Recenze

MDP (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia SLX TDI

9,24 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2000 Koupeno nové najeto [km]:145000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13,2 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7

Popis vozu

Auto jsme zakoupili jako náhradu rodinnou felicii 1,3LXi v roce 2000. Konkrétně 13. června 2000 jsme pro něj s otcem vyrazili. První usednutí bylo nádherné. Proti Felicii to byla kosmická loď, která měla věci pro nás do té doby nepoznané. Mělo to klimatizaci, ABS, airbagy a tempomat a hlavně posilovač řízení. V době nákupu mi bylo 15 let, takže jsem si musel na vlastní otestování počkat. Ještě ten den, kdy jsem dostal v 18ti papíry, jsem jí řídil při cestě na hory. Nádhera. Padlo ale rozhodnutí, že bude lepší, abych se vyjezdil na něčem přeci jen levnějším. Takže jsme zakoupili starší Felicii a ta mě za rok a asi 15tkm naučila trochu řídit. Octávii jsem převzal na přelomu roku 2004 a 2005, kdy měla najelo něco kolem 90tkm. Sám jsem s ní najel zhruba 55tkm do roku 2007, než se vydala do světa dále a našla si nového majitele. Měla štěstí a na žádného „tuzera“ nenarazila. Já postoupil na šemíka – další auto v recenzi na MACZ.

Ted ale zpět k vozu: Jednalo se o typ
Octavia SLX TDI 66KW (210N.m v 1900ot), modelový rok 2000, těsně před faceliftem, což nás později docela štvalo.
Výbava obsahovala 2x bag, ABS, manuální klimatizaci, centrální zamykání, 15“ ALU 195/65, zámek řazení.
Nad rámec výbavy pak zámek řazení, tempomat, metalízu a rádio. Tehdy stála bratru 521 900,- podle faktury.

Provoz: Auto se mnou prožilo většinu času na cestách po D1 do Brna a najelo dost i na takovém tom rodinném výletování. Nejvíce jsem si na autě vážil spotřeby. Po okresce se nechala udržet těsně pod hranicí 5 litrů (4,6-4,9l) a ani tak jsem nebyl nejpomalejší. Trik byl v tom rozjet auto co nejdříve na 100km/h, loupnout tam 5ku a udržovat kolem 2100ot, kdy byl nejtišší a bral i všechny kopce. Odstupňování převodovky bylo výborné, na 5tku při 3000ot jel cca 145km/h a motor nebyl na dálnici ani moc slyšet. Naopak zpomalit se dalo na 90km/h za kamionem, otáčky ale zůstali na cca 1900 a motor se s radostí a bez podřazování rozjel na cestovní rychlost. Dálniční spotřeba se pohybovala v režimu kolem 140km/h po D1 na 5,8 v létě a 6,4 v zimě. Maximální rychlost ležela někde kolem 190 tachometrových a moc jsem jí nepokoušel. Od 160km/h už bylo auto docela hlučné a podvozek se mi taky nezdál určen na takovou rychlost. Moje obvyklé tempo bylo 140 a cca 3000ot.

Silné stránky

Jednoznačně motor – úsporný, na diesel i tichý – zvláště když porovnám s naším Superbem 2,0TDI PD a pro rodinnou jízdu přiměřeně výkonný. Jen při cestách do Chorvatska, kdy byl vůz plně obsazen a naložen až po střechu bylo znát, že 66KW není dost na bezpečné předjíždění. Po dálnici se ale valil statečně jako malej tank.

Slabé stránky

Rozvor a místo na zadních sedadlech. Ještěže jsem nemusel nikdy sedět vzadu a sestra a mamka, které tam cestovaly, mají jen kolem 160cm. Toho místa tam opravdu moc nebylo. Holt se všechno místo přesunulo do obřího kufru s kapacitou 528l. Jízdní vlastnosti - to také nebyl žádná zázrak, ovšem vzhledem k výkonu 66KW naprosto postačující. Možná, že se 110KW by mi to vadilo více. Pro mě osobně pak byla nevýhoda tužšího chodu spojky, řízení a řazení. To byl také jeden z motivů, proč šlo po 7 letech věrné služby auto pryč. Naštěstí, jak jsem psal, do slušných rukou a občas ho ve městě zahlédnu. Mám nějaké zdravotní potíže a snadnost ovládání vozu je pro mě priorita.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisován byl u Auto Racek Humpolec.
Závady:
60tkm váha vzduchu (4500kč – 70% hradil servis)
70tkm pokroucené kotouče – předčasná výměna (7000kč)
80tkm – opět kotouče, tentokrát reklamace (0kč)
90tkm – vrzání dorazů tlumičů, vyměněno rovnou i s tlumiči (cca 8000kč)
130tkm – přerušovač blinkrů (700kč)
140tkm – ložiska předních kol (3000kč)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nákup proběh naprosto bez problémů.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 






Blesk.cz

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech: „Čekáme přes 40 let“

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech:…

Evropská unie musí zastavit dotace firmě AGPI, která vlastní vepřín v Letech u Písku v místech, kde stával…

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

 

iSport.cz

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný, chválí ho Hapal

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný,…

Do Plzně přišel už v létě roku 2014 jako velký talent slovenského fotbalu z Banské Bystrice. Jenže od té doby…

Messi slaví třicítku! Podívejte se na úžasných 30 rekordů, které překonal

Messi slaví třicítku! Podívejte se na úžasných 30…

Stačí říct jen dvě slova - Lionel Messi. Fotbalový fenomén snad netřeba představovat. Asi navždy už se fanoušci…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…