Recenze

10 Majitel

Audi A6 C4 2.6

9,84 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2 Audi A6, foto 3 Audi A6, foto 4 Audi A6, foto 5 Audi A6, foto 6 Audi A6, foto 7 Audi A6, foto 8
Audi A6, foto 9 Audi A6, foto 10 Audi A6, foto 11 Audi A6, foto 12 Audi A6, foto 13 Audi A6, foto 14 Audi A6, foto 15 Audi A6, foto 16 Audi A6, foto 17 Audi A6, foto 18 Audi A6, foto 19 Audi A6, foto 20 Audi A6, foto 21 Audi A6, foto 22 Audi A6, foto 23 Audi A6, foto 24 Audi A6, foto 25 Audi A6, foto 26 Audi A6, foto 27 Audi A6, foto 28 Audi A6, foto 29 Audi A6, foto 30 Audi A6, foto 31 Audi A6, foto 32 Audi A6, foto 33 Audi A6, foto 34 Audi A6, foto 35 Audi A6, foto 36 Audi A6, foto 37 Audi A6, foto 38 Audi A6, foto 39 Audi A6, foto 40 Audi A6, foto 41 Audi A6, foto 42 Audi A6, foto 43 Audi A6, foto 44 Audi A6, foto 45 Audi A6, foto 46 Audi A6, foto 47 Audi A6, foto 48 Audi A6, foto 49 Audi A6, foto 50 Audi A6, foto 51 Audi A6, foto 52 Audi A6, foto 53 Audi A6, foto 54 Audi A6, foto 55 Audi A6, foto 56 Audi A6, foto 57 Audi A6, foto 58 Audi A6, foto 59 Audi A6, foto 60 Audi A6, foto 61 Audi A6, foto 62 Audi A6, foto 63 Audi A6, foto 64 Audi A6, foto 65 Audi A6, foto 66
 

Technické info

Přezdívka auta Audinka Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:128954 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2598 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 225 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,2 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "marks3".

Můj druhý vůz značky Audi ( třetí celkem ) jsem koupil v západním Německu v srpnu 2008. Vůz byl vyroben v roce 1995. Bylo po prvním majiteli důchodci s řádně vedenou servisní knížkou, unfallfrei ( bez nehody ) a najetými 96 500 kilometry zcela reálnými jako život na zemi. Značku Audi nazývám Olympiádou díky 4 navzájem propojeným kruhům, ikdyž olympiáda má o jeden víc... Pro mě je to olympijský vítěz mezi automobilovým světem ( je to čistě můj osobní názor ).
Popravdě to ale byl až 3. výběr, za který jsem velmi spokojený. První byla Audi A6 Avant se 125000 km a zelenou metalízou a černým interiérem u autorizovaného prodejce Audi. Tu mi prodali, další vůz byl stříbrná A6 sedan ve světlém interiéru po 2. majiteli a se seviskou a 137000km, ale nakonec vyhrál 1.majitel a lepší výbava. Vše byli motorizace 2.6 V6 110KW a s automatickou klimatizací.


Moje Historie:

Již jsem napsal, že je to v celkovém pořadí můj třetí vůz a druhý vůz značky Audi. Prvním vozem byla Audi 80 r.v. 1987 s originální sportovní úpravou. Byl to můj první vůz, na který velmi rád vzpomínám i přesto, že byla spolehlivá jako předvolepní sliby. Nejspíš to bylo i tím, že byla silně havarovaná na přední část. Byla ve sportovní originální úpravě Audi. Motoricky nebyla tak silná, ale spotřebu měla velmi dobrou na tak starý motor. Byl to 2,0l s 83KW od Audi.
Průměrná spotřeba byla kolem 7,5l, město 9l, ale dále. Jizdní vlastnosti měla naprosto excelentní, takové BMW M3 mezi předekolkami, řízení přesné a komunikativní, akorát ten velký volant... Řazení bylo docela přesné, bez bouračky by bylo určitě zcela přesné. Měla skvělá anatomická sedadla - myslím Recaro.
Mým druhým vozem byl VW Passat 2.0 85KW také sedan americká verze r.v. 1992. Měl manuální převodovku a původně měl motor 2.0 16V 101KW, ale ten se zadřel a byl tam dodán ze prý ze Švýcarska se 130000 KM dobře známý koncernový motor s 85KW a 8 ventily. Koupil jsem ho už s tímto motorem.
Oproti osmdesátce jsem si polepšil ve výbavě - vše v elektrice mimo sedal, elektrické pásy a la USA, také v prostornosti, pohodlí a kufru a dokonce i ve variabilitě. Zadní sedadla byla sklopná a dělená a dokonce i posuvná a s nastavitelným sklonem, no prostě paráda. polepšil jsem si i ve spolehlivosti - řešil se pouze startér - nějaké drátky, platil jsem pouze 2hod práce u elektroinstalatéru.
V čem jsem si pohoršil? Jednoznačně v motoru - hlučný, žravý cca průměr 9 l a hlavní město 11 - 12 l. Na ta těžký vůz + váha nějakých 150 - 200 kg oproti osmdesátce navíc. Jízdní vlastnosti byly průměrné, ale mnohomen pohodlnější.
To byla moje automobilová historie a teď k současné Audince A6.


Design:

Auto disponuje konzervativním, ale nadčasovým designem. Karoserie snoubí lehkou hranatost zádní se zaoblenou karoserií. Přední část karoserie je velmi nadčasová a soudě podle předního narazníku i masky je srovnatelsná s první Audi A8 a A6 druhé generace do faceliftu tj. 2. polovina roku 2000. Zadní převis je poměrně velký a nezachrání ho ani rozvor 2,7 metru. Audinka je vyvážená na tu dobu po všech stránkách - výška, délka, šířka, rozvor a rochod kol. Okolo všech oken se táhne chromovaná lišta, která dodává vozu na luxusu včetně chromovaných lišt na přední masce a loga Audi.
A6 je ve vínové metalíze se světlým interiérem. Občas mi příjde, že je metalíza s dvojitým efektem. Je-li slunce, barva je zbarvená do fialova a při dne bez slunci, budiž barva vínová. Interiér je dvoubarevný. Horní část prístrojové desky je v černém provedení, spodní část a celý interiér je vyveden v bežové barvě. Čalounění látkou v běžové není zrovna nejšťastnější volba, je sice velmi hezké a luxusní, ale špatně se druh materiálu na sedadlech udržuje bez skvrn. Vůz je bohužel na ocelových kolech ale s originálními poklicemi.
Interiér je konzervativní snoubící hranatost s oblinami, leč velmi útulný a nadčasový. Samozřejmě, že světlá barva v interiéru přidává vozu na útulnosti i prostornosti. I po letech má stále něco do sebe a dle mého názoru stárne minimálně.


Kvalita a zpracování:

Mluvit o tom, jak je Audi kvalitní je to samé, jako mluvit o spolehlivosti a výdrži starých Mercedesů... Určitě tu zmíním pár podstatných věcí jakými jsou měkčené plasty nejen na přístrojové desce, ale i na výplních dvěří. Ingolstate díky za to!! Přední sloupky jsou potaženy textílií. Kobrce na podlahách jsou velmi jemné a zároveň odolné. Jinak plasty nenesou stopy škrábanců a interiér vypadá i Audin po 300 000km, ke kterým se nikdo nechová jak zvíře, trpící slintavkou a kulhavkou ( prase ), jako minimálně používané.
Na sedadlech - potah jsou-li potrháné to poznáte, ale nejsou prosezené, plasty poškrábané apod. Samozřejmé volant a řadící páka nesou jisté známky opotřebení, ale to asi každé sebelepší auto. Jediný díl, který je na Audince nekvalitní, tak je koženková manžeta řadící páky ( neplatí pro koženou manžetu řadící paky ). Myslím, že dodavatel byl stejný jako u Opela.
Jinak vše je slicované, tak jak má být. Nikde nic nevrže, ani když jedete po, Čechy zbožňované, kočičí dlažbě - pokud tedy do vozu nenacpete různé věci, které rády drnčí na nerovnostech. Co je pro luxusní automobily charakteristické, tak je to právě vůně kvalitních materiálů, které využívá. Každé auto zn. Audi, Volvo, BMW apod. mají svou charakteristickou vůni a ani po letech nevyčichne (pokud tam někdo nekouří nebo nepoužívá auto na převoz cementu či zeleniny každý den).


Ergonomie:

Ergonomie made in VW, takže asi není co dodat - 10 bodů. Ovládání klimatizace je sice dole, ale dostupné, nic tomu nepřekáží ani zařazené liché převodové stupně. Knoflíky jsou dostatečně hmatatelně odlišné od sebe, jsou tam dostatečné mezery i pro oteklé prsty a vše je úspořádáno přehledně a logicky. Tlačítka na palubní desce je v dohledu a dosahu řidiče s přesným a ideálně nastaveným stiskem. Symboly jsou na spínačích dostatečně velké a rozpoznatelné ( přední a zadní mlhovky se mi pořád pletou...)-).

Osvětlení:

Vůz je uvnitř dostatečně osvětlen různými lapičky. Pokud otevřete jakékoliv dveře, rozvsvítí se lampičky nad zadními sedadly a uprostřed stopu kousek od předního skla. Všichni cestující (výjam prostřední) mají k dispozici u stropních madel čtecí lampičky s dostatečnou intenzitou světla.
Přední světlomety disponují projektorovou technologií a žárovkami H1, jež jsou vysoce spolehlivé. H1 nedosahuje takových kvalit osvětlení jako H7 - nemáte-li lepší žárovky renomovaných výrobců - Osram, Halford apod., pak H7 strčí do kapsy. Myslím si, že H1 jsou nejlepší kompromis. Svítí o hodné lépe než H4 a nepraskají jako H7. Vydrží bez problému 2 roky ( po této době by se měli měnit ).

Výbava:

Audinka obsahuje abs, asr - protiprokluz, 2x airbag, výškově a podelně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou i u spolujezdce. Další výbava je z říše elektrické tedy elektrická přední okna, zrcátka, střešní okno, automatická klimatizace a dokonce i elektrická zadní roletka a také nezávislé topení - bohužel už nefunguje zdroj. Ano správně, vůz má 2 baterie - v kufru se nachází tak nezávislému topení.
Dále vůz zpříjemňuje v zimních měsících vyhřívání předních sedadel, v celou roční dobu centrální zamykání dalkově ovládané s alarmem, palabuní počítač, kontrolní systém Audi tzn.kontrola brdového opotřebení, stav nádržek provozních kapalin, kontrola všech žárovek - přední a zadní světla, budík napětí baterie, krásné analogové hodiny, teplota oleje a také audio systém koncert - ch changer na 6cd v zavazadlovém prostoru Alpin a rádio s dolby digital na kazety s RDS-EON a dopravním hlášením s 8x repro.
Mezi menší vybavové prvky patří osvětlená make-up zrcátka u řidiče i spolujezdce, imobilizér, zamykací schránka před spolujezdcem, osvětlení u stropních madel na zadních sedadlech a také na předních sedadlech, mincovních na přístrojové desce, ve dveřích řidiče a také ve schránce před spolujezdcem, chromované kliky vnitřních dveří, přední mlhové světlomety, vyhřívání zadní okna, elektricky nastavitelný sklop předních světel a chromované obroučky budíků. Samozřejmostí jsou tónovaná skla a tónovaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu spolu s klikami dvěři a posilovač řízení.
Osobně bych se raději obešel bez nezávislého topení, které stejně nefunguje a místo toho bych tam uvítal tempomat, sportovní přední sedadla, dřevěné obložení, elektrická zadní okna a litá kola.


Audio:

Radio Delta (u novějších Audi Concert) na kazety s dolby digital, ch-changer na 6 CD od Alpine. Rádio v sobě zahrnuje RDS-EON, podporuje dopravní hlášení - při hraní CD nebo kazety se automaticky přepne na dopravní hlášení. Při vyšší rychlosti se automaticky zvyšuje hlasitost rádia - funkce Gala (uvnitř je dost ticho, takže to poznám třeba při troubení). U rádia se dají nastavovat výšky, basy, vyvážení a nastavování hraní více zadních nebo předních reproduktorů.
Audio je nastaveno tak, aby vytvářelo dojem koncertní síně. Samozřejmě se to nevyrovná automobilům typu Bentley apod., MB S Harmann Kardon apod., ale určitě se rozhodně neztratí. Bylo mi ohodnoceno i od toho, kdo má MB S Harmann Kardon s 5.1 Dolby Digital (dále DD) velmi pozitivně.
Rádio hraje velice hezky na kvalitu rádií - 128kb/s. Jinak síla signálu je perfektní Evropu 2 chytnu všude!! Škoda pouze toho, že nemůžu ladit manuálně stanice...-(
CD hraje velmi hezky 160 kb/s - reproduktory stíhají vše bez problémů. Basy jsou také znát, ale nejsou tak kvalitní jako u kazety s DD, výšky jsou velmi dobré a středy také.
Kazety jsou naprosto super s DD, připadáte si jako součástí, jako kdybyste tam byli - ať už se jedná o jakýkoliv žánr. Enya, Alanis Morisette, Celine Dion... hraje to prostě úžasně. Bohužel kazety už nejsou v modě, nicméně co se týče kvality zvuku - CD a už vůbec MP3, kam se na ně hrabe. Výjimku pak tvoří Video CD s DD či DVD s DD.
Jinak poslouchám všechno možné mimo klasiky (vltavu od Smetany můžu). Coldplay, Enya, Nelly Furtado, Beyoncé, Divokej Bill, Justin Timberlake - pouze některé songy, 50 Cent - ty starší alba apod.


Prostornost a pohodlí:

Vůz je velmi prostý prostorný jak podélné - v zadu zbývá cestujícím před koleny 20 cm - měřeno s osobou o výšce 180 cm, která si sedla po seřízení předního sedadla u řidiče za sebe. Na šířku není problém na zadních sedadlech cestovat pohodlně ve třech. Na to, že má střešní okno, tak to nikterak neomezuje hlavy nejen předních cestujících, ale dokonce ani zadních cestujících, kde ještě zbývá nad hlavami cestujících ještě kolem 7 centimetrů a v předu dokonce o 2 centimetry více.
Co se týče pohodlí, vůz přišel o 20% na svém pohodlí při výměné tlumičů za plynokapalinové. Jsou o něco méně pohodlnější, ale zárověň sníží naklánění vozů a zlepší vyhýbací manévr a zlepší tím jízdní vlastnosti. Krátké příčné nerovnosti vůz tlumí o něco hůře, ale dlohé příčné nerovnosti tlumí velmi dobře. Dříve s původními tlumiči to bylo klasické zhoupnutí, nyní je o něco více menší.
Co se týče sedadel, tak ta přední je po všech stránkách rozměrově velmi dobrá - opěradlo podepírá lopatky ve výši jak má a přední sedák nohy. Škoda jen, že sklon sedáku není nastavitelný. Bohužel pohodlí předních sedadel není žádný zázrak a známku bych udělil tak 2-, plus dostávají za sklonově stavitelné opěrky hlavy. Za to vzadu, to je jiná kávička. Zadní sedán má nastaven sklon výše tak, aby podepíral stehna, zadní hlavové opěrky jsou stavitelné jen výškově. Zadní loketní opěrka v sobě ukrývá skchránku na autolékárničku.
Zadní opěradlo podepírá zádá a lopatky jak má.
Na zadní straně předních sedadel se nachází síťové kapsy na odkládání. Na středovém tunelu jsou výdechy pro zadní cestující a také výdechy na nohy zadních cestujících v podlaze. Známka za zadní pozice 1, proto hodnocení za sedadla celkem je 2 tedy 8 bodů. K pohodlí musím připsat i fakt, že když se odemkne kufr u vozů, tak se otevře celé auto a člověk nemusí jak blbec otevírat ještě přední dveře. Samozřejmě se otevře i přístup k dvířkám na tankování, které se otevírají s centrálním zamykáním a nemusí mít bohudík zamykatelné šroubovací víko.


Zavazadelník a schránky:

Na sedak je velmi dobře přístupný a praktický až na výjimku nedělených ( to by zas až tak nevadilo ) ale hlavně nesklopných zadních sedadel. Kufr má několi odkládacích přihrádek. Vlevo na boku kufru je ukrytá druhá baterie k nezávislému topení a také odkládací prostor na různé menší věci. Vpravo za cd-changerem se nachází volný prostor pro odložení další maličkostí. Pod kufrem vedle plnohodnotné rezervy se take objeví par nevyužitých prostorů třeba na nakůpní tašky nebo doplňkovou výbavu. Navíc je místo pro náhradní kolo uloženo v plastovém boxu, takže se zde nachází dalších 70 litrů, pokud by se ho někdo zbavil a nahradil to pouze lepící sadou. Základní objem kufru je 510 l a tímto údaj končí, nepočítám-li možnosti využití místo rezervy dalších 70 litrů objemu.
Audi má mnoho odkládacích schránek, ale mohlo bych jít být o trochu víc. Samozřejmě holá základní A6 jich má víc o dvě a to místo čudlíků vyhřívání sedadel a elektrické zadní roletky. Další schránka je také místo analogových hodin a dvou informativních budíků vedle hodin. Další přihrádky se nachází pod volantem - je dlouhá cca 60 a hluboká 8cm. Mimo popelníku se nachází odkládací prostor také pod popelníkem, který je textilně čalouněný jako odkládací box před spojezdcem. Ve středovém tunelu u ruční brdy se nachází hned dvě menší odkládací plochy. V předních a zadních dveřích se nachází další úložné prostory, v zadních jsou popelníkové malé boxy. Nesmím zapomenout ani na síťové odkladiště na zadní straně předních sedadel.


Jízdní vlastnosti:

Jízdní vlastnosti patří na tuto délku, rok výroby a koncepci pohonu na špičku automobilové techniky. Opravdu zde platí heslo náskok díky technice. Jízdní vlastnosti jsou vylepšeny i novými plynokapalinovými tlumiči, které také nesou svůj podíl na jízdních vlastnostech včetně letních pneumatik Continental, které jsou opravdu velmi dobré. Přes zimu používám ještě přesvědčivější pneumatiky Goodyear, které už nepodléhají opotřebení jako starší generace, jsou velmi tiché, perfektní záběr na sněchu, mokru, úžasně drží stopu. Auto je se zimními pneu o něco měkčí, ale ne zas o tolik, aby princezna na hrášku necítila přejetí oné jmenované bobule. -)
Jinak Audi A6 je vybavena zadní pandhorskou tyčí, která vydrží minimálně 300000km, přední náprava má zavěšení McPherson, její konstrukce je odolná ocel.


Řidičkský ráj:

Brzdy jsou originální Audi - dobře dávkovatelné a při prudkém sešlapnutí v malých rychlostech nejsou tak jedovaté jako u současných nových vozů značky Audi. Jejich brdná dráha ale je stejně přesvědčivá jakou u současných modelů Audi.
Co se týče řazení, není co vytknout přesné a lehké, ale ne tak lehké jako u nové Octavie či Fabie. Kvalita řazení je velmi dobrá, určitě se ale nevyrovná současným vozům Audi, i když ten rozdíl je pouze tak 20 procentní. Co se týče řízení, je přesné a docela i komunikativní. Řekl bych, tím že má hydralický posilovač řízení je na tom v přesnosti o 20% lépe než současná generace A6.


Motor:

Benzinový motor o objemu 2598 ccm s 12 ventily a 6 válci má naprosto lineární zátah a zabírá už od nějakých 1600 ot./min. Má tedy naprosto lineární zátah od nízkých otáček a od 3000 ot./min je cíit razance a síla V6 se 150 koňmi pod kapotou. Co se týče pružnosti je velmi dobrá. Točivý moment je 225 nm už při 3500 ot/min Přesvěčte se sami:


IV. rychlostní stupeň z 60 - 100 km/h 6,58s
V. rychlsotní stupeň z 80 - 120 km/h 9,18s


Je pravda, že síla by mohla být na tak velký objem ne 110 KW, ale aspoň 125 KW. Při pohotovostní hmotnosti 1515 kg by to bylo celkem fajn. Tento fakt ale vynahrazuje spotřeba, která v městě ani při dopravní zácpě nepřesáhne 11 litrů, v průměru jezdím s podílem 80 % město a 20% mimo město za 9 litrů. Kombinovaná dlouhodobá spotřeba s podílem na km 50% město a 50% dálnice a mimo město vycházi na 8,2 litrů, což určitě není špatné. Tato spotřeba se týče jarních až podzimních měsíců. Co se týče zimního období spotřeba je zvýší pouze o 0,5 litru, při kruté zimě a mrazech jako tento rok pak o 1 litr.
Jinak dálnice Praha - Mnichov při průměrné rychlosti na dálnici 140 km/h, 2 lidech a zavazadlech o hmotnosti cca 80 kg činila spotřeba 8,3 litru na 100 kilometrů. Praha - Drážďany při 4 lidech a zavazadlech 20 kg činila spotřeba v rychlosti na dálnici při 120 km/h pouze 7,7 litrů na 100 km/h.
Co se týče jízdy mimo město vychází průměr asi na 6,6 litru. Třeba České Budějovice na dálnici jsem nepřesáhl rychlost 110 km/h vycházel průměr na 6,5 litrů a zpátky dokonce na 6 litrů na 100 kilometrů.
Můj styl jízdy je z 80% klidný z 20 procent dynamický. Zbytečně motor nepodtáčím a ani nevytáčím tzn. max i při předjíždění 4500 ot./min a už řadím. Při řazení pokud je motor zahřátý tak řadím už při 2200-2400 ot/min při nezahřátém až v 2800 ot./min. Zrychléní z 0-100 km/h podle tachometru je 9,2 s a nejvyšší točivý moment je 210 mn při 3600 ot./min.
Motor zvládá jen na 5.rychlostní stupeň i 55 km/h, ale řadím ji tam když je motor zahřátý v 60 km/h. Motor zvládá stoupání bez problému i bez podřazení - dálnice, mimo obec, obec. Je mu to jedno.

Velká škála motorů na výběr:

Benzinové
čtyřválec 1.8 20V 92KW/125PS
čtyřválec 2.0 8V 85KW/115PS
čtyřválec 2.0 16V 101KW/137PS
pětiválec 2.3T 20V 169KW/230PS
šestiválec 2.6 12V 110KW/150PS
šestiválec 2.8 12V 128KW/174PS
šestiválec 2.8 30V 142KW/193PS
osmiválec 4.2 32V 213KW/291PS

Dieselové
čtyrválec 1.9TDI 66KW/ 90PS
pětiválec 2.5TDi 85KW/115PS
pětiválec 2.5TDI 103KW/140PS

Převodovky: 4. stupňová automatická - všechny verze
5ti stupňová manuální - mimo 2.5TDi, 2.5TDI a 4,2
6ti stupňová manuální - obě 2.5TDi(I),4.2 a 2.3T

Pozn.2.3T-5ti stupňová převodovka s delšími převody
2.3T-6ti stupňová převodovka s kratšími převody


Převodovka:

Klasická Audi převodovka, přesné a ideální dlouhé dráhy 5-ti rychlostní převodovky. Řadící páka při řazení neklade odpor jako u BMW, neřadí až přehnaně lehce jako u poslední generace Octavie - no prostě Audi paráda. Jinak při 130km/h motor točí nějakých 3500 ot/min. Pětka je odstupňovaná lehce delší, ale stále velmi pružná na zrychlování. Auto zrychluje parádně i ze 180km/h, co víc si přát.-) Dobře, šest stupňů by nebylo na škodu.


Spolehlivost a servis:

Co se týče spolehlivosti, není si na co stěžovat. Za tu dobu co mám Audi jsem s ní najezdil 33000 km, tzn. za dva roky cca 35000 km. Jinak na dalších vozech za dva roky jsem absolvoval dalších 18000 km - volvo s60 2,4 140 PS - průměr 7,5 litrů, škoda octavia combi 1.8 TFSI 160 PS - průměr 7,8 litrů, Škoda Fabia combi 1,2 HTP 51 KW průměr 6,3 litrů, Škoda Octavi Combi 1,8 Turbo průměr 7,3 litrů na 100 km. Mimo město jezdí za 5 - 5,5 litrů. Renault Master 2,5dci 100 PS průměr 8l/100km při rychlostech na dálnici 115 km/h.
U Audinky jsem měnil tlumiče za plynokapalinové - odešel mi přední levý tlumič včetně prachovky, tak jsem rovnou nechal vyměnit i zadní, abych účinek plynokapalinových tlumičů byl totožný. Druhá závada byla v elektrice - vyhořel malý svazek kabelů oprava cca 2500 Kč. Tlumiče Monroe vyšli na cca včetně práce 9000 Kč.
Co se týče žárovek, za tu dobu mi nepraskla ani jediná žárovka. Přední reflektory mají projektorová světla H1.
Jinak se servisem mám naprosto výborné zkušenosti ať už s servisem Audi, kam jezdím na vynulování hlášení o preventivní kontrole, diagnostice či konzultace ohledně závady - byla zatím 1x. Jsou naprosto profesionální a jejich znalost snad nezná mezí. Jinak jezdím do neautorizovaného servisu cena cca 500 Kč/hod. Jsem s nimi naprosto spokojený a když potřebuju náhradní vůz, po domluvě dopředu mi vůz zapůjčí.
Jinak co se týče k Audi servisům Porsche Praha Prosek - velmi dobrá zkušenost, Exner - Dolní Počernice - nic moc - nejsou schopný Vám říct odhadní cenu, kecají něco o bodech, to mě opravdu nezajímá jejich normo body. Jinak s opravářem v garážích mám špatné zkušenosti - narazil jsem na podvodníka a zloděje. Velké neautorizované servisi - současný Ok Autosklo super, jezdil jsem i do Auto Štangl, bylo to tam fajn, ale nechtěli mi půjčovat auto a tátovi ano - měl jsem za sebou už 3 roky řízení a 60000km. Proto jsem změnil servis, kde jsem už 3. rokem a jsem tam naprosto spokojený. V současnoti mám za tu dobu naježděno cca 120000km.


Nejčastější závady u modelu Audi 100/A6 C4:

* přehřátí motoru z několika různých příčin ( vadné teplotní čidlo vyrovnávací nádržky nebo vodního čerpadla)- Audi 100 - důvodem jsou textilní kabely ( jsou-li gumové, opotřebení po letech odpadá ) - zkušenost s Audi 80 r.v. 1987 a Škoda Felicia r.v. 1996

* prasklé klínové nebo ozubené řemeny (vznětové motory)

* problémy se vstřikovacími čerpadly - převážně benzinové motory - jde tomu předejít tankováním ve 1/4 nádrže nebo aspoň před červeným pásmem

* koroze výfukového potrubí - jaký automobil netrápí, že?!

* uvolněné nebo popraskané kabely řídící jednotky (Audi 100)

* závady na alternátorech, stěračích a palivoměru - nemůžu potvrdit ( alternátory ale odchází u evropských auto cca při 200000 km, u japonských kolem 300000km ). Záleží na podílu krátkých vzdalenostech (do 10 km) a častých startech .

* selhávání automatické klimatizace - kompresor




Péče a údržba:

S autem jsem byl 2x v myčce, jinak auto meju pouze ručně nebo ho nechám ručně umýt. Každých 12000 km měním olej a filtry, klimatizace dezinfekce, náplň 1x rok. Kotrola celého vozu vždy po 15000km. Spotřeba oleje je asi 1,5 litru na 12000 km. Geometrie už byla seřízená.


Technické parametry:

délka/šířka/výška 4797/1783/1428 mm
rozvor 2688 mm
pohotovostní hmotnost 1515 kg
užizečné zatížení 485 kg
celková přípustna hmot. 1990 kg
maximální zatížení střechy 100 kg
hmotnost přívěsu brzděného 1550 kg
hmotnost přívěsu nebrzděného 750 kg

zrychlení z 0-100 km/h 9,2 s
nejvyšší rychlost 209 km/h

velikost zavazedelníku 510 l + 70 l místo rezervy

místo na kolena vzadu 20 cm ( osoba 180 cm vysoká )

rozměry pneumatik 195/65 R15

světlá výška 120 mm

náhon poháněná přední kola


Motor:

Zážehový motor 2.6

výkon motoru 110 KW/ 150 PS při 5500 ot/min
točivý moment 225 nm při 3500 ot/min
objem válců 2598 ccm
počet ventilů 12
počet válců 6

Spotřeba:

město/mimo město/průměrná 10,5/6,7/8,2 reálná dlouhodobá
podle měření zkušebny Audi 13,9/7,9/10,2
emise CO2 243g

olej předepsaný: 10W 40 - v tomto případě minerální
olej používaný: 5W 40 - pro silné motory jako V6



Silné stránky

pozinkovaná karoserie - žádná rez
velmi dobré jízdní vlastnosti
nízká spotřeba na V6
pružný, tichý a úsporný motor
přesné řazení
docela komunikativní řízení
velký a dobře přístupný zavazadlový prostor
vnitřní prostornost
spolehlivost
skvělý audio systém
velký rejd kol
nadčasový design
kvalitní interiér

Slabé stránky

nesklopná zadní sedadla
méně pohodlná základní přední sedadla
na objem motoru jen 150PS
chybí tempomat, dřevo a el. zadní okna

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen perfektní. Jezdím do neautorizovaného servisu, který je vybaven velmi moderní technologií a je velký. Ceny jsou přijatelné. Jedna závada byla konzultována s Audi technikem. Má dokonalé znalosti i o takto starším vozidle. Zdarma mi u Audi udělali i diagnostiku. Pokaždé mi anuluí upozornění na servisní prohlídku, která již proběhla v neautorizovaném servise - nemájí koncovku na můj typ automobilu - pouze na novější.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v západní německu po 1. majiteli a s řádně vedenou servisní knížkou. Vše souhlasilo - ověřeno v autorizovaném servisu Audi, kde bylo auto koupeno a servisováno. Auto jsem kupoval v klasickém autobazaru. Menší kosmetická vada na pravé straně auta - dohodli jsme se na snížení ceny. Dlouhá projížďka v autě, mohl jsem hned řídit a plně vyzkoušet.

 

Novinky v recenzi

11.8.2010 20:40

Proměny interiéru

Obohatil jsem interiér o dřevo - přesněji řečeno o 3D z plastu, které vypadají velmi věrohodně i sblízka jako dřevo. Další novinkou je kožená manžeta řadící páky a volant bez dvoubarevného koženého volantu. Bohužel, bez té kůže je to znát... Jinak mám objednaný nový kožený potah v černé barvě a bez výrazného ztloustnutí jako předtím.

8.7.2010 14:16

Nové fotky

Přidal jsem nové fotky z večera - podvětlení budíky a osvětlení interiéru lampičkami.

2.7.2010 22:02

Otáčky motoru při rychlostech

5. rychlostní stupeň:
60 km/h 1600 ot/min
80 km/h 2000 ot/min
100 km/h 2700 ot/min
130 km/h 3500 ot/min

2.7.2010 22:02

Spotřeba

Včera jsem jel do Jablonce nad Nisou kousek od Prahy přes Brandýs a pak dálnice. Brandýs n. Labem tam jsem jel za 5,8 litru a po dálnici tj. 80% cesty jsem jel za 8,1 litru. Ručička tachometru lízala 135 km/h. Zpátky jsem jel 80-85 km/h tachometrových a vzal jsem to přes Čerňák. Se spotřebou jsem se dostal zpátky na 5,7 litru. Celkový průměr mi tedy činil při dvojím stylu jízdy 6,9 litru na 100 km.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Audi A6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za dva roky jsem měnil náhle pouze tlumiče - beru to jako závadu, protože mi odešel levý přední tlumič, měnila se tam i prachovka. Chyba byla v elektrice 1x - shořela malá část svazku vedení - chybu nejspíš způsobilo nezávislé topení, které je seriové.

praktičnost
9

Dávám bod dolu za nesklopná zadní sedadla. Kufr velký a plně využitelný - pravidelný, velký vstupní otvor na sedan. Otevření dveří do pravého úhlu, snadné nastupování.

prostornost
10

Auto nabízí mnoho prostoru v podélném i příčném směru a také na výšku i přesto, že je tam elektrické okno.

jízdní vlastnosti
10

Na auto, které má 4,9 metru a přední pohon jsou jízdní vlastnosti skvělé. Auto je předvídatelné, drží velmi dobře stopu ( zásluha i kvalitních pneumatik ), je i zároveň komfortní.

jízdní komfort
8

Měnil jsem tam tlumiče za plynokapalinové - auto je trochu tvrdší, má ale menší náklony a prospělo to i jízdním vlasnostem. Lehce ubyl komfort odpružení.

provozní náklady
6

I když jsem měnil tlumiče a menší závada v elektrice dávám 10 b, protože za celé ty dva roky a 35000 km se neobjevila jinak žádná vážná závada, která by mi znehybněla vůz. Ach ty pojistky, havirijní i povninné ručení, snižuji celkem na 6 bodů.

náhradní díly
10

Opět plný počet bodů - nahradní díly se dají koupit na vrakovišti, protože jsou pozinkované. Existuje i druhovýroba na audi a ta není zas tak drahá.

výkon motoru
8

Není špatný, ale chtělo by to aspoň na ten objem motoru 170 PS.

spotřeba
10

8,5l průměrná spotřeba s větším podílem hlavního města. To není vůbec špatné na benzin 2.6 V6.

hlučnost motoru
10

V6 benzin, asi není co dodat. Velmi tichý společník.

kvalita sedadel
8

Dávám 8bodů jen díky skvělým zadním sedadlům. Přední jsou tak na 7 bodů. Bohužel sportovní sedadla to nejsou... Co se týče pohodlí na dlouhé cesty je to lepší průměr.

brzdy
10

Oproti nové audi a6 při malých rychlostech nejsou tak razantní, ale při vysokých brdí stejně s novou a6. Stejně dlouhá brdná dráha.

zavazadlový prostor
10

510l, velmi dobrá přístupnost na sedan. Škoda pouze nesklopných sedadel, ale to jsem hodnotil už v praktičnosti, proto 10b.






Blesk.cz

Jakubovi se dluh za popelnice vyšplhal na 12 tisíc. Kudy vede cesta do exekuce?

Jakubovi se dluh za popelnice vyšplhal na 12 tisíc.…

Stačí pár ignorovaných obálek nebo několik měsíců těžké životní situace a za dveřmi najednou stojí exekutor.…

Módní policie: Až na výjimku větší či menší zmar. Exhibice k politování

Módní policie: Až na výjimku větší či menší zmar.…

Mediálně známé persony, veřejnost oslovující i dráždící osobnosti, rozličné figurky showbyznysu i politiky,…

 

iSport.cz

Tottenham si upevnil třetí místo. Nejrychlejší gól výhru nepřinesl

Tottenham si upevnil třetí místo. Nejrychlejší gól…

V zápase Watford - Southampton padl nejrychlejší gól v historii fotbalové Premier League. Hostujícímu útočníkovi…

Přírůstky z NHL pro MS: Palát a Frolík stihnou Brno, ve hře je i Simon

Přírůstky z NHL pro MS: Palát a Frolík stihnou Brno,…

Dobré zprávy zpoza oceánu, hokejový národní tým by se měl brzy rozrůst o hráče NHL. Generální manažer…

 

Reflex.cz

Pravnuk Mussoliniho kandiduje do Evropského parlamentu. Diktátor je pro něj inspirací a vzorem

Pravnuk Mussoliniho kandiduje do Evropského…

Už třetí potomek italského fašistického diktátora Benita Mussoliniho se chystá vstoupit do politiky. Jeho…

Zamilovaná poslankyně aneb Muži jsou z ODS a ženy z Venuše? Profesor Fiala by se už do bonmotů pouštět neměl

Zamilovaná poslankyně aneb Muži jsou z ODS a ženy z…

Nedávno mi říkal takřka pětasedmdesátiletý brněnský soused aktuální vtip: Na urologii. Máte problém s…