Recenze

10 Majitel

Ford C-Max 1,8 Duratec 92kW Trend

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 56× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 3 Ford C-Max, foto 4 Ford C-Max, foto 5 Ford C-Max, foto 6 Ford C-Max, foto 7 Ford C-Max, foto 8
Ford C-Max, foto 9 Ford C-Max, foto 10 Ford C-Max, foto 11 Ford C-Max, foto 12 Ford C-Max, foto 13 Ford C-Max, foto 14 Ford C-Max, foto 15 Ford C-Max, foto 16 Ford C-Max, foto 17 Ford C-Max, foto 18 Ford C-Max, foto 19 Ford C-Max, foto 20 Ford C-Max, foto 21 Ford C-Max, foto 22 Ford C-Max, foto 23 Ford C-Max, foto 24 Ford C-Max, foto 25 Ford C-Max, foto 26 Ford C-Max, foto 27 Ford C-Max, foto 28 Ford C-Max, foto 29 Ford C-Max, foto 30 Ford C-Max, foto 31 Ford C-Max, foto 32 Ford C-Max, foto 33 Ford C-Max, foto 34 Ford C-Max, foto 35 Ford C-Max, foto 36 Ford C-Max, foto 37 Ford C-Max, foto 38 Ford C-Max, foto 39 Ford C-Max, foto 40 Ford C-Max, foto 41 Ford C-Max, foto 42 Ford C-Max, foto 43 Ford C-Max, foto 44 Ford C-Max, foto 45 Ford C-Max, foto 46 Ford C-Max, foto 47 Ford C-Max, foto 48 Ford C-Max, foto 49 Ford C-Max, foto 50 Ford C-Max, foto 51 Ford C-Max, foto 52 Ford C-Max, foto 53 Ford C-Max, foto 54 Ford C-Max, foto 55 Ford C-Max, foto 56 Ford C-Max, foto 57 Ford C-Max, foto 58 Ford C-Max, foto 59 Ford C-Max, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta Max Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:2800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,8 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "an".

Nového C-Maxe jsem pořídil v létě 2008 po sedmiletém soužití s Renaultem Scénic (odkaz nahoře v hlavičce). Ačkoli se považuji za přísně racionálního člověka, tak musím přiznat, že stejně jako předtím Scénica, i nyní jsem C-Maxe vybíral více srdcem než rozumem, tedy podle hesla 'líbí se mi, tak ho chci'. U Scénica jsem své volby nikdy nelitoval, tak doufám, že u Maxe tomu bude nápodobně. Ostatně po zhruba třech tisicích kilometrech za volantem nového vozu mohu konstatovat, že by to mohla pokazit jedině případná nespolehlivost, na takové hodnocení je ale zatím brzy.

Vůz byl zakoupen v tzv. 'akci', což je mezi dovozci a prodejci oblíbený termín pro pojmenování prosté skutečnosti, že si konečně všimli, že Euro už nestojí 32, ale nějakých 24 Kč. U C-Maxe bohužel Ford vztáhl tuto 'akci' pouze na některé vybrané výbavy a motorizace, což jde naprosto mimo moje chápání (doplňkovou výbavu si totiž můžete objednat, jakou chcete), takže ke mnou chtěné motorizaci (1.8 benzin) příslušela základní výbava Trend (470 tisíc), kterou jsem nechal dovybavit takovou výbavou na přání, jíž jsem považoval za smysluplnou. Celková cena se tak vyšplhala na necelých 560 tisíc.

Naštěstí výbava Trend (u C-Maxe prostřední stupeň výbavy, základní se jmenuje Ambiente, a nejvyšší jsou Ghia nebo Titanium) již obsahuje většinu toho, co se u moderního automobilu předpokládá, kupř.:
- manuální klimatizace
- ESP/TCS + ABS/EBD+EBA
- 6x airbag (čelní, boční, hlavové)
- přední okna v elektrice
- rádio s CD
- palubní počítač
- loketní a bederní opěrka u řidiče

Výbava kterou jsem objednával navíc:
- automatická duální klimatizace
- všechna boční okna v elektrice
- více zatmavená skla od B sloupku dozadu
- výsuvné sluneční clony zadních bočních dveří
- reflexní čelní sklo
- sada obsahující automatické stěrače, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, regulace jasu přístrojové desky
- sedadlo spolujezdce výškově stavitelné a s bederní opěrkou
- systém komfortních zadních sedadel
- ovládání rádia pod volantem
- volant a řadící páka v kůži
- metalíza červená Tango
- elektrická zásuvka 230V + prémiová středová konzola (nedodáno - viz níže)

Výbava navíc montovaná v servisu:
- Defend lock
- kryt pod motorem
- deka pod kapotou
- přední a zadní zástěrky

Dokoupeny byly ještě gumové koberečky dopředu i dozadu a gumová vložka do kufru.

Co jsem vyloženě odmítl objednat byla litá kola, protože za ně chtějí 21 tisíc. Je to další nepochopitelná věc, zvláště pokud uvážíte, že jako náhradní díl jeden originální litý ráfek stojí 4300 Kč. Takže i kdybych si je dokoupil dodatečně, tak mě to bude stát méně a ještě mi zbydou plecháče na zimu s originálními poklicemi. Litá kola jsem tedy koupil dodatečně, ale ne originál Ford (viz níže). Mimochodem, v této souvislosti mě nejvíce dostalo, když jsem v autosalonu viděl vedle sebe stát C-Maxe a Focuse na naprosto stejných litých kolech. U Maxe za příplatek 21 tisíc, u Focuse za 24. Fakt by mě zajímalo, kdo tohle vymýšlí.

Dneska trochu lituji, že jsem neobjednal tempomat, ale 12 tisíc navíc se mi zdálo trochu moc za něco, čemu jsem tehdy nepřikládal velkou prioritu.


Vlastnosti auta:

Tak napřed si probereme skvělé vlastnosti:

Za prvé, auto skvěle jezdí a hezky se řídí. Tady ty časopisy fakt nelžou, jízda v C-Maxu je opravdová radost, zejména pak pro řidiče. Řízení je přesné, přitom nijak těžké, auto jede přesně kam chcete, v zatáčkách se moc nenaklání a perfektně drží stopu. A ačkoli je podvozek tužší (někdo říká tvrdší, ale myslím, že tužší je to správné slovo) než u houpavé francouzské konkurence, tak přesto mi přejezd přes nerovnosti připadá celkově mnohem příjemnější. Motor je dobře odhlučněn, a to i ve vyšších otáčkách, takže cestování v dálničních rychlostech je pohoda. Posaz pro řidiče je perfektní, rozsah seřízení sedadla i volantu je výborný, kdo chce, může mít seřiditelné i pedály (posuv vzad, blíže k řidiči). Kůží potažený volant se krásně drží, takže si začínám pomalu odvykat řídit jen jednou rukou. Řadící páka je hezky po ruce, řazení je přesné, i když trochu tuhé. Překvapilo mne, že spojka jde lehčeji, než u Scénica. Brzdy jsou dostatečně dimenzované, ale ve Scénicu byly jedovatější, tady se musí šlapat razantněji, když si chcete užít trocha géček.

Za druhé, spousta místa pro posádku, zejména na zadních sedadlech. V kategorii středních MPV nemá C-Max konkurenci, pokud jde o místo na zadních sedadlech (viz fotogalerie).

A za třetí auto skvěle i vypadá, podle mne se v současné době jedná o nejelegantnější automobil ve své kategorii.


No a teď ty slabší vlastnosti:

Spousta místa vzadu je vykoupena menším kufrem. Papírově má sice 460 litrů a má pravidelný tvar kvádru, ale je hlavně vysoký a nijak moc dlouhý a široký. Je o 5 cm užší než kufr v mém starém Scénicu, což je zřejmě dáno konstrukcí zadní nápravy. Holt skvělé jízdní vlastnosti a báječný prostor pro posádku něco stojí.

V čem ale C-Max proti Scénicu (a dalo by se říci že i obecně v rámci třídy) zcela selhává, jsou úložné prostory. Jediný větší úložný prostor představuje schránka před spolujezdcem. Horní schránka na palubní desce je problematicky využitelná, protože je otevřená a předměty v ní se tedy zrcadlí na čelním skle (uzavíratelná je jenom u nejvyšších výbav Ghia a Titanium, u Trendu nelze toto ani přiobjednat). Kapsy ve dveřích nic moc, navíc jsou jen v předních. Šuplata pod předními sedadly je pojem neznámý, schránky pod zadními rovněž chybí. Pak je zde několik schránek na drobnosti - ve středové konzoli a na boku předních sedadel. To je ale tak na mobil a drobný. Dobrá je velká díra v zadní části středové konzole, tam lze dát až dvoulitrovou PET lahev a je dostupná pro celou posádku. Boční schránky v zavazadlovém prostoru sice jsou, ale velikostí příliš neoplývají (složený trojúhelník do žádné z nich nedáte). Trochu to zachraňují schránky pod nohama zadních cestujících. Tyhle schránky se ale nehodí na věci, které chcete mít po ruce, blbě se do nich leze. Navíc se u C-Maxe dají využít pro zvětšení místa pro nohy (jejich víko se dá odstranit), což je hezká vychytávka,
ale pak se v nich nedá nic vozit.

Silné stránky

+ na svou třídu skvělé jízdní vlastnosti, skvělé řízení a skvělý posaz za volantem
+ přesné (i když trochu tužší) řazení, řadící páka hezky po ruce
+ kvalitní a dostatečně dimenzovaná sedadla
+ dobře odhlučněný motor
+ prostor pro posádku
+ denní světla v základu

Slabé stránky

- na svou třídu malý kufr a nedostatek odkládacích prostor
- nižší zadní okno, tudíž malá stíraná plocha zadního skla
- vyšší spotřeba
- nádrž má jenom 55 litrů
- hůře odhlučněné přední podběhy, odletující kamínky jsou dost slyšet
- pouze dojezdová rezerva

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na hodnocení servisu a spolehlivosti je ještě brzy, ale přesto se mi už vyskytla jedna menší závada. Když je auto delší dobu odstavené (typicky přes noc), tak bezprostředně po nastartování nelze šlapat na plyn, jinak motor chcípne. Musí se tak 10 až 15 vteřin počkat, pak už motor začne reagovat na plyn normálně. Zatím jsem s tím byl v servisu jednou, když mi lakovali zadní křídlo, tak tam auto bylo delší dobu a mohli to testovat. Bohužel, jak jsem očekával, bylo mi sděleno, že si ničeho zvláštního nevšimli a že žádné problémy nezaznamenali. Problém ale přetrvává i nadále, nepříjemný je pro mě v tom, že ráno startuji auto v garáži a tedy čekat zde chvíli s nastartovaným motorem znamená přílišné zasmradění garáže. Tak to zatím řeším rozjezdem na volnoběh a čeká mě další otravování v servisu. Pokud by měl někdo ze čtenářů s podobnou závadou zkušenosti, budu rád za jakýkoli komentář v diskuzi.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak již řečeno, auto bylo koupeno v tzv. 'akci' (mimochodem, tato 'akce' zdá se býti akcí permanentní), takže usmlouvat nějakou další slevu nebo nějaký prvek výbavy zdarma se jaksi nedařilo. Nakonec jsem dostal zdarma Defend lock, ale to jako omluvu za nepochopitelnou věc, která se prý stává 'maximálně jednou za deset let' (to je ale Chocholouškova verze, já to znám pod heslem 'to se nám ještě nikdy nestalo'). Tou nepochopitelnou věcí je, že výrobce nedodal jeden z objednaných prvků výbavy na přání (vždycky jsem si myslel, že to už dneska všechno řídí počítače). Tímto prvkem byla 'elektrická zásuvka 230V + prémiová středová konzola', což jsem objednával kvůli té prémiové středové konzoli. Prémiová středová konzole se od té standardní liší zejména širokou loketní opěrkou, takže jí má k dispozici i spolujezdec. Ale do výbavy Trend se standardně nedodává a dokonce si ji tam nelze samostatně přiobjednat. Lze to vždy pouze s nějakou věcí navíc. A s tou 230V zásuvkou to vyšlo nejlevněji. Jenže u Forda nějak selhala logistika, takže auto přišlo bez tohoto prvku výbavy (ani 230V, ani prémiová konzole). Chyba byla skutečně u výrobce, viděl jsem na vlastní oči, že prodejcem to bylo objednáno a výrobcem dokonce vyfakturováno. Dodatečná montáž v servisu prý nebyla možná (ani bych po tom netoužil) a aby auto vozili zpátky k výrobci, to se mi taky moc nechtělo. Tak jsem tedy sám navrhl, že si auto vezmu jak je (samozřejmě po odečtení ceny za nedodanou výbavu), když mi jako kompenzaci za utrpěnou duševní újmu (byl jsem opravdu hodně nasr.n) dají zdarma ten Defend lock a přihlásí zadarmo auto. Prodejce souhlasil, já tedy ušetřil 10 tisíc za výbavu, dalších pár tisíc za Defend lock, něco času, nervů a peněz za běhání po úřadech a manželka si nemá o co opřít ruku. Tvrdí ale, že jí to vůbec nevadí, že ve Scénicu si jí stejně taky neopírala, i když mohla. A možná, že je to tak lepší i z jiných důvodů, protože dodatečně jsem zjistil, že ta široká opěrka je docela tvrdá, kdežto ta užší pro řidiče je normálně čalouněná a měkká. Navíc do zadní části té obyčejné konzole lze pohodlně umístit dvoulitrovou PET lahev, která je tak okamžitě přístupná komukoli z posádky, kdežto úložný prostor v prémiové konzoli je přístupný až po odklopení loketní opěrky.

To ale ještě není všechno. Na závěr přebírání auta jsem se zeptal 'Kde se šteluje to osvětlení přístrojové desky'. Prodejce povídá 'Na to je tady takové kolečko u vypínače světel', juk tam, a kolečko nikde. Tedy druhá věc, kterou výrobce zapoměl namontovat (tentokrát jako jedna součást paketu). To už teda šli všichni do kolen, včetně mě, prostě něco, co se jim prý ještě nikdy nestalo, a u mě se to najednou stalo, a hned dvakrát. Jó, kdybych měl takovýhle 'štěstí' třeba ve Sportce... Naštěstí se v tomto případě jednalo o věc snadno opravitelnou v servisu, prostě dodali celý nový komplet sdruženého přepínače světel, kde již kolečko na štelování přístrojovky bylo, a světe div se, dokonce i po zapojení funguje.

V diskuzi se pak můžete dočíst, že nejsem jediný majitel C-Maxe s touto zkušeností. Jaké to překvapení...

Dodatečná vylepšení

Jak uvedeno výše, litá kola jsem dokupoval dodatečně. Nakonec jsem se rozhodl pro kola Enzo X, jejichž sedmipaprskový design lahodí mému oku (viz fotogalerie) a jejich cena zase mé peněžence (jeden ráfek stál pouhých 2045,- Kč). Původní plechová kola dostala zimní obutí a spolu s hezkými Ford poklicemi čekají v garáži na zimu.

Dále jsem si nechal v servisu nalakovat zadní spojler, který je z černého plastu a takto moc hezky nevypadá. V ceníku se sice nachází položka zvaná 'zadní spojler v barvě karoserie' za 5500,- Kč, ale to jsem chápal tak, že buď spojler ano nebo ne. A ono je to ve skutečnosti tak, že spojler tam je vždycky a těch pět a půl tisíce je jenom za to, že je lakovaný. Tak ho mám teď taky lakovaný a za 2200,-. Tak doufám, že se časem neoloupe, v servisu mě ujišťovali, že to zaručeně vydrží.

 

Novinky v recenzi

5.9.2009 19:53

Spotřeba

Tak Maxe mám už rok a jeden měsíc, za tu dobu najeto něco přes deset tisíc. Poslední půl rok jsem sledoval spotřebu. Ve městě se dá jezdit i za 8,5, ale to chce opravdu lehkou nohu a furt na to myslet. Jinak si bere tak 9. Mimo město po normálních silnicích a při dodržování rychlostních limitů se dá jezdit za 6,5. Na dálnici při dodržování rychlosti za 7,5. Ale jak se na to šlápne (tachometrových 160 a více), tak to je za 9 a více. Problém je se krotit, protože tachometrových 180 na dobré dálnici člověku připadá jako normální cestovní rychlost. Měřič průměrné spotřeby kupodivu nadhodnocuje a to zhruba o 10%.

19.11.2008 00:00

Auto je od neděle na zimních Goodyearech Ultragrip 7+, 205/55 R16 H, zatím nepozoruji nějaké významné změny v jízdních vlastnostech, možná jedině řízení se zdá méně přesné, než bylo s letními.

24.10.2008 00:00

Všiml jsem si, že palubní hodiny neoplývají přesností, během měsíce se zpozdí o více jak minutu. To hodiny ve Scénicu jsou proti těmhle atomovky.

6.10.2008 00:00

Včera večer jsem si chtěl na jednom kruháči zapískat gumama. Se Scénicem jsem ten limit už znal, ale zdá se, že u Maxe to jen tak snadno nepůjde (tedy pokud budu chtít na tom kruháči dodržovat předepsanou padesátku). Ten pocit jízdy po kolejích mám čím dál raději.

3.10.2008 00:00

Problémy s motorem po nastartování zázračně ustaly. Zrovna v okamžiku, kdy jsem se znovu chystal navštívit servis. Tak doufám, že se to nevrátí.


Přidat názorDiskuse: Ford C-Max 1,8 Duratec 92kW Trend

Další vozy Ford C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím brzo na hodnocení

praktičnost
9

Chybí více odkládacích prostor

prostornost
9

Pro posádku vynikající, pro zavazadla ucházející

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8

Zatím brzo na hodnocení, spotřeba je vyšší

náhradní díly
8

Zatím mám málo zkušeností, ale doplňky moc drahé nebyly

výkon motoru
9

Dostatečný na svižnou jízdu, doufám že po záběhu ještě trochu ožije

spotřeba
7

Aby člověk dosáhl rozumné spotřeby, musí se hodně krotit

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Módní téma týdne: Exhibice mladé bezejmenné ulice

Módní téma týdne: Exhibice mladé bezejmenné ulice

Je jim kolem dvaceti let, milují módu a rádi s ní v rámci možností své invence jedinečně pracují. Nechtějí…

Tragická smrt mámy Zuzky (†37): Sebevražda? Psycholog: Musela by mít mimořádné důvody

Tragická smrt mámy Zuzky (†37): Sebevražda?…

Máma dvou dětí (1 a 5) odešla z bytu na pražském Žižkově do centra města na jógu. Po třech dnech Zuzanu (†37)…

 

iSport.cz

Prospal smekl před Jágrem: Povolat ho do Bratislavy?! Ale je to smutný...

Prospal smekl před Jágrem: Povolat ho do…

Jihočeská metropole mohla jen přihlížet tomu, jak její hokejový tým kosí jediný hráč na ledě. Nebyl to nikdo…

Ben Chaim už si za Spartu nejspíš nezahraje. Čím naštval šéfy a co dál?

Ben Chaim už si za Spartu nejspíš nezahraje. Čím…

Jít všechno podle plánu, už dávno mohl v rudém dresu brázdit ligové trávníky. To se ovšem v případě křídelníka…

 

Reflex.cz

Unikátní maskování: Továrna Boeing byla za války ukryta pod falešnou obytnou čtvrť

Unikátní maskování: Továrna Boeing byla za války…

Území Spojených států s výjimkou Havaje sice nebylo za druhé světové války nikdy přímo napadeno, přesto americká…

Čokoládový král Petro Porošenko se pomalu loučí s prezidentským úřadem. Proč ho Ukrajinci už nechtějí?

Čokoládový král Petro Porošenko se pomalu loučí s…

Úřadující ukrajinský prezident Petro Porošenko má několik dní před druhým kolem prezidentských voleb velmi…