Diskuse

Škoda Fabia (2004)

26.5.2010

Tak začnu hezky od začátku, ale vemu to trochu ve stručnosti. Moje úplně motorové vozidlo bylo na dvou kolech, Jawa 350/640. Byla hezká, v červený…

 

Škoda Fabia Combi (Trubcic)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 26.05.2010  18:37

    Chcípal motor při řazení

    Ahoj Trubcicu, :-)

    no hezká Fabie, ale zaujali mě ty problémy s Peugeotem, píšeš chcípal motor při každém řazení? Copy tě : Zkrátka pro denní ježdění to nebylo ... A já dodávám : >:D >:D :yes: To máš pravdu teda! :yes:

    Recenze je kratší, je to zjevně tím chipsem, jelikož jsi nachipoval auto, snížila se spotřeba a rovněž i zkrátila recenze vydže? No a fotek také zatím nbení mnoho ... :-O

    Ale věřím, že to během pár dnů doladíš a bude to ok.
    Vítej na Maczu ... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Trubcic

      Trubcic 26.05.2010  19:04

      « Re: Chcípal motor při řazení

      mno, nechcípal pokaždé, ale více jak 10x za cestu do práce ano, stačilo sundat nohu z plynu a sešlápnout spojku a bylo po pr..li. Jinak k fotkám, bude jich víc a recenze bude obsáhlejší, psal jsem to chvíli z hlavy, o víkendu se do toho vice opřu. Jinak chipem se nesnížila výdrz motoru, jestli si to myslel takhle. Jinak díky za přivítání.
      • 00 Reagovat !

        foto nextright

        nextright 27.05.2010  11:12

        « Re: Re: Chcípal motor při řazení

        Chlape, tys měl pažouta se systémem Stop&Go, a vyměníš ho za škoduli? >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 27.05.2010  12:55

          « Re: Re: Re: Chcípal motor při řazení

          víš kolikráte já sem startoval za jizdy? nebo jako u škody 120L, se zarazenym stupnem a poustenim spojky, nejlepsi bylo, kdyz jsme najizdel na dalnici, v zatacce, pred ni jsem chtel podradit a najednou to chciplo a ja byl bez brzd a bez posilovace a prede mnou betonova konstrukce mostu, nastesti jsem rychle zareagoval a pustil zase spojku s tim stale zarazenym kvaltem a trochu sem si zasmykoval po trave kouosek od te zdi. Tento system start and go mi nepripadal zrovna bezpecny :-)
  • 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 26.05.2010  19:49

    Teče

    Kudy ti tam prosímtě teče? nám ani do jedný ze 4 jedničkových fábií neteče ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Trubcic

      Trubcic 26.05.2010  19:52

      « Re: Teče

      dverma, vsema 4, zrejme je to spatnym tesnenim oken, my zas mame v rodine 3 skody (octava i a ii, fabia ii,) plus moje fabka a tekly vsude, akorat u prvnich trech se to opravilo vymenou v reklamaci. moji 6 let starou fabku nemam kde reklamovat:D
      • 00 Reagovat !

        foto vartin

        vartin 26.05.2010  20:20

        « Re: Re: Teče

        Mrkni se na škodahome.cz tam se to dost řešilo ve fóru. Stačí sundat čalounění, odšroubovat pár šrouků, stahovačku, odstranit starý těsnění a znovu přetěsnit. Zkus se tam mrknouta uvidíš jestli si s tím poradíš sám.
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 26.05.2010  20:25

          « Re: Re: Re: Teče

          jj, díky, koukám teď na to. Myslím že s tím bych si mohl poradit
      • 00 Reagovat !

        foto McGyver2

        McGyver2 26.05.2010  21:18

        « Re: Re: Teče

        Tak to budu muset prozkoumat. A to byla mokrá podlaha nebo vnitřky dveří? Nám neteče ani do octy a ve fabče mám taky sucho. Do felicie mi teče, u spolujezce je voda na zemi, ale jen někdy. Mám mokrý molitan kolem pojistek a už jsem vyzkoušel vše. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 27.05.2010  12:57

          « Re: Re: Re: Teče

          mno, mam vzdycky mokry spodní tapecirung u dveri a steka mi to na koberecky, mam gumovy, takze kdyz prsi celou noc, mam rano v aute vybornou saunu, vlhkost by mi mohl tropicky lesik zavidet
          • 00 Reagovat !

            foto McGyver2

            McGyver2 27.05.2010  19:00

            « Re: Re: Re: Re: Teče

            Tak to se nám ještě nestalo, máme štěstí ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto PlumJelinek

      PlumJelinek 26.05.2010  20:38

      « Re: Teče

      4 jedničkový Fabie??? Mít jednu jako třetí auto do rodiny je pro mě osobně jakš takš pochopitelný, ale mít 4? Možná je to z části rejpání, ale spíš by mě naprosto vážně zajímalo, proč?
      • 00 Reagovat !

        foto McGyver2

        McGyver2 26.05.2010  21:27

        « Re: Re: Teče

        Jiný značky zklamaly a u škodovek se vyřeší vše levně a máme známý ve 3 autosalonech a za posledních 20 let ani jedno vozidlo nemělo vážný tech.problém a vyhovují nám. sestra má combi sdi, 2.sestra krátkou 1.4, táta combi 1.4tdi, teta sedana 1.4. Pak 2 krátký feldy, octuI 1.6 a formana. Po dobrých zkušenostech s fabiemi jsem si minulý rok pořídil 2.generaci a vypadá to, že postupně jí budou mít všichni [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto PlumJelinek

          PlumJelinek 26.05.2010  21:36

          « Re: Re: Re: Teče

          nemám slov.... ale díky za vysvětlení ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto vartin

          vartin 26.05.2010  22:35

          « Re: Re: Re: Teče

          Nooo, levně? Jak se to vezme, záleží na tom co se porouchá. Mě před časem odešla pumpa ABS a nová stojí 25 tisíc korun ;-\ :-( Jinak jsem s fábií taky spokojen, tedy, teď až na to ABS-ko no.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.2010  13:46

    1.9

    S tim všim, cos na motoru udělal, by tě vyšlo nastejno pořídit rovnou tu 100PS devatenáctku. Ta s autama velikosti fábie lítá (máme to doma v Ibize), nežere víc než ty 1.4ky, nemusel bys provádět nezákonné úpravy (zaslepení EGR) a měl bys to jako nominální hodnoty, takže by nedocházelo k přetěžování motoru ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Trubcic

      Trubcic 20.07.2010  13:45

      « Re: 1.9

      no, mohl jsem koupit 1,9, to ano, ale mas drazsi povinny ruceni, nemluve o tom, ze nenajdes zadnou, ktera by mela 49 000km najeto a pokud mluvime o pretezovani motoru, jsem na hranici, tech 250Nm udrzi jak spojka, tak ostatni komponenty. a jinak za upravy jsem dal EGR 300, filtr KaN 1700, chip 5500, to je celkem 7500kč. Moji jsem kupoval za 146 000 + 7500 = 153 500kč. Jestli za tyhle penize najdes fabii s 1,9 TDI PD a s 49 000km, hned bych do ni šel. Jinak asi reagujes na rychlost 160, jak pisu, ze pak v nem cvrlikalo. To by v nem cvrlikalo i bez uprav, protoze bych zase slapal o neco vic na plyn kvuli mensimu kroutaku a vykonu. Takze asi tak.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 20.07.2010  14:45

        « Re: Re: 1.9

        ale... šlapat víc na plyn kvůli menčímu krouťáku... Když řekneš počítači, že chceš po motoru 116 Nm, tak počítač zařídí, aby motor vyvinul 116 Nm. To se dělá pedálem plynu a je úplně buřt, jestli v tu chvíli musí být pedál prošlápnut do 80% nebo do poloviny. Na provoz to nemá vliv. že čiplá auta míň žerou je dáno vstřikovacími mapami, které obětují rezervu emisí ve prospěch spotřeby. Auto pak zůstane v emisní třídě a míň žere, už to ale neni "s prstem v nose" a motor je tepelně a mechanicky více zatěžován, ikdyž navenek běží hladčeji.
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 21.07.2010  10:13

          « Re: Re: Re: 1.9

          hlavne chipem se upravuje tlak turba co fouka, je tam víc vzduchu. když se dělaj úpravy jako nabízí třeba cimbu (já mám vlastně stejnou úpravu, jen od někoho šikovnějšího a levněji) tak se do map zasahuje minimálně a jestli se přidává palivo, tak je to o setinku. Jinak u dieselu neovladas vzduchovou klapku,a le primo vstrik paliva, takze pedalem ovlivnis vic, než by si asi čekal.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 20.07.2010  15:29

        « Re: Re: 1.9

        [odkaz]

        Nehavarovaná, udržovaná, běhala dlouhé tratě po kvalitních silnicích, 1.9, za 140.000 v přepočtu ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 21.07.2010  10:14

          « Re: Re: Re: 1.9

          no,a le už má skoro 4x víc km, než měla moje, to já najedu za 3-4 roky, takže mám teď oproti 1,9 kterou mi ukazuješ 3 roky k dobru.
    • 00 Reagovat !

      foto Trubcic

      Trubcic 20.07.2010  13:51

      « Re: 1.9

      jinak ještě k nepovoleným úpravám, najdi mi paragraf, kde je zakázán chiptuning. Potom by me totiž zajímalo, proč sanitní vozy jedné nejmenované nemocnice se doslova pyšní tím, že ho mají na všech autech a šetří tím sekundy, které jsou při záchraně života důležité. Další vec EGR, pokud auto projde technickou, která se ukecat dá, ale i emisema, kterou bez peněz neukecáš, tak v tom taky nevidím problém. Co se týče sportovní vložky filtru, to je mozna zbytecnost, kterou nepotrebuji, ale zase nemusim kupovat novy a novy papíráky,a el jen vyčistím. Auto jsem koupil 1,4 tdi kůli malému povinnému ručení a nízké spotřebě a hlavně že mělo málo najeto. To že jsem si z toho udělal seriovou 1,9 tdi za 7500kč si myslím že není vůbec špatně.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 20.07.2010  14:38

        « Re: Re: 1.9

        Nesmíš provést úpravy, co by zhoršily emise auta. Tys odpojil EGR, takže jsi takovou úpravu provedl ;-) Navíc to píšu už v původním příspěvku.

        Ty omyvetalný filtry: na ně je potřeba speciální olej, kterým se čistí. Ten ti postupně zlikviduje váhu vzduchu. Ale to je na individuálním zvážení.

        Sériovou 1.9 z tohodle nikdy neuděláš už proto, že 1.9ka je mechanicky robustnější a má měnitelnou geometrii statoru dmychadla. Povinné ručení je samozřejmě neoddiskutovatelné, ale tahle 1.4ka je 1422 ccm, takže je to zas až taková výhra neni (cca 1000/rok, tam bych zas takový problém neviděl). No a pokud jde o spotřebu - s naší Ibizou 6L 1.9 TDI 100PS: Praha-Berlín-Praha, v Německu tacho 180, spotřeba v průměru za celou cestu 4.7 litru (počítač i výpočet po tankování). Kolik že to bralo tobě při těch 150? 5.5? ;-)

        Obecně vzato - já nevidím problém v najetých kilometrech. Posuzuju vždy auto jako kus, velký důraz kladu na servisní knížku a autorizovaný servis. Auta jsou dnes vyspělá, 100.000 km je pro ně akorát tak konec zajížděcí fáze. Toť ale přístup můj, taťka jde taky po kilometrech...
        • 00 Reagovat !

          foto PeT-a-RSKa-

          PeT-a (RSKa) 20.07.2010  16:05

          « Re: Re: Re: 1.9

          Takže za vyndaný KAT by mě rovnou zavřeli do vězení ne?? >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Trubcic

            Trubcic 21.07.2010  10:15

            « Re: Re: Re: Re: 1.9

            Honzaa má pravdu, že jde o nepovolený úpravy co se týýče toho EGR. Ale tak to už ej na každém, zda si sníží emise o 5 procent, který by měl stejně po 100 000km možná i míň, protože motor už nebude jako nový
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 21.07.2010  10:09

          « Re: Re: Re: 1.9

          mel jsem spotřebu 5,5, ale i tak mě potěšila, navíc ja mám při 150km/hod už 3500ot/min. v 1,9 máš mnohem delší převodovku. a pokud si jel jenom v nemecku 180 a v cechach 130, tak to je jasny ze mas mín, ja jel celou cestu 150 od prahy az do ostravy. Já když jedu tech 130, tak mam taky 4,8, když jedu 90km/hod tak už mám 4,2, a na to ty se zase nedostaneš. a jestli jo, chtěl bych to vidět. Myslím průměrnou, ne aktuální
      • 00 Reagovat !

        foto Slavek-TDM

        Slavek-TDM 20.07.2010  15:18

        « Re: Re: 1.9

        Z 1.4TDI jsi udelal za 7500Kc 1.9TDI? >:D Ale no tak. A chip za 5500Kc? Zrejme kvalitka. Nebo je to powerbox? Ale jestli to auto hodlas mit rok, tak ti to muze byt jedno.
        Jinak myslim si, ze zrovna Hooonza ti dokaze o obou motorech rict vic, nez dokazez zjistit kdekoliv jinde.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 20.07.2010  15:20

          « Re: Re: Re: 1.9

          Za tyhle prachy bych to viděl na ten powerbox...
          • 00 Reagovat !

            foto Slavek-TDM

            Slavek-TDM 20.07.2010  15:22

            « Re: Re: Re: Re: 1.9

            Uvidime, co nam sem napise. Jinak napsal jsem "dokazez", kristova noho 8-s >:D
          • 00 Reagovat !

            foto sotomaior

            sotomaior 20.07.2010  15:57

            « Re: Re: Re: Re: 1.9

            ti nevím, za 7tkč je chip včetně několikanásobného zkoušení na brzdě u dost známého člověka...

            já osobně na ERG nešahal a i chip mám udělaný tak aby to nekouřilo. Jinak při zvyšování výkonu by se nemělo zapomenout na brzdy, něco ten výkon navíc musí ubrzdit....
            • 00 Reagovat !

              foto Slavek-TDM

              Slavek-TDM 20.07.2010  20:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

              Kdybych mel potrebu neco ladit, tak jedine u Cimbu a tam je cena 12k. A takovych co si mysli, ze zrovna jim to po chipu nekouri je dvanact do tuctu...
              BTW, motto uzivatele "kW si strčte někam, mě jde o Nm" je tak trochu nesmysl...
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 20.07.2010  22:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                Mě by neviděli ani u Cimbu. Cituji z jejicjh stránek:
                "Větší nebezpečí pro turbodmychadlo, ale i celý motor je náhlé vypnutí rozpáleného motoru. Výfukové plyny mají v některých režimech teplotu až 950°C, turbodmychadlo má v tom případě oranžovožlutou barvu. Pokud v tomto okamžiku vypnete motor, rotor turba s rozžhavenými lopatkami se přestane okamžitě otáčet, zapracuje zemská gravitace a lopatky turbíny se mírně zdeformují. Při dalším roztočení turbodmychadla se začne projevovat nevývažek, který má za následek zvětšování vůle v prostředním kluzném ložisku turbodmychadla, které je mazáno motorovým olejem. V lepším případě je vůle tak velká, že rotor zachytí o stator turbodmychadla a prostřední osa se překroutí a na turbodmychadle vznikne totální škoda."

                Co je turbo turbem znají konstruktéři i registrové přeplňování. Tato konstrukce sestává z vícero (možno i navzájem různých) dmychadel, jež se zapojují a ODSTAVUJÍ (jakože úplně) dle potřeby výkonu a otáček motoru. Problém popsaný na stránkách Cimbu neexistuje! Selhání dmychadla po náhlém odstavení motoru je dáno tím, že zuhelnatí olej v mazných kanálcích turba. No a co se stane když turbínu nemažete si domyslíte sami...
                • 00 Reagovat !

                  foto Trubcic

                  Trubcic 21.07.2010  10:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                  já si myslím, že když tam máš teplotu vyšší, protože po chipu ti víc fouká, resp. více pracuje, tak to s těma lopatkama má něco do sebe. Mluvím ted sám za sebe, já si před vypnutím motoru vždycky dám chvilku voraz, podle předchozí jízdy.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 22.07.2010  11:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                    Víš ty vůbec, jaký odstředivý zrychlení působí na obvodu turbíny o průměru 8 cm? Turbo se otáčí klidně i 160`000 krát za minutu. Při této frekvenci otáčení je obvodová rychlost turbíny 670 m/s a na jejím obvodu působí odstředivé zrychlení ad = v^2 / r = 1.14 milionu g! Když tu turbínu neroztrhá tohle, tak co potom zmůže zemské tíhové zrychlení o velikosti 1 g? Vůbec nic ;-)

                    Eště k čipu: Vstřikovače PD jsou ukotveny v hlavě a poháněny mechanicky vačkou. U čiplých PD jsou vstřikovače více zatěžovány, protože jsou optimalizovány pro určité dávky, které jsou však po čipnutí překročeny. Stává se, že se vstřikovače zahryžou do hlavy a zničí tak sebe i hlavu. Stojí ti to za to? ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Trubcic

                      Trubcic 22.07.2010  13:34

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                      s tim turbem s tebou souhlasim, hazis tu na me cisla a vzorce ale mas pravdu a vim ze se toci 100 000 ot/min a vice. Ale klidne si jed po dalnici 130, prijed k benzince a normalne to vypni jako atmosferu, ja ti nebranim. Uvidime, komu dyl vydrzi turbo, resp. komu vydrzi dele stejny vykon motoru, nebot turbo ma na nej nejvetsi vliv.
                      No a k tomu chipu: se vstrikovacema mas taky pravdu, ale v serii maji rezervy a vpousti kolem 60 - 70 procent paliva, nez by mohly. Chipem se ti prida 3-10 procent, to je vetsinou ten chip, ktery ti delaji vsichni tuneri, zkratka co je motor v pohode skousnout. Pokud uz je to vic, nez tech 10 procent, jde tam vic nafty, ktera se ti nespali, a pali se az ve vyfukovym potrubi a to jsou ti, za kteryma je ten husty cerny dym. pokud chces vic nafty, chce to jine vstrikovace, treba race 520 apod. A ty se davaji pokud chces z 1,9 tdi vymacknout bez vymeny turba za silnejsi treba 150 koni misto 100. To co tam mam ja vstrikovace v pohode zvladnou, turbo taky. ANO, za ten silnejsi pozitek z jizdy a vetsi spektrum pouzitelnej otacek mi to stoji.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 22.07.2010  14:53

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                        Když bys si přečetl můj příspěvek důkladně, tak bys zjistil, že tam řikám, že když přijedeš k benzínce a vypneš to, tak se ne zdeformuje turbína, ale spálí olej v mazných kanálcích, následkem čehož se turbína zadře ;-)

                        Pokud jde o vstřikovače: máš 250 Nm místo 195. To je +25%. Moment ale odpovídá spálenému množstvbí paliva v pracovním cyklu, takže kdepak 3-10%. Minimálně 25% paliva navíc, když šlápneš na zem. Při dálničních jízdách vysokou rychlostí (150 apod. jak píšeš) je to ještě víc, protože měrná spotřeba tříválcového motoru roste s otáčkami více než u čtyřválce. Ale co naplat, moje auto to neni a tobě to za to stojí ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Trubcic

                          Trubcic 22.07.2010  15:22

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                          když tak ej to 22 procent. S plným plynem souhlasím Při menším sešlápnutím motor vyvine menší točivý moment a spotřeba se zkrátka mění na menší. S měrnou spotčebou u tříválců ku 4-válcům nevím jak to je. Každopádně musí nějak vyplnit mezeru toho 4. valce. A není to tím že mají kratší převodovku? a to o dost? kdyz jedu 130, točím už 3000ot/min a 1,9tdi točí tuším 2500 ale nevim to přesně. Ale uznávám, že toho znáš víc než já. Ale myslím si že dobrým chipem, když ty motory maj rezervy, tak je nezničíš, když se o ne budeš normálně starat.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 22.07.2010  15:42

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                            1.9 100PS točí něco přes 2700.

                            To (otáčky) je tim, že tehdy se dávaly neutrální převodovky, tzn. udávaná max rychlost byla dosažena při jmenovitých otáčkách (ty, kdy je poskytován max výkon)motoru na nejvyšší převodový stupeň, v tvém případě 4000/min a 5ka. 170 kmh @ 4000/min na pětku u fábie 1.4 TDI, 190 kmh @ 4000/min na pětku u Ibizy 1.9 TDI. Dokonce i moje oktávka má takřka neutrální převodovku (184 kmh @ cca 4000/min na šestku). Rychlostí myslím skutečnou rychlost, nikoli údaj tachometru. Ten bývá silně nadsazený.

                            Dnes je tendence dávat dlouhé převodovky (konstrukční rychlost je dosažena dříve, než motor dosáhne na nejvyšší stupeň jmenovitých otáček).

                            Ano, motory mají rezervy, ale ty tam jsou pro zajištění provozní bezpečnosti a spolehlivosti za všech myslitelných podmínek. Normálně je po čipu nezničíš, ale motor ztratí trvalou zatížitelnost.

                            á propos: myslím, že daleko lépe investované peníze než čip je dodělání šestého převodového stupně u převodovek z koncernu VW. Provádí to česká firma Eurotuning.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Trubcic

                              Trubcic 23.07.2010  09:33

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                              jo? ja premyslel, ze bych tam dal prevodovku nebo 5. stupen z 1,9. Ale díky za info, ted mám o čem přemýslet
                              • 00 Reagovat !

                                foto Trubcic

                                Trubcic 23.07.2010  10:48

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                                no tak jsem se koukl na jejich stránky, a abych dal 27 000kč bez DPH za 6 stupen, to uz se vyplati koupit jiny auto, ktery ten 6. stupen ma. O téhle investici urcite uvazovat nebudu
                                • 00 Reagovat !

                                  foto

                                  "-- skrytý --" 23.07.2010  12:45

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                                  nemysli si, že by tě 5kvalt z 1.9 vyšel levnějc ;-) ale možná by stačilo pozměnit stálý převod u té stávající převodovky.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Trubcic

                                    Trubcic 25.07.2010  11:43

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                                    nevim jak je to s cenou, ale možnosti jsou. Jen si je zaplatit.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Trubcic

                              Trubcic 23.07.2010  09:34

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                              ještě jenom, nevím jestli 55kW by utahlo 6. stupen, to me jen tak napadlo
              • 00 Reagovat !

                foto Trubcic

                Trubcic 21.07.2010  10:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                cimbu=12 000 za hodinu práce, slušnýý výdělek, nemyslíte. Jinak k mottu, musi se pochopit. U dieselu v nizkejch otackach tezko budes honit výkon. Zvýšíš si třeba moment o 70Nm, ale výkon se ti zvedne třeba jen o 5kW, když to bude v nízkejch otáčkách. Je to jen příklad, nepamatuju si přesně vzorec an výpočet výkonu z točivého momentu v závislosti an otáčkách.
                • 00 Reagovat !

                  foto Slavek-TDM

                  Slavek-TDM 21.07.2010  10:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                  Vsak mas graf z brzdy, tak se podivej, ne? ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Trubcic

                    Trubcic 21.07.2010  10:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                    jj, to bych mohl :-)
              • 00 Reagovat !

                foto sotomaior

                sotomaior 21.07.2010  10:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                tvrdit, že jedině něco, je dost krátkozraké, ano cimbu je dost známé, ale myslíš, že třeba kluci s dieselpoweru (reesha...) neumí? A ano, každý diesel bez FAP apod. kouří, ale když jsou hodnoty pod 1/3 hodnoty povolené zákonem tak je to myslím ok.
                • 00 Reagovat !

                  foto Trubcic

                  Trubcic 21.07.2010  10:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                  umí to taky, sice můj kámoš u nich byl a zrovna chválu o nich neříkal, ale to je jedno. Jinak když kouří, tak kouří, spousty starejch dieselu kouří a jsou bez chipu, protože jsou prostě už starý. A když to kouří po chipu nejaké nové auto, tak ej to tím, že tam je moc nafty, a už je to honění za výkonem na úkor motoru. Když vidíte golfa, nebo octavku II, jak vas předjiždějí , ano sice velmi rychle, aleza nima není nic vidět, tak bych řekl že tohle je špatně. Ale kupodivu mají taky technickou a jezdí to. Bohužel dneska za peníze jde všechno.
                  • 00 Reagovat !

                    foto sotomaior

                    sotomaior 21.07.2010  10:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                    já reagoval na Slavek-TDM... u koho si auto dělal ty nevím tvé auto sem neviděl tak se určitě s tebou nebudu přít o kvalitě či nekvalitě tohoto konkrétního :-) jinak co potkávám, tak mě udivuje jak kouří i auta co by měla mit filtr pevných částic a osobně mi přijde, že řada menších STK na nějaké měření úplně kašle :-(
                    • 00 Reagovat !

                      foto Trubcic

                      Trubcic 21.07.2010  10:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                      ja na emisích nemám rád, že mi vytáčí na volnoběch motor až do červenýho pole a to 3-4x za sebou, ale tak ten motor by to měl vydžet, jinak by bylo pole dřív, to je jasny. Jenom mi to vždycky trhá srdce, když mu někdo dává čoud, místo mě. Jinak že si reagoval na Slavek-TDM jsem si všiml až poté, co jsem odeslal příspěvek. Už se v těch čárkách nevyznám :-)Jinak ještě k těm menším STK, možná to dělají i větší, né-li všechny, všude se určitě najde někdo, kdo to nějak obchází. Dyt nejde jen o kouřivost. ale třeba když ja vidím někdy ty tunery, jo nekterý kousky jsou hezky, ale ono to má technickou, zvlášť když ten tuning je hrůza běs a stejně to jezdí.
            • 00 Reagovat !

              foto Trubcic

              Trubcic 21.07.2010  10:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

              no, nevim, kdyz jedu 100km/hodinu s 55kw motorem a 100km/hodinu s chiplym motorem, reknimi k cemu potrebujes lepsi brzdy, kdyz prevodovka je stejna. Odzkouseno na brze to bylo, sice az po, ale bylo, ten chlapek tomu rozumi a ze by auto kourilo, na brzde pri zatizeni ee, nic. ale s tema brzdama si me rozesmal.
              • 00 Reagovat !

                foto Slavek-TDM

                Slavek-TDM 21.07.2010  10:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                A k cemu potrebujes lepsi brzdy, kdyz jedes s Fordem Focus RS 100km/hodinu nez kdyz jedes 100km/hodinu s Fabii 1.2HTP? >:D
                Mimochodem, na ty brzde nemeli odsavani nasazeny na vyfuk??? Tak tam bych teda chtel bejt aspon 8 hodin denne >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto Trubcic

                  Trubcic 21.07.2010  10:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                  na brzde bylo odsavani z vyfuku
                  • 00 Reagovat !

                    foto Slavek-TDM

                    Slavek-TDM 21.07.2010  10:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                    Tak jak vis, ze to na brzde nekourilo? :-)
                    Mimochodem vzorec pro vypocet vztahu vykonu a momentu by mel byt:
                    P = (M * n) / 9550 kde n jsou otacky za minutu, M je moment v Nm a P vykon v kW.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Trubcic

                      Trubcic 21.07.2010  10:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                      jj, to je on. zjistil jsem to, protoze já nešlapal na plyn, a koukal jsem se, ta hadice nebyla přilepená na výfuku. prostě odsávání s větrákem, který vedl ven a z komínku se taky nekouřilo, ani z místa mezi výfukem a tou hadicí. Prostě nekouří, a nekouří myslím černej hustej dým. to možná čeká auto po nějakejch 150 000+ km, prostě až bude mít něco za sebou
                      • 00 Reagovat !

                        foto Slavek-TDM

                        Slavek-TDM 21.07.2010  10:37

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                        No vsak uvidis. Prinejhorsim si udelas diru do pistu a dily na Sade stojej prece prd >:D
                        Mimochodem, pri 2500 otackach znamena zvyseni tociveho momentu o 20Nm zvyseni vykonu o cca 5kW vykonu.
                        A jeste trocha teorie - podle obecne poucky by mel byt vykon brzd cca 5x vyssi nez vykon auta. Takze zvysis-li vykon o 20kW, mel bys posilit brzdy o 100kW!
                        • 00 Reagovat !

                          foto Trubcic

                          Trubcic 21.07.2010  10:43

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                          podle obecne prirucky. Kdyz jezdim stenjnou rychlosti, a vyšší nevivinu díky krátké převodovce, nepotřebuju brzdy. Nechci te nijak urazet, ale zatim sem neslysel, jak se u brzd měří výkon. jestli mi napises odkaz, nebo nejak vysvetlis budu jedine rad a doplnim si dalsi mezeru.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Slavek-TDM

                            Slavek-TDM 21.07.2010  10:53

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                            Pokud jezdis stejnou rychlosti, nepotrebujes vyssi vykon >:D
                            Jinak z logiky veci - stejne jak se meri vykon motoru zrychlenim, meri se vykon brzd zpomalenim ;-)
                            No nic, nechme toho. Hlavne ze jsi spokojenej...
                            • 00 Reagovat !

                              foto Trubcic

                              Trubcic 21.07.2010  10:57

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                              no, jediný měření co jsem viděl bylo na stk, ale čísla v KW to nebyla, jenom technik řekl, že to hezky brzdí ať si jen přitáhnu ruční brzdu :-)
              • 00 Reagovat !

                foto sotomaior

                sotomaior 21.07.2010  10:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                třeba proto, že se na těch 100km/h dostaneš o dost rychleji, navíc s těmi kw a Nm navíc můžes dosahovat jiných jízdních průměrů a motor by neměl převyšovat brzdy, podvozek. Proč myslíš, že na výkonnější motory se dávaj jiné brzdy?
                • 00 Reagovat !

                  foto Trubcic

                  Trubcic 21.07.2010  10:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

                  protože mužou jet 200+km/hodinu třeba? a ne jako moje fabie, která má cca 180km/hod při 4000ot/min a pak už skoro neleze, leda yb k tomu měla celý letiště. Taky maj silnější brzdy, protože maj širší pneu, tak aby to ubrzdily a další a další, snad ti nemusím říkat víc důvodů, proč lepší brzdy nepotřebuju, když můj styl jízdy je stále stejnej, jenom mám teď menší spotřebu po chipu a lépe se mi předjíždí když potřebuju. Ale nevidím potřebu lepších brzd, opravdu ne. A stejně když budeš mít lepší brzdy třeba z fabie RS, tak ti jsou stejně k ničemu, když budeš mít stejně široké pneumatiky. :-) :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Trubcic

            Trubcic 21.07.2010  09:58

            « Re: Re: Re: Re: 1.9

            ještě jednou, power box to neni
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 21.07.2010  09:57

          « Re: Re: Re: 1.9

          je to kvalita, mereno na brzde, to ze je levny, neznamena, ze stoji za *, navic lepsi pristup, nez trea od cimbu, a to ze vam tam da novou ridici jednotku je k nicemu, kdyz ji k tomu nepotrebujete, pokud nemate 6Q2
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.2010  14:55

    zatékání

    Obecný problém fábií. Na vině bývají špatně seřízené dveře (lze napravit v servisu), ale taky to nedobrždění... To už pak není oprava jistá...

    • 00 Reagovat !

      foto Trubcic

      Trubcic 21.07.2010  10:02

      « Re: zatékání

      no je to škoda, že byla nedobržděná, sice nevím jak moc. Ale tak geometrie je v pořádku, tak si myslím není čeho se bát
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 26.08.2010  15:28

    Já jo

    Za 3500 bych měl 2456 km udělat. :-) ;-) Možná by ještě zůstalo na pivo :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Trubcic

      Trubcic 30.08.2010  16:39

      « Re: Já jo

      jo, s lpg by se dalo, ale zase by si musel jet od pumpy k pumpe s LPG, ale mas pravdu
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 30.08.2010  16:44

        « Re: Re: Já jo

        Stejně ujet více jak 400 km na jeden zátah bez přestávky je příliš unavující, takže se to dá spojit ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Trubcic

          Trubcic 19.11.2011  00:14

          « Re: Re: Re: Já jo

          před rokem bych s tebou nesouhlasil, a odsekl bych tě s tím, že jsem dojel do chrovatska sám s pouze dvěma zastávkami a v pohodě. Teď jsem o rok starší a můžu s tebou jen souhlasit. JJ, dospělost je svině a člověk dostává rozum >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 19.11.2011  00:57

            « Re: Re: Re: Re: Já jo

            >:D ;-)
            A co, že jsi šel z Fabky na Felinu? To je dost nečekaná změna :-O
            • 00 Reagovat !

              foto Trubcic

              Trubcic 22.11.2011  12:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Já jo

              kvůli finančním problémům, přišel jsem o práci, jinak bych to nedělal
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…