Recenze

martin23 (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Lexus IS Luxury

9,74 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus IS, foto 1 Lexus IS, foto 2 Lexus IS, foto 3 Lexus IS, foto 4 Lexus IS, foto 5 Lexus IS, foto 6 Lexus IS, foto 7 Lexus IS, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Woody Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:104000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 24 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 153 kroutící moment [Nm]: 252 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 398 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Auto jsem koupil v Auto Duba v Praze, v červnu 2010, s 35000 najetými kilometry. Jezdilo v Německu, odkud mi ho v Dubovi zařídili přes místního dealera Lexus. Bylo v perfektním stavu, jako nové - interiér, lak i motor, technika.

Moje cesta k IS byla docela dlouhá, dlouho jsem přemýšlel, jaké auto koupit, a potom vybíral. Postupně jsem přišel na to, že mě moc neuspokojí VW/Škoda, protože jsem vlastnil Seat Toledo druhé generace, a ani nejnovější auta od VW nebyla od mého Seatu moc rozdílná (pokrok byl z mého pohledu malý). Kandidáty tedy nakonec byly prémiové značky: BMW 3, BMW X1, Audi A4 a Lexus IS. Přemýšlel jsem o novém i lehce ojetém.

Jako první jsem se byl projet v salonu Lexusu s IS 220d. Auto mě uchvátilo svojí luxusností vevnitř - pohodlné sedačky, spoustu elektroniky a pohodlí. Líbil se mi také trochu sevřenější interiér, v IS jsou menší okna a výhled než v jiných autech - za to bývá kritizovaný, ale mě se to spíš líbí, cítím se bezpečněji.

Špatný pocit jsem ale měl z jízdy - ten dieselový motor táhne silně v rozmezí pár stovek otáček, jinak je dost mrtvý. Nepomohla ani podivná spojka, která zabírala v úplně spodní poloze a zajistila mi pár chcípnutí :-) Špatný dojem jsem měl také ze sportovnějšího podvozku a větších 18' kol (byla to verze Sport/Dynamic), dost to drncalo na sebemenších hrbolech.

To auto bylo zkrátka podivná kombinace sportu, luxusu a naftového motoru :-) Sám si rád občas střihnu sportovnější jízdu, ale jinak preferuju spíš komfort a silný motor na předjíždění před tvrdým podvozkem a podobnými vychytávkami. Hodně jsem také chtěl automat, kvedlání už mě přestalo bavit.

Byl jsem se projet také s BMW X1 v manuálu i v automatu (2.0d a 2.3d) a v Audi A4 v 2.0 TDI CR:

X1 je sympatické auto, vyšší posaz je fajn a přitom drží na silnici jako přibité. S automatem bylo i hodně pohodlné, navíc ten diesel od BMW je skutečně agilní. Nevýhody jsou nejhorší interiér z celé trojice (vedle Lexusu je to skutečně chuďas, pokud si hodně nepřiplatíte), hlučný motor (je to místy jako v motokáře a ne v autě za milion). Také to byla čerstvá novinka, takže se dalo koupit v podstatě jen nové (tedy vyšší cena).

A4 je také velmi dobré auto, ale s automatem už hodně drahé, nové i ojeté. Navíc už je dneska takové všední, má ho každý a design pro mě nebyl bůhvíjaký. Za jakoukoliv lepší výbavu si tam také velmi štědře musíte připlatit.

Pak jsem se byl projet ještě s Lexusem IS 250 v automatu, a byla to paráda :-) Na konec rozhodly asi tyto faktory:

- Dostupnost lehce ojetých IS za dobrou cenu
- Design - nevšední, neokoukaný, líbil se mi nejvíc z celé trojice
- Nevšednost - a tím pádem také menší zájem zlodějů
- Luxus, motor, zkrátka je to dobré auto - víc se rozepíšu níže

Lexus IS není u nás moc rozšířené auto, proto není ani na internetu moc informací od lidí, kteří s ním mají zkušenost. Proto jsem si slíbil, že to i sám pomůžu zlepšit :-)

Můj Lexus IS 250 má maximální výbavu Luxury, celá specifikace se dá najít třeba na stránkách Lexusu. Uvedu jen to nejdůležitější:

- Kožené sedačky, dřevěné obložení
- Audio systém Mark Levinson s CD changerem a ovládáním na volantu
- 17' litá kola
- Navigace s mapami celé Evropy
- Bluetooth hands-free (s iPhonem funguje perfektně)
- Bezklíčové nastupování, startování tlačítkem, osvětlení při nástupu
- Bi-xenony s natáčením v zatáčkách
- Elektronicky ovládané sedačky+volant s pamětí pro tři různé řidiče
- Samostmívací zpětná zrcátka
- Parkovací asistent se zadní kamerou
- Dešťový senzor
- Tempomat
- Automatická klimatizace, zrcátka a okna v eletrice (to je asi samozřejmé)

U dealera jsem si nechal dodělat ještě automatické celodenní svícení a zamykání auta po rozjezdu, což tyhle první modely neměly.

Disclaimer: V této recenzi se snažím hlavně popsat, jak jsem vybíral, a auto, které jsem si vybral. Neříkám ale, že si každý musí vybrat stejně jako já, na trhu je spoustu možností a každému vyhovuje něco jiného.

Silné stránky

Motor - atmosférický šestiválec s 200 koni, jehož síla graduje ve vysokých otáčkách (kde má také krásný zvuk). Díky automatu je navíc všechen výkon skrz rychlé podřazení okamžitě dostupný (pouhým stiskem plynu). Na silnici je obvykle jen málo silnějších aut, což už si ověřila leckterá oktávka snažící se mě předjet v kopci ;)

Motor bohatě zvládá rychlé předjíždění kdekoliv, pružné zrychlení ve městě, zároveň ale standardně dokáže být neslyšný a klidný ve standardních provozních otáčkách, které mu automat dává (1500-2000). V podstatě v jakýchkoliv otáčkách však dokáže slušně zatlačit do sedaček :)
Zároveň je to však atmosféra, takže v případě opravdové potřeby výkonu je ho potřeba dostat podřazením aspoň na 4500 otáček = pořádně prošlápnout plyn. To si v některých recenzích asi moc neuvědomovali, on ten plyn tu má také dno trochu níže než v jiných autech. Hlavně když je někdo zvyklý na diesel, tak toto je jiné - já nejsem zaměřený proti dieselům, ale vždycky jsem jezdil spíš s benzinem, takže jsem na podobné chování zvyklý (naopak mi přijde divné, když u dieselu s otáčkami klesá výkon).

Automatická převodovka je tu rychlá a velmi dobře sžitá s autem (šestistupňová), toto zařízení se navíc asi nejlépe hodí právě pro atmosférické benzinové motory - u X1 v dieselu automat při kick-downu někdy zbytečně podřazoval do vyšších otáček, čímž ale subjektivně klesl výkon a stoupla hlučnost a spotřeba :-)
V IS je dostupný také sportovní režim převodovky i možnost částečně manuálního řazení - můžete si podřazovat pádly nebo řadící pákou, ale občas vám do toho automatika stejně zasáhne. Stejně to ale využívám v podstatě jen pro brždění motorem při jízdě z delšího kopce, na lehčí sport v zatáčkách stačí sportovní režim automatu.

Komfort a bohatá výbava - velmi pohodlné sedačky, robustní interiér a spousta výbavy, která usnadňuje život (viz výše). Motor je velmi tichý, na slušné dálnici slyšíte v podstatě jen šum větru, což velmi zpříjemňuje cesty na dlouhé vzdálenosti, kterých mám hodně. Vůbec pro dálnice je to výborná volba - ticho, tempomat, pohodlí... Jedete si 150 ani o tom nevíte, posloucháte hudbu, tempomat a automatika se stará o vše a cesta příjemně ubíhá. Toto bohužel neplatí pro tankodrom jménem D1 ;)

Po zkušenostech s odhlučněním v IS už mi přijdou hlučné nejen diesely, ale dokonce i některé benziny (třeba 1.2 HTP). Po přesednutí typicky do VW/Škody/Seatu se také cítíte vyloženě o třídu níž, vše tam pak působí tak nějak hrubě a nedodělaně :-)

Co se týče výbavy, japonské automobilky jsou už v základu vždycky hodně štědré. Díky absenci příplatků tak Lexus obvykle vychází ve srovnatelné výbavě levněji než BMW/MB/Audi, kde si kvůli příplatkům spoustu věcí radši nedopřejete :)

Značka - nemá ten snobský odér jako BMW/MB/Audi, ten mi ale právě nebyl moc sympatický. Lexusů je u nás také dost málo, takže se jedná o nevšední auto, což mi vyhovuje.

Vzhled - designově se mi IS už od uvedení této série moc líbil. A i po koupi se mi líbit nepřestal.

Slabé stránky

(Ne)praktičnost - nedají se sklopit zadní sedadla, je tam pouze průvlak na lyže. Tato funkcionalita se navíc nedá ani doplnit/připlatit. Pro mě osobně to není takový problém, moc věcí nepřevážím, jen občas nějaká ta krabice z Ikea (což už teď tedy nejde). Ale ve spojení s průměrně velkým, spíše hůře přístupným kufrem, to bude asi pro leckoho blocker, spoustu věcí do toho auta prostě nemáte šanci nacpat.

Neměli byste se také nechat moc zmást tím, že má IS čtyři dveře - nejpohodlnější je pro přepravu 1-2 lidí, tam exceluje (což mě se hodí, víc převážím zřídka). Vzadu je prostor ale trochu nižší kvůli svažující se střeše a také zde není příliš místa na nohy - podle mě je to o něco horší než v oktávce. Zkrátka, IS není rodinným vozem.

Vhodnost na zimu - jezdím ve městě nebo po dálnicích a silnicích I. třídy a zde nejsou v zimě žádné problémy (samozřejmě je třeba mít zimní pneu). Jinak je ale třeba myslet na to, že IS má náhon na zadní kola a přední nárazník je umístěn docela nízko, takže to není na žádné zimní rodeo:

- Může se stát, že zůstanete viset v namrzlém kopci, který předokolky (byť s potem v tváři) vyjedou. Mně se to ještě nestalo, ale zatím jsem s IS nebyl nikde pořádně v horách.
- Na kluzkém povrchu se po přidání plynu v zatáčce snadno dostanete do smyku. Elektronika to obvykle snadno vyrovná, ale je potřeba si na toto chování zvyknout a trochu si ho uvědomovat. Mně se toto stalo dokonce v létě v dešti při najíždění na dálnici, kde jsem trochu víc stiskl plyn, převodovka podřadila na vyšší otáčky a vyhodilo to zadek do smyku (což pak elektronika vyrovnala) - bylo to jen jednou, jinak i na mokrém povrchu v těchto situacích v pořádku, takže si to vysvětluju nějakou nešťastně vysokou hladinou vody na tom konkrétním místě.

Spotřeba - na to, že mám šestiválec 2,5 litru, je IS poměrně úsporné auto, ale není to samozřejmě žádný diesel. Při standardní rychlé jízdě mimo město (cca 100-110 km/h) s předjížděním si bere 7,5-8 litrů benzinu, na dálnici kolem 150 km/h 8,5-9 litrů. Horší je to ve městě - při lehkém pražském provozu je to 10-11, při větších kolonách klidně 13-15. Kilometrově těch kolon ale není zase tolik, takže se to dá.
Nevěděl jsem ani, jestli to jsem psát jako nevýhodu - věděl jsem do čeho jdu, když jsem ho kupoval :-) Je to daň za ticho v autě a téměř bezúdržbový typ motoru (žádné turbo).

Podvozek - vyšší Lexusy mají adaptivní nastavitelný podvozek, což bych uvítal hlavně na D1 a na silnicích nižších tříd, tam IS i kvůli velkým kolům docela natřásá. Málo platné, to auto je dělané na německé silnice :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, ale na standardní prohlídky bych chtěl využít spíš servis Toyoty. Nechci platit za nový olej v hodinové sazbě 1700 Kč + DPH ;)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak už jsem psal, IS mi dovezl Auto Duba z Německa. Vždycky je to o konkrétním člověku, u mě byla zkušenost taková průměrná - napřed mi hodně napálili cenu a musel jsem zatlačit, potom přišlo mnoho nesplněných slibů v jednotlivostech týkajících se třeba dodělávek na autě. Jakmile jsem ale dal najevo nespokojenost, prodejce se snažil dát vše rychle do pořádku k mé spokojenosti.

A hlavní věc: auto je kvalitní, jak slibovali. Takže celkově spokojenost. Velká výhoda Auto Duba také je, že když máte auto od nich, můžete k nim jezdit zdarma do myčky (s neinvazivními kartáči). Já bydlím kousek, takže toho poměrně využívám.

 

Novinky v recenzi

9.3.2012 15:35

Bez poruch

Jinak jezdím zatím pořád bez poruch, je to neuvěřitelně spolehlivé auto (klep klep).

9.3.2012 15:34

Zkušenosti ze zimy

Musím říct, že jsem schopnosti IS na horách trochu podceňoval. Tuto zimu jsme jeli do hor na chatu ke kamarádovi, a IS se vyškrábal až nahoru.

Podle mě je to kombinací širokých zadních kol (245), automatické převodovky (je možné velmi snadno plyn dávkovat, díky tomu se nezahrabete) a režimu Snow, který zabraňuje protáčení kol a ještě zlepšuje práci s plynem.


Další vozy Lexus IS



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Neni nad Japonce. Behem 4 let jedina porucha - odesel senzor na vysku svetel.

praktičnost
5

Viz recenze

prostornost
5

Viz recenze

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9

Maximum, s adaptivním podvozkem by to byla 10.

provozní náklady
5

Spotřeba je na objem ještě docela dobrá. Servis Lexus ale také není zrovna levný.

náhradní díly
9

Drahe jako cert a druhovyroba moc neni.

výkon motoru
9

Je treba tocit, ale pak to stoji za to.

spotřeba
7

Viz recenze

hlučnost motoru
10

Tichounky.

kvalita sedadel
8

Chybí pouze horizontální nastavení opěrek hlavy.

brzdy
6

Po delsi zkusenosti s autem jsem snizil hodnoceni. Mohly by mit razantnejsi nastup, clovek musi trochu vic zatlacit.

zavazadlový prostor
5

Více o modeluLexus IS GSE20/USE20 (2005-2013)
Lexus GS 300 Lexus GS 300

Je tomu již více než 10 let co se řídící pracovníci v…

Lexus - Pozor, přichází konkurence Lexus - Pozor, přichází konkurence

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat…

 





Blesk.cz

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený ret, monokl a páchla močí, vypověděla zdrcená babička

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený…

Šestiletou Valerii policie hledá už dva měsíce, nezvěstná je ovšem mnohem déle. Co se s holčičkou, o kterou se…

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky narušila polonahá aktivistka s trnovou korunou!

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky…

Takový rozruch chrám sv. Víta nepamatuje! Úterní večerní mši kardinála Dominika Duky totiž narušila aktivistka…

 

iSport.cz

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde o příští sezonu?

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde…

Jihoafrické běžkyni Caster Semenyaové hrozí, že přijde o většinu příští atletické sezony. Mezinárodní atletická…

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní trefu za Buffalo

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní…

SOUHRN | Útočník Martin Nečas premiérovým gólem v NHL nezabránil prohře Caroliny na ledě Tampy Bay 2:4. Brankář…

 

Reflex.cz

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co má teď lucemburská politika společné s tou českou?

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co…

Ve stínu českých senátních a bavorských zemských voleb u nás o víkendu zůstaly volby v nejbohatší zemi Evropské…

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme na ně uvést varování, aby se neužívaly vnitřně, tvrdí Okamura

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme…

Poměrně neobvyklý problém musí v těchto dnech řešit SPD, respektive Tomio Okamura. Odznáčky mohou být pro…