Recenze

9 Majitel

Volkswagen Passat CC

8,03 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat CC, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Passat CC Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 125 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jura777".

Rád bych poděkoval všem recenzentům, kteří mě pomohli svými názory. Tato recenze si neklade za cíl popsat celé auto, ale chci využít toho, že mám auto téměř v plné výbavě a popsat ty věci, které jinde popsané nejsou a spíš poradit s tím jak CC vybavit než pomoci s výběrem konkrétního auta. Byl jsem ve třech prodejnách a prodejci o autě vědí jen základy a pořádně mě nedokázali poradit. Odpusťte mi Vy všichni fandové, pro které není autem to co má automat a jezdí na naftu a vy pro které je průměrné boční vedení sedadel nedostatečné. Budu tady řešit uživatelské banality, nikoliv to podstatné jako podvozek a motor. Někomu možná pomůže srovnání se Superbem první generace, který byl mým předchozím autem. Toto srovnání rozhodně nemá rozhodovat jestli o tom, jestli o generaci starší Superb je horší než CC, ale pomoci kolegům Superbářům ve volbě jestli přejít na velmi praktický Superb sedan druhé generace nebo krásný CC.

Můj Superb TDI 2,5 113kW Tiptronic se kterým jsem byl maximálně spokojený už měl 7let, proto musel přijít nástupce, který nemá slabší motor a obslouží rodinu s dětmi, které přechází ze školky do školy. Rozumnou volbou by bylo kombi, srdeční volbou bylo CC. Jedním z důvodů bylo také to, že po Superbu II combi je nyní obrovská poptávka, proto se nedají domluvit rozumné slevy, zatímco nevlastní bratr - CC se u nás snaží protlačit na trh a tak se dá jeho cena usmlouvat níž než u Škodovky.

Jsou k něčemu moderní vychytávky v Passatu?

Lane assist
automat co za Vás otáčí volantem do zatáčky podle jízdních pruhů) – pokud nemáte vyloženě peníze na rozhazování, nebo netrávíte většinu času na dálnici pak si ho neberte. Nechal jsem se zlákat představou „robota na silnici“ tvořeného adaptivním tempomatem, lane assistem a automatickou převodovkou a je to jen iluze. Teno asistent funguje jen nad 65km/h tedy zpravidla mimo město, jen tam kde jsou opravdu jasné pruhy na obou stranách tedy zpravidla na dálnici, na okreskách není kvalita pruhů dostatečná. Pokud asistent funguje, tak jen pár desítek vteřin a potom Vás vyzve k převzetí řízení a nekompromisně se vypne. Jde tedy skutečně jen o pomoc při mikrospánku na dálnici, tak jak to deklaruje výrobce. Pokud jsem asistenta využil, bylo to v táhlých zatáčkách na dálnici, kdy musíte poměrně silou držet volant. Tady se asistent chová tak, že máte pocit, že jedete ve vyjeté koleji a nemusíte táhnout za volant. Pokud se zatáčky střídají dostatečně často, takže jste občas nuceni změnit levou na pravou, tak lze dosáhnout stavu, že většinu času řídí auto samo, ale pokud z nějakého důvodu nerozpozná pruhy na silnici tak prostě bez varování jede rovně proto se na něj v žádné situaci nedá spolehnout – uleví tedy trochu rukám.

Parkovací asistent
(automat co za Vás točí volantem při parkování) – všichni mě ho rozmlouvali, prodejce tvrdil, že umí jen nacouvat do řady a manévr musím dokončit sám. Je pravdou, že současná generace pro modelový rok 2011 potřebuje na zaparkování 2x55cm a právě přicházející generace do jiných modelů „jen“ 2x40 cm. Parkovat musím denně ve velmi ztísněném prostředí, parkovat tedy umím velmi dobře, přesto je toto udělátko velice příjemnou záležitostí, kapkou komfortu, za kterou si podle mne stojí za to připlatit. Zaparkovat umí podélně vlevo a vpravo až do konečné fáze s jediným přeřazením a v případě potřeby klidně jede na 6x dopředu/dozadu. K zaparkování skutečně potřebujete minimálně deklarovanou vzdálenost a navíc musí být šířka jízdního pásu „větší než extrémě malá“ to se mě stalo zatím jen jednou. Asi bych ho nekupoval k manuální převodovce.

Brake assist
(automatické přidržení ruční brzdy)– k mojí motorizaci byl zadarmo, proto nelituji a pro automatickou převodovku je to největší blbost, kterou jsem po týdnu definitivně vypnul. Automat Vám umožňuje, díky tomu, že automaticky popojíždí bez plynu, manévrovat při parkování pouze pomocí brzdy – bez plynu. Asistent tuto možnost velmi znesnadní, protože při pozastavení zatáhne ruční brzdu a vy musíte při parkování přehazovat pořád nohu mezi plynem a brzdou.

Adaptivní tempomat
– drahá ale velmi praktická věc. Pokud už máte elektronickou stabilizaci podvozku, xenony a automatickou klimatizaci a přesto zůstaly peníze tak toto je věc, za kterou stojí za to utrácet jako další v řadě. Dá se použít ve všech typech provozu, ve městě, na okresce, na dálnici, v popojíždějící koloně. Řídí od maximální rychlosti až do úplného zastavení , dělá přesně to co očekáváte a byl pro mě stejně významným rozšířením komfortu, jako přechod od manuálního k automatickému řazení. Jeho součástí je Rear assist:

Rear assist
– součást adaptivního automatu – Varuje před nárazem a kupodivu ve stejném okamžiku, kdy začíná hýkat moje spolucestující manželka. Na rozdíl od manželky toto varování vždy rád ocením ačkoliv jezdím zatím bez nehod tak už mám pocit, že mě párkrát zachránil před nepříjemnou situací. Pokud při jeho jeho varování dupnete na brzdu, tak máte pocit že brzdíte silou supermana. Příjemné a praktické.

Převodovka DSG
– pokud o tiptronicu řeknu, že jsem s ním byl velmi spokojený ale trvalo, než jsem si na styl řazení zvykl tak DSG nemá chybu a nevěřím, že s manuálem řadí líp někdo jiný než závodníci a fajnšmekři. U tiptronicu jsem občas použil ruční řazení, nejčastěji při brždění motorem. U DSG jsem nikdy neměl potřebu řadit jinak, brždění motorem funguje skutečně tak jak má, nemusíte odžazovat na neutrál při dojíždění na křižovatku.

Střešní panoramatické okno
– opravdu je to jen a jen designová záležitost. Okno otevřete jen na mezeru 2cm. Jako řidič o něm vevnitř nevíte – žádné panorama se nekoná. Přesto alespoň v kombinaci s bílým lakem dělá divy se vzhledem auta. Pokud bych měl znovu volit mezi příplatkem za metalízu nebo příplatkem za okno jdu zase do okna.

Bílá barva
- praktičtější než černá, méně praktická než všechny ostatní ale hlavně – VW ví proč ji dává do inzerátů a na výstavy. U CC prostě stojí za to. Když mě čtvrtá dáma v řadě řekla jak přes kopírák, že jsem si pořídil autíčko na balení ženských, tak jsem pochopil, že se nelíbí jen mě. Pokud nemáte daleko na WAPku tak pro mne jasná volba.

Bezpříplatková kola 17“
– tady jsem měl strašný strach, že jsem ušetřil na nepravém místě oproti Interlagos 18“ za 10tis Kč. Zůstávám navždy dlužen fotku (auto je totálně zalískané od sněhové břečky ).Zakladní kola autu přesto bez kompromisu sluší a jízdní komfort je pro mne důležitější než extrémní přilnavost při řezání zatáček.

Motor 2.0TDI 125kW common rail VS 2.5TDI 115kW pumpe-duse v Superbu
– tady bohužel neexistuje pro naftu lepší volba. V Passatu mám sice nyní silnější motor, ale slabší šestiválec v Superbu při prudkém předjíždění jen kultivovovaně zapředl, zatímco u menší kubatury v CC mám z otáček pocit že řídím formuli 1. Jinak motoru není co vytknout . Tam kde Superb bral ve městě 8,5l si CC vezme 7,5l. Prostě z něj mám pocit, že je to jen velmi velmi velmi dobře vytuněný 2.0TDI66kW který jsem měl před 17 lety v Seatu. Po měsíci jsem si na motor zvyl… ale ten zvuk…..:-(

Adaptivní podvozek
– k motoru jsem ho dostal „zadarmo“. Tady mě asi místní fandové ušlapou, ale pokud to zjednoduším – tlačítko komfort/normal/sport jsem používal první týden od té doby nic. A inženýři dobře věděli proč je ovládací tlačítko schované za řadící pákou tak, že na něj není vidět. Pro bloody f. usera je k ničemu.

Místo vpředu
– mám 185 cm, jsem hubený a s místem jsem zcela spokojený a to i po přechodu ze supena. Za mne se vejde dítě s aktovkou na zemi nebo se bez problému vejdu za sedadlo řidiče, které si nastavím na sebe. Pokud si za volant sedne o 10 cm vyšší kolega než já, potom se dozadu vejde jen mimino a je rád, že nad hlavou je trochu místa navíc kvůli střešnímu oknu.

Místo vzadu
– o takových 10 cm méně než v Superbu – tady nezbývá nic než mojeho „chudáčka“ – ano to je to správné slovo ve srovnání se Superbem– bránit čistotou křivek a elegancí tvarů. Na druhou strnu je tam určitě více místa než v Oktávce .

Místo v kufru
– na dovolenou jsem ještě nejel – do kufru Superbu se vejde klasický velký hluboký kočár jen spuštěný - bez demontáže, nebo sekačka, nebo dvě dospělá a jedno dětské kolo po sundání sedel a kol, nebo velké kufr y postavené na boční dlouhou stranu a nad ně ještě igelitky baťůžky a polštáře. V CC je kufr stejný, jen o 10 cm nižší, vejdou se do něj kufry na boční krátké straně a to je tak asi vše. Pořídil jsem si tažné a na něj nosič na kola a uvidím v létě, jestli tento rodinný vůz prokleju.

Odkládací kapsy
– oproti Superbu to bylo první den celkem neštěstí, ale velmi rychle jsem si zvykl. Ze superbu jsem si vzal deštník, který není v CC kam dát. Superb měl v kufru dva dvojháky na nákupní tašky, passat jen jeden, taky jsem ho musel přemotnovat ze Superbu. Superb měl skivak CC nemá – špína z lyží mě bude kapat na skvělou alcantaru.

Chybějící rezerva
– řekl jsem si, že ji dokoupím později kvůli fakturované ceně vozu – je to hodně velká hloupost, protože dokupovat se musí 17“ rezerva , která se dělá jen jako elektron dál hever, klíč, trn do dna podlahy.

Světlá alcantara
– dodává se v kombinaci s černou – interiér je s ní krásný, exponované části jsou černé, takže zatím se jeví i jako praktická. Alcantara je v zimě stejně příjemná jako textilní potah. Boční vedení je z kůže, a je omyvatelné.

Přídavné topení Webasto
– pro zimouřivce výborná věc, ale drahé. Dosah dálkového ovládání v reálném prostředí uvádím níže. (Údaje chápejte ne jako maximální ale jako „toto ještě fungovalo“ možná dosáhne dál ale ne o moc). Na tlačítku vidíte, jestli bylo zapnutí úspěšné.
20m přes zděnou budovu + 20 m vzduchem nebo
Přes žaluzie z okna 80m rovně ulicí +20m ostře za roh velikánské budovy nebo
Přes žaluzie z okna 80 m rovně ulicí + 30stupňu zahnout přes park 60 m daleko
100m dluhé schody do kopce do 2.patra +40m rovina přes parkoviště vše po přímce

Kessy – bezklíčové ovládání
– pokud šetříte tak je to zbytečnost. Příjemné pro otvírání, na zavření je lepší klasické DO (součástí dodávky).

RNS310
– všechny detailní mapy států Evropy jsou dostupné na internetu, ale jejich použití by bylo porušením autorského zákona. Navigace je přes všechna níže uvedená negativa použitelná a ve městě ji i využívám. Nemá možnost vložit cílový bod jinak než zadáním adresy nebo z předdefinovaných bodů zájmu. Adresy jsou citlivé na diakritiku a vložení znaku s diakritikou trvá 3 sekundy. Body zájmu se na rozdíl od RNS510 zatím nedají editovat a doplnit např. o radary. Nejde vložit cílový bod ukázáním na mapu. Nejde zobrazit náhled trasy na mapě jinak než pomocí pomalé nepoužitelné virtuální navigace. Nemá DVD mechaniku a harddisk, což vůbec nevadí, protože hraje buď z 32gb veké SD karty, nebo z mobilu např. rádiem ovládáte Windows media player ve Win. Mobile 6.5, nebo z USB disku. Funguje přepočtení trasy podle údajů z rádia. Údaje z rádia v ČR jsou pro navigaci nepoužitelné.

MMI multimedia interface
– pro USB disk je zbytečné, protože máte k dispozici SD kartu a mobil přes Bluetooth . MMI Vás připraví o místo na složku s manuálem a servisní knížkou.

Kuřácký paket
– nemám ho a vzadu proto není vůbec žádná přihrádka mimo té v loketní opěrce a cestující nemají kam házet papírové kapesníky, žvýkačky a ohryzky. Doporučuji koupit i nekuřákům.

Bluetooth
– bohatě stačí to nejzákladnější za cca 5tis. Kč a není potřeba dokupovat doporučované rozhraní pro telefon za 3500Kč. Přečte všechny údaje z telefonu, včetně posledních hovorů, ztracených… Vše se dá ovládat hlasově, je trochu lepší než Handsfree Parrot.
Páté sedadlo místo přihrádek – rozhodně ano.


To je asi vše. CC je super auto a každodenní pocit z toho, že mám krasavce, je pro mne po zkušenosti s praktickým autem lepší než komplikace “jednou za rok“ při velké dovolené. Pokud nemusíte vozit dětský kočár nebo pravidelně jinou velkou věc, tak jděte do CC. Fotky se mě nechtějí dělat. A nezúčastním se diskuze. Odpusťte mi to. Přesto doufám, že někomu kdo se CC chystá koupit alespoň trochu pomůžu.

Silné stránky

Design, provedení. Vše mimo velikosti úložného prostoru

Slabé stránky

V textu.

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat CC

Další vozy Volkswagen Passat CC



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

ONLINE Macronová jako Babišová: U voleb v bílém. A v Bruselu se střetli lidé s policií

ONLINE Macronová jako Babišová: U voleb v bílém. A v…

Je dobojováno. Alespoň z pohledu 39 stran, hnutí a volebních uskupení, které se v Česku ucházely o hlasy voličů…

Herní Nubia Red Magic 3 jde do prodeje 27. května. A dostane se i do Česka

Herní Nubia Red Magic 3 jde do prodeje 27. května. A…

Nejnovější herní smartphone Nubia Red Magic 3 se pomalu chystá do prodeje. Nový smartphone se objeví i v Evropě,…

 

iSport.cz

Pocta legendám! Slováci Pálffy a Šatan vstoupili do Síně slávy IIHF

Pocta legendám! Slováci Pálffy a Šatan vstoupili do…

Bývalí útočníci Žigmund Pálffy s Miroslavem Šatanem ze Slovenska, Jörgen Jönsson ze Švédska a Mike Modano ze…

Šachy před baráží! Klíčové hráče šetřily Brno, Jihlava i Příbram

Šachy před baráží! Klíčové hráče šetřily Brno,…

Půjde o hodně. Kdo zvládne barážový dvojzápas lépe, bude v příští sezoně hrát FORTUNA:LIGU. A trenéři Brna,…

 

Reflex.cz

Český aukční rekord: Kupkův abstraktní obraz byl dnes vydražen za 65 milionů korun

Český aukční rekord: Kupkův abstraktní obraz byl…

Obraz průkopníka abstraktní malby Františka Kupky Plochy příčné II se na dnešní aukci v Praze prodal za 65…

Ve správný okamžik na správném místě aneb Skvělé fotky, které vás zaručeně pobaví

Ve správný okamžik na správném místě aneb Skvělé…

Zmáčknout ve správnou chvíli spoušť fotoaparátu patří k umění každého fotografa. Pau Buscato tuhle schopnost má…