Recenze

Bm32 (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Passat CC 3,6 V6 FSI (220 kW) - 4Motion - DSG

9,81 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat CC, foto 1 Volkswagen Passat CC, foto 2 Volkswagen Passat CC, foto 2 Volkswagen Passat CC, foto 3 Volkswagen Passat CC, foto 4 Volkswagen Passat CC, foto 5 Volkswagen Passat CC, foto 5 Volkswagen Passat CC, foto 6
Volkswagen Passat CC, foto 6 Volkswagen Passat CC, foto 6 Volkswagen Passat CC, foto 7 Volkswagen Passat CC, foto 7 Volkswagen Passat CC, foto 7 Volkswagen Passat CC, foto 8 Volkswagen Passat CC, foto 8 Volkswagen Passat CC, foto 8 Volkswagen Passat CC, foto 8 Volkswagen Passat CC, foto 9 Volkswagen Passat CC, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Bestie Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:108562 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3597 výkon [kW]: 220 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 452 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Passat CC byl mým snem již někdy od roku 2009 - tehdy sem měl 17-18 let a nikdy by mě nenapadlo, že si tento sen ve svých 23 letech splním :)

----------------------------------------------------------------------------
- Samotný výběr vozu:
----------------------------------------------------------------------------

Můj předchozí vůz - Fiat Brava - 1.4 12v (48KW) již začal dosluhovat a tak sem si řekl, že je čas na změnu. A to nejen z důvodu že byl Fiat již v poločase rozpadu, ale také díky touze po novém vozu a "image" před klienty (ať to zní jakkoli povrchně tak v podnikání se často setkávám s movitějšími klienty u kterých se mi při příjezdu ve skoro 20 let starém fiatu značně snižovala prvotní kredibilita a zkrátka sem se v něm už ani necítil dobře / bezpečně)

Výběr sem omezil celkem snadno - nové auto sem nechtěl (nechci si koupit něco co za 2 roky prodám za 40% kupní ceny a navíc sem nechtěl dát do auta více jak 500tis. a za 500tis. si žádné solidní / reprezentativní nové auto nepořídím.)

Co se týká značky - nechtěl sem už žádného Itala (Fiat ani Alfa) po zkušenostech ani Francouze (Peugeot, Renault, Citroen) ani žádného Forda, nebo Opla a důvěru nemám ani v žádném Japonci / Korejci. Omezil sem se tedy na germánské sousedy a to na VW / Škoda (chvíli sem uvažoval i o BMW, ale tam bych si musel ještě 200 navrch připlatit a to se mi už nechtělo). U Škody připadal v úvahu dvojkový superb / popřípadě dvojková Octavia po faceliftu v RS verzi. U VW sem vsadil karty na duo Passat B7 / Passat CC.

Prošel sem skutečně hodně inzerátů / bazarů a nakonec sem se začal soustředit pouze na CC / B7. U superbu mě nakonec odradil nic neříkající interiér a oproti Passatu značně horší jízdní vlastnosti, RS se mi (po vydání trojkové verze) zkrátka přestala líbit.

Při rozhodování mezi B7 / CC u mě rozhodl můj věk a můj "sen". Přeci jen ve 23 letech, kdy ještě aktivně neplánuji rodinu a výhradně jezdím sám / s přítelkyní nepotřebuji praktičtější B7. Nakonec sem tedy následoval "hlas mého srdce" a skončil sem při plném FOCUSU právě na Passat CC.

----------------------------------------------------------------------------
- Požadované vlastnosti:
----------------------------------------------------------------------------

Při hledání sem měl tyto požadavky:

* Barva - Černá (perleť), Hnědá (perleť), světle hnědá. Nic jiného nepřipadalo v úvahu, bílé auta se mi nikdy nelíbila, stříbrná je moc obyčejná a modrá CCčku prostě nesluší.

* Motor - Při mém nájezdu 10-15 tkm / rok sem nechtěl diesla, nechtěl sem ani nejslabší benzín 1.8 TSI a tak jsem se zaměřil na 2.0 TSI (147 KW) a 3,6 V6 (220 KW)

* Výbava - chtěl sem interiér v kombinaci kůže / alcantara + DSG v kombinaci s adaptivním DCC podvozkem (nebylo podmínkou)

* Ostatní požadavky - . možnost odpočtu DPH, nájezd do 150 000 km, ochota prodejce a možnost prohlídky vlastním automechanikem (technicky, diagnosticky) a cena do 500 000kč s DPH

No řeknu Vám, najít CC dle těchto požadavků je SAKRA práce. Mě to trvalo přesně 5 měsíců :), ale kdo si počká ten se dočká. Inzerátů je dost, ale 80% z nich je 2.0 Tdi 103kw a nebo CC v prapodivném stavu s prapodivnou historií - například v Písku bylo CC 2.0 Tsi, plná výbava se 100k nájezdem, autobazar se dušoval jak je auto v TOP stavu a nakonec jsem z hrůzou zjistil, že je kompletně celé stříkané... U koupi ojetiny za půl mega se zkrátka vyplatí počkat a nic neuspěchat pod vlivem emocí.

Nakonec se mi tedy podařilo najít CC v TOP stavu s malým nájezdem v plné náloži - přesně dle mého GUSTA a hlavně od prodejce, který byl opravdu NADMÍRU ochotný (400 tis. bez DPH), původní cena vozu s tímto motorem a touto výbavou byla při zahájení prodeje hodně vysoko nad milión.

----------------------------------------------------------------------------
Specifikace / Výbava:
----------------------------------------------------------------------------

***** MOTOR *****

Kapitola sama o sobě, však si každý asi umí představit ten přechod z Fiat Brava 48kw do CC, které má o 250 koní víc :D. Těším se na každou jízdu. Motor táhne od volnoběhu až do 7000 prakticky neustále, DSG si tam hází kvalty jak je třeba a nemá žádný problém si s takovou porcí kobyl poradit. Zrychlení z nuly na stovku něco málo nad 5 sekund mluví za vše. Výkon motoru samozřejmě nelze u nás využít, ale při předjíždění či potřebě "ujet" je k nezaplacení. Už teď vím, že nikdy čtyř válec už nechci, ten charakter a zvuk benzínového šestiválce je jako droga. Jasně turbo má taky své kouzlo, ale lineární neuvadající zátah šestiválce doprovázející kokovým zvukem je vážně krásný.

***** INTERIÉR *****

Vždy jsem byl fanda německý interiérů - ergonomicky skvělé zvládnuté, elegantní design, pohodlný posed, dobrý výhled. To vše CC splňuje (až na ten výhled do stran a vzad - ten je poněkud horší, ale to je daň za "CLS" stavbu vozu)

Člověk v CC sedí dost nízko a připadá si pomalu jako v nějakém sporťáku (seděl sem i v B7, kde je interiér obdobný, ale v CC mám zkrátka pocit, že sedím v něčem co má více "sportovního ducha".

Ergonomie je zvládnutá na jedničku, budíky jsou jasné a přehledné, design se mi také moc líbí - kombinace kůže & alcantara je hodně elegantní. Jediné čeho jsem se trošku bál byl dřevěný dekor, nejdříve jsem si ho chtěl nechat polepit (hliník, nebo lesklá černá), ale nakonec jsem si zvykl. K alcantaře se dřevěný dekor hodí a dodává to autu nádech luxusu.

To nejlepší ovšem přijde ve tmě, kdy se v autě se rozsvítí všechny kontrolky (kombinace bílá-červená-oranžová) a vypadá to vážně efektně. Navíc světlo je příjemné a neoslňující.

***** PŘEVODOVKA *****

V autě je automatická dvojspojková převodovka DSG (moje první zkušenost s automatem) a už bych asi neměnil, zvykl sem si sakra rychle a pokud mě bere nutkání si "manuálně zařádit" je zde možnost F1 řazení pádly pod volantem či sekvenčně +/- přímo na převodovce. Charakter převodovky do značné míry ovlivňují režimy jízdy. Při režimu normal a DSG v režimu drive si auto v klidu řadí již při 1700 ot / min a tak při 70 km/h auto točí na 6tku kolem 1500 ot / min. Ovšem pokud přepnu režim na DCC podvozku na Sport + na DSG přepnu na režim "S", auto rázem celé ztuhne, charakter vozu se razantně změní a DSG řadí až vysoko nad 6000 ot / min.

***** ADAPTIVNÍ PODVOZEK DCC *****

Tato verze má adaptivní DCC podvozek s možností volby jízdních režimů:

- Normal: Ideální na běžný provoz, řadí si hezky nízko, ale při sešlápnutí plynu nemá problém okamžitě reagovat, podřadit klidně o 2 stupně a vystřelit blesku-rychle vpřed.

- Comfort: Moc nevyužívám, auto je moc měkké a houpavé.

- Sport: v kombinaci s režimem "S" na DSG převodovce se z klidného vozítka stane rázem dravec, který nervomocí točí auto až k červenému poli. Ovšem ve městě, nebo na špatné okresce je tento režim "nepoužitelný" auto hodně ztuhne a při jakékoli díře jsou otřesy a rázy celkem nepříjemné.

***** 4MOTION *****

Uvidím v zimě, ale i nyní je čtyřkolka znát, v případě potřeby se zapojí zadní kola a i při vypnutém ESP je celkem umění zahrábnout. Při průjezdu zatáčkou umí auto ideálně rozložit sílu na potřebná kolesa a auto tak i ve vysokých rychlostech v ostrých zákrutách vychází bez úhony.

***** SPOTŘEBA *****

Kapitola sama o sobě, spotřeby sem se bál nejvíc, ale není to tak šílené. Jasně, papá to svoje, průměr kolem 10-11 l. Město 11-12, dálniční 130 na tempomat kolem 8,7, rychlostní 110 na tempomat kolem 7,8 a okrsky kolem 9. Vše se odvíjí od stylu jízdy dá se jet za 8, ale i za 25. Když má člověk pod kapotou 300 kobyl jen těžko se krotí. Takže není to jako "jednadevítka načipovaný tedéííčkooo co jede za 5" ten výkon si bere svou daň, ale stojí to za to :). Dle TP se do CC má lít pouze Natural 98 a vyšší, takže pokud tam liji Vervu 100, nebo V-Power od shellky tak se plná nádrž ještě o 200-250kč prodraží oproti klasickému Natural 95. Dojezd na plnou mi hlásí kolem 600km, v reálu je ale dojezd o cca. 50 km nižší (zase záleží na stylu jízdy.

***** BARVA *****

Podle mě se mi dostalo to co CCčku sluší nejvíce - Hnědá MOCCA + Antrazhit s perleťovým efektem je skutečně krásná a elegantní za každé situace, v kombinaci s interiérem alcantara, CC vypadá skutečně luxusně. Ve stínu je auto hodně tmavé / skoro až černé, ale jakmile vysvitne slunce auto rázem "zesvětlá" do mírně "čokoládové" a perleťový efekt hází krásné odlesky. Černá je také krásná, ale ta Mocca se mi zkrátka líbí víc a je jich sakra málo, kdežto bílých / černých CC jezdí celkem dost.

***** PŘÍPLATKOVÁ VÝBAVA *****

Nyní se dostáváme k příplatkové výbavě, která je slušně nabitá:

- Line Assist - Udržování jízdních pruhů bez zásahu šoféra. Zkoušel sem a funguje skvěle, na mikro spánek asi ideální obrana.

- RNS 510 + odblokovaný obraz za jízdy - velký a kvalitní displej, kvanta možností, vlastní HDD 40gb, skvělá navigace s aktuálním dopravím hlášením, hlasovým režimem a vše komplet v CZ

- Tempomat s třemi režimy - často využívám

- Nezávislé topení WEBASTO - dosah 1000m - možnost před-vyhřátí vozu + rozmrazení oken a v létě možnost vyvětrání vozu, praktická věcička, ale jelikož parkuji v garáži moc často asi nevyužiji.

- Parkovací senzory vpředu i vzadu + kamera a virtuální přenos obrazu na LCD = naprosto skvělá věc, bez toho si parkování s 5 metrovým sedanem jen těžko dokážu představit.

- Sekvenční F1 řazení pádly pod volantem + sekvenční řazení na DSG - dobrá věc, s kterou se dá vyřádit.

- BI-XENONOVÉ adaptivní natáčecí světlomety + přísvit do zatáček - krásně šajní :) jediné co je na prd je denní svícení, kde sem ty hnusné žluté lampičky nahradil LED žárovkami, které mi hází na palubním PC chybu (prozkoumal sem hodně fór a zatím nikdo nepřišel na to jak to řádně obejít)

- 20´ elektrony Tomasson na nízkoprofilových 245 gumách jsou lahoda pro oči, 18´ Interlagos co se na CC běžně montují a má je obuto 80% Cécéček jsou taky krásná, ale na tyto "tomasonky" nemají. Ovšem dost se valí a při popojíždění trošku ruší klid v kabině.

+ další hromada věcí o kterých ani pořádně ještě nevím - dvouzónová automatická klima, vyhřívané všechny 4 sedačky, obstřiky světlometů, senzor deště, vyhřívané obstřiky světlometů a oken, 10x AIRBAG, vyhřívané + elektricky nastavitelné zrcátka a sedačky, multifunkční volant, autohold, ztmavená zadní okna a mnoho dalšího...

Jediné co v autě není a co mi celkem chybí jsou el. sklopné zrcátka, to je celkem praktická věcička a byl bych za ní rád (tak se rovnou ptám - dá se někde "domontovat / vyměnit"?) + Dynaudio 600 W co se do CC příplatkově montoval musí být řacha, i když těch 8 repro co tam je origo od VW nehraje vůbec zle.

Jinak je tam asi vše v plné palbě možná ještě chybí KESSY a automatický parking, ale to jsou věci co nějak nepostrádám..

Silné stránky

- Design - toto auto se VW skutečně povedlo, s touto barvou a s těmito 20´palcovými kolesy (Tomasson) se mi jen málokdy stane, že by se nějaký mladší člověk za autem byť jen nepatrně neohlédl :) auto má svou šířku a délku a vypadá skutečně honosně + alcantara interiér a bezrámové dveře dělají svoje.

- Motor - jak jsem již psal výše, výkon, zvuk, projev - těším se na každou jízdu.

- DSG (možnost sekvenčního řazení a řazení pádly pod volantem + sport režim) + Adaptivní podvozek DCC (Sport, Normal, Comfort) + 4 MOTION = naprosto ideální kombinace, která dokáže těch 300 kobyl pod kapotou ideálně rozložit a ukočírovat dle šoférovo potřeby.

- Pohodlí / komfort - auto je pohodlné, klidné (pokud se motor netočí) a jediné co způsobuje hluk jsou 20´ palcová kola 245, které se dost valí.

Slabé stránky

Spotřeba - výkon si bere svou daň

Údržba - interiér v kombinace kůže / alcantara a mocca metalíza s perleťovým efektem si vyžadují zvýšenou péči a je na nich vidět každé "prd"

Vandalismus - tohle auto, navíc s těmito koly je jako trn do oka pro různé individua a závistivé sousedy, proto sem si hned při koupi sjednal pořádnou pojistku proti vandalismu, krádeži atd. atd. + parkuji v garáži a u nákupáků hodněě daleko od vchodů - tím se snažím možnost omlácených dveří apod. co nejvíce eliminovat. Nedávno sem viděl ve Strakonicích krásné CC, přistoupil sem blíže a co nevidím, celé auto objeté kolem dokola klíčem a to hodně hluboko.. Dralo mi to srdce - jak to může nějaký chudák udělat? Co s takovým kreténem?... Rovnou oddělat.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné a doufám, že žádné (větší) ani nebudou :)

---EDIT 18.12.2015----

Tak nějaké ty výdaje už od koupě padli:

- Rozbilo se čidlo na nápravě (vlevo), které řídí výšku podvozku a tím i nastavení tuhosti podvozku a hlavně seřizuje natáčecí bi-xenony, tím že nefungovalo se xenony přepnuly do "bezpečnostního módu" a sklopily se do země aby nikoho nemohli oslnit tzn. ve tmě sem viděl velké hovno :D

Cena? 5600kč s DPH za čidlo velké jako piškot u VW, namontoval mi ho tam strejda mechanik za 15min, u VW by si prý za tu "práci" účtovali další 3000kč - zloději...

- Nechal sem měnit všechny oleje + filtry (motorový olej, olej v DSG a olej v haldexu) - jen za tyto 3 oleje si u VW účtovali 12 500kč!! Nechal bych je objednat jinde, ale nevěděl sem jaký přesně typ se leje do tohoto typu haldexu a dvojspojkové DSG a nechtěl sem riskovat, že koupím špatný (bylo X typů) a ve VW Vám to neřeknou, když Vám ho oni sami nebudou moci objednat.. Práci s výměnou filtrů a olejů provedl opět strýc jinak by si za toto u VW účtovali dalších 5-6 tisíc navíc..:)

+ sem kupoval zimní gumy kumho (235 / 40) a koupil sem si na zimu ALU originál VW Interlagos 18´ - cena i s gumami 40 000,- nechtěl sem tam kupovat nějaké shity.

+ sem snad nechal XX tisíc za mytí na vapce a koupě nejrůznější kosmetiky, doplňků a aditiv apod. :D

Jo stojí to slušné penízky...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na jedničku s hvězdičkou. Dost sem se bál abych nenarazil na nějakého arogantního blba co si myslí, že sežral šalamounovo hovno (dost majitelů CC totiž arogantní blbci jsou..) nakonec sem narazil na mladého klučinu z Brna (cca. o 4-5 let starší než já), fanda do aut pro kterého bylo CC též jeho snem. Vše mi dopodrobna řekl / ukázal, nebránil se jakékoli prohlídce, jak technické tak diagnostické od mého mechanika a při samotném prodeji bylo vidět jak svého "miláčka" nechce opustit až sem se skoro bál že si to na poslední chvíli rozmyslí :D

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat CC 3,6 V6 FSI (220 kW) - 4Motion - DSG

Další vozy Volkswagen Passat CC



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím to mě ani předchozího majitele nikde nenechalo.

praktičnost
8

Auto má svou délku a šířku, na nějaký parking v nahuštěném městském provozu nic moc - naštěstí pomůžou parking asistenty. Nepraktické mohou být také pouze 2 místa pro pasažéry vzadu. Jinak nikde žádné velké "praktické" omezení nevidím.

prostornost
9

Pro mé účely na 100% vyhovující, dokonce sem byl překvapen velkou porcí místa jak vzadu, tak v kufru. Až přijde na řadu rodina tak sáhnu po kombi, ALE jak sem psal, já osobně sem byl místem překvapen a pro mladšího člověka co nemá 2 děti dostačující.

jízdní vlastnosti
10

Nemám slov.. Jasně není to Impreza, ale motor dodává neustále přebytek výkonu a DSG + DCC nastavitelný podvozek + 4x4 Haldex si s ním umí dokonale dle potřeby šoféra poradit.

jízdní komfort
9

Pokud přepnu na režim comfort / normal člověk o nějakých nešvarech českých silnic pomalu ani neví, nikde nic nemlátí, neskřípe a svištění bezrámových oken se neozývají ani při rychlostech nad 160 km/h + skvostná sedadla, není co dodat :) jen ty 20´ kola..

provozní náklady
8

Tři výměny oleje - motor, dsg, haldex + spotřeba (viz. níže kolonka spotřeba), jinak o nějakých "spešl" provozních nákladech zatím nevím.

náhradní díly
7

Tohle není levná záležitost.. Běžná údržba - kotouče apod. ještě OK, to vše udělají v každém servisu, ale jak se něco vysere v DSG, nebo DCC podvozku / haldexu je zle a musí se do VW a to asi není dobrá zpráva pro peněženku...

výkon motoru
10

No comment..., neustálý pocit nadbytku výkonu v každé situaci. Předjíždění se stává otázkou pár sekund a k tomu ten zvuk.. Tomuto se žádný čtyřválec s turbem nemůže ani zdaleka rovnat. Na stovku něco málo nad 5 sekund.

spotřeba
7

Papá to svoje, průměr kolem 10-11 l. Město 11-12, dálniční 130 na tempomat kolem 8,7, rychlostní 110 na tempomat kolem 7,8 a okrsky kolem 9. Vše se odvíjí od stylu jízdy dá se jet za 8, ale i za 25. Když má člověk pod kapotou 300 kobyl jen těžko se krotí.

hlučnost motoru
9

Při nízkých otáčkách o něm nikdo ani neví, nad 3000 o sobě dává hlasitě vědět nádherným kovovým zvukem šestiválce :) jakmile na to šlapu automaticky tlumím rádio, protože ten zvuk stojí za to.

kvalita sedadel
10

V ničem lepším sem zatím neseděl, pohodlné a krásně podrží v zákrutách + možnost nastavení více-polohové bederní opěry, bočního vedení, pumpování, pojezdu, úhlu sedáku atp.

brzdy
9

Silný brzdný účinek i po větší zátěži.

zavazadlový prostor
8

Není to COMBI, ale byl sem velice mile překvapen :) kufr je hodně dlouhý a na mé potřeby naprosto dostačující.


Více o modeluVolkswagen Passat CC
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Hypotéky mírně zdražily, pravidla na jejich poskytování od října přitvrdí

Hypotéky mírně zdražily, pravidla na jejich…

Průměrná úroková sazba hypoték v srpnu stoupla na 2,53 procenta z červencových 2,50 procenta. Vyplývá to z údajů…

Gelemová veřejně ponížila Patrasovou a rozpoutala melu. Hodila to na Felixe!

Gelemová veřejně ponížila Patrasovou a rozpoutala…

Stačila jedna větička a hned byl oheň na střeše. Lucie Gelemová (35) se na sociální síti pochlubila tím, že…

 

iSport.cz

Plzeňská sestava pro LM.  Vrátí se Hejda, podrží Vrba Petrželu?

Plzeňská sestava pro LM. Vrátí se Hejda, podrží…

Sportovní svátek, sen, který si přeje splnit asi každý fotbalista. Hráči Viktorie Plzeň odstartují pouť mezi…

SESTŘIHY LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví Barcelona i Inter

SESTŘIHY LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví…

Finalista minulého ročníku Liverpool ztratil dvoubrankový náskok, nakonec ale nad Paris St. Germain vyhrál 3:2…

 

Reflex.cz

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači hříchů a proč jim církev hrozila smrtí?

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači…

Zatímco poslední pomazání bylo součástí široce praktikovaných rituálů většiny křesťanů již od 12. století,…

Vláda schválila rozpočet s rekordními výdaji přes 1,5 bilionu korun. Odborníci a opozice jí vyčítají deficit

Vláda schválila rozpočet s rekordními výdaji přes…

Vláda ve středu za účasti prezidenta Miloše Zemana schválila návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem…