Recenze

9 Majitel

Ford C-Max Gen-X

9,79 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 3 Ford C-Max, foto 4 Ford C-Max, foto 5 Ford C-Max, foto 6 Ford C-Max, foto 7 Ford C-Max, foto 8
Ford C-Max, foto 9 Ford C-Max, foto 10 Ford C-Max, foto 11 Ford C-Max, foto 12 Ford C-Max, foto 13 Ford C-Max, foto 15 Ford C-Max, foto 16 Ford C-Max, foto 18 Ford C-Max, foto 19 Ford C-Max, foto 20 Ford C-Max, foto 21 Ford C-Max, foto 22 Ford C-Max, foto 23 Ford C-Max, foto 24 Ford C-Max, foto 25 Ford C-Max, foto 26 Ford C-Max, foto 28 Ford C-Max, foto 29 Ford C-Max, foto 30 Ford C-Max, foto 31 Ford C-Max, foto 32 Ford C-Max, foto 33 Ford C-Max, foto 34 Ford C-Max, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta Maxíček Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Fiatík".

Střední MPV

Silné stránky

podvozek
motor
design

Slabé stránky

vnitřní úložné prodtory
manipulace se zadními sedadly

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

bezproblémové

Maxíček

Po několikaletém soužití se svým Punťou, neboli Fiatem Punto 1,2 16V, přišel pomalu čas, poohlédnout se po nějakém jiném přibližovadle. Nutno podotknout že automobil je u mne něco jako člen rodiny a je také tak k němu přistupováno. S Punťou jsem byl spokojený a neměl jsem s ním ani žádné větší problémy. Kupoval jsem ho nový v roce 2002 a doufám že bude ještě nějaký čas sloužit přítelkyni. Protože jsme celkem sportovně aktivní (lyže, kola, in-line), chtěl jsem především něco většího a prostornějšího. Jelikož bydlíme v podhorské oblasti a zima je tu o něco delší a krutější než průměrně bývá, uvažoval jsem i o čtyřkolce. Po zvážení využití tohoto druhu pohonu vzhledem k finančnímu navýšení takového vozu jsem od toho ale upustil. Nechtěl jsem se ale vzdát vyššího posazu za volantem který jsem si několikrát vyzkoušel a moc se mi líbil. Moje volba tedy padla na kategorii menší MPV. Další rozhodování bylo mezi druhem pohonu. Obecně jsem spíše příznivcem benzínu a myslím si že do menšího MPV je benzín ještě na spotřebu snesitelný. Do větších aut už ale asi patří nafta. Roli hrál i fakt, že víc než 20000 km ročně nenajedu, takže by se nafťák asi ani nevyplatil. Zbývalo tedy jen vybrat konkrétní vůz. Jelikož jsem automobilový fanda, mám o technice i současné automobilové produkci celkem slušný přehled. Vezmu to tedy podle značek.
Škoda Roomster - kontroverzní vzhled, méně místa vpředu, zastaralé a nevýkonné motory (tenkrát ještě nebyly v nabídce motory TSI), nízký posaz, z kladných stránek mne napadá snad jen prostor vzadu a variabilita. Takže asi nejslabší kandidát.
Renault Scenic - nelíbí se mi extravagantní design a futuristická přístrojovka (tohle řešení fakt nemusím). Jinak co se týká motorů, prostoru, variability a ceny – O.K.
VW Golf+ - klasický nekonfliktní design mi přiznám se sedí, klasika uvnitř mi vyhovuje, materiály a kvalita jsou taky super. No a takový benzín 1,4TSI to je taky špička. Všechna tahle plus ale mají jeden velký háček a tím je cena. Volkswagen už dávno není ,,lidovým vozem“ a kvalitu si nechá řádně zaplatit. Pokud si navíc auto trochu vylepšíte nějakou příplatkovou výbavou, nebudete se stačit divit, kolik vás to všechno nakonec bude stát.
Citroen C4 Piccaso – tady platí v podstatě to samé co u Scenicu.
Seat Altea – slušný design, dnes už kvalitní motory TSI, mírně vyšší cena, vzhled přístrojovky žádná sláva.
Dalšími vozy jsem se ani příliš nezabýval.
No nebudu vás dlouho napínat, nakonec padla volba na Ford C-Max. Jeho jednoduchý, klasický, ale přitom elegantní design je to co mi vyhovuje. Motor jsem zvolil 1,8 benzín. Zdá se mi to jako rozumný střed. Motor 1,6 je na takové auto slabší, dvoulitr oproti 1,8 už o moc líp nejede a navíc má vyšší pojistku a také spotřebu. Jako výbavu jsem zvolil Gen-X. Nejsem na výbavu extra náročný a bylo tam vše co k životu v autě potřebuji. Nechci aby za mne elektronika a různé snímače řídily světla, stěrače, teplotu v autě apod.. Na to si stačím sám. Připlatil jsem si jenom metalízu a vyhřívané čelní sklo. Jinak jsem byl s bohatou výbavou naprosto spokojený. Objednal jsem metalízu Chill. Něco mezi béžovou a světle zelenou. Na autě není vidět prach a špína a je elegantní. Auto jsem si objednal v Hořicích u Charouze na podzim 2009 s tím, že si ho převezmu na jaře 2010 (nechtěl jsem hned nové auto trápit v zimě a taky jsem si chtěl nechat čas na výběr zimního obutí). Mé zkušenosti s prodejcem byly naprosto bezproblémové. Někteří na netu psali, že si museli dokupovat na C-Maxe např. deku pod kapotu, spodní kryt pod motor nebo jim auto nepřišlo s výbavou jakou si objednali. Já jsem s tím žádné problémy neměl. Hned po oznámení že auto už přišlo jsem se samozřejmě jel podívat jestli je vše jak má být. Deka pod kapotou byla, kryt pod motorem také a dokonce křidélko nad zadními dveřmi bylo v barvě což ani nebylo v plánu. Takže spokojenost.
Na konci března 2010 tedy konečně nastal den D a já jsem si Maxíčka (jak ho nazval syn) převzal.
Mé zkušenosti s ním jsou zatím spíše subjektivní. Jezdím s ním teprve několik týdnů, ale můžu zatím říct, že jsem spokojený. Co se týká motoru tak ten zatím točím maximálně tak do 4000 a rychleji než je dálniční limit jsem zatím nejel. Mám najeto teprve zhruba dvě tisícovky, takže na úplné hodnocení je ještě moc brzy. Nicméně zatím se mi jeví jako optimum pro dané auto. Jezdím město i delší trasy a průměr zatím podle počítače 7,8l, což je myslím si docela solidní. Motor je slušně utlumený. Samozřejmě čím vyšší otáčky tím vyšší hluk, ale zvuk není nepříjemný a navíc mám rád, když vím co se s motorem děje. Jak bude stoupat počet najetých kilometrů, začnu motor postupně víc zatěžovat tak uvidíme. Co je super je podvozek. Sedí fakt jak přibitý. Nechá si hodně v zatáčkách líbit. ESP jsem zatím uvedl do činnosti jen jednou (alespoň co jsem si všiml). Odbočoval jsem z hlavní na vedlejší cestu a byla tam vrstva prachu s pískem. Předek se začínal lehce sunout ven ale než jsem si to stačil uvědomit probliklo ESP, auto si přibrzdilo požadované kolo a srovnalo se. Takže ESP tam asi skutečně je a funguje. Filtrování nerovností hodnotím jako solidní průměr. To samé i hluk od kol.
Co se týká vnitřního prostoru, ten je pro mne tak akorát. Nejsou tu žádné ,,supervychytávky“ jako posouvání, zasouvání a skládání sedaček, ale ruku na srdce přátelé – kolikrát je využijete. Sedačky jsem vyndával jednou když jsem potřeboval převézt větší náklad a je fakt, že to je práce pro chlapa. Sedadla jsou docela těžká a vyndání jakbysmet. Určitě to šlo vyřešit pohodlněji. Ale jak říkám, zase tak často to dělat nebudu.
Tak to zatím pro začátek.
Další zkušenosti budu přidávat postupně.

8.8.2010
S Maxíkem mám najeto přes 6000km. Za tu dobu se lecos událo. Především jsem pořídil nové hliníkáče a přezul jsem na ně originál gumy. Původně jsem chtěl něco do stříbra ale na naléhání syna když jsme viděli tyhle v antracitu jsem je vzal. Byly za dobrou cenu (1780Kč kus) a navíc musím říct že mu fakt seknou.

Dále jsem si na 6000km nechal vyměnit olej + filtr. Auto je přece jenom nové a chci si ho nechat delší dobu takže...takovej malej sichr.

Stalo se mi že počítač napsal že je problém v motoru a přešel na nouzový režím. Volal jsem do servisu. Tam mi řekli že je to možná čidlo na palivu, že se to prý občas stane (asi jednou za deset let). Po novém nastartování už bez problémů. V servisu to jen překontrolovali a vymazali chybu. Znovu se to zatím neobjevilo.

Jinak jsem teď Maxíka použil k takovému menšímu stěhování (zadní sedačky vyndány). Docela si užil a zvládl to bez problému.

 


Další vozy Ford C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluFord C-Max (2010-dosud)
Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce

Nová verze kompaktního MPV od Fordu má sice Sport v…

Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

 





Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…