Recenze

10 Majitel

Lexus IS F 311 kW/423 k

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus IS, foto 1 Lexus IS, foto 2 Lexus IS, foto 3 Lexus IS, foto 4 Lexus IS, foto 5 Lexus IS, foto 6 Lexus IS, foto 7 Lexus IS, foto 8
Lexus IS, foto 9 Lexus IS, foto 10 Lexus IS, foto 11 Lexus IS, foto 12 Lexus IS, foto 13 Lexus IS, foto 14 Lexus IS, foto 15 Lexus IS, foto 16 Lexus IS, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Fko Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4969 výkon [kW]: 311 kroutící moment [Nm]: 506 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4,8 maximální rychlost [km/h]: 270 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11,4

Popis vozu

V mém výběru bylo vlastně jen jedno auto. Porsche 911. Tak proč jsem nakonec skončil u IS F? Moje předchozí auto byl Lexus IS 250, výborné, tiché, spolehlivé auto s příjemným interiérem super výbavou, šestiválcem a super spotřebou. Tak nějak jsem se s ním těžko loučil a proto jsem rád, že se mi ho podařilo střelit bratrovi a tedy ho můžu každý týden aspoň vídat :) Skoro rok jsem hledal pěkné Porsche 911 v generaci 997. Nepodařilo se. V mojí cenové relaci se nacházelo pár kousků v ČR, které jsem si obešel, projel se a zůstal v šoku, co se v našich bazarech vyskytuje. Velké zklamání nastalo po projížďce jedné 911 v autobazaru blízko Prahy. Auto vypadalo hezky, kilometry v pohodě v automatu. Podmínka přítelkyně, že teda jako ať si splním sen, ale ať je to v automatu, na boxsteru v manuálu mi nechce jezdit a další auto na dvorku s kterým budu jezdit jen já a ještě tedy možná tchýně (ta má zase opačný problém - v automatu neumí jezdit:) není třeba. Po vyjetí z bazaru mě nejdříve zarazila olejová skvrna na místě, kde auto stálo, že prý je to stará skvrna přesvědčoval mě bazarista :) No budiž, ale radši si zajedu na diagnostiku na Prosek. Po cestě jsem si prověřoval servisní záznamy. No bohužel zde bylo hluché místo asi 4 let a 40 tis km. Nikde v Porsche ani ťuk. Ani pohádka o neautorizovaném servisu nezabrala, taky nikdo nic nevěděl. (Buď si tedy majitel nepamatoval ten servis, nebo oni jeho v servisu a nebo to bylo s prominutím prasátko, co tam nikdy nebylo. Po diagnostice v Porsche, kde jsem to měl domluvené přes známého bych se přikláněl spíše k druhé variantě, ale o tom ještě dále... Další vtipná věc byla, že auto nechtělo řadit. Zatuhlá táhla to se může stát, u této generace, bohužel chudák neinformovaná dcera bazaristy to nevěděla. Po rozhýbání páky a táhel už auto řadilo, ale prehistorický tiptronic původem ještě z mercedesu byl otřesný a úplně devalvoval celé auto, možná pomalost řazení byla způsobena, tím že ona převodovka nebyla v dobré kondici, nevím nemůžu posoudit, jel jsem jen s PDK též v generaci 997 a to je úplně jiná liga - bohužel pro mě už nedostupné ročníky. Po nejzákladnější diagnostice na Proseku mi bylo sděleno následující: netěsnost mezi motorem a převodovkou (nová převodovka 300k), únik oleje z převodovky, třeba vyměnit oba zadní tlumiče (100k), třeba všechny pneu vyměnit (30k), třeba novou geometrii, oleje, filtry, nové brzdy (50k) Jinými slovy auto by mě pak mohlo vyjít na cca 1,6 mega a to už bez DPH může mít člověk dvouletou generaci 991. Po prohlídkách pár dalších kousků (vraků) jsem si řekl, že takhle ne. Na mobile.de toho moc nebylo. Zhruba půl roku mi hledal kamarád co vozí auta v Itálii, jednou už to vypadalo nadějně, ale bohužel ta byla hned fuč. Nakonec jsem si řekl, že si na jedno novější (generaci 991) počkám až budu starší, moudřejší a hlavně bohatší :) Ještě chvíli jsem si říkal, že tedy půjdu do boxstera od roku 2012. Bohužel ceny si to auto drží neskutečně a 911 je 911. Nakonec rozhodla dobrá zkušenost se značkou Lexus, v servisu Lexusu mi potvrdili, že spolehlivost Fka je vynikající a na svezení je to pecka. Osobní zkušenost mi to jen potvrdila. Neskutečný zvuk. O 100 Nm větší točivý moment než u M3 obdobné generace. Osmistupňový automat sází kvalty za 100 ms jedná se tedy o jeden z nejrychlejších automatů na světě. Obligátní kovové páčky jsou u volantu. Osobně je moc nepoužívám. Abych pravdu řekl nemám, tak rychlé reakce abych nepřeřadil moc brzy nebo naopak moc pozdě. V testech těchto aut často jako přes kopírák kritizují stísněnost interiéru. Někdy mám pocit, že to napíše jeden redaktor a další už to kopírují. Osobně si myslím, že je to věc vkusu. Mě se obepínající interiér se zvýšeným pontonem naopak líbí. Sedačku si nastavím bez problémů a nikdy jsem neměl pocit se svými téměr 180 cm, že kdybych měřil o deset centimetrů víc, tak budu mít problém. Mírně vyšší posaz mi např. oproti Audi A5 taky vyhovuje. Já osobně jsem si IS 250 koupil na základě zkušeností jednoho majitele zde na mojeauto - myslím, že byl z Prahy a měl vínově červený kousek. Jeho recenze mi dala více než deset recenzí od koupených koncernových pisálků. Recenze na mojeauto mě zase odradila od Audi RS4. I když 4kolka by se mi v zimě hodila více :)

Silné stránky

silný motor - o tom se rozepíšu trochu více, tichý v nízkých otáčkách, použitelný i na dlouhé trasy, točí do 6800 otáček, na takto sportovní motor by mu možná slušelo točit do 7800 otáček :), ale zase je to možná o spolehlivosti. Na youtube jsou videa tunerů, kteří s kompresorovými motory točí 9000 otáček, takže když se chce je možné si motor poladit :) Zvuk se mi moc líbí a ve vyšších otáčkách má přímo chuligánský projev. Těď frčí oturbené šestiválce, které musí zvuk pouštět do repro nebo přes rezonátory. A z toho je mi smutno. Ani jednou jsem si neřekl, že by mi nestačil výkon. Už tak je problém přenést uvedený výkon na pouze zadní kola. Auto si občas na mokru zahrábne i ve 120. Ještě se musím opřít o oturbené motory. Často jezdím s A5 2.0 TFSI člověk šlápne na plyn na křižovatce sekundu nic a pak se teprve rozjede, točí do 5 ti tisíc. zvuk nuda. Něco podobného dávat do sportovních aut neuznávám. Skoro stejný motor je v GTi a prostě nuda. Nechápu to. Ani laděný výfuk tomu nepomohl. Prostě mi přijde normální si pro výkon přijít do horní části otáček, navíc mě to baví :) Kecy typu, že odspodu tolik netáhne, a že jede až od cca 4000 otáček? no tak si kup TDI, nebo turbo, toto je sportovní motor ten chce do otáček, při plném plynu si auto podřadí klidně o čtyři stupně od 3600 otáček se otevře druhá klapka sání a je to peklo :) Osobně jsem četl kritiky, že v nízkých otáčkách má motor nevýrazný projev, troufám si tvrdit, že pokud by autor jel na delší cestu, tak by mluvil jinak a v c63 amg by mu praskla hlava. Při 160 kmh točí auto nějakých 2600 otáček prostě pohoda :) Tiché cestovní GT. V rychlosti kolem 100 kmh stačí na dálnici prošlápnout plný plyn a lidi v pravém pruhu nechápou, co je to předjelo za Hyundai :) a na 500 m do kopce tam na horizontu máte 200 kmh. Prostě zábava :)

lineární atmosférický osmiválec

super zvuk - už popsáno výše, nicméně na zvuk atmosférického boxera v Porsche Boxster 2,5 r.v. 97, ten má různých otáčkách různé druhy zvuku a prostě ho cítíte za zadkem :) Je pravda, že zvuk 911 gt3 rs je ještě zase trochu dál, nebo carrera GT, no škoda, že Lexus nevyužil svých znalostí z LFA, kde dosáhl se svým božským desetiválcem na vrchol toho co pravý petrolhead potřebuje k orgasmu :) Škoda, že takový motor nedali do něčeho co bychom jako běžní smrtelníci mohli někdy projet.

pěkný exteriér - vše je o osobním vkusu a osobních preferencích, ale mě se design auta líbí, přijde mi nadčasový, dvě koncovky výfuku nad sebou můžou být pro někoho kontroverzní, ale mě se líbí. Někdo píše o tuningovém vzhledu někdo o nevýrazném vzhledu. Vzpomínám si, jak jsem ho poprvé viděl naživo zhruba před 7 lety a byl jsem z něj ohromený, říkal jsem si wow a nikdy by mě nenapadlo, že tohle tenkrát 2,2 milionové auto budu někdy vlastnit :) Osobně se mi hodně líbí M3 e46 a M3 další generace, úplně nejvíc nejhezčí je Audi RS 5, to minulé generace Silvův nejkrášnější výtvor jeho života, jak ho sám označuje. Upřímně ten poslední model je jako by to faceliftovali někde v Koreji :) No a s tím turbem tomu dali na zadek. Jsem zvědavý jestli BMW a Audi půjdou cestou ubírání válců a přidáváním počtu turba, jedno turbo, dvě turba, tři turba, elektrická turba, kompresor a turbo... lepší reproduktory, laděné výfuky, rezonátory, klapky, ekvalizéry a podobné berličky.

cena/výkon

spolehlivost

kvalitní interiér - nic nevrže, neskřípe, kvalitní materiály, optitronové budíky, výborné sedadla co podrží a navíc jsou pohodlná, výkonná klimatizace, dotykový displej, výbava plná

levný provoz ve srovnání s obdobnými vozy

super audio Mark Levinson

radarový tempomat - u něj se mi líbí, že velikost vzdálenosti od přede mnou jedoucího auta lze nastavit jednoduchým tlačítkem. (3 předvolené vzdálenosti)

dotykový displej - nechápu, že novější auta mají všemožné touchpady, kolečka pro jejichž ovládání musí člověk pomalu zastavit, třeba u Audi ty tři kolečka to je na mě moc :) Nejnovějsí Mercedes S je se složitostí infotainmentu a touchpadem taky na štíru. Chcete si něco nastavit no bohužel je potřeba zastavit a najít v návodu nebo musíte mít spolujezdce, který 20 minut zkouší a hledá, ale člověk 50 let plus co se nekamarádí s počítačem to prostě vzdá... A to mi přijde úplně zcestné.

spotřeba na dlouhé trasy - dlouhodobě mám 11 l, delší trasy jezdím za 10 l při častém překračování rychlosti o 10 až 20 a někdy víc :) kmh
dodržování rychlosti je za 9 l
podle mě na 5 litr úplně super, jak říkám auto není tak závislé na stylu jízdy jako turbo motory.
Výborný je 8. rychlostní stupeň na dálnici. Při 130 kmh auto točí jen 2 tis otáček. Při 180 kmh je auto na 2900 otáčkách viz. foto v galerii.

Slabé stránky

Image značky auta vhodného pro nudného zubaře, nebo účetního

nedají se sklopit sedačky

pohon jen zadní nápravy

v zatáčkách je cítit hmotnost

osobně by mi vyhovoval na volantu otočný ovladač hlasitosti zvuku na rádio, to zas musím pochválit v A5, aby mi někdo neřekl, že jsem zaujatý koncernem :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

C K Brno Ivanovice u Globusu
výborný servis, velká vstřícnost, pan Špinka a jeho kolega oba profíci. Jen objednávat delší dobu dopředu, drahé brzdové desky a kotouče, lze řešit. S autem najeto 30 tis a max spokojenost měněn jen olej, filtry a provozní věci, navíc snad jen žárovka ve světle, vždy když je něco na výměnu, ukážou přímo na zvedáku, elektronická servisní knížka a km nevím, že by se daly obejít

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukromá osoba, fanda, vše v pohodě

 


Další vozy Lexus IS



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

pouze žárovka v xenonech, jinak brzdy a provozní kapaliny

praktičnost
4

nedají se sklopit zadní sedačky, menší kufr

prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
5
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
4

Více o modeluLexus IS GSE20/USE20 (2005-2013)
Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl? Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?

Lexus nabízí sedan střední třídy IS ve sportovně laděné…

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

 





Blesk.cz

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy nebo se jen tak uprostřed zimy povalovat na pláži? To…

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v nástrahách futuristické Evropy

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v…

Třetí díl z plánované heptalogie mladé britské autorky Samanthy Shannon je na českých knižních pultech. A…

 

iSport.cz

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé čínské fotbalisty

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé…

Slavia se dohodla s Čínskou fotbalovou asociací, že v Edenu vytvoří první centrum pro trénink čínské mládeže v…

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice a práci vyhazovače

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice…

Díky práci vyhazovače v Londýně se probojoval do nejprestižnější MMA ligy UFC. Kariérní cesta Karlose Vémoly je…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…