Recenze

9 Majitel

Ford C-Max

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 3 Ford C-Max, foto 4 Ford C-Max, foto 5 Ford C-Max, foto 6 Ford C-Max, foto 7 Ford C-Max, foto 8
Ford C-Max, foto 9 Ford C-Max, foto 10 Ford C-Max, foto 11 Ford C-Max, foto 12 Ford C-Max, foto 13 Ford C-Max, foto 14 Ford C-Max, foto 15 Ford C-Max, foto 16 Ford C-Max, foto 17 Ford C-Max, foto 18 Ford C-Max, foto 19 Ford C-Max, foto 20 Ford C-Max, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Max Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,9 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "lukos".

V květnu 2008 sjel z linky výrobního závodu v německém Saarlouis Ford C-max barvy Chill metalic a zamířil do naší garáže. Jeho cesta však zdaleka nebyla jednoduchá.
Již delší dobu bylo jasné, že stárnoucí Škoda Felicia combi jménem Ferda, která nás nikdy nenechala ve štychu a nedám na ni dopustit, má již svá nejlepší léta za sebou. Navíc se prudce navýšil počet řidičů v naší rodině a druhé auto se stalo nutností.
Volba značky se zpočátku zdála jasná, bude to Škoda Octavia, samozřejmě kombík. Nové auto kupovat nebudeme, zbytečně vyhozené peníze, pořídíme solidní, málo jeté a laciné auto z bazaru (byl jsem, mírně řečeno, naivní). Sedl jsem tedy k počítači, začal jsem stahovat informace a zjistil jsem, že existují i jiná auta než Octavia, s lepšími vlastnostmi a kupodivu mnohdy i lacinější. Postupem času se ze mne stal „teoretický odborník“, věděl jsem, co která zkratka znamená, jaké jsou vlastnosti různých typů motorů, podvozků, kdy přišel jaký facelift, atd.
V tomto okamžiku padlo definitivní rozhodnutí na Ford Focus, nejprve kombi (chtěl jsem já, prakticky založený člověk), poté MPV (chtěla manželka, design). Šťastně ženatým kolegům nemusím říkat, kdo zvítězil. Musím dát ale ženě zapravdu a jsem spokojen (s autem i s manželkou).
Nastala druhá etapa, tedy hledání konkrétního vozu. Projížděl jsem internetové portály s nabídkou ojetých aut, zadával poptávky, občas jsem nějaký bazar navštívil, auto prohlédl, ale pořád to nebylo ono. Během procesu hledání vozu jsem se postupně zbavoval své naivity, s poznáním, že v českých autobazarech není příliš místa pro poctivé obchodníky. Chvíli jsem uvažoval o dovozu ze zahraničí, ale v autech se moc nevyznám a známého automechanika nemám. Naštěstí v únoru přišel Ford s akční cenou na C-maxe (akce trvá dodnes), která jen o několik desítek tisíc převyšovala cenu ojetého vozu podle mých představ. Bylo rozhodnuto, zajel jsem k Charouzovi a auto objednal.
Náš Max je benzínová 1,6 s výkonem 74 kW ve výbavě Trend, navíc jsme dokoupili pouze metalízu a systém posuvu zadních sedaček. Později ještě přední i zadní zástěrky, protože auto se dost špinilo a gumovou vanu do kufru. V plánu jsou ještě střešní nosiče a disky z lehkých slitin.
Zpočátku jsem se trochu bál, zda bude benzínová 1,6 na auto s váhou cca 1,5 tuny stačit. Již od prvních kilometrů mne ale Max přesvědčil, že sice není žádný trhač asfaltu (ten objem tam prostě není), ale že dokáže v rozsahu 2000 až 4000 otáček dobře akcelerovat a poskytnout pohodovou jízdu.
Spotřeba byla zpočátku děsivá, vyšplhala se téměř k 11 litrům. Jezdili jsme pouze po městě, do práce, domů a na nákupy, vždy tak 2 až 3 km se studeným motorem. Teď si motor již pomalu začíná „sedat“, kombinovaná spotřeba se usadila mezi 7 až 7,5 l/100 km a po okresce se dá jet kolem 6,5.
Psát o vynikajícím podvozku a jízdních vlastnostech Focusu, potažmo C-maxu nemá smysl, bylo toho již hodně řečeno, je to prostě radost. Převodovka je přesná, převodové stupně krátké, takže i slabší motor má dostatek síly. Trochu problém je se zpátečkou, která tam někdy padá hůře, snad se to srovná. Brzdy jsou dostatečné, i když bych si je dokázal představit razantnější.
Pro mne je ale ze všeho nejlepší ten velkorysý vnitřní prostor a vysoký posed. Měřím 185 cm, nepatřím již mezi nejmladší, ohýbání a kroucení se ve stísněném prostoru mi rozhodně nedělá dobře. Max mne v tomto ohledu vyloženě hýčká.
V interiéru se po faceliftu v roce 2007 C-max zlepšil v kvalitě materiálů, používají se většinou měkčené plasty, problémy s vrzáním čehokoli jsem nezaznamenal.
Zavazadlový prostor má rozumnou velikost, je dobře tvarovaný a využitelný. Jeho variabilita odpovídá standardu MPV, dobrý je systém posouvání zadních sedadel. Demontáž sedaček je jednoduchá, používám to poměrně často, když jedeme ve dvou na kola.

Silné stránky

jízdní vlastnosti
vnitřní prostor a vysoký posed
variabilita zavazadlového prostoru
design
dílenské zpracování interiéru

Slabé stránky

horší výhled dozadu
malý zadní stěrač
pouze manuální klimatizace

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím téměř žádné, jen při montáži DefendLock v autorizovaném servisu Ford mi zapomněli připojit kabel k zásuvce 12V. Zjistil jsem to až při odjezdu na dovolenou při pokusu zapojit adaptér k navigaci.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsme kupovali ve Ford Charouz v jednom nejmenovaném městě ve středních Čechách. Že jsme museli na Maxe čekat téměř 3 měsíce asi nebyla jejich vina, že neměli ve vzorkovníku novou barvu Chill metalic mne již trochu zarazilo, že jsme s převzetím auta nedostali technický průkaz, s tím, že bude další den, a já ho z nich dostal až za týden, už mne trochu rozladilo, že jsem certifikát o prodloužené záruce na 3 roky dostal až za měsíc a půl mne už vyloženě na……. Kdybych se rozhodoval dnes, šel bych rozhodně jinam.

 


Další vozy Ford C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Papírová taška zlem, igelitka je ekologičtější. Bez recyklace ale končí v žaludcích ryb

Papírová taška zlem, igelitka je ekologičtější. Bez…

Na začátku dubna moře v Sardinii vyplavilo mrtvého vorvaně s téměř 20 kilogramy plastů v břiše. V Keňi zas za…

Příliš velké sousto i na žraloka bílého. Dvoutunová paryba se zardousila na mořské želvě

Příliš velké sousto i na žraloka bílého. Dvoutunová…

Tohle sousto bylo příliš velké i na postrach oceánů. Žralok bílý se v japonských vodách zardousil mořskou…

 

iSport.cz

Vodopád na United! Střecha stadionu nevydržela, voda se valila i na tribuny

Vodopád na United! Střecha stadionu nevydržela, voda…

Že by dlouho očekávanému manchesterskému derby přálo počasí, se zrovna říct nedá. Město sužoval v odpoledních…

SESTŘIH: Slavia - Sparta 3:0. Domácí dominovali a jsou ve finále poháru

SESTŘIH: Slavia - Sparta 3:0. Domácí dominovali a…

Poprvé od roku 2010 se pražská „S“ setkala v domácím poháru. A derby v rámci semifinále MOL Cupu nabídlo řadu…

 

Reflex.cz

Sex na ulici, sadismus a všudypřítomné drogy. New York 80. let ukazuje svá nejtemnější zákoutí

Sex na ulici, sadismus a všudypřítomné drogy. New…

New York nejsou jenom mrakodrapy na Manhattanu, luxusní obchody na 5. Avenue nebo idylické chvíle letních dní…

Na Szigetu po dvou letech zahraje Macklemore. Festival už odhalil denní časový harmonogram

Na Szigetu po dvou letech zahraje Macklemore.…

Světové hvězdy Macklemore, 6LACK a Michael Kiwanuka nově doplňují program na hlavním pódiu festivalu Sziget.…