Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 12.05.14  11:31

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    iudex: Je mi jasné že zrovna ty nie si z tých, čo by sa prezentovali šatndartnými internetovými šplechmi, len som chcel rozvinúť tvrdenie, že by som ukázal výfuk tvojmu či labelovmu GTIčku.

    Súhlasím ale s tým, že bežne dostupnými úpravami asi auto (hlavne atmosférické) výrazne nezrýchliš, ale myslím, že naopak by sa dal zásadne zmeniť jeho jazdný prejav, a z tohto hľadiska asi úpravy zmysel majú. Ale to iba odtušujem, s podobnými kárami nemám skúsenosti, nezažil som, nejazdil som. Asi by bolo fajn porovnať hlavne pred-po úprave.

    woody: áno, dvojspojky majú hlavne pre nás čoby neostrieľaných hothatchistov nesporné čaro v tom, že to celé odmakajú za nás a podávajú relatívne špičkové výkony "out of the box". Na druhej strane, naučiť sa poriadne jazdiť v zmysle slušnej "športovej" jazdy je výzva, kde je pre mňa cesta dôležitejšia než cieľ a práve to neustále zdokonaľovanie sa má svoje čaro. Ja mám svoje BMW už skoro tri roky a stále som na začiatku. Čo tým chcem povedať je, že napríklad mať auto, ktoré stlačením gombíka vykoná dokonalé podradenie s medziplynom je síce fajn, ale konečne sa to naučiť s manuálom stopercentne tak, aby to bolo súčasťou bežnej jazdy bez akéhokoľvek rozhodenia auta či vodiča mi prináša väčšie uspokojenie, aj keď je to beh na dlhú trať.
  • « 40 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.05.14  11:29

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Ron: Jj, neřídil jsem, jen se vezl...a taky neříkám, že bych snad jel líp. A to ani s tvým víkenďákem, z kterýho si snad vyždímal i koně, který tam nejsou. >:-[] Snad se nebudeš čertit, já to uvedl jako příklad toho, že puristicky "petrolheadské" auto prostě nemusí být dobrou volbou. Tady nejde o rychlost samu o sobě, o nějaký rovinky, ale je pro mě prostě příjemnější, když mám na výjezdu ze zatáčky pod plynem víc síly než míň. Tomu bys mohl rozumět. ;-) GT-86 (nebo tu Miatu) především nejdřív vyzkoušej než o ní začneš snít. Třeba ti to sedne, a třeba taky ne. Vždycky to uvádím na příkladu toho SSS, že mě hrozně baví ta jeho lehkost v zatáčkách, ale prostě mi vadí, že na výjezdu drtíš pedál podlahou a ono ne a ne a ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 12.05.14  11:08

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    iudex, woody: Chlapci, naučte se číst: "Nějak mě včera nahlodal D. s tou diskuzí ohledně zadokolek... " Nikde jsem se nezmínil o jeho weekendovce, ta mě naopak nepřesvědčila. Vy jste byli u druhého stolu, ale řešili jsme tam GT86 a zadakolku jako weekendovku a o té diskuzi mluvím.

    Ad brzo na brzdy atd. Pokud vím, tak jako jediný z vás jsem s tím autem jel jen já, takže to můžu posoudit jen... já? Auto mi vůbec nesedlo, ne podvozkem, ne brzdama, ale převodovkou, v podstatě celou dobu jsem bojoval s ní a hledal způsob odřazování a podřazování, jak mi doporučoval Dinar, na nějaké přesné brzdy a ideální stopu v zatáčce jsem opravdu neměl v tu chvíli myšlenky. A do konce dost dlouhé jízdy jsem na ideální způsob řazení při udržení ideálních otáček tohodle Vanosu prostě neudržel.
    A jaksi tady zaměňujete rychlost a zábavu, ta mohla být i v pomalejší rychlosti větší.
    Trochu mi připomínáte s tím Thomasinův problém, který celou dobu řešil GT86, ale když si uvědomil, že by mu na rovince ujela Octavka TDI, tak raději zůstal u předekolky... A já jsem natolik vyrovnaný bez nutnosti kompenzace (viz můj weekendový vůz), že si mohu dovolit i pomalejší vůz :-! >:D Viděl bych to tak na Miatu a podobně... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.05.14  10:42

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Leg: ad DSG a jiní - od páteční zkušenosti s CRS už neřeknu na tohle řešení křivého slova. Za prvé jsem byl při krocení (ano, CRS vyžaduje krocení - je rozevláté s přetáčivým charakterem a oproti různým testům se ti třeba při prudké akceleraci snaží vodit volant) opravdu rád, že můžu řadit pádly , za druhé ve sportovním režimu řadí bleskově a pod plynem, myslím že násobně rychleji než bych kdy zvládnul s manuálem, a za třetí je pro mě jako ostudu petrolheadů prostě okouzlující, jak si tam sází meziplyny a jen tak pro efekt chrchlá a prská do výfuků. Navíc ten motor v Cliu je naladěnej do ostra, jak tam ve správných otáčkách vrazíš trojku, letí tak zběsile, že po upozorňovacím pípnutí v 6.000 otáčkách máš jen zlomek vteřiny na přeřazení, to bych nestihl ani dát ruku z volantu na řadičku. Prostě nádhera. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 12.05.14  10:23

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Leg: to nebolo tvrdenie v štýle pubertálneho "auto X zadupe auto Y do prachu" ani relativizovanie niekoho schopností. Naopak. Len som skonštatoval, že ani pri všetkých jazdeckých schopnostiach a puristických úpravách neprekročíš tieň auta, teda ani "vykuchaná" zadokolka nestačí na silnejšie auto, ak mu citeľne chýba výkon. Preto som povedal, že radšej by som volil Tvoju cestu, t.j. úplne bežný a civilne použiteľný 5-dverák s vyšším výkonom, ako extrémne úpravy niečoho slabšieho, ktoré síce o dosť posunú prejav auta, ale výkon bude stále chýbať a ani skúsený jazdec ako D. (na ktorého schopnosti väčšina z nás pozerá z úctivej diaľky) tomu nepomôže (btw. tým nechcem povedať, že label v mikrosúboji víťazil len pre silnejšie auto, naopak, je to tiež Pán vodič, ktorý z auta vyťaží maximum).
    Inak veľká škoda, že si sa nemohol zúčastniť, Tvoje auto by bolo vo svojom živle. Tak to musíme niekedy napraviť a dáme si mikrozraz a vymeníme autá, nech konečne môžem okúsiť legendárnu horčíkovú R6 a Ty na oplátku vocpodahustoťahajúce turbokone. >:D
    wl: máš úplnú pravdu, pri puristickej zadokolke si amatér ako ja dovolí oveľa menej, lebo tá jazdecké chyby trestá prísnejšie. Preto som len rád za čitateľný predohrab a silný motor, ktoré vyžehlia viaceré moje chyby. A i tak som sa zatiaľ nedostal na limity auta a GTI ma úprimne prekvapuje viac a viac, čo všetko znesie; rozhodne to nie je taký dôchodcovský hotheč, ako tvrdia niektorí (aj tunajší) puristi. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 12.05.14  09:43

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    woody: presne tak, môžme si tu rozprávať o charaktere, točivosti japonských wankelov, dokonalom zvuku nemeckých radových atmošestiek a o tom, že už ani tá nostalgia nie je to čo bývala. Ale potom príde podradný francúzky štvorvalec obdarený diablom dnešnej autodoby (začína na t a končí na o) a spaľujúci palivo čo patrí do kachiel a motorovú šľachtu nechá v oblaku čierneho dymu. Vlastne nenechá, on už má filter pevných častíc, teda aspoň do doby, kým ho niekto nevykuchá.
  • « 10 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 12.05.14  09:33

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    iudex: to komu by som ukázal či neukázal výfuk (mám len jeden :-) ) by som moc neriešil a to z viacerých dôvodov:
    1. Je mi to jedno. Ak je niekto rýchlejší, prosím, nech je. Ja si idem podľa seba. Proste nie som moc súťaživý typ.
    2. Ako tu už naznaččil woody, nebol by som si moc istý, či nie je 230 turbokoní v najlepšej kondícii ťahajúcich voz pomocou clever difu viac ako 265 rokmi už trochu unavených koní (aj keď vraj tých najušľachtilejších a ustajnených podľa najlepších tradícií v šiestich stajniach vedľa seba s prirodzeným vetraním >:D ), ktorý musia voz navyše tlačiť, čo je najmä pre pohoniča - amatéra (ktorým ja bez výhrady som) v zmysle efektivity trošku komplikácia.
    3. To už nehovorím o vymoženostiach typu labelova DSG, ktorá míľovými krokmi prekonáva moje koordinačné schopnosti a moje pokusy o medziplyny pri súčasnom tvrdom brzdení vyznievajú dokonca smiešne.
    4. Ono je to ale aj tak hlavne o vodičovi a okrem zrýchlenia v priamke závisí hlavne na jeho schopnostiach, akúsenostiach a tom, čo ešte v reálnej premávke považuje za bezpečné.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.05.14  09:02

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Ron: Popravdě, fakt je, že když jsem jel s D., tak nám wl úplně normálně ujížděl. A D. to v každé prudké zatáčce na výjezdu komentoval slovy " No tak čau a je pryč". >:D A když jsme jeli za tebou s "mexickým brnkalem", bylo vidět, že ani neumíš (při vší úctě) využít potenciál toho auta. Na brzdy moc brzo (má tam na předku brutální speciály) atd. Já bych to taky neuměl a v tom to je. Je pravda co se říká - je daleko větší rozdíl mezi výborným řidičem a řekněme amatérem na atmosférickém motoru a ještě ke všemu v puristické zadokolce, než u našlapanýho turba s předním náhonem a (v případě iudexe) chytrým samosvorem. S tím jsem se smířil už dávno, že takhle dobrej nikdy nebudu, abych třeba se Swiftem Sport trhal nějaký rekordy. V něm budu vždycky pomalej. I když je s ním zábava.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.05.14  08:53

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    iudex: To se asi musíš zeptat jeho... ;-) , ale pokud jsem mohl pozorovat, když jsem jel za ním, připravené Mondeo (krátký prudký poklep na plyn pro podřazení převodovky) mu docela v pohodě stačilo. A myslím, že při předjíždění v tom provozu na to šlapal, co to dalo. A to moje předjetí ? Buď neodhadl dobře situaci a nebo zaváhal a já jsem předjel nejen jeho ale ještě dvě auta před ním. Ale jasně, byly to rovinky, nicméně se to dá vztáhnout na reálný provoz. Když nebudeš jezdit někde v zatáčkách pro radost, tak ti takovej nafťák může tu "raketu" suplovat. Takové Clio RS s přímo explozivním zrychlením na trojce, by tu RX-8 nejspíš smázlo jak malinu. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 12.05.14  08:16

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Ron: no mňa naopak tá D. víkendovka nepresvedčila (nejazdil som, len z pozorovania, ako jazdila). Darmo to má semislicky, vyhádzané zadné sedačky a čojaviemčo ešte, keď po každej zákrute sa pozeral na vzďaľujúci sa labelov Golf (čo sám D. priznal), holt je to "len" 140 kW atmosféra. Takže radšej, ako len jednoúčelovú, víkendovo použiteľnú 325Ci by som volil dennodenne použiteľnú zadokolku ako Leg, na ktorého výfuky by sa pozeral nielen label, ale i ja a v podstate hociktorý z účastníkov zrazu okrem J. v 911ke ;-)
    woody: a to sa M. nad Tebou zľutoval, že ťa nechal predbehnúť ho, alebo to zatiahol hustokrutý krútiak Tvojho diaľničného kráľa, na ktorý nemal Wankel šancu? ;-)
    A nie, kontrolka mi nezapla, to vieš, originálu sa to nestane, to len španielskej low-cost kópii. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 11.05.14  23:26

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    No vidím, že ste všetci plní motoristických zážitkov, vy hadi. >:-[] To ja som si okrem iného dnes užil pekne rýchlik Praha-Bratislava, to bolo žúžo. Tých koní by som sa nedopočítal. Ale potom som si vychutnal aspoň jazdu domov s mojou zadokolkou na celý rock, do blata aj do snehu. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 11.05.14  23:04

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    woody: Říkal jsem si podle toho přídavného jména, že to bude něco takového, jen se mi to nechtělo hledat. Ono to bylo i v tom filmu - logo a "když zlikvidujete jednu hlavu, na její místo přijde jiná; tenhle boj nelze vyhrát" - toto je samozřejmě studnicí různých zlidovělých významových sousloví, mám ještě na čem zapracovat. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 11.05.14  21:44

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    woody: Dva kola jsou prostě málo na to aby si to zasloužilo můj respekt >:D Nějak mě včera nahlodal D. s tou diskuzí ohledně zadokolek... Asi si na svém spořícím účtu založím novou obálku "zadohrab na weekend" >:D Jen teda kolik by tam mohla báýt cílová částka? :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 11.05.14  21:38

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    šmoula: Staré řecké báje a pověsti. Zabít Lernskou Hydru, sestřičku např. trojhlavého psa Kerbera - strážce podsvětí, byl druhý úkol Hérakla a byl to trochu problém, neb měla devět hlav a když si jednu usekl, na jejím místě vyrostly dvě nové. Navíc jedna z těch devíti byla nesmrtelná. ;-) Z těch bájí pochází mnoho přirovnání a rčení - jedním z úkolů Hérakla bylo například vyčistit Augiášův chlív. Což se dodnes používá. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 11.05.14  21:27

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Ron: Copak 911-ky...sice dobrej skalp ale spíš bych si v tvém případě dal na kapotu příhodnej nápis "Bikers Killer". >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 11.05.14  21:26

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    woody: To chápu, k té šedé je perfektní, ale dokud Borek nevložil tu fotku ze Spa, byl jsem v omyl uveden, že je tam podobně divná jako u MRS...

    Ta červená doplňková se mi zdá do oranžova, což opravdu evokuje cirkus, no zde byl před face asi lepší. Ale jinak hodnotím tu žlutou velmi kladně. Rozhodně lepší než to, co používal Koncern na přelomu tisíciletí, to byl takový uschlý vanilkový květ. >:-[]

    Silnice v Královehradeckém a Pardubickém kraji jsou koncipovány tak, že v půlce cesty potkáš kombajn, načež dochází k souboji kdo z koho v druhém pruhu. Vzpomínám, jak tatík cestou z Hradce začal spěchat domů a vytuněnými baworáky bojoval o předjíždění. To byla teprve nedotáčivost... A Hydru máš z Captaina Americy? Prý bude speciální seriál o Peggy Carterové, to bude oblízaných monitorů. >:D

    Češi, do toho!
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 11.05.14  21:20

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    woody: No jo, to jsem zase vytvořil legendu, bestie jenž si dává ke svačině "devětset jedenáctky" s krycími efekty J. Bonda.... >:D Jen jsem ho na volnoběh poslouchal a zní vzadu mírně nakřáple, až se dovolím říct "sportovně", takže možná ten rezavý dým, co z toho šel, byl vnitřek zrezlého výfuku >:D

    Zpátky jsem to vzal přes Soláň a taky docela pěkné svezení :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 11.05.14  21:06

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    iude: Hmm, ty si teda užíváš. Co kontrolka motoru ? Dobrý ? Zaslechl jsem, že s tím má koncern nějaký potíže... :-| >:D

    Představ si, co se zase stalo mě. Frčím si kolem Svitav směr na Litomyšl a najednou ve zpětným zrcátku červená RX-8. Majitel byl zřejmě fanoušek Fordů, protože mě pozdravil a společně jsme pak až do Hradce sváděli vpravdě donkichotský souboj s lernskou Hydrou zvanou kolona. >:-[] Zářezy na pažbě ani nespočítám, ale zajímavé bylo, že když mě RX-8 na čas předjela (později jsem jí to vrátil, nějaká Magda mě nebude vyučovat ;-) ), z výfuků jí tak prásklo, že bych přísahal, že jsem viděl u laufů zážeh a v kabině jsem měl takové klima, jako kdybych jel za Ronaultovým víkenďákem. >:D ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 11.05.14  20:54

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Thom: Ty originál červené doplňky jsou podle mého cirkus na každé barvě. A na té žluté obzvlášť. Viděl jsem je naživo na place Renaultu na černým i žlutým M-RS a je to úděs.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 11.05.14  20:51

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    šmoula: Jak píše Thomasino, ta červená na Cliu je metalíza a je to úplně jiná barva než nemetalická červená na M-RS. Je moc hezká, možná jak tvrdí wl není zrovna hot-hatchová (a ještě ke všemu je tak povedená, že jí vidíš na každým druhým běžným Cliu), ale mně se líbí, obzvlášť ve spojení s 18" ocelově šedými Radicaly.[odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…