Recenze

MDP (muž 32 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia 1,2 12V Ambiente

9,48 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta šemík Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15,9 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Auto bylo zakoupeno na jaře roku 2007. Zajeli jsme si pro něj do Prahy, konkrétně Auto Jarov. Je to jedna z posledních „starých“ Fabií a koupili jsme tak záměrně. Nová Fabie mi tou dobou vzhledem zrovna nesedla. Auto bylo pořízeno jako náhrada 7leté Octavie 1 TDI. Moje požadavky na auto – min 4xbag, ABS,klima, tempomat .. a co nejlevnější. Cokoliv navíc byl bonus. Koupený „šemík“ má navíc dálkový centrál, el. okénka vpředu, zámek řazení, 15“ ALU kola. Za 279tkč to tehdy byl velmi dobrý kup.

Motoru jsem se nebál. Měl jsem možnost si vyzkoušet HTPčko v jiné Fabii a vzhledem k tomu, že jezdím v 90% sám, mi mini-motůrek stačí. Abych doplnil ke kontextu. Od roku 2010 a se 60tkm přešel do spárů sestřičky a spolehlivě slouží dále. Já jsem přesedlal na Renault Megane.

Provoz: S autem jsem najel 60tkm převážně po Brně a na trase Brno - Ledeč nad Sázavou (128km) z toho 110km po D1. V 90% v obsazení jednou osobou. Spotřeba po dálnici při mém tempu v létě - 140,145km byla 8,3-8,7l/100km podle toho, jak foukal vítr. Pokud jsem měl čas a jel po okreskách, dokázal jsem s ním jet kolem 5,4l/100km. Níže jsem se nedostal. Nerad brzdím provoz kvůli spotřebě. V zimě při cestách po dálnici, kdy zvolňuji na 110-120km, kvůli nebezpečí na D1 přes vysočinu, zvláště při jízdě v noci, jsem jezdil za 6-6,3l/100km. Spotřeba odpovídá tomu, že jsem často využíval motor na něco, na co nebyl určen. Bohužel při nákupu byl příplatek za 1,4 TDI 51KW asi 60 000kč a navíc .... uši mám jen jedny :-)))

Nějaký ten koník navíc by se hodil při předjíždění, ale hodně mě překvapilo, že i s tímhle motůrkem dokázal udržet 130km/h na 5tku na 105km D1 a přitom jel ve 3 lidech a s klimatizací naplno. Samozřejmě, že nebyl schopen jakkoliv zrychlovat, ale 130 držel. Po přesednutí s TDIčka jsem se chvíli bál předjíždět, ale zvykl jsem si, že motor táhne až od 3500ot a pak se vše vrátilo k normálu. Jen jsem si stanovil hranici - na okresce nepředjíždět nic, co se nedá předjet na 3ku (do 115km/h), protože na 4ku už to prostě nejede.

Silné stránky

Mezi silné stránky patří jednoznačně výborné jízdní vlastnosti umocněné 15“ koly s pneumatikami o šířce 195. Odhadem bych řekl, že podvozek by snesl 2x takový výkon než dokáže malá 1,2ka poskytnout. Dále je to přesné řazení. Převodovka MQ 200 se opravdu povedla. Na malé auto jsou fajn i sedačky a chválím montáž tempomatu v každé delší vesnici. Tempomat do každého malého auta v roce 2007 nešel.

Slabé stránky

Zde jsem tak trochu nejistý. Slabou stránkou pro jízdu po dálnici je převodovka, která posílá otáčky při mé cestovní rychlosti 140-145km tacho někam na 4500ot. Na druhou stranu je otázka, jestli by motor delší převodovku utáhl. Její výhoda se zase projeví ve městě, kde si 3válec na křižovatce rád hrábne (což můj o 34KW silnější megane nedělá).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Několik prasklých žárovek - jdou ale úplně skvěle měnit. Stávat se to tak často u mého meganu, tak bych se asi pos... Kolem 30tkm byl ještě v záruce vyreklamován kompresor klimatizace. Ve 46tkm následovala výměna komplet předních brzd – kotouče + destičky a dal jsem rovnou i svíčky a vyčistit škrtící klapku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nákup na Auto Jarov naprosto bez problémů.

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
6
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
7
zavazadlový prostor
6

Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Laurin & Klement existuje! Podívejte se na nejluxusnější Fabii! Škoda Fabia Laurin & Klement existuje! Podívejte se na nejluxusnější Fabii!

Verze Laurin & Klement pro Fabii aktuálně dostupná není.…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 





Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.