reklama


Recenze

Trubcic (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia 1.4 TDI PD 55kW

9,84 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9
Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Fábinka Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:67900 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1422 výkon [kW]: 55 / 75 * kroutící moment [Nm]: 195 / 255 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,2 maximální rychlost [km/h]: 170 / 190 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 14 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5 / 5 *

Popis vozu

Tak začnu hezky od začátku, ale vemu to trochu ve stručnosti. Moje úplně motorové vozidlo bylo na dvou kolech, Jawa 350/640. Byla hezká, v červený barvě, prostě byla pěkná, hodně chromů. Potom jsem dostal od dědy škodu 120 L, byla garážovaná, v zimě nejetá a s minimální korozí. Jezdila pěkně a měla modro šedivou barvu. Pak následovala chuť po silnější motorce, tak jsem si pořídil místo Jawy Kawasaki ER6n ve stříbrné barvě. Jezdila jako drak. Jenže jsem potom potřeboval něco na denní ježdění a se škodovkou jsem už nalítal hodně km, který nebyli zrovna k vozu tak úplně šetrný. Takže jsem se poohlížel po něčem jiném. Prodala se kawasaki (moc jsem u toho brečel, ale potřeboval jsem penízky) a hledal. Lákala mě velmi Honda Civic s 1,5 Vtec motorem, slušná spotřeba, rozumný povinný ručení a hlavně ten motor, pak jsem taky koukal po BMW 318 atd. Už jsem měl vybranou Hondu a byl jsem rozhodnutej, ale přišel táta a říká: "a co peugeot 406" v tu ránu jsem úplně přesedlal na pažouta, a vlastně druhej den jsem si pro něj jel do né obře vypadajícího autobazaru. Každopádně z auta jsem byl nadšenej, takže jsem v něm odjel. Ale během 4 měsíců vlastnictví jsem do něj nacpal skoro půlku peněz, co mě stál, nemluvě o ustavičném chcípání, které nebylo na každodenní dojíždění do práce, nemluvě o zatáčkách, kdy se Vám vypnul posilovač brzd a volantu, upřímně nikomu bych to nepřál. A tak musel pryč z baráku a to nejdříve. Nedařilo se mi ho prodat, tak jsem podlehl a šel ho prodat pod cenou do autobazaru, ale naštěstí při projíždce ani jednou nechcípnul, tak jsem ho prodal a zbavil se ho.

Omlouvám se za nepřesné údaje, když jsem psal první verzi o mým autu, špatně jsem popsal, jaký auta jsem si vybíral.

No a to se dostávám ke Škodovce. Peugeot byl pryč a já zatím jezdil složitě autobusem do práce. Potřeboval jsem něco co málo žere, malý povinný ručení a není to francouz. Nejdřív jsem koukal po Citroenu Saxo 1,5D, ale byl to francouz, takže šel po chvíli z výběru. Poté jsem se tedy ohlížel opět po Hondě. Ale chtěl jsem zkusit diesela. Takže Sem koukal po starých (velmi starých) volkswagnech golfech, polo 1,9D. Ale pak mi to táta rozmluvil, že sice motor bude fajn, ale budu do něj pár lístků ještě muset nasypat a ne málo. No tak jsem se koukal po něčem novějším. No a zalíbila se mi právě Škoda Fabia. A úplně nejlepší právě s motorem 1,4 TDI. Pěkný povinný ručení, oproti mým minulým autům poloviční spotřeba a tak nějak jsem se zamiloval. Přečetl jsem si snad všechno, byl jsem opatrnější než u peugeota, všechny recenze, názory, projel fóra. No a tak jsem hledal, hledal a hledal. Až jsem našel se servisní knížkou, 49 000km a prvním majitelem s výbavou classic (to mě nevadilo) a navíc blízko mého bydliště.

Takže jsem si ji zamluvil, sehnal peníze a druhej den 24.9.2009 jsem si pro ní jel.
Byla nádherná, rok 2004 poslední před-faceliftová jedničková fabia. Stříbrná barva, litý kola, nedobržděná na předek a pár provozních skřábanců, takže super a prachy odpovídaly. Za 146 000kč byla moje.

Takže k autu, auto jsem projel, karoserie hlá nebyla, auto jelo samo rovně, takže nebyla nutná geometrie, gumy sjetý, takže dobrý tak na trať jako slicky. Dále prasklý plast u zrcátka, nic vážnýho.

Exteriér:
Auto je tedy ve stříbrné barvě. Litá stříbrná kola originál škoda 14 palců se sjetýma Barumkama. Dodělaný mojí osobou plácačky. Jinak ostatní jak to vyjelo z fabriky. Před zimou jsem jí pořídil nový zimáky i s plecháčema. No a na jaře jsem pořídil Pirelli P6 Conticuro nebo jak se to píše.

Interiér:
Látkové sedačky, 4-ramenný volant, rádio jsem si dokoupil Pioneer, řadící páka je normál. pedály a koberce z tvrdé gumy. Přední okna jsou v elektrice, vyhřívaný zrcátka, na jaře dodělávanej tempomat, taky mojí osobou. Jinak prostě classic.

Motor:
1.4 tdi pd 55kw jsem nechal chipnout hned jak jsem vyměnil olej. Na brzdě jsem však byl až nedávno, datum je na fotce. Nynější výkon je 75kW a 255Nm, což z 1,4 dělá skvělého živého malého sporťáčka s velkým kufrem :-) Auto úplně jinak ožilo a záběr a tlačení do sedačky je nádhernej. Někdo by mohl namítnout, že to není kdejakej výkon, ale na to, že je to diesel 1,4 a tříválec, leckterý benzíny s atmosferickýma motůrkama předjede. Potom následoval KN Filtr, myslím že auto jde lépe do otáček,ale možní je to pouze můj pocit, každopádně průměrná spotřeba šla směrem dolů. No a nakonec zaslepení EGR (ventil zpětného sání). Kdo nechce aby se mu zasíralo sání od výfukových plynů, protože jdou zpátky a ne přes žádnej filtr, ale jak jsem řekl, rovnou do sání a znova spálit. Prostě hnus, tak jsem zaslepil a softwarově odstranil. Motor je za studena sice trochu víc klepavej a možná se pomaleji zahřívá, nevím, možná o 30 vteřin, ale jede to líp a to nejel pocitově.
To je všechno co s tímhle motorem jde asi tak dělat, víc zvyšovat výkon nemá cenu, na to je lepší pořídit 1,9 TDI PD.


Určitě jsem an něco zapomněl, takže to když tak dopíšu do aktualit, abych nemátl případné čtenáře.




Silné stránky

Můj neobjektivní názor je, že silná stránka je tak nějak celkově v tom, že škodovka přesšla ke koncernu VW.

Jinak tedy bodově:
- velký kufr (beru to podle třídy vozu)
- malá spotřeba (velmi malá)
- dobré jízdní vlastnosti (po chipu ještě lepší)
- živý motor
- skvělý podvozek, leckde vás podrží
- prostornost pro přední posádku
- přední světla (aspoň oproti škodě 120 a peugeotu 406)
- převodovka, řazení je prostě nádhera
- jenoduchost a účelnost interiéru, možná trochu konzervativní
- líbivý desing
- masovka (dostatek náhradních dílů)

Slabé stránky

slabých je taky pár:

- tvrdší sedačky se skoro žádným bočním vedením
- vibrace u mého motoru pod 1500ot/min uvnitř auta, nemluvě o zvukové oponě, nad 1800 už je to ale v pořádku
- zatékání dveřmi při dešti ( to je snad případ všech škodovek, krom elegance a superbů, ale jak se dočítám, tak možná jenom škodovek v naší rodině :-)
- tvrdý podvozek an český silnice spolu s malými koly nic moc
- místo pro cestující v zadu, tři dospělí nad 90kg nemaj moc šancí se tam poskládat
- brzdy, mohly by být silnější,a el tak není problém dát třeba z otavie
- vrzající interiér

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem v 49 020km vyměníl olej a filtr, přesto že byl měněn v 42 000km dle servisní knížky, jenže před rokem a kus. Koupě autorádia.

Při 50 500km jsem si nechal udělat na autě chiptuning. Auto najednou ožilo v sirším spektru otáček, což jsem uvítal při předjíždění a snížila se i spotřeba o cirka 0,5l. A pořízení sportovního vzduchového filtru KaN

Při 59 850km jsem vyměnil olej, olejový filtr, palivový filtr, baterku, nebot byla stále původní a prachový filtr.


Během provozu jsem vyměnil jěště původní zadní směrovky (oranžová barva na nich skoro nebyla), a jednu obrysovku. Zkusil jsem i Osram Cool Blue, ale po třech měsících mi obě praskly (pro ostatní: nekupujte si je, zbytečně drahý špás, životnost pouze 1000 hodin)

při 60 000km jsem si pořídil tempomat, úžasná věc, zvlášť když jezdím denně hlavně po dálnici.

při 61 500km jsem zaslepil EGR ventil (zpětné sání výfukových plynů).

při 63 811 přidělaný plácačky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem pořídil v nejmenovaném autobazaru kousek od Buštěhradu. Byl jsem potěšen s jednáním prodejce, předvedení vozu, přiznání, že bylo auto bourané na předek (oprava provedena důkladně, normální člověk těžko pozná) a následné projetí vozidla mnou i mým otcem, který byl jako můj doprovod a rádce. Navíc jsem dostal novou povinou výbavu, včetně dodatečné výměny žárovky, která praskla při prodeji,:-) jak úsměvné :-) a ješte jsem dostal slevu za trochu prasklý kryt zrcátka. Takže já jsem byl s tímto bazarem spokojen, nemluvě o dalších výhodách při případném prodeji vozidla zpět bazaru nebo pořízení vozidla z toho samého bazaru.

 
reklama

Novinky v recenzi

19.11.2011 00:10

Při prodeji

měla nalítáno 89 000 km, najel jsem s ní tedy za necelé dva roky hezkých 40 000 km.

19.11.2011 00:02

Prodej auta

Dlouho jsem tu nebyl, opravdu dlouho, což mě trochu mrzí. Ale k věci, auto je bohužel prodané,musel sem z finančních důvodů dát berušku pryč. Nejlepší auto co jsem zatím měl, moc rád na ní vzpomínám. Prodána přesně 8.6.2011. Bude se mi stýskat, Fábku bych si určitě koupil znova. Teď mám Feldu, a i když nejezdí za 4,5 litru jak Fábka, tak celkem ujde. Taky se za chvíli objeví zde na moje.auto

26.8.2010 13:00

Chorvatsko

Tak jsem společně s Fabií absolvoval úspěšně cestu do chorvatska. Celkem jsme projeli 2456km tankovali jsme celkem 100 litru paliva dle účtenek z benzínových pump. Celková průměrná spotřeba mi vyšla 4,07l/100km, z čehož jsem měl moc velkou radost. Kdo se dostane do chorvatska ve dvou tam a zpět za necelých 3500 kč.

20.7.2010 14:04

spotřeba

kdo se chce mrknout na spotřebu tříválce v dieselu, nechť navštíví http://www.spotreby.cz/skoda-fabia-combi-1-4-tdi-55kw-%28chip-na-75kw%29-a2790/

19.7.2010 13:19

pro pejsky po dálnici

Tak v pátek 16.7.2010 jsem měl tu možnost zkusit jak auto žere při vyšších rychlostech. Jel jsem pro dvě fenky do obce nad Frýdkem Místkem ze Stochova, takze nějakejch 380 -390 po dálnici, celkem cca 800km, plus neco po okreskách k cílové obci. Krom 2 hodinového popojíždění od Baranďáku až k výjezdu na Říčany jsem ji mastil až do Ostravy stále 150 tachometrovejch, čili při 3500ot/min. Nádrž jsem dotankovával až za Brnem a nadchla mě dosti průměrná spotřeba. Vyšla na krásných 5,48l/100km. Na to že jsem jel 150km/hod je to víc než slušný výsledek. Po natankování na cestě zpět už jsem jel normálně 130km/hod. Celkem mi celá cesta trvala 10,5 hodiny tam a zpět včetně prohlížení štěnat cca 0,5hodiny. Mám z auta velkou radost, opravdu velkou a už se určitě těší, až mu za 1000km vyměním olej.

23.6.2010 09:34

pospíchejte pomalu

Tak dnešním ránem jsem pozdě vstával, resp. jsem zaspal a cestu do práce jsem musel trochu urychlit. Po rovince, jen já a na půl plný kufr, novy rekord 190km/hod. A velmi ochotně zrychlovalo. Mám z auta radost.

30.5.2010 20:33

škrábanec

Hih, tak se můžete pokochat, jak mě nasral nějakej frajírek, co si asi zlepšoval na mým autě seběvedomí. Ruce bych mu utrhal

29.5.2010 22:10

recenze

Tak jak jsem slíbil, sedl jsem si nad tím a dodělal (dopsal) snad k lepšímu.

26.5.2010 19:57

k recenzi

Měl jsem málo času na psaní, takže o víkendu se do toho pořádně opřu a dodám i další fotky motoru atd.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.4 TDI PD 55kW

Další vozy Škoda Fabia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
9

Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“ Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“

Hlavní specialitou „kofolácké“ fabie je chladnička,…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 

reklama





Blesk.cz

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč vyrazit na Mauritius

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč…

Na vzácnou známku zapomeňte. Našli jsme sedm jiných důvodů, proč se jet v zimě ohřát na tento rajský ostrov.

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde pro další kořist

Dravec, ze kterého omdlévají fanynky. Joshua si jde…

Vystoupal neuvěřitelně rychle. Během pouhých sedmnácti zápasů dokázal britský ranař Anthony Joshua získat pás…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama