Recenze

Ivorry (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mercedes-Benz C 240 Elegance aut. (W203)

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 4 Mercedes-Benz C, foto 5 Mercedes-Benz C, foto 6 Mercedes-Benz C, foto 7 Mercedes-Benz C, foto 8
Mercedes-Benz C, foto 9 Mercedes-Benz C, foto 10 Mercedes-Benz C, foto 11 Mercedes-Benz C, foto 12 Mercedes-Benz C, foto 13 Mercedes-Benz C, foto 14 Mercedes-Benz C, foto 15 Mercedes-Benz C, foto 16 Mercedes-Benz C, foto 17 Mercedes-Benz C, foto 18 Mercedes-Benz C, foto 19 Mercedes-Benz C, foto 20 Mercedes-Benz C, foto 21 Mercedes-Benz C, foto 22 Mercedes-Benz C, foto 23 Mercedes-Benz C, foto 24 Mercedes-Benz C, foto 25 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 27 Mercedes-Benz C, foto 28 Mercedes-Benz C, foto 29 Mercedes-Benz C, foto 30 Mercedes-Benz C, foto 31 Mercedes-Benz C, foto 32 Mercedes-Benz C, foto 33 Mercedes-Benz C, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Mercedes-Benz C Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:79100 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 2597 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 455 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Budeme si povídat pohádku. Pohádku, která bude tak trochu jiná. Vlastně ne, bude více, než jiná. V pravých pohádkách se děj točí kolem 4 osob. Kolem krále, královny, prince a princezny a někdy kolem líného Honzy, ale toho pro moji pohádku vynecháme. Moje pohádka nebude ani tak pravá, protože v ní nenajdete naše drahé něžné polovičky (rozumějte královnu a princeznu, snad se ženské pokolení neurazí), ale i tak myslím, že tato pohádka bude pro nás, chlapy, velmi zajímavá, především v pohádkách platí, že když král odchází, přichází na jeho místo princ. V mojí pohádce je vše otočené, v mojí pohádce odešel princ a přišel na jeho místo král. Jak se toto mohlo stát? Čtěte dále, pohádka začíná.

Za sedmero horami, devíti řekami a velkým množstvím stromů se nachází aristokratická země s názvem Anglie. Anglie, která si tak zakládá na svých tradicích, historii, ta Anglie, ve které se zrodilo nemálo světově významných vůdců, ale hlavně se zde v roce 1959 narodil děda mého prince. V roce 1959 se pod rukama Alece Issigonise narodilo slavné anglické Mini. Můj princ byl už ovšem o poznání mladší, méně aristokratický, vlastně to byl spíše takový bohém. Byl to Mini Cooper narozen roku 2002, jenž dostal do vínku krásně výraznou žluto-černou barvu.

Byl to opravdu princ a i jako princ se choval, protože si svého původu a své výjimečnosti byl vědom. Všude kam dorazil byl obdivován, vypadal úžasně, nádherně, měl celou řadu skvělých vlastností a mezi ty nejvýznamnější platily jízdní vlastnosti, počkat, říkám to špatně, vlastně tam patřily jízdní zážitky, protože za volantem tohoto prince nikdo nebásnil o jízdních vlastnostech, ale o zážitcích, které zažíval ten, kdo seděl mezi volantem a sedadlem, ale mnohdy i ten, kdo seděl na místě spolujezdce a nechápal, jak tento princ v zatáčkách popírá všechny gravitačních a odstředivé zákony a ptal se, jestli může nazvracet do kapes ve dveřích...

Byl to opravdu kralovic hodný svého titulu, ovšem jako každý kralovic byl rozmazlen a trpěl tak celou řadou vrtochů. Vrtochů, které jednou zajistily odchod prince z království. A jaké ty vrtochy byly? Extrémní poruchovost. Princ už od narození trpěl celou řadou dětských nemocí typických pro Mini a ty se na něm jedna za druhou projevovaly. Nepomáhalo nic, pečlivá údržba, láskyplný přístup rodiče, zkrátka Mini každou chvíli končilo na servise, ze kterého chodily faktury na větší a větší částky. Královský poradce tedy rozhodl, že takto to nejde, že princ ,,vyžírá,, celou královskou pokladu, a že království přijde za chvíli na buben.

Byl tedy podán inzerát a dlouho to netrvalo a pro prince si přijel nový majitel, respektive majitelka. Královský poradce byl rozerván, jen nerad se vzdávál prince bez boje, boj probíhal v něm samém, toho skoro dokonalého prince v úplně maximální výbavě prodával, s těžkým srdcem, ale nakonec prodal. (Později jsem se od nové majitelky dozvěděl, že byla s Mini hned na prohlídce v BMW Renocar v Brně a tam ji sdělili, že tak udržované a zachovalé MINI ještě neviděli, takže nechci vědět, jak by se to auto kazilo, kdybych se o něj tak nestaral s takovou péčí, jak jsem se staral).

Nastal ale problém. Čím královský poradce nahradí prince? Království neměl kdo vést. Nebyl tam již ani princ a král byl v té chvíli zavřený někde v garáži. Jak je to možné? To si později osvětlíme.

Královský poradce vždy toužil po Volvu S60. Vždy se mu to auto zamlouvalo, líbilo, oslovovalo jej. Shodou okolností si druhý královský poradce (můj nejlepší kamarád a obchodní partner) toto auto pořídil. Krásná zlatá metalíza, najeto jen 70 000 km a motor 2.4 T (140 kW). Půjčil jsem si tedy S60 k projetí od druhého královského poradce a byl jsem rozhodnut už dopředu, že si z Německa dovezu verzi T5, která disponuje výkonem 191 kW, jenže se objevila tři ale. Auto mě po všech stránkách nadchlo, jenže mě nenadchlo po té nejdůležitější stránce a to po stránce řízení. To bylo totálně tupé, bez jakékoliv odezvy, nebylo v něm vůbec nic cítit, na prince se zkrátka vůbec nehrabalo (ani z 5 %) a navíc se jednalo o předokolku, která už měla problém přenést na silnici oněch 140 kW, takže z mých představ verze T5 hned odpadla, ptž by byla tzv. zbytečně přemotorovaná. Navíc na to, že auto mělo najeto 70 000 km byl interiér dosti rozvrzaný.

Jenže co teď? Jediný auto, které mě oslovovalo a viděl jsem ho jako náhradu prince najednou nebylo v mém hledáčku, jenže teď se vracíme zpátky do pohádky, princ už totiž svou náhradu měl, jen jsem o ní nevěděl, že je tou pravou, v garáži stál totiž schovaný král jménem Mercedes-Benz C240 ,,Wdvěstětřetí,, z roku narození 2000.

Jednalo se o auto, které můj otec koupil mojí mámě, ale auto bylo prakticky nejezděné, spíše stále garážované, v zimě nikdy nevyjelo na silnici, se servisní knížkou a jen s necelými 70 000 km na tachometru a kolech a můj otec se jej zrovna rozhodl prodat. Bylo rozhodnuto.

Mamčin Mercedes totiž splňoval vše, co jsem v té době potřeboval. Byla to rychlá cestovní limuzína vhodná na dálnici (o to mi šlo a to byl i důvod, proč šel i Mini pryč, byl také díky tvrdému podvozku nevhodný na dálniční provoz a já nyní potřeboval pravidelně jezdit směr Ostrava-Brno a zpět). Automatická převodovka, také plus k účelu, ke kterému jsem auto chtěl, ale ten největší bonus byl, že jsem nemusel kupovat neznámou ojetinu, ale koupil jsem auto, která má jasnou servisní historii a nemusím se nedůvěřivě dívat na to, jestli auto bylo nebo nebylo bourané, kolik má najeto atd. Vše jsem věděl a znal, takže bylo rozhodnuto, domluvili se přijatelné cenové podmínky a klíčky od Mercedesu šly do mé kapsy a nutno říci, že si stále myslím, že to bylo z mé strany skvělé rozhodnutí.

Silné stránky

+ řízení. Kdo jednou okusil řízení Mini Coopera, bude se mu těžko hledat auto, které by jeho požadavky dokázalo uspokojit a tento Mercedes to dokáže. Řízení je příjemně tuhé, s odezvou ve volantu, opravdu to byla jedna z věcí, která mě mile potěšila a rozhodla, že Mercedes-Benz třídy C beru a chci!

+ podvozek. Samozřejmě, tak trochu mi byla jasné, co od něj čekat už ve chvíli, kdy jsem tím autem ani nejel a jen se rozhodl, že jej koupím, ale přiznám, že předčil má očekávání. Že bude pohodlný, komfortní a bude bez nějakých problémů přecházet nerovnosti českých silnic jsem čekal, ale nečekal jsem, že auto bude tak dobře držet v zatáčkách. Vždy jsem slyšel, že BMW je sportovní, Mercedes se na sportování nehodí, ale nejsem si tím tak jist, jestli je to pravda. Řeknu to takto. Cčko velmi dobře drží stopu, kterou si zvolíte, vůbec se nebojím, že by mi auto ze zatáčky vyletělo i ve vyšší rychlosti, jediné omezení co cítím je nahnutí karosérie, což se dá u takového auta čekat, je zkrátka dělané na komfort, ne sport, dost by mě zajímalo, jak se chová taková 3er E46 v zatáčkách, já jsem ale s podvozkem plně spokojen, vlastně mile překvapen. Chci od třídy C samozřejmě ten komfort, z tohoto důvod jsem ji kupoval

+ řazení automatické převodovky. Automat má na tu dobu standardních 5 převodových stupňů, ale řadí krásně, plynule, s člověkem neškube, pokud jej opravdu něčím nezaskočíte, vůbec tohle auto mě přesvědčilo, že pokud si člověk koupí auto s úmyslem komfortně cestovat, je automat správnou volbou a automat v třídě C je opravdu velmi vydařený. Najdou se i nějaké chybky, ale o těch více ve SLABÉ STRÁNKY.

+ motor. Problém člověka, který nemá nikdy dost je to, že čím více má, tím více chce. Teď mi už těch 125 kW nepřipadá jako nějaký závratný výkon, zkrátka jsem si na něj zvykl, ale nutno říci, že motor, který má objem 2597 ccm (nikoliv 2.4, jak by napovídalo firemní označení) dokáže auto velmi dobře rozhýbat. Auto krásně zrychluje a do nějakých 230 km/h člověk opravdu necítí, že by mu docházel dech. Navíc oněch 125 kW bohatě stačí na to, abych ujel prakticky veškeré běžné produkci. Navíc zvuk 6 válcového motoru je opravdu nádherný. Osobně vůbec nelituji, že jsem se rozhodl pro C třídu s touto motorizací. Spotřeba je pochopitelně vyšší, to se dá čekat, 6 válec, 2.6 objem, 125 kW, automatická převodovka, ale zase si motor svého auta užívám. Líbí se mi jeho zvuk, jeho vlastnosti, mohl jsem si koupit naftovou verzi, ale prostě mi do tohohle auta nesedí, naftě se vyhýbám, tenhle motor mě přesvědčil, že nízká spotřeba není vše. Osobně bych rád ještě zkusil verzi 320, uvidíme, třeba někdy v budoucnu...

+ vzhled. Nemůžu si pomoct, ale to auto se mi prostě velmi líbí. Vůbec bych do něj neřekl, že je prakticky 10 let staré. Připadá mi stále nadčasové a dosti reprezentativní a to i přesto, že se jedná o nejmenší Mercedes, také to je nejspíše tím, že v období, kdy se dělala třída C si byly všechny Mercedesy vzhledově velmi podobné, už se mi stalo, že si člověk myslel, že mám třídu S :-D Auto navíc působí noblesně. Když jsem jej zakoupil, měl jsem v plánu začernit skla a koupit sportovní kola, nakonec jsem se rozhodl, že mého Mercedesa takhle nebudu ,,prznit,,. Je to auto, které má být elegantní, vypadat komfortně, luxusně, nebudu na něj cpát sportovní prvky a ničit tak dojem, který má vytvářet, ptž tohle auto opravdu není sportovní.

+ interiér, preciznost a kvalita. Celkově mám z auta velmi dobrý dojem. Vše je udělané s citem pro kvalitu, také je to Němec a Mercedes, tak by se to dalo očekávat. Najdou se i stinné stránky (více v SLABÉ STRÁNKY), ale ty klady převažují. Zkrátka kam se podíváte, kam sáhnete, tam z toho máte dobrý pocit. Příjemné plasty na dotyk i vzhled, to je pogumované, tam je kůže, tam je to zakončené hezkými švy či lištičkou atd. Povím to i následovně. Hodně mě štvalo, že auto není v kůži, já to mám rád a upřednostňuji to, ale když jsem se podíval na interiér mého Mercedesa (verze Elegance), tak jsem i tak nějak zapomněl, že chci kožený interiér. Velmi pěkně provedené čalounění, hezky udělané švy co jsem již zmiňoval, zkrátka interiér je také na znaménko plus.

+ volant. Souvisí tak trochu s interiérem, ale volant mého Mercedesu opravdu miluji, nejen, že se mi líbí po stránce designové, ale zejména uživatelsky je velmi příjemný. Myslím tím jeho velikost, tloušťku věnce, ale především, je potažen krásnou kůží se švy co se neloupe a je úžasně měkoučký, opravdu se mi díky němu auta velmi dobře řídí.

+ světla. Moje Mini mělo xenony a jen nerad jsem věděl, že na Mercedesu je mít nebudu, ale nakonec musím říct, že xenony jsou v případě Mercedesu třídy C zbytečná věc nebo mi ukažte, jak na Cčku svítí, ptž to podle mě musí být něco. Mercedes C má nejlepší světla ze všech aut, kterými jsem kdy jel a to jich měla celá řada i xenony. Opravdu klasické halogeny v třídě C mají skvělou svítivost. Dojem jen kazí fakt, že samotné sklo světel nemá čiré překrytí, ale zatím jsem světla neměnil z důvodu, že v případě použití neoriginálních bych mohl přijít o zmíněné skvělé osvětlení a originální čirá světla budou určitě za nemalý finanční obnos.

+ palubní počítač a jeho uživatelské funkce. Píše se rok 2000 a můj Mercedes třídy C už v tomto roce měl palubní počítač obsahující celou řadu na tu dobu neuvěřitelných funkcí! Nejen, že díky němu mám nastavené na světlech denní svícení (to nemá celá řada aut ani dnes), ale je možnost nastavit tzv. přisvícení do garáže (auto po zaparkování po nastavenou dobu svítí mlhovkami a parkovačkami, aby člověk mohl zavřít bránu od garáže apod.). Dále je zde možnost zobrazovat digitálně rychlost na panelu palubního počítače, informace o zbývajícím množství paliva + dojezdu, teplota motoru, stav oleje, informace o spotřebě, průměrnou rychlost, čas, kterou jste strávili v daný den v autě, informace z rádia o stanici nebo CD atd. Zkrátka, množství funkcí je nepřeberné a ani vše jsem ještě snad neprošel a neprostudoval.

+ elektrické sklápění zrcátek. Skvělá věc ve velkoměstě. Na předchozích autech jsem měl vždy zrcátka ,,obouchaná,, od ,,milých,, lidí, na Mercedesu se elektronicky po zaparkování sklopí a o jeden problém je méně

+ elektrická sedadla. To je věc, na kterou jsem si rychle zvykl, taková parádička, která se mi líbí, jen mi chybí možnost uložení poloh...

+ zaclonitelná všechna zrcátka. Skvělá věc, už mě neštvou auta jedoucí za mnou, která by mě oslňovala, Mercedes automaticky dané zrcátko podle intenzity svícení auta za mnou přitmaví

+ dešťový senzor. Jednoduchá věcička, kterou nemusím vysvětlovat, ale připadá mi velmi, ale velmi účelná.

+ audio. Mini mělo špičkové audio, tam nebylo pochyb, ač bylo standardní, dokonce i profesionální zvukař si liboval nad akustikou v tom autě, ale v Mercedesu je také na velmi dobré úrovni.

+ ticho v autě. Když člověk jen tak cestuje dálnicí s rychlostí nastavenou na tempomat, prakticky vše co slyší je jen tiché švitoření větříku kolem auta

+ funkce ,,trojbliku,,. Další uživatelsky velmi příjemná věc. Předjíždíte auto? Normálně bych musel posunout páčku směrovek až k tzv. zacvaknutí a auto by blikalo a pak bych páčku zase vyhodil do středové polohy, ale u Mercedesu stačí jen páčku směrovek trochu přizvednout a pustit, auto směrovkami 3x zabliká a pak je zhasne. Moc fajn věc, využívám stále :-)

+ 10x airbag, ESP, ABS, BAS a tuna dalších systémů = cítím se v autě bezpečné, i testy potvrdily, že Mercedes třídy C je velmi bezpečné auto

+ odkládací prostory. Je jich tady dostatek, takže konečně mám kam cpát všechen ,,bordel,, v autě

+ možnost nastavit automatické zamknutí vozidla po rozjezdu

+ elektronický klíč (funkce + vzhled). Bojím se méně, že by mi auto ukradl nějaký amatér a navíc i přiznám, že je to pěkná ,,frajeřina,,. Lidi obvykle koukají, co to vlastně mám, že takový klíč ještě neviděli, pokud se něco v elektronice neporouchá, elektronický klíč je podle mě více než dobrá věc a obrana proti zlodějům. Navíc elektronický klíč v případě MB i úžasně vypadá, je to zajisté nejhezčí klíč k automobilu, který jsem kdy viděl a všichni jej obdivují (viz. fotogalerie).

+ hvězdička. Přiznám se, že dříve jsem majitele Mercedesů odsuzoval, říkal jsem si, že bych si auto této značky nikdy nekoupil, že jej mají jen snobi a pitomci, ale musím říct, že od doby, co jej mám v garáži jsem nadmíru spokojen a myslím, že pokud budou finance, v moji garáži bude mít Mercedes své stálé místo.

Slabé stránky

- plasty na středovém panelu. Toto je věc, která nejvíce zkazila dojem z celého Mercedesu třídy C. Všude, opakuji všude jsou špičkové měkčené plasty nebo plasty příjemné na dotek a pohled, jen ty, které u Mercedesu použili na středovém panelu nejen, že jsou vyrobeny už na pohled z ošklivých plastů, ale přesně takové jsou i po doteku, toto nechápu, to je věc, která mi na autě nejvíce vadí, tlačítka na středovém panelu.

- boční vedení sedaček. Než si uděláte svůj obrázek, musím zmínit, že jsem velmi hubený člověk, takže část problému lze přičíst i tomuto, ale Mercedes C je opravdu jediné auto, ve kterém při průjezdu zatáčkami tzv. létám v sedačce. V žádném jiném autě se mi to ještě nestalo

- nedomyšlené elektrické posouvání sedadel. Zde nechápu, proč se nastavení opěráku a výšky sedačky provádí elektronicky, ale posunutí sedačky dopředu a dozadu v kolejnici ručně. Toto řešení mi opravdu připadá velmi, ale velmi nevhodné.

- Parkování, výhled vzad, chybí zadní parkovací senzory. Ehm, tady si dám z určitých důvodu raději pozor na pusu, kdo četl úvod, tak ihned pochopí, ale nechápu, proč si někdo koupil auto, které je takto velké a do zadní části je opravdu velmi špatný výhled bez parkovacích senzorů? Já osobně si je hodlám nechat brzy dodělat. Vůbec mám problém si zvyknout na rozměry auta. Měl jsem vždy malá auta, s těmi se parkovalo skvěle, nyní je to pro mě složitější, ale vše má své klady a zápory.

- řešení panelu rychloměru. Umístit velký rychloměr do středu je sice dobrý nápad, ale řeknu to takto. Já mám automatickou převodovku, mě nevadí, že mám vlevo umístěný jen malý otáčkoměr, mě naopak velký rychloměr vyhovuje, ale beru to z hlediska majitele Mercedesu třídy C s manuální převodovkou, v tomto případě by mi miniaturní otáčkoměr mimo zorné pole řidiče opravdu vadil.

- ruční brzda ovládaná nohou. Vypadá to sice hezky, že na středu přístrojového panelu není žádná ruční brzda, ale na ovládání nohou si já ne a ne zvyknout, nemá to žádný cit, ani při zatahování, ani při uvolňování (to probíhá ručně pomocí madla)

- světlomety bez čirého skla. V dnešní době to opravdu nevypadá nejlépe

- označení C240. Chápu, že kdybych měl pod kapotou motor 2.0, tak bych byl za označení C240 rád, vypadá to, že mám více, než tam skutečně je, ale nechápu filozofii označit jako C240 něco, co má motor naopak s vyšším obsahem, s obsahem 2.6. Označení správné by bylo C260, nevím, čím u marketingového oddělení Mercedesu přemýšleli, když volili obchodní označení tohoto modelu.

- řazení automatické převodovky při rozjíždění. Když stojíte a přišlápnete pedál plynu na podlahu, tak člověk čeká, že automobil ihned vystřelí nebo se aspoň rozjede, ale u Mercedesu trvá přibližně 1 vteřinu, než se elektronika vzpamatuje, zařadí a auto se rozjede, dost otravná věc, když chcete rychle vyjet z křižovatky. Slyšel jsem ale, že toto je i problém 7G Tronicu od Mercedesu.

- Tiptronic. Tuto funkci jsem nepoužil ani jednou. U Mercedesu totiž volba převodových stupňů manuálně probíhá tak, že tahem řadící páky doleva podřadím, tahem doprava dám vyšší rychlost, už toto samotné mi připadá nepraktické, ale nejhorší je, že jakmile manuálně zařadíte 5. stupeň, tak se automaticky sepne D tj. auto začne zase samo podřazovat. Nechápu, jak toto někdo vymyslel...

- žádná ochrana proti policejním Passátům. Abych to správně vysvětlil, tak ve SILNÉ STRÁNKY jsem vychválil automaticky zaclonitelná zrcátka, tady je pohaním, nejezdím zrovna nejpředpisověji a díky ztmavování zrcátek nepoznám, jestli nemám za zády policejní Passat, ptž každé auto v zrcátkách vypadá, že má xenony ;-)

- atraktivita hvězdičky na kapotě. Mercedes parkující v centru města večer = x pokusů o utržení firemní hvězdy z kapoty. Zatím musím chválit inženýry Mercedesu, pokaždé, když k autu přijdu tak vidím, že je nakloněná nějakým směrem, když se ji někdo snažil utrhnout, ale je tam :-)

- spotřeba. Ano, pokud chcete jezdit za 5-8 litrů, nekupujte si C240, ale C220 CDi, pak Vám gratuluji, máte sice Mercedes, máte na Mercedes, ale nemáte na benzín :-D Jo a taky máte místo úžasného zvuku 6 válce otřesný zvuk traktoru. Vůbec nelituji, že mám C240, a že mi jezdí ne se zrovna nejnižšími provozními náklady, to auto za to stojí, že si ho díky tomu vychutnávám více, stojí mi to i za to, jak úžasný je ten motor, jeho zvuk, nafta mi do auta už nesmí!

- údržba. Rozhodl jsem se, že nebudu brát ohled na to, že mám auto prakticky 10 let staré, chci, aby se auto nadále udržovalo tak, jak má, nechci šetřit na oleji atd., takže finančně to není zrovna nenáročná věc.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

71 500 km (10. října 2009) - výměna oleje + filtrů

75 000 km (8. února 2010) - vyměna oleje v automatické převodovce

76 200 km (17. března 2010) - výměna všech 12 zapalovacích svíček

76 600 km (9. dubna 2010) - výměna lambda sondy, palivového filtru včetně regulátoru otáček, výměna 2 zapalovacích kabelů, vyčištění vstřikovačů. Auto odmítalo (nahodile) ve vysokých otáčekách podřadit na nižší rychlost (např. při předjíždění), vyhodilo chybové hlášení a ,,zaseklo,, se na aktuálním převodovém stupni. Následně bylo nutné auto odstavit, nastartovat a vše bylo opět v pořádku, vyjma svítící kontrolky.

78 700 km (23. června 2010) - dělán MEGA SERVIS při kterém nezůstal v autě kámen na kameni. Vše děláno v Hošek Motor v Brně, protože jsem se nakonec rozhodl, po předchozích zkušenostech s neautorizovanými servisy, navštěvovat autorizovaný servis. Na autě byla opravována přední náprava (měněny díly), provedena údržba a oprava automatické převodovky, měněn plynový pedál, protože zlobil. Dále byl vyměněn termostat, jelikož se přehříval motor a auto se vypínalo. Vše děláno z následujících důvodů: přehříval se motor a vypínal se při dosažení cca 90 stupňů, převodovka odmítala řadit do 1 500 otáček, přední náprava byla díky CZ silnicím zkrátka vybitá a potřebovala servis. Oprava stála balík a výčet vyměněných dílů a provedených oprav je na několik A4, takže jsem jen nastínil co se dělalo, ale se službami Hošek Motor jsem naprosto spokojený, příště tam jedu zase ;-) Auto bylo zároveň počátkem července na STK a prošlo bez jediné vady.

Auto jsem se po zkušenostech rozhodl servisovat v autorizovaném servise a zvolil jsem si Hošek Motor v Brně. Zatím jsem s jejich službami naprosto spokojen!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od otce, který jej původně zakoupil pro mámu, takže pochopitelně, z určitých důvodů musím prodejce hodnotit jako skvělého :-D Domluvili jsme se na rozumné ceně a zejména znám kompletní historii auta a mohu si být jist, že to co je na tachometru je i na kolech, že auto nebylo havarováno atd.

 

Novinky v recenzi

8.12.2009 16:42

Doplněny nové fotografie

Bohužel jsem teď na jihu Moravy, takže tady nemám foťák (stejně bych C240 nefotil, je pěkně špinavý, ptž nikde tady jsem neobjevil ruční myčku a na kartáče nejezdím), tak jsem aspoň probádal HDD mého notebooku a našel pár fotografií, které jsem přidal do galerie.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 240 Elegance aut. (W203)

Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Mé zkušenosti jsou zatím skromné, ale jsem spokojen. Vycházím z názorů otce, který auto vlastnil předemnou a byl také velmi spokojený, jistě si dalšího Mercedesa pořídí.

praktičnost
9

Upřednostňoval bych verzi kombi a pohon všech 4 kol (4 Matic), jedná se ale o komfortní limuzínu, nikoliv stěhovák, takže praktičnost nakonec ohodnotím 9 body.

prostornost
8

Řidič a spolujezdec si na nedostatek prostoru stěžovat nemohou, ale na zadních sedadlech není v oblasti nohou nejvíce místa, pokud je řidič nebo spolujezdce vyšší postavy. Naopak kufr je dle mého úsudku prostorný a vcelku prakticky zpracován.

jízdní vlastnosti
9

Předčily má očekávání ve všech směrech. Řízení, řazení, brzdy, sportovní automobil to sice není, ale dá se s ním i trochu ,,zadivočit,,. Ten 1 bod srážím právě proto, že bych byl rád za více toho sportovního, ale chápu, že to není účel C třídy vyjma AMG.

jízdní komfort
10

Pokud budu brát zřetel na účel auta tj. komfort, splňuje tyto požadavky maximálně.

provozní náklady
5

Tak tady není o čem diskutovat. Spotřeba je úměrná motorizaci, údržba je úměrná tomu, že je to Mercedes-Benz

náhradní díly
0

Zatím jsem nic nekupoval, takže bez zkušeností.

výkon motoru
10

125 kW umí tento Mercedes velmi dobře rozhýbat, problém je ale v tom, že čím více člověk výkonu má, tím více chce, to je očekávaný lidský přístup.

spotřeba
5

Tak tady není o čem diskutovat. Spotřeba je úměrná motorizaci, údržba je úměrná tomu, že je to Mercedes-Benz

hlučnost motoru
9

Motor je tichý, má krásný zvuk, je to 6 válců, ale nemá turbo, pokud po něm chcete rychlé zrychlení, je třeba počítat s vytáčením a hlasitějším projevem.

kvalita sedadel
9

Potah, vzhled, boční vedení v oblasti zad, to je na za 10 bodů, ale zklamává mě boční vedení v oblasti hýždí, lítám díky tomu v sedačce.

brzdy
9

Díky BAS auto v kritické situaci stojí doslova na pětníku. Brzdy jsou velmi účinné a dá se na ně spolehnout, nemají tendenci slábnout ani po zahřátí, malou vadou na kráse je, že jsou někdy necitlivé a těžko dávkovatelné.

zavazadlový prostor
10

Prostorný a prakticky zpracovaný.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…