Recenze

10 Majitel

Škoda Superb Elegance 1,8 TSi

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37 Škoda Superb, foto 38 Škoda Superb, foto 39 Škoda Superb, foto 40 Škoda Superb, foto 41 Škoda Superb, foto 42 Škoda Superb, foto 43 Škoda Superb, foto 44 Škoda Superb, foto 45 Škoda Superb, foto 46 Škoda Superb, foto 47 Škoda Superb, foto 48 Škoda Superb, foto 49 Škoda Superb, foto 50 Škoda Superb, foto 51 Škoda Superb, foto 60 Škoda Superb, foto 61 Škoda Superb, foto 70 Škoda Superb, foto 71 Škoda Superb, foto 72 Škoda Superb, foto 73 Škoda Superb, foto 74 Škoda Superb, foto 75 Škoda Superb, foto 76 Škoda Superb, foto 77 Škoda Superb, foto 78 Škoda Superb, foto 79 Škoda Superb, foto 80 Škoda Superb, foto 81 Škoda Superb, foto 85 Škoda Superb, foto 86 Škoda Superb, foto 98 Škoda Superb, foto 99 Škoda Superb, foto 100 Škoda Superb, foto 101
 

Technické info

Přezdívka auta Sup Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:31000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 565 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,6

Popis vozu

JEN VE ZKRATCE JAK TO VŠE ZAČALO:
Začalo to v roce 2008, kdy mne z autosalonu, kde jsme jako firma utratili spoustu peněz pozvali na VIP předváděčku tehdy nového Superbu. Akce byla velmi luxusní a Superb mne tehdy celkově zaujal, teda s výjimkou té divné zádi co mi připomínala Renault Vel Satis, což je vůz, který mne z hledista designu trochu děsí (omlouvám se všem majitelům Vel Satis a Fiat Multipla:o). V té době jsem jezdil Focusem ST, takže to byl úplně jiný svět.

Nicméně rok se sešel s rokem, člověk založil rodinu, pak přírůstek do rodiny a tak. Jako finále manželka odmítla jezdit s STčkem, proto, že je nízké a moc silné a tak...No né že by mi to zrovna vadilo, ale protože v rodinné garáži nebylo místo pro 3 auta (což by bylo pro 3-člennou rodinu dle mého vkusu poněkud rozežrané), tak bylo rozhodnuto o změně, ale bylo to těžké loučení... V zásadě byly 3 možnosti Superb/Mondeo/Octavia Scout. Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl pro nějaký svižnější benzín, s rozumnou dávkou Nm, slušnou výbavou, někde kolem 500 tis., tak volba nakonec padla na Superba 1,8 TSi. Naskytla se možnost koupit jeden kousek z "ročních vozů" z Boleslavi, tak jsem šel do toho.

Jedna návštěva bazaru autosalonu, prohlídka na place v hromadách sněhu, projížďka na letních gumách :o) v -10°C, dohoda o ceně a bylo. O týden později okamžik převzetí a pak doslova pohodová cesta po dálnici Praha-Brno. Kromě toho, že 10 km po převzetí mne málem zbořil řidič s kloboukem, který na dálničním přivaděči chtěl mermomoci vjet do mého pruhu okamžiku kdy jsme jeli vedle sebe byla jen malá epizoda na počátku velké cesty:o). První jízda byla s ohledem na počasí (sníh na D1) vcelku klidná, stejně jsem chtěl zjistit co to žere v klidu a nikam jsem nespěchal. Projevila však se první výrazná vlastnost tohoto auta. Až nechutné pohodlí a klidné cestování na delší vzdálenosti. Praha-Brno proběhla vcelku rychle a hodně pohodlně. Mírně nad dálničními limity, zcela klidnou pohodovou jízdou cesta proběhla za 8,6 l/100 km. Oproti Octavii II, je při jízdě v autě mnohem větší klid, benzínová 1,8 je slyšet jen velmi skromně a pouze v okamžiku, když člověk přiloží pod kotel, oproti Focus ST nebo Octavii TDI úplně jiná liga. Podvozek je dostatečně komfortní, ikdyž působí i trochu sportovně (na zimních 16"), na dálnici působí velmi jistě.

No hoši v bazaru se vyznamenali...Na dotaz, zda má auto tažné zařízení mi bylo odpovězeno, že nikoli. To, že tam je (složené v rezervě) jsem zjistil k nemalému potěšení až na evidenční prohlídce na STK. A to, že má auto sportovní podvozek, vůbec zapoměli uvést v inzerátu i popisu auta, což jsem zjistil taky následně při pročítání techničáku. Hoši, když já něco prodávám, tak se to snažím prodat všechno a ne zapomínat na takové důležité věci...takhle se byznys nedělá... :o))))))))))))) ale se stane...


PÁR SLOV K AUTU samotnému:
Superb Elegance 1,8 TSi
*ROZMĚRY:
Délka: 4838 mm
Šířka: 1817 mm
Výška: 1462 mm
Rozvor náprav: 2761 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1.545/1.518 mm

*MOTOR:
Zážehový, přeplňovaný (vodou chlazené turbodmychadlo Borg Warner K03) 4 ventilový 4 válec s přímým vstřikováním (150 bar) a variabilním časováním sacích ventilů o objemu 1798 cm3.
Max. výkon 118 kW (5000 do 6200 ot./min.), točivý moment 250 Nm (1500 a 4200 ot./min.).
+Pro ekology: :)
* plníme Euro IV
* foukáme 169 g CO2/km
+Pro inženýry: 8)
* Vrtání: 82,5 mm
* Zdvih: 84,2 mm
* Kompresní poměr: 9,6
"Sakra, jednou sem nastartoval, (už se zahřátým motorem), pak sem zapínal telefon, a normálně jsem po chvilce nepozornosti zaváhal, jestli mám, nebo nemám zapnutý motor, až pohled na otáčkoměr prozradil...ZAPNUTÝ!!!...paráda, to je fakt klenot pod kapotou...

*PŘEVODOVKA:
Vpředu napříč uložený motor pohání přes 6-stupňovou manuální převodovku přední nápravu. Kvalty tam padaj skoro samy, odpor je přiměřený, jo a ta kožená řadička fakt padne do ruky, vypadá dost dobře (viz.obrázek), taky jedna drobnost, co v konečném hodnocení získalo Superbu několik bezvýznamných bodů oproti Mondeu. Někomu se to zdá jako blbost, ale volant a řadička jsou dvě věci co člověk používá většinu času za jízdy (proto je to pro mne důležité).

*VÝBAVA: Elegance (ale v zásadě Exclusive, chybí snad jen AL 18")
- xenony, natáčecí (funguje celkem fajn)
- automatické spínání stěračů a světlometů
- duální klimatizace
- vyhřívaná kožená el.stavitelná sedadla Emory Alcantara
- 7x Airbag, ESP, ABS, ASR
- parkovací senzory vpředu a vzadu (OPS-optický parkovací systém)
- elektricky stavitelná zrcátka s vyhříváním
- elektricky stahovaná všechna okna
- centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- tempomat, mlhovky s funkcí Corner (docela příjemná blbost)
- senzor kontroly tlaku pneu (TPM)
- Radio Bolero - 6 CD/MP3
- Bluetooth GSM II
- Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light)
- MaxiDOT displej
- kožený paket, čtyřramenný multifunkční volant
- sportovní podvozek (sníženo o 15 mm)
- odnímatelné tažné zařízení

+ 2 solidní libůstky:
- "TwinDoor"-je libo sedan nebo hatchback :o)-fakt moc praktické
- sakramentsky móoc místa vzadu

*AUTORÁDIO Bolero:
tak to je docela dobrá "blbůstka" co umí spoustu věcí
- funguje jako rádio-přehrávač CD/MP3 nebo jako informační displej (parkovacích čidel, nastavení klimatizace)-viz. fotky
- má to barevný dotykový displej
- vestavěný zásobník na 6 CD (i datových)
- vstup pro datovou kartu (SD, SDHC, MMC - max 32 GB)
- AUX vstup v Jumbo boxu
- možnost propojení s jiným BT zařízením (fakt to funguje třeba s iPhonem-stačí jen spárovat, pak spustit přehrávač a ono to funguje)
- samozřejmě spolupracuje s BT telefonem
- umí zaznamenávat dopravní hlášení (fuguje to asi takhle:musíte mít zapnutou funkci TIM, pak se Vám automaticky nahrají dopravní hlášení, která si pak můžete libovolně přehrát, dokud se po předem nastavené době samy nevymažou:o)...docela příjemné na delších cestách, nic vám neunikne...
...jo a taky vypadá docela dobře...a na začátku vás velmi slušně přivítá...(viz. fotka)


JÍZDA:
*Jízda první:
Před jízdou seřídit sedadlo, uložit do paměti (jedné z celkem čtyřech), nastavit "sloní plachty", automaticky stmívané zrcátko, ve dvou směrech stavitelný volant, upravit pásy a to by snad mohlo být všechno. Po drobné korektuře po pár stovkách metrů se díky těmto možnostem daří najít vcelku slušnou pozici za volantem a hurá do provozu. Prvních pár kilometrů po Praze bylo vyloženě seznamovacích, při vyhýbání výmolům si člověk trochu uvědomí hmotu auta, ale díky nastavení podvozku to není vyloženě nepříjemné. Pak hurá na dálnici, motor je zahřátý, takže nečiní žádný problém okamžitě se zařadit do provozu kolem dálničního limitu. Na rozdíl od jiných aut (myšleno třeba Focus ST a podobných...:) to člověka nenutí šlapat po plynu a jízda je komfortní a plynulá. Na rádiu přidat trochu basů, Vanessa Mae a něco z klasiky, třeba Vivaldi-jo to se k tomu autu fakt hodí. Opit pohodlím a patřičnou hudbou najednou cítím a následně i vidím v zrcátku ten povědomý dementní úsměv, který se člověku bezděčně vyloudí na obličeji když si to fakt užívá, třeba tehdy na té nově asfaltované okresce kousek za Plehřimovem směrem na Telč v BMW M5, při zapnutém režimu SPORT, nebo při pro(p)létání vlásenkami mezi Lelekovicemi a Vranovem za volantem řvoucího Focuse ST...sakra vono to funuje i opačně (asi se tomu říká opojení luxusem-DOPORUČUJI aspoň jednou VYZKOUŠET:o), tomu bych až nevěřil. Fakt na první jízdu to bylo dost dobrý a vydrželo mi to až do Bíteše. Po pozdním rychlém a dobrém obědě U Raušů, s plným žaludkem, obávajíce se spánku (z důvodu odkrvení mozku na úkor jiných) sme na to se Supem trochu šlápli, ale ne moc. Když bylo potřeba, výkon motoru je dostatečný, ikdyž ne tak výbušný jako u TDI nebo ST, ale při hlubším vnímání zjistíte, že zátah je větší než by člověk čekal od 1,8 a hlavně plynulý v širokém spektru otáček, žádná špička, skoro žádný pád výkonu kousek před červeným polem omezovače. Nakonec sme bezpečně dojeli domů do Brna. Výsledná spotřeba 8,6 l, v solidním mrazu, při rychlejším, ale plynulém tempu vypadá jako vcelku rozumný zážitek. Každopádně cesta uběhla subjektivně velmi rychle a pohodlí bylo takové, že bysme najednou bez problémů zvládli klidně 800-1000 km bez nějaké větší únavy. Myslím, že nám to bude spolu celkem klapat...

Po 2.500 km a cca 1,5 měsíci soužití pár dalších postřehů:
JÍZDA PO MĚSTĚ
- jízda po měste je přes to, že auto je trochu větší (docela mne pobavil až vyděsil ten rozdíl v délce, když sem zaparkoval vedle krátké Fabie), a těžší (hmotnost ke 2 tunám), je zcela v pohodě. Rejd sice není takový jako v Octavii (teda alespoň subjektivně), ale s autem se člověk vejde většinou všude bez problémů (hlavně na šířku - znám širší auta), na délku hodně pomáhá při prakování Optický Parkovací Systém. Spotřeba je závislá na stylu jízdy, ujeté vzdálenosti i dopravní situaci, ale při příznivých podmínkách se dá jet i za 8,5 litrů naopak hodně nakrátko to může být přes 15 litrů. Uvidíme jak v létě, zatím sme na nějakých 9,7 l/100km...Postupem času, blížíce se létu (a možná i sžitím se s autem) spotřeba postupně klesá, nyní jsme asi po 5-ti mesících na 9,4 l, bez nějaké větší změny jízdního stylu

JÍZDA NA DELŠÍ VZDÁLENOSTI
- především je jízda pohodlná, několik set kilometrů je zcela v pohodě, na dálnici je občas problém, když se člověk trochu zapomene, stane se, že se vám auto snadno rozjede docela rychle
- na okreskách to není na nějaký velký sport, auto je dost dlouhé a celkem těžké, takže na členité silnici se trochu víc sune ven ze zatáčky, ale zřejmě díky sportovnímu podvozku to zase není až taková hrůza (zřejmě je na "vině" i lehčí motor, u TDiček to asi bude o fous horší-tady jednoznačně hlasuji pro benzíňáka!!!), na horších silnicích občas člověk cítí příčné nerovnosti, ale taky žádná tragedie; pokud je člověk příznivec dynamické jízdy, tak co auto ztrácí v zatáčkách, jakž takž vynahrazuje výborný motor
- motor táhne docela lineárně od nějakých 2.000 ot se začíná projevovat a pěkně táhne až do 6.000 ot. nekoná se žádné TDi-čkové brutální nakopnutí (což člověku občas chybí, protože se snadno stává návykovým...) a auto se přes svoji hmotu velmi ochotně sune vpřed, co se týče zvukového projevu je hlavním motem "kultivované" při klidné jízdě se motor v interiéru skoro neprojevuje, když na to "šlápnete", tak se tlumeně ozývá něco mezi V6 a klasickým čtyřválcem, ale ne příliš nahlas, takže to vůbec neruší (holt Focus ST to není).

UZIVATELSKÝ POHLED
komfortní vybavení si řidiče prostě hýčká:
-kožený multifunkční volant je vyroben hodně kvalitně a použité materiály jsou moc příjemné na dotek, jediná drobnost co by se dala vytknout-ovládací prvky hlasitosti audia a palubního počítače-v prvním případě se mi několikrát už stalo, zcela mimoděk, že při ostrém zatáčení se mi podařilo ztlumit rádio
- kožená řadička je mimořádně dobře tvarovaná, asi je to individuální, ale mi strašně moc vyhovuje, svojí délkou i délkou drah je řazení bezproblémovou záležitostí, to už se nedá říct o spojce, nevím proč, ale nikdy mi nedělalo přesedání z auta do auta žádné problémy, ale na spojku v Supovi si fakt nemůžu nějak zvyknout (asi sem se moc zTDIčkoval a zSTčkoval :o), zabírá mi tak nějak divně v horních 2/3, prostě nevím...tady by mne zajímaly zkušenosti ostatních...no snad si zvyknu, uvidím a dám tomu čas...
- posez za volantem je relativně snadné nalézt, díky el. stavitelnému sedadlu, a i v nejnižší poloze má i řidič menší postavy super výhled vpřed, s výhledem vzad je to díky silnějším C-sloupkům a relativně menšímu zadnímu oknu slabší, ale pořád v pohodě
- ovládání všeho je zcela intuitivní a pohodlné, klimatizace, rádio, palubní počítač-skoro není připomínek-u klimatizace pouze není z místa řidiče dobře vidět jaká je nastavená teplota v horní části spektra a to díky vystouplému ovladači; ovládání rádia dotykovým displejem je hodně vymakané a příjemné, na palubním počítači (klsika ála Škoda) si člověk může nastavit jednotlivé zobrazované položky, zajímavé je digitální zobrazení aktuální rychlosti)
- GSM sada II funguje s iPhonem bezchybně, škoda, že Škoda nenabízí originální adaptér na iPhone pro standartní zabudovaný držák, tady nastupuje prostor pro zlaté české ručičky a kutilství, naštěstí se dá sehnat spousta levných adaptérů, který lze při trošce šikovnosti upravit a připevnit na držák a to tak, že to vypadá skoro jako originál...
- odkládací plochy nejsou nic moc, chybí klasické "díry" ve dveřích pro 1,5 l PETky, schránka pro brýle "pozře" pouze hodně ploché brýle, schránka u spolujezdce nepatří mezi největší, schránka/popelník před řadičkou, držák na 2 miniPETky za řadičkou ani schránka v JumboBoxu to prostě nezachrání
- prostor na zadním sedadle je ovšem úchvatný, spolujezdec vzadu se cítí trochu jako v dodávce, prostor k přednímu sedadlu za řidičem či spolujezdcem středního vzrůstu je prostě šílený oproti tomu na co je člověk zvyklý třeba z Octavie, už se těším jak auto předám manželce a rozvalím se sám vzadu :o))))), prostor pro nastupování(ev. manipulaci s čímkoli vzadu-třeba upevnění malýho do dětské sedačky z opačných dveří) vytvořený otevřením předlouhých dveří se podobá vstupu do obří jeskyně-dost dobrý
- kufr vybavený "Twindoorem" a síťovým programem je perfektní, boční schránky za podběhy, schované minidvířky pojmou spousta důležitých věcí (vč. 5 litrového kanystru), aniž by pak věci poletovaly po kufru, dost praktické je i automatické otevírání víka kufru tlačítkem na DO (pouze však v režimu sedan), když máte v jedné ruce dítě, v druhé nákup-tak to nemá chybu :o)))
- jo a trochu chybí stěrač na zadním okně-moc rád vidím i dozadu, ikdyž na druhou stranu asi by to bylo trochu komplikované ho zapracovat do "twindooru"...

JAKO PAN PREZIDENT...
Konečně se mi podařilo to, na co jsem se už nějakou dobu těšil. Vyměnil jsem levé přední sedadlo za pravé zadní, ženě dal klíče a zkusil jak se asi cítí pan prezident nebo vybraní ministři. Nástup byl velmi příjemný, širokými dveřmi se dá vcelku bezpečně nastoupit i s nějakou tou skleničkou v hlavě. Kontakt s předním sedadlem můžou zažít opravdu dlouzí lidé, případně dlouhonohé modelky, ale ani to není jisté. Posez na můj vkus je trochu přímější, bohužel nastavení úhlu opěradla není. Vysouvatelná opěrka lokte je poměrně široká, ale vcelku pohodlná.Normální člověk se vejde i se sklopenou opěrkou, lidé rozměru Heleny Růžičkové nebo Luciana Pavarottiho by asi měli problém. Jízda je pohodlná, člověk při tom vnímá značný prostor před sebou. Zvláštností jsou výdechy klimatizace ve sloupcích dveři. Roletky na zadních oknech pouze umocňují pocit luxusu a výjimečnosti, za slunného letního odpoledne jsou však velmi příjemné. No a vyhřívání zadních sedaček vyzkouším až zase v zimě. Závěrem nutno říct, že i na zadních sedadlech se člověk cítí velmi pohodlně, překonávání i delších vzdáleností je bezproblémové a je zde dost prostoru pro případnou práci s notebookem nebo "lejstry". Každopádně je fajn se vzadu vždy připoutat, protože délka letu k nejbližší překážce je přece jenom delší...:)

DOVOLENÁ...
Letošní dovolená znamenala naložit plný kufr, juniora do sedačky, manželku a tchýni a hurá na cestu. Cílová stanice Vir. Půlnoční odjezd znamenal možnost mj. konečně vyzkoušet AFS v praxi. Je to vcelku příjemná blbost, ale kdybych nevěděl že to tam mám, tak bych si toho možná ani nevšiml. Každopádně při trošce soustředění člověk pozoruje pohyb světelného kuželu a lépe vidí kam jede, především patrným odrazem od reflexních sloupků u krajnice hluboko v zatáčce. Každopádně cesta plných 800 km, povětšinou po dálnici je pro Superb vyloženě ideální cesta. Auto je pohodlné a ani po dlouhé noční cestě se člověk nijak zvlášť neunaví. Motor i přes plné naložení odvádí svoji práci perfektně, akorát při potřebě rychlejší akcelerace na dálnici je třeba více podřadit, jinak držet cestovní rychlost mezi 140-150 km/h není absolutně problém. Malá okresková vložka ve Slovinsku autu, i pozornosti řidiče spíše svědčila a podvozek nijak zvlášť nerozhodí ani občas horší silnice.Po překonání celé 800 km trasy díky komfortnímu naladění si člověk rád okamžitě skočí radši do moře než do postele dospat probdělou noc. Každopádně velmi příjemné překvapení při pohledu na ukazatel spotřeby, konečný verdikt (potvrzený i cestou zpět s větším podílem zapnuté klimatizace) činil velmi pěkných 7,5 l/100 km, při solidním tempu v rozmezí rychlostních limitů i mírně nad ně, s plně naloženým autem znamená, praktický dojezd až k moři na jedno tankování. Což u takového velkého auta není až tak špatné.

Silné stránky

*KOMFORT - vysoká míra pohodlí - velký rozvor, tichý motor a slušně odhlučněný interiér
*VÝBAVA - bohatá výbava - co jen běžný člověk může potřebovat
*JÍZDNÍ VLASTNOSTI - výborné jízdní vlastnosti (na danou kategorii vozu), solidní kompromis mezi luxusem a sportovnem
*MOTOR - dost dobrý motor na to, že to je jen 1,8, především vysoce kultivovaný a vcelku slušný výkon
*PROSTORNOST - prostornost skoro všude - především vzadu, v podélném směru a v kufru

*DETAILY
- zpětná zrcátka jak v dodávce - sice vypadají jak uši od slona, ale zato je v nich krásně vidět...a na přidržení klíčku se samy sklopí-moc fajn
- dost pohodlná sedadla - jsou pohodlnější než vypadají (a to sem předtím jezdil v Recarech...)

Slabé stránky

*SPOTŘEBA - prostě trochu vyšší, hodně závislá od jízdního stylu, kombinace 2 tun a silného motoru dopovaného turbem (člověka občas nutí na to šlápnout a to se pak projeví...)
*HLUK OD PNEUMATIK - trochu víc hluku od pneumatik je v kontrastu s tichostí motoru a minimem aerodynamického hluku
*PROSTORNOST - trochu méně místa vpředu a v příčném směru - než by člověk očekával u tak velkého auta

*DETAILY:fakt otravné blbosti
- chybí geniální věc (má to Fabia i Octavia) držák pro velké PETky v předních dveřích
- nesmyslně malá odkládací schránka na brýle - prostě se mi tam nevešly
- odkládací prostory vepředu nejsou tak promyšlené jako třeba u Octavie

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- zatím žádné a doufám, že tomu tak i zůstane
- navíc mne nechává vcelku chladným i prodloužená záruka

Tak jedna "porucha" by přece jenom byla:
- z ničeho nic, začala na přístrojovce svítit kontrolka žárovek, doplněná hláškou na MaxiDOTu, že je vadná zadní levá žárovka koncových světel, a opravdu nesvítila jedn ze čtyř žároveček...
- po nastudování postupu výměny (nutno demontovat celý modul světel, pomocí speciálního klíče umístěného u rezervy), se najednou problém sám vyřešil, pak se vše nakrátko opakovalo ještě jednou a od té doby, zatím nic (klep, klep na dřevo)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozidlo je koupené jako tzv. "Roční vůz", což znamená, že jezdilo v Mladé Boleslavi, nejspíš jako manažerské a před dosažením 18 měsíců nebo 30.000 km bylo posláno do světa. Takto už jsem koupil jedno auto a nebyl s tím problém. Auto jsem si našel na internetu, zajel jsem se na něj podívat, vypadalo velmi slušně, trochu sme policitovali o ceně a bylo. Co pro mne bylo důležité, prodloužená záruka na 4roky/60.000 km, což pro mne znamená ještě 2,5 roku bez vážnějších problémů (snad...).Celá administrativa proběhla velmi hladce, jednání vcelku pohodové. Takže s prodejcem celkem spokojenost...

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Elegance 1,8 TSi

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

to ohodnotím až po několika tisících km...sorry, ale zatím dobrý...

praktičnost
9

celkem v pohodě, pouze by mohly být lépe vyřešené odkládací prostory u řidiče (schránka na brýle, místo pro 1,5l PET - chybí)

prostornost
10

jsem menší postavy, tak mi nevadí, že vpředu je méně místa než by se čekalo, ale vzadu a v kufru místa více než dost

jízdní vlastnosti
9

- dálnice 10 bodů, běžné silnice 9 bodů, klikatá okreska/město 8 bodů - čekal někdo něco jiného? - jinak podvozek vyvážený komfortně-sportovní

jízdní komfort
9

- velice komfortní, pouze trochu hluku od pneu (a to jak zimní Continental 16", tak letní Pirelli 17")

provozní náklady
9

- zatím pouze z pohledu spotřeby, vyšší...

náhradní díly
0

- zatím nelze hodnotit

výkon motoru
9

- pár koní navíc by neškodilo na 2 tuny, ale jinak motor moc povedený...

spotřeba
9

- no není to šetřílek, ale výsledná spotřeba závisí především na jízdním stylu-aktuální průměr 9,85 l/100km

hlučnost motoru
10

- motor je slyšet velmi zřídka a to ještě dost decentně

kvalita sedadel
10

- sedí se v nich líp, než by člověk čekal, když nasedá, fakt pohodlné

brzdy
10

- adekvátní velikosti vozu, zatím žádné problémy

zavazadlový prostor
10

- obrovský a díky TwinDooru i velmi prakticky přístupný, se síťovým programem a dvěma odkládacími přihrádkami za podběhy, ideální tvar 1 x 1 x 0,5 m, tomu skoro nelze nic vytknout (pouze ta tradiční škodovácká hrana při sklopení sedadel)






Blesk.cz

Po čem Pražané nejvíc touží? Prioritou v dopravě je vnější a vnitřní okruh, pak metro D, ukázal průzkum

Po čem Pražané nejvíc touží? Prioritou v dopravě je…

Prioritou pro Prahu ve výstavbě dopravní infrastruktury je především dokončení velkého i městského okruhu, myslí…

Lákavý jih Itálie: Objevte jeho kouzlo!

Lákavý jih Itálie: Objevte jeho kouzlo!

Když se řekne Itálie, určitě vám přijdou na mysl města jako Řím, Benátky nebo plážové Bibione… Na jih Itálie ale…

 

iSport.cz

Šílený závod, 2 měsíce běháte kolem bloku. Rekordmanka je ze Slovenska

Šílený závod, 2 měsíce běháte kolem bloku.…

Tento závod je dlouhý tak, že se někteří běžci při jeho absolvování musí ostříhat. Účastníci po dobu dvou měsíců…

Přestupy přehledně! Změny v klubech FORTUNA:LIGY před sezonou 2019/20

Přestupy přehledně! Změny v klubech FORTUNA:LIGY…

Tuzemské kluby rozjely přestupy naplno! Posily na nový ročník už hlásí Slavia, Plzeň, Sparta ale i další…

 

Reflex.cz

Muslimská duchovní delegace navštívila Izrael. „Dotklo se to mého srdce,“ řekla mladá aktivistka

Muslimská duchovní delegace navštívila Izrael.…

Poslední dobou jsme svědky narůstajícího počtu zpráv o sílícím antisemitismu a nenávisti k státu Izrael…

Egyptolog Bárta: Kolaps civilizace je nevyhnutelný a ozdravný, ale zneužívají ho. Nesnáším šíření strachu

Egyptolog Bárta: Kolaps civilizace je nevyhnutelný a…

Egypt je s Miroslavem Bártou od dětství. Začalo to pyramidami, ale fascinují ho hlavně lidé a jejich příběhy,…