Recenze

talio2 (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 1,9 TDI 4x4 100kW Business

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 231× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 6
Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 70 Škoda Octavia, foto 71 Škoda Octavia, foto 72 Škoda Octavia, foto 82 Škoda Octavia, foto 82 Škoda Octavia, foto 83 Škoda Octavia, foto 84 Škoda Octavia, foto 85 Škoda Octavia, foto 86 Škoda Octavia, foto 87 Škoda Octavia, foto 87 Škoda Octavia, foto 88 Škoda Octavia, foto 88 Škoda Octavia, foto 89 Škoda Octavia, foto 90 Škoda Octavia, foto 91 Škoda Octavia, foto 92 Škoda Octavia, foto 93 Škoda Octavia, foto 94 Škoda Octavia, foto 100 Škoda Octavia, foto 101 Škoda Octavia, foto 102 Škoda Octavia, foto 103 Škoda Octavia, foto 104 Škoda Octavia, foto 105 Škoda Octavia, foto 106 Škoda Octavia, foto 107 Škoda Octavia, foto 108 Škoda Octavia, foto 200
 

Technické info

Přezdívka auta embéčko Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,4 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 448 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Předem bych zde chtěl uvést, že mě už nebaví všude možně číst narážky na tato auta typu : octáfka f metle a f tédéífku atd.. prvně mě to bavilo a popravdě jsem se u toho docela smál,ale už by si rýpalové mohli taky najít něco jiného. Inu všeho moc škodí. Jasně tohle auto má svý mouchy, některé jsou výraznější a některé méně, v něčem může také vynikat.Beru to,že je to okoukaná tuctovka, to mrzí i mě, ale mnouhem víc mě mrzí to když jí vidím zkaženou tuzingem, to zabolí u srdce. Takže k věci:

Je to všem známá Škoda Octavia rv.2002,modelový rok 03. Byla zakoupena jako nová a využívána mým otcem cca 5 let pro firemní účely.Já se "učil" na Feldě 1,3 MPi 50kw a poté co si otec zakoupil nový Passat B7 2,0 TDi 4Motion a mamce pořídil ML 320 CDi jsem jak se říká oktáves "podědil". No první chvíle v tomto autě pro mě byly úchvatné, pořád jsem chtěl jezdit a jezdit :-) No jo no, kluk dostal hračku :o) byl jsem z embéčka opravdu unešen.Po roce a něco užívání tohohle vozu jsem už střízlivej a budu se snažit být objektivní.

Vzhled
-----------
Design této octávky se mi líbí a to opravdu, více než liftback i když by 1,8T 4x4 v liftbacku nebylo vůbec k zahození. Je to klasické kombi a co se týče vzhledu nemám k němu žádné připomínky.No až na jednu.Tato verze 4x4 má paket pro špatné cesty a další věci,které jí od "běžné" verze odlišují a to hlavně zvýšený podvozek.Nejradši bych to snížil,aby 16" kola na tom nevypadala jako 15" né-li menší,ale snížila by se tím průchodnost terénem a ta je pro mě důležitější. Té průchodnosti moc nepřispěje velký přední převis a nižší nájezdový úhel. Na předku je totiž nelehký motor. Zadní nájezdový úhel už je lepší. Osvědčil se i při drobném "kreštestu" viz. novinky..

V letní sezóně obouvám 16" origo kola s názvem Metallica tuším, jsou dost těžká (cca přes 10kg), ale vypadají opravdu dobře, než se podíváte zblízka na drobné "pavoučky" bílé barvy, které zřejmě způsobuje sůl na našich "silnicích".

Co kazí vzhled je opravdu masakrálně se špinící dveře zavazadlového prostoru a to už po chvilce jízdy, ale to už mi přijde normální, protože se to špiní jak u ML tak i u Pašíka.


Motor
-----------
Jedná se o čtyřválcový vznětový přeplňovaný motor s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla, vysokotlaké vstřikování paliva Pumpe-Düse, OHC, uložený vpředu napříč splňující emisní normu EU 3.

No tak tady se dostáváme k předmětu mnohých svárů. Jedná se o 1,9 TDi s kalsickým PD (čerpadlo-tryska). Poslochat v zimě tenhle motor není nijak uchu lahodící a to nemluvím o studených startech.. inu traktor (kadle,kadle,kadle).Možná se mi teď někteří v diskusi vysmějí, ale po zahřátí o tom motoru opravdu nevím a je poměrně tichý až na pískot turba(ten je návykový,vážně).Nevím možná k "tichosti" přispěl chip,ale nevím. Motor má zátah od spodních otáček,ale nad cca 3800 ot./min. ho nemá podle mě smysl vytáčet, to mi pak přijde jako kdybyste házeli hrách proti zdi.. Jeho výhodou je kroutící moment díky kterému se dá předjíždět takřka na jakýkoliv rychlostní stupeň bez nutnosti podřazování.

Co se týče jeho hlučnosti na venek, tak tu nemohu posoudit, se staženými okýnky opravdu nejezdím a když to jen tak stojí na volnoběh.. no je to prostě nafťák jak stehno.

Liju do nádrže klasiko naftu a bez problému, těm V-Powerům atd. moc nevěřím, s motorem nebyl nikdy problém a mám ho rád.

Převodovka
-----------
embéčko má 6-ti stupňovou převodovku s docela krátkými a přesnnými drahami řazení.. jojo e BRD, žéé :o) Má docela dost krátkou jedničku oproti normálu, asi to má být kůli využitelnosti v terénu, ale když už jedu po nějaký tý louce, uvítal bych kdyby byla ještě kratší, ale ta její krátkost jí zase docela krotí v normálním provozu. Zpátečka je vedle jedničky a samozřejmě 6 pod 5kou a tak mi někdy po přesednutí z Feldy dělalo problém, že jsem se bál, abych tam nekopl zpátečku, ale za velice krátkou dobu jsem si zvykl a teď bych už auto bez 6ti stupně nechtěl.. Ta 6ka není nijak nevím jak to nazvat, prostě bych uvítal kdyby při např. 130km/h točila míň. Motor by s tím podle mě neměl problémy.

Jízda
-----------
Autí si jede dost předvídatelně a s jeho vlastnostma nemám problém, snad jen, že na předku je těžký litinový motor a v zatáčkách se trochu noří příď k vozovce. Na 16" 205/55 si můžu dovolit docela dost věcí, ale ty Micheliny Pilot Primacy (snad je to tak dobře) už jedou svou poslední cestu a s příchodem zimy půjdou do věčných lovišť. Máme kotouče na všech kolech. Co se týče rychlostí tak do těch 180 to jde a pak už se jí moc nechce. Táta zatáhl ručku tachometru prý až na 220, já jel nejvíc 190, ale do docela dost táhlého kopce a k mému údivu si to tu rychlost drželo. K pohodlí jízdy přispívá nezávislé topení,loketní opěrka,dobré sedačky a tempomat.
Docela je i jaký si specifický cit ve volantu,ale znám auta,kerá se ochotněji vrhají do zatáček.

Haldex
-----------
U vozů Škoda Octavia 4x4 se používá automaticky přiřaditelný pohon zadní nápravy pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Haldex, která pracuje v olejové lázni a je ovládaná dvojicí pístů. Ty řídí prostřednictvím soustavy regulačních ventilů elektronická řídicí jednotka.Ta zpracovává informace řídicí jednotky motoru a snímačů ABS na všech kolech vozu, průběžně sleduje trakční podmínky a v případě jakékoliv změny přesně a velmi rychle vyhodnotí rozdíly v úhlové rychlosti otáčení kol obou náprav a zajistí (zvětšením nebo zmenšením tlaku oleje působícího prostřednictvím ovládacích pístů na spojku) přenos odpovídajícího množství síly k zadním kolům.Mezinápravová spojka přinese na zadní kola vždy jen takový točivý moment, jaký je v daných podmínkách optimální.
Za jízdy se to připojuje nepostřehnutelně a auto se chová neutrálnějc v zatáčkách. Na sněhu je s tím docela trdel :)




Jízda v terénu
-----------
No není to žádný Defender ani gazík takže je to tak spíš na polní cesty,louky a do hor. Dá se použít i jako "pluh" na sníh.. Moc k nám silničáři nezavítají.Na těch polňačkách s šotolinou je to docela zábava.Na mokré trávě se dá dost dobře driftovat ;-)

Kufr
-----------
Zavazadlový prostor je díky 4x4 menší asi o 100 litrů a i tak by se dal použít i jako stěhovák, ale jeho kvalitu obrovsky sráží mříž na odpočet DPH N1.. to je vám taková pííp,pííp,pííp .. no hrůza, složit to zabere spoustu času,spoustu odumřelých mozkových buněk, ale nejvíc to odnesou poškrábané plasty uvnitř zavazadlového prostoru.Tahle věc mě štve. No a o nandavání potahů.. to se nemá smysl ani bavit, to je na zlámaný prsty.

Světla
-----------
Vůz má xenony(D2S) s automatickou regulací sklonu reagující na jízdu,čirou optikou(plastový kryt světlometů) a když se světla byť jen zapnou tak je vidět jak se čočky xenonů natáčejí.Xenon funguje tak, že neustále svítí a při rozsvícení dálkovek zhasne a přidají(H4) žárovky+stabilní potkávačky.Mlhovky(H3) jsou integované ve světlometech nikoli v nárazníku, to zajišťuje jejich lepší ochranu při např. jízdě v terénu.

Světla se mi samostatně zapínají po nastartování a za jízdy nejdou vypnout ať tím otočným čudlem máchám na všechny strany :-) Je to dobrá vychytávka,alespoň ušetřím myslím 1bod za nerozsvícená světla :o) V noci je jízda s xenony lahůdková,svítí krásně,ale když zapnu dálková tak bych čekal víc.. mlhovky jsem ještě nepoužil. Nemají funkci natáčení do zatáček,nejsou to bixenony a např. při odbočování se nozsvítí mlhovka jak tomu je u jiných aut v domácí garáži.

Dosvit xenonů a dálkovek jsem zvěčil fotem viz. galérka fotografií

Bezpečnost
-----------
Airbag řidiče+spolujezdce a boční airbagy v předních sedadlech(ještě neproběhl test funkčnosti ..ťuk,ťuk).Jistou dávku bezpečnosti zajišťuje pohon 4x4 a brzdy s ABS.Kdyby bylo auto vybaveno ESP tak by se jednalo o nejbezpečnější Octavii 1.generace.Řidič a spolujezdec mají k dispozici tříbodové bezpečnostní pásy s absencí omezovače tahu stejně tak jako krajní cestující na zadních sedadlech.Na prostředním zadním sedadle je pás pouze dvoubodový klínový.

Výbava auta
-----------
embaso má vše až na ESP,kůži a navigaci.. velé plus je nezávislé topení ovladatelné dálkovým ovládáním, díky němu neznám v zimě škrabku a pardon, ale baví mě ty pohledy lidí s tou škrabkou v ruce když já nasedám do roztátého a vyhřátého auta.Jasně něco nafty si to vezme, ale není to nijak hrozný a za to pohodlí to stojí.Vyhřívané sedačky.. hmm to je věc.Sedačky mám taky seřiditelné ve všech možných směrech elektricky a s třemi možnostmi uložení nastavení do paměti všetně zpětných zrdcátek (je to fajn,protože mezi mým nastavením a mamky je dost rozdíl)+bederní opěrky. Výškově i podélně seřiditelný kožený volat s ovládáním tempomatu a hlastitosti rádia.Rádio na CD,které neumí mp3.MaxiDot.Climatronik i když jeho firemní nastavení mi v některých situacích nejde do květáku.Je také vybaveno epesními potahy(to je tak když je v TP napsaný někdo jiný než vy,žéé).Po zařazení zpátečky se mi pravé zpětné zrdcátko automaticky sklopí do nastavené polohy.Další fajnovkou jsou Xenony, svítí opravdu dobře a dálkové H1 také nejsou zlé, ale byly by lepší kdybyh neřídil ML a Passata s bixenony s natáčecí funkcí, ale to chápe každý,že embéčkárna na tyhle věci v roce 02 neměla ani pomyšlení.
Snadněji se také parkuje díky parkovacím pípákům na zadku auta.Ve výbavě je také samozatmavovací vnitřní a pravé vnější zrcátko-praktické.Defend-Lock taky máme a používáme.

Děšťový senzor : je to praktická věc a určitě jí upotřebí i ti co si myslí,že ne.Stírací tempo si určuje sám podle rychlosti jízdy(pokud mu sami tempo nepřidáte) tzn.,že když stojíte na semaforech tak nestíráte jak praštěný,ale za dobu stání setře tak 1x až 2x a když jedete rychleji tak i rychleji stírá.Ti co ho mají tak se jim už zajisté stalo,že se jim rozmázla šťavnatá moucha přes to čidlo a stěrače stíraly jak divý..než je vypnete.

Ostřikovače světlometů : no to je kapitola sama o sobě. V zimě je beru, to ten marast ze světel smejou, ale když máte v létě umytý auto a chcete si ostříknout čelní sklo a podržíte tu páčku dýl tak máte pěnu na kapotě a můžete leštit znovu..Prý se bez nich neprojde technickou,ale jak víme náš stát je hned za Brazílií co se týče korupce,žé.. Jsou povinné pro xenony

Dovibavil jsem si auto jen přenosnou HF sadou.. jináč nic, ale uvažuju o zakoupení navi z např aukro.cz, protože 65000,- za origo od dealera.. no pardon, ale nejsem blb..

Servis
-----------
embéčko je pravidelně servisováno u uprodejce vuzu. Nikdy nebyl žádný problém,ale ceny můžou být vždy nižší.

Tuning?
-----------
auto má chip na 100Kw cca 135PS a jediné o čem uvažuji je sportovní vložka do sání K&N, ale nevím jestli to TDíčku nějak helfne..

Nezávislé topení (bufík)
-----------
Již jsem se v recenzi zmiňoval o tom jak nemusím v zimě škrabat auto, protože se mi samo vyhřeje, ale ještě jsem ho neprověřil v létě. Takže, jsou tu po dlouhé době další teplé dny a s nimy přichází i sauna v autě a tak jsem se bufíka rozhodl prověřit na jeho 2. řežim(větrání). Plný očekávání jsem klimu nastavil na 22stupňů (no 18 je moc málo, to by mohlo být o nemoc), režim AUTO, vypnul klíček,vzal DO od bufíka,vystoupil,zamknul.. pracoval .. a před koncem brigády jsem ho zapnul a docela napjatě jsem očekával výsledek.Šel jsem k autu,topení ještě šlo,DO jsem ho vypl, počekal až dojde,odemknul jsem auto,rychle otevřel dveře,naskočil a zabouchl.Ten pocit když z 33 skočíte do 22, to vám je fakt prda,zvlášť když se všichni ostatní pečou jak nedělní kachny.. Inu embaso mě dnes opět přesvědčilo, že to není žádný vyběhaný lodní šroub !!

Vnitřní rozměry:
-----------
míra pohodlí vpředu max./min. [mm] 1115 / 864
míra pohodlí vzadu max./min. [mm] 863 / 594
Šířka v loktech v předu / vzadu [mm] 1404 / 1428
Efektivní prostor pro hlavu vpředu / vzadu [mm] 970 / 978
Objem zavazadlového prostoru (l)
bez sklopených zadních sedadel 448
při skopených zadních sedadlech 1412

Vnější rozměry
-----------
Délka [mm] 4513
Šířka [mm] 1731
Výška [mm] 1448 / 1481
Rozvor [mm] 2520
Rozchod vpředu [mm] 1516 / 1516
Rozchod vzadu [mm] 1494 / 1487
Sětlá výška [mm] 137 / 151



Videa:
ametérská rallye Bechyně:
http://www.youtube.com/watch?v=ZNUNpi9kz-I

0-100km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=07jd3hEUb4A

100-180km/h na 6.stupeň, kde se ale na zrychlení podepsal kopec:
http://www.youtube.com/watch?v=nioKKYARfRI

Top speed:
http://www.youtube.com/watch?v=HXNunVCZKIo

na sněhu:
http://www.youtube.com/watch?v=ImquWHO-LPY

Loeb vs. Pech ze Setkání Mistrů Motorsportu v Sosnové:
http://www.youtube.com/watch?v=2txrJzcKzIo

fotogalerie RenoCar 2010:
http://talio2.rajce.idnes.cz/RenoCar-Brno_10.4.2010/

MobilSalon České budějovice 2010:
http://talio2.rajce.idnes.cz/MobilSalon_9.4.2010/

Videa a fotky ze srazu 24.4.2010 Kaplice:
http://www.youtube.com/watch?v=L3_NDKEi-G0
http://www.youtube.com/watch?v=2FMpPaCPUsY
http://www.youtube.com/watch?v=EGpDtvxn7ks
http://talio2.rajce.idnes.cz/Jihocesky_Sraz_24.4.2010_Kaplice/

Fotky z AMD Brno 5.6.2010 volné jízdy:
http://talio2.rajce.idnes.cz/AMD_Brno_5.6.2010_volne_jizdy/

Fotky z Autocar Day Sosnová 12.9.2010
http://talio2.rajce.idnes.cz/AutoCar_Day_Sosnova_12.9.2010/


Investice do embéčka za rok 2009:
---------------------------------
servis po 120.000km vč.STK+Emise...12000,-
letní pneu 4ks......................3200,- vč.práce pneuservisu
LP čidlo ABS vč.práce...............1000,-
PP a PZ ložisko vč.práce............2500,-
gumičky do stěračů....................80,-
nafta cca..........................15264,-
maska+ostřikovač světla.............3300,-
autobaterie.........................2800,-
xenonové výbojky....................2000,-
----------
celkem.............................42144,-

Návod na odloupnutí dálniční známky z čelního skla:
---------------------------------------------------
Dnes (27.12.2009 v -8°C) jsem se rozhodl,že je čas odstranit už neplatnou slovinskou dálniční známku.Stačily mi tyto věci.Fén na vlasy,obyčejná žiletka,technický benzín,čistič skel a několik papírových utěrek.Fénem jsem nahřál dálniční známku a za stálého foukání jsem jí sloupnul žiletkou.Zbytek lepidla jsem odstranil technickým benzínem a celé dočistil čističem skel.Krásná práce :)


Silné stránky

+4x4
+spotřeba rekord mám 4,8,ale jezdím za 5,8(převážně město)
+vzhled
+zpracování i na těch pár tvrdých plastů
+motor
+průjeznost(nezastavilo jí 40cm sněhu)
+výbava
+rejd, s tímhle se oproti Feldě otočím na pětikoruně
+mlhovky ve světlometech nikoli v nárazníku
+nádrž na 63l,ale jde tam trikem načepovat víc(cca 3l)
+dojezd-dá se na jednu nádrž najet přes 1100km

Slabé stránky

-2x byl uvnitř zloděj
-kam si odložit petku??
-objem 1,8 by byl pro povinné ručení lepšatější :-)
-ostřikovače světlometů
-pomalá jízda po kostkách
-docela špatný výhled vzad a ještě přes tu mříž.. díky za PDC
-rádio má docela mizerný příjem, ale prý se to dá řešit neorigo anténou,uvidíme..
-vyšší odpor vzduchu Cx 0,32

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vyměněna byla levá přední stahovačka okna a praskl mi pravý výdech klimy u spolujezce tak jsem ho zakoupil na aukru tak se ho někdy pokusím vyměnit svépomocí viz. novinky

Proběhla servisní prohlídka po 120000km+Technická a emise (bez závad), palubní počítač jí sice nevyžadoval, ale byla provedena.Vyměněny všechny filtry a náplně vč. v Haldexu.Auto je teď o poznání tišší.Přešel jsem na krátkodobý interval výměny oleje tudíž po 15000km. Měnili se přední brzdové destičky, které měli sílu 3mm a obě dvě tyčky stabilizátoru (byly na šrot).Zadek teď sedí mnohem lépe subjektivně tak o 15%.Vyměnili mi i ten výdech klimatizace..

při 135300km výměna LP čidla ABS

návod na výměnu gumiček stěračů v Bosch AeroTwin:
koupil jsem gumičky v AutoKelly cca 80,- za 2ks gumiček+náhradní krytky(ty jsem nemusel použít)..sundal jsem stěrače..kombinačkama jsem sundal krytku na AeroTwinech (je potřeba velkou sílu, nebojte se zabrat) pak jsem vytáhl starou gumičku,nasadil novou,zastřihl(chirurgické nůžky jsou echt),nasadil origo Bosch kritku (ty nové co jsou u nových gumiček jsem nepoužil),dal stěrače na auto a jezdím..to celé cca 8-10minut :-)
-----------------------------------------------------------------
Postup řešení škodné události pokud jste poškozený a viník dopravní nehody nemá uzavřené povinné ručení:
1. ihned zavolat Policii ČR(klidně federály :D), uvidíte, že přijedou do 10minut,mají jisté peníze tak co by ne.Nechte si od PČR potvrdit záznam o dopravní nehodě-Euroformulář.Jeďte na svojí pojišťovnu v mém případě Kooperativa,kde to s vámi všechno sepíšou a odkáží vás v mém případě na GlobalExpert..Tam vaše auto vyfotí,sepíší a vše do tří dnů odesílají na vaší pojišťovnu,která rozpočtem zpočítá, kolik peněz vám pošle.Peníze posílají cca do měsíce od nahlášení škodné události dopisem (kde je rozpočet a to jak došli k takové částce) a složenka. Pak už nezbývá nic jiného než si auto nechat opravit a být buť v plusu nebo mínusu.
2.je také možné nechat škodu uhradit z havarijní pojistky,ale to bych volil pouze pokud vám na místě viník uhradí spoluúčast nejčastěji 5000,- protože jestli vám to nedá na místě tak pak by na vás taky mohl udělat dlouhý nos.
Za zmínku stojí říct,že viník dopravní nehody dostane na místě od PČR pokutu 2500,- a když do roka spáchá jakýkoliv přestupek tak mu vemou ŘP a ještě ho nahlásí na Magistrát města ve kterém se nehoda stala z čehož viníkovi plynou další sankce.Na viníkovi pak částku,kterou vám pošle pojišťovna vymáhá Česká kancelář pojistitelů.
-----------------------------------------------------------------

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

jo, pohoda, ale u koupě jsem nebyl :o)

Vylepšováky

1. Chip na 100kw tam byl už od prodejce,ten to udělal se zárukou.. ok tedy :o)
2. Stěrače Bosch AeroTwin, ty co tam byly před tím origánální byly hrozný, to se člověk modlil když někdo jel s ním,aby nezačlo pršet a nemusely se použít.. Teď už je to v oukeji
3. DefendLock-je to zámek zpátečky,ale je k němu docela špatný přístup v OII a Passatu B7 je to o něčem jiném..
4. Stálou přidanou výbavou oproti standardu je toaletní papír :o)

 

Novinky v recenzi

9.8.2016 22:58

Novinka po dlouhé době

Embéčko má nyní najeto něco kolem 210000km a stále dělá mojí sestře radost. Auto dostává stále kvalitní péči. Novou má loketní opěrku, nějaká ta ložiska, další stahovačku okna a pár prkotin.

Co se týká mě osobně tak jsem přes Passata (taky je zde recenze) postoupil přes BMW 525xdA e60 ( 3,0d 145kW) k 330i e90 LCI (N53B30 200kW) s manuální převodovkou. Poslední zmíněné mám již přes 1,5roku a dělá mi jen radost -ťuk ťuk.

27.6.2013 22:14

Servis

Aktuálně vyměněné rozvody, 180000km .. oleje,náplně,filtry,brzdovka,zadní tlumiče, zadní destičky. Dostala také nový RS nárazník. Dělá stále radost :-)

8.11.2012 14:54

STK ve 172200km

bez problémů a výhrad, auto je stále opečovávané, jako v bavlnce !

3.4.2012 12:38

čidlo naklápění xenonů

zjištěna závada, opraveno, cca 170 000km

23.3.2012 15:13

přezuto

Přezuto na nové letní pneu 205/55 R16 Barum Bravuris 2

7.2.2012 10:08

předáno

Embéčko má už pár dní v užívání moje sestra, já mám přibližovadlo jiné.. o Embéčku se budu stále snažit přidávat novinky

9.12.2011 16:24

160000km

Dnes mi počítadlo kilometrů ukázalo již 160000km bez problému. Jen tak dál :-)

15.6.2011 15:54

servis

dnes při 154060km byla vyměněna brzd.kapalina,manžety,srovnány veškeré brzd.kotouče+desky,nastříkán spodek auta a vyměněny zadní tlumiče (byly na šrot) cena za opravy: 5000Kč
+ vyndaná mříž N1 .. odpočívá na půdě pro případného jiného majitele

14.3.2011 10:57

přezuto na letní

Je to pár minut co jsem při 151180km přezul na letní. Na nových zimákách jsem ujel přesně 4468km, takže stále jako nové :) Jaro, vítám tě :)

14.2.2011 19:48

150000km

Dnes překročeno 150000km. Auto šlape jako hodinky, maximální spokojenost :)

24.12.2010 12:31

Vánoce+nové video

Rád bych touto cestou popřál všem kamarádům co jsem na tomto serveru našel i všem ostatní hezké a příjemné prožití Vánočních svátků a jako malý dárek pro Vás přidávám odkaz na nové video odkazující na rok strávený s Embéčkem.

Odkaz je zde: http://www.youtube.com/watch?v=ZVrws0-Xi04 a nebo pod recenzí

Za video vděčím hlavně uživateli Erl, který nejen poskytl veškerou techniku, rady, tipy, ale také sám provedl editaci videa. Díky Erle ;-)

enjoy !! :)

20.11.2010 21:29

Přezuto na zimáky

19.11.2010 při 146712km jsem přezul na novou zimní osvědčenou klasiku co nenadchne ani neurazí Barum Polaris 2 195/65 R15

3.11.2010 15:41

fotky z Ukončení sezóny v Mostě :)

mrkejte na http://www.facebook.com/album.php?aid=2053911&id=1543935828 :-)

9.10.2010 22:06

fotky z dnešní Sosnové u mě na facebooku (veřejné)

http://www.facebook.com/album.php?aid=2051826&id=1543935828

15.9.2010 12:54

přidávám odkaz na fotky z AutoCar Day Sosnová 12.9.2010 :)

http://talio2.rajce.idnes.cz/AutoCar_Day_Sosnova_12.9.2010/

20.7.2010 18:07

vadné vnitřní ložisko uložení kardanu

takže mi v autě nehučí gumy ani ložiska kol, ale vnitřní ložisko uložení kardanové hřídele 1H0 521 349 cena dílu=3,800+2000práce

6.7.2010 10:59

volné jízdy+sraz 5.6.2010

děkuju moc všem zúčastněným za super přivítání,jízdy,pokec a vůbec za všechno.. cesta se obešla bez jakýhkoliv problémů se zažíváním, inu kvalitní brněnská křídla :)

27.4.2010 17:04

Fotky z Jihočeského srazu 24.4.2010 :)

http://talio2.rajce.idnes.cz/Jihocesky_Sraz_24.4.2010_Kaplice/

26.4.2010 09:26

on board videa ze sobotního srazu :)

http://www.youtube.com/watch?v=L3_NDKEi-G0 další pak http://www.youtube.com/watch?v=2FMpPaCPUsY a poslední http://www.youtube.com/watch?v=EGpDtvxn7ks

24.4.2010 20:12

Dnešní sraz

Děkuju účastníkům dnešního "Kaplického" srazu za účast,skvělý pokec a parádní projížďku. Skvělá sobota :)

11.4.2010 21:39

MobilSalon České budějovice

přidávám odkaz s fotkama http://talio2.rajce.idnes.cz/MobilSalon_9.4.2010/

11.4.2010 10:05

RenoCar 2010

přidávám odkaz na fotografie, které jsem pořídil na RenoCaru, byla tam spousta aut z ma.cz tak mrkněte na fotky, třeba se na fotkách poznáte :) byla to bezvadná akce :)

http://talio2.rajce.idnes.cz/RenoCar-Brno_10.4.2010/

případné komentáře směřujte ke mě do diskuse :)

25.3.2010 18:10

peníze->oprava

dneska přišly peníze od pojišťovny tak jsem za 14dní objednanej na opravu, sice to stálo dost úsilí to z nich dostat, ale slušně jsem na tom vydělal.. jen škoda embéčka :(

19.3.2010 12:52

Přezuto

na letní škrpále 205/55/16 :)

29.1.2010 10:39

Postup řešení škodné události,pokud viník dopravní nehody nemá uzavřené povinné ručení

jsem sepsal a přidal do sekce: Zkušenosti se servisem (poruchy/opravy). Snad to nebude nikdo z vás potřebovat,ale je dobré to vědět.

8.12.2009 14:34

při 136004km jsem přezul na zimáky

jsou o docela dost tišší než nové letňáky.. nutno říct,že letňáky nejsou skoro vůbec jeté a jsou to šunky :D

2.12.2009 21:22

narozeniny

málem bych na to úplně zapomněl..Embéčko dnes 2.12.2009 slaví 7.narozeniny :)

22.11.2009 15:10

22.11.2009

Takhle jsem sem odpoledne kouknul a co nevidím?? Nejlepší recenze!! Díky moc :)

12.11.2009 16:08

Stěrače

Tak jsem si vyměnil gumičky v AeroTwinech..zajímavé je, že ,mě to šlo vyměnit vlastním postupem za 8minut a všechny možný návody povalující se na netu i na zadním obalu gumiček jsou těžce k ničemu!! :) Navrátil se původní stírací efekt stěračů :)

25.10.2009 13:06

Amatérská Rallye Bechyně

natočil jsem krátké videjko z Amatérské Rallye v Bechyni..není to žádná velká akce, jen si na tamním letišti udělalo RZ cca 60 závodníků.Byl to bomba vejlet!! video je zde: http://www.youtube.com/watch?v=ZNUNpi9kz-I

5.8.2009 14:11

výměna pneu

při 132664km jsem vyměnil perfektní,leč sjeté Michelin Pilot Spotr za nějaký no name aušusy z číny (Goodride něco něčo ting ting) :D :D.. uvidíme jak si povedou..studentskému životu zdar!! :D :D

29.6.2009 16:21

Chorvatsko

Tak jsem se v pátek večer vrátil z dovolené v Chorvatsku.Jeli jsme ve 4+početná bagáž embéčkem.Auto vůbec nezklamalo,naopak příjemně překvapilo a to jak svým chováním tak spotřebou.Tam jsme přijeli za 6,2 a zpět za 6,0/100km a to jsem ještě na A1 závodil s ML420CDI :D..Komplet najeté km za dovolenou činí 1620km ;-)

23.5.2009 19:41

servis

Dnes ve svých 128,5t.km si embéčko řeklo o již provedený servis po 120t.km.Zbývá jen zajet k někomu na diagnostiku,aby mi to nějak pořešili a samozřejmě se těšíme na další servis :-)

3.4.2009 15:33

MobilSalon v ČB

Navštívil jsem MobilSalon tady u nás ve velkoměstských ČB :-) pár fotek jsem umístil na:


http://talio2.rajce.idnes.cz/Kopie_-_mobilsalon/

24.3.2009 17:48

Letňáky

Tak jsem nedbaje strašení meteorologů nasadil letňáky.
Stav tachometru:126646. Když prolistujete novinkami dál, zjistíte, že jsem za zimu najel zanedbatelné množství km a tak zimáky jistě poslouží i zimu další.Samozřejmě pokud Embéčko stále bude doma u nás :-)

15.3.2009 19:06

Haldex

sesmolil jsem do recenze popis principu práce Haldexu..snad je to ok

16.2.2009 17:29

Zmrazek ledu

od jedoucího kamionu mi pěkně pomačkal masku auta.Plastový gril na šrot a chromovaný rámeček vyrvaný z držáků.Kus ledu také poškodil levý ostřikovač světlometů.Měl jsem štěstí, že jsem našel SPZtku a tu plastovou krytku ostřikovače.No ono se asi o štěstí nedá mluvit, protože potom co padla rána jsem začal brzdit.Kamion ujel,prakticky to ani nemohl vědět a jeho SPZ také nemám.Vezl jsem matku,sestru a psa v kufru, takže byly opravdu jiné starosti.Nechce se mi ani domýšlet co by se stalo kdyby to vlítlo do čelního skla.Fuj.Dneska mi to v servisu opravili,ale opět jsem se nevyhnul tomu,že na mě zkoušeli vyždímat peníze.Jejich odhad činil 5000,ale po tom co jsem volal tátovi už to stálo 3300,- Teď jen sehnat vhodné lepidlo na plasty a opravit ostřikovač.Nějaké typy na lepidlo??? Díky

13.2.2009 11:20

Zima

Konečně jsem přidal nové zimní fotky focené mobilem.

23.1.2009 16:52

Fígl pro všechny:Pokud si stěžujete na líné navíjení bezpečnostních pásů je na to až trapně jednoduchý lék:Na ten plast(kterým výškově seřizujete pásy)kde se dotýká a tře bezp.pás o zmíněný plast aplikujte dávku ze spreje,kterým chráníte plasty v interiéru a uvidíte jak se vše prudce zlepší ;-)

29.12.2008 00:00

Nafta za 23,00Kč.. je třeba něco říkat ?

18.12.2008 00:00

Včera tj. 17.12. jsem jel po nákupech a předemnou to zahaltoval s nějakým stříbrným Citoenem.Já dobrzdil, vše ok.. stojím..a přišla rána. Za mnou už nedobrzdil.Odnesl to naštěstí jen zadní nárazník, který je odřený. Narazil do mě Peugeot 406 a ten měl ten předek poškozenej mnohem víc.Typnul bych to na jeho novou kapotu, pravý světlomet a přední nárazník.Poliše jsme nevolali a hned jeli na pojišťovnu.Dnes jsem byl státou v servise s papírem co mi dali v pojišťovně a říkali, že přelakují komplet celý nárazník a když už v tom budou tak fouknou i už od táty odřenou pravou přední kliku a pravé zrcátko. Koupím si i nové boční lišty, které jsou na pravém boku podřené.Uvidím co vše se bude platit.Chtěl bych platit jen ty lišty.
Chtěl bych tam dát ještě na záruku vyměnit páté dveře, které začly reznout!!

4.12.2008 00:00

Udělal jsem největší pitominu jakou jsem mohl udělat!!Na gumách s indexem T jsem jel tachometrových 210km/h.Při těch 210 motor točí k 4000ot./min.

26.11.2008 00:00

Dnes jsem dal auto do sevisu na pravidelnou prohlídku po 120000km už má najeto 122749 tak je to potřeba.Mění se snad všechno krom rozvodů.. V pátek si pro embéčko jdu tak třebas připíšu nějaké postřehy..
Postřehy ze servisní prohlídky v sekci: Zkušenosti se servisem ;-)

20.11.2008 00:00

Pod stálým nátlakem ze strany meteorologů jsem přezul na zimní 195/65 R15.Udělal jsem dobře, pže dnes 21.11.08 začlo sněžit.To je načasování coš?? Přidal jsem fota velmi špinavého zavěšení předního i zadního kola.
stav tachometru: 122599km

12.11.2008 00:00

Včera jsem prodělal testovací jízdu dlouhou cca 45minut s novým M-B C220CDI 170k ve verzi Avantgarde avšak jen s 5st.automatem.Řadil pěkně,opravdu, ale 5stupňů je málo.Zadní náhon mě nadchnul a o vzhledu interiéru a exteriéru nemluvě,ale pro nás připadá v úvahu jen C320CDI 4Matic 7G Tronic a to si nedokážu představit jak V6 bude cvičit s autem s kterým dokáže dost zahejbat i 170koní. Chod naftového R4 2,2l motoru mě nadchl.Ve vysokých otáčkách krásně duněl jeho baryton v kabině.Céčko bych si dokázal představit jako další vůz do rodiny,ale kombík by možná byl hezčí coš?
Teď si půjdu ještě zajezdit s BMW 3, novou Octávkou a A4..

9.10.2008 00:00

Přidal jsem slíbená noční fota..jsou focená mobilem, poněvadž digitál je hozbitej

5.10.2008 00:00

Tak jsem dneska úplnou náhodou zjistil, že jde vypnout podsvícení tlačítek na multifunkčním volantu, které se provádí takovým malým čudlem ve spodu ovládání tempomatu (levé straně věnce volantu)
můžete se těšit na noční fota interiéru embéčka... již brzy

21.9.2008 00:00

Včera jsem najel cca 70km stylem jízdy brzda plyn(inu to je tak když se nestíhá no).Motor byl pořád v otáčkách a za tu cestu jsem se 3x dostal podle rychloměru na 200km/h i když jen chvilkově. Spotřeba na tu cestu a styl jízdy byla opět překvapivá a to 7,9l/100km.Dlouhodobá průměrná mi poskočila o 0,1 na 5,9l/100km,ale to jsem čekal. Je zajímavé, že i skoro 6 let staré TDI auto dokáže svému uživateli vykouzlit na ksichtě úsměv.

30.8.2008 00:00

Překročil jsem hranici 120.000km a to znamaná pondělní řešení servisu. Zároveň jsem na jednu nádrž najel 1200km a dojezd byl 40km. Asi mám nějakej hybrid či co :o)

16.7.2008 00:00

Včera jsem poprvé jel s embéčkem delší cestu a to z našeho Vidlákova :o) do Hlubokých Mašůvek . Je to okolo 425km(vím,že to pro vás není žádná dálka,ale pro mě s MB to byla premiéra) a jeli jsme ve třech lidech včetně mě. Prvně asi ke spotřebě.Cestu tam jsem měl za 5,3 a zpět za 5,6l/100km a to mě dost překvapilo, čekal jsem tak 6 až 6,5litru.Překvapilo mě to i protože jsem při zpáteční cestě jel takovým stylem, že jsem byl několikrát takhle dáááááléééékóóóó za limity.O embéčku se mi potvrdilo to co jsem si o něm myslel a i to co je popsáno v recenzi výše.Díky pohodlným sedačkám, tempomatu, loketní opěrce,klimačce a lehce a přesně jdoucí řadící páce auto umožní zcela jistě vyjet celou nádrž a vylezete z něj živí a nerozlámaní, prostě svěží a to je k nezaplacení. Ani spolucestující si nestěžovali. Motor mě překvapil, žádný hluk,vibrace..nic.. jen si jel, točil se a snědl si své, ale oproti tomu co jsem si myslel byl na tvrdé dietě.Řízení je v úplné pohodě, kožený volat s dobrým posilovačem umožňuje,že si i v poměrně ostrých zatáčkách vystačím s překřížením rukou. Včera večer když jsem přijel domu tak jsem byl z embasa vykulenej jak ložiska v mopedu a na dobrou noc si embéčko zasloužilo pohlazení po plynovém pedálu :o)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

vždycky mě dovezla, ten 1b sráží těch pár poruch

praktičnost
8

kdyby tam nebyla ta mříž tak má 10

prostornost
8

zadní sedačky, klasika

jízdní vlastnosti
10

jsem s nimi spokojen

jízdní komfort
9

moc neumí zvládat retardéry a skoro vůbec příčné nerovnosti,železniční přejezdy jsou postrach

provozní náklady
10

jo, tohle opravdu jde

náhradní díly
8

přijatelná cena

výkon motoru
9

cca 135PS je ok, ale PSů může být vždy víc

spotřeba
9

s tou jsem spokojen, dá se jet okolo 4,9 -5,6l a na zimákách ještě níž, po městě jezdím tak 6,9-8l podle stylu

hlučnost motoru
8

za studena rachták, po zahřátí o něm nevím

kvalita sedadel
9

nic moc boční vedení

brzdy
10

brzdí, vždycky jsem dobrzdil dřív něž ten přede mnou.. ťuk,ťuk. Mají ABS, ale postrádají ESP

zavazadlový prostor
8

objem 10, mříž -2







Blesk.cz

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině pózují na plážích i pod vodou

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině…

Italskou Sardinii obsadily nahé turistky! Sexy krásky se na internetu chlubí pikantními snímky s malebným…

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty na výborné dobroty

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty…

Lámete si hlavu, co rodině nebo přátelům připravit o víkendu k jídlu? Zkuste naše extra rychlé recepty.

 

iSport.cz

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru vystřelil Falcao

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru…

Fotbalisté Monaka vyhráli i třetí zápas v novém ročníku francouzské ligy. Na hřišti Met zvítězili 1:0 a…

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal. Nebyla to kritika

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal.…

Z nasvíceného jeviště se po roce a půl stáhl zpět do zákulisí. Martin Ručinský složil funkci generálního…

 

Reflex.cz

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní agresor, říká Vrobel

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní…

Spojené státy jako hlavní agresor a Korejská lidově demokratická republika coby jeden z posledních suverénních…

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní zoo, porodila mládě

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní…

Veterináři i zoologové se podivují nad případem lvice, která byla převezena ze zničené zoo v syrském Aleppu…