Recenze

9 Majitel

Lexus IS LUXURY

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 89× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus IS, foto 1 Lexus IS, foto 2 Lexus IS, foto 4 Lexus IS, foto 5 Lexus IS, foto 6 Lexus IS, foto 7 Lexus IS, foto 8 Lexus IS, foto 9
Lexus IS, foto 10 Lexus IS, foto 11 Lexus IS, foto 12 Lexus IS, foto 13 Lexus IS, foto 14 Lexus IS, foto 15 Lexus IS, foto 16 Lexus IS, foto 17 Lexus IS, foto 18 Lexus IS, foto 19 Lexus IS, foto 20 Lexus IS, foto 21 Lexus IS, foto 22 Lexus IS, foto 23 Lexus IS, foto 25 Lexus IS, foto 26 Lexus IS, foto 27 Lexus IS, foto 28 Lexus IS, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Lexus Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:47000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 153 kroutící moment [Nm]: 252 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sportcar".

Lexus Is 250

Zacnem asi suto tym preco som sa pre toto auto rozhodol...
Koncom leta 2006 malo toto auto pe mna iba jedneho konkurenta
a tym bolo BMW radu 3 (o mercedese C som neuvazoval nakolko som ho pred kupou auta predal a vo vyhliadke bol prave novy model Cecka ktory sa vsak zacal vyrabat az pol roka po tom co som auto kupil este v uvahe bolo audi a4 quatro, ale aspon podla pocutia sa na Slovensku audi dost kradnu, este bol vo vyhliadke jaguar x-type ale nakolko sa vyraba relativne dlhu dobu nechcel som riskovat skory nastup noveho modelu.)

Na bmw sa mi nepacil interier, mali dlhe dodacie doby a podstatne vyssiu cenu vzhladom k vybave...

Nakoniec ostalo vo vyhlade iba toto auto a nakolko mali tento model na sklade mohol som si ho hned odviezt domov...

Priznam sa uvazoval som aj o dieslovej verzii tohto vozu, ale to som hned zavrhol nakolko ju nevyrabali s automatom...

Opisy interieru si odpustim pretoze to si vie kazdy pozriet z fotografii a prejdem rovno k pocitom s auta..
K intrieru asi len tolko ze priestor na zadnych sedadlach je podla testov v casopisoch stiesneny tuto vec neviem posudit pretoze ja vzadu nesedavam ale zatial sa mi nikto nijako zvlast nestazoval..(skor s mi zda ze ide o typicke novinarske kecy nakolko som ma prednedavnom moznost sediet vzadu v BMW M3 a tam sa mi zdalo este menej miesta ale mohlo to byt dane aj nastavenim prednych sedadiel v M3jke)..
Odkladacich miest je dostatok aspon pre mna napriklad sa mi paci ze ma auto v dverach ulozny priestor na flasky...


K jazde


Oproti bmw 3 ma lexus IS necitlive riadenie osobne som auto kupoval skor na pohodlny presun z bodu A do bodu B ako na vyblbnutie sa takze tato vlastnost mi na aute velmi neprekaza ale pri rychlej jazde v zakrutach moze tento cit niekomu chybat..
Na limite sa auto naklana potom pride mierna pretacavost ktora je vsak okamzite skorigovana stabilizacnym systemom. Pri zapnutom stabilizacnom systeme sa vsak stane ze okrem ocakavnej reakcie stabilizacneho systemu sa ozve este priserne pipanie co moze cloveka v kritickej situacii vyplasit..
Stabilizacny system sa da ciastocne vypnut vtedy Vam auto dovoli ist trochu do smyku zadnej napravy ale nikdy sa neda vypnut uplne.
Pri smyku s vyputym stabilizacnym systemom sa po skonceni drifu ESP samocinne zapne a treba ho znovu vypnut co moze sportovo zalozenym vodicom prekazat.

Zrychlenie 8,2s na stovku je vcelku dostacujuce ale privital by som lepsie povodne som mal vyhliadnuty model IS350 lenze ten sa ku nam do europy nedodava...

6 stupnova automaticka prevodovka radi v automatickom rezime hladko a pomerne rychlo...
Pre sviznejsiu jazdu je mozne ju prepnut do rezimu sport kedy drzi motor v otackach a neprerazuje v zakrutach na vyssi prevodovy stupen pokial to nie je nevyhnutne..


Pri pokludnej jazde automat v plnoautomatickom rezime pracuje dokonale (trochu nadsadene slovo) a dokonca aj v rezime sport pri sviznejsej jazde drzi vzdy spravny prevodovy stupen .

Ak si chcete jazdu "vychutnat" (aj ked toto auto nie je urcene na sportovu jazdu) da sa prepnut aj do poloautomatickeho (polomanualneho) rezimu a daju sa jednotlive prevodove stupne zaradzovat aj manualne a to bud klikanim paky prevodovky nahor a nadol alebo padlami pod volantom, avsak pri tomto rezime uz nepracuje prevodovka az tak hladko hlavne pri podradzovani na nizsi prevodovy stupen je niekedy citit trhnutie ale zda sa mi, ze s pribudajucim poctom kilometrov je to o cosi lepsie...

Prevodovka ma este rezim snow pre pripad ak sa s autom rozhodnete jazdit v zime avsak tento rezim som zatial nemal moznost si odskusat, nakolko v zime auto oddychuje v garazi...



Namietky mam ku komfortu jazdy na 18nast palcovych pneumatikach vyzeraju sice pekne a v zakrutach drzi auto lepsie ale na ukor jazdneho komfortu skratka auto nie je primarne urcene na nase "kvalitne" cesty niekedy mam pocit, ze na nase uzasne cesty nieje urcene ziadne auto :o)
Dalsou nevyhodou 18 palcovych kolies je to, ze je relativne lahke ich vdaka nizkej vyske pneumatik oskriet disky pri parkovani o obrubnik. Osobne by som pravdepodobne v dnesnej dobe volil radsej 17 palcove disky.




Aj napriek rozsialej vybave ma auto svoje nedostatky napr. auto nema inteligentne smerovky tj. ked kliknete na packu smeroviek nezablika smerovka 3krat, neda sa nastavit aby sa auto po rozjazde automaticky uzamklo, a po odchode z auta sa automaticky nesklopia spatne zrkadla to by som mozno prezil ale oni nejdu sklopit ani vyklopit ked je vypnuta elektrika v aute to znamena, ze ked ich zabudnete sklopit pred vypnutim motora tak musite zase spustat eletriku co je dost otravne...
Co je sak este horsie ze sa na aute nedaju nastavit svetla na celodenne svietenie to vie fakt vytocit hlavne ked to ci mate rozsvietene svetla alebo nie vam signalizuje iba mala kontrolka (otackomer a tachometer svietia rovnakou intenzitou ci mate svetla rozsvietene alebo nie)

V lexuse to vedia odstranit domontovanim nejakeho boxu ale myslim si ze by to mala byt samozrejmost a osobne nie som zastanca dodatocnych montazi..

Bluetooth handsfree je sice super ale niekedy vypadaval....odkedy som vsak vymenil mobilny telefon funguje bezproblemovo pridete do auta a pokial mate na telefone zapnuty bluetooth telefon sa automaticky pripoji k autu (prvy krat to vsak treba naprogramovat)
da sa zdvihat a skladat stlacenim tlacidla na volante. Cisla sa daju vytacat na displayi navigacie ale vytacanie nefunguje pocas jazdy (da sa to obist vytocenim cisla priamo na vasom mobinom telefone) ale da sa auto naprogramovat na nejakych 18 predvolenych cisiel potom stlacite iba tlacitko na paneli navigacie a vytaca vami zvoleneho cloveka.. pripadne mozete ovladat telefon aj hlasom (tuto moznost som vsak nikdy nevyuzil)

Navigacia sa neda ovladat pocas jazdy ani zakladne fukncie vraj "koli bezpecnosti" co je niekedy dost otravne hlavne ked chcete vyhladat najblizsiu benzinku tak musite zastavit na dialnici a to sa mi moc bezpecne nezda :o)
Obzvlast otravne je aj to ze ked chcete vidiet navigaciu musite suhlasit s nejakym disclaimerom ze sa budete venovat riadeniu a ze niektore veci mozu byt na mape zle .. ale ako sa mam venovat riadeniu ked musim klikat na disclaimer :o)
Este sa mi na navigacii zda ze ma trosicku komplikovane ovladanie ( asi bolo robene preludi s vyssou inteligenciou :o) )
V navode pisu, ze je mozne ovladat navigaciu aj hlasom avsak nikdy som sa o to nepokusal...mozno teda by sa hlasom dala ovladat aj pocas jazdy ale neviem si to moc dobre predstavit nakolko pracuje vo vsetkych moznych jazykoch ale slovencinu ani cestinu medzi nimi nenajdete ( nie, ze by bol problem v cudzich jazykoch ale moja anglicka vyslovnost je na urovni rumunskeho robotnika a mam obavu, ze by ma mal problem pochopit clovek nie to navigacny system :o) )
Navigacia ma aj funkciu ktorej nazov neviem ale odklana vas na alternativnu trasu v pripade dopravnej zapchy ale problem je ze niekedy Vas odkloni aj z trasy kde ziadna zapcha nie je.. pripadne je velmi zanedbatelna oproti obchadzke ktorou Vas system posle.




Auto ma aj svoje pozitivne stranky ale o tych neviem :o) ale nieco sa predsa najde
V prvome rade je to spolahlivost ktoru vsak neviem potrvdit nakolko ma auto zatial najazdene iba 35tisic km..
Dalsimi pozitivami su odhlucnenie interieru je fakt dobre...
Zvuk motora vo vyssich otackach aj ked niektorym sa zda tichy ale predsa auto bolo kupovane na pohodu...
vynikajuce bixenonove svetlomety s natacanim do zakrut..
Stmievanie vsetkych spatnych zrkadiel..

Cuvacia kamera s ukazovatelom drahy ktorou auto pri cuvani pojde s ukazovatelom natocenia kolies spolu s parkovacimi senzormi je to k nezaplateniu...

Pohodlne sedadla s pamatou ku kazdemu klucu...

Bezklucovy vstup a start je tiez dobra vec hlavne ked mate plne ruky...

Kvalita spracovania

Vynikajuce audio Mark Levinson so systemom Dolby digital, ktoreho kvality najviac vyniknu pri prehravani DVD audio diskov...

Dobra vec je aj automaticke zapinanie vnutorneho okruhu tj. ked pred Vami ide auto bez katalizatoru pripadne nakladak automaticky prestane pustat do interieru vzduch z vonkajsieho prostredia...
Bohuzial tento system nie vzdy funguje dokonalo ale aj tak dost sprijemni jazdu...


Neviem co by som este mohol dopisat ale ked ma nieco napadne urcite to sem pridam...Pripadne sa ma to mozete opytat na vsetky otazky ohladom tohto auta rad zodpoviem.


Silné stránky

Spolahlivost

Spotreba vzhladom k obsahu benzinoveho motora V6

Hladko radiaca automaticka prevodovka


Spracovanie Interieru

Vybava

Cena vzhladom k vybave

Audio sustava ma fakt vynikajuci zvuk a prehrava aj DVD audio...
je schopna prehravat aj DVDcka bezne ale to som vyuzil asi iba raz pri skusani...

Samostmievatelne spatne zrkadla

Vynikajuce bocne spatne zrkadla nevyzeraju sice najlepsie ale zase je cez ne naozaj perfektny prehlad o diani za vami

Automaticke zapinanie vnutorneho okruhu

Bezklucovy vstup a startovanie...

Pri vypnut motora sa volant automaticky zasunie aby sa pohodlnejsie vystupovalo a nastupovalo...

Pohodlne sedadla so sirokym rozsahom nastavenia s tromi ulozitelnymi poziciami do pamate a s pametou sedadla natavitelnou na kluc (tj. ked vstupujete do auta system zisti aky kluc mate pri sebe a podla toho nastavi sedadlo)
sedadla maju vyhrievanie aj ventilaciu

Bixenonove svetlomety






Slabé stránky

Makky lak po prvej navsteve umyvarky vznikne mnoho hlbokych skrabancov..

Nezmyseselne ovladanie navigacie (da sa na to zvyknut)

Navigacia sa neda ovladat pocas jazdy (na toto sa zvyknut neda)

Automaticky nesklopitene spatne zrkadla

Svetla sa nedaju nastavit na celodenne svietenie

Nema automaticke zamykanie po rozjazde

S niektorymi typmi telefonov handsfree obcas vypadava pri novom telefone to vsak uz nerobi
Telefon vypise cislo volajuceho ktory vam vola iba pri zastavenom aute...

Rychlo sa opotrebovavaju brzdove desticky

Nema automaticku rucnu brzdu (moj nazov :o) ) ako ma vacsina europskych aut s automatom cize pri rozjazde do kopca nepodrzi auto stat ani chvilku ale po pusteni brzdy sa vyda smerom dole kopcom (majitelia automatov vedia o com hovorim)

Mapa Slovenska 2008 ma pokrytie iba vacsich miest a hlavnych tahov. V pripade ciest do zahranicia za nemeckymi alebo rakuskymi treba menit navigacne DVD co je OK avsak pri vymene navigacneho dvd treba demontovat panel na stredovej konzole co je dost neprakticke a pri demontazi hrozi prasknutie tohto panelu.

pre niekoho mozno menej miesta na zadnych sedadlach

Svetly inerier sa relativne rychlo zaspini hlavne koberceky

A dalsich par veci vid popisane vyssie



Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ziadne okrem dva krat menenych brzdovych desticek a pravidelnych servisnych prehliadok..

Pocity so servisu su zmiesane.

V servise vas nepustia k autu co mne dost prekaza ale na druhej strane dostanete zdarma nahradne vozidlo vyssej triedy a auto vam zdarma umyju...
Cakacie doby na termin v servise su velmi kratke vacsinou Vas zoberu na druhy den po objednani co je velke plus..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Predajkyna ktora auto predavala nevedela o aute mnoho na druhej strane dala zlavu :o)
Uz tam nepracuje druhy predajca je OK...

Zoznam standartnej a doplnkovej vybavy

K vybave auto je vo full vybave okrem stresneho okna tj luxury pack plus multimedia pack a parkovacie senzory


Bezpečnosť a zabezpečenie
ABS (protiblokovací brzdový systém) s EBD (elektronická distribúcia brzdnej síly)
TRC (systém trakčnej kontroly)
VSC (riadenie stability vozidla)
BA (asistenčný systém bŕzd)
Airbagy:
- čelný airbag vodiča s dvojfázovým systémom
- dvojkomorový čelný airbag spolujazdca s dvoufázovým systémom, vypínatelný
- bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca
- Predné a zadné hlavové airbagy
- Kolenné airbagy pre vodiča a spolujazdca
Alarm s dvojitým zámkom dverí "Double Lock"
Bezpečná karoséria pohlcujúca energiu nárazu
Ochrana proti bočnému nárazu
Riadiaci panel pohlcující energiu nárazu
WIL predných sedadiel (Whiplash Injury Lessening - systém na ochranu krčnej chrbtice)
Bezpečnostné pásy:
- predné 3bodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu, výškovo nastavitelné
- zadné 3bodové bezpečnostné pásy (3x) s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu (vonkajšie sedadlá)
- optický a akustický výstražný systém pri nepripútaní vodiča a spolujazdca
Uchytenie detskej sedačky ISOFIX s horným upevňovacím bodom (2x vzadu)
Detská poistka v zadných dverách
Predné hmlovky zabudované v nárazníku
Halogénové svetlomety:
- s automatickým zapínaním a vypínaním pomocou svetelného senzoru
- s reguláciou dosahu svetla
Systém bezkľúčového nastupovania a štartovania "Smart Entry and Start"
Upínacie krúžky pre zaistenie batožiny v batožinovom priestore

Výbava exteriéru
16" 6-lúčové disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami 205/55 R16
Brzdové a zadné svetlá z LED diód
Systém osvetlenia vstupu pomocou LED diód
Vonkajšie spätné zrkadlo:
- elektricky ovládané a sklopné
- vyhrievané, s vypínacou automatikou
- so zmenou polohy pri zaradení spätného chodu
- s vodoopudivým povrchom
Predné bočné okná s vodoopudivým povrchom
Čelné a bočné bezpečnostné sklá s tepelnou izoláciou, tónované, so zvýšeným ochranným účinkom proti ultrafialovému a infračervenému žiareniu
Stierač čelného skla:
- s dvoma rýchlostnými stupňami
- s vyhrievaným miestom uloženia stieračov
Anténa zabudovaná do zadného skla

Výbava interiéru
6-stupňová manuálna prevodovka
Sedadlá s látkovými poťahmi
Tempomat
Audiosystém:
- tuner FM/AM s RDS
- CD prehrávač na 6 diskov kompatibilný s MP3 a WMA
- konektor pre prenosné audio zariadenia
- 13 reproduktorov
Automatická klimatizácia:
- oddelené ovládanie pre vodiča a spolujazdca
- aktívny peľový filter
- prepínanie uzavretého obehu vzduchu a prívodu čerstvého vzduchu (u IS 220d manuálne, u IS 250 automaticky)
Volant:
- trojramenný v športovom designe
- nastavitelný v dvoch osiach
- kožený povrch
- so vstavaným ovládaním audiosystému a multifunkčního displeja
- s riadiacim panelom absorbujúcím energiu nárazu
Palubný počítač
Multifukčný informačný displej
Ukazatel vonkajšej teploty
Štartovacie tlačidlo systému "Smart Entry and Start"
Optitronové meracie prístroje
EPS (elektrický posilňovač riadenia)
Elektricky ovládané okná
Stredová konzola so vstavanou odkladacou priehradkou, s 12 V zásuvkou, so zásuvkou na pripojenie externého prehrávača
Stredná opierka pre lakeť
Slnečné clony s osvetlenými kozmetickými zrkadlami
Úložné priestory:
- výklopné odkladacie priehradky v predných dverách
- odkladacie vrecká na zadnej strane predných sedadiel
- priehradky na dne batožinového priestoru
- príručná skrinka v palubnej doske, osvetlená a uzamykatelná
Popolníky vpredu a vzadu
Držiak nápojov zabudovaný vpredu v stredovej konzole
Háčiky na šaty vzadu



Výbava Luxury (naviac ku štandardnej výbave obsahuje)


Kožené sedadlá, vpredu elektricky nastavitelné, s vyhrievaním a ventiláciou, nastaviteľná bederná podpora
Sedadlá s pamäťou nastavenia

Bi-xenónové predné svetlomety s výsuvnými ostrekovačmi
I-AFS (adaptívne predné svetlomety)
Dažďový senzor
Samostmievacie vnútorné spätné zrkadlo
Samostmievacie vonkajšie spätné zrkadlá
Elektricky nastaviteľný volant v dvoch osiach (výškovo a pozdĺžne)
Elektrická zadná slnečná clona s automatickým vysúvaním a spúšťaním
Osvetlenie prahov predných dverí
Obloženie interiéru drevom

Multimediálny a navigačný systém
7" dotyková obrazovka
Navigačný systém DVD
Pripojenie mobilného telefónu pomocou Bluetooth® s ovládaním na volante
Audiosystém Mark Levinson® so 14 reproduktomi
Prehrávač na 6 diskov DVD s digitálnym priestorovým zvukom 5.1
Parkovacia kamera
Hlasové ovládanie (navigácia-audiosystém-klimatizácia-telefón)



 


Přidat názorDiskuse: Lexus IS LUXURY

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Lexus IS



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatial bez problemov dufam ze to vydrzi

praktičnost
9

Neda sa to jednostranne hodnotit do kufra toho moc nedate ale zase sa pohodlne odveziete.. Vdaka velkosti auta je trosku tazsie manevrovanie v meste ale da sa na to zvyknut

prostornost
9

Kedze nesedavam vzadu tak mam priestoru dost :o) Odkladacie priestory su relativne dobre riesene, auto vsak nema napriklad drziak na okuliare co mi vsak neprekaza nakolko okuliare nepouzivam ale tento problem sa da relativne lahko vyriesit

jízdní vlastnosti
9

Vhladom k tomu naco je auto urcene si myslim ze su dobre s autom sa da ist aj sviznejsie dobre drzi stopu v zakrutach ma sklony velmi miernej pretacavosti a ma trosku agresivny stabilizacny system kotry sa vsak da ciastocne vypnut

jízdní komfort
8

Na kvalitnych cestach vynikajuci avsak na rozbitych cestach je citit nerovnosti mozno aj vdaka 18 palcovym diskom. Inak je auto vyborne odhlucnene a je prijemnym spolocnikom na dlhsie cesty.

provozní náklady
8

Servisne prehliadky nie su v cene auta po 15tisic km vyjde na 5000skk a po 30tisic vyjde zhruba na 9tisic skk

náhradní díly
7

Zatial tazko povedat ale vymena prednych a zadnych brzdovych platniciek (desticek) vysla aj s robotou na 12000 skk

výkon motoru
9

Vzhladom na vyuzitie auta Ok ale prijal by som radsej verziu IS 350 (306 koni)

spotřeba
10

Vzhadom k obsahu benzinoveho motora V6 excelentna priemer mam 8,8 prevazne po meste.. Mimo mesta sa da jazdit aj pod 7litrov ale to uz chce relativne velke krotenie sa dokonca sa mi raz podarila spotreba aj okolo 5,5 litru ale to uz s normalnou jazdou ne

hlučnost motoru
10

Kym nie je vytoceny do vysokych otacok ani o nom neviete dokonca ani pri rychlosti okolo 200km/h

kvalita sedadel
9

Dobra maju horsie bocne vedenie ale inak su pohodlne s vyhrievanim aj chladenim, maju siroky rozsah nastavenia a pomerne lahko sa da najst idealna pozicia za volantom. Ich pozicia sa da nastavit do pamate dokonca sa daju naprogramovat na kluc cize ked sa

brzdy
8

Brzdia dobre a nemaju ani nejaky extremny sklon k vadnutiu maju brzdovy asistent tj. v nudzovej situacii system rozozna ze potrebujete prudko brzdit.. Trosku viac sa opotrebovavaju brzdove platnicky (desticky) ale je to dane jednak stabilizacnym systemom

zavazadlový prostor
8

Tazko hodnotit nakolko ho nevyuzivam :o) ale pre mna je na dovolenku aj na nakupy absolutne postacujuci samozrejme nechodim stanovat ani raftovat a tiez v aute eprevazam skrine ani nabytok :o)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…