Recenze

9 Majitel

Škoda Superb Combi Elegance 1.8 TSI (118 kW) 4x4

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 103× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8 Škoda Superb, foto 9
Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Superb Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:3100 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 633 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Laco".

INTRO

Víš, kámo, není to tak dlouho, sotva čtvrt roku. Někdy počátkem loňského září jsem otevřel jeden časopis, ve kterým chlapi píšou o ženskejch a uviděl její fotku z výletu do Frankfurtu. Věděl jsem, že má starší ségru, po který jsem kdysi taky pokukoval, holka dle mýho gusta. Předek nádhernej, boční linie elegantní. Ale ten zadek, sakra! Nebyl jsem sám, komu neseděl. Ovšem ta zářijová kočka, to bylo jiný kafe. Vzadu sice ještě větší objem, ale postava mnohem vyváženější. Prostě kus. Jenže na mě moc přeKOMBInovaná a tak jsem jí pustil z hlavy.

Hele, brácho, potřeboval jsem změnu. Tak jsem se začal poohlížet po jinejch. Dokonce jsem velmi vážně koketoval s jednou Francouzkou. Její ležérní styl bych jí ještě odpustil, ale už jsem nepřekous, že se spustila s nějakým kubistickým malířem, kterej jí posunul srdce z levý strany doprostřed. Raději jsem se vrátil k tý holce ze zářijový výstavy a koncem října jsme si plácli. Čekal jsem na ní skoro dva měsíce. Bylo to úžasnejch sedum natěšenejch tejdnů, ve kterejch jsem si o ní zjistil vše. Věděl jsem, co má ráda a kde co zmáčknout, aby vše fungovalo.

V pondělí jsme se viděli poprvý naživo. Byla ještě krásnější než na obrázcích. Nemohl jsem se dočkat až si na magistrátu vyřídí povolení k trvalýmu pobytu. Včera jsem si jí odvezl domů a těšil se na příští dny nabitý emocemi. Už dva dny spolu řádíme, holka se sice občas dokáže pěkně rozjet, ale vášeň stále nikde.


VÝBĚR VOZU

Tři roky stará Octavia II stále slouží výborně. Ale přesto se musí stát až druhým autem v rodině. Hledá se proto rodinná jednička. Pletky s francouzskými auty byly opravdu krokem mimo, není nad německou kvalitu. Yeti je moc sympatický, ale po několika dnech testování jako naše možné budoucí rodinné auto neobstojí. Malý kufr, vnitřní prostor někde mezi Fabií a Octavií. Passat Variant už má své nejlepší roky za sebou, v kategorii aut do jednoho milionu zbývá tedy jediná možná volba: Škoda Superb Combi (S_Combi).

VÝBAVA

S_Combi je nabízen ve čtyřech řadách: Comfort, Ambition, Elegance a Exclusive. Zvolená Elegance v "základní" výbavě obsahuje například bi-xenonové světlomety, 17" litá kola (připlatil jsem si za model Trifid), vkládané tkané koberce (na zimu je dobré vyměnit za gumové), elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), vyhřívaná přední i zadní sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla nebo praktický systém elektrického otevírání a zavírání dveří zavazadlového prostoru.

Z příplatkové výbavy byl S_Combi doplněn například navigací Columbus s pevným HDD, sound systémem (10 repro, ekvalizér), vyhříváním čelního skla, bluetooth handsfree sadou pro telefonování nebo zadními protislunečními roletami. Teréním možnostem Yetiho se Superb přiblížil volbou pohonu všech kol (4x4) a paketem pro špatné cesty (vyšší světlá výška vozu, plechový kryt motoru a plastový kryt podvozku). Od výbavy Elegance je standardně ve výbavě dekor Noblesse (imitace dřeva). Připlatil jsem si za výměnu za dekor Mirage (imitace kovu).

MOTOR

Přiznám se, že nejsem fanda naftových motorů. Tím spíše, že narozdíl od minulosti dnes Škoda nabízí špičkové benzínové motory. Přeplňovaný čtyřválec 1.8 TSI byla proto jednoznačná volba. Kultivovaný a velmi tichý chod a dostatečná síla již od nízkých otáček. Motor krásně táhne již od dvou tisíc a jeho síla postupně narůstá. To vše bez klasického škubnutí turbodmychadla. Ve spojení se spojkou Haldex 4. generace auto dává zřetelnou naději, že svého řidiče nenechá v úzkých za žádné jízdní situace.

PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI

Po zhruba třech tisících kilometrech je ještě brzy na hodnocení. Jízdní vlastnosti bez připomínek, tady není pochyb o správném výběru. Objevuji nové prvky výbavy, které jsem v předchozím autě neměl. Automatické ztmívání všech zrcátek (v Octavii se mi ztmívalo pouze vnitřní) v noci potěší, vyhřívání čelního skla pomůže nejen se zamrzlým, ale i se zamlženým oknem, hlasové ovládání rádia a navigace je příjemná hračka, telefonování přes bluetooth je luxusní a spolehlivě funkční i s iPhonem, zvuk z aparatury čistý a dobře prokreslený, na pevný disk audiosystému se vejdou stovky CD.

Navigace spolehlivá, podrobná, velmi přehledná a její ovládání intuitivní. Zobrazení základních navigačních příkazů na MAXI DOT displeji navíc nenutí sklouzávat pohledem mimo zorné pole řidiče. Zajímavým novým prvkem je doporučení řazení převodových stupňů. Šipka nahoru ponouká k zařazení vyššího stupně, šipka dolů nabádá k podřazení, tečka u čísla signalizuje optimálně zařazený stupeň. Na můj vkus systém doporučuje zařazení vyššího stupně při nízkých otáčkách (cca při 1.200 ot./min). Alespoň zpočátku jsem však ocenil připomínání existence šestého převodového stupně.

OUTRO

Šedivé ráno. V šedivém městě plném šedivých lidí. A šedivých aut. Kromě jednoho. Šedomodrý Superb Combi, Tvá naděje na lepší příští. Sedáš si dovnitř a do přehrávače zasouváš nové CD mladého písničkáře, o kterém se brzy bude mluvit jako o následníkovi Kryla nebo Nohavici. Městem proletíš ještě během první písničky. V dlouhým táhlým směrem na Šebík předjedeš kolonu igelitových tašek z Globusu s německými registračními značkami. V tomhle kopci nikdy neměří, takže Sasové mají dnes večer o čem vyprávět sousedům. Ve stoosmdesáti se odbočka na Vejprty objeví záhy.

V Myší díře to riskneš. Vracečka o stoosumdesát pod plynem. Klika, že Superb nemá kontrolky problikávající při aktivaci bezpečnostních systémů. Disco světla by se k hudbě linoucí se z deseti reproduktorů nehodila. Za Výsluním, v prudkém kopci, se potkáš s pluhem. Je řádně rozjetý, široká radlice zabírá téměř celou silnici. Raději zastavíš při kraji. Můžeš si to dovolit, nemusíš se totiž bát, že se už nerozjedeš. Rychlá jedna, dva, tři. Brzy se v tabulkách začne objevovat nový parametr. Zrychlení auta z nuly na sto. Na sněhu a v kopci.

V Kovářské si všimneš obdivných pohledů domorodců. Bohužel ale sedí ve svých autech s letními pneumatikami. Mají tak jiné starosti než ty. Blížíš se k cíli. Loučná pod Klínovcem. Lanovka na Dámské ještě něpremává, velké parkoviště pod Nástupem je tedy zatím prázdné. Jen kubíky čerstvého sněhu a pak ty a Superb. Dovádíte spolu jako malí kluci. Deska dohrála, v kabině je ticho, motor slyšíš až od čtyř tisíc. Venku padá sníh a ty si přeješ, aby to trvalo navěky.

Laco bloguje na www.laco.cz

Silné stránky

+ luxusní interiér
+ elegantní vzhled
+ velký zavazadelník
+ kultivovaný motor
+ pohon všech kol
+ podélný prostor na zadních sedadlech

Slabé stránky

- vyšší spotřeba
- relativně úzký vnitřní prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

01/2010 -- uvolněný stěrač (opraveno během deseti minut v servisu)
07/2010 -- problémy s roletou kufru (ne vždy se po otevření pátých dveře automaticky stáhne do poloviny); servis neshledal závadu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AutoDům Chomutov podobně jako při prodeji předchozího auta nenabídl nejnižší cenu, ale výrazně převýšil ostatní prodejce v kvalitě přístupu. Dlouhodobě jsem nadmíru spokojen i s jejich servisem.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Combi Elegance 1.8 TSI (118 kW) 4x4

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Mezi Pražského povstání a Kačerovem metro týden nepojede, na Budějovické vznikne kino

Mezi Pražského povstání a Kačerovem metro týden…

Mezi stanicemi metra Pražského povstání a Kačerov po dobu jednoho týdne nic nepojede. Dopravní podnik tu chystá…

Máma Ewa Farna po měsíci ukázala synka! Konečně další fotka, jásají fanoušci

Máma Ewa Farna po měsíci ukázala synka! Konečně…

Zpěvačka Ewa Farna (25) se před měsícem stala maminkou a od té doby svému synkovi Arturovi pochopitelně věnuje…

 

iSport.cz

Jak si vedly posily Slavie: Júsuf presoval, Hovorka zavinil penaltu

Jak si vedly posily Slavie: Júsuf presoval, Hovorka…

V prvním přípravném zápase představila Slavia všechny tři své dosavadní posily – stopera Davida Hovorku, pravého…

Trpišovský: Řekl jsem, že Stancia bych chtěl. Kontakt byl, ale bude to složité

Trpišovský: Řekl jsem, že Stancia bych chtěl.…

Dojde k třaskavému spojení Slavie a rumunského záložníka Nicolae Stancia? Podle trenéra červenobílých Jindřicha…

 

Reflex.cz

Potetovaná těla rebelek: Podívejte se na ženy, které se tetovaly dřív, než to bylo „dovoleno“

Potetovaná těla rebelek: Podívejte se na ženy, které…

Zatímco nejstarší doložené tetování pochází z doby kolem tří tisíc let před Kristem, v západních kulturách se…

Sadistická pornografie zmizela z webu. Dokazuje to, že práce policie a novinářů není zbytečná

Sadistická pornografie zmizela z webu. Dokazuje to,…

Patří k dobrému tónu nadávat na policii a tato móda se dlouhodobě nemění. K dobrému tónu také patří tvrdit, že…