Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia Tour - ODCIZENA

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:7500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 565 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Platinum".

Vzhledem k pracovním a logistickým nárokům jsem byl nucen obměnit svůj vozový park a to i přes spokojenost s minulým vozem (Renault Clio II).
Rozhodování to nebylo jednoduché ale jasnými favority se staly středně ojeté (150tkm) naftové vozy střední třídy alá Ford Mondeo (r.v. 2003+) nebo Mazda 6. Ovšem po propočítání pořizovací ceny a následných jistých nákladů (vstřiky, turba, spojky apod.) jsem došel k závěru že to vzhledem k mému očekávanému nájezdu (cca 40 tkm/rok, kdy potřebuji vůz 100% funkční každý den) nebude to správné řešení, jelikož jsem nedisponoval ani dostatečnými finančními prostředky, tak nákladné opravy a údržba by během umořování dluhu byly celkem složité. Tudíž jsem se začal poohlížet po něčem skromnějším, spolehlivějším, ale hlavně co nejnovějším. V hledáčku jsem měl nové vozy Renault Clio nebo nový Megane ani nošovická i30 mě neminula.... ale jako na zavolanou ŠKODA Auto zrovna spustila akční výprodej modelů Škoda Octavia Tour vyráběných ve Vrchlabí. Ano, toto auto se stále výrábí (od roku 1996) a stále si ho můžete koupit jako nové - a nyní i za slušný - dle mě odpovídající peníz. Škodovka připravila pro rok 2010 vylepšený model v podobě nových zrcátek z Roomstera nebo Fabie II a taktéž volantu z nové Octavie (akorát bez toho pochromovaného úsměvu). Dle mého názoru to „zastaralému“ autu jenom prospělo a mírně ho omladilo. Poté následovalo oslovení pár autosalonů a pak už to šlo vše rychle. Návštěva - pohoštění - konfigurace - objednávka - záloha - a dlouhé týdny čekání a otravování prodejce kdy už to jako bude. Po spuštění této akční nabídky, která zároveň pohřbívala prodej „dražších“ Fábií, se mnohonásobně zvýšila poptávka po Touru a rapidně se prodlužovaly čekací doby (Vrchlabí zvedlo výrobu Tourů na cca 180ks denně, což moc není vzhledem ke stále trvající poptávce ve východní Evropě a k tomu nyní zvýšený zájem Čechů). Na výrobu vozu jsem čekal dlouhých 12 týdnů. Tzn. že od doby mého objednání do doby předání bylo vyrobena skoro 11 tisíc Octavií Tour :-)
Nyní tedy k autu.
Vzhledem k mému očekávanému nájezdu nemohla volba motoru padnout jinak než na TDI PD (74kw, 240nm). Základní cena této motorizace začínala na 299 TCZK, což je vzhledem k ceně ostatních modelů a vzhledem ke konkurenci celkem příjemná suma.. Téměř povinností bylo přikoupení „Paketu Tour Plus“ obsahující za zvýhodněnou cenu (10tis.) manuální klimatizaci, elektrická okna vpředu, elektrická a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání, kliky a zrcátka v barvě vozu). Poté následovalo přikoupení metalízy, koženého paketu, plnohodnotné rezervy (dávají už jen lepící sadu bez kola), dálkového ovládání centrálu, mlhovek, vyhřívaných trysek ostřikovačů, kombi filtru, bederních opěrek a výškově stavitelných sedadel se vzorem Graham a v neposlední řadě i vyhřívání předních sedaček. Rádio Pioneer, povinnou výbavu a koberečky dodal prodejce a zimní kola zase ŠkoFIN. Sečteno a podtrženo, auto vyšlo na nějakých 340 TCZK, což není relativně moc, ale ani málo.
Jelikož se jednalo o můj první -zbrusu nový vůz- nadšení při předání v autosalonu, kde to stojí nablejskaný a naleštěný jenom pro Vás Pane :-), bylo obrovské. Ten pocit vůně všeho nového nejen uvnitř ale i zvenčí je opravdu úžasný a všem to přeju aspoň jednou zažít:-)
No Octavii není asi třeba představovat – vpředu napříč uložený řadový přeplňovaný vznětový motor s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla a přímým vysokotlakým vstřikováním paliva je už každému určitě dobře znám. Autu dodává výkon plně dostačující pro běžné ježdění. Standardem jsou 4x kotoučové brzdy, ABS, MSR (regulace brzdného momentu), MBA (brzdový asistent) a ASR (proti prokluzový asistent). Lze dokoupit i ESP ale za velký peníz (23 tis.). Vůz má dále v základu pouze dva přední airbagy (boční za příplatek), zadní stěrač u liftbacku chybí (opět pouze za příplatek), dále seříditelný volant ve dvou osách, základní palubní počítač (maxidot za příplatek s nutností koupě drahého rádia symphony). V základu je také jednotónový klakson, který vtipně kvičí. Kola 15" s kryty Drive a pneu Pirelli P6000. Zimní kola od ŠkoFINu Barum Polaris 2.

ZKUŠENOSTI (průběžně aktualizováno):

MBA:
Co bylo u tohoto auta pro mě novinkou je brzdový asistent (MBA), který je už teď asi všude standardem (nj měl jsem starou herku)- nevím zda je každý obeznámený s jeho funkcí a vlastnostmi - ti co to znají nemusí číst dál - já osobně si na něj po skoro 3000km stále zvykám. I přesto že Octavia má kotouče na všech kolech...brzdný účinek není zrovna špičkový a přeposilovaný pedál zabírá až dole. Ale z tohoto neduhu vás lehce vyvede onen brzdový asistent, který sleduje rychlost stlačení pedálu a přizpůsobí tomu tak brzdný tlak. Takže prakticky to vypadá takto: jedete dejme tomu 130kmh a chystáte se sjet z dálnice...zpomalujete, už jste v odbočovacím pruhu a začínáte pomalu brzdit - mačkáte pomalu pedál a ono pořád nic nic a mačkáte tedy víc a víc a až jste tam dole tak už to teda začne trochu přibržďovat (hnusnej pocit)...pokud ovšem ten pedál zmáčknete trochu rychleji (než je obvyklé)- nemusíte až tam dolů :-D, MBA si to veme jako krizové brždění, zesílí brzdný tlak a octavie brzdí jak ďas...takže s trochou cviku umění šlapat na brzdový pedál tou správnou rychlostí by bylo možné brzdy hodnotit jako velmi účinné. A proč to tak vlastně je? Podle hausnumera nějakých výzkumů bylo dokázáno, že naprostá většina řidičů při krizovém brždění sice šlape na pedál rychle, ale ne takovou silou, aby byl brzdný účinek co nejvyšší. Teď si na to jen zvyknout :-)

Celou recenzi budu dále doplňovat mými zkušenostmi :-) .

Silné stránky

SPOLEHLIVOST A NÁKLADY:
Rozhodně se jedná o léty prověřený spolehlivý a doladěný vůz, ideální polykač dálničních kilometrů s minimálními provozními náklady - ikdyž starý rotačky byly ještě lepší :-)Oproti nim má však PéDéčko vyšší "točák" a může se zdát trošku živější.
PD je krapek rozežranější než starý TDička, ale i přesto hádám že se při dálničním tempu budu držet max. kolem 6ti litrů na 100km.

KUFR A INTERIÉR:
Plusem auta je určitě klasický velký oktávovský kufr. Tam se snad vejde všechno...
Zpracování interiéru v této cenové kategorii taktéž na slušné úrovni (měkčené plasty apod.), všechno je tak pěkně přehledné a jednoduché až na cifrování tachometru - číslice nejsou vodorovně....

CENA:
Největší a rozhodující silnou stránkou je rozhodně cena, která převáží všechna negativa :-).

Slabé stránky

DESIGN:
Zastaralý ikdyž nadčasový design - na druhou stranu žádné moderní výstřelky, konzervativní a vyvážený vzhled. Těch 14 let je ale vidět. OII a další vozy stejné třídy dnes vyráběné, působí mnohem bytelněji, mohutněji a zaobleněji. Zaoblená zrcátka z Roomsteru/FII sice trošku přidávají octavii na dynamickém vzhledu, ale velmi rády se špiní a sviští (viz. dále).Pro staré oktávkáře jsou tyto zrcátka ale spíše odporná :-).
Design interiéru je strohý, zastaralý na druhou stranu jasně vymezený a přehledný. Mírné oživení spatřuji určitě v tom, že výrobce začal dávat volanty z OII (ikdyž okleštěné). Kožený paket zanechá lepší dojem nejen na pohled ale i na omak :-). Vzhledem k jednotvárnosti interiéru jsem volil za příplatek i dekorační obložení středové konzole "Metalic line". Časem bych dodělal i obdobný odstín pro lemy mřížek výdechů.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
Vzhledem k zastaralé konstrukci zadní nápravy (kliková koncepce)auto nevyniká ani v jízdních vlastnostech - ale pro běžnou jízdu na našich silnicích dle předpisů dostačující a nijak omezující. Octavia v TDI je zajisté ideální dálniční auto, ale při vyšších rychlostech (140kmh+) se jeví jako celkem nestabilní vč. "změklého" řízení. Na nerovnostech a ve vyjetých kolejích to lítá jak "nadmutá koza", tak se holt musí opatrněji.

KOMFORT:
Co se týče komfortu tak sedačky mi přijdou úzké (asi sem tlustej) s malým bočním vedením a i přes maximální snížení stále vysoký posez řidiče - jde ale o zvyk. Vzadu je asi málo místa - nevím ještě jsem tam neseděl ale nepochybuji o tom :-). Nová zrcátka jsou velká a příjemná - ovšem za mokra a deště se - díky divnému tvaru - jejich skla hodně špiní...taktéž přední boční okýnka - aplikace Rain Offu tento problém z velké části vyřeší. Ve vyšších rychlostech zrcátka dost sviští (oproti těm starým) a jedna vrstva těsnění je znát i na klasickým aerodynamickým hluku. Motor je hlasitý a nekultivovaný, v interiéru příjemně duní (aspoň mně se to líbí) - někomu to může vadit.

MOTOR a BRZDY:
Motor ve vyšších otáčkách (3-4tis) zní pěkně. Táhne hezky vodspodu :-) - sežere to i 1200ot....nejideálnější dynamický a zvukový projev se mi jeví v 1900-3000otáček. Motor celkově není žádný divočák, od 130kmh nahoru už se nedá mluvit o zrychlení :-) je to líný jak veš. Kdo potřebuje jezdit rychleji určitě sáhne po něčem jiném nebo po "chiptuningu" (až na nějakých 102kw - možná se k tomu za pár let taky uchýlím, teď ale tu potřebu necítím...)
Posilovač brzd je hodně přeposilovaný (pedál jde mačkat s minimálním odporem - skoro jako spojka) - 4 kotouče a asistent sice zajistí solidní brzdný účinek, chce to ale hodně cviku....navíc po opakovaném brždění brzdy uvadají...(MBA viz. výše).

UŽÍVÁNÍ:
Konstrukce liftbacku je sice pěkná a hezčí než kombi ale není vidět nic dozadu při couvání - zrcátka vždy nestačí. V tomhle směru hodně lituji nepřikoupení parkovacích senzorů.
Pokud je auto mokré a otevře se kufr (i pomalu a opatrně) voda steče dovnitř do míst pro zadní repro...nechápu že tohle páni inženýři za ta léta nevychytali...- velké mínus!

SERVIS:
Jako mínus určitě dodám z výroby nastavený flexibilní interval servisních prohlídek vč. výměny oleje (LongLife - až 899kč/litr)je to cca 30tis km - jakmile to bude možné přejdu asi na pevný (po 15tis)
Spotřeba oleje bude asi vyšší ale záměrně spolu se spotřebou nafty neuvádím jelikož je motor v záběhu. Jen pro info: dosud dlouhodobá spotřeba 6,1 l/100km - 90% dálnice (130kmh), 10% okresky.

DALŠÍ:
Kladem rozhodně nejsou negativní vlastnosti dieselových motorů - jezdí to na naftu - takže v zimě to může zmrznout, musí se to žhavit a když se něco stane s turbem, vstřiky apod. tak to stojí za to. Kultivovaností, živostí a případnými náklady na údržbu to prostě na benzín nemá ať si říká kdo chce co chce...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez poruch.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autostyl Trutnov - solidní jednání, dobrý kafe, doporučuji.

Dodělávky

V blízké budoucnosti plánuji vyměnit klakson za standardní dvojtónové fanfáry. Dodělat systém komfortního blikání (Trippling), koupit loketní opěrku, dodělat tempomat, dodělat zadní parkovací senzory a možná i dokoupit modře tónovaná skla vnějších zpětných zrcátek.

 

Novinky v recenzi

2.6.2010 00:41

pořád není

stýska se mi a už ji asi nikdy neuvidím :-( chjoo :-(((

21.5.2010 10:50

auto mi bylo odcizeno

ve dnech 16.5. - 21.5.2010 z ulice Ovčí Hájek PRaha 5 :-(

22.4.2010 09:58

novinka

Tak po dlouhé době krátký update. Najeto již přes 7tis. km, zatím vše bez problémů. Začal jsem více jezdit po měste a krátké tratě takže dlouhodobá spotřeba vzrostla na 6,5litru. Take jsem uz doleval cca pulitru oleje. Dlouhe převisy a spatny ridicky um zpusobil odreni predniho narazniku (zespod) pri jizde v lehkem terenu :-D Jinak auto chytá saze a je celkem takové živější...

31.1.2010 15:34

Nové fotky

přidáno pár nových fotech - oproti minulé sérii více ochlazené a auto více špinavé :-)

26.1.2010 09:03

MBA - brzdový asistent

přidány zkušenosti s MBA

24.1.2010 18:21

Fotky

Přidáno pár nových fotek

21.1.2010 16:02

Fotografie

přidám po víkendu kdy proběhne focení :-D


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Tour - ODCIZENA

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nic :-)

praktičnost
8

vzadu je asi málo místa na to jak je to velký auto, na druhou stranu obrovský kufr

prostornost
8

Obří kufr, vepředu taky v pohodě. vzadu asi horší.

jízdní vlastnosti
8

pro běžnou jízdu ok

jízdní komfort
7

aerodynamický hluk

provozní náklady
8

Zatím nízké, ale přijde dolévání oleje...

náhradní díly
8
výkon motoru
8

dostačující ale trhač asfaltu a raketa to není...

hlučnost motoru
8

hoodně :-) ale ani mi to nevadí

kvalita sedadel
7

viz text.

brzdy
8

přeposilované, vadnoucí ale brzdí fajn

zavazadlový prostor
10

letiště :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…