Recenze

10 Majitel

Mercedes-Benz C 200 Kompressor W202

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 92× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 0 Mercedes-Benz C, foto 0 Mercedes-Benz C, foto 0 Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 4 Mercedes-Benz C, foto 5
Mercedes-Benz C, foto 6 Mercedes-Benz C, foto 7 Mercedes-Benz C, foto 8 Mercedes-Benz C, foto 9 Mercedes-Benz C, foto 10 Mercedes-Benz C, foto 11 Mercedes-Benz C, foto 12 Mercedes-Benz C, foto 13 Mercedes-Benz C, foto 14 Mercedes-Benz C, foto 15 Mercedes-Benz C, foto 16 Mercedes-Benz C, foto 17 Mercedes-Benz C, foto 18 Mercedes-Benz C, foto 19 Mercedes-Benz C, foto 20 Mercedes-Benz C, foto 21 Mercedes-Benz C, foto 22 Mercedes-Benz C, foto 23 Mercedes-Benz C, foto 24 Mercedes-Benz C, foto 25 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 27 Mercedes-Benz C, foto 28 Mercedes-Benz C, foto 29 Mercedes-Benz C, foto 30 Mercedes-Benz C, foto 31 Mercedes-Benz C, foto 32 Mercedes-Benz C, foto 33 Mercedes-Benz C, foto 34 Mercedes-Benz C, foto 35 Mercedes-Benz C, foto 36 Mercedes-Benz C, foto 37 Mercedes-Benz C, foto 38 Mercedes-Benz C, foto 39 Mercedes-Benz C, foto 40 Mercedes-Benz C, foto 41 Mercedes-Benz C, foto 41 Mercedes-Benz C, foto 42 Mercedes-Benz C, foto 43 Mercedes-Benz C, foto 44 Mercedes-Benz C, foto 45 Mercedes-Benz C, foto 46 Mercedes-Benz C, foto 48 Mercedes-Benz C, foto 49 Mercedes-Benz C, foto 50 Mercedes-Benz C, foto 51 Mercedes-Benz C, foto 52 Mercedes-Benz C, foto 53 Mercedes-Benz C, foto 54 Mercedes-Benz C, foto 55 Mercedes-Benz C, foto 56 Mercedes-Benz C, foto 57 Mercedes-Benz C, foto 58 Mercedes-Benz C, foto 59 Mercedes-Benz C, foto 60 Mercedes-Benz C, foto 61 Mercedes-Benz C, foto 62 Mercedes-Benz C, foto 63 Mercedes-Benz C, foto 64 Mercedes-Benz C, foto 65 Mercedes-Benz C, foto 66 Mercedes-Benz C, foto 67 Mercedes-Benz C, foto 68 Mercedes-Benz C, foto 69 Mercedes-Benz C, foto 70 Mercedes-Benz C, foto 71 Mercedes-Benz C, foto 72 Mercedes-Benz C, foto 73 Mercedes-Benz C, foto 74 Mercedes-Benz C, foto 75 Mercedes-Benz C, foto 76 Mercedes-Benz C, foto 77 Mercedes-Benz C, foto 78 Mercedes-Benz C, foto 79 Mercedes-Benz C, foto 80 Mercedes-Benz C, foto 81 Mercedes-Benz C, foto 82 Mercedes-Benz C, foto 83 Mercedes-Benz C, foto 84 Mercedes-Benz C, foto 85
 

Technické info

Přezdívka auta Medson Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:260000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2299 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tizy (famousbmw.autofun.cz)".

JE NA PRODEJ


Jak jsem slíbil, přidávám ještě svého mazlíčka. Je to již spíše klasika a jedná se o W202 200 Kompressor.


V květnu 1993 se představila druhá generace kompaktních Mercedesů střední třídy. Vozy řady W202 dostaly označení C, v duchu nové filozofie přiřazující jednotlivým modelovým řadám označení písmenem. Následovaným samozřejmě tradičním číselným kódem přibližně označujícím zdvihový objem motoru. Automobil vzdáleně připomínal sedany už pár let vyráběné S třídy řady W140. Dostal do vínku moderní techniku, kvalitní antikorozní úpravu a díky pečlivosti věnované přípravě pro výrobu se obešel bez dětských nemocí. I přes mnohem bohatší a komplexnější elektroniku! Nový sedan přinášel více vnitřního prostoru, aktivní i pasivní bezpečnosti a nabízel bohatší základní výbavu. Novinkou byla nabídka čtyř provedení: Classic, svěží Esprit, luxusní Elegance a konečně dynamický Sport. Jednotlivé varianty se nelišily pouze vnějším provedením nebo vnitřní výbavou ale i technicky. Nabídka motorů sahala od dvoulitrového dieselu, který nabízel 55kW, až ke 142kW řadového zážehového šestiválce. Komu i to bylo málo, mohl si už brzo po uvedení sériových modelů pořídit C36 od AMG s mohutným výkonem 206kW. V červnu 1997 se "C-éčko" dočkalo faceliftu a brzo následoval další významný technický počin. Uvedení vznětového motoru s přímým vstřikem paliva technologii Commonrail.
Lepší poměr cena/výbava a od začátku skvělá kvalita dala zapomenout na někdejší problémy při uvádění větší řady W124 na trh. Díky nabízenému komfortu, bezpečnosti typické pro větší modely a klasicky nadčasovému ale ne nudnému designu se nejmenší Mercedes rychle stal nejprodávanější modelovou řadou. A to až do roku 1998, kdy byla představena řada A, která na chvíli přebrala žezlo. Změna (po W201) přinesla očekávaný a zasloužený obchodní úspěch, vůz zaujal přední pozice ve své kategorii. Malý Mercedes už nebyl pouze druhé nebo třetí auto pro manželku či děti. Za první čtyři roky se prodalo více než milion těchto automobilů a přímé konkurenty předstihl díky 33 procentnímu podílu na trhu nejen v Německu, ale i na západoevropském a světovém trhu. V rámci modelové péče se v roce 1995 dostalo na vozy jiné provedení světel a jiný design krytů kol. Za prvních 22 měsíců bylo vyrobeno 500 000 automobilů než došlo na první změny. O rozšíření palety nabízených karosářských variant se v roce 1996 postaralo kombi provedení, to už bylo jasné, že tato řada patří k těm úspěšným.

Novinkou byl taktéž sériově dodávaný "ELCODE" klíč, což je vícenásobně jištěný elektronický systém autorizace vstupu a jízdy. Klasický klíč je nahrazen multifunkčním inteligentním systémem, který pomocí rádiových a infračervených kódů umí selektivně ovládat zámky dveří, zavazadlového prostoru a krytu víčka nádrže, el. okna a střechu, nebo pouze samotné dveře řidiče. Při jízdě, nebo pokud se do 40 vteřin po odemčení některé dveře neotevřou, zamkne všechny zámky. Při nehodě je ovšem opět odjistí. V pouzdru tohoto elektromagnetického klíče je umístěn i vysouvací klasický klíč, umožňující odemčení řidičových dveří a zadního víka, jímž ovšem nelze zpustit motor. Ten je jištěn rafinovaným imobilizérem s plovoucími kódy doplněnými složitým matematickým vzorcem určujícího další jistící kód, který není uložen v paměti žádného vysílače. Teprve když spínač zapalování a řídící jednotky motoru úkol shodně vyřeší, je povolen start. Zdržení půl vteřiny způsobené systémem v praxi téměř vylučuje nežádoucí manipulaci s vozem. Systém je vybaven dokonce záložním mikroprocesorem pro případ výpadku hlavního procesoru.

Moje auto

bylo vyrobeno v roce 1998 a pojí dohromady dvě zásadní specifika - kompressor a výbavu Elegance. Obě varianty patří mezi to nejlepší co se do standartní řady W202 dávalo. Ano byl tu řadový šestiválec 2.8, ale ten nedosahoval dynamiky kompressorové verze a byl určen spíše na kultivované dlouhé přesuny. Výbava Elegance však neobsahuje nejvyšší příplatkové položky jako kůže a elektrické sedačky s vyhříváním. Jinak je však velmi bohatá: 4 airbagy, brzdový asistent BAS, vypinatelný protiprokluz ASR, automatická digi klimatizace, samozřejmosti jsou všechny okna v elektrice, elektricky nastavitelné zrcátka, které jdou také elektricky sklopit, což je výborná věc při průjezdu stísněným prostorem. Dále pak oteviratelný kufr na dálku a další. S výbavou vozu jsem tedy velmi spokojen a poskytuje mi vše, co v autě potřebuji. Jediné, co mi chybí jen tempomat. Nic navíc prostě v autě není třeba :)


Vůz mám opravdu rád, je to taková srdeční záležitost. V současné době má najeto téměř 250 000 km a to bez jediné závady. Také po tomto počtu kilometrů nedělá interiér žádné zvuky, žádné rány od podvozku, nic. Kvalita MB je v tomto případě příznačná.
Motor díky kompresoru táhne uplně odspodu a ve vysokých otáčkách auto dostává silný charakter a krásný zvuk. Akcelerace v tomto vozu je lineární a opravdu táhne hodně. Podvozek je měkčí a poddajný, ale nenaklání se do zatáček, tak, jak by někdo mohl čekat. Je v něm však velmi pohodlné, komfortní a tiché svezení. Mám spoustu najeto v Octavii po faceliftu, která je novější a musím konstatovat, že toto C je téměř ve všem lepší. Tím nechci nijak opovrhovat a odsuzovat Octávii, ale jen mám možnost objektivně porovnávat.
Na dálnici je jako doma, tiše, stabilně a přitom rychle užírá kilometry. Maximálku mám otestovanou na 235.
Motor je ale opravdu skvělý a umí zatáhnout a vzít za srdce. Bohužel spotřeba je s plynem na podlaze vysoká. Ovšem za zvukový projev a pískot kompressoru před červeným polem to stojí občas zato.

Design vozu se mi líbí, je to taková zmenšená verze slavného "mamuta" a také poslední z klasických mercedesů. Jde i říci, že pomalu stárne - ve srovnáni třeba s BMW E36. Proto se i nová třída vrací designem zpět k této generaci. W203 byla revoluční svým vzhledem, ale bohužel nedokázala tolik oslovit, chaběla ji osobnost. A také se zdá opticky ve srovnání s W202 o dost menší. Linie generace W202 jsou pro mě klasickou školou, která má zaděláno stát se v budoucnu krásným youngtimerem. Nejvíce se mi líbí boční linie vozu s nazvednutou "prdelkou" a nízkým čumákem s krásným prolisem přední kapoty. Další zajímavou částí je sloupek zadního okna, který je široky a krásně se napojuje na kufr...Pokud se vůz doplní o větší kola, tak se z něj stává opravdu úžasná záležitost.

I přesto, že je to auto z roku 98, je stále atraktivní a poskytuje kvalitu svezení daleko vyšší než spousta nových současných vozů menší střední a střední třídy. Na tomto tvrzení trvám, vyzkoušel jsem spoustu novších zástupců stejné třídy jiných značek. Auto vynikne zejména při klidné jízdě, kdy motor témeř nejde slyšet, uvnitř dobře odhlučněné kabiny je klid a vůz krásně rovná nerovnosti. To samé platí dálnici, kde je auto velmi pohodlné, rychlé a krásně ukusuje porce kilometrů.

Jde také o skvělého společníka, na kterého se člověk může vždy spolehnout. Poruchy byly: ehmmmm žádné. Dobře jednou odešla baterka, praskl stabilizator a vychodil se čep. Což jsou, ale spotřební věci, které odcházi zejména díky naším skvělým cestám. Toto auto je po stránce spolehlivosti dokonalost. 10 let a 250 000 kilometru a žádná motorová či elektronická porucha. Nic. Tlumiče jsou stále z fabriky, stejně jako výfuk a vše ostatní. Držák neskutečny. A v zimě to byl tank, co dojel všude. Odhaduji, že auto ma před sebou dalších minimalně 300 000 bez problémů. Je to prostě krásný pocit, když vím, že za jakýchkoli podmínek auto každé ráno nastartuju a dojedu tak daleko jak si jen zmyslím. Je to dobrý společník a skvělý sluha.

Stále je to však také reprezentativní auto - pokud je v dobrém stavu a vypadá vizuálně k světu. Nepůsobí staře a vyžile. Zvládá reprezentovat a spousta lidí se za ním ještě otočí. A úspěch má i u něžného pohlaví, víte jak to myslím :) Je to dáno i tím, že těchto W202 se u nás moc nenajde. Je to tu docela vzácné auto. E36 od BMW je na každém rohu a proto se z něj stává staré obyčejné auto ikdyž je vlastnostmí skvělé. Bohužel design zestárl více než u W202. U tohot Mercedesu také neplatí pověst, že je to vůz pro staré páprdy. Tato motorizace a snížený podvozek je opravdu skvělým nástrojem i na sportovnější jízdu a auto má rádo i drifty a člověk se o ně nemusí moc snažit. Stále je všk cítit, že i tak je vůz naladěn na komfort.

Absolutní perla na závěr, zdá se Vám šestiválec málo? 3,6L vás ve střední třídě nepřekvapí? Věřte, že ještě deset let dozadu to byly úctyhodné hodnoty. Tak přímo pro Vás vznikla osmiválcová C 43 AMG. Objem sériového motoru M113 zůstal sice u původních 4266 cm3, ale to je vše co zůstalo společné s ostatními agregáty tohoto objemu, které jste mohli najít spíše v top třídě S. Výkon se přehoupl díky klasickému tuningu přes 300 koní, přesně 306 koní (225kW, ale kdo by zde dával přednost menším jednotkám a číslům). Tvůrce vyprovokoval opět konkurent z Bavorské stáje, nové BMW M3. Koníků dostal osmiválec sice trochu méně ale kroutícím momentem byl Bavorský šestiválec znatelně překonán. Výbavou i provedením se jinak vůz shodoval s C36 AMG. Opět pouze automatická převodovka, zato jste si tuhle raketu střední třídy mohli pořídit i jako kombi!

A právě tento vůz jednou nahradí mou stavající W202 jako auto pro zábavu a skvělý klasik...

Silné stránky

- zátah motoru a kultivovanost
- dynamika
- odhlučnění interiéru
- jízdní vlastnosti, podvozek
- komfort
- dobré brzdy
- je to opravdu držák, velmi spolehlivé auto
- stále dobře vypadá

Slabé stránky

- pohon zadních kol na dešti a v zimě (ikdyž ASR se snaží)
- málo místa na zadních sedadel
- špatná nakládací hrana kufru
- image starého mercedesu a přesto závist jedinců, kteří to nazývají šrotem a sami jezdí ještě starší felicií, která je deklasována tímto Mercedesem o x světelných let :) (bez urážky)
- spotřeba (pokud tomu šlapete na krk)
- drahé náhradní díly a údržba

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nevim nevim, jen tam měním oleje...

 

Novinky v recenzi

17.12.2009 16:53

Bum bum

tak me dnes sestrelil starsi pan s uzasnou Dacia Logan na letnich v nejvetsim snehu :) foto v recenzi

14.4.2009 15:25

Na prodej

Kdyby měl někdo zájem o tento kousek, chci ho prodat

5.5.2008 00:00

Dnes nainstalována nová předni maska Avantgarde, která je plně chromová. Příď omládla a působí elegantněji

3.5.2008 00:00

Nově nastříkán levý bok auta, tak snad to nikdo neobejde korunou :) na cestě jsou pořádná kola, už se těším.

11.4.2008 00:00

Tak konečně z Německa dorazily světla a byly dnes nainstalované. Jak se mi tvar zadních světel nikdy moc nelíbil tak musím uznat, že teď vypadají úžasně a ještě lépe svítí. Díky chromovemu podkladu vevnitř vytvařejí krásnou svítivost a čirá optika je úžasně svěží. Auto vypadý o x let mladší a mnohem hezčí...

4.4.2008 00:00

SPUSTIL JSEM MENSI WEB O GENERACI W202 - http://w202.phorum.cz/

16.3.2008 00:00

Auto dostane to, co nutně potřebuje: nový lak, na ceste jsou nová zadní LED světla, nová predni cira optika s bixenony a novy Avantgarde plne chromovy grill. Pote prijdou na radu bud osmnactky nebo sedmnáctky kola ve chromu.

3.2.2008 00:00

3.2.2008
Tak dnes jsme se potkali s uživatelem EricCartman. Nafotili jsme naše autíčka a pořádně si o nich popovídali :) Fotky naleznete dole v galerii

16.7.2007 00:00

tak minulý týden proběhla výměna prasklého čelního okna. Výměnu provedli u autorizovaného dealera Samohýl Mercedes Benz ve Zlíně. Přístup firmy byl šíleny a uvitali mě slovy "co tu chcete s tím starým Mercedesem" a navic se po celou dobu jednání chovali strašně arogantně. Výměna okna, která zabrala dvě hodiny mě vyšla na 19.000 KČ!! S 500 tam nikdy nedovezu a raděj ji budu servisovat v Ostravě.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

250.000 Km bez poruchy. Jen výměna oleje a baterky

praktičnost
9
prostornost
9

v zadu málo místa

jízdní vlastnosti
9

sucho a kvalitní cesta ideální - mokro a sních = katastrofa ps. nenaklání se do zatáček - pro rejpali

jízdní komfort
10

výborný - houpavý podvozek a ticho

provozní náklady
9
náhradní díly
7

předražené

výkon motoru
10

na naše cesty více jak dostačující

spotřeba
9

vzhledem k výkonu ok

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8

sedadla průměr, ale ve srovnání s cihlama v Octavii (bez urážky, na mě jsou tam moc tvrdá) je to luxus

brzdy
10
zavazadlový prostor
9

velký, ale špatná nakládací plocha díky dveřím otevirájícím se bez okna






Blesk.cz

Pastva pro foťáky pražských „šotoušů“: Městem projela zatemněná tramvaj z 2. světové války

Pastva pro foťáky pražských „šotoušů“: Městem…

Unikátní výlet do historie zažili v neděli Pražané, kteří se ze střešovické vozovny vydali na hodinovou…

Herní Nubia Red Magic 3 jde do prodeje 27. května. A dostane se i do Česka

Herní Nubia Red Magic 3 jde do prodeje 27. května. A…

Nejnovější herní smartphone Nubia Red Magic 3 se pomalu chystá do prodeje. Nový smartphone se objeví i v Evropě,…

 

iSport.cz

Neplačte pro mě. Federer nehledá pohádkový konec, už prý získal dost

Neplačte pro mě. Federer nehledá pohádkový konec, už…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Jen jediný muž, který v roce 1999 nastoupil ve dvouhře Roland Garros, je letos zpět. Roger…

Kovář těžko hledal slova: Strašná škoda, hrozný smutek… Litoval šancí

Kovář těžko hledal slova: Strašná škoda, hrozný…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Už ten jeho výraz byl výmluvný. Smutek se dal číst i bez slov. „Je to hrozný,“ vykládal…

 

Reflex.cz

Volby online: Le Penová zřejmě porazila Macrona. Orbán prý získal přes 50 procent

Volby online: Le Penová zřejmě porazila Macrona.…

Volby do Evropského parlamentu letos začaly ve čtvrtek 23. května, v České republice se volební místnosti…

Sektorová daň není výběrem mezi bankéři a chudými rodinami, ČSSD brnká na komunistickou strunu

Sektorová daň není výběrem mezi bankéři a chudými…

Sociální demokracie se diskuzi o sektorové dani snaží stavět jako debatu o tom, jestli raději pomůžeme…