Recenze

Technoid (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Superb Superb Combi Ambition 2.0 TDI 103 kW (facelift)

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Sup Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,1 maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 633 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

VÝBĚR
S blížícím se desátým rokem manželčiny Ibizy jsme začali uvažovat o novém autě. Vzhledem k tomu, že relativně dost jezdím, rozhodli jsme se, že Alteu převezme manželka a pro mne pořídíme něco nového.
Do výběru se zapojila celá rodina, v závěru už z toho byla manželka tak zoufalá, že už nechtěla o žádných dalších variantách slyšet, ale je to hlavně její zásluha, že máme nakonec Superba.
Prošli jsme si procesem, ve kterém figurovaly následující možnosti: Škoda Octavia 3. generace, Citroen C4 Picasso nové generace, Ford Mondeo, Mazda 6 a Hyudai i40. Jak vidno, Superb zde vůbec nefiguroval…
Automobilový trh sice sleduji průběžně, ale celý proces výběru začal vlastně tím, že si náš mladší syn na začátku prázdnin zlomil ruku a my jsme tím pádem museli zapomenout na letní dovolenou (aby toho nebylo málo, tak si na začátku školního roku pro změnu zlomil nohu, ale to už je jiný příběh). Tím pádem zbyly nějaké finance navíc v našem rodinném rozpočtu a my chodili v průběhu srpna 2013 i s naší „zlomeninou“ po autosalónech.
Jako první byl na řadě Ford Mondeo, dost jsem si tom autě načetl i zde na moje.auto.cz a vydal jsem se proto s manželkou do nejbližšího salónu místního dealera, kolegova manželka odtud má také Mondeo, tak jsem si říkal, že to bude správná volba. Prohlídka nezačala moc dobře, protože si nás celkem dlouho nikdo nevšímal. Pak se nás konečně ujal prodejce a začal s námi diskutovat naše potřeby. Možná jsem mu řekl nízký odhad, kolik do auta chceme investovat, protože mi začal nabízet Focus místo Mondea, ale nakonec jsme se domluvili, že bych si rád projel Mondeo s 1.6 Ecoboostem. Protože bylo celkem pozdě, domluvili jsme se na jiný datum, že ten datum byl až za 14 dní, mi nevadilo, pochopil jsem později, že prodejce šel na dovolenou. Trochu mne zarazilo, že mi v ten den, kdy jsme byli domluveni na zkušební jízdě, prodejce zavolal, že bohužel nemají už žádné auto, kterým bych se mohl projet a že mi zavolá hned, jak budou mít další předváděcí kus. Na ten telefonát čekám dodnes…
Pak jsme se začali rozhlížet v okolí, jaké značky mají poblíž zastoupení. První nám padl do rány Citroen. Už jsme měli Citroen, byl to AX 1.1. Zrovna v tu dobu byl na trhu nový model C4 Picasso, tak jsme se na něj šli podívat. Hodně jsem porovnával s aktuální Alteou. Celkem se mi líbil posun od předchozí generace, zaujalo elektronické ovládání všeho včetně klimatizace, u dětí vyhrávalo foukání vzduchu z B sloupku. Poněkud netradiční je uspořádání kufru, protože část zavazadlového prostoru vyčuhuje při otevřeném kufru do prostoru – je to dáno tím, že dveře kufru nezapadávají mezi boky auta, jako u jiných aut, ale přesahují až do krajních boků auta. Celkem zklamaný jsem byl ale zkušební jízdou – ta byla výrazně francouzského charakteru. Jsem již delší dobu zvyklý na pevný posez a po vystoupení z Citroena jsem měl pocit, že jsem seděl na houpačce, jinými slovy celou dobu jsem se houpal a i do opěráku jsem zapadal stále hlouběji a nemohl jsem najít pevnou oporu. Po zkušenostech s výrazně rostoucí spotřebou se vzrůstající rychlostí u Altey a s nepraktičností vysokého kufru jsme se rozhodli upustit od myšlenky MPV.
Další, kdo má dealerství v okolí, jsou Mazda a Hyundai. Jsou v jedné budově a tak jsme je s výhodou navštívili oba. Opět jsem si načetl zkušenosti ostatních uživatelů a zamířil jsem nejprve k Mazdě.
Mazdu obdivuji už od dob modelu 626 a nová šestka se líbí nejen mně, ale i manželce. První šok nastal ve chvíli, kdy jsme se zeptali na dodací lhůty – auto zadané do výroby mělo lhůtu 5 měsíců. Druhou možností ale je, vybrat si auto již hotové, které je na cestě lodí do Evropy. Prošli jsme tedy celý salón a po diskuzi s příjemnou prodejkyní jsme se shodli na benzínovém provedení kombi, které by se dalo vzít právě z lodi. Šli jsme na zkušební jízdu sedanem, který měl na tachometru tak 100km. Čekal jsem, podle komentářů novinářů i uživatelů, jak budu z jízdy nadšený. „Auto pro řidiče“ ale možná kvůli malému nájezdu, ale spíše také kvůli tomu, že to byla pravá atmosféra, nemělo úplně odpich, přeci jen zvyk z turba u Altey ukazoval na horší zátah v nižších otáčkách. Interiér se mi moc líbil, až na dvě věci – navigace společně s mediálním systémem moc neodpovídá moderní době a pak mi vadilo, že se vlastně všechny Mazdy se dováží pouze se sadou na lepení. Po zkušenosti z Itálie s proraženou gumou chci mít náhradní kolo a do Mazdy se už nedá vložit náhradní kolo ani dodatečně, pokud není v kufru už z továrny. Děti si stěžovaly, že je tlačily zadní sedačky, ale já je zkoušel a nezdálo se mi nic závadného.
Poté jsme se šli podívat na Hyundai o patro výš. V nabídce prodejce bylo auto, které bylo jako předváděcí za cenu nižší o neuvěřitelných 200 tisíc. Měl jsem načteno, že dieselový motor táhne jen v malém rozsahu otáček a ačkoli je motor s výkonem 100kW, nejede moc dobře. To musím potvrdit, když člověk šlápne na plyn, tak se chvilku nic moc neděje, pak to kolem 2 tisíc otáček zabere a už kolem 2500 je zase mrtvo – celkem zklamání. Výbava ovšem byla z říše snů – bylo v ní, na co si člověk jen vzpomene, vyhřívání volantu, xenony, couvací kamera, navigace, denní LED atd. Musím říct, že i design se nám líbil. Ten pocitově horší motor ale rozhodl za nás.
Pak jsem se od kolegů doslechl, že naše firma má nasmlouváno s dealerem, od kterého bere firemní auta, docela zajímavé slevy. Ty má sice domluvené i s Opelem, ale z jeho nabídky jsem si nevybral, nejbližší mi byla Insignia, ale poměr cena/výkon nic moc a žravé motory mi neimponovaly. Protože je ale dealer poněkud z ruky (Liberec), pokusil jsem se poptat u dealera, kde jsem kupoval Alteu. Musím říct, že paní byla velmi ochotná a dokonce mi volala do nějakého VIP oddělení Škodovky. Poptával jsem původně novou Octávii, kterou jsem měl už projetou ve verzi liftback s motorem 1.6 TDI. Moc se mi líbilo nové provedení s LED světlomety a xenony, modrá race byla mým favoritem. Uvažoval jsem opět o benzínu 1.4TSI, protože se u Škodovky dušovali, že předchozí problémy, které jsem měl s Alteou, byly díky nahrazení rozvodového řetězu řemenem odstraněny.
V průběhu zjišťování získání slevy jsem dostal možnost se projet novým provedením Superba. Vždycky jsem snil o tom, že se s ním alespoň projedu a při zkušební jízdě jsem nebyl zklamán. Posez řidiče je srovnatelný s Octávií, ale jízdní komfort subjektivně lepší.
Ke zklamání mému i prodejkyně nebylo možné využít firemní slevu u lokálního dealera. Na salónu stál ovšem Superb ještě před faceliftem za celkem slušnou cenu, která odpovídala firemní slevě. Barva se sice ženě moc nelíbila - Červená Rosso Brunello, ale i tak jsme o Superbu začali uvažovat.
Začal jsem tedy zjišťovat, jak je to s firemní slevou a zavolal jsem dealerce, ta mne hned na začátku odradila od benzínu, protože prý má diesel lepší zůstatkovou cenu pro další prodej. Začal jsem si tedy hrát se škodováckým konfigurátorem. Nejprve mi vycházely různé mutace Octávky, od klasického kombíka s dvoulitrovým motorem, přes verzi 4x4 až po RSko. Pak mne žena navedla, abych si zkusil nakonfigurovat i Superba v podobné výbavě, jako nabízel lokální dealer. Když jsem započetl firemní slevu a porovnal jsem cenu se zlevněným Superbem lokálního dealera i s dříve konfigurovanými Octávkami, bylo jasno. Od Octávky jsem byl cenou do 30 tisíc a cena zlevněného auta od místního dealera byla mírně vyšší, než nové auto. Bylo vybráno. Po zadání do výroby byl očekávaný termín 12 týdnů, nekonečné čekání bylo ukončeno již za 9 týdnů. Ale to bylo před koncem roku v říjnu, pak se dodací lhůty prý zvedaly na až 16 týdnů.
VÝBAVA
Vzhledem k tomu, že je Superb vlajková loď automobilky, zjistil jsem, že na rozdíl od Octávie, kde bych musel vybrat Eleganci, stačí mi u Superba Ambition. Sice by se mi líbil silnější diesel a 4x4, ale především z finančních důvodů jsem nakonec skončil u motoru 2.0 TDI 103kW (tedy cca 140 koní).
Barvy v nabídkové paletě nejsou tak výrazné, jako u Octávie a modrou race jsem tedy ve výběru nenašel. S manželkou jsme se shodli na celkem netradiční modré lava. Superba s touhle barvou jsme potkali jednou ve městě a tahle barva nás docela uchvátila – barva se totiž dost mění podle osvětlení. Za jasného slunce se mění až do zelena, jinak jde do modra, až za šera skoro do černa, reálný odstín se celkem špatně fotí.
K základu Ambition jsme už moc věcí nedokupovali, jen prodlouženou záruku na 4 roky a 120 000 kilometrů, integrované lišty do zavazadelníku, vyhřívané čelní sklo, tříramenný volant s ovládáním bluetooth a rádia, paket plus, vyhřívané trysky čelního ostřikovače a vkládané tkané koberce.
V ceně byly věci, za které bych u Octávky většinou připlácel, jako 17“ kola, xenony s LED denním svícením, zadní LED světla, rádio Bolero, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, senzor svícení a stírání, zadní couvací senzory, systém start-stop, elektrické otvírání kufru, vyhřívání předních i zadních sedadel, osvětlení prostoru pro nohy a malý kožený paket.
ZKUŠENOSTI
S autem jsem už najezdil přes 10 000 kilometrů a tak už můžu trochu posoudit jeho vlastnosti.
Tou nejhorší vlastností, kterou jsem ale mohl očekávat, je závist okolí. Některé reakce jsem opravdu nečekal, protože když si člověk auto prohlédne, většinou konstatuje, že je to trochu delší Octávka. Ale ten nápis Superb strašně provokuje.
Na zimu jsem jezdil na 16“ kolech s pneumatikami Nokian, byl jsem i v Alpách s rakví na střeše a s autem jsem byl celkem spokojený. Co se týče spotřeby, zatím je celková kombinovaná spotřeba 6,2 l/100km, ale s lehkou nohou se dá dosáhnout palubních 4,6 po okreskách a 5,2 při kombinaci dálnice/okreska.
Auto na silnici pěkně sedí, ani jízda po D1 není žádné utrpení, snad to bude i díky víceprvkové zadní nápravě. Na rozdíl od Altey se nehoupe na podélných nerovnostech.
Už jsem to četl v jiných recenzích a také to potvrdím – auto není pocitově na jízdu v zatáčkách, vždycky mám takový pocit, jako že by auto chtělo pokračovat po tečně ze zatáčky, je přeci trochu těžší, pohotovostní hmotnost je přes 1500kg. Nejlépe se cítí při jízdě po dálnici. Parkování u obchoďáků ve městě a hledání podélného parkovacího stání je ovšem utrpení. Bez senzorů vzadu skoro nemyslitelné.
Motor má docela zátah, však je také papírové zrychlení z 0 na 100 za 10,1s. Na druhu stranu nižší rozsah použitelných otáček oproti benzínu nutí zdánlivě řidiče ke klidnější jízdě. Nebo stárnu…
Ve výbavě je několik drobností, které ale řidiče opravdu potěší. Například jsem velmi spokojený s bluetooth handsfree, první reakce byly velmi pozitivní i u lidí, kteří mi volají. Pak jsem také nadšený z adaptivních xenonů, svítí krásně jasně, do zatáček se naklápí. Vyhřívání čelního skla se v zimě také velmi osvědčilo, do 5 minut mohu odjet, aniž bych cokoli na čelním skle škrábal. Hliníkové lišty v kufru s upínacími elementy jsou v tak dlouhém kufru nutností. Takovou příjemnou blbinou je automatické stmívání zrcátek, vnitřního i vnějších.
Pak jsou ve výbavě pitomosti, bez kterých se dá žít, ale zaujmou – osvětlení interiéru je opravdu super, osvětlen je prostor pro nohy všech pasažérů, když někomu něco upadne, tak to v pohodě najde i v noci, osvětlena je difuzně dvěma diodami i řadicí páka a ruční brzda. Jako třešnička na dortu se vyjímá osvětlení kliček otvírání dveří diodou. Efektní je panel s časem a venkovní teplotou u zadních sedaček, kde je i zdířka pro 12V na např. přenosný DVD přehrávač pro děti.
Klimatizaci jsem zatím moc neprověřil, protože byla zima, tak uvidíme v průběhu roku. Dětem se každopádně moc líbí výduchy větrání v B sloupku.
Svícení mám převážně zapnuté v poloze AUTO a zapíná se opravdu perfektně, když je třeba, např. při vjezdu do tunelu. Jen při mlze ve dne je třeba přepnout na svícení ručně, stejně je to potřeba pro zapnutí světel do mlhy.
Trochu rozpačitý jsem z funkce automatického stěrače. Při přebírání vozu mi bylo doporučeno nechat páčku v první poloze, protože pak bude stírání fungovat automaticky. Radši nechávám stěrače vypnuté a pouštím v případě potřeby. Za mírného deště bych občas přivítal častější setření, nakonec oknu pomáhám přípravkem na odpuzování vody.
CELKOVÝ DOJEM
V autě se dobře sedí i na delších trasách, nikde zatím nic nevrže. Rádio používám jen ve spojení s SD kartou. Na zadních sedadlech je až nadbytek místa, na děti se zepředu téměř nedá dosáhnout. Řízení je radost, se spotřebou jsem tak o 2 litry níže, než jsem byl u Altey. Měl jsem obavy z filtru pevných částic, ale vzhledem k pravidelným dlouhým trasám po dálnici snad filtr vydrží co nejdéle. Kufr je prostě luxus, jen ještě musím prověřit, jestli se dá naprogramovat zavírání tlačítkem vedle řadicí páky. V autě je dost prostorných odkládacích míst, jen velká PETka se do předních dveří strká hůř.
Zatím těchto faceliftovaných aut moc nejezdí. Na start-stop jsem si už taky tak nějak zvykl.

Silné stránky

- prostor
- pohodlná jízda na dálnici
- výbava Ambition plus za rozumnou cenu
- variablilita kufru pomocí integrovaných lišt a organizéru

Slabé stránky

- hmotnost
- kufr nelze zavřít zevnitř tlačítkem u řadící páky
- horší parkování podélně a manévrování v úzkých prostorách parkovacích domů a u nákupních center

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autotrend Liberec poskytl firemní slevu a zařídil výhodné pojištění, včetně GAP. Při předání proběhlo standardní předvedení vozu. Chybělo povinné vybavení - trojúhelník a lékárnička, zjistil jsem to až doma.

 

Novinky v recenzi

5.10.2017 20:02

Nové pneumatiky

Již na konci zimní sezóny jsem věděl, že zimní pneu jsou na odpis, začal jsem tedy řešit včas náhradu. Nakonec jsem dle recenzí a rady v pneuservisu vybral Dunlop Wintersport 5. Kola jsem ještě na chvíli uložil a v klidu jsem si plánoval, že letní vyměním na konci zimy. Odpoledne mi ale manželka náhle zavolala, že má prázné kolo. Po jeho výměně za rezervu jsem konstatoval, že bude nutná výměna za novou pneumatiku, protože tahle odešla do věčných lovišť. Zavolal jsem tedy znovu do pneuservisu a objednal se na výměnu. K dispozici měli akční stejné pneu, jako jsem měl z výroby - Pirelli P7. Při přezouvání se ukázalo, že i druhá přední pneumatika je za hranicí životnosti, takže máme kompletní novou sadu a na jaře klid... Během 24 hodin průvan v peněžence, ale dvoje gumy doma.

19.6.2017 20:57

75.000 km - výměna oleje a dojmy z dieselgate

Po 15.000km a změně na fixní interval došlo na výměnu oleje. Kromě samotné výměny, která stála cca 5.000 Kč, nebyly nutné žádné další výdaje, kontrola neukázala žádné poruchy. Posledně proběhl upgrade firmware kvůli dieselgate. Ze začátku jsem měl pocit, že se mírně zlepšila spotřeba i výkon. Po těch 15.000 km mám pocit, že s tím výkonem to tak horké nebude, jen se trochu změnily otáčky, kdy motor zabírá, ale spotřeba se mi dle mého subjektivního názoru zvedá. Rozhodně se mi tak často nedaří jezdit dálky pod 5,5 l/100km dle PP. I spritmonitor ukazuje velmi mírný nárůst. Poprvé za celou dobu používání si také auto jednou vynutilo vypálení DPF - nuceně jsem se jel projet po dálnici. Od té doby ale zatím ne. Tak uvidíme, jak se s autem povede manželce, až nám v létě vyrobí nového mazlíka (podlehli jsme módní vlně velkých SUV Škoda).

26.9.2016 14:27

Servisní prohlídka 60.000

Abslovoval jsem servisní prohlídku v téměř 60.000km. Dle předpisu vyměněna brzdová kapalina, brzdové destičky opotřebeny pouze o 1/3, takže OK, vyčištěna klimatizacce, vyměněny stěrače.
Nechal jsem změnit proměnlivý interval na pevný tedy 15.000 km/1rok. Na oleji se neušetří, protože kvůli DPF musí být ten samý.
Trochu jsem byl překvapený, že mi přejímací technik sdělil, že jsem v únoru přišel o záruku mobility, jestli mne auto nehnalo na servis už dřív. No to bych byl blázen, kdybych u auta v záruce ignoroval hlášku o nutnosti návštěvy servisu. Při placení mi ale ukazovali minulou fakturu, kde bylo napsáno 30.000km/únor 2016. No nic, vyřešili jsme to k mé spokojenosti, díky mírné slevě za materiál jsme pořídili znovuzařazení do mobility a jedeme dál. Platil jsem tedy cca. 8.000Kč. Na kloub jsem tomu přišel až posléze, servisní technik byl osel, do auta naprogramoval 2 roky, na štítek to tak i napsal (našel jsem ho na dveřích), ale do faktury napsal jeden rok. Takže díky panu Tušlovi za vyřešení k mé spokojenosti.
V rámci čekání na předávku ze servisu jsem se svezl trochu silnějším Supem - 2.0TSI 206kW. Svezení je to parádní, pro člověka zvyklého na kvrdlačku i mírně nezvyklé. Spotřeba při ukončení jízdy byla ale 10,5l/100km. Ale ani to bych asi dlouhodobě neudržel, hrozně to láká k sešlápnutí plynového pedálu. Navíc cena kolem milionu je na soukromé potřeby celkem dost. Kdybych to nemusel řešit, asi by se mi to líbilo, i na ten automat bych si asi zvyknul...

25.8.2016 21:29

Rovnání ALU disku

Nikdy by mne nenapadlo, že se mi při mém stylu jízdy podaří ohnout ALU kolo. Při jízdě se mi ale zdálo, že se mi od levého předního kola dostávají do volantu vibrace. Spojil jsem si to s nedávným nečekaným setkáním s dírou "jako kráva" na Jižní spojce. Zajel jsem tedy do pneuservisu kvůli kontrole jak kol, tak geometrie. Levé přední kolo bylo na vnitřní straně prohnuté a bylo nutné ho srovnat. Spravilo to 1400,-Kč a vše je OK, včetně kontroly geometrie - nebylo třeba ji rovnat. Až budu příště uvažovat o novém autě, asi nebudu chtít ty největší ráfky (mám 17").
Pomalu se blíží další výměna oleje, nechám si to přeprogramovat z variabilního intervalu na fixní po 15000km.

22.11.2015 22:55

Superb III - testovací jízda

U mého auta není celkem o čem psát, jezdí... Je sice postižené aférou Dieselgate, ale to snad nějak dopadne, čtu všechny informace, co se ke mně dostanou a u 2.0TDI to snad zas takový průšvih nebude.
Využil jsem tedy příležitost a svezl jsem se novým Superbem 2.0TDI 110kW combi ve verzi Laurin&Klement. Před svezením jsem se bál, že mne bude mrzet, že mám starší verzi a nový Superb bude "must have", ale není tomu tak.Zkoušel jsem si sestavit auto podobné výbavou tomu mému v konfigurátoru a byl jsem překvapen, kolik položek člověk musí dokupovat. Aktuálně bych tedy musel vzít o výbavový stupeň výše, ale cena samozřejmě stoupá výše.
Vzhledem k plné výbavě jsem si tedy mohl vyzkoušet i prvky výbavy, které nemám. Jedním takovým prvkem je automatické ovládání dálkových světel, trochu trvalo, než jsem se dostal do míst bez protijedoucích aut, ale povedlo se a systém jsem vyzkoušel. Zpočátku dost nezvyk, protože při zapnutém automatu není ihned plný dálkový kužel k dispozici, ale nakonec se na to dá zvyknout, není to ovšem funkce, bez které bych nemohl žít.
Druhým prvkem byl adaptivní podvozek. Nejprve jsem si kvůli vlastní opatrnosti při jízdě vůbec nevšiml, že je zvolen komfortní režim, když jsem ale trochu zabral za plyn, začalo se auto mírné houpat. V režimu normal mi auto vyhovovalo nejvíc, ani to nedrncalo, ani nehoupalo. V režimu sport auto citelně ztvrdlo, bylo cítit hrbolky na silnici. Funkce zajímavá, ale asi se bez ní také dá žít.
Auto také mělo rozpoznávání značek, které slušně fungovalo i za tmy. Zajímavá, ale ne nutná součást výbavy.
Barevný maxidot je sice pěkný, ale jsem zvyklý na obyčejný monochromatický a ten nový mne trochu rušil, připadal jsem si, že listuji task managerem Androidu.
Po zaparkování jsem auto rychle prolétl a ačkoli celkově se mi design velmi líbí, jsou tu nějaké změny k horšímu. Na zadních sedačkách je možná o trochu více místa na kolena, ale sedák je nejspíš trochu kratší a posazený níže, takže stehna nejsou úplně podepřená a jako zadní pasažér bych asi na delší cestě trochu trpěl. Moje děti měly jako jeden z důvodů pro výběr větrání z B sloupku a tady chybí. Kufr je možná o trochu větší a má možnost přepážek upevněných na suchý zip, ale zvykl jsem si na lištu s posuvným předělem a teď už se také nedá objednat. Zajímavou změnou je i elektricky ovládaná brzda, také nezvyk... Poprvé jsem také seděl v autě s KESSY startováním, bral bych, ale pro už výbavu Ambition by to mělo být standardem. V ceníku mne překvapilo, že se ve verzi Ambition připlácí i za takové věci, jako je ambientní LED osvětlení interiéru a LED paket na zadní světla. Možná bych příště sáhl po nějaké navigaci v autorádiu, ale přijde mi trochu drahé každé 2 roky platit 2000 Kč za aktualizaci, když v podstatě všichni výrobci normálních navigací dávají doživotní aktualizaci zdarma. Až našetřím a budu příště konfigurovat auto, budu určitě chtít pohon 4x4 na hory a možná také paket pro špatné cesty se zvýšeným podvozkem. Četl jsem pár recenzí na motor 1.4TSI, ptal jsem se i v autosalonu a možná by tento motor stál za úvahu. Spotřeba se prý zlepšila (V Altee to moc zázrak není), prodává se to i jako čtyřkolka a má to vypínání dvou válců. Každopádně bych se s tím chtěl nejprve svézt, ale tato konfigurace se na autosalonech moc nevyskytuje.
Trochu mne děsí, jakým směrem se ubírají trendy u nových aut, spousta elektroniky, která kecá do řízení. Jako soukromý uživatel si asi nebudu připlácet za hlídání jízdního pruhu a jiné pitominy. Spíš přivítám výbavu, která mi pomůže udržet auto na silnici, kola v záběru a především auto nebude produkovat oblak dýmu a přitom nebude muset být zbytečně výkonově omezeno. Samozřejmě bych přivítal nízkou spotřebu, i když nenajezdím extrémní vzdálenosti (momenálně za 2 roky 45000km) a může se zdát, že spotřebu nemusím úplně řešit. Spotřeba mne ale zajímá především při dálkových přesunech do zahraničí, nechci po cestě několikrát tankovat.

22.11.2015 22:41

Superb III - testovací jízda

U mého auta není celkem o čem psát, jezdí... Je sice postižené aférou Dieselgate, ale to snad nějak dopadne, čtu všechny informace, co se ke mně dostanou a u 2.0TDI to snad zas takový průšvih nebude.
Využil jsem tedy příležitost a svezl jsem se novým Superbem 2.0TDI 110kW combi ve verzi Laurin&Klement. Před svezením jsem se bál, že mne bude mrzet, že mám starší verzi a nový Superb bude "must have", ale není tomu tak.Zkoušel jsem si sestavit auto podobné výbavou tomu mému v konfigurátoru a byl jsem překvapen, kolik položek člověk musí dokupovat. Aktuálně bych tedy musel vzít o výbavový stupeň výše, ale cena samozřejmě stoupá výše.
Vzhledem k plné výbavě jsem si tedy mohl vyzkoušet i prvky výbavy, které nemám. Jedním takovým prvkem je automatické ovládání dálkových světel, trochu trvalo, než jsem se dostal do míst bez protijedoucích aut, ale povedlo se a systém jsem vyzkoušel. Zpočátku dost nezvyk, protože při zapnutém automatu není ihned plný dálkový kužel k dispozici, ale nakonec se na to dá zvyknout, není to ovšem funkce, bez které bych nemohl žít.
Druhým prvkem byl adaptivní podvozek. Nejprve jsem si kvůli vlastní opatrnosti při jízdě vůbec nevšiml, že je zvolen komfortní režim, když jsem ale trochu zabral za plyn, začalo se auto mírné houpat. V režimu normal mi auto vyhovovalo nejvíc, ani to nedrncalo, ani nehoupalo. V režimu sport auto citelně ztvrdlo, bylo cítit hrbolky na silnici. Funkce zajímavá, ale asi se bez ní také dá žít.
Auto také mělo rozpoznávání značek, které slušně fungovalo i za tmy. Zajímavá, ale ne nutná součást výbavy.
Barevný maxidot je sice pěkný, ale jsem zvyklý na obyčejný monochromatický a ten nový mne trochu rušil, připadal jsem si, že listuji task managerem Androidu.
Po zaparkování jsem auto rychle prolétl a ačkoli celkově se mi design velmi líbí, jsou tu nějaké změny k horšímu. Na zadních sedačkách je možná o trochu více místa na kolena, ale sedák je nejspíš trochu kratší a posazený níže, takže stehna nejsou úplně podepřená a jako zadní pasažér bych asi na delší cestě trochu trpěl. Moje děti měly jako jeden z důvodů pro výběr větrání z B sloupku a tady chybí. Kufr je možná o trochu větší a má možnost přepážek upevněných na suchý zip, ale zvykl jsem si na lištu s posuvným předělem a teď už se také nedá objednat. Zajímavou změnou je i elektricky ovládaná brzda, také nezvyk... Poprvé jsem také seděl v autě s KESSY startováním, bral bych, ale pro už výbavu Ambition by to mělo být standardem. V ceníku mne překvapilo, že se ve verzi Ambition připlácí i za takové věci, jako je ambientní LED osvětlení interiéru a LED paket na zadní světla. Možná bych příště sáhl po nějaké navigaci v autorádiu, ale přijde mi trochu drahé každé 2 roky platit 2000 Kč za aktualizaci, když v podstatě všichni výrobci normálních navigací dávají doživotní aktualizaci zdarma. Až našetřím a budu příště konfigurovat auto, budu určitě chtít pohon 4x4 na hory a možná také paket pro špatné cesty se zvýšeným podvozkem. Četl jsem pár recenzí na motor 1.4TSI, ptal jsem se i v autosalonu a možná by tento motor stál za úvahu. Spotřeba se prý zlepšila (V Altee to moc zázrak není), prodává se to i jako čtyřkolka a má to vypínání dvou válců. Každopádně bych se s tím chtěl nejprve svézt, ale tato konfigurace se na autosalonech moc nevyskytuje.
Trochu mne děsí, jakým směrem se ubírají trendy u nových aut, spousta elektroniky, která kecá do řízení. Jako soukromý uživatel si asi nebudu připlácet za hlídání jízdního pruhu a jiné pitominy. Spíš přivítám výbavu, která mi pomůže udržet auto na silnici, kola v záběru a především auto nebude produkovat oblak dýmu a přitom nebude muset být zbytečně výkonově omezeno. Samozřejmě bych přivítal nízkou spotřebu, i když nenajezdím extrémní vzdálenosti (momenálně za 2 roky 45000km) a může se zdát, že spotřebu nemusím úplně řešit. Spotřeba mne ale zajímá především při dálkových přesunech do zahraničí, nechci po cestě několikrát tankovat.

23.2.2015 18:10

Garanční prohlídka 30.000 km

Po roce a 4 měsících došlo k regulérní výměně oleje ve 29.500 km. Závady žádné, nechal jsem navíc dezinfikovat klimatizaci a vyměnit všechny lišty stíračů. Cena celkem 7100 Kč, vzhledem k long life oleji a množství 4,5 litru asi adekvátní cena.
Co mne trochu vykolejilo při vystoupení z auta doma, bylo zjištění, že servis si bez domluvy se mnou nainstaloval reklamu pod registrační značky. To mne docela rozladilo, alespoň zeptat se mohli... Všimnul bych si asi hned, ale pršelo, tak jsem se kouknul až doma.
Jinak auto bylo umyté a vysáté, ne jako Altea posledně, kde jen slibovali.

4.7.2014 23:06

Spotřeba na německé dálnici + výměna oleje

Byli jsme s dětmi na výletě v Legolandu, tak jsem Supa protáhl po německých dálnicích. Při průměrné rychlosti 132 km/h cestou tam byla spotřeba 6,7 l/100km, při mírném snížení průměrné rychlosti cestou zpět na 127km/h klesla průměrná spotřeba na 6,5 l/100km dle PP. Papírům to sice neodpovídá, ale i tak se mi spotřeba zdá přiměřená, místy jsem jel 190 km/h dle GPS, běžně jsem jel kolem 150-160km/h.
Preventivně jsem dnes nechal vyměnit olej při nájezdu něco málo přes 16 000 km za stejný long life bez zásahu do servisního intervalu. Kdyby nic, tak jsem tomu určitě neuškodil. Servisní technik sice něco povídal, že je v autě nějaké čidlo čistoty oleje, které by mohlo vyhlásit výměnu oleje později, než ve 30 000km, ale nevím, o co mu jde, je tam longlife, tak by to mělo být jedno...

20.6.2014 20:56

15 000 km

Tak je to tady, je za námi prvních 15 000 kilometrů. Teď bych považoval motor za usazený, mohla by mírně klesnout i spotřeba. Do auta jen leju naftu a vodu do ostřikovačů, jinak je klid.
Přemýšlím o předčasné výměně oleje, mám longlife na 30 000 km, ale zvažuji to poprvé o 10 000 km zkrátit. Na rozdíl od kolegů s firemními Octáviemi s 1.6TDI jsem zatím nepocítil úbytek oleje v motoru.
Zatím snad každý, koho jsem svezl na zadních sedačkách, si pochvaloval nadbytek místa. Lidé si vzadu připadají jako ředitelé zeměkoule :-).


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů.

praktičnost
10

Až na to parkování.

prostornost
10

Megaprostor.

jízdní vlastnosti
10

Pohodlí na dálnici především.

jízdní komfort
10

Dobrý.

provozní náklady
10

Zatím jen pohonné hmoty.

náhradní díly
10

Zatím nic.

výkon motoru
10

Dostačující, i když výkonu není asi nikdy dost.

spotřeba
10

Na tu hmotnost v pohodě.

hlučnost motoru
10

Na diesel ujde.

kvalita sedadel
10

Dostačující.

brzdy
10

Brzdí dobře.

zavazadlový prostor
10

Super.


Více o modeluŠkoda Superb 3T (2008-2015)
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Maradona už vládne v Brestu: obří džíp i prsten, těší se na Lukašenka

Maradona už vládne v Brestu: obří džíp i prsten,…

Legendární argentinský fotbalista Diego Maradona se dnes oficiálně ujal funkce předsedy Dinama Brest. Fanouškům…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…