Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 60 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 06.07.13  08:34

    « Re: Hmm

    wl: to sa máš, v našej malej obci bol zrovna vo štvrtok a napriek všetkej snahe som si to musel nechať ujsť. :-( Ale vraj bol perfektný.

    edit: teraz som zistil, že si môžem olikovať vlastný príspevok. Super! :yes: >:D
  • « 50 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.05.14  08:43

    « Křupavý C-RoiSant 2 aneb Jeden den s ďáblíkem

    Dnes má začít přihlašování, tak doufám, že nebude vadit, když sem ještě předtím frknu dojmy z Clia RS. Nijak jsem to moc nestylizoval, jen sepsal, jak mi to myšlenky diktovaly. ;-)

    Červený Swišť se proplétá okrajem Prahy a po chvilce parkuje před komplexem nízkých budov, jež zdobí ohromné dámské ohanbí. Vstupuji přes vrátnici do dvora a mířím k PressCar centru. Ještě je chvíli čas a tak si fotím zbrusu nové Clio RS v povedené červené Flame na 18" ocelově šedých Radicalech. Vedle stojí nablýskaný černý MRS Cup, ten ale pro dnešek není předmětem mého zájmu. O chvilku později podepisuji protokol o převzetí a následně usedám do přistaveného vyčištěného černého kousku.

    Z místa předání jsem okamžitě zamířil ven z Prahy. Vzal jsem to přes Prosek do Kobylis a po starý státovce na Ústí. Cílem bylo prohřát motor a zároveň zjistit jak se chová automat při běžném používání. Za prvé jsem ocenil relativní komfortnost podvozku, který i na 17" kolech v pohodě překonal dojmy z naše městského přibližovadla Swifta na 15". Všechny ty záplaty a příčné spáry, přejezd tramvajových kolejí i výtluky zvládlo Clio s přehledem. Motor běžel klidně a téměř neslyšně. Dojmy z interiéru jsou veskrze pozitivní, sedačky tedy byly v kůži, ale na tom nezáleží - důležité bylo, že jsou výborně tvarované a přitom pohodlné, a zároveň je posaz příjemně nízko.

    Co se týká EDC, při normální klidné jízdě fungoval téměř bez výhrad. Kultura přeřazení je jen o kousíček horší než u našeho HDM. Ano, občas auto lehce cuklo, ale nic co by mě nějak rušilo. Zkusil jsem i pomalé popojíždění na parkovišti, jak dopředu, tak dozadu, zkrátka manipulaci při parkování. Na rovině zase plně uspokojivé, řešitelné přiměřeným dávkováním plynu. Při couvání do řady stojících aut do kopce už to bylo o něco horší. Tady HDM, s kterým můžu couvat doslova po milimetrech i do těch nejprudších svahů, jasně vítězí. Co mě naopak poměrně zklamalo v tomhle plně automatickém režimu, to byly váhavé reakce na snahu o svižnější posun. Dokud s EDC jezdíš poklidně, žádnej problém. Ovšem jakmile jsem u vědomí 200 koní pod zadkem začal ve městě trochu tlačit na pilu, typicky například jedu za někým v pruhu, chci se přeřadit a potřebuju to udělat velmi rychle, automat si nejdřív můj pokyn nohou na pedálu dlouho rozmýšlel a když jsem na něj ještě důraznějším sešlápnutím trval, najednou mi podřadil klidně o víc stupňů, takže jsem vyrazil dopředu jak pomatenec a následně byl zase utlumen rychlým odřazováním na vyšší stupně. Zkoušel jsem tohle hodněkrát a dokud jsem nezačal do řazení zasahovat pádly, moc se to nezlepšilo. Nepomohly ani pokusy o citlivější práci s plynem. V tomhle je Swišť s HDM o hodně lepší, automat tam na krátký rychlý pokyn nohou reaguje podřazením téměř okamžitě a nějakou chvilku sleduje co děláš, jestli tlačíš dál na plyn - v tom případě drží nižší kvalt, nebo plyn uvolníš - a v tom případě řadí výš. Takže ve městech jsem pak už jezdil sice v plně automatickém režimu, ale pomáhal jsem si pádly a bylo to o hodně lepší. Jak už jsem ale psal, při klidné jízdě EDC řadí dobře a mojí ženě by nejspíš vyhovovala. Co mě trochu mrzelo byla řadička, která působila jaksi vyviklaně. Zase když vezmu za srovnání relativně laciný Swift, tak tam volič oproti Cliu působí jako hotový ingot.

    Následně jsem zamířil směrem na Mělník mimo dálnici přes Líbeznice. Chvilku jsem měl režim přepnutý na Sport AT, otáčky slyšitelně vzrostly ale popravdě tenhle režim jsem moc nezkoumal. Přehodil jsem volič k sobě na manuál a začal řadit ručně. Silnice byly stále mokré po dešti, tak jsem zatím Race s vypnutou stabilizací nepokoušel a raději zkoušel jízdní dynamiku. Musím říct, že v tomhle se nové Clio opravdu povedlo. Pokud člověk auto trochu cítí a nespoléhá jen na pružnost turbomotoru, dá se řazením vykouzlit opravdu přesvědčivá dynamika, která zadupe jakoukoliv "cesťáckou" Octavii do asfaltu. Motor ožije, začíná zvuková show (v téhle kategorii turbo H-H téměř bezkonkurenční), člověk si užívá to zatlačování do sedačky i prudkou deceleraci. A co je důležité, tohle celé u Clia tvůrci nezabili tím, že silnému motoru naloží na hrb těžké převody. Speciálně ta trojka je naprosto excelentní "kopanec do zadku" a upozorňovací pípnutí je tady dřív než bych řekl švec. Rychle přeřadit a čtyřka v tahu pokračuje, byť už ne tak freneticky. Tak snadné předjíždění nákladáků a nejen jich jsem na téhle složité trati ještě nezažil. A s tím souvisí i jedna věc, která mě překvapila. Když jsem se s Cliem už malinko sžil a začal trochu využívat jeho schopnosti zrychlení, při podřazení na trojku se současným vybočením vedle předjížděného auta se mi volant ležérně držený jednou rukou (druhá opřená o řadičku) málem pod náporem síly vytrhnul z ruky. Pak už jsem si dával pozor.

    Tahle trasa do Mělníka nicméně nebyla vhodná na nic jiného než na zkoušení dynamických parametrů. Měl jsem v plánu něco jiného. Při průjezdu Mělníkem (stále ještě mokro) jsem z nudy řezal v povolených rychlostech zatáčky a zjistil jak je Clio hravé. Netrvalo dlouho než jsem ho konečně utrhl a předvedl místním obyvatelům krátký ale celkem efektní přetáčivý smyk. Přepnul jsem pak znovu na automat a proplul Mělníkem směrem na Liběchov. Cílem byla známá trasa Liběchov- Jestřebí směrem na Doksy. Bohužel, jak jsem se obával, páteční provoz byl hustý, ale nakonec jsem těch cca 23 km projel tam a zase zpátky dvakrát a vždycky si chvilku počkal, abych měl odstup, protože jinak jsem prostě všechny hned dohnal. Je to opravdu krásná trasa plná zatáček s doporučenou 40-kou, kde Clio i v rychlostech dvojnásobných drželo jak přilepené. V tu chvíli už silnice z větší části uschly. Rád bych vyzkoušel stejné zatáčky několikrát po sobě ale v ten den mi prostě nebylo přáno. Takže jsem poté ještě uhnul z Liběchova na Štětí, kde je asi 6 kilometrový docela rychlý úsek. Tam mě potkala drobná nepříjemnost, protože jsem se chvilku nesoustředil. V jedné táhlé zatáčce jsem příliš pozdě zjistil, že tam najíždím moc rychle, ťuknul ostřejc na brzdu a na lokálním mokrém úseku mi Clio začalo docela "tancovat". Naštěstí už mám něco odjeto a nezpanikařil jsem typicky žensky dupnutím na brzdy, lehkými kontry volantem jsem Clio srovnal ale trochu jsem se orosil, to přiznávám. Pak už byl čas přesunout se na Peugeot Emotion Day a na jízdu s 208GTi.

    To auto je pro mě docela zklamání. Hlavně pokud ho porovnávám právě s Cliem. Silný motor degradován těžkými převody. O hodný kus lehčí řízení. Vnitřní atmosféra na nule. 208GTi na mě nepůsobí o nic zábavněji než moje 200 koňové naftové Mondeo. Prostě relativně dost silné a rychlé auto. Nic víc. Může být pravda, jak popisoval H.Koubek, že 208GTi začíná fungovat až ve vysokých rychlostech, které jsou na otevřených silnicích o hubu. Každopádně v běžném provozu působí ještě komfortněji než Clio a i při rychlostech vysokých ale nikoliv šílených jezdí bez náznaku emocí. Bývá pro tenhle charakter přirovnáváno ke Golfu GTI, jenže za sebe po zkušenostech s GTI7 Performance, které jsem si teď o víkendu osvěžil, musím říct, že GTI působí daleko agilněji a zábavněji. Tím pádem je pro mě 208GTi zcela mimo hru. Nevyvracím nikomu jiný názor, ale pro mě je to jasně dané. Ještě než jsem odjel, byli se chlapci od Peugeotů (a ještě pár jejich "zákazníků") podívat na Clio a vyzvídali, co a jak. Ale já už se viděl úplně jinde.

    Přesunul jsem se na mně dobře známé okresky v okolí Kladna, které charakterizuje vyšší stupeň rozkladu, hodně flastrů, vyjeté koleje a nenadálé změny sklonu. Jednou jsem si tuhle oblast projel v režimu Sport manual a pak už definitivně přepnul na Race. Reakce převodovky a plynu se ještě o něco zrychlily, byť to pochopitelně nebyl ani zdaleka takový rozdíl jako mezi plným automatem a Sportem manual. A právě tady jsem konečně pocítil, že začínáme být s Cliem kamarádi. Teprve tady jsem ho (podle mých měřítek, Loeb by se mi patrně vysmál) pořádně skřípnul a hlavně začal chápat, že plavnost podvozku není totéž co záludnost. Volant jsem pevně držel oběma rukama a s řazením se definitivně přesunul na pádla, abych stíhal. Řízení celkem pochopitelně moc citu nepobralo, vyhovovala mi ale jeho tuhost i přesnost. Musel jsem si ale i nadále dávat pozor na pokusy o vytrhnutí volantu z ruky v určitých chvílích. Brzdy mají výborný účinek a stejně tak dobře se dávkují.

    Provoz na těhle spojovacích okreskách nižší třídy byl mizivý a tak jsem tam strávil vůbec nejvíc času. Okamžitě po průjezdu obcí s podřazením vyráží Clio jak splašené sele. Začínám se dostávat do transu. V tu chvíli jsme jen Clio a já - naladěni na jednu notu. Podvozek si dává zaflastrovaný povrch asfaltky k svačině, řízení je příjemně tuhé a přesné, na prudkých výjezdech ze zatáček na zvlněné silnici stále tahá za volant. To co Cliu chybí na předku, když v režimu Race je kromě ESP vypnutá i el.náhrada samosvoru, dohání zadkem. Jasně cítím, že když je předek už na hraně, Clio si do zatáčky prostě pomůže zadní nápravou, zvlášť po povolení plynu. Tohle je ta správná plavnost podvozku, která jej činí vysoce účinným a kterou neználkové zaměňují za nejistotu. Ve stopě Clio totiž jisté je, ačkoliv ty F1 Eagle pneu mě zrovna za srdce nevzaly, jen to doprovází pohazováním zadečku. Odlehčováním, nikoliv ustřelováním. Samozřejmě při tomhle naladění je třeba dát velký pozor na panické brzdění na zvlněném povrchu. Netřeba se bát, jenom držet pevně volant a korigovat. Nevím, kde přesně se nachází můj tep, ale jinak odhaduji, že v obličeji mám výraz šílence s hubou otevřenou. Jednou napětím, podruhé překvapením jak tu pasáž Clio zvládlo a nakonec halasným smíchem. Přistihuji se jak vykřikuji typicky po česku : No, ty kráááávo, to snad není možný. Motor ze sebe vydává to nejlepší a v tuhle chvíli ho miluju už za ten zvuk. Přecházení z hlubokého "víceválcového" brumenda, přes chvilkovou pasáž zklidnění až po šílený šum svistu si užívám jako malé dítě na pouti. Zatímco Fiesta dobrácky turbově bručí tak nějak v celém rozsahu, Clio má rejstřík o několika oktávách. V duchu se ptám, kdo kdy řekl, že řazení na pádlech je nuda ? Já jsem za ně v tu chvíli rád a jen odhaduji, jak rychle bych to samé zvládl s manuálem. Nechci se ani domýšlet. Tohle uspořádání mi dovoluje brzdit stále později a pod plynem bez větší ztráty přeřadit, vykroužit oblouk a vyrazit. A to všechno doprovázeno skvostným meziplynem. Následuje vytočení podrážděného motoru na trojku do omezovače, ozve se zuřivé zasupění a společně s přeřazením výš i vzteklé odchrchlání do laufů. Chachá, tohle že je domácí mazlíček, s kterým jezdí ženy nakupovat do Tesca ? Ano, vím co chcete namítnout, stroj pracuje za mě, ale já na to kašlu - právě mi Renault dal do pusy cukrátko a já se za to mám stydět ? Ani omylem, pánové. Jezdil bych tam třeba celý den, ale to nasazení mě trochu zmohlo a dostal jsem hlad.

    Zastavil jsem se na oběd v sympatickém motorestu poblíž Slaného. Právě tam dorazili i nějací svatebčané. Část mužské populace najednou přestalo zajímat zametání rozbitého talíře a přišli se podívat, co že to je za Rencka. K nim se přidal i jeden zhruba pětatřicátník vystoupivší z aktuální 5-er. Když jsem pak odjížděl, ještě jsem jim předváděl zvuk, který ani zvenku nezní špatně a Clio si navíc bez Launch Control dokáže hezky hrábnout.

    Protože se čas návratu neúprosně blížil a nádrž jsem vyjel už víc než z poloviny, začal jsem hledat pumpu. Při přebírání na mě Renaulťáci apelovali, abych tankoval N98 a lepší, projev motoru se prý dost liší. No a protože v okolí byl všude jen N95, rozhodl jsem se jako poslední test vzít Clio na dálnici. Najel jsem na D8 u Nové Vsi a zamířil ku Praze. Musím Clio pochválit za tichý a bezproblémový přesun v legálních rychlostech. Samozřejmě jsem vyzkoušel i "žíznivou čáru" a na chvíli zcela ovládl levý pruh. Přesto si myslím, že dálnice nejsou pro Clio tím pravým revírem, rozdíly mezi FieSTou a CRS na dálnici by ještě více vynikly na D1 nebo na výjezdu z Prahy na Hradec, ale Mondeo je Mondeo - i proti hodně dobře odladěnému Cliu je to prostě královský kočár. Už jsem holt zmlsanej. U Zdibů beru MaxxMotion 100 a dotankováním do plné zjišťuji reálnou spotřebu. Najeto v tu chvíli 298 km, tankuji necelých 31 litrů. Přepočet tedy zní: moje průměrná spotřeba dosáhla cca 10.3 litrů na 100. Když vezmu v úvahu klidnější přesuny mezi jednotlivými eRZetami, odhadl bych, že na okreskách jsem jezdil tak za 14 až 15 litrů. Celková průměrná spotřeba na PC za těch 11.000 km, co mělo zkušební a tudíž nešetřené Clio najeto, ukazovala 9.8 l/100. To není vůbec špatné.

    Vracím se do centrály a dojmy se mi perou v hlavě. Výborné jízdní zážitky mi trošku kazí vrzající výplň dveří, rozviklaná řadička a taky (když jsem fotil motor) naprosto otřesné zavírání přední kapoty. Zřejmě tam byla nějaká závada, ale opravdu jsem nebyl schopen zjistit jestli je kapota zavřená nebo ne, protože se viklala v rozsahu cca 2 cm nahoru a dolů. A poslední věc - zkoušel jsem místo na zadních sedačkách a musím konstatovat, že pro dospělého to opravdu není. Maximálně pro dítě a problém může nastat s dětskou sedačkou, která bývá dneska hodně masivní a dítě má z ní nohy vystrčené dost dopředu. To by se muselo vyzkoušet. Ale docela mě to zarazilo.

    To ale nic nemění na faktu, že CRS je skvělé auto pro jízdy za hranice všedních dní. Zábavné, explozivní, ostré....a zároveň hodný beránek, když je potřeba.
  • 40 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 12.11.18  13:30

    « První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Takže tady máte pánové první malý testík nového Megane R.S. ve verzi CUP, je to zatím jediný kousek v ČR díky Auto Pokorný Brno a také RNews.cz, kteří mi auto zapůjčili pro krátké otestování a pro RNews.cz (kteří jako první testují) jsem sepsal nějaké dojmy a pak jsme je upravené dali také tady na DriversWeb :-)
    [odkaz]
  • « 40 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.07.18  10:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž

  • « 40 Reagovat !

    foto Vranis

    Vranis 27.06.15  08:55

    « Re: Prodloužení

    Nazdar !

    Prihlasujem sa do súťaže, keď už ste ju predĺžili. Fotku som mal nachystanú už na ,,riadny" termín ale nejak som ju nestihol prihlásiť - celkovo som túto stránku v poslednej dobe trochu zanedbal.

    Čo sa týka fotky tak tá ako vždy vznikla pomocou mobilu jedného krásneho slnečného dňa ;-)

    [odkaz]
  • « 40 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 30.06.14  14:42

    « Re: No comment

    Pallermo: Dovolil bych si tě upozornit, že soudit lidi podle značky auta, které vlastní, je takovým znakem idiocie, že mi nezbývá než tě mezi námi idioty přivítat. >:D A rovnou bych tě zvolil náčelníkem, protože tak velkýho idiota jsme tu skutečně zatím neměli. ;-) >:-[]
  • « 40 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.06.14  11:58

    « Re: Hlasování zahájeno

    wl: Prej otestoval....podle stavu tvých aut jsem si jistej, že je máš zabalený neustále. >:D ;-)
  • « 40 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.05.14  11:29

    « Re: Když je 208 méně než 1 křupavý C-RoiSant

    Ron: Jj, neřídil jsem, jen se vezl...a taky neříkám, že bych snad jel líp. A to ani s tvým víkenďákem, z kterýho si snad vyždímal i koně, který tam nejsou. >:-[] Snad se nebudeš čertit, já to uvedl jako příklad toho, že puristicky "petrolheadské" auto prostě nemusí být dobrou volbou. Tady nejde o rychlost samu o sobě, o nějaký rovinky, ale je pro mě prostě příjemnější, když mám na výjezdu ze zatáčky pod plynem víc síly než míň. Tomu bys mohl rozumět. ;-) GT-86 (nebo tu Miatu) především nejdřív vyzkoušej než o ní začneš snít. Třeba ti to sedne, a třeba taky ne. Vždycky to uvádím na příkladu toho SSS, že mě hrozně baví ta jeho lehkost v zatáčkách, ale prostě mi vadí, že na výjezdu drtíš pedál podlahou a ono ne a ne a ne.
  • « 40 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.05.14  11:25

    « OT: Ukrajina jinak

    Tak tomu říkám doslova "čumět na drát". Tohle už hraničí s popíráním fyzikálních zákonů:
    [odkaz]

    P.S. K tématu hh se vrátím, až bude víc času.
  • « 40 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 12.03.14  22:48

    « Re: Přezuto a WTF

    Nechci Vám vstupovat do diskuze, ale já gumy prodávám a dělám servis, tak to tady mám od lidí z první ruky a někdy jsou to fakt extrémisti. Běžně tu mám lidi, co chtějí pneumatiku vyrobenou maximálně 3 týdny zpátky s tím, že málo jezdí. Za ty roky už jsem proti tomu celkem imunní. Ale když s tím stářím pneu výrobci vylezli, tak primární důvod byl, že chtěli narvat nové pneuamatiky lidem, co málo jezdí, aby je prostě museli vyhodit kvůli tomu, že je mají třeba 4-5 let, i když mají třeba polovinu životnosti před sebou. Když jsem tehdy na školení řekl zástupci výrobce: Je Vám jasné, že tohle se zvrtne, otočí se to proti Vám a budou s tím jen problémy? Tehdy mávnul rukou a řekl, že to se nemůže stát....no a tak to tady měli ve své kráse. No a výrobci tohle h*vno přehodili na nás na prodejce....jenže proč já mám nést riziko. Poslední dva roky vedou prodejci s výrobci válku o DOTky. takže dnes jsme ve fázi, že když mi přijede kamion pneumatik, tak pěkně gumu po gumě projdu a co je starší dva roky jde zpět. V pondělí přivezl jeden výrobce asi 150 pneumatik na octavie, všechny vyrobené v polovině 2012. Tak jsem řidiči rovnou řekl, že může zase jet zpátky, že to nepřevezmu, protože proč se mám hádat do nekonečna s lidma já, ať si to vyžerou výrobci, co si nadrobili. Roky jsem trávil tím, že jsem to lidem trpělivě vysvětloval, ale poslední rok už mě to taky nebaví se s lidma dohadovat, že je úplně jedno, jestli je pneumatika vyrobená v září nebo lednu. Taky jsem měl případ pána, který chtěl pneumatiku vyrobenou v 19. týdnu 2013, že slyšel, že v tom týdnu byly nejkvalitnější pneumatiky. :-)))

    Jinak to co píše Bully je naprostá pravda.

    Nicméně teď výrobci vyřešili problém po svém. Všechny nové moderní dezény mají daleko menší kilometrové proběhy než jejich předchůdci. jednak na úkor nízkého valivého odporu, kvůli těm přiblým CO2 a štítkům a jednak, aby byl koloběh pneu vyšší. Dneska už pneumatiky u větších aut vydrží u těch nových moderních dezénů tak maximálně 2-3 sezony, u nájezdů kolem 10-15 tis km s přehazováním předku za zadek. Takže takové nájezdy, jako mívali pneumatiky před 10 lety, že vydrželi i 40-50 tis km, to už dneska nedělá žádný výrobce. Jelikož si vedu podrobné statistiky svých zákazníků, kdy přezouvali a kolik měli mezi přezutími tachometry, tak ta výdrž se diametrálně snižuje....což je smutné. Ale jak vidno, výrobci pneu jdou směrem výrobců aut, aby lidem nevydrželi...
  • « 40 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 20.02.14  22:48

    « Re: Je doma

    Par poznamek (ne, o cervenych linkach se bavte beze me :-) ) - tezce osobnich a kazdy to urcite vidi jinak:
    nekdo zminoval Astru OPC: v Zeneve ma byt vystavena ostrejsi verze Astry OPC s 340k a hlavne o rovnych 100 kg lehci. Hadejte, co ma byt jejim marketingovym trhakem- nejrychlejsi predokolka na Ringu (...).
    Ad sila motoru vs. cas na Ringu- zrovna ted jsem cetl clanek o superostrem Mercedesu A AMG. 4x4, nejvyssi vykon na (preplnovany) seriovy dvoulitr- 360k, zkladni cena ("socialka") je na 50.000,-€ (bezne 70.000,-) a vysledny cas na Ringu testovaci jezdec stlacil "jenom" na 8:10.
    Sila motoru nebo i fungujici a proste rychle auto vs. zabava- mne zase prijde i MRS Cup jako vymeklost >:D , i kdyz funguje bezvadne a je rychly az beda. Ze by byl nejak vyznamneji zabavnejsi oproti jinym preplnovanym predokolkam mne taky neprijde. Kazdy ma ta meritka jinde. I to zminene GT/BRZ s ekoteroristicky pridusenym projevem te zabavy prinese mnohem vic- pokud s ni clovek chce pracovat a umi trochu jezdit (chci ji, chci ji, chci ji >:D ). Ale vubec nemusi jit ani o jinou koncepci auta, jako je treba to GT/BRZ. Lecktery dneska uz temer youngtimer te zabavy prinese vic, nez dnesni mnohem rychlejsi HH´s. I trilitr fteedeeii jede jak z praku a zabavny proste nebude.
    A vubec to porovnavani casu na Ringu. Uvedomte si, kdo to jezdi (ponechme stranou, jak se jich dosahuje). Pro nas bezne smrtelniky mne to prijde vazne jako silne orientacni udaj, slouzici casto spis k lepsi prodejnosti modelu. S nejakymi zkusenostmi tam muzete predjet s relativne slabym autem i nekolik 911-ek behem jednoho kola. A stejne tak predjedete "outsidera", ktery se diky svemu autu a tomu jak umi ridit stejne bavi o dost vic nez vy.
  • « 40 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 04.02.14  23:24

    « Re: Hotheč a spotreba

    Bully: dík práve si ma zbavil koruny miestneho farboprudiča >:D :yes:

    Myslím že si to tu zmýlil s nejakým hothatchklubom, faktom je, že okrem white labela, čerstvo Thomasina, čoskoro iudexa, v blizkej budúcnosti snáď woodyho a hádam i mňa tu nikto hothatch nevlastní. A okrem thoma tu má každý jasne usporiadané priority - auto je primárne prostriedkom na presun z a do b a sekundárne, pri dobrej konštelácii hviezd a podľa možností mu má pri tom presune z a do b priniesť pridanú hodnotu vo forme radosti prezentovanej vo forme zmesi adrenalínu a endorfínu vyplavenej do tela vplyvom neurčito definovateľného pocitu splynutia človeka a stroja. (Ospravedlňujem sa Ronaultovi za medicínsky isto nepresnú definíciu) Skrátka, auto, v tomto prípade hothatch nie je hračkou, na ktorej človek experimentuje so semislickmi, nastavením geometrie, podvozka a neviem čím, prípadne s ním obráža okruhy za cieľom naháňania desatín sekundy. Ja osobne jazdím autom do práce, z práce, na nákupy a výlety, nie tam kde sú pekné cesty či zaujímavé okruhy. Pneu si kupujem, keď staré zoderiem a mojim hobby nie je obrážanie predajcov ak sa náhodou objaví nový model hothatchu. Musím konštatovať, že bohužiaľ jediným hothatchom, na ktorom som prešiel viac ako 100 km je ten môj a tudiž sa necítim byť dostatočne kvalifikovaný sa tu verejne vyjadrovať na témy iné ako farba vozidla či dizajn interiéru a exteriéru. Mohol by som sa vyhecovať a napísať niečo aj k jazdným vlastnostiam áut,ktoré som riadil chvíľu, najlepšie ako spolujazdec, prípadne sa dá písať do nemoty o tom, ako jazdia autá, ktoré som videl len zvonka, len neviem či by to niekoho zaujímalo. ;-\

    Ber to tak, že čas strávený písaním tychto riadkov nie je (aspoň u mňa) časom stráviteľným nejakou bohumilejšou činnosťou. To že finálny produkt môjho snaženia nespĺňa tvoje kritéria o úrovni diskusie o autách je fakt, s ktorým ale nedokážem a ani nechcem nič spraviť.
  • « 40 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 04.02.14  17:56

    « Re: Hotheč a spotreba

    Thomasino: >:D >:D >:D Čteš si to po sobě vůbec.....? Jasně, na barvu to přece nejezdí, ale hlavně aby drobné červené detaily ladily s prošíváním sedaček, volantu, s linkou na palubce a s červenými pásy. >:D >:D :yes: Ten budu dávat k dobrému ještě dlouho.... ;-)

  • « 40 Reagovat !

    foto white-label

    white label 31.07.13  15:41

    « Re: GTI 7 dojmy

    w-a
    Nám, co nemáme problém si přiznat, že neumíme řadit, podobné "bonmoty" (zdravím Vysočinu/Pražský hrad) nepřekáží... >:D
    Zřejmě narážíš na dnešní výlev nicku "mustafa":
    "Ano, lopaty za volantem automat jistě ocení." >:-[]

    Jinak ano, cenu příplatku za dsg považuji rozhodně za její největší "slabinu"... a jak už jsem jednou psal, cena za dsg odradila třeba i mojita při konfiguraci rocca R, tam za něj chtěli dokonce + 70 tis.!
    Mě stálo dsg tehdy v Německu (po výraznější slevě) "jen" cca + 40 tis..
  • « 30 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.01.20  08:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan

    Dědo, už seš jak Arese. Hlavně aby to mělo klasickou ručku !!!! A na co ? Hmm, no pro ten pocit. Než vyjedu, tak se s ní pomazlím. >:D

    Já jsem rozhodně dalek toho někomu mluvit do priorit. Když má někdo rád manuál, prosím, ať si ho má. Ale takový ty řečičky o převodovce "pro chlapy", tomu se musím smát. Jasně, tak máš v autě převodovku pro chlapy a RWD....ale jezdit v noci, to ne, to je tma, za mokra je zase ta zadokolka se šestiválcem moc divoká a když do Prahy, tak Yarisem s automatem. Nějak mi připadá, že já jsem se svým usr.aným čtyřválcem, FWD a manuálem z donucení pomalu větší nadšenec jak ty. Jenom o tom možná tolik nepíšu a nedělá mi problém (třeba jako dneska) vstát v pět ráno, využít slušného počasí a trochu ten vehikl potrápit. Protože mě to prostě baví a je to pro mě relax. A moc neřeším, že na to nemám to SPRÁVNÉ auto. ;-)
  • « 30 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 25.07.18  17:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž

    Žádný snižování, auto bude pokud možno co nejvíce v seriovém stavu. Průměr těch kol 18" s pneu je o něco menší, proto jsou tam nyní větší mezery...
    Nepočítám o něco lepší brzdové desky, druhá sada kol... Možná pak to sedadlo řidiče Recaro, ale to se pak zase před prodejem vyndá a vrátí samozřejmě původní :-!
    P.S.: Jo a v tom Hradci na S-Drive Polygonu se jezdilo takto. Max. 5 aut na dráze, ty červeně označená místa byla kropená vodou, nalevo v mírném kopci kluzná folie a napravo půlkruh taky. A na FB to bylo propagováno dost, i od Garáže a nebo Jakuba Rejlka
    [odkaz]
  • « 30 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 24.07.18  23:38

    « Re: Re: Re: Fotosoutěž

    V pátek jsem nahodil na eMko 18" kola 513M (původně seriová z M4), nechal nazout jeté semislicky Federal 595 RS-RR co jsem koupil od známého a v neděli si jel zablbnout do Hradce na S-Drive polygon, kde bylo takové menší driftování, včetně kluzné fólie. Dal jsem si 3 desetiminutovky s Jakubem Rejlkem z Fasteru a Garáže, který mi vysvětlil jak na to a pak ještě dvě sám :-) Dokonce jsem mu to i na chvilku půjčil, názorná ukázka pomohla a po pár kolech jsem už taky místy driftil >:-[] Jak na fólii, tak na mokrém asfaltu, tak i na suchém asfaltu. Profesionální drifter ze mě teda nebude, ale byla to super zábava!!
    Tady foto s šedýma 18-tkama, vypadá to zase trochu jinak. Pneu v rozměrech 255/35 R18 a 275/35 R18: [odkaz]
  • « 30 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 20.07.18  14:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž

    Hammuneviemčo: Choď si spamovať na hlavnú stránku, tu na Teba nikto nie je zvedavý.
  • « 30 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 03.06.15  22:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: OT: Civic tajpár

    Tvuj prispevek zni tak, ze jsi s CTR bud vubec nejel, nebo jel hodne spatne. Drzet motor poradne pod krkem (jiste, ve vysokych otackach, z toho revu proste stoji chlupy i tam, kde nerostou >:-[] ), nutnost porad radit- a zaroven ohromna zabava, protoze to razeni je u Hondy a CTR zvlast proste prikladem vsem ostatnim autum, i kdybys to 100x nechtel uznat. Trefovat porad meziplyny a heel-toe s perfektne umistenymi pedaly, to vsechno je proste soucast takoveho race-feelingu, co uznavali i mi znami napr. majitele MRS Cup, i kdyz byli nekteri z nich treba nakrasne na Ringu rychlejsi nez ja (s autem skoro o tretinu silnejsim a s malem dvojnasobnym kroutakem). Vubec tim nechci rict, ze s 2.0T staci jednou zaradit a pak jenom kroutit volantem, ale takovy ridicsky zazitek a emoce s nimi proste nedosahnes. Pokud je pro tebe ale zabava jet o neco rychleji (pokud to dokazes i jinde nez na rovine), pak mas svou pravdu a odkyvu ti to ;-)
    Ted mam sice motor taky s preplnovanim, ale s kompresorem- takze s atmosferickym charakterem, kde porad plati cim vic otacek, tim vic vykonu. Vykonova krivka taky linearne stoupa az ke sve uplne spicce (v 8000 ot./min.), brnkam o rychle stekajici omezovac a musim s autem pracovat. Tohle me bavi, ne dosahnout urcitych otacek a mit pak dlouhou a plochou krivku vykonu a kroutaku prakticky bez spicky, protoze na jejim konci proste vsechno skonci. Tohle mam i u 2,2i-CTDi a za nic ridicskeho to nepovazuji. Zato je to fajn na cestovani.
  • « 30 Reagovat !

    foto boost-

    boost. 30.04.15  23:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové téma - Květen 2015

    Já jsem tu relativně nový, ale přijde mi, že smyslem je si pokecat o autech (většinou), jednou za měsíc zkusit vyfotit něco na dané téma, ohodnotit a tak dále. Nevím, jaký další smysl v tom chceš hledat, ale třeba mi něco nedochází nebo máš lepší nápady apod. Já bych to moc nehrotil a nedělal zagorku. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…