Recenze

MDP (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane Generation 1,6 16V 81KW

9.04 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Soptík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:95000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

V létě 2010 se rodinná rada rozhodla, že budeme potřebovat ještě jedno auto a než kupovat něco z bazaru, rozhodl jsem se, že Fabii, „šemíka“ – recenze zde na MACZ, přenechám sestřičce a koupím něco nového. Původně jsem nechtěl nic extra. Jezdím teď převážně jen po městě a jednou za měsíc nějaké delší cesta. Auto stojí v Brně před domem na nehlídaném parkovišti a já auto potřebuji parkovat kamkoliv se pohnu. Takže žádný luxus. Můj první kandidát byla Fabie 1,2 TSI… když jsem však zjistil kolik za ní chtěli – s mojí výbavou asi 270tkč za krátkou (TSI classic start 63KW + klima + tempomat ... a díra místo kastlíku v palubce k tomu), tak jsem řekl, že do toho nejdu. Chtěl jsem jednou okusit něco jiného než škodovku. Hledal jsem v levnějších vodách Sandera a Thalie.

Už jsem byl skoro rozhodnut Pro Thalii 1,2 16V v prostřední výbavě za bratru 190tkč na leasing, když jsem zjistil, že Renault má model Megane Generation za 249.900,- při nákupu na leasing a 5 let/ 100 000km záruky k tomu. Jal jsem se tedy procházet co to obnáší a byl jsem překvapen - 6 bagů, ABS, klimatizaci, tempomat, omezovač rychlosti, el. okna vpředu, dálkový centrál, plnohodnotnou rezervu a vcelku fajn 81KW 1,6 16V motor. Dnes, po větším seznámení s renaulty, bych byl raději za 74 KW variantu bez přesuvníku, ale bohužel nebylo na výběr.

Nákup proběhl naprosto v pohodě v Renault Vysočina. Prodejce byl velmi příjemný a přihodil autorádio s ovládáním pod volantem. Dokoupil jsem ještě zámek řazení (u Renaultu možná paranoia, ale jistota je jistota :-) )

Provoz:
S Meganem jsem zatím najel 13tkm a jsem s autem jako s celkem spokojen. První kilometry to byl pro mě velký nezvyk. Hlavně snadnost s jakou se auto ovládá. Točení volantem jde opravdu fantasticky a skoro kamkoliv přesednu, mám pocit, že auto má píchlá kola. To je pro mě velmi důležité vzhledem k určité zdravotní indispozici. S autem jezdím převážně po Brně a okolí a jednou za měsíc na návštěvu na rodnou vysočinu. Spotřeba po městě se drží kolem 7,8l/100km v létě a 8,3l/100km v zimě. Jezdím trasy převážně pod 5km i několikrát za den. Při cestách po dálnici držím tempo 140km/h podle tachometru. Otáčky na 5. Stupeň v tu dobu dosahují těsně pod 4000ot a do maxima ještě téměř 2500ot zbývá. Spotřeba se v tu dobu drží na 8-8,5 podle počasí a sklonu dálnice. Na rovině by se hodila 6tka, ale vzhledem k tomu, že auto u mě není dálniční dostavník, mi je to celkem jedno. Navíc u 6st. převodovky Meganu III pro motor 1,6 16V je 6tka téměř stejně dlouhá jako tady 5ka. Ničemu se tedy nepomůže, jen člověk řadí a řadí a řadí. Maximální rychlost jsem netestoval. Je to přes 180km/h a nechci přijít o papíry. Do 165km/h to zrychluje velmi slušně (165 jede na 4ku) a víc v praxi nepotřebuji. Mimo město se mi daří dostávat spotřebu blízko 6 litrům a dojezd je 60l nádrž je v tu dobu opravdu příjemný.

Silné stránky

Silnou stránkou Meganu je snadnost ovládání při jízdě po městě. Jeho prostornost na předních sedadlech. Slušný kufr kolem 370l s dobrou přístupností a poměr cena/výkon, který dostanete. Dnes bych váhal nad i30 tricolor, ale tehdy nic takového v nabídce nebylo.

Slabé stránky

- Řazení rozhodně nejde tak snadno a přesně jako ve Fabii. Zde je znát stále velký rozdíl mezi němci a francouzskou školou. Slyšel jsem, že 6st. Převodovka je přesnější a jde snáze. Nevím. Nejel jsem, nehodnotím.

- Dále je to mizerný tah motoru mezi 2000-3000ot. 81KW byste mu rozhodně nehádali. Někdy mi připadá, že v těchto otáčkách jela snad Fabie s HTPčkem lépe. Naopak nad 4000ot už ale táhne krásně a předjíždění na 3ku z 80 – 130km/h je opravdu svižné.

- Poslední zápor je hlučnost této 1,6ky od renaultu. Motor opravdu není nejtišší a je na něm znát, že to není žádný mladík. Když porovnám s 1,2 TSI nebo 1,4 TCe je to jasně patrné. Po městě to ale nevadí. Málokdy jdu přes 2500ot (55km/h = 2500ot na 3st.) a tak mi na tom moc nesejde.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisní prohlídka i oprava zámku dveří v Humpolci u Renaultu proběhla naprosto bez komplikací. Spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nákup v Renault Vysočina problehl naprosto korektně. Dostal jsem k vozu autoradio v hodnotě 8100kč dle ceníku zdrama.

 

Novinky v recenzi

4.1.2020 16:18

Aktualizace po 9 letech provozu

Za 9 a půl roku jsme najezdili necelých 100tkm. Auto nikdy nepotřebovalo odtah a vždy dojelo do cíle cesty. Po 6 letech jsem vyměnil rozvody s vodní pumpou a svíčky (10.900Kč) a letos byla potřeba vyměnit spojka. 100tkm provozovaných v kolonách města jí neudělalo dobře. Ještě neprokluzovala, ale rozjezd nebyl hladký. Dal jsem kompletní set a i s prací v autorizáku to vyšlo na 13.000Kč. Musím říct, že nová spojka je podstatně lepší, než byla ta stará už od výroby. Destičky vydrželi 90tkm a kotouče jsou stále původní ve slušném stavu. Baterii jsem měnil po 5 letech preventivně, ale stále testem prošla. Auto má minimum elektroniky a vystačí si s malou 50Ah. Štve mě kompresor klimatizace, při jeho sepnutí je to pocit jako by mi za auto dali vlek. Na dálnici je to díky krátké převodovce v pohodě a poznat to moc není, ale na okresce při klidné jízdě v nízkých otáčkách a hlavně ve městě to vadí značně. Celkově jsem ale s autem zatím spokojen a plánuji si ho ještě 3 roky nechat, než došetřím na nové.

Spotřeba vysledovaná za roky provozu – jezdím na celoroční pneu 205/65/15 je následující:
Město: 8.1l/100km
Okresky na pohodu podle předpisů: 6.2l/100km
Dálnice 130km/h v době oprav D1, kdy jsou úseky s 80tkou je za 6.5l/100km
Dálnice v zimě, když nejsou uzavírky a při rychlosti 145-150km/h je 8.6l/100
Dlouhodobá se drží kolem 7.1l/100km

22.11.2013 17:04

Zkušenosti po více než 3 letech

Za 3,5 roku s Meganem zatím nejsou žádné vážnější potíže. Jediný neplánovaný servis byla výměna zámku v kufru v záruce, vyměněno v podstatě na počkání za 2 hodiny. Spotřeba dlouhodobě podle lístků za posledních 20 000km je 7,1l/100 s provozem 50% město a trasy do 10km, zbytek dálnice a okresky. Využívám vždy maximální povolenou rychlost, nerad se loudám.

Hodně chválím pohodlný podvozek na balónových kolech 205/65 R15, která pomohou přežít nástrahy našich "kvalitně" udržovaných okresních silnic.

Nedávno jsem také otestoval výměnu žárovek v obou předních světlometech a rozhodně je to pokrok, s trochou umu se dá žárovka vyměnit za 5-7 minut a ani se člověk moc neumaže. Oproti předchozímu modelu s výměnou přes podběh, je tohle už skoro perfektní.

23.8.2011 13:38

Rychlost na jednotlivé stupně

Na soukromé letištní ploše :-) otestováno:
1čka ... 55km/h při 6300ot
2ka ..... 90km/h při 6300ot
3ka ..... 130km/h při 6300ot
4ka .... 175km/h při 6300ot

Rychlosti jsou tachometrové, na 5ku by to teoreticky jelo 220km/h tacho při 6300ot, ale to s 81KW jaksi nejde. Po rovině je max. kolem 190-195km/h což odpovídá 185km/h v techničáku.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nemělo žádnou závadu která by ho zastavila, ale od auta s 40tkm na tachometru to očekávám.

praktičnost
9

Klasické auto nižší střední třídy, dá se používat jako rodinné

prostornost
9

Ten jeden bod má za přeci jen méně místa na zadních sedačkách.

jízdní vlastnosti
8

Zadní náprava má svá omezení, ale vzhledem k zaměření vozu v tom nevidím problém.

jízdní komfort
9

Velice dobře překonává přejezdy, výmoly atd.. pomáhají pneu 205/65 R15

provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
7

Výkon motoru je dostatečný, ale hodila by se větší pružnost a zátah kolem 2-3t ot... 1,6tka v i30 se chová lépe.

spotřeba
8

Mohla by být o něco nižší mimo město, kdy se prostě pod 6 nedostanu. Naopak ve městě je dobrá.

hlučnost motoru
6

Nad 3000ot je motor vcelku hlučný. Pokud chci opravdu tichou jízdu, musím se smířit s držením 110km/h .. ale je pravda že i30tka na dálnici nebyla o moc tišší (ještě 5st. převodovka)

kvalita sedadel
8
brzdy
10

Velmi ostré. Po přesednutí z Fabie jsem několikrát mále políbil čelní sklo.

zavazadlový prostor
9

370l na tuto třídu není špatná hodnota.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…