Recenze

majkyD (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Lexus IS IS250

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus IS, foto 1 Lexus IS, foto 2 Lexus IS, foto 3 Lexus IS, foto 4 Lexus IS, foto 5 Lexus IS, foto 6 Lexus IS, foto 7 Lexus IS, foto 8
Lexus IS, foto 9 Lexus IS, foto 10 Lexus IS, foto 11 Lexus IS, foto 12 Lexus IS, foto 13 Lexus IS, foto 14 Lexus IS, foto 15 Lexus IS, foto 16 Lexus IS, foto 17 Lexus IS, foto 18 Lexus IS, foto 19 Lexus IS, foto 20 Lexus IS, foto 21 Lexus IS, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Lex Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:225000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 153 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

V úvodu bych rád začal s tím, jak jsem se vůbec k autu dostal a pokusím se to co nejvíce zkrátit (případně přeskočte). Před rokem, tedy v létě roku 2016, pomalu končila studentská léta a práci jsem dostal asi 270km od města, odkud pocházím. Na občasné dojíždění mi tedy přislo rozumné sáhnout po něčem pohodlnějším, než byla Corolla TS, která je sice na okreskách jako doma, ale na dálnici by to nebylo příjemný jak pro mě, tak pro ni a navíc při dálničních rychlostech žrala jako tank. Favoritem byla Mazda 3 (2G), Civic 7G či Toyota Auris - prostě japonec, 5 dvěří a hatchback kvůli odklápění sedaček na převážení větších věcí.
Potom si dva kamarádi kolem mě koupili 6ti válcové benzíny (Lexus GS300 a BMW e90 330i) a najednou jsem měl brouka v hlavě ... GSko (3. generace) se mi po vizuální moc nelíbí, hlavně rozdvojená přední světla, která jsou díky koncernu zase zpátky ve hře a BMW i když motorově bez jakékoliv výtky, na mě v interiéru působilo dosti spartansky. Další kamarád mi tedy po diskuzi o autech, kdy jsem s mým broukem v hlavě otravoval myslím si spoustu lidí nabízel IS250ku, která jezdí k němu na servis, v perfektním stavu, krásné perleťové barvě, ale za cenu, která byla dosti přes limit v té době ještě studenta a taky je to sedan, kde se nedaj sklápět sedačky a já přece potřebuji vozit každej druhej den plazmovku se 150cm žejo ... jenže pak se v inzerátech objevilo jedno ISko za už tak dobrou cenu, která byla druhý den ráno ještě o jeden a půl desítky tisíce nižší a bylo vymalováno ... zase jsem otravoval všechny známý, jestli se mi to fakt nerozsype a jestli je to dobrý auto, no a pak jsem jen sedl s penězma v batohu do Studenta a mířil si to do Prahy. Na Florenci už čekal pan majitel, který měl sic auto jako spotřebák, takže žádná extra péče o něj, avšak majitel před ním mu dopřával víc než dost, takže byla kára jak zvenku tak zevnitř v super stavu, až na pár drobností jako sloupaný lak na ALU atd.
No všechno se podařilo a já si jel vesele a dlouho z Prahy pěkně po D1 domů.

Tím jsem skončil část výběru auta a nyní k samotnému vozu. Na zpracování interiéru jde opravdu znát vysoká pořizovací cena nového vozu a fakt, že jde o prémiovku. Prostě i když sednu do ne zrovna levnýho novýho auta, něco mi tam chybí nebo nevyhovuje ... takže si myslím, že budu mít velký problém s dalším autem, jak jsem zhýčkanej. Výbavu mám samosebou maximální, kromě adaptivního tempomatu, který je prý ale u Lexusu až příliš bezpečný, takže když sjedete z Prahy na D1 a před Brnem někdo zabrzdí, vaše auto brzdí s ním ... takže ten mi nechybí. Jinak jsou tam takový parády jako úžasné audio Mark Levinson se 14ti reproduktory, parkovací kamera+senzory, vyhřívané+odvětrávané sedačky s pamětí a spousta dalších věcí, což je u skoro 10 let starého vozu fajn a i když jsou to v mnoha případech pro řidiče zbytečný prvky výbavy navíc, já si s tím vyhrát dokážu.
Co se týče jízdních vlastností, tak tam asi není co vytknout. Auto je skvělé v tom, proč bylo stvořeno a to je cestování na větší vzdálenosti, na což ho i převážně používám. Svou nevšedností dokáže sem tam upoutat pozornost kolemjdoucích, umí s ním být i sranda třeba na sněhu nebo prázdném parkovišti, při vypnutí elektronických asistentů a super je také spotřeba, kterou mám dlouhodobě kolem 8L a to jezdím i po Praze, kde je to dost vlečení se v koloně.

Silné stránky

- kvalita zpracování
- bohatá výbava
- 6ti válcový motor
- přijatelná spotřeba
- úžasné audio
- vysoký komfort
- exkluzivita
- dle mého líbivý design
- zadní náhon
- nerezne

Slabé stránky

- chybí mi ještě další 2 válce
- menší kufr bez možnosti sklopení sedaček
- obtížnější shánění náhradních dílů (spíš z US)
- slabší brzdy
- elektronika by mohla zasahovat do řízení méně

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nějaké závažnější poruchy jsem neřešil. Předchozí majitel měnil saharu, displej navigace, já dělal brzdy, oleje a filtry.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem od soukromníka.

 


Další vozy Lexus IS



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Myslím si, že se jedná o spolehlivý vůz. Kamarádovi jezdí na servis jeden se 450t km a v pohodě.

praktičnost
8

Není to Octávka, ale dva se do toho vlezem v pohodě a i kolo dám na zadní sedačky.

prostornost
8

Pro 4 lidi ideální, další člověk na zadní sedačce už by měl asi problém, především kvůli vysokému středovému tunelu (kardan).

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9

Dálniční koráb :)

provozní náklady
8
náhradní díly
5

Ceny nejsou vysoké, jen je horší dostupnost.

výkon motoru
6

Ze začátku pěkný, teď bych klidně 100 koní navíc snesl.

spotřeba
8

Na tak velký auto vcelku pěkná.

hlučnost motoru
10

Slyšíte ho jen, když chcete.

kvalita sedadel
9

Pohodlné sedačky.

brzdy
6

Brzdy by to chtělo trošku silnější, aspoň 2 pístky.

zavazadlový prostor
7

Na ten můj batoh stačí, ale větší by nevadil.


Více o modeluLexus IS GSE20/USE20 (2005-2013)
Lexus GS 300 Lexus GS 300

Je tomu již více než 10 let co se řídící pracovníci v…

Lexus - Pozor, přichází konkurence Lexus - Pozor, přichází konkurence

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat…

 





Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…