Recenze

chetoos (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Kia Picanto GT-Line

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Picanto, foto 1 Kia Picanto, foto 2 Kia Picanto, foto 3 Kia Picanto, foto 4 Kia Picanto, foto 5 Kia Picanto, foto 6 Kia Picanto, foto 7 Kia Picanto, foto 8
Kia Picanto, foto 9 Kia Picanto, foto 10 Kia Picanto, foto 11 Kia Picanto, foto 12 Kia Picanto, foto 13 Kia Picanto, foto 14 Kia Picanto, foto 15 Kia Picanto, foto 16 Kia Picanto, foto 17 Kia Picanto, foto 18 Kia Picanto, foto 19 Kia Picanto, foto 20 Kia Picanto, foto 21 Kia Picanto, foto 22 Kia Picanto, foto 23 Kia Picanto, foto 24 Kia Picanto, foto 25 Kia Picanto, foto 26 Kia Picanto, foto 27 Kia Picanto, foto 28 Kia Picanto, foto 29 Kia Picanto, foto 30 Kia Picanto, foto 31 Kia Picanto, foto 32 Kia Picanto, foto 33 Kia Picanto, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Gétéčko Rok výroby 2019 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1248 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 122 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední

Popis vozu

V této recenzi Vám chci představit tento vskutku zajímavý „auťák“. Modelů Picanto všech tří generací jezdí na našich cestách poměrně dost, jenže tenhle konkrétní, je ve výbavě GT-line a oproti klasické verzi je změn opravdu hodně. Výbavový stupeň je nabízen u většiny modelů Kia. Tento kousek si pořídil můj otec, který jej vyměnil za jeho 11 let staré Rio. To nyní vlastním já. Požadavků na nové auto bylo několik. Patřil mezi ně atraktivní desing, vyšší posazené sedačky a šířka vozu z důvodu nedostatku místa u garáže.

První generace byla představena roku 2005. Jednalo se o maličké, spolehlivé autíčko s levným provozem. Třetí generace modelu Picanto byla představena v roce 2017. Řadí se do kategorie mini, která je v Evropě na ústupu, ale má stále své místo na trhu. Výhodou je, že i tato kategorie rozměrově povyrostla a z mini se stávají plnohodnotné automobily, nabízející kvalitní materiály a moderní technologie. Navíc spousty automobilek neustále vyvíjí nové modely v této kategorii. Např: Nový Hyundai I10, Toyota Aygo.

Desing Picanta se nese v duchu ostatních modelů Kia. Je velice elegantní ale zároveň z něj srší sportovní a agresivní vzezření. Celek působí mladistvým dojmem. A jeho naštvaný kukuč se, libí každému. Výbava GT-line je určená pro všechny kdo se nebojí vyčnívat z davu a kteří chtějí i určitý individualismus. Ve výbavě jsou sportovní zadní a přední nárazníky, boční nástavce prahů, Led denní a zadní světlomety, 16“ Litá kola a zdvojená koncovka výfuku. Ta je laděná a vychází z ní velice hezký sytý sportovní zvuk. Barva je Titanum silver a k charakteru auta se hodí. Na exteriéru jsou červeně lakované doplňky. Například na přední masce nebo prazích atd.

Kia vytvořila moderní, kultivované a velice příjemné prostředí interiéru. Palubní deska působí velice hezky a funkčně. Plasty jsou tvrdé ale kvalitně zpracované. Ovladače jsou umístěny intuitivně a logicky. Centrální displej je přehledný a dobře umístěný. Krásný prvek jsou i červené doplňky a hliníkové pedály. Multifunkční volant se skvělé drží a je příjemný na dotek. Jeho sportovnímu duchu přispívá dole zploštělý věnec. Kožené obšití je kvalitní. Jeho nastavení je v několika spektrech a pozici za volantem najde každý. Sedla jsou velice pohodlná s dostatečně dlouhými sedáky. Čalounění je z umělé kůže rovněž s červeným obšitím. Na delších trasách jsou sedadla rovněž pohodlná a mají vyšší pozici na lepší nastupování. Zadní lavice pro 3 cestující je prostorná, ale ideální je cestování ve dvou. Prostor pro nohy je v této třídě velkorysý, jen delší postavy budou hlavou narážet do střechy. Výplně dveří jsou moderní a kvalitní. Větší část ale zakrývá plast, který bude náchylnější k poškrábání

Picanto působí dospělým dojem, kvalitním a také prostorným interiérem. Zavazadlový prostor nabídne 255 l což je v této kategorii skvělá hodnota. Kufr je možná trochu utopený, ale přístup je do něj dobrý. Při zavírání je z vnitřní strany víka i madlo, díky němuž se člověk neušpiní. Délka vozu se mezigeneračně nezměnila, stále má 3595 milimetrů, posunutím kol více do rohů karoserie však stojí za prodloužením rozvoru náprav o 15 milimetrů (nyní má 2400 milimetrů). Rozměrově se podobá Fabii 1. Generace.

Srdcem pod kapotou je čtyřválcový motor označovaný jako 1,25 CVVT o obsahu 1248 cm3 s výkon 62 Kw při 6000 otáčkách za minutu, vrchol točivého momentu 122 N. m přichází o 2000 otáček dříve. Takže se nejedná o čistokrevnou dvanáctistovku. Tento motor je známý i z modelu Rio. Jedná se o spolehlivou a osvědčenou pohonnou jednotku. K charakteru auta se skvěle hodí a dodává mu výbornou dynamiku a kultivovanost i ve vyšších otáčkách. Skvěle táhne od nízkých otáček, agilně se vytáčí a rychle reaguje na přidání plynu a celkem sympaticky graduje i síla s rostoucími otáčkami. Jako klasická atmosféra je potřeba motor vytáčet. Průměrná spotřeba je 5,4 l, na dálnici 5,8l a v zimním období 5,6 l. Auto se neztratí ani na dálnici, kde nemá problém uhánět 160 Km/h. Motor funguje s pětistupňovou manuální převodovku. Hlavice řadící páky má ideální tvar a dobře se s ní manipuluje. Řazení je lehké a přesné. Zmizelo i klasické cvakání převodovky a odpor při podřazování. Celý dojem z jízdy podkresluje i zvuk výfuku z dvojité koncovky výfuku.

Picanto třetí generace je od základu nové. Řízení má převod 14,3:1 vyžaduje mezi plnými rejdy pouze 2,8krát otočit volantem. Volant pracuje velmi plynule. Posilovač jde nastavit ve třech režimech. Celkové odpružení je zaměřeno na ovladatelnost. Z toho vyplývá tužší nastavení pružin a tlumičů. U verze GT-line jsou standardem 16palcové pneumatiky, jejich velikost se mi k autu moc nehodí. Kvůli to ho jdou cítit citelné rázy zejména na hlubokých nerovnostech. Občas si zadní náprava bouchne a to se přenese i do karoserie. V zimě jezdíme na 14“ plechových kolech a je znát zlepšení.

Nicméně na otevřené cestě plné zatáček s dobrým povrchem je to úplně něco jiného. Při nízkých rychlostech jsou změny směru a reakce na otočení volantem jsou vlažnější. Jenže se zvyšující se rychlostí, se odezva podvozku zlepší, takže do zatáček jde vůz velmi agilně. Perfektně vzdoruje nedotáčivosti, která je až překvapivě dobře potlačena. Jde o jízdní chování typické pro sportovně laděná auta a jízda se stává velice zábavná. Auto si skvěle poradí ve městě ale i na dálnici. Absolvovali jsme s autem i cestu na dovolenou a poradilo si se všemi nástrahami. Jen delší kopce a rychlé předjíždění je potřeba více podřazovat. Auto je vybaveno vpředu i vzadu kotoučovými brzdami. Brzdy jsou vynikající a mají skvělý účinek.

Myslím si, že v dnešní éře SUV se zapomíná že i na dobře postavená a zkonstruována mini auta. Rodiče jezdí většinou ve dvou což je dostačující a i s námi na dovolenou nemá auto problém. Picanto je skvělý vůz s originálním desingem, dobrými jízdními vlastnosti, úsporným a výkonným motorem. Rovněž bohatou výbavou. A může sloužit jako plnohodnotné nebo druhé auto do rodiny. Těším se co nového s autem zažijeme. Díky všem za přečtení.

Výbava
Manuální klimatizace
Elektrické ovládání předních a zadních oken
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Radio s MP3
Multifunkční volant
Palubní počítač
Bluetooth handsfree
Přístrojová deska supervision + systém ADAC (nouzové brždění do 50 Km/h)
Přední i zadní LED světlomety
6x Airbag
Systémy ABS, ESC, EBD,
Brzdový asistent BAS
Systém rozjezdu do kopce HAC
TPMS měření tlaku v pneumatikách v ABS
Systém kontroly trakce TCS
A další



Silné stránky

Skvělé jízdní vlastnosti a ovladatelnost, točivý, tichý a úsporný motor, lehké a přesné řazení, pozice za volantem, prostornost v podélném směru, vynikající brzdy, levné poviiné ručení, spotřeba paliva, vzhled

Slabé stránky

Rázy při přejezdu velkých nerovností, prostornost v příčném směru, dražší náhradní díly, vyšší pořizovací cena, na 16" kolech horší komfort jízdy.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je nové, tudíž nelze hodnotit. Nicméně máme 11 let staré RIO a to slouží bez problému a závad. Značce věříme.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Kudrna, Orlová. Profesionálové, auto předvedli, ochotně zodpověděli všechny otázky, při předání mamka dostala kytici, výhodné financování. Prodejci jsou odborníci a rozumí dobře své práci. Velice příjemné je i prostředí autosalonu. Jediná nevýhoda je malá síť značky KIA. Když jsme kupovali RIO, byl prodejce v České Těšíně a Návsí. Tedˇ musíme jezdit 40 km do servisu v Orlové nebo potom Ostrava.. Na tom by KIA měla zapracovat

 


Přidat názorDiskuse: Kia Picanto GT-Line

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Kia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nemohu posoudit, jedná se o nové auto.

praktičnost
8
prostornost
9

V dané třídě.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
6
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…