Recenze

patr007 (muž 55 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Kia Ceed Kia Ceed SW CD 1,5 T-GDi GPF 7DCT

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2 Kia Ceed, foto 3 Kia Ceed, foto 4 Kia Ceed, foto 5 Kia Ceed, foto 6 Kia Ceed, foto 7 Kia Ceed, foto 8
Kia Ceed, foto 9 Kia Ceed, foto 10 Kia Ceed, foto 11 Kia Ceed, foto 12 Kia Ceed, foto 13 Kia Ceed, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Ceed Rok výroby 2025 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1482 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 253 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 625 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Před pořízením vozu Kia Ceed SW jsem zvažoval řadu jiných, některých i zcela odlišných aut. Jako aktivní muzikant jsem ale měl několik kritérií, jejichž kombinace možnosti výběru poměrně hodně zúžila: zavazadlový prostor, do kterého dám kvádr o rozměrech 175 x 30 x 30 cm na délku (za sklopenými zadními sedadly, samozřejmě), co nejrovnější podlaha po sklopení zadních sedadel, výška od podlahy kufru po strop po celé jeho délce min. 73 cm, co nejnižší nakládací hrana, rozumně silný motor a přiměřeně zábavné ježdění. Ne nepodstatným kritériem pak bylo to, aby se auto líbilo manželce jak na pohled, tak jako řidičce (takže např. nesmí být zas tak moc velké) a aby bylo co nejmladší, i když nemusí být nové. A chtěl jsem po letech vyzkoušet automatickou převodovku a to všechno vecpat do cca 700.000,- Kč vč. DPH.
I tak se pár kandidátů našlo a, kupodivu, i mezi novými auty. Kromě Kia Ceed to byla, samozřejmě, Hyundai i30, lehce ojeté Octávie, ale třeba i nový KGM Torres a některá další. Nakonec to vyhrála Kia, která nám nabídla nejlepší mix výše uvedených kritérií, což bylo dále podpořeno pěknou akční nabídkou skladových aut s dobrými cenami. Oproti Fordu S-Max, který u mě Kia vlastně nahrazuje, je to velký skok dolů co se týče úložného prostoru a celkové praktičnosti, ale já mám rád změny.
A teď k samotnému autu: Kia Ceed SW je kombi nižší střední třídy s, podle mě, velice dobrou cenou za vysokou užitnou hodnotu a dobrou kvalitu.
S benzínovým motorem 1,5 l se 103 kW/253 Nm se nejedná o žádný supersport, ale dynamika objektivně není špatná, i když kvůli sportovním výkonům se toto auto asi nepořizuje. Já jsem zvolil variantu se 7stupňovou automatizovanou dvojspojkovou převodovkou a i s ní jsem zatím spokojený. Výbavový stupeň Top s příplatkovým Business paketem mi pak připadá jako dobrý kompromis mezi maximální výbavou a cenou.
Výroba tohoto modelu ale v roce 2025 skončila a nové auto lze tedy pořídit už jen ze skladových zásob prodejců.

Detailní recenzi tohoto auta si můžete přečíst na mých stránkách: https://www.trhon.cz/auto/kia_ceed

Silné stránky

- “Normálnost” celého auta vč. až retro pojetí interiéru
- Stále pěkný a moderní vnější design, i když už modelu nějakých pár let je
- Dobrá kvalita zpracování vnějších i vnitřních částí auta
- 7letá záruka vč. bezplatné aktualizace dat pro navigaci
- Výborný podvozek a brzdy
- Progresivní řízení
- Solidní dynamika auta i přes očekávání lenosti po regulacemi vynuceném snížení max. výkonu motoru
- (Zatím) dobře fungující DCT převodovka včetně zábavného Sport módu
- Velký a prakticky uspořádaný zavazadlový prostor
- Z výroby osazené kvalitní letní pneumatiky (Michelin Primacy 4)
- Možnost jednoduchého vypnutí většiny asistentů
- Aplikace Kia App, aktualizace software a dat vzduchem

Slabé stránky

- Otravnost asistentu hlídání bdělosti řidiče v kombinaci s nemožností jeho vypnutí nebo alespoň rozumného nastavení
- Ne příliš velká užitečná hmotnost (užitečné zatížení)
- Hluk od kol/podvozku, absence téměř jakéhokoli tlumení karoserie
- Až příliš "eko" nastavení Normal módu DCT převodovky

A pak pár drobností:
- Údaje o teplotě nastavené na automatické klimatizaci nejsou dobře čitelné při slunečném dnu a provedení displejů na klimatizaci neladí se zbytkem interiéru a ovládacích prvků
- Plast přihrádek v zavazadlovém prostoru nezabraňující pohybu předmětů v nich, což také generuje nepříjemné zvuky umocňované vroubkováním dna přihrádek
- Umístění a provedení loketní opěrky ve dveřích řidiče a středové loketní opěrky nedovolují opření loktů při současném dobrém držení volantu
- Pro někoho ne zcela dostatečná polohovatelnost opěrek hlavy
- Absence krytého prostoru pro odložení drobných odpadků

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem zatím žádné zkušenosti nemám, mám zatím najeto jen 1500 km, během kterých se nic servisního neudálo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno u UNIKOM v Kutné Hoře, přístup personálu autosalonu byl velice vstřícný a jednání férové. Před mým finálním rozhodnutím mi i půjčili obdobné auto, abych si mohl doma vyzkoušet vše, co potřebuji, a dobře se rozhodnout. Odvděčil jsem se jim za to tím, že jsem s půjčeným autem trefil srnku a vrátil jsem jim ho tedy trochu pocuchané, ale ani to nebyla překážka v naší další dobré komunikaci.

 

Novinky v recenzi

18.8.2025 11:30

Zkušenosti po první delší cestě

Absolvoval jsem s autem první delší cestu, konkrétně z ČR na jih Švýcarska a zpět. Bylo to cca 950 km tam a obdobná vzdálenost zpět (cesty tam a zpět nebyly shodné). Na této cestě je zajímavé to, že kombinuje stovky kilometrů po dálnicích s omezením i bez omezení rychlosti, desítky až stovky km standardních „okresek“ a obdobnou porci horských silnic s často náročnými stoupáními, klesáními a serpentinami. Auto bylo středně zatížené dvěma osobami a zavazadlovým prostorem prakticky plným běžných zavazadel.
Moje zkušenosti mohu shrnout do těchto pro mě klíčových kategorií:

1. Motor
I přidušený motor 1,5 l / 103 kW / 253 Nm umožňuje dobrou dynamiku jízdy, bezpečné a poměrně akční předjíždění. Reálně jsem se nedostal do žádné situace, kdy by mi chyběl výkon nebo točivý moment pro bezpečné uskutečnění jakýchkoli manévrů, a to ani v leckdy příkrých stoupáních nebo, naopak, při rychlostech kolem 160 km/h na dálnicích. Při jízdě ze strmějších kopců ale motor brzdí méně, než jsem čekal, a to i při ručním podřazení na nejnižší vhodný stupeň, takže je nutné hodně často šlapat na brzdu.
Celkový dojem z pohonu mohu popsat jako příjemné překvapení z jeho dostatečnosti i v extrémnějších situacích, i když samotná čísla výkonu a točivého momentu nejsou příliš velká. Slabinou je slabé brzdění motorem při sjezdech a jako horský povoz bych toto auto asi nevolil, případně by bylo nutné smířit se s větším opotřebením brzd.

2. Převodovka
Na chování dvojspojkové automatizované převodovky DCT v extrémnějších situacích jsem byl hodně zvědavý a rovnou shrnu, že jsem byl spokojen. I do strmějších stoupání bylo nejlepší volbou ponechat mód Normal, který vše zvládal v pohodě. Zpočátku jsem do extrémnějších stoupání volil mód Sport, ale to se ukázalo jako neefektivní, v módu Normal byla jízd do kopce plynulejší, jen bylo třeba více šlapat na plyn. Při jízdě z kopce se převodovka docela pěkně přizpůsobuje stylu jízdy, resp. žádané rychlosti, jak lze zjistit z práce s brzdou, a snaží se efektivně podřazovat (v tom jí jen moc nepomáhá výše zmíněné slabé brzdění motorem). V žádném režimu se nebjevilo cukání nebo významná nerozhodnost převodovky.

3. Podvozek
Tato cesta jen potvrdila moje první dojmy z podvozku, který nadále hodnotím jako výborný. Ani v dynamičtěji projížděných serpentinách se auto prakticky nenaklání, na dálnicích dobře drží stopu a přitom to není žádný kostitřas při přejíždění nerovností, čemuž asi trochu pomáhají i měkčí sedadla.

4. Komfort
Dalším milým překvapením pro mě byla absence významné únavy po téměř 1000 km řízení jen sem tam přerušovaného krátkou přestávkou. Na tom se pozitivně projevila kombinace kvalitního podvozku, až překvapivě dobrých sedadel a ušetření energie díky DCT převodovce.
Před jízdou jsem měl obavy z mých standardních problémů se zády při dlouhém sezení. V autě jsou totiž jen základní sedadla bez nastavitelné bederní opěrky a s relativně měkčím polstrováním (i když moje o desítky kg lehčí manželka hodnotí sedadla jako příjemně tuhá). Ani jednou se mi nestalo, že bych z auta vylézal se ztuhlými či bolavými zády, což mě opravdu překvapilo a rád hodnotím sedadla jako alespoň pro mě výborná.
Ještě lze zmínit, že ani hluk od podvozku mi nepřipadal jako obtěžující. Hluk od podvozku jsem více vnímal spíše v nižších rychlostech na hrubším asfaltu, kterého je ale ve Švýcarsku málo, a tak jsme celou cestu hluk jako něco, co by stálo za zmínku, nehodnotili.

5. Jízdní asistenty
I po vyzkoušení ve velmi různých jízdních situacích musím konstatovat, že bych se víceméně bez všech těch asistentů obešel. Nemluvím o ABS/ESP, tempomatu a spol., ale o „bruselských“ asistentech typu hlídání jízdních pruhů, rychlosti, bdělosti, autostop apod. Po každém nastartování jsem vše pravidelně vypínal, s výjimkou systému hlídání bdělosti, který, bohužel, vypnout nelze. Za lehce užitečné považuji asi jen systémy hlídání a sledování jízdy v pruzích, které např. při dlouhotrvající jízdě po dálnici mohou sem tam pomoct a jinak moc neotravují. Na běžné silnici je ale vždy vypínám. Jednoznačně nejotravnější je systém hlídání bdělosti řidiče, který nefunguje dobře, alespoň při mém stylu řízení. Za celou dobu, co s autem jezdím, jsem nepochopil, jak tento systém funguje, resp. jak je třeba se za volantem chovat, aby byl spokojený, a výsledkem je veliký nesoulad mezi realitou a tím, co systém vyhodnocuje jako snížení bdělosti, a následně celkové snížení bezpečnosti jízdy, protože to mě jako řidiče opravdu rozčiluje. Nejhorší vlastností tohoto systému je to, že ho nelze vypnout ani nijak nastavit (v některých jiných zemích to asi nějak jde, protože manuál takové možnosti popisuje). Jediné, co je na tomto systému sem tam užitečné, je upozornění na rozjezd vozidla vpředu.

6. Shrnutí
Opakovaná delší jízda mi potvrdila dobré první dojmy z podvozku, dostatečnosti pohonu a fungování DCT převodovky, přinesla příjemné překvapení z kvality sedadel a nečekaně malé únavy z řízení. Na druhé straně jízda potvrdila nevelkou užitečnost až zbytečnost či dokonce potenciální škodlivost některých evropskou legislativou vnucených jízdních asistentů.
Auto Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi 7DCT mohu po této zkušenosti s klidem doporučit i na delší cestování.


Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

V rámci najetých 1500 km se zatím neprojevil žádný problém.

praktičnost
9

Jedná se o klasický kombík nižší střední třídy s velkým a velice prakticky uspořádaným zavazadlovým prostorem. Nejvyšší hodnocení praktičnost ovšem lehce snižuje relativně menší užitečná hmotnost.

prostornost
9

V rámci nižší střední třídy patří Kia Ceed SW k nadprůměru co se týče prostornosti, někteří konkurenti (typicky Škoda Octavia) ale přece jen nabízejí alespoň pocitově větší vzdušnost prostoru pro posádku i o něco více litrů zavazadelníku.

jízdní vlastnosti
10

Pro mě jsou jízdní vlastnosti výborné. Podvozek je spíše tužší, v zatáčkách se auto prakticky nenaklání, přitom i se 17” koly dobře tlumí nerovnosti.

jízdní komfort
8

Podvozek je spíše tužší, ale i se 17" koly auto slušně tlumí nerovnosti. Komfort ale snižuje relativně velký hluk pronikající do kabiny od podvozku.

provozní náklady
9

Provozní náklady jsou v rámci konkurence průměrné, spotřeba je hodně dána stylem jízdy a módem převodovky v případě automatu.

náhradní díly
9

Servisní náklady vypadají jako srovnatelné s konkurencí, osobní zkušenost ale zatím nemám.

výkon motoru
8

Dynamika motoru je lepší, než lze čekat při 103 kW. V běžných otáčkách má výkon i točivý moment pěkný průběh a auto rozhodně není možné označit za líné. Sporťák to ale není.

spotřeba
9

Reálných průměrně cca 6,5 až 7 l/100 km i při občasném použití Sport módu automatické převodovky je, podle mě, zcela OK.

hlučnost motoru
8

V běžných provozních otáčkách je motor prakticky neslyšný, při akceleraci a vyšších otáčkách ale do kabiny hluk od motoru proniká a ani zvuk motoru není zrovna vyladěný.

kvalita sedadel
8

Ve výbavě Top jsou sedadla s látkovým potahem a bez nastavitelné bederní opěrky. Jejich tvar je pro mě, zdá se, optimální, ale někdo by především bederní opěrku mohl postrádat. Uvidíme, jestli se časem neprosedí. Boční opěrky by mohly být ale tužší.

brzdy
10

Účinek brzd (u nového auta) je silný, jistý, rovnoměrný, nevadnoucí. Brzdy jsou sice dost ostré, ale je to ještě na úrovni umožňující dobré dávkování brzdné síly.

zavazadlový prostor
9

Zavazadlový prostor je velký a prakticky uspořádaný. Skvělý je systém vyjímatelných přihrádek. Při nakládání větších předmětů může jen vadit poměrně významný sklon boků auta, který využitelnost maximální výšky kufru z boků trochu omezuje.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…