Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia Fabia RS

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 72× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10
Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Fabka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Chudej student".

Rozhodl sem se zde stvorit recenzi i na muj byvaly vuz,jelikoz na nej mam vcelku dobre vzpominky a obcas prijde myslenka na to se v nem znovu projet..
Tak tedy jelikoz VW Golf III rady s motorem VR6 se pro me postupem casu staval vzhledem ke stale vyssimu poctu najetych kilometru dosti neunosnou finacni strankou co se tyka spotreby,zacal sem pokukovat po necem uspornejsim,avsak s podobnym vykonem,jelikoz pokud si zvyknete ze pod pravou nohou mate jisty pocit nekolika desitek konskych sil a krouticiho momentu,jiste mi date za pravdu,ze se vam pak tezko preseda do neceho co tyto aspekty postrada..Tak tedy,neco precijen alespon trochu nevsedniho,neco usporneho,neco co bude mit smrnc a pokud mozno lehce sportovniho ducha..Volba padla na Fabii s pridomkem RS.."Sportovni" model Fabie s dieselovym agregatem se 130ti konskymi silami a 310Nm krouticho momentu,mel byt ten vuz ktery mel mit argumenty a odpovedi na vysse uvedene otazky,nad kterymi sem nejaky ten cas dumal..Jakmile bylo zvoleno,uz jen najit nejaky ten prijatelne ojety kousek..Vybavu sem az tak nejak neresil,nebot Fabia RS jiz v zakladu cita vcelku slusnou radkou veci ke kazdodennimu jezdeni..Jedinou moji podminkou byla zluta,lemon,barva..cernou sem nechtel,i prez to ze cerna je elegatni,avsak velice narocna na udrzbu,stribrna mi prijde nudna a cervena mi na Fabce az zas tolik k srdci neprirostla,zacal sem tedy hledat "kanarka" RS..Nasel sem,v Praze v jednom autobazaru,svezl se,auto se mi vcelku libilo a druhy den sem ho koupil..
Auto sem mel neco malo prez rok a za ten rok sem s nim najezdil cca 60tis km..Proste kazdodenne v provozu od denniho vyctu 100 az 800km..Co se tyka zakladniho provedeni po exterierove strance ma auto oproti seriove Fabii jiny predni a zadni naraznik,kridelko nad patymi dvermi,16cti palcova lita kola,ozdobnou koncovku vyfuku a bocni tmave blikace..Co se tyka vnitrku,jsou odlisnosti nasledujici,Sedacky RS,Kozeny derovany volant,kozena rucni brzda a radici paka,cerna stropnice,jiny design budiku,sportovni navleky pedalu,jinak je Fabie RS vevnitr skoro stejna jako normalni Fabie,coz je trochu skoda a palubni deska ve tvaru fosny,ze ktere u ridice vykukuje kaplicka budiku,me nijak neoslovila..Jinak me dost sklamalo dilenske zpracovani,detaily ktere radi Skodovku na skoro posledni misto koncernovske hierarchie(napriklad chytnete madlo nad dvermi a pustite ho tak se vrati stylem,ze pokud by jste na nej dali nuz,poslouzi vam jako univerzalni krajec.Napriklad u Audi a VW je v madle pruzinka ktera tomuto zabranuje a madlo se po uvolneni vraci pomalu a tise zpatky do sve polohy).Sedacky pohodlne i s libivym designem,ktery si sve minus bere tim,ze se sedaky diky sve barve velice rychle zaspini..Ovladace a ovladani palubnich prvku sou vcelku pri ruce,vse je celkem logicky ucelene a ma svuj rad..ikdyz strohy a nevyrazny,ale preci jen Fabie RS neni zase auto kde by se melo tento aspekt vzhledem k pomeru VUZ vs CENA nejak resit..Co me ovsem velice ale nesmirne velice zklamalo sou brzdy..ani ne tak jejich nastup a ucinnost,ale to ze pokud sem musel prudce brzdit a v brzdne draze byli nejake nerovnosti,auto prestalo po prejeti nerovnosti na cca 2 vteriny brzdit,nez zaclo znovu,pripadne se to dalo eliminovat sundanim nohy z pedalu a znovu se do nej oprit..i tak tako rozhodujici vterina ci dve vas deli od doby kdy tesar zacne tvorit nahrobek s vasim jmenem..Kdyz sem se pidil co by tuto nekalost mohlo delat,rekli mi ze je na vine spatny system ABS..Proste nedokaze odhalit spravnou trakci kol pri prejezdu nerovnosti..Tuto zkusenost sem nemel jen ja,ale i nekolik mych kamaradu kteri Fabii RS nejaky ten cas meli..Podvozek byl pro Fabii RS naladen velmi dobre,alespon ja sem s nim byl velmi spokojen,ovsem nejsem ten clovek ktery dokaze jeho schopnosti vyuzit na maximum,jelikoz patrim spise k pomalejsim jezdcum co se tyka prujezdu zatacek a podobnych..K me osobe,v mem ohledu obstal podvozek na vybornou..Dalsi kapitolou je motor ve spojeni se 6ti stupnovou predvodovkou...Velmi dobry zatah,avsak nejakou dobu trva nez se s motorem naucite zachazet..Je zde vcelku velky turbo efekt kdy se cca do 1800rpm nic nedeje a pak najednou auto vystreli..za zacatku s tim byl vcelku problem kdyz sem potreboval napriklad rychle odjet z krizovatky,tak auto jelo krokem a nejednou me vymrstilo,ze sem musel davat sakra bacha abych pri odboceni neskoncil v necem,nekom,nebo mimo silnici..proste velmi ostry turboefekt..Rychly odjezd z mista prez "upaleni" spojky byl zase eleminovam zasahnutim ASR,tudiz jste z mista odskali jak jak pero z gauce,pri vypnutem ASR by se za vas nemusel stydet ani Vin Diesel pri castingu na Rychle a Zbesile - Burn out forewer..tim nastupem stylem nic-nic-vsechno ma proste fyzika navrh a kroutici moment se jen tise smeje..Motor je TDI Pumpe Duese,jakmile prekonate zminety turboefekt dobre tahne zhruba do 4000tis rpm, kde jeho pole pusobnosti konci a nema obsolutni smysl vytacet rucicku otackomeru za jeho hranice,jelikoz se po teto mete uz vubec nic nedeje co se tyka vykonove stranky..Spotreba od 4.5 litru az do nejakych max 8mi.Co je jeste zvlastni je to ze tim jak je Fabie male auto,tak vam prijde ze sedite uplne skoro za motorem,proste jak kdyby tam byla jen papirova stena,odhlucneni taky neni zrovna nejlepsi ale da se..Prevodovka velmi dobra,jen me osobne mrzi ze sem nesehnal novejsi model RSa,tusim od 8/04 kdy mela skrin jinak odstupnovanou 4,5 a 6tku..Pokud se naucite co na jaky stupen prevodovka umi,kde konci pole pusobnosti vytaceni motoru,kdy spravne preradit,eliminovat turbo efekt,stane se z vas velmi mrstny ucastnik silnicniho provozu..
Jelikoz sem se chtel alespon nejak odlisit od ostatnich eReSaku,lehce sem vzhled moji fabky upravil,prvni zmena byla kliky a listy do barvy vozu,po te prisel chip na cca 120kw a 360Nm,vymena zadnich lamp za Faceliftove,Budiky s Maxidotem,rucikami z Golfa V GTI a alu krozky od Milotecu,Volant z Octavie II RS,radicka z Octavie II RS,ramecek okolo radici paky Milotec,Navigaci DX,Maska bez znaku a mracitka Milotec,odstraneni napisu,mala antena,Alu kola ala AUDI A8 v rozmeru 7,5x17,novou zadni koncovku a sterace AeroTwin..
Co rici zaverem?Fabie RS si myslim ze je auto ktere za malo penez nabizi hodne zabavy,berte to tak ze u konkurence by jste za podobny vuz ve stejne vybave dali proste vice..Nikdy to nebude klasicky Hot Hatch kdy budete pokladat rucicku do omezovace a motor vas bude prosit aby jste neopousteli cervene pole jeho otackomeru,ale na druhou stranu jezdit svizne a obcas si s nekym v ramci moznosti ukazat kdo ma vice koni s vyslednou prumernou spotrebou 6,5 litru nafty na 100km je vice nez dobra vec..RSo ma spousto PRO a spoutu PROTI..Co vas na nem bude bavit nejvice,je uz na vas :)
Rad na nej vzpominam,ale je to uz minulost a v soucastnosti mi dela radost jine vozitko,ale to uz je popsano v jine recenzi...diky za precteni i hodnoceni,jakekoliv :)

Silné stránky

- motor
- spotreba
- zakladni vybava
- podvozek

Slabé stránky

- levnost a fadnost nekterych veci v interieru
- vyrazny turboefekt
- brzdovy asistent

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co se tyka oprav,tak s autem mimo kosti stabilizatoru a uhnileho dratu od cidla plniciho tlaku( sul rozezrala buzirku a kabel se odpojil) tak nebyl jediny problem..Jinak klasicka udrzba..rozvody,olej,brzdy...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikde me nenechala,ale rekl bych ze u TDI motoru je to kus od kusu..

praktičnost
9

Jezdil sem predevsim sam,obcas ve dvou,takze obstala..ovsem jako rodinne auto si to nedovedu predstavit...

prostornost
9

Fabie,male auto,nelze od ni chtit velky prostor...ikdyz :)

jízdní vlastnosti
9

Velmi dobre,az na ten brzdovy asistent :(

jízdní komfort
8

Sportovneji naladene auto na nizkych gumach...vysledek se neda prilist hodnotit..tvrdsi auto..zadnej gauc :)

provozní náklady
9

Dle udrzby..

náhradní díly
10

Bez problemu

výkon motoru
9

Dostacujici...

spotřeba
10

Paradni...ikdyz obcas clovek popusti uzdu rychlosti,ukazatel spotreby ho nijak nerozhodi

hlučnost motoru
7

vcelku velika..

kvalita sedadel
8

Dobra,pohodlne...

brzdy
6

Brzdovy assitent je tragicky...jinak ucinnost dostacujici..

zavazadlový prostor
8

Nic moc nevozim..me vzdy stacil..


Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle (36) údajně ještě letos vycestuje do Ameriky. Navštíví ji před oficiální návštěvou s princem…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři. On popsal taktiku

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři.…

Po třech neuvěřitelně náročných horských etapách, během kterých z letošní Tour de France odstoupila celá řada…

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl série vychází česky

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl…

Sedmdesátiletý Amík Stephen King patří k nejúspěšnějším spisovatelům současnosti a málokteré jeho dílo přitahuje…

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444 schodech v norském fjordu Lysefjorden

Máte dobrou kondičku? Otestujte si ji na 4444…

Je to jedno z nejdelších dřevěných schodišť na světě. Má 4444 schodů a najdete je v jihozápadním Norsku u fjordu…