Recenze

9 Majitel

Ford C-Max 1,8 92kW Titanium

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 3 Ford C-Max, foto 4 Ford C-Max, foto 5 Ford C-Max, foto 6 Ford C-Max, foto 7 Ford C-Max, foto 8
Ford C-Max, foto 9 Ford C-Max, foto 10 Ford C-Max, foto 11 Ford C-Max, foto 12 Ford C-Max, foto 13 Ford C-Max, foto 14 Ford C-Max, foto 15 Ford C-Max, foto 16 Ford C-Max, foto 17 Ford C-Max, foto 18 Ford C-Max, foto 19 Ford C-Max, foto 20 Ford C-Max, foto 21 Ford C-Max, foto 22 Ford C-Max, foto 23 Ford C-Max, foto 24 Ford C-Max, foto 25 Ford C-Max, foto 26 Ford C-Max, foto 27 Ford C-Max, foto 28 Ford C-Max, foto 29 Ford C-Max, foto 30 Ford C-Max, foto 31 Ford C-Max, foto 32 Ford C-Max, foto 33 Ford C-Max, foto 34 Ford C-Max, foto 35 Ford C-Max, foto 36 Ford C-Max, foto 37 Ford C-Max, foto 38 Ford C-Max, foto 39 Ford C-Max, foto 40 Ford C-Max, foto 41 Ford C-Max, foto 42 Ford C-Max, foto 43 Ford C-Max, foto 44 Ford C-Max, foto 45 Ford C-Max, foto 46 Ford C-Max, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Max Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:17 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 92 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jar_da".

Minulý rok v lednu jsem se začal rozhlížet po novém plechovém oři, pročetl spousty testů a diskuzí, zhodnotil své dosavadní zkušenosti, převážně s koncernem VW a rozjel jsem se do autosalonů předem vybraných značek. Mimochodem, Ford na seznamu nebyl, ikdyž tam nějak v podvědomí byl, ale nějak jsem nemohl zapomenout na negativní dojem z interieru minulých generací.
Věděl jsem, že chci slušný motor, benzín, vyšší posez, místo pro převoz lyží a dvou kol uvnitř auta. Nechtěl jsem naopak francouzské auto.
Výsledek? Jako první jsem byl pochopitelně (k mým osobním zkušenostem) u VW, kde byl Touran, ale bohužel cenovka v mojí požadované výbavě byla jaksi někde jinde, sorry VW. Dalším adeptem bylo FR-V od Hondy, jejich 1,8 byla super, navíc 6-gang, vybavením bylo lehce pod mým nárokem, řekl jsem si dovybavím si ji,ouha, příplatky totálně předražené (např. mlhovky za 17.000,-), takže děkuji, sbohem. Na cestě do Toyoty jsem zavadil o Nissan Quashqai, z něho jsem byl fakt unešený, ikdyž malej kufr mi radost kazil, nicméně auto krásný s dobrou výbavou. Začal jsem shánět info a po přečtení problémů s podvozkem a tlumiči jsem si připoměl, že nechci Francii a odešel jsem do Toyoty. Verso bylo pěkné, motor 1,8 mě lákal, ale bohužel nabídka byla omezená, to auto se prostě doprodávalo a já zrovna končící model nechtěl.
Konec trápení ukončil kamarád zasláním akční nabídky Fordu C-maxe a článku z časopisu Autoojetiny, vyrazil jsem se tedy podívat.
Prodejci byli vstřícní (tedy mimo Charouze v Praze), prohlédl jsem si interier nového C-maxe po face-liftu a nebylo to špatný, ono tam totiž stálo Titanium, které jak jsem později zjistil, mělo mojí vysněnou výbavu. Definitivně jsem se rozhodnul pro
C-maxe díky zápujčce tohoto auta na celý víkend od Charouze v HK.
Bylo rozhodnuto, jdu do toho a začal jsem řešit výbavu, barvu,
a pochopitelně cenu. Rozhodil jsem poptávky v HK u Charouze a AutoIn, v Praze u Valouška, Charouze v Praze jsem už vynechal pro jeho "zájem" prodat mi auto, asi jsem zrovna nebyl oholený, asi :-)).
Nejlepší nabídka na cenu, nakonec i následná jednání o ní, přišla od AutoIn Pardubice, od prodejce z pobočky v HK, pana Kočího.
S prodejcem i vedoucím servisu (mé požadované info o provozu atd.)jsem opravdu rád jednal a byl jsem maximálně spokojený.
Výsledkem byla objednávka do výroby na C-max Titanium, 92kW s další výbavou navíc, přední vyhřívané sklo, SONY, tempomat, dvojité zamykání, druhý sklopný klíč, zásuvka 230V, 2x držáky na kola, odnímatelné tažné, bixenony, zatmavení Privacy a textilní koberce vzadu. Do finančního limitu jsem se vešel i přesto, že jsem byl chvilku přesvědčen pro Ghiu, ale po prohlídnutí "dřevěného" dekoru a zelených skel jsem změnil názor.
A barva?, je vidět na fotkách - bílá Frozen.
Recenzi píšu schválně po nějakém čase a soužití s tímhle autem, abych měl odstup na hodnocení a názory.

Silné stránky

nej - jednoznačně jízdní vlastnosti,
vyšší posez,
vnitřní prostor,
variabilní sedačky vzadu,
motor - je to slušnej tahoun, ikdyž jsem si to zpočátku nemyslel,
interier Titanium, ikdyž VW to není,
pohodlná sedadla,
příplatkové SONY je přínosem, doporučuju, součástí přípaltku jsou i kvalitější repra a na poslechu to je sakra znát
... a spousty detailů dělající radost (pomalé otvírání schránek palubky a spolujezdce, madel nad dveřmi, osvětlení nožního prostoru, osvětlení venkovního prostoru, schránky pod nohy cestujících vzadu ...)

Slabé stránky

občasné nervozní projevy volnoběžných otáček
nechápu, proč nejsou podsvíceny tlačítka tempomatu na volantu
plastové obložení zavazadlového prostoru trpí odřeninami
chtělo by to hlubší schránku v loketní opěrce (pro lahev s pitím)
absence 6-té rychlosti, ale je fakt, že využití by měla až při cca 140 - 150 km/h

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servis jsem zatím nepotřeboval, ani lhůta prohlídky ještě nenastala, proběhla jen montáž předních zástěrek (zkušenosti zimního období mě přesvědčily, bohužel - zástěrky se mi totiž nelíbí)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Rozhodně mohu doporučit AutoIn Hradec Králové, pan Kočí, z diskuzí na netu jsem četl i dobré hodnocení na jejich servis v HK,
naopak negativní zkušenost s Ford Charouz na Praze 10

motor obsáhleji

Motor jsem vybíral podle zkušeností majitelů, 1,6 je slabá a má stejnou spotřebu jako 1,8, takže bylo rozhodnuto.
První co mě zaujalo, motor dobře táhne z nízkých otáček.
Druhá zkušenost byla, že od 3.000 do 3.800 otáček nejede.
No nic až ho zajedu uvidím, pomalu mi to vadilo víc a víc, už jsem i hledal nějakou tu úpravu ŘJ motoru, ale ...
Po nájezdu cca 14.000 km se motor začal rozcházet, pomalu také myšlenky úprav, myslím, že po dalších najetých km to bude ještě lepší. Na delších trasách po dálnici bych docela i zařadil šestku, ale je pravda, že by byla asi zbytečná. Když se podívám na průběh kroutícho momentu a otáček, tak se dostávám k tomu, že by šestkou spadly otáčky pod 4.000, což by byl vlastně jen udržovací kvalt.
Motoru je nejlépe v otáčkách 2.000 - 3.200, pak 3.900 a výše, nad 4.500 má projev roztočeného setrvačníku a na dálnici umí i ze 140-150 km/h slušně zrychlit

 

Novinky v recenzi

17.6.2010 17:56

první servisní prohlídka, opět volnoběžné otáčky - VYŘEŠENO

Tak jsem absolvoval první prohlídku u C-maxe a popisovaný problém s otáčkami jsem uvedl jako závadu, u studeného po přidání plynu spadly, občas to zhaslo, při zahřátem motoru po vyřazení se stávalo, že otáčkoměr lítal nahoru a dolů jako blázen,
při vyzvednutí auta mi bylo sděleno, že se objevily závady na škrtící klapce a tak podle servisních pokynů udělali novou kalibraci a nahráli (myslím si) zřejmě jiný soft,
včera při vyzvednutí jsem uato natočil, studené drželo otáčky tak okolo 1250, po zahřátí a vyřazení padaly hezky rychle dolů na hodnotu okolo 750, říkal jsem si paráda, to je přesně to co jsem chtěl, zajásal jsem a trochu se obával dneška, kdy jsem byl s Maxem na cestách,
ráno jsem ho natočil, chovalo se to úplně stejně jako včera po servisním zásahu, krásně jsem vyjel z garáže do kopečka a celý den při každém vyřazení seděla ručička na 750 otáčkách (někdy na cca 700, jindy nejprve na 1000 a pak na 750, ale pokaždé držela, žádné záchvěvy a projevy zdechávání, ani při následném přidání,
za mě spokojenost a chvála servisu, který závadu za prvé - chtěl vyřešit a za druhé vyřešil, uvidíme co dál.
První servisní prohlídka znamenala výměnu oleje, filtru, filtru sání a filtru kabiny, kontroly podle etis.ford.com, navíc jsem si objednal desinfekci a čištění klimatizace. Celková částka za servis byla 4.700,- Kč, za první rok najeto 20.350 km, mimo volnoběžných otáček bez závad a problémů.
Špinící se motorový prostor (štěrbinou mezi kapotou a maskou) zůstává, servis hledal, jestli neexistuje nějaká origo těsnící guma na starší model resp. na jiné modely značky, chtěli mi vyhovět a doinstalovat ji, bohužel nic takového u Fordu neexistuje, takže se do toho pustím sám.

24.4.2010 12:19

Spotřeba po 17.000km

Opět hezké počasí a návrat na letní gumy spolu se zajetým autem mě vyzvaly ke sledování spotřeby.
Absolvoval jsem poslední dobou několik delších cest i přesuny městem.
Klidná jízda (když ale bylo potřeba předjet, tak jsem předjížděl i ostřeji ;-))po státních silnicích s kombinací okresek, obce 60 km/h, mimo obec 100 km/h tacho, výsledná spotřeba 6,5 l/100, trasa 125km, průměrná rychlost 62 km/h, (trasa Nový Bor - Hr. Králové).
Pokud jsem kombinoval státní a okresky s dálnicí (jel jsem HK-LB-Nový Bor), kdy jsem po rychlostních silnicích jel 130-140 km/h, v Liberci trochu po městě centrem, spotřeba stoupla na 7,4 l/100, průměrná rychlost 65 km/h.
Při courání čistě po městě - Hr. Králové, spotřeba 8,6 l/100.
Vyloženě drsná jízda, spěchání a využívání potenciálu motoru, vytáčení na 4.000 ot. přináší samozřejmě spotřebu vyšší, přes 9 l/100 jsem se ale nedostal.
Moje nejčastější dálkové trasy, jak už jsem zmiňoval, znamenají průměrnou spotřebu 7,5 - 7,8 l/100, dálničním tempem 120-140 km/h, nejvyšší spotřebu na těchto dálničních trasách jsem měl ještě s nezajetým (6.000km) motorem, ale to jsem opravdu spěchal, byla to cesta z Itálie (130-140 km/h), přes Rakousko (120 km/h), Německo (150-160 km/h) do Česka do HK (150 km/h)s výsledkem 9,6 l/100 a průměrkou 109 km/h.
Tato jediná spotřeba byla se čtyřmi lidmi a plným autem (z dovolené), ostatní spotřeby v obsazení dvěmi osobami.
Diskuze je možná v příspěvcích, kam jsem článek překopíroval.

24.3.2010 20:19

24.3.2010

Do fotogalerie doplněn scan článku z časopisu Autoojetiny

16.3.2010 19:46

po devíti měsících ....

Mám najeto skoro 17.000km a snad uzrál čas napsat své poznatky, které jsem v tomhle těhotenství získal.
V létě jsme cestovali po ČR i zahraničí, většinou Rakousku a Itálii. Max se řídí příjemně, vyšší posez dává odpočinout zádům, při dobře zdvižené sedačce jsou stehna podepřená. Sedadla jsou běžného standardu a na cestování příjemná, chválím výškové a bederní nastavení i pro spolujezdce.
Nesmím vynechat pochvalu na kožený volant (ikdyž to jako kůže proti VW nevypadá, ale takto to mají i jiné značky), gumák už nějakou dobu v autě nechci. Vyzkoušel jsem si hned ze začátku, při cestě na prodloužený víkend, přepravu kol a opravdu to je paráda, žádný strach jít do motorestu na oběd, navíc za tmavými skly Privacy není vidět vůbec nic.
Po motoru se v létě asi nejvíc namakala klimoška, pracovala tiše a přesně, po celou dobu na Auto. Nastavení jsem nemusel příliš měnit, žádný průvan nebo zima na nohy, vše jak má být. Spotřebu s klimou a bez jsem nesledoval, protože ji mám pro své pohodlí a ušetřit se dá jinak.
Origo montované pneu Continental jsou tiché, uvidím co vydrží, když jsem po deseti tisících přezouval, zdály se mi více sjeté než bych čekal. Tenhle pocit mám ale u každých nových pneu, pak se to nějak zastaví a vzorek dál mizí pomaleji. Nejnáročnější na kolech je ochránit je před výmoly a hlavně obrubníky, při parkování. Naštěstí Max má poměrně slušně velká zrcátka a v elektrice, takže sklopit a couvat a hlavně koukat. Na elektrickém přestavování skel mi trhavý pohyb, jakoby něco přeskakovalo přes zoubky, naštěstí jsem sklo vždycky dostal kam jsem chtěl. Na toto jsem zvyknutý nebyl.
Mé ruce si musely máknout při mytí, protože bílá barva je náročná, kdejaká vosička se hned podepisuje žlutým flíčkem a podle předku auta jsem vypadal na vraha, samá krvavá šmouha od much. Pozitivem je, že se tolik neohřívá sluníčkem karoserie a nános prachu zůstává utajen, na rozdíl od tmavého auta, které jsem nechtěl.
Všechny letní jízdy byly požitkem, o podvozku jsem už psal, motor je tichý a hlukově se projevuje od 4.000 otáček, po této hranici je nejen trochu slyšet (příjemně), ale také chytá druhý dech a přidržený pedál plynu žene ručičku otáčkoměru docela slušným kalupem nahoru. Jezdil jsem s poloprázdným i plným autem, subjektivně není rozdíl příliš v běžném profilu silnic znát, ovšem v kopcích typu Mohelnice, Brenner … mu dech dochází. Tam mi chvilku trvalo naučit se řadit, vystihnout ten správný okamžik, podřadit a vše bylo vyřešeno. Jak jsem už zmínil, nejméně sil má v rozmezí otáček 3.200 – 3.0800, někdy, především v kopcích, to vadí a člověk s tím musí počítat. Je však potřeba dodat, že při 3.200 otáčkách na pětku jste už v pásmu vysoké pokuty za rychlost na okresce a po dálnici tak pomalu zase nepojedete, takže jsem se naučil tyhle otáčky „vynechávat“. To se týká rychlostí 4 a 5, na trojku motor táhne díra nedíra, otáčky neotáčky.
Letní zkušenost se spotřebou byla od 6,6 okresky, 7,4 dálnice až po 9,6 s plně naloženým a obsazeným autem na trase Lago di Garda přes Brenner, Mnichov do Prahy, průměrná rychlost 108 km/h, takže přes deset se dostat prostě nejde. Dlouhodobě jezdím za 7,4 litrů a tuhle hodnotu považuji za rozumnou a jsem s ní spokojený vzhledem k mohutnosti a výšce auta.
Další příběh bylo vybírání zimních pneu, tedy ty ještě šli, ale horší to bylo s disky: Rozhodnul jsem se vzhledem k cenám pneu v jednotlivých rozměrem pro 16´´ a pro krásu. Tou krásou byly hliníkové disky v provedení ST a trpěla moje peněženka v dámském stylu „pro krásu se musí trpět“.
Nastala zima a přibyly další zkušenosti, tou první byla nutnost montáže předních zástěrek, bubnující kamínky do spodku prahů (přestože je má c-max obložené plastem) mě rvaly za srdce. Tady jsem se na krásu z vysoka …, i když se mi nelíbí. Asi jsem vybral dobré gumy, které opravdu všechno ze vzorku odhazují pryč :-)))
Absolutní bomba je přední vyhřívané sklo, moje první v životě, po pěti minutách čisté sklo se hodí, obzvlášť když mrznou prsty a sklo je tak velký a vysoký. Tehdy jsem se definitivně smířil s platbou za připojištění čelního skla, které kopíruje jeho cenu. Na oplátku na zadním okně mi přišel stěrač tak nějak k ničemu, já vím musí tam být, ale …, ještě že jsem naučený dívat se víc do bočních zrcátek.
Na klimatizaci resp. její režim Auto, v zimě už takové spolehnutí není. Snaží se co nejrychleji ohřát interier až to přežene a reguluje přídělem studenějšího vzduchu. Vyřešil jsem to nastavením teploty na 19.0 stupňů, vypnutím Auto a ručním rozdělením směru foukání, na sklo a nohy. AC On zapínám pouze při mlžení zadních bočních oken, ke kterému dochází při plném obsazení osobami.
Co mě nejvíce vadí, a budu to řešit v servisu, je automatické zapínání (po nastartování) výhřevu předního a zadního okna, asi to má nějakou logiku, ale mě se zdá že ne, občas se zapne jen zadní,
někdy i přední, když vyjedu z garáže tak nic (je v ní tepleji než 5 stupňů) a po chvíli koukám a ono vyhřívání svítí. Tuhle automatiku nechám zrušit, přeci jen chci velet autu sám a ne se dohadovat s mikroprocesorem ohřevu oken.
Musím pochválit těsnění dveří, odvádí dobrou práci, prahy jsou celou zimu čisté, zrovna tak i sloupky dveří, naopak zadní plocha nárazníku u pátých dveří se špiní docela dost, ale to u každého kombíku.
Co se tedy u většiny jiných aut nešpiní je motorový prostor, to je u c-maxe jedna velká tragedie, nechápu proč nemá kapota nebo motorový prostor těsnící gumu, hloupá stokoruna, ale tohle bych nechal soudruhy od Fordu čistit každý druhý den. Část bordelu od kolegy jedoucího přede mnou prolétne mezerou mezi kapotou a maskou, skončí na plastovém krytu motoru (ten jde alespoň utřít), chladící nádobce, nádobce brzdové kapaliny a co neskončí tam, je na odhlučnění přední dělící stěny nebo kapoty.
Nejhorší je, že jsem zkoumal lemy a záhyby a bohužel žádná guma tam nejde přidat (na rozdíl od Octavie II, kde ji soudruzi taky zapomněli, ale dá se nasadit). Ještě, že jsem dokoupil alespoň ten spodní kryt motoru.
Při mytí jsem získal další poznatek, gumová hadice elektroinstalace se obtiskuje na hranu střechy na nechává tam špinavej flek, jsem si pořád myslel, že už nevidím a nechávám při mytí fleky, ale nee, takže pořádně omýt i tu hadici. Díky podzimní kvalitní voskové kůře se celou zimu auto mylo krásně, ovšem nelenil jsem a když jsem přijel s mokrým bordelem na autě, ostříknul jsem ho a díky vosku sjela skoro všechna špína dolů.
V zavazadlovém prostoru jsem si vyzkoušel přepravu lyží, vyhodil jsem prostřední sedačku a místo ní dal vak s lyžemi, přikurtoval a transport absolutně bez problému, opět bez strachu ukradení lyží ze střechy auta. Od zadního čela kufru po můj středový tunel mezi předními sedadly se vejdou lyže 165cm.
V zimě jsem si také poměrně dobře vyzkoušel esp, chodí velice dobře, zasahuje tak, že o něm mnohdy ani nevím – nebýt rozsvícené kontrolky, citlivé a přesné, překvapilo mě, dosud jsem měl jinou zkušenost, ale to bylo i tím, že to byly tak dvě generace zpět.

Suma sumárům – žádné auto není 100%, některé skrytější detaily palubní desky a interieru nedosahují kvalit lídra – VW, oplastovaný kufr vypadá dokonce korejsky, nezakryté kolejnice sedaček taky nic moc, ale …. na tohle všechno to auto nejezdí, to podstatné, alespoň pro mě je v motoru, který se zdá být dobrý (a hlavně spolehlivě bezproblémový), v podvozku – nej, VW ztrácí, Škodovka už ztratila, ve vnitřním prostoru a variabilitě. Tím mě c-max přesvědčil jako uživatele, jeho vnější tvary nestárnou a ani nezestárnou, jeho rysy objevuji na spoustě nových aut (motiv lichoběžníkové masky a tvar světel), líbí se mi čisté napojení zadního pevného skla a plastem obložené rámečky oken dveří (k těm se třeba ještě Škodovka nedopracovala a tak máte v interieru lakovaný rám okna v barvě kastle).
Vysoko hodnotím poměr ceny/výbavy/užitných vlastností, v době mého rozhodování absolutní vítěz C-max.

14.3.2010 19:36

volnoběžné otáčky

Tohle je nekonečná story, můj subjektivní dojem je ten, že se situace zlepšuje, resp. poslední dobou problém nemám, což může mít dva důvody, více najetých km nebo méně časté tankování v tuzemsku, poslední dobou jsem Maxe bral na cesty za hranice, každopádně to může být i kombibace obojího. Poslední tři tankování v Česku jsem bral 98 oktanový benzin, v zahraničí klasiku 95. Budu to sledovat dále.

P.s. edit 24.4.2010, subjektivní dojem je, že je situace lepší, ovšem, než vyjedu, nechám motor proběhnout cca 2-3 minuty, za jízdy se občas volnoběžné otáčky vyhoupnou, ale já jsem se naučil nejprve ubrat a dojíždět se zařazenou rychlostí a až po chvíli vyřadit na neutrál.


Přidat názorDiskuse: Ford C-Max 1,8 92kW Titanium

Další vozy Ford C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím žádné problémy, ovšem kdo by je u nového auta chtěl očekávat, že?

praktičnost
9

variabilita je praktičnost, takže super, dostal jsem to co jsem očekával, chci jezdit s kolama uvnitř auta, origo držáky jsou kvalitní, po vyjmutí prostředního sedadla vozím v zimě vak s lyžemi, lyže dlouhé 165 cm se vejdou přesně, 10 bodů bych dal S-maxu

prostornost
8

žádná stísněnost, žádná překážející střední konzola kolenu řidiče, krásně můžu řídit s koleny od sebe (pro pohodlí, nee pro sex :-))jako tomu bývalo u VW T4, vzadu průměr, konkurence nabízí sklopně polohovatelná opěradla vzadu

jízdní vlastnosti
9

o podvozku toho bylo napsáno hodně pochvalného, nezbývá než souhlasit a připojuji jedno plus - citlivě zasahující esp, nebýt rozsvícené kontrolky, tak ho nepoznám, narozdíl od jiných aut

jízdní komfort
8

jde o tvrdší vůz, ale já to tak mám rád, ono dost dobře nejdou udělat dobré jízdní vlastnosti na měkkém podvozku, tvrdost je srovnatelná s VW, mám z výroby 17´´ kola, na zimu mám teď 16´´ a není rozdílu, resp. 17´´ nejsou tvrdší

provozní náklady
9

těžko hodnotit, podle čeho? spotřeba odpovídá motoru, benzín motor je celkově finančně nenáročný na provozní údržbu, uvidím po cenách prohlídky, ale podle diskuzí jsou příznivé

náhradní díly
10

co jsem zatím koupil, deku pod kapotu a kryt pod motor, olej a držáky na kolo, ceny příznivé, dokonce levnější než na Škodovku, dostávám slevu na služby i díly

výkon motoru
8

Motor jsem vybíral podle zkušeností majitelů, 1,6 je slabá a má stejnou spotřebu jako 1,8, takže bylo rozhodnuto. Další jsem už psal.

spotřeba
8

Po městě 9 litrů Okresky 6,6 - 7,4 litrů Dálnice slušně 7,6 - 7,8 litrů (120-140km/h) Dálnice kalup plně naložený (150km/h) 9,6 litrů

hlučnost motoru
9

velice tichý, ozývá se po vytočení nad 4.000 resp. 4.500 otáček, ovšem velice příjemným zvukem

kvalita sedadel
9

velice pohodlná, včetně nastavování a bederních opěr

brzdy
9

brzdí pěkně, dobře se dávkuje brzdný účinek, za deště bacha, mokré kotouče v prvním okamžiku nebrzdí, řekl bych výrazněji než u jiných aut

zavazadlový prostor
8

slušný průměr, je potřeba se zamyslet nad skládáním batožiny, C-max má kufr do výšky, toho se dá chytře využít a naskládáte tam věcí


Více o modeluFord C-Max C214 (2003-2010)
Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce

Nová verze kompaktního MPV od Fordu má sice Sport v…

Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

 





Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…