Recenze

chetoos (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Daewoo Tico

8.49 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Daewoo Tico, foto 1 Daewoo Tico, foto 2 Daewoo Tico, foto 4 Daewoo Tico, foto 5 Daewoo Tico, foto 6 Daewoo Tico, foto 7 Daewoo Tico, foto 8 Daewoo Tico, foto 9
Daewoo Tico, foto 11 Daewoo Tico, foto 12 Daewoo Tico, foto 13 Daewoo Tico, foto 14 Daewoo Tico, foto 15 Daewoo Tico, foto 16 Daewoo Tico, foto 17 Daewoo Tico, foto 18 Daewoo Tico, foto 20 Daewoo Tico, foto 21 Daewoo Tico, foto 22 Daewoo Tico, foto 23 Daewoo Tico, foto 24 Daewoo Tico, foto 25 Daewoo Tico, foto 26 Daewoo Tico, foto 27 Daewoo Tico, foto 28 Daewoo Tico, foto 29 Daewoo Tico, foto 30 Daewoo Tico, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Cipísek Rok výroby 1997 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 796 výkon [kW]: 35 kroutící moment [Nm]: 59 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 143 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 12 zavazadlový prostor [l]: 180 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Daewoo Tico se řadí do skupiny malých osobních automobilů o objemu motoru do 900 cm3 a délce bo 3,5 m .Jeho konstrukce byla vypracována ve spolupráci korejských a japonských konstruktérů firmy Suzuki a vychází z modelu Suzuki Alto vyráběn do roku 1982.Daewoo Tico se přestalo vyrábět roku 1998.

A jak se dostalo tohle malé vozítko k nám?Po prvním automobilu Trabant 601 Limousine, dostala moje matka nový vůz korejské firmy Daewoo. Při výběru toho auta hrálo několik kritérií. Muselo se mamce líbit vzhledově, muselo mít levný provoz a a dobrou obratnost v městské džungli. Vysněný vůz jsme zakoupili v autobazaru v Ostravě.

Auto je po karosářské stránce velice zachovalé. Před námi jej měla pouze jedna majitelka, která vůz garážovala a v zimě s ním nevyjela z vytápěné garáže. Po těchto zjištěních nám nebyl divný i malý kilometrový nájezd. Karoserie nenese žádné známky poškození a lak je stále krásný a lesklý. Podvozkové části jsou již některé napadeny menší korozí a zub času se podepsal i na některých dílech. Přesto, že je vyrobeno v roce 1997, má najeto pouhých 42 000 Km.

Desing vozu je věc objektivní. Podle mého názoru je automobil velice roztomilý. Nedá se tady debatovat o nějakých desingových výstřelcích a inspirováním se nejmodernějšími trendy. Přesto si myslím, že auto nikoho neurazí a milý výraz přední části jasně vystihuje komu je autíčko určeno.

Uvnitř panují tvrdé plasty a velice jednoduchý interiér. Palubní deska je účelná a jednoduchá. Žádné zbytečné serepetičky zde nehledejte. Prostě stará korejská škola. Palubní přístroje zastupuje pouze rychloměr, palivoměr a kontrolka stavu paliva v nádrži. Zato otravný je imobilizér, který má dlouhou prodlevu. Po vypnutí motoru začne dlouze pípat. Otáčkoměr bychom zde hledali marně. Zkrátka při řazení se musí člověk zaposlouchat do hluku motoru a podle něj volit správnou rychlost. Sedadla jsou velice rozměrná a pohodlná. Vzadu se usadí dva cestující a mají dostatek prostoru pro nohy a kolena. Jen vysoké osoby by měly problém s nízkou střechou. Co se týče bezpečnosti, tím Tico nezaujme. Chybí Airbagy a na zádržné systémy zapomeňte úplně. O tuhosti karoserie bych se ani nezmiňoval, ale posádku by v případě nehody asi neochránila. Objem zavazadlového prostoru je 180l a po sklopení sedaček se dá převést docela objemný náklad. pomáhá i tomu hranatá karoserie.

Motor se vyznačuje velikou úsporou paliva a dynamikou. Vadit jen bude vyšší hlučnost tříválcového motoru. Ten než se zahřeje tak drží motor ve zbytečně vysokých otáčkách, ale po zahřátí se ztiší jen nepatrně. Motor funguje s 5ti stupňovým manuálem. Řazení jde celkem ztuha a přesný taky zrovna není. Motor je velice dynamický a 30 Kw je naprosto dostačujících. Při běžné jízdě si vystačí si s 4-5 l paliva. Celkem slušné jsou i brzdy. Ty jsou vzadu kotoučové a vzadu tradičně bubnové.

Jízdní vlastnosti jsou v rámci kategorie mini vozů na slušné úrovni. V městských uličkách a parkovištích u supermarketu se cítí jako doma. Mimo město se již necítí tak dobře. Při zhoršené vozovce se má tendenci pohupovat a při přejetí nerovnosti se ozve bouchavý zvuk od nápravy a přenese se až do karoserie. Ovladatelnost je i bez posilovače řízení velice dobrá. Auto má dobrý rejd a malá kola se otáčejí velice ochotně.

A na závěr je třeba si položit otázku zda někomu toto auto doporučit. Záleží jaké má člověk priority. Tico má totiž špatnou bezpečnost, chudou výbavu. Na druhou stranu, ale nabídne dynamický a úsporný motor, levné povinné ručení, dobré ceny náhradních dílu a také spolehlivost. Jako nákupní taška a auto do městské divočiny je to ideální vůz. Na delší trasy jíž vůz limituje slabší motor a jízdní vlastnosti.

V roce 2012 šlo pak autíčko do světa. Dnes již slouží někomu jinému.

Výbava vozu
Posilovač řízení
Rádio Blaupunkt
Vyhřívání zadního skla
Metalický lak

Silné stránky

Míly vzhled ,spolehlivost, levné náhradní díly, levné pojištění, úsporný a v rámci třídy dynamický motor, dobré brzdy, pohodlné sedačky,v městském provozu dobré jízdní vlastnosti.

Slabé stránky

Chudá výbava, špatná bezpečnostní výbava, malý zavazadlový prostor, chybí centrální zamykání, hlučnost motoru, horší antikorozní ochrana, kvalita některých materiálů, manuální imobilizér.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Běžný servis prováděn v běžném neautorizovaném servisu a některé opravy se i řešily jen s pomocí nářadí doma v garáži. mezi největší závadu patřilo zaseklé brzdové obložení v zadní bubnové brzdě. To se muselo kompletně opravit a repasovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar v Ostravě. velice příjemné a profesionální jednání. Ještě v ten den nám i na Tico udělali novou STK

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Daewoo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
6
prostornost
6
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
6
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…