Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia 1,9TDi, 74Kw PD

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Fabka, audinka Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:265000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 220 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5 / 5,3 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Thomas-W201 (Modo Team)".

Kde začít...? Zhruba na konci zimy jsem se stavil u mého kamaráda a mechanika méďi, kde jsem se zakoukal do M3 E36 v sedanu, a kdybych se v tom autě nesvezl, tak nevím, jestli bych vůbec o prodeji 190ky a jiném autě vůbec přemýšlel... Nicméně čas plynul dál a méďa (vlastně až do teď nenašel svého nového majitele), a protože se změnilo i pár jiných věcí, proč jsem už nadále nemohl všechny peníze strkat do auta, zhruba na začátku června mě přesvědčení o M3 začalo bohužel opouštět...:-( Tímto se moc omlouvám svému druhému já a slibuju mu, že mu to v budoucnu vynahradím (on je totiž na krásný a rychlý auta) :-)!

Proč tedy zrovna Fabie? Proč kombi? A proč nejdražší na pořízení TDi verze? Pár lidí z mého okolí to do dneška nechápe... včetně mého druhého já. Jeden z hlavních důvodů byl ten, že díky firemnímu autu, který je v TDi a právě ve Fabii, jsem získal poměrně podstatné informace a byl jsem rozhodnut, že nic jiného asi nemá smysl. Chtěl jsem tedy relativně nové auto, s nízkými provozními náklady, které není uplně mrtvé od poháněné nápravy...
Je fakt, že chvíli jsem přemýšlel i o RS, ale vzhledem k vyšší pořizovací ceně jsem to zavrhl. Dalším požadavkem byl faceliftový interiér s celočernou palubní deskou (od roku výroby 2003, do té doby vrchní díl černý a spodní díl šedý), a také verze kombi se mi více líbí než hatchback. Myslím, že po zhruba 3týdenním hledání, jsem se jel s mistrem Asphaltem podívat k Ústí nad Labem na jednoho bílého kombíka, který má najetých 265tis. km, ale nevypadá úplně zle...Když jsem jí poprvé uviděl, začal se mi v hlavě tvořit budoucí vzhled, vnitřně jsem tedy ještě nebyl úplně přesvědčen o tom, že budu mít Fabii, ale díky velice zachovalému vzhledu i interiéru, jsem to nechtěl dále odkládat a druhý den jsme si pro ní zajeli. Dobré je, že má všechno co jsem chtěl, všechny okna v elektrice, manuální klimatizaci, el. ovládaná zrcátka, zámek řadící páky, alarm, klimatizované přihrádky, výškově stavitelná sedadla (i u spolujezdce), a ikdyž se jedná o výrobu 9/2002, už má celou přístrojovou desku černou, a protože je po prvním majiteli, který se o ni moc dobře staral, má i servisní knížku. Jediné "minus" je počet najetých km, ale doufám, že jsme měli dobrý odhad a fabka bude najíždět další km, bez větších problémů.

Po více jak třech měsících užívání a cesty do Monzy jsem s tímto autem spokojený a myslím, že i úprava vzhledu ji změnila k lepšímu, hezčímu a trochu se od miliardy jiných, kterých u nás jezdí, odlišila... co myslíte?

Silné stránky

- provozní náklady
- dostupnost náhradních dílů
- zpracování interiéru (sice strohé, ale funkční a bez otravného vrzání)
- prostorný kufr
- spolehlivý, relativně silný a efektivní motor
- pohodlný podvozek
- nenápadné auto, příslušníci Policie si vás méně všímají

Slabé stránky

- Návykový ukazatel průměrné spotřeby okolo 5 litrů.
- Prý je oblíbeným autem u zloděju, doufám, že mojí se vyhnou...
- Někdo o ní tvrdí, že je přehnaně drahá. Já tvrdím, že všechny auta jsou přehnaně drahý, ale pokud je na trhu dostatek lidí, kteří to za tu cenu jsou ochotni koupit, tak proč to prodávat levněji, že? Navíc, moje fabka, vzhledem k najetým kilometrům, byla za rozumnou cenu...
- To, že už mě žádná jiná slabá stránka nenapadá....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

O auto se mi stará kamarád a já, takže zkušenosti se servisem si nemůžu vynachválit...:-)
Co se týče "oprav", tak byl vyměněn olej, filtry, rozvody a okno, jinak fungujeme bez problému.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od soukromé osoby, která se k němu dostala od prvního majitele, což byla firma ve které auto sloužilo jednomu cesťákovi, který se o ni velmi dobře staral. Při samotném prodeji nechyběla možnost, auto si prohlédnout i ze spodu. Takže druhý den jsme si pro ní s asphaltíkem a s prachama jeli.

Z obyčejného k líbivému...

Exteriér:

Potom co už jsem byl rozhodnut, že pořízené auto bude nakonec fabie, tak se mi hned v hlavě honila představa, jak by měla vypadat. Na úvod bych chtěl jen říct, že nešlo o výrazně nákladnou investici a auto si myslím ve finále vypadá úplně jinak než původně vypadalo. Nejsem příznivcem nějakých extrémních designových úprav, takže nějaké RRRRS nárazníky a boční prahové lišty se konat nebudou, stejně tak miliarda možných milotec doplňků na mé "audince :-)" nemá své místo.
Jako první šly dolů samolepy z okna pátých dveří (ikdyž se na nich psalo lichotivě Auto roku :-D), stejně tak označení fabia, aby auto nebylo, tak snadno identifikovatelné...poté došlo na instalaci okenních folií od 3M a následovalo polepení rámů dveří černou matnou páskou, aby bok auta působyl celistvým dojmem (tedy část od předního stahovacího okna až k pevnému oknu v kufru). Po nalakování klik do barvy auta jsem si posledním doladěním vzhledu utvrdil přísloví "kola dělají auto" a po dlouhém čekání dorazily slušivé alu.

Interiér:

Opět jsem zvolil styl V jednoduchosti je krása... I zde bych zmínil folie, protože interiér vozu mi teď přijde takový útulnější s větším soukromím, a když k tomu přičtu ochranu proti slunečním paprskům...,a to jsem býval odpůrce!! Nicméně jsou auta, na která bych to rozhodně nedával, jako např. můj méďa.
Dále bylo instalováno perfektní 2Dinové radio s dotykovou obrazovkou a možností přehrát úplně cokoliv, které jsem za hodně příjemnou cenu odkoupil od uživatele Asphalta (tímto ještě jednou díky Jiříku). K vybavení interiéru mi pomohlo i Aukro, kde jsem krom rámečku k radiu kupoval i loketní opěrku s dvěmi úložnými prostory. Nakonec ještě manžeta a řadící páka z Elegance a koberce s logem fabia, místo gumových, obojí od dealera Škoda.

 

Novinky v recenzi

2.11.2009 15:55

333 333 KM

Bez problémů jsme pokořili další metu!!!

26.3.2009 19:03

příprava na další zimu

Ikdyž zima ještě úplně neskončila, já už připravuju na další. Plecháče přezuty na nové Dunlop WinterResponce 185/60 R14 a přitom jsem i přeláknul lehce rezavjející plechy černou matovkou co mi zbyla z lakování třmenů na méďovi.

18.3.2009 21:33

300000 km

Včera jsme překročili magických 300tis. km. Po větším servise, který byl proveden v průběhu zimi auto opět funguje a já se starám jen o to aby byla nafta v nádrži...

22.1.2009 20:11

Servis při 290 000 km

Takže jsme překročili 290tis., ale bohužel s tím byl spojen i větší servis. Nejdříve přišly na řadu vstřikovací ventily (bohuzel), naštěstí kamarád sehnal jeté (cca 120tis. najeto), protože nový ventil stojí 20tis. a ano, jsou tam 4 :-). Dále se měnili horní uložení předních tlumičů + přední tlumiče, levé přední ložisko, přední stabilizátory, zadní destičky a palivový filtr. Takže další desítky tisíc snad před námi...

13.10.2008 00:00

8.10.2008 jsme se přehoupli přes 280000 km


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,9TDi, 74Kw PD

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za první 3 měsíce užívání jsem s ní najel přes 15tis. km bez jakéhokoliv problému. Jinak co se týče mého ostatního hodnocení a komentářá, tak to prosím nesrovnávejte se vším co jezdí na silnici, ale porovnávám to s kategorií, kam fabie spadá...

praktičnost
10

Mě osobně nenapadá jiné auto, které s minimálně stejnýmy provoznímy náklady, stejným pohodlím a stejným rokem výroby můžete pořídit.

prostornost
9

Jedná se o automobil z kategorie Malé vozy, ale i přesto je relativně dost prostorný. Cestující vpředu a v kufru si myslím nemusí vůbec stěžovat...

jízdní vlastnosti
9

Schopný, pohodlný a spíše neutrální (díky větším kolům). Není to auto na sport, takže to s ním ani nezkouším, takže z bodu A mě do bodu B přesune velice pohodlně.

jízdní komfort
8

Poté co jsem přes dva roky takřka denně používal méďu, tak by mi asi každé jiné auto připadalo strašně moc pohodlné...:-)

provozní náklady
10

Než jsem přezul na 16", tak se dalo jezdit i za 4,5l, teď nejlépe do 5l, ale jinak s dlouhodobým průměrem 5,3 jsem maximálně spokojenej!!

náhradní díly
10

Dostupnost náhradních dílů je obrovská. 1)tuzemské auto; 2)žádoucí auto; 3)prostě toho je mraky!!!

výkon motoru
9

Skoro vždycky může být výkonu víc, ale vzhledem k hmotnosti auta je výkon motoru dostačující.

spotřeba
10

Parádní.

hlučnost motoru
8

Za studena a v nízkých otáčkách je trochu chrochtavější, ale při konstatní rychlosti mezi 1500-3500 je příjemně tichý.

kvalita sedadel
7

Výškově stavitelné i u spolujezdce, ale bohužel bez štelovací bederní opěrky. Dá se vydržet i delší cestování, ale kdyby měly větší boční vedení, nezlobil bych se...

brzdy
8

Při častějším a razantnějším brždění trochu vadnou, ale tohle auto není na závodění.

zavazadlový prostor
10

Vzhledem k danné kategorii kam fabka spadá, je zavazadelník hooodně prostorný...


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko, zlato slaví po 20 letech

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko,…

Fotbalisté Francie jsou podruhé v historii mistry světa. Ve finále šampionátu v Rusku porazili Chorvatsko 4:2 a…

Pussy Riot na hřišti při finále MS! Je to tu super, pusťte vězně, vzkázaly

Pussy Riot na hřišti při finále MS! Je to tu super,…

Pussy Riot v akci přímo před zraky ruského prezidenta Vladimira Putina? Finálové utkání mistrovství světa v…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…