Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino   dnes  21:24

    « Re: Re: Re: Když nejde sundat kolo...

    Už při představení řady 3 se psalo o tom, že M340i bude i zadokolka. Teď se dokonce psalo i o tom, že možná bude i manuál :-)
    Každopádně snížení váhy a navýšení výkonu, plus možnost volby mezi RWD a 4x4, vypadá velmi zajímavě !! :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex   dnes  20:35

    « Re: Re: Když nejde sundat kolo...

    Takže poučenie je nekupovať od Poliakov, alebo nesnažiť sa ušetriť za každú cenu? ;-)
    Inak dnes bolo predstavené BMW M340i a v niektorých ohľadoch vyzerá dosť zaujímavo: 275 kW a 500 Nm, čo je nárast o citeľných 35 kW a 50 Nm (americká verzia bez GPF má byť vraj ešte výkonnejšia, údajne 285 kW), stovka za 4,4s, americká verzia dokonca len 4,2s (čo už prekonáva M3). Správy o pohone sa rozchádzajú, EVO píše výlučne o štvorkolke, bmwblog píše aj o RWD, každopádne vždy výlučne s automatom. Poteší samosvor (vraj sériovo, ale tomu moc neverím), lepšie brzdy (vpredu 348mm štvorpiestikové, vzadu 345mm), podvozok bude o 10mm nižší aj pri xdrive a napokon aj samotný fakt, že verziu oficiálne zaradili medzi emkové modely (kdežto moja 340i je stále len "obyč" 3er).
    Akurát ten dizajn nevnímam ako krajší oproti 340 F30, skôr naopak: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault.   dnes  20:23

    « Re: Re: Když nejde sundat kolo...

    WL: vazelínu jsem nedával na šrouby ani na náboj, jen na hranu té středové díry. Ale je pravda, že v podstatě nebylo třeba, protože již tam byla dost velká vrstva patrně z autoriz. servisu asi měděné, dle barvy. Já tam s grafitem, jak mi na tato místa obvykle doporučuje taťka.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label   dnes  20:04

    « Re: Když nejde sundat kolo...

    S tou "vazelínou" bych byl opatrný. Cos tam konkrétně dal?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault.   dnes  19:28

    « Když nejde sundat kolo...

    Jinak dnes jsem se pěkně zapotil, zanadával a pak i sprdnul telefonem Poláky...

    Včera jsem na ty opravené disky nechal nazout zimní Nokiany a odpoledne jsem se jal nandat na citrouše. Je dobře, že jsem to nenechal na pneuservisu...
    Vše šlo dobře až do chvíle než jsem na náboj dával první kole, prostě na té hraně nechtělo držet a do uchycení šrouby jsem musel kolo přidržovat koleny a jednou rukou... i dotažení šroubů šlo dost z tuha. U druhého kola mi to už přišlo divné a nabyl jsem podezření, že něco někde drhne. Samozřejmě, na středové díře kola uvnitř byla nová vrstva laku, která tam u leštěných kol běžně není a ten prostě v průměru milimetr udělá.
    Samozřejmě mě ihned napadlo, jestli půjde kolo dolů, když šlo blbě připevnit a jestli tem ještě relativně měkký lak na jaře třeba neztuhna a kola budu sundávat sbíječkou.
    Takže auto nahoru, povolit kola a samozřejmě již ta dvě připevněná kola drží jak luterská víra kolem Těšína (se u nás říká). Takže auto dolů, lehce jsem povolil šrouby a zkusil se (jak jsem někde tuhle radu slyšel) se trochu v rámci garáže rozjet a prudce zabrzdit. Nic, asi bych musel jet rychleji a to jsem se trochu bál.

    Co teď?

    Prvně jsem zavolal do té firmy, vynadal za rozbité krytky, pan se mi omlouval, že to mu kolega, co ta kola chystal, mu neřekl a že samozřejmě krytky zaplatí, Hned jsem dodal, že kola nejdou sundat... sypali si popel na hlavu, omlouval, že se to jim to ještě nestalo... Ono taky na to někteří třeba přijdou až na jaře, když budou kola sundávat, především ti, co jim kola nahazoval pneuservis. Ten na to veme utahovák a že to klade více odpor, to nepoznají. :-| Každopádně se mi omluvili, chtěli to kompenzovat, celkově ale nutno říci, že prostě se snaží a co už nadělám... říkal, že příště mi udělají kola gratis... no, jestli nějaké příště bude...

    No a co tedy dál. Přední kolo se mi postupně kývavými pohyby podařilo sundat. Zadní vůbec, ani vbíjením klínu mezi disk a kotouč... nešlo. Pak jsem zkusil lehce točit tam a zpátky při zatažené ruční brzdě, něco křuplo a najednou se kolo točilo, ale na náboji stále drželo. Nakonec kolo povolilo a ihned vypadla ulomená hlavička šroubu, co spojuje náboj a brzdový kotouč. Ten šroub tam je v podstatě jen pro to, aby se netočil kotouč a náboj vůči sobě než se připevní kolo a šrouby kola, které náboj a kotouč spojí pevně. Takže bezpečnost OK, ale jak blbě se trefují díry šroubu... 8-s

    Následně tedy všechny středové díry jsem musel nějakým udělátkem (v chirurgii se tomu říká raspatorium, jak se to jmenuje v garáži nevím, ale dal mi to taťka) očistit od laku, smirkovým papírem doladit, pro jistotu dodat vazelinu a nakonec připevnit a zkusit sundat, jestli je to OK.

    Běžně vyměním celou sadu na zimu do hodiny i s umytím a zazimováním kol, s novým zvedákem, co jsme dnes zkoušel by to bylo klidně o 15 minut rychlejší.
    Výsledek - 3h 8-s

    Takže si z toho kutilové vezměte ponaučení. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault.   dnes  18:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Dany: Tak to jsem rád, že jí nepodělali. Jinak klima, resp. kompresor, podle mě jede skoro pořád, nebo co pár chvil spíná, možná dle vlhkosti, protože když jsem párkrát vypnul AC, tedy kompresor, do pár minut se mi začaly lehce zamlžovat okna. A zzamlčování oken v Meganu v jakýchkoliv podmínkách tedy neznám. Ale jestli ti dělá problém suchý vzduch, tak to chápu, mě spíše vadí přímý chladný vzduch.

  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex   dnes  17:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Tak ale M RS nekonkuruje priamo CtR, ako výkonovo (40k rozdiel) a hlavne ani cenovo (27890 vs 35190 eur v základe). Ako konkurenciu pre CtR by som videl až RS Trophy, predsalen to bude bližšie výkonovo i cenovo.
    Ale pre mňa osobne nech je CtR lepšia o koľko chce, cez ten jeho tuzingový výzor nejde vlak, kdežto MRS je jeden z najkrajších hothečov.
    A Cupra už tiež nie je to čo dakedy, jednak po inštalácii GPF išla výkonovo dolu (na 290 k), jednak aj ceny sú už niekde inde než na začiatku (aktuálne 33540 eur za verziu s DSG, manuál u nás aktuálne nie je v ponuke).
    Takže stále z môjho pohľadu vychádza ten M RS ako najlepšia kúpa dnes.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino   dnes  16:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Asi bych volil CUP na 18" kolech, ty 19" kola mi přišlo už zbytečně tuhé, když tomu chybí adaptivní tlumiče. Pro mě ale velké zklamání je motor a jeho mdlý projev. Raději bych vybral Cupru, nebo spíše CTR. MRS4 jen za předpokladu, že chci automat a přežiji ten čínský tablet místo palubky >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany   dnes  14:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Ron, klima je ako hovoríš jedna z najlepšie vyladených. Väčšinou idem na soft režim. Nemám rád veľké rozdiely teplôt a vyššie stupne fúkania. Leto a zima nie je problém, tam jazdím na automatiku (leto 23 - 25, zima 20 - 22). Čo mi trochu vadí je prechodné obdobie. Ak je vonku napr. okolo 18 - 20 a interiér trochu prehriaty, tak hneď púšťa klímu. Ja sa tú klímu snažím trochu obmedzovať. Ale to je môj problém, nie problém klímy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault.   dnes  13:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    WL: tak ono Allroad je o poznání těžší a GTI pro změnu o poznání jinak využívané než můj Megane, který je i ve své třídě jeden z nejlehčích, takže predispozice má a můj styl předvídání a průjezdu zatáček tomu napomůže ;-)
    Každopádně díky za podvrzení a mám asi předem vybráno. Zatím však budu čekat co vibrace na Meganu a Picasso mělo dělané brzdy před koupí.

    Dany, iudex: Taky jsem si konfiguroval Megana a je pravda, že cena letí hodně vysoko. Konfigurace máme podobné
    18" kola by stačila, ale ten jejich design by byl fádní i na běžného Megana. Zase nic nebrání tohle nechat na zimu a na léto něco jiného a určitě by se dalo sehnat levněji. Hodně se mi líbí i kola z jiných verzí Meganu, třeba tyhle: [odkaz]
    Žlutá a oranžová efektní, ale hodně by mě svrběla peněženka a nevím nevím, jestli bych nešel cestou kompromisu červené flame (na Clio RS určitě) a nebo i šedé metalízy, takový sleeper by to byl.
    Parkovací senzory a vyhřívané sedačky jsou asi jasné.
    Alcantara na sedačky ano, ale na volant ne, taky bych měl strach z údržby.
    Co se týče toho většího displaye, tak za mě ano. Pravda, jak tvrdí Dany příjdeš o tlačítka klimatizace, ale pro je větší navigace, navíc RS link dává mnoho dat a vypadá to prostě lépe. Ta navigace by mě tolik neštvala. Nevím jak nová IV generace, ale ta moje III. má z mého pohledu jednu z nejlepších autoamtických klimatizací, co jsme kdy zkoušel. Kromě režimů komfort a fast je i rozumná, takže v zimě na nohy teplejší, nahoru chladnější, v létě naopak do obličeje žádný ostrý chlad, pěkně z vrchu vychladí auto... prostě neměl jsem za 5 let důvod přepínat jí z automatického režimu a jen opravdu zřídka změním pohodu. Na to se PSA nebo i otcova Fabie nechytá... a to nemluvím o Hyundai, ix35 na automatický režim v zimě chvílí topí, chvílí chladí, chvílí ofukuje obličej, chvílí zmražuje... 8-s
    Takže pokud nepředělali software a to by mohl Dany popsat, klidně mi stačí Renaultovká poloha AUTO. :yes:
  • « 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex   dnes  10:57

    « Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Jj, dá sa z tej mojej konfigurácie skresať, nemusí byť drahá žltá/oranžová, aj červená Flamme je pekná, disky by stačili 18ky, Cup, vyhrievanie, parkovačky a sme len chlp cez 30t (30470 eur), to je fajn, ak vyhandluješ 10% dolu, si na 27500 a to je za 280k hotheč so samosvorom super cena.
    Uvidíme, ako na tom bude Trophy, tak nejak sa mi javí, že až to bude to pravé RS a tam už výhrady k motoru (ktoré sme tu všetci spomínali) zrejme nebudú. Ale zase bude aj nekompromisnejší podvozok. Takže stále vidím ten Cup ako taký zlatý stred a univerzálny hotheč do práce aj na okruh.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany   dnes  10:03

    « Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Tak to budú tie príplatkové.
    S tou konfiguráciou by som to videl podobne.
    Určite by som nechcel väčší displej. Ani zadarmo. Klíma sa na tom ovláda oveľa horšie ako s tým menším. (Pravidelne chodím s kolegyňou, ktorá ho má, takže viem porovnať). Okrem navi zobrazenej vertikálne v tom nevidím žiadnu výhodu.
    Alcantaru ano, tá tie sedadlá posunie zase o kus. Nie je to ale nutnosť.
    Alcantarový volan nie, čisto z praktického hladiska. Asi by bola nutnosť používať rukavice.
    Máš pravdu, naskakuje to. Ja vidím potenciál aj v úplnom základe. Bez farby, na 18", 200 vyhrievanie, 200 senzory, trojku stiahnuť z ceny a máš relatívne nenápadnú myšku.
    A na okruhy jazdiť niečim cudzím.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label   dnes  09:58

    « Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Kromě nižší hmotnosti je hlavní výhoda dvoudílných kotoučů ve vyšší tepelné odolnosti (dávají se zpravidla jen dopředu), tak snadno se nezkroutí. Zimmermann je má v nabídce taky (Formula F/Z), ale jen na vybrané modely (spíš vzácně), na běžnější produkci většinou v nabídce nejsou.
    Jinak pokud je těch 1100 éček jen za rozdílné/dvoudílné kotouče vpředu (a nic dalšího k tomu), tak je to moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex   dnes  08:21

    « Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Dany: tie brzdy sú v Cupe rovnaké ako v Sporte, akurát iba pri verzii Cup si môžeš priplatiť za "dvojmateriálové brzdy", mali by byť oceľovo-hliníkové a teda ľahšie ako sériové. Avšak nič sa nepíše o ich lepšom brzdnom účinku, rozmery sú rovnaké, jediná zmena je podľa mňa menšia odpružená hmota na kolesách. No a hlavne stoja 1100 eur, čo nie je málo a ja by som to zrejme nepriplácal. Ono tá základná cena MRS je veľmi zaujímavá, ale keď si auto nakonfiguruješ, tak to naskáče. Osobne by som to videl takto:
    RS manuál: 27890 eur,
    Pack Cup (úplná nevyhnutnosť): 1550 eur,
    19" disky Interlagos: 990 eur (mne by stačili aj 18", ale tie jediné 18ky v ponuke vyzerajú veľmi fádne),
    metalíza žltá Sirius alebo oranžová Tonic: 1600 eur (sakra drahá, ale robí dojem z celého auta, v obyč farbe RS úplne zaniká),
    parkovacie senzory: 200 eur (to už mohlo byť v sérii),
    vyhrievanie predných sedadiel: 200 eur
    R-link s väčším displejom: 200 eur (za tú cenu must-have).
    Horeuvedené by som určite priplatil. Prípadne by som ešte zvažoval alcantarové poťahy, to je pre športiak top, ale 950 eur je dosť (Recará za 2050 eur by som určite nebral) a alcantarový volant za 300, ale bez toho sa viem zaobísť. No a až po tom by boli tie dvojmateriálové brzdy.
    Teda moja konfigurácia by vyšla na 32.630 eur a s alcantarou a brzdami by to bolo 34980 eur. No a 35t za Megana je už priveľa.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany   dnes  07:06

    « Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Thom, díky za dojmy. RS bez Cupu si asi neskúšal, že. Mňa by zaujímalo o koľko Cup pritvrdil. Evidentne je ale stále dosť pohodlný a to je u univerzálne použiteľného auta dôležité. Ja som zistil, že Cup má iné brzdy. Strmene sú zo zliatiny hliníka a mali by lepšie odolávať väčšiemu zaťaženiu. Konečne niekto popísal aj manuál. :yes: Zlepšenie proti tvojej generácii sa pýtalo. Ako som písal už skorej, Cupu bude najviac chýbať trošku toho výkonu v špičke, ako čerešnička na torte. Skús trošku popísať ten 4control, ako ho vnímaš. Aký typ trasy si šiel, či si ho pritlačil na hranu (v režime Race) s obmedzenou stabilizáciou, správal sa nepredvídateľne? dík
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany   dnes  06:53

    « Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Ron, mne sa viac páči kombinácia s čiernou krytkou. Na celošedých mi príde tej šedej až moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label   dnes  00:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Tehdy jsem s nimi zkušenosti neměl, ale teď je mám nově na obou autech, na allroadu s kotouči ATE PowerDisc s tzv. nekonečnou drážkou: [odkaz]
    A na GTI s děrovanými kotouči Zimmermann: [odkaz]
    ATE Ceramic můžou pískat pokud se dají na kotouč kde už před tím byly klasické "bordel" desky.

    100tkm na jedny desky neudělám (hlavně ty přední), na jedny kotouče ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault.   dnes  00:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    WL: Není to ani půl roku, kdy jsem se tady v této diskuzi vás všech tázal na ty desky ATE Ceramic a nikdo na to nijak neodpověděl, jestli s tím má nějaké zkušenosti ;-) Všude jsem četl, že opravdu větší výdrž a nešpiní, ale na některých fórech si někteří právě na pískaní ztěžovali...
    Už jsem je skoro kupoval, protože Megane má skoro 100t km a stále původní desky a kotouče, dle poslední prohlídky 60% ještě desky vpředu (holt nebrzdím a dle hesla GTI, že správný řidič udělá na destičky 100t km, se taky řídím... dokonce i pravidlo že dvě sady pneumatik by měly stačit :-! >:D ), ale už se disky pokřivily a začaly vibrovat. Nicméně trochu jsem jím několikrát trochu více dal zabrat a vypadá, že to asi byla jen špína, protože vibrace se značně zmenšily....

    .... čili možná příští rok by ty ATE Ceramic mohly být, nejpozději napřesrok... má někdo reálné zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 12.11.  22:57

    « Re: Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    Doporučuji, kdybys měnil brzdové kotouče, přejdi na desky ATE Ceramic, které nešpiní disky kol, mají delší výdrž, nepískají a brzdí dobře i za studena.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 12.11.  20:41

    « Re: Re: Re: První test Megane 4 R.S. ve verzi CUP v ČR :-)

    WL: díky za tip. Ten rozdíl šedých odstínů krytky a kola není až tak velký jako na fotce. Jen dneska jsem si vyzkoušel, že takové ty zářezy se budou na přední straně hodně špatně udržovat čisté, v tom je ta dvoubarevná verze prostě jinde. 8-s Na zimu ale dobré.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a pokusila se zabít: Dva muži ji zneužili na sociálních sítích

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a…

Úzkost, sebepoškozování, pak dokonce pokus o sebevraždu! To má za sebou školačka Anna (15) z Vimperka. Důvodem…

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

Jednou to prostě přijde. I když hubneme, i když sportujeme, i když se snažíme. Mládí je pryč a vy máte pocit, že…

 

iSport.cz

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu smlouvu do roku 2021

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu…

Trenér Santiago Solari podepsal v Realu Madrid smlouvu až do léta 2021. Původně dočasný kouč a nástupce…

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl Siniakové a jaké vidí naděje?

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl…

Nevyhnutelné střídání generací ve fedcupovém týmu, toho jsme byli podle Miroslava Černoška svědky o pražském…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Blíží se Vánoce a je tu čas na to vybrat dárky. Zatímco dospělí vědí, že dárky nosí další dospělí, děti žijí…

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu Hry o trůny prozradila konečně datum vysílání

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu…

Každá bitva, každá zrada, každé spojenectví, riziko, boj, přísaha i smrt. To všechno je pryč, protože teď záleží…