Recenze

Jirka90 (muž 24 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia 1,2 TSI 77kW, Elegance

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 98× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 53 Škoda Fabia, foto 54 Škoda Fabia, foto 55 Škoda Fabia, foto 56 Škoda Fabia, foto 57 Škoda Fabia, foto 58 Škoda Fabia, foto 59 Škoda Fabia, foto 60 Škoda Fabia, foto 61 Škoda Fabia, foto 62 Škoda Fabia, foto 63 Škoda Fabia, foto 64 Škoda Fabia, foto 65 Škoda Fabia, foto 66 Škoda Fabia, foto 67 Škoda Fabia, foto 68 Škoda Fabia, foto 70 Škoda Fabia, foto 71 Škoda Fabia, foto 72 Škoda Fabia, foto 73 Škoda Fabia, foto 74 Škoda Fabia, foto 75 Škoda Fabia, foto 76 Škoda Fabia, foto 77 Škoda Fabia, foto 79 Škoda Fabia, foto 80 Škoda Fabia, foto 82 Škoda Fabia, foto 85 Škoda Fabia, foto 86 Škoda Fabia, foto 87 Škoda Fabia, foto 88 Škoda Fabia, foto 89 Škoda Fabia, foto 90 Škoda Fabia, foto 91 Škoda Fabia, foto 92 Škoda Fabia, foto 93 Škoda Fabia, foto 94 Škoda Fabia, foto 95 Škoda Fabia, foto 96 Škoda Fabia, foto 97 Škoda Fabia, foto 98 Škoda Fabia, foto 99 Škoda Fabia, foto 100 Škoda Fabia, foto 101 Škoda Fabia, foto 102 Škoda Fabia, foto 103 Škoda Fabia, foto 104 Škoda Fabia, foto 105 Škoda Fabia, foto 106 Škoda Fabia, foto 107 Škoda Fabia, foto 108 Škoda Fabia, foto 109 Škoda Fabia, foto 110 Škoda Fabia, foto 111 Škoda Fabia, foto 112 Škoda Fabia, foto 113 Škoda Fabia, foto 114 Škoda Fabia, foto 115 Škoda Fabia, foto 116 Škoda Fabia, foto 117 Škoda Fabia, foto 118 Škoda Fabia, foto 119 Škoda Fabia, foto 120 Škoda Fabia, foto 121 Škoda Fabia, foto 122 Škoda Fabia, foto 123 Škoda Fabia, foto 124 Škoda Fabia, foto 125 Škoda Fabia, foto 126 Škoda Fabia, foto 127 Škoda Fabia, foto 128 Škoda Fabia, foto 129 Škoda Fabia, foto 130 Škoda Fabia, foto 131
 

Technické info

Přezdívka auta Mr. Yoda Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,9 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Reklamní slogan, že předjede vaše očekávání je z mého pohledu pravdivý.

Ale popořadě. Moje první auto byl Ford Ka. Nutno dodat, že to byla snad nejhorší koupě v životě. Auto mi koupila mamka od příbuzného za 35tisíc ale než uběhl rok už spolikalo dalších 25tisíc na opravách motoru. Po dvouch letech ale odešlo do automobilového nebe nadobro (opět motor a prošlá technická, což vzhledem ke korozi celého vozidla byl asi ten největší problém) a tak jsem se začal porozhlížet po něčem novém.

Než jsem pořídil nové auto tak jsem ještě měl půjčený bílý Suzuki Swift po svém dědovi. Na tohle auto hrozně rád vzpomínám. Je sice pravda, že plechy měly stejnou pevnost jako papírová krabice, že brzdy byly stejně kvality asi jako u horského kola a při prudkém brždění auto jelo smykem do protisměru. Rádio nešlo ztlumit, a podvozek? Ten kdo ho navrhoval asi nikdy neslyšel slovo zatáčka. Stačilo do zatáčky jet jen o malinko rychleji a už byl malér. Obrovská nedotáčivost, která šla vykompenzovat jenom zatažením ruční brzdy a to nejni zrovna ideální a bezpečný styl jízdy. Ale ten motor. Litrovej třívalec, kterej bez problémů strčil do kapsy kdejakou 1,4ku. Samozřejmě dokud nepřišla zatáčka.

Ale zpět k novému autu.

Fabia se mi odjakživa líbila. Jak starý model tak ten nový, kterému navíc pomohl i facelift. Jediný problém v mé hlavě byl motor. Chtěl jsem něco o malinko silnějšího než 1,2 litru. Na mužce jsem měl Mini Coopra S ale nový byl moc drahý a do 4 roky staré ojetiny se mi nechtělo. Nakonec jsem tedy zvolil Fabii, u které jsem se ještě rozhodoval mezi verzí Elegance a Sportline. Nakonec vyhrála Elegance kvůli pestřejší výbavě, světlému interiéru a hlavně zeleno stříbrné barvě, která se ve verzi Sportline nenabízí. Jediné co mě u Elegance mrzelo bylo, že nešly objednat 17ti palcová kola, která se ve Sportlinu dávaly jako základ.

8. října jsem jí objednal a nastalo dlouhé čekání. Původně měla přijít kolem 20. prosince ale nakonec se moje čekající muka protáhla až do 11. ledna, kdy jsem si jí konečně šel vyzvednout. Hned jak jsem ji v autosalonu uviděl, jsem se do ní zamiloval. Zelená metalíza spolu se stříbrnou střechou a zpětnými zrcátky + styling kit na mě udělaly vskutku dojem. Druhé potěšení přišlo při jízdě. Jakmile jsem se s ní poprvé pořádně projel, uvědomil jsem si, jakou bych udělal chybu kdybych tohle auto nekoupil jen kvůli motoru.

Motor 1,2 TSI 77kW/105PS (turbo benzín) mě očaroval. Nikdy bych neřekl, že takhle malý agregát může být tak živý. Táhne už asi od 1500 otáček a neuvadá ani před červenym polem otáčkoměru, které začíná v 6000 otáčkách. Omezovač potom je v 6200. Pokud však stojíte na místě, tak vás omezovač nepustí nad cca 4000 otáček. Při akceleraci na druhý převodový stupeň je dokonce cítit lehké zatlačení do sedačky.

Jediné, na co si člověk musí zvyknout, je malá prodleva po sešlápnutí plynu. Je to prostě turbo, takže se musí počítat s tím, že když na to člověk šlápně, tak to takovou vteřinku trvá než to pořádně zareaguje.

Malý nedostatek je absence ASRka. I když si někdo řekne že u 1,2l je to zbytečnost tak není. Když se potřebujete svižně rozjet na křižovatce tak to bez pískání gum skoro nejde. Takže se na vás každej otáčí, co to zas jede za blázna. ASRko spolu s dalšími elektronickými pomůckami sice jde přiobjednat ale stojí to 16.800 a to si myslim, že je celkem dost.

Spotřeba. Při klidné jízdě na trase Č. Budějovice Sedlčany 5,8 litru! Ale když to začnete hnát tak průměr vyleze i na 10 litrů na sto ale to opravdu musíte jet jako to prase. Při normální jízdě se to pohybuje tak kolem 6,5 litru na sto.

Na silnici auto drží velmi dobře. V zatáčkách se díky sportovnímu podvozku vůbec nenaklání a ani nedotáčivost nejni na předokolku s motorem vepředu tak velká. Jen je cejtit skoro každej kámen, kterej přejedete. Cit ve volantu taky nejni špatný. Rozhodně to je lepší než u dvojkové Octavie. I když jako u Mini Coopera to nejni.

Co se týče vzhledu, tak si myslím, že zelená rally metalíza a stříbrná střecha je nejlepší kombinace na Fabii ale to je otázka názoru. Někdo říká, že by byla hezčí bílá střecha, ale podle mého by v kombinaci se zelenou moc "mlátila do očí". A černá střecha se zas dává jen na Fabie RS. Další dobrá věc u vzhledu je styling kit dodávaný od Škody. Tento paket obsahuje spoiler předního nárazníku, spoiler zadního nárazníku, střešní spoiler a koncovku výfuku. Auto to vskutku vylepší a malinko se odliší od ostatních Fabií. Jen si kvůli přednímu spoileru musíte dávat malinko vetší pozor při parkování u obrubníku.

K příplatkové výbavě: Doporučuji tříramenný kožený volant. Skvěle padne do ruky, má příjemně tlustý věnec a podle mého i líp vypadá. Dále mam kovové pedály a nástupní prahové lišty. Tyhle dvě věci jsou podle mého jen na vzhled. Praktičnost vozu nijak nevylepšují. Praktická věc je SunSet (zatmavení zadních oken). Do zadní části auta není tolik vidět a díky zatmavení okna u pátých dveří vás ve vnitřním zpětném zrcátku v noci tolik neoslňují za vámi jedoucí auta. Sportovní podvozek. To je asi na každém zvlášť. Někomu vyhovuje a někdo to zas nemá rád. Mě osobně tvrdší podvozek vyhovuje i když na těch našich silnicích je to trošku utrpení. A pokud víte, že budete jezdit po špatných cestách tak si ho rozhodně neobjednávejte. Auto je nižší o 15mm.

!!POZOR!! U této motorizace jsou vepředu kotouče, přes které nejdou 14ti palcová a menší kola. Tak při případné koupi si na to dejte pozor. Jinak vzadu jsou taky koutouče.

Doplňková Výbava:
Verze Elegance je sama o sobě dobře vybavená. Nechybí v ní tempomat, vyhřívané přední sedačky, zadní parkovací asistent, projektorové halogenové světlomety atd...

Navíc mam:
Tříramenný sportovní volant
Kovové pedály
Nástupní prahové lišty
Sportovní podvozek
SunSet (zatmavení zadních oken)
Letní 16ti palcová kola Elba
Styling kit
Prodloužená záruka na 4 roky do 120.000km

Silné stránky

Motor celkově:
- Nízká spotřeba při rozumné jízdě
- Velmi živý na 1,2 litru
- Tichý
Prostorný interiér
Na svou třídu velký kufr
Kvalitní audio (verze Elegance má v základu 8 reproduktorů a rádio SWING)

Slabé stránky

Špatný výhled na semafory
Když je slopená loketní opěrka tak je horší přístup k ruční brzdě
Sedačka řidiče je i při nejnižší poloze pořád dost vysoko
A ještě malej detail. Nádrž na benzín se musí odemykat klíčkem. Škoda že to nemá třeba jako Octavie, že se nádrž zamyká a odemyká společně s autem ale to je drobnost.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po necelých dvou týdnech překousané kabely od svíček. Oprava v Porsche České Budějovice. Dopoledne jsem tam auto dal a za cca 3 hodiny bylo v pořádku. Kabel od svíčky byl překousaný ještě jednou. Teda spíš nakousaný, takže to stačilo omotat dostatečnou vrstvou lepící pásky aby se s autem dojelo do servisu. Po třech měsících sražená srna. Oprava trvala dva a půl týdne protože Škodovka zapomněla zařadit jednu součástku z motoru do náhradních dílů, takže nebyla k dostání. Na podzim již po třetí nakousanej kabel od svíčky! V servisu mi řekli, že škodovka začne vyrábet kryt přes zapalovací kabely, tak doufám, že to bude co nejdřív. Mam to ale na ty zvířata smůlu...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupenu v prodejně DRUPOL Příbram. Tohoto prodejce doporučuji. Příjemný personál, dostal jsem slevu a při koupi zimních kol mi dali 15ti palcové za cenu 14ti palců.

 

Novinky v recenzi

18.4.2013 21:58

Nové auto

Dneska jsem si přivez nové vozidlo. Opět Fabie. Opět zelená (více méně....). Jen s malým rozdílem... RS v limitované edici S2000. :-) Přidávám fotku. Recenzi bch rád napsal tak do dvou měsíců, až s tim něco najedu, aby bylo o čem psát.

20.3.2013 14:07

Dojezdila... :-(

Dnes v 8:30 cestou do Příbrami mi nedalo přednost vozidlo vyjíždějící z parkoviště, které mě odhodilo do protisměru, kde jsem se ještě střetl s dalším autem. Výsledek můžete vidět na fotce... :-( Tímto asi končí naše společně strávené chvíle...

31.1.2013 16:34

60tis. km

Auto už má najeto 60 tisíc. V úterý proběhla čtvrtá servisní prohlídka a příští týden se jde na výměnu rozvodů, což se dalo čekat. Jinak motor zatím ok. Objevilo se vrzání od pravých zadních dveří ale v servisu to odstranili. Také občas blbnul centrál. Po nastartování se auto zamklo a odemklo ale zabokoval se kufr, který poté šel otevřít pouze tlačítkem na klíči. V úterý jsem to náhlasil v servisu, tak uvidim, jestli to odstranili.

22.2.2012 16:31

Akcelerace

Ozval se mi někdo na youtube, že má Fabku 1,2 TSI s chipem na 130hp a z 0 na 100km/h mu to udělá za nějakejch 8,3s a jak je možný, že moje origo 105hp má z 0 na 100 za cca 7,5 až 7,8s. Normálně se nějakejma hodnotama z 0 na 100 nezabejvám ale po týhle informaci jsem se na to zaměřil a znovu to vyzkoušel a opravdu. Z 0 na 100km/h za cca 7,5s v obouch směrech (aby se vyloučil vliv větru nebo jízdy z kopce). Tak jsem se koukal na net a zjistil jsem, že můj motor má mít zrychlení 10,1s a Fabia RS 7,3s. To by mě zajímalo, jak je možný, že mam skoro stejnou hodnotu jako RSko.

21.2.2012 21:16

Kuny

Tak snad se mi podařilo vyřešit problém s kunama. Kabely od svíček jsem dal do husích krků, tak to snad pomůže. Podle mě lepší, než kupovat nějaký plašičky.

15.1.2012 23:13

Video

Přidal jsem video akcelerace.

4.1.2012 23:53

Nové fotky

Přidal jsem pár fotek z letního "Eurotripu". :-)

5.5.2011 20:09

Auto je

Tak jsem si dneska vyzved Fabii ze servisu. A jsem dost naštvanej. Chrastí v pravé přední části, kapota nesedí a přední styling kit je nalepenej jako kdyby to dělal někdo ve chlívku... Takže v pondělí tam auto vezu znova. :-(

28.4.2011 16:37

TSI

Tak první problém s TSI je na světě. Při střetu se srnou se poškodila nějaká řídící jednotka umístěná ve spodku auta a Škodovka tuto součástku zapomněla zařadit do náhradních dílů. Takže nejni.

16.4.2011 19:34

Srna :-(

Dneska cca ve 14:00 jsem srazil srnku. Odnesl to přední nárazník, mlhovka a chladič klimatizace. :-(

6.4.2011 16:05

Fotky

Přidal jsem fotky Fabie ve srovnání s Mini Cooperem.

29.3.2011 01:19

Přezuto

Tak jsem konečně přezul na letní. Auto vypadá na elektronech mnohem líp. A ještě jsem bíle obtáhnul nápisy na pneumatikách a koupil zelený žárovky do obrysovek. Přidal jsem pár fotek a zkoušim připsat něco do recenze.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,2 TSI 77kW, Elegance

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec? Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?

Druhé generaci Škody Fabia již pomalu zvoní umíráček,…

Škoda vyrobila 1,5 milionu Fabií II, ta jubilejní má motor 1.2 TDI Škoda vyrobila 1,5 milionu Fabií II, ta jubilejní má motor 1.2 TDI

Škoda Fabia druhé generace je jedním z klíčových modelů…

 






Blesk.cz

Řasenka z Amstru, teda vlastně z pole! Separatistka se nalíčila make-upem, který našla na místě tragédie letu MH17?!

Řasenka z Amstru, teda vlastně z pole! Separatistka…

Nejen že proruští separatisté podle všeho kradou cennosti a kreditní karty ze zavazadel obětí letu MH17, který…

Chůze s mobilem v ruce? V USA se máte zařadit do speciálního pruhu!

Chůze s mobilem v ruce? V USA se máte zařadit do…

Pokud vyrazíte v americkém Washingtonu ven s mobilem v ruce, konkrétně na Osmnácté ulici, budete se muset…

 

iSport.cz

Na Julisce vypadl proud. Zápas Dukly s Baníkem skončil bez branek

Na Julisce vypadl proud. Zápas Dukly s Baníkem…

EXKLUZIVNÍ SESTŘIH ZÁPASU | Fotbalisté Dukly zahájili novou sezonu bezbrankovou remízou s Ostravou. Předehrávka…

Místo oddychu hromadný pád! König se zapletl do bouračky, ale neztratil

Místo oddychu hromadný pád! König se zapletl do…

Český cyklista Leopold König skončil tři kilometry před cílem 19. etapy Tour de France na zemi v hromadném pádu.…

 

Reflex.cz

Víte vlastně, s čím souhlasíte? Facebook vás má v hrsti

Víte vlastně, s čím souhlasíte? Facebook vás má v hrsti

Svěřili jste všechny své fotografie či informace o vašich osobních vztazích Facebooku? A udělali jste to bez…

Slovenští neofašisté škrtli na své stránce českého lva a napadají vlastní povstání

Slovenští neofašisté škrtli na své stránce českého…

Na Slovensku byla před časem spuštěna internetová stránka slovenských nacionalistů a neofašistů (jmenuje se…