Diskuse

Škoda Octavia (2003)

8.4.2017

Na začiatok upozorním, ak vás zaujíma iba recenzia, prejdite na Recenzia začína... Toto je auto je už síce predané, ale spomienkovú recenziu si určite…

 

Škoda Octavia (whodunit)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 08.04.  21:33

    Super recenze

    Řekl bych tak 2 v jednom. Ke konci jsem se v té záplavě aut už začal trochu ztrácet. Obzvlášť to srovnání generací sedí. Já mám doma totiž velmi podobnou kombinaci. Octa 1,9 TDi a Golf 7 1,4 TSi. Mám rád obě auta ale v posledním roce jezdím víc s Octou. Ten Golf je totiž tak dobrý až mě to nudí. Tak jsem ho propůjčil manželce. Překvapilo mě že jsi u Octy 1 měnil 2x turbo. Já mám najeto podobně téměř 330 tis ale zatím vše původní. Podobně jsem to měl i s tou korozí na 5 dveřích.
    Když jsem uvažoval o koupi nového auta tak to nad novou generací Octy vyhrál na celé čáře Golf. Pohodlnější podvozek, multilink, útulnější interiér, o světelný rok lepší sedačky a lepší výbava za stejnou cenu. Jsem sice patriot, před golfem jsem měl celkem 6 různých škodovek od Š 130, přes Formany, Felicii, Rapida. ale současná generaci mi přijde taková nedotažená. Možná je to i tím že občas jezdím firemníma octama 1,6 TDi a to opravdu není moc vyladěné auto.
    • 00 Reagovat !

      foto whodunit

      whodunit 09.04.  12:49

      « Re: Super recenze

      Ďakujem. V podstate sa dá povedať, že to turbo bolo menené iba raz. Lebo prvýkrát asi pri 60 000 km, sa prešlo po moste, kde bol nejaký plechový výčnelok a prerazilo to olejovú vaňu. Ani to nebolo moc vidieť, pretože nad tým bol ešte plast, ktorý sa len poškodil. Olej sa zhromažďoval pri ňom, tak najskôr ani žiadna kontrolka nesvietila. Potom už muselo ísť na odťah. Proste predok bol dosť ťažký a sedel dole.
      No možno to prekvapí, ale Octavia III to vyhrala cenou, dokonca vtedy bola veľmi podobná Leonu ST. Rovnako ani sedadlá vtedy v najvyššej výbave Business nie sú zlé, pohodlné na dlhé cesty, len sú pre mňa až zbytočné široké, chýba mi to bočné vedenie a také ako keby držanie zo strán ako to má Golf. Golf je objektívne lepší, proste detaily má prepracovanejšie, ale to je v politike koncernu. V tejto poslednej generácii sú jasne odlíšené Audi, VW a Škoda, Seat. Aspoň, že dostala už konečne väčší rázvor.
      A čo povieš na volant? Osobne sa mi lepšie drží ten Škodovácky, v Golfe je príliš tenký na môj vkus.
      Ako si spokojný so Sportsvanom a čo spotreba? Ak by som mal teraz nahradiť Roomstera, tak by som to videl na Sportsvan alebo Golf Variant. Min. 1.4 TSI 92 kW alebo 110 kW. Jazdil som už aj na 1.0 TSI, a nemám nejaké výhrady, len sa obávam, že spotreba na diaľnici bude výraznejšie rásť ako u 1.4 TSI. K práci potrebujem aj veľký kufor, a vadí mi, že ani jeden koncernový kombík nedokáže urobiť úplne rovnú podlahu, napr. ako je to v Honde Civic.
      • 00 Reagovat !

        foto Toky1

        Toky1 10.04.  09:12

        « Re: Re: Super recenze

        Ten hrb vzadu na podlahe je kvôli verziám s náhom na všetky 4 kolesá. Jednotná platforma.
        Civic 4kolku nemá ani povedzme toyota corolla, preto si môžu dovoliť urobiť podvozok s rovnou, resp. takmer rovnou podlahou.

        Sportsvan som skúšal a za mňa - výborná voľba. Teda ak ti nevadí jeho dedkovský face, je zúfalo nudný.
      • 00 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 10.04.  12:29

        « Re: Re: Super recenze

        Tak s volantem nemám žádný problém, jeho tvar, velikost, tloušťka i materiál mi naprosto vyhovuje.Co se týká motoru tak určitě 1,4 TSi. Jezdí stejně úsporně jako 1,2 TSi ale lépe táhne ze spoda a je silnější. Tj. má větší krouťák. 92Kw o něco, 110Kw o hodně. Osobně bych šel do 110 Kw, ta slabší varianta je už pro mě trochu nudná. Na dlouhé trasy a hl. na dálnici kde točí při 130 km/hod 2800 ot. bere kolem 5,5-6l. Naposled při cestě na hory to bylo 5,4. Dlouhodobá spotřeba je v recenzi a dle spiritmonitoru je 6,2 l/100 Km. V tom je ale velký podíl krátkých jízd do práce. Rozdíl mezi sportsvanem a kombíkem je jednak v komfortu jízdy variabilitě interiéru a vnitřním prostoru + pro Sportsvan. V designu, velikosti kufru a agilitě + pro kombík. Záleží na prioritách.
        • 00 Reagovat !

          foto whodunit

          whodunit 10.04.  18:37

          « Re: Re: Re: Super recenze

          Čo sa mi páči na Sportsvane je sedenie vzadu, lebo je o čosi vyššie ako v bežnom kombíku, a tým pádom sú aj stehná dostatočne podopreté. Škoda, že ani s dvojitou podlahou nie je úplná rovina. Nevieš mi náhodou povedať, aká je dĺžka ložnej plochy v Sportsvane od nakladacej hrany až po predné sedadlá v normálnej polohe? S tým, že je využitá dvojitá podlaha.
          • 00 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 11.04.  18:21

            « Re: Re: Re: Re: Super recenze

            V mé recenzi na Sportsvana najdeš i foto ložné plochy se sklopenými zadními sedadly. Když je podlaha kufru v horní poloze, tak je ložná plocha téměř rovná a má délku 170 cm. Měřeno kolmo k přednímu sedadlu tak jak ho mám běžně nastavené. Na zadních sedadlech je skvělé nejen to že se sedí výš a přirozeněji s nataženýma nohama, ale jak píšeš sedák s délkou 49 cm skvěle podpírá stehna. Sklon opěráku je navíc přirozeně skloněný, takže jízda dospělého vzadu je naprosto v pohodě.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…