Recenze

10 Majitel

Alfa Romeo 147 Alfa Romeo147 3,2 V 6 GTA

9,62 Uživatelé

Hodnoceno: 64× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 147, foto 1 Alfa Romeo 147, foto 1 Alfa Romeo 147, foto 1 Alfa Romeo 147, foto 2 Alfa Romeo 147, foto 2 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3
Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 3 Alfa Romeo 147, foto 4 Alfa Romeo 147, foto 4 Alfa Romeo 147, foto 4 Alfa Romeo 147, foto 4 Alfa Romeo 147, foto 5 Alfa Romeo 147, foto 5 Alfa Romeo 147, foto 5 Alfa Romeo 147, foto 6 Alfa Romeo 147, foto 7 Alfa Romeo 147, foto 8 Alfa Romeo 147, foto 9 Alfa Romeo 147, foto 10 Alfa Romeo 147, foto 11 Alfa Romeo 147, foto 12 Alfa Romeo 147, foto 13 Alfa Romeo 147, foto 13 Alfa Romeo 147, foto 13 Alfa Romeo 147, foto 14 Alfa Romeo 147, foto 15 Alfa Romeo 147, foto 20 Alfa Romeo 147, foto 56 Alfa Romeo 147, foto 57
 

Technické info

Přezdívka auta GTAčko Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:100000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3200 výkon [kW]: 194 / 200 * kroutící moment [Nm]: 333 / 340 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,9 / 5,8 * maximální rychlost [km/h]: 246 / 270 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 13 / 14 *

Popis vozu

GTA patří mezi nejlepší starší sportovní auta, co se dneska dají za přijatelné peníze koupit a taky provozovat. Navíc si myslím, že už nikdo nikdy takové auto nevyrobí, všechno novější už bude větší, těžší, neohrabanější, ekologičtější, méně zábavné, s horším zvukem a hlavně bez charakteru. GTA není dokonalé auto, jízda v něm není někdy úplně jednoduchá, ale je návyková a zábavná. Hledat přímého konkurenta je těžké - starší BMW M3 se dá dnes pořídit za podobné peníze, ale provoz bude určitě dražší a je to zase o něčem trochu jiném, trochu jiná kategorie, jiná koncepce. Jiné podobné auto s V6 mě snad ani nenapadá. GTA bylo dlouho nejsilnějším a nejrychlejším autem ve své třídě Hot-hatch a vlastně byl i prvním a protože jich je málo, tak se na něho trochu neprávem zapomíná - přitom by měl být měřítkem pro dnešní Hot hatche. Dneska už je pár aut, co ho výkonově dohonili nebo předhonili (alespoň papírově),jedná se ale v drtivé většině turbomotory, které se s atmosferickým šestiválcový motorem o objemu 3200ccm ve svém charakteru nemohou rovnat. Motor má výkon 184KW, zrychlení z 0na 100 za 6.1s, kroutící moment 300Nm a max. rychlost 246km/hod. Jízda může být velice rychlá, ale zároveň i díky pružnému motoru velice pohodová. Mé auto je defakto v originálním provedení, včetně kol. Jedinými úpravami je dodatečná montáž mechanického samosvorného diferenciálu Q2 a osazení závodními kotouči Brembo a destičkami vpředu. Ve výbavě je 10 airbagů, automatická dvouzonová klimatizace, audio BOSE ´, ABS, ASR, ESP a ještě pár těchto zkratek, dešťový senzor, který mě deptá a jinak nic zvláštního.

Silné stránky

Nejsilnější stránkou je určitě motor 3.2 V6, který někteří motoričtičtí novináři označují za nejlepší šestiválec všech dob, který má nahoře výkon BMW a dole sílu buldozeru. Toto přirovnání je ale opravdu vystižné. Navíc má úchvatný zvuk a svým vzhledem vezme každého moristického nadšence za srdce už jen pohledem - žádný plastový kryt ve stylu VW, ale šest krásných chromovaných trubek vedoucích k šesti válcům do V. Další silnou stránkou je vzhled, který vychází z již tak pěkné Alfy 147 - má ale navíc jiné nárazniky, rozšířené blatníky, širší nýpravy a nástavce prahů. K tomu opravdu krásný kožený interiér v retro stylu. O tom že se jedná o nadčasový vzhled svědčí například nový VW scirocco - porovnejte obě auta a myslím že se najde hodně podobných partií a určitě by se našlo takových aut víc, které dnes kopírují vzhled dnes již 8let staré Alfy Romeo. Za silnou stránku lze považovat vlastně i ty věci, které jsou u jiných auto považovány za ty slabé. Auto má pohon přední nápravy a přenést 250koní na silnici není jednoduché. Výrazně tuto schopnost zlepšuje dodatečně montovaný samosvorný diferenciál Q2, ale i tak zejména na mokré vozovce je v některý situacích citit přebytek výkonu na poháněných kolech, ale právě to dělá z GTA tu správnou bestii, kterou by jste u většiny dnešních Hot hetchu těžko hledali.

Slabé stránky

Mezi slabé stránky patří spotřeba, kterou i při klidné jízdě na hranici povolených limitů jen stěží lze dostat pod 10litrů. Podařilo se mi parkrát jet i za 8litrů a to i docela svižně, ale to nesmí být provoz. Jizda ve městě a v kolonách se mění v benzínové hody. Většinou ale jezdím okolo 12-13 litrů. Pokud se ale snažím využít výkon motoru, spotřebu ani měřit nelze :)Slabší je i 6tistupňová převodovka - respektive nejlépe funguje až ve chvíli, kdy se pořádně zahřeje. Problematické jsou i brzdy -originální Bremba se rychle přehřívají. Řešil jsem to vrtanými kotouči BREMBO Sport a závodními destičkami FERODO - bohužel se kotouče po cca 5000 km zkroutily. Utrpením je výměna předních žárovek, klasikou jsou vrzající ramena, občas zahabruje elektrika - zejména kotrolky světel, chladič vody na tom již taky není nejlépe - opět klasická závada Alf. Servismeni vždycky nadávaj, že něco nejde povolit, nebo že k tomu není přístup.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Provoz takového auta je určitě dražší než u běžných aut, ceny originálních dílů nejsou tak strašné, problém může nastat u některých atipických dílů jako jsou světla, nárazníky a blatníky, které jsou odlišné od klasické alfy 147. Samozřejmě ale oleje, pneumatiky, brzdy, výfuk, svíčky... něco stojí, přece jenom se jedná o díly do sportovního auta a kvalitní věci se musí zaplatit, ale myslím si, že u jiných sportovních aut může jít o daleko vyšší ceny. Já jsem například řešil rozpadnutí diferenciálu. Zakoupení zcela nového - ale samosvorného mechanického diferenciálu Q2, který se dal namotnovat do původního pouzdra stál 12000 bez DPH. Olej Selenia Racing 10w-60 kupuji přes internet okolo 250kč za litr - což je také slušná cena. Přední kotouče Brembo Sport a přední destičky Ferodo Racing stály celkem 15000 a to už je docela dost, zvlášt když teď budu řešit jejich reklamaci, protože se po 5000km zkroutily.

Alfa Romeo147 3,2 V6 GTA

Asi bych měl napsat něco jízdě a tom, proč si myslím že se jedná o v mnoha směrech výjímečné auto, o kterém hodně lidí ani neví, že se někdy vyrábělo. Přitom se jedná o první skutečný Hot hatch a také o nejsilnejší a nejrychleší auto v této kategorii s přední poháněnou nápravou a vydrželo mu to prvenství docela dlouho. Je jich málo, je proto vzácné - stopku ve výrobě mu udělali po dvou letech výroby ekologové a jejich nové emisní normy, které nešlo asi splnit bez toho, aby motor nepřišel o své kouzlo. Ja o něm tvrdím, že je to auto s charakterem, mám ho už třetí rok (to je na mě docela dost) a zatím si vůbec nedokážu představit, že bych se ho měl někdy zbavit. Je to má třetí Alfa v pořadí, tato značka mě dostala, je hodně kritizována za spojí nespolehlivost, ale já myslím že na to má z velké části vliv zanedbaný servis a nesprávný způsob jízdy - tím myslím zejména vytáčení motoru za studena. Já nemám s poruchovostí Alf špatné zkušenosti, řekl bych že většina mých kamarádů co jezdí audinami, škodovkami a VW mají těch závad mnohem víc a mnohdy i fatálních. Ty závady, které mě přeci jenom potkaly jako bylo např. rozpadnutí difernciálu beru jako daň za to, co to auto musí všechno vydržet a nikdy by se asi nestaly, kdyby se plně nevyužíval potenciál motoru. Pokusím se to ještě více osvětlit právě na tom, jak se auto chová a v čem je tak liší od většiny aut. Když ráno vyjede z garáže, (start je vždycky na první škrtnutí) tak auto celé vrže, řazení jde těžko - ono všechno jde tak nějak těžko, brzdy nebrzdí, a ručička palivoměru se skokově pohne dolů. Asi by to bylo terčem kritiky motoristických recenzí, ale právě ta surovost děla z GTA tu zábavnou bestii. Když se ohřeje na běžnou provozní teplotu, přestane vrzat, brzdy brzdí stejně jako u jiných aut a k řazení už také není potřeba používat větší síly. Je to zkrátka takovej rituál před jízdou. I když je to bestie, umí se chovat i jako přítulná šelma, kdy i zcelá klidna jízda je návyková a neskutečně pohodová a to i na velké vzdálenosti. Stačí se jen vyhnout silnicím, které jsou samá díra nebo záplata a extrémně vyjetým kolejím - tam je to nic moc, ale i na průměrné silnici je to pohoda. K plynulému rozjezdu si stačí vybrat jednu z rychlostí 1 až 3 - je to téměř jedno, rozjede se snad na všechno. Já teda spíš ze zvyku volím jedničku, ze které řadím trojku a následně šestku, je to taková ekonomická varianta. Když by jste třeba na křivatce chtěli vystřelit, ale následně pokračovat jen povolenou 50tkou, je ideální volba za jedna a následně rovnou za šest. Ta ukrutná síla motoru, kterému stačí 1200 otáček na šestý rychlostní stupeň !!! (40km/hod), aby šel zcela plynule za plynem se snad nedá ani popsat a všechny diesly se můžou jít zahrabat. Šestka vám tak při pohodové jízdě (jste jen nepatrně rychlejší než všichni ostatní) úplně stačí, všechny, kruháky, obce i kopce a předjíždění nejsou žádný problém a motor si jen tak tiše brouká "mám vás v prdeli". Stejně jako akcelerace s využítím plného výkonu je zárukou záplavy adrenalinu, tak i blažené pocity se můžou dostavit jen při využívání síly motoru - pokud by jste před sebou měli dostatečně dlouhý úsek, nebáli se radaru, tak můžete na konci obce sešlápnout plyn na podlahu na šestý rychlostní stupeň a akcelerovat z 50ky až do co to dá - klidně i o víc než 200 km/hod na jednu rychlost s tím, že charakteristika motoru u kterého s otáčkami roste chuť až do omezovače vás čím dál tím víc tlačí do sedačky a měnicí se zvuk z hlubokého broukání až do řvaní lva je fakt pecka, kterou Vám vážně v této třidě asi moc aut nenabídne - jestli vůbec. To jak jsem psal o té surovosti, jak jde těžko řadit a auto že nebrzdí - to vše se radikálně změní, pokud si dopřejete trochu toho adrenalinu. Motor stačí párkrát vyhnat k omezovači, nebo chvilku jet na plný plyn a ihned pochopí, že začne zábava a jako by se na to těšil, začne se měnit z té přítulné šelmy v bestii, reaguje mnohem ryhleji na přidání plynu, lépe se vytáčí, změní zvuk a stíli do výfuku. Zahřátý olej v převodovce a řazení blíže k omezovači najednou začne rychlosti při řazení úplně vcucávat, dokonale prohřáté Bremba se dokonce přestávají vlnit a destičky se úplně zakusují do kotoučů - prostě to auto se totálně změní a to co by mu člověk zastudena vyčítal začne fungovat o to líp, čím více se po něm chce. Bude tady asi hodně zastánců a majitelů aut jako Golf GTi, VR6 nebo třeba Fordu Focus ST. Snad mi prominou, nejsou to špatný auta, ale GTA je přeci jen něco trochu jinýho, ale dokud nebudou moci přímo poronat nebo se v GTA povozit, tak to možná stěží pochopí. Z GTA mám respekt i po 3letech, z golfu i STčka jsem ho měl jen do doby, než jsem se s nimi svezl. Kdybych se měl třeba jen pokusit popsat ten rozdíl třeba mezi ST a GTA, tak je to asi takto: sednu do ST, pohodlný sedačky, hezký interiér, sešlápnu spojku, která neklade žadný odpor, nastartuju - motor téměř neslyším, cvaknu tam jedním prstem jedničku a rozjedu se po dlažbě o které téměř nevím že tam je. Upravený motor focusu s udajnými 280koňmi a 450Nm jde krásně odspodu, ale žádného vrcholu se nedočkám, někde u 5000otáček přestane táhnout a musím řadit. Přijedu do serpentin, kde je v kopci krásný vracák, cvaknu tam dvojku, sešlápnu plyn na podlahu a Ford jakoby sám bez mého vlivu dokrouží zatáčku a na konci začne akcelerovat, následující rovinku vyždímu nějakých 160 - majitel na sedačce spolujezce řekne "tývole 160 do kopce". A teď GTA - sportovní kožené sedačky jsou obdobně pohodlné jako u Focusu, i když interier Fordu se mi líbí, tak použité materiály, retro styl, ručičky budíků v klidu směřující dolů a tachometr končící na 300 mi přijde mnohem sportovnější. Sešlápnu spojku, která klade značný odpor, nasratuju motor a přejede mi mráz po zádech, narvu tam jedničku a zmáčknu to tlačítko u řádící páky, co vypne tu nesmyslnou žlutou blikajicí kontrolku, která mi řiká že se mi pálí guma. I když po rozjezdu nic nebouchá a nedrncá, že jedu po dlažbě bych poznal i po slepu, protože to spojení mezi volantem a koly nic nefiltruje. Motor s parametry od výrobce 250koní a 300Nm jde pocitově i bez turba více od spoda než ve focusu a s otáčkami se mění ve stále větší bestii a končí až někde okolo 6500 ot - vlastně omezovač začne dělat nenenene.. Přijedu do té stejné vracečky, narvu tam dvojku, motor ze sebe vypustí něco jako "jooo", sešlápnu plyn, kola se protočí, volant musím pevně sevřít, aby se nevrátil do směru rovně ven ze zatáčky, sevře se samosvor a Alfa narozdíl od focusu začne akcelerovat ihned po přidání plynu ještě v zatáčce a na výjezdu řadím 3trojku a na následné rovince se rozjíždím na 180 - spolujezdec - majitel ST nemluví a má nazelenalou barvu :)
Alfa GTA narozdíl od jiných Hot hatchu zkrátka nic nefiltruje, neredukuje, nezlechčuje a neotupuje tak zážitky, které řidič má ze sportovní jízdy - vlastně je nedokonalá a to je její hlavní plus.

 

Novinky v recenzi

8.6.2014 09:19

Nové fotky

Nové fotky ze srazu v Bruntále 2014

26.5.2014 23:48

Nové fotky

přidány aktuální fotky

1.12.2012 14:39

Video ze Sosnové

přidáno krátké video ze Sosnové

Video

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 147 Alfa Romeo147 3,2 V 6 GTA

Další vozy Alfa Romeo 147



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

myslím si že řeším méně závad než kamarádi s Audinama a Škodovkama. Navíc musí auto snášet větší zátěž, pokud bych jezdil jen ekonomicky, tak asi nemám co řešit.

praktičnost
8

Jak se to veme, ale je to Hot-hatch a vcelku to ujde - jako každý jiný 3dveřák- až na tu spotřebu.

prostornost
9

Pro řidiče a spolujezdce super, vzadu vzhledem k charakteru auta taky dobrý, kufr je slabší.

jízdní vlastnosti
10

vždycky to může být lepší

jízdní komfort
10

Sportovní auto - na našich cestách je to problém, ale žebřiňák to není.

provozní náklady
6

provozní náklady by nebyly tak vysoké, kdyby člověk jezdil pomalu, ale k čemu by pak bylo těch 194kw

náhradní díly
8

no na Octávku jsou uritě levnější

výkon motoru
10

nahoře výkon BMW, dole síla buldozeru :) (dle světa motorů)

spotřeba
4

Nesmyslně vysoká ve městě a na dálnici, ale v určitém režimu lepší než u slabších aut.

hlučnost motoru
10

v nízkých otáčkách není téměř slyšet, ale ve vysokých se tomu nedá říkat hluk, ale spíš jde o rajskou hudbu šestiválce :)

kvalita sedadel
10

Pokud by nevraly, tak jsou na pohodlí super - bohužel hodně trpí rychlými průjezdy zatáček.

brzdy
6

jsem zoufalý - originální Bremba se přihřívaly, Závodnoí Bramba Sport se sice nepřehřívají, ale kroutí :(

zavazadlový prostor
7

..no já ho vlastně ani moc nepotřebuji, protože co není pevně spojené s karoserií se na delší vzdálenost vcelku stejně dovést nedá - pokud to teda není z gumy :)


Více o modeluAlfa Romeo 147 937 (2001-2010)
Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska

Otestovat vůz ověnčený mnoha oceněními, včetně toho…

Alfa Romeo 156 - oprávněně vozem roku Alfa Romeo 156 - oprávněně vozem roku

"Každá Alfa Romeo představovala v automobilovém světě…

 






Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…