Recenze

10 Majitel

Citroën C5 Exclusive Break 2,2 HDi 173

9,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 3 Citroën C5, foto 4 Citroën C5, foto 5 Citroën C5, foto 6 Citroën C5, foto 7 Citroën C5, foto 9 Citroën C5, foto 10
Citroën C5, foto 11 Citroën C5, foto 12 Citroën C5, foto 13 Citroën C5, foto 14 Citroën C5, foto 15 Citroën C5, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Závodní autobus Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:201500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,3 maximální rychlost [km/h]: 217 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 563 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3

Popis vozu

Koupil jsem si Citroën C5. Tohle když jsem řekl kamarádům, tak se chytali za hlavu. Komentáře typu "To se ti vysype!", "Ty ses zbláznil!", "Děcka, ojetý automat je strašná past!" byly na denním pořádku. Než jsem auto koupil, strávil jsem spoustu času sháněním informací jak o C5, tak o motoru a převodovce. Nechtěl jsem věřit že každá C5 je past, jak někteří tvrdí.

Při hledání vhodného auta jsem na začátku stanovil jen velmi malá kritéria - větší kombík, klimatizace, tempomat, rozumné servisní náklady. Silnější motor nebyl podmínkou, ale je to plus. Každopádně na 5 let a celkově levnější než Octavia III Combi na operativní leasing.

C5 mě vždycky lákala, už jako nová. Široká maska s adaptivními bixenony, dlouhý ponton (4839 mm celkové délky a 1780 mm šířky), slušný vnitřní prostor pro posádku (rozvor 2750 mm). A hlavně, slavný hydraulický podvozek.

V inzerci na jednom webu jsem objevil inzerát od soukromníka. A zrovna biturbo. Což je vedle V6 druhý motor, který jsem po přečtení všeho možného chtěl. Za trochu více peněz, ale řekl jsem si že to zkusím. Na autě nebylo nic zásadního k opravě, ba co naopak - z výroby nepovedený hydroblok automatu už byl vyměněný. To je jedna z největších investic, co může na autě být.

Z venku téměř nepoznáte jaký motor nebo výbavu auto má. V mém případě se jedná o nejvyšší výbavu Exclusive, tedy:
bixenonové adaptivní světlomety
dešťový a světelný senzor
tempomat s omezovačem rychlosti
dvouzónová klimatizace
elektricky nastavitelné sedačky, čalouněné alcantarou a semišem
elektricky sklopitelná zrcátka (sklopí se samy při zamknutí)
adaptivní podvozek Hydractive 3+
přední a zadní parkovací senzory
elektricky ovládaná okna
ABS/ESP/EDS/BAS

Navrch k tomu je ještě:
barevný LCD displej s navigací a 30GB HDD pro mapy a MP3
asistent pro jízdu v pruzích AFIL
střešní okno

Motor je kapitola sama pro sebe. Označení HDi 173 říká o 173 koních. Na 2,2 takový hezký standard, 370Nm v 1500 ot./min. zní zajímavě. A zajímavá je cesta, jakou k tomu v PSA došli. Jedná se o první aplikaci paralelně-sekvenčního přeplňování pro naftový motor. Laicky řečeno: motor má dvě turba. První, mírně menší, pracuje pořád. Druhé se přidává mezi 2600 - 3200 ot./min., podle potřeby. Výsledkem je lineární průběh točivého momentu, kdy ve 4000ot./min je k dispozici cca 70% ze 370Nm. Motor je ve výsledku velmi pružný a tichý, není nutné ho vytáčet.

Ve spojení s automatem motor nemá výkonovou špičku nebo hluché místo. Stačí přidat plyn, automat obvykle ani nepodřazuje a C5 sametově vyrazí vpřed. Bez hluku, brutálního zatlačení do sedačky. Jen na rychloměru ručička letí jako splašená. Umí to, a pak je to za 10 - 11 litrů nafty na sto.

C5 je ale hlavně o pohodlí. Proto oceňuji neznatelné řazení převodovky, které s téměř neslyšitelným motorem dělá z auta loď. Pedál plynu je tady komunikčním prostředkem. Podle toho jak jej zmáčknu, auto buď jen jede vpřed, nebo jede vpřed o něco rychleji. Až pohled na rychloměr občas odhalí, že už jsem mimo povolený limit. Sedadla nemají boční vedení, jsou to spíš křesla. Nejsou na závodění. Opět se vracím k pohodlí v autě. Je to o celku - v autě je ticho, zajišťují ho boční dvojitá laminární okna. Tepelnou pohodu pomáhá klimatizaci držet pokovené čelní sklo. Při couvání se sklopí pravé zrcátko dolů - vidím na kolo a obrubník a můžu si to i nastavit podle potřeby. Nechci z kufru zvedat těžký náklad moc vysoko? Bez problému, zvednu si nakládací hranu - ta jde i snížit. Tlačítkem v kufru. Navíc je hrana v úrovni podlahy, takže i bez nastavení hrany je manipulace s taškami a kočárkem parádní. Stačí vložit. Po naložení usednu do křesel, která jdou nastavit následovně: výškově, odděleně na přední a zadní hraně sedáku; podélně; a elektrická je také bederní opěrka i sklon opěradla. Standard je tedy vyšší než u většiny ostatních aut, kde si nelze nastavit sklon sedáku. Je to velmi návykové.

Dřív jsem preferoval jsem spíše tvrdší auta, ale C5 mě dostala. Hydractive 3+ ve spojení s pohodlnými křesly je dokonalá a bojím se chvíle, kdy budu muset auto vyměnit.

Hydraulický podvozek reaguje pohotově. Je řízen elektronikou, která sbírá data z celého auta. Začne to tím, že sednete do auta a než stihnete otočit klíčkem, zavrčí elektromotor a auto se srovná. Ano, i na váhu jednoho člověka reaguje. Rozjedete se a od chalupy je zvlněná asfaltová cesta. Auto se přizvedne nahoru, aby zachovalo komfort. To umí do 70 km/h. Nad 110 km/h zase snižuje výšku kvůli těžišti. Není pak citlivé na boční vítr.

Silné stránky

- Velký zavazadlový prostor
- Velmi pohodlný podvozek Hydractive 3+
- Pohodlná sedadla
- Silný motor téměř bez turboefektu
- Sametová automatická převodovka AM6
- ve 30 km/h odtlakuje měnič a nechá vás plout setrvačností. Umí to i v 50 na 5, ale to jí musím přemluvit manuálním řazením
- z 3 na 5 a 5 na 3 řadí okamžitě, vynechává 4
- při jízdě z kopce drží vyšší rychlostní stupeň - celkem umí brzdit motorem
- V interiéru je velké množství různých odkládacích prostor (řidič má v dosahu 7 míst)
- Obří přihrádka před spolujezdcem (pojme a vychladí 1,5l láhev a ještě spoustu věcí navíc vč. desek nebo menšího šanonu A4)
- Velmi pohodlná sedadla, nastavitelná v 8 směrech + nastavitelná bederní opěrka
- Ovladače pod volantem pro infotainment a tempomat - lze přes ně zadat i adresu do navigace
- 30GB harddisk s Jukeboxem
- Centrální displej pro celé auto
- Budíky jsou bez informačního displeje, v noci se dá spolu s displejem vypnout jejich podsvícení (mimo rychloměr)

Slabé stránky

- Obrazovka infotainmentu je částečně zakryta vlastním krytem
- Málo kapes v kufru
- Vyšší spotřeba proti srovnatelným motorům (za ten zátah mu to ale odpouštím)
- Není kam dát větší kelímek s kávou - místo je pouze pro pidikelímky.
- Nelze samostatně odemknout kufr
- Chybí paměť polohy sedaček
- Sedačky nejsou vyhřívané

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Navigace přestala chytat GPS signál - pomohla výměna konektoru a přepájení jednoho čipu.

Padající zadek vyřešila výměna těsnení a přeleštění pístnic. Spolu s vyměněným termostatem a škrtící klapkou to odpovídá najetým km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od majitele jedné firmy, sloužilo mu 3 roky. Auto mi půjčil domů a mohl jsem jej nechat prohlédnout v servisu dle vlastního uvážení. Přidal ještě nějaké drobnosti (další koberečky, ochrannou síť do kufru za zadní sedadla, a 1 nosič na kolo). Dostal jsem k autu 2 sady kol, zimní 16" a letní 17".

 

Novinky v recenzi

10.10.2016 18:16

Přepracovaná recenze

Konečně jsem se dostal k doplnění recenze.


Další vozy Citroën C5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez závad, které by mě výrazně nebo neplánovaně nutily otevřít peněženku

praktičnost
9

Nemám kam dát 0,5 kelímek s nápojem, v zavazadlovém prostoru by mohlo být více kapes, povinná výbava spolu s tažným mi dala chvíli zabrat, abych to uložil...

prostornost
10

Pro naše potřeby plně dostačující, přijemně dlouhá palubní deska :-)

jízdní vlastnosti
9

Pohodové auto na normální jízdu, podvozek není na závodění - řidič je dokonale odtržen od silnice.

jízdní komfort
10

Hydractive 3+ ani nelze jinak hodnotit. Je komfortní, ale díky nastavitelné tuhosti umí auto solidně podržet.

provozní náklady
8

Nic předraženého jsem zatím neobjevil. Je ale třeba vzít v potaz automat a ceníkovou cenu auta 1 200 000,- Kč.

náhradní díly
10

Dobrý zdroj

výkon motoru
10

Na předjetí kamionu do kopce dostatečný... 2,0 100kW by stačil taky, ale tohle jede pořád. Kopec nekopec, náklad nenáklad.

spotřeba
8

Silný motor s automatem nemůže žrát 5 litrů... Jezdíme 50% město a zbytek delší trasy po dálnicích za cca 8,6 litru celkového průměru

hlučnost motoru
9

Příjemně odhlučněný, komprese 16:1 je znát. Na naftu.

kvalita sedadel
9

Alcantara je už ožmolkovaná, jinak bez výhrad, nastavit jdou jak potřebujeme :-)

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Černá díra, vejde se tam všechno.


Více o modeluCitroën C5 C5 (2001-2008)
Citroën C5 se prý do Evropy vrátí. Ale kdy? Citroën C5 se prý do Evropy vrátí. Ale kdy?

Citroën v současnosti opouští na evropské trhu střední…

Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

 





Blesk.cz

Meghan chce po vzoru Diany nosit kalhoty: Harry zuří!

Meghan chce po vzoru Diany nosit kalhoty: Harry zuří!

Meghan už několik týdnů testuje, co všechno si jako novopečená příslušnice královské rodiny může dovolit.…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát v Portugalsku

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát…

Záložník Danny bude po odchodu ze Slavie hrát doma v Portugalsku. Čtyřiatřicetiletý bývalý fotbalista Zenitu…

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém hokeji i komunismu

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém…

Hrál v jednom týmu s Dominikem Haškem i Vladimírem Růžičkou. Jako agent spolupracoval s kanadskou ikonou Bobbym…

 

Reflex.cz

Fake music z Norska: Kygův koncert bez hodnoty, zato s DPH

Fake music z Norska: Kygův koncert bez hodnoty, zato s DPH

Poslední koncert letošních Colours of Ostrava odehrál DJ Kygo. I když byla ve Vítkovicích velká spousta…

Gamál Abd an-Násir: Milovaný i zavrhovaný diktátor, který stál u pádu egyptské monarchie

Gamál Abd an-Násir: Milovaný i zavrhovaný diktátor,…

Získal československý Řád Bílého lva, podílel se na vzniku Hnutí nezúčastněných států, přeorientoval egyptskou…