesla k šesti litrům. Ale k čemu by pak byl ten výkon, že...
pár nových fotek a skrytý vstup
Do galerie přidáno pár fotek s podzimní tématikou. Další novinka se týka docela zajímavého nálezu. Při čistění interiéru jsem našel jeden plastový díl mezi rádiem a výstupama pro připojení externích zdrojů, který nepasoval. říkal jsem si, že je to nějaký divný, že jsem si toho dřív nevšiml. Kupodivu šel dost lehce sundat. Po ním jsem objevil jakýsi vstup na připojení nečeho. Předpokládam, že palubní diagnostiky. Než jsem si uvědomil, že musím udělat fotku, tak jsem výše jmenovaný díl vrátil na své místo. Když jsem se ho pak znova zkoušel vyndat, tak jsem si málem zlomil prsty :-) Ještě se pokusím a udělám foto.
zkušenost se servisem
Dneska jsem byl v servisu s problémama, které jsem popisoval před pár dny. Servisní technik nejdřív nepůsobil moc vlídně. Auto jsem jim nechal napospas a šel na kafe. Asi po třech hodinách jsem se vrátil. Auto už bylo hotový a že prý to byly jen špinavé brzdy. Vyčistili je kupodivu zadarmo. Byl jsem velice vděčný. Až do chvíle, kdy jsem zjistil, že brzdy už skutečně nepískají, ale pískání při pomalé jízdě a rejdu doleva stále přetrvává. Kdybyste měl nekdo nápad, co by to mohlo být, sem s ním.
zkušenosti se servisem
Je to zhruba hodina, kdy jsme překročili metu 14000 km. Servisní prohlídka v nedohlednu, ale přece jen se v sobotu podíváme tam, kde jsme byli naposledy před půl rokem. A to zpět do autosalonu, přesněji řečeno do servisu. Začaly pískat brzdy, což není nic hroznýho, ale ono už to píská i když se nebrzdí. Hned napíšu, jak to dopadlo, a jestli byly nějaký trable, protože je všeobecně známé, že renaulťácký servis nestojí za moc.
výměna žárovek
Dnesk jsem vyměnil obyčejné seriové žárovky za Philips Night Guide.
Samotná výměna proběhla za pomocí manuálu asi během 15 minut. Až jsem se divil, jak to bylo jednoduché. Povolit 2 šrouby, povytahnout světlomet, odendat kryt a vyměnit žárovku. Sice jeden z těch šroubů je téměř nemožné povolit, protoze není kolem něj místo, ale šikovné ruce zvládnou vše. Velkým překvapením bylo, že v obou světlometech je zasunutý klíč, kterým se šrouby odšroubují. Pár fotek z akce v galerii.
L´atelier Renault Champs Elysees a zbytek Paříže
Při sobotní procházkou Paříží jsme cestou po Champs Elysees natrefili na L´atelier Renault. V prvním patře je restaurace a v přízemí malá prezentace modelů. Megane Sport, Clio Sport, Twingo Sport, 5 turbo, 4 Gordini a nový Renault Fluence. Do Meganu, Clia, Twinga a Fluence si můžete sednout. Hlavní poznatek byl, že v příplatkových sedačkách Recaro v Meganu není pro můj zadek dost místa :-) Ale naživo vypadají všechna 3 krásně. Hned bych si jeden kus koupil.
Téměř naproti je i znáné sídlo Citroenu. Pro nedostatek času jsme tam ale nezavítali. Každopádně tam mají vystavenou DS3. Nové C3 se po Paříži už prohánějí. Skvosty v podobě Ferrari, Rolls Royce jsou tu na běžném pořádku.
opět doplněná recenze
Protože právě sedím na služební cestě v kanceláři ve Versailles a nemám do čeho píchnout, tak jsem trochu doplnil recenzi. Snad časem nabude vrcholné kvality.
Když jsem včera přiletěl do Paříže, čekal na mě taxík v podobě BMW 535d. Jelikož jsem normální smrtelník, nemám každý den možnost svézt se v takovém autě. Po více než hodinové projížďce po Paříži musím říct jediné: chci ho. Na pravém zadním sedadle se mi moc líbilo :-)
Traffic info
Přišel jsem na to, jak vypnout traffic info i když je zapnuté. Pokud posloucháte cédéčko a začnou vysílat dopravní zpravodajství, stačí jen zmáčknout čudlík, kterým se přepíná mezi rádiem, CD, aux. Zdroj se nezmění, ale traffic info se pro tu chvíli vypne. Škoda, že o tom v manuálu nepíšou.
Dovolená
O víkendu jsme se vrátili z dovolené na Krétě. Půjčili jsme si auto na 3 dny a dostali jsem Hyundai Accent nejnovější generace. Z venku vypadá docela slušně. I uvnitře to není uplně špatné. Ale dost dlouho mi trvalo, než jsem si zvykl na dost vysoký posed, volant nastavitelný jen výškově (už jsem asi rozmazlený), a líný motor. Byla to 1,4 ale moc to nejelo. Accent je sice super pohodnej, ale jízdní vlastnosti jsou, řekl bych, podprůměrné. Když jsem pak přijel dom, tak při první projížďce s Megankem jsem měl docela probém. Spojka zabírá jinak, plyn je jinak nastavenej, s dveřma se nemusí tolik mlátit... :-) Ale na ty jejich silnice tam to bylo snad to nejlepší a i přespat se v tom dalo docela slušně.
Fotky přidám.
Životní událost
První z událostí je, že jsme překročili 10.000 km. To však zůstává ve velkém stíny druhé události a tou byla svatba. Té se Meganek neúčastnil, protože jsme netvořili kolonu a šli pěšky, ale statečně nás vozil po celé moravě pro víno, koláčky, cukroví a na výlety. V závěru jsme absolvovali cestu napříč republikou a z Přerova, kde jsme měli svatbu, jsme vezli výslužku prarodičům do Plzně. Trvalo nám to asi 4 hodiny a nebýt té ***** D1, tak bychom cestu zvládly v naprostém klidu a bez únavy (únava z oslavy se nepočíta :-)
Mytí a první šrám
Dnes nastal čas na pravidelnou koupel. Zhruba jednou za dva měsíce zajedem s autem na Shellku, pořádně ho vyluxujem, vyčistíme interiér a umyjem. Tuhle neděli bylo krásný počasí, tak jsme umyli nejen auto, ale trochu spláchli i sebe. Pak jsme si zajeli na oběd do oblíbené hospůdky. Postavili jsme auto do stínu a když jsme se vrátili, měli jsme odřené přední pravé dveře. Sice to neni nic hroznýho, je tam malý důlek, ale dost to naštve. Hlavně když ví, že to udělal někdo s asi 15 let starým, dost jetým passatem. No některý lidi jsou holt hovada...
kilometrů přibývá
Pomalu se blížíme k magickým 10.000 kilometrů. Včera jsem se vezl skoro celou cestu z Přerova do Prahy vzadu. Sice je to trochu proti mé přirozenosti, ale pobyt tam mi nečinil žádné potíže. Místa bylo dostatek (kupodivu, asi proto, že vepředu seděla relativně skladná dívka), komfort sezení skvělý. Jen vzadu chybí loketní opěrka.
Cestou do Přerova jsem jen tak cvičně zkusil, co motor zvládne a na jedničku a dvojku jsem ho vytočil až do omezovače. Zrychlení parádní ale kolem 6000 otáček začal dost rezonovat středový tunel.
Během návštěvy u budoucího tchána a tchýně v Přerově jsem se svezl s jejich novou Thalií. Zvenku se mi auto docela líbí, ale uvnitř... No, oproti Meganu rozdíl. Tvrdé plastny, volant dost naležato, sedí se spíš jak na židli... Ale za ty peníze je to, myslím, dobré.
lak + místo vzadu
Poznatek 1: s Megankem jsem byl jednou v myčce. Pak se na laku objevily znatelný stopy po kartáčích. Od té doby ho myju ručne houbou a wapkou. Kromě jinýho je to i zábavnější :-)
Poznatek 2: Včera jsem si sedl "za sebe". Za řidičem v pohodě. Za spolujezdcem dost bída. Ale to mě fakt trápit nemusí :-)
Zhruba za 3 týdny pojedem na výlet v 5 lidech. Jsem fakt zvědavej, jak to auto snese. Hned jak se vrátíme, tak napíšu.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Expression 1,6 16v 100k - PRODÁNO
- Re: Moc příjemné čtení 30.09.2011 16:07 DanV
- Moc příjemné čtení 29.09.2011 22:42 Avik_CZ
- Re: Výfuk 09.12.2010 12:51 DanV
- Výfuk 24.11.2010 17:58
- Re: Barva 23.11.2010 09:59 DanV
- Barva 22.11.2010 21:46 Eto
- Re: Re: Motor 22.11.2010 09:06 DanV
- Re: Re: Motor 21.11.2010 20:36
- Re: Re: Motor 21.11.2010 20:28
- Re: parádní recenze 21.11.2010 17:13 DanV
- Re: Motor 21.11.2010 17:02 DanV
- Re: Motor 21.11.2010 11:36 kurtak
- Re: Re: Jako bonus jsme dostali 20.11.2010 21:59 mikesh
- Re: Re: Megi 20.11.2010 21:56 mikesh
- parádní recenze 20.11.2010 18:16 Brázdin
- Motor 20.11.2010 13:40
- Re: dotaz 17.11.2010 15:28 DanV
- dotaz 17.11.2010 09:50 kurtak
- Re: Re: Re: Reklama na používání bezpečnostních pásů... 29.06.2010 06:46 DanV
- Re: Re: Reklama na používání bezpečnostních pásů... 28.06.2010 23:13 Aspire
- Re: Reklama na používání bezpečnostních pásů... 28.06.2010 22:07 DanV
- Reklama na používání bezpečnostních pásů... 28.06.2010 19:58 Aspire
- Re: co to je? 14.06.2010 12:23 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: co to je? 14.06.2010 11:53 DanV
- co to je? 14.06.2010 10:34 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: Z okna kanceláře... 11.06.2010 12:54 DanV
- Re: Re: Re: Z okna kanceláře... 11.06.2010 12:10 David Silver
- Re: Gratulace 30.05.2010 19:38 DanV
- Re: Re: Z okna kanceláře... 30.05.2010 19:36 DanV
- Gratulace 30.05.2010 00:00 chrudoš
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2011) Majitel: milanevo
Přidáno: 28.2.2014 418 Majitel 9.87 Uživatelé