Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia Classic, 1,4 TDI PD, 59 kW

9.49 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1422 výkon [kW]: 59 kroutící moment [Nm]: 195 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Doktorskej".

A je to tu, je březen roku 2008 a Leon dostal malý dárek k druhým narozeninám, sestřičku, princeznu Fabii. Základ příběhu se odehrál o něco dřív. Byl tomu shodou náhod také březen, roku 2003, kdy se u nás usadila jiná fabia, stříbrný hatchback s tehdy již archaickým, kupodivu velmi rozšířeným motorem, 1,4 MPI. Možná fakt, že si tímhle autem jsem de-facto začínal jezdit a něco jsme se spolu nablbli, zapříčinil můj doposud trvající vztah k fabiím a škodovkám vůbec. A také to bylo jedním z důvodů, proč o 4 roky později, po zdlouhavém hledání na internetu, v bazarech atp., vybírání všech možných značek, typů aut, s různýma motorama, hot hatche, sedany, velký, malý, rychlý, pomalý, padla volba na "černej kombajn". Protože jsem byl odkojen na naftě (s výjimkou zmiňované stříbrné fabie, jejíž motůrek se směšným výkonem a zarážející spotřebou, však pádným argumentem proč benzín nebyl, světe div se) logicky padla volba na naftový agregát.

Jedná se tedy o fabii combi, v černé metalíze, 1,4 TDI PD, 59 kW (tedy nejsilnější a podle mě jediná možná z "jednačtyřkových tédéíček"), s centrálním zamykáním na dálkové ovládání, hagusy, mlhovkami, elektrony, palubním PC, mechanickou klimatizací a předními okny v elektrice, nastavitelným volantem a sedadlem řidiče, 2x Airbag. Toť skromný přehled výbavy.

Jaké jsou tedy mé postřehy a zkušenosti s autem? Facelift, který prodělala Fabia, aneb modelová řada 2005, autu nepochybně prospěl. Oblejší linie předního nárazníku, kulaté mlhovky, a nový design zadních světel namátkou princezně sluší a sluší a sluší :-) Řekl bych, že fábinka tím dostala feminimnější rysy a ty malinkému autíku přišly k duhu.
Interiéru se změny prakticky netkly až na...až na katastrofu no. 1. Neříkám, že nová grafika přístrojů je šeredná, nikoliv, je celkem pěkná, ale také pěkně nesmyslná. Škoda, že Škoda auto, resp. její inženýři uchlácholení prodejními úspěchy fabie přestali přemýšlet. Pokud jsem si stačil všimnout, všechny fabie dostali ciferník přístrojů "cejchovaný" do 240 km/h.
"Proč, Irenko, proč? Já sa ťa ptám, PROČ?" na co potřebují auta, jejichž max. rychlost se sotva blíží hranici 200 km/h tacháč cejchovanej do dvěstečtyřiceti? Přemýšlel nad tím někdo? Důsledkem toho je, že stupnice rychloměru je nyní odstupňována po 10 km, nikoliv po 5 km, jak tomu bylo před faceliftem, tudíž snížená čitelnost. Naprosto zbytečně. Navíc nechápu, proč když mi palubní PC ukazuje dojezd 50 km (a že si nevymýšlí a ještě min 40 ujede) válí se ručička palivoměru jak kravskej ocas a ukazuje, že v nádrži není ani kapka? Oproti dřívějšímu ukazateli před faceliftem propadák!
Naopak nový volant do interiéru krásně pasuje.
Posez na předních sedadlech je bez dalších diskuzích v pořádku, na přebytek místa si nelze stěžovat, na nedostatek jakbysmet (vzhledem k tomu, že netrpím ani nadstarndartní výškou, ni nadměrnou šířkou-zatím), pohodlí na zadních sedadlech závisí jednoduše na tom, kdo sedí před Vámi. Myslím, že na kategorii, do níž fábie spadá, to není vůbec zlé.
Kapitolou sám o sobě je zavazadlový prostor. Jednoduše řečeno, je obrovský. Musím své tvrzení znevěrohodnit tím, že fabie je prvním kombíkem v naší rodině vůbec, nicméně objem zavazadlového prostoru mě neustále fascinuje.

Dost už statiky!

Startujeme! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Bohužel, v tomto směru spočívá široko daleko největší výhoda fóbie, zároveň se zde skrývá také neduh par excellance. Kdo sledoval jakýkoliv test legendární 1,9 TDI a kroutil hlavou nad jejím "zvukem", můžu Vás ujistit, že traktorový hluk jednadevítky je proti symfonii 1,4 opravdovou oázou ticha. Ticha a pohody, tisíckrát tišší než nejodlehlejší kout vesmíru. Ano, je to tak, i já, dieselový fanoušek a zapřísáhlý obhájce dieselu, nafty, jsem ochoten přiznat, že "jednačtyřka" řve jak stará svině, duní jak lokomotiva a vibruje snad ještě lépe, než nejagilnější produkt z obchodu Erotic city. K dokonalosti už chybí jen nápis "Zetor sound system". Bohužel. I když aby také ne, když jde vlastně o 1,9 TDI, které byl odcizen 1 válec (kdo ho najde a vrátí mi ho pod kapotu, půl království za to). Cca do 1800-1900 otáček je dunění velmi nepříjemné, což snižuje spektrum použitelných otáček...
Koncern VW absenci maloobjemového dieselu ve své nabídce vyřešil tímto způsobem, sám za sebe dávám červenou kartu, neboť to znevýhodňuje velmi kvalitní výrobky koncernu oproti konkurenci. Nechci tvrdit, že "tříválce" jsou ve srovnání s ostatními motory od konkurence od základu špatné, jen si myslím, že nejsou až tak rovnocenné klasickým čtyřválcům. Ve srovnání s benzínovým HTP, lze-li takové srovnání vůbec provést, nemá TDI tak nepříjemný drnčivo-pisklavý zvuk, na druhou nevýhodou je vrozený traktorismus a nepříjemné vibrace. Až se u VW zbaví nemoci tříválcových motorů (snad se v brzké době najde lékař, který by uměl tuto mechanickou rakovinu vyléčit, ale možná by stačilo jen to, aby ve vývoji nepracovali hluší konstruktéři) budou zákazníci VW snad těmi nejšťastnějšími pod sluncem.

Jízdní vlastnosti, jak je to s vámi?. Na tomto místě bych vysekl kritiku a zaplival si trochu síry, budete se asi divit, ale ne na Škodu auto, namísto toho bych pohaněl redaktora webu autoweb.cz. Nedávno jsem ze zvědavosti shlédl test Fabie II Combi 1,4 TDI 51 kW (odkaz na video na konci testu). Pravda, 8 kW při daném výkonu velký rozdíl, ale i tak to nic nemění na tom, že nechápu, kde pan redaktor test prováděl, neboť ať mi nikdo netvrdí, že jde o rozdíl propastný. Nechme stranou porovnání I. a II. generace fabie... Z vlastních zkušeností mohu říct jen to: Fabia s dieselem pod kapotou NENÍ rozhodně brzdou provozu, ani náhodou, ani omylem, bičujte mě za to, pranýřujte, klidně mě mučte, je mi to jedno. Za tímto názorem si stojím a stát budu ještě urputněji, než mistr Jan Hus! A basta! A abych pořádně nalil olej do ohně, ještě přihodím tvrzení, že dynamika tohoto auta mě velmi mile překvapila a rozhodně patří na vrchol silných stránek, nikoliv naopak. Předjíždět se s tímhle autem rozhodně nemusíte bát, jednak zřejmě díky nízké hmotnosti vozu, jednak díky turboefektu (zase jedno z aut, kde je patrný, třikrát huráááááááá). Požitek z jízdy tak paradoxně zanechá pouze nepříjemnou pachuť v podobě zvuku, která kazí dojem z kvalitních jízdních vlastností vozu.
Další kapitolou je spotřeba, aneb zase trochu síry na pana redaktora. Zajímalo by mě, jaký test pan pisálek vlastně dělal, nevzal-li fobii náhodou do hamr centra, nebo jestli jen popojížděl v koloně? Spotřeba je totiž alfou a omegou tohoto motoru. Až si půjdete koupit takovouhle fabii, věřtě, že to bude kvůli spotřebě. Předem odrazuji skeptiky, že není mým zvykem jezdit na pětku 60 km/hm, řekl bych, že jezdím spíše dynamicky, možná agresivně, rozhodně nad rámec předpisů ve městě, ale hlavně mimo něj(což jsem možná prozrazovat neměl, ups), nic to nemění na faktu, že mi je 22 a nemálo peněz jsem dal státu za rychlou jízdu, prostě žádnej šnek. Dlouhodobá průměrná spotřeba činí po 2000 km 4,7 l/100km, není problém jezdit za 4 litry a mluvím pravdu, když říkám, že se člověk nemusí nijak omezovat (konkrétní případ Rbk - Ústí nad Labem, kdo tu trasu zná, ví, že je převážně kopcovitá, 70 km za necelou hodinu, 3 lidi v autě, plnej kufr, spotřeba 4,1 l/100 km). Obecně radius 800 km na nádrž není problém, myslím, že i 1000 km se dá pokořit, uvidíme, co ukáže čas. Táááááááááááááák.


Co říct závěrem? Ač to tak místy nevypadá, musím říct, že jsem s Fabií velmi spokojen. Když se člověk přenese přes všudypřítomný hluk, jedná se o auto, které poslouží jak na městské popojíždění, tak na dlouhé trasy. Prostor pro posádku skýtá pohodlí pro 4 dospělé průměrně vzrostlé osoby, v nákladovém prostoru je místa na rozdávání. Jízdní vlastnoti jsou na velmi dobré úrovni, ne nadarmo byla fabie ve své době jedním z nejlepších vozidel ve své třídě, ani dnes se neztratí. Vynecháme-li hodnocení akustického projevu motoru, nelze než kladně hodnotit spotřebu, která je řekl bych hlavním důvodem ke koupi, ale v neposlední řadě také dynamiku, s kterou se fabie nenechá jen tak zahanbit. Jako každé auto má svá pozitiva i drobné či větší mouchy. Třeba také příhlížet k tomu, že se jedná o první generaci, nikoliv o několikátou, jak je tomu v případě koncernových sourozenců.

Silné stránky

- 1000x spotřeba a ještě jednou spotřeba
- dynamika
- neokoukaný, příjemný, nekontroverzní design
- obrovský zavazadlový prostor
- udržuje si hodnotu

Slabé stránky

- 100x zvuk, nebo mám spíš říci hluk?
- ve srovnání s konkurencí trochu vyšší pořizovací cena (vykompenzovaná obecně faktem, že si lépe zachovává hodnotu)
- některá nesmyslná řešení (budíky do 240 km/h)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tahle kolonka snad zůstane dlouho prázdná

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto pochází původně z operativního leasingu, koupili jsme jej od známého v autorizovaném servise, nemohu než doporučit!

Cenová politika Škodovky, aneb nebuď mámo držgrešle!

Trochu mimo téma bych se zde chtěl zmínit o pro mě sice velmi těžko, leč pochopitelné politice společnosti Škoda auto. Narozdíl od jiných, si myslím, že škodovky nejsou auta špatná, ani ošklivá atd. Samozřejmě, oproti designově agilnějšímu Seatu, mnohem luxusnější Audince (nedá se srovnávat) a mateřskému VW, který je ze všech značek volbou nejsprávnější :-), jde o jiný šálek kávy, nicméně jsem toho názoru, že design škodovky si dnes a denně nachází mnoho spokojených zákazníků a není to jen proto, že je na českém trhu značkou domácí. Za mrzký peníz, slušná porce muziky tvrdí jedni. Nemyslím si, zastávám názor, že za každičkou položku příplatkové výbavy, si Škoda nechá pěkně připlatit a nic nedá zadarmo. A tak, aby si člověk užil nejen té funčnosti, ale také se mohl pokochat pohledem na pohledný a sladěný exteriér/interiér, musí sáhnout hluboko do kapsy. O čem mluvím konkrétně? Pokud to vztáhnu na můj "kus", nový mohl stát odhaduji někde kolem 450 tis. Kč, možná o něco víc, možná o chlup méně, nicméně je to cena, za kterou se běžně dieselové 1,4 prodávají. Za skoro "půl míle" bych však očekával něco víc např. vnější zrcátka v barvě vozu, a třeba také jiné než hnusně plastové kličky otvírání dveří v interiéru, bratru též hezčí hlavici řadící páky, současnou si snad nezaslouží ani ten Junior. Není to tím, že by to škodovka neuměla, předchozí fabie měla akční výbavu Attractive, jejíž součástí byly kličky otevírání dveří chromované, hlavice řadící páky taktéž, zrcátka v barvě vozu, ovládání víka zavazadlového prostoru a víčka nádrže z interiéru a spoustu podobných kravinek, které pozdvihnou estetický dojem z vozu o level vejš. Můj vzkaz do Mladé Boleslavi, nebuďte držgrešle! Auto pro lidi nemusí mít nutně "socka" výbavu, za pár kaček, od toho tu máme největší paskvil jménem Logan. Auto pro lidi podle mě znamená Hodně muziky, za rozumný prachy...

Pro zajímavost, zde je odkaz na test Fabie II Combi, 1,4 TDI 51 kW, na nějž jsem výše odkazoval
http://www.autoweb.cz/recenze-testy-aut/skoda-fabia-combi-1-4-tdi/14360

Nedá mi, abych se nezmínil. Zajímal by mě názor i ostatních na ideální motor do fabie. Podle mě moc možnostní není. viz níže:

Benzín:
1,0 37 kW Junior - no comment!
1,2 HTP 44-51 kW - až na 51 kW slušná nákupní taška řekl bych
1,4 MPI 44, 50 kW - archaická konstrukce, mdlý výkon, spotřeba větší než by člověk čekal? Tak sotva pro dědu na chalupu
1,4 16V 55, 59, 63 kW - bohužel nemám možnost vlastních zkušeností, co jsem slyšel tak se vyznačují jen velkou spotřebou
1,4 16V 74 kW - dobrá pila, ale taky žere jak protržená
- kde je nějaká slušná 1,6 či 1,8 ???
2,0 85 kW - drahý povinný ručení, výkon nic moc, spotřeba už vůbec ne....

Nafta:
1,9 SDI 47 kW - What the fuck?!?!?!?!? V 90. letech se říkalo, že je to zastaralá konstrukce, v Boleslavi zřejmě zaspali 15 let aneb diesel bez turba? kde žiješ!
1,4 TDI 51-59 kW - achjo, ten zvuk :-(, navíc se nemůžu ubránit pocitu, že 51 kW musí být slušný lenoch...
1,9 TDI 74 kW - pila slušná, bohužel se těžší diesel podepisuje na stavu předních náprav
RS - have fun baby ;-)

Obecně nemůžu pochopit všeobecnou skepsi a až nenávistné projevy některých lidí, vůči fábii. Nebudu si nalhávat, za ty prachy se dá pořídit spousta jiných aut, lepších či horších, co já vím, každému podle jeho gusta...každopádně tyto názory moc nechápu. Pokud se nejedná o lidi zklamané "socka výbavou" základních verzí (dámy a pánové, co byste chtěli za ty prachy, kdo vám brání jít si koupit zachovalou a dobře vybavenou ojetinu za cenu nového Juniora?), přisoudil bych tyto posty lidem, kteří z velké většiny případů s fábií nemají zkušenost. A těm bych doporučil, sedněte si do tý plechovky, co Vám stojí před barákem, máte-li vůbec nějakou a zaškemrejte si u někoho, aby Vás nechal s fabií svézt. Třeba zjistíte, že to auto není tak špatné, jak tady na netu všichni blejete do klávesnice. S tím souvisí krok číslo dvě, vyčistěte si klávesnici od toho, co jste tam nablili a dělejte radši něco užitečného...


Btw. ta pražská značka je tam ještě od předchozího majitele :-) Chraň bůh, aby byla moje. I když prej Ty co maj "áčko" na značce, tak jsou něco víc, nebo kolik je na tom pravdy :-D

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Classic, 1,4 TDI PD, 59 kW

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10

Škoda, že nejde dát víc...

náhradní díly
0

Snad se to nedovím :-)

výkon motoru
9

Překvapivě velmi dobrý!

spotřeba
10

Lepší než nejlepší.

hlučnost motoru
5

No co si budem povídat, fakt zlo!

kvalita sedadel
9
brzdy
8

Vzadu bubny :-( mohlo se zadařit!

zavazadlový prostor
10

Jeden by se tam ztratil.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…