Recenze

DrFrank (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Clio Dynamique 1,4 16V

9,69 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Rendlik Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:11500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,5 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Tohle auto už mám přes tři roky, a tak už je vhodný čas na nějakou tu recenzi. Zatím jsem tu moc Renaultů Clio 3. generace neviděl, tak to napravuji.
S autem jezdím převážně kratší trasy, ale též jsem s nim již podnikl několik delších jízd.

Takže popis.
Jedná se o verzi Dynamique, která se v současnosti k nám už nedováží, lze si jí pořídit pouze ke kombíku Grandtour. Jakási náhrada této výbavy je verze RipCurl.

K této výbavě se dodávaly motory 1,2 16V o výkonu 55 kW a 105 Nm, 1,4 16V se 72 kW a 127 Nm točivého momentu a 1,6 16V s 82 kW a 151 Nm. Dále pak diesely 1,5 dCi 65 kW a 200 Nm a 1,5 dCi 78 kW a 240 Nm. Dle mě je motor 1,4 16 V optimální motorizace pro toto auto. V současnosti byl tento motor nahrazen motorem 1,2TCE s přeplňováním turbem s nízkou setrvačností.
Dále obsahuje, elektricky ovládaná okénka, dálkový centrál, el. zrcátka, rádio se středovým displejem a ovládáním pod volantem, volant a hlavici šaltpáky v kůži, a jiné materiály čalounění, které jsou rozhodně o třídu příjemnější než v levnějších výbavách a v létě se v nich člověk tolik nepotí.

Auto jsem si pořídil v prosinci 2005 a bylo to jedno z aut z první série. Jediné, co tenkrát ještě neměli moc vychytané je úroveň zpracování některých detailů a trochu nekomunikativní řízení. Měl jsem pak ještě možnost se svézt s Cliem rok výroby 2008 a tam již bylo vše napraveno.

Motor
Jednačtyřka je velmi povedený motor, který se montoval již do předchozí generace Clia. Vyniká vysokým výkonem, 16V technikou a úsporným provozem. Nicméně oproti předchozí generaci auto přibralo docela na váze, a tak zatímco v minulém Cliu se z něho stával skoro polozávoďák, tady je to spíše optimální motorizace. Nicméně, motoru by docela prospěl 6 převodový stupeň, 4000 otáček při 130 km/h je podle mě moc. Rovněž ochota motoru táhnout více odspodu by mohla být lepší.

Převodovka
Oproti předchozí generaci je to mílový skok kupředu. Řazení je přesné, lehké a má poměrně krátké dráhy. Není zde ani žádný citelný odpor při přechodu přes neutrální polohu.

Brzdy
Ostřejší nástup, ale dají se poměrně snadno dávkovat. Netrpí ani znatelným vadnutím při opakovaném brždění. Je třeba si na ně zvyknout. Naopak budete rádi za perfektní zastavení v každém okamžiku.

Spojka
Jedna z věcí, na kterou je třeba si zvyknout. Nevím proč, ale Frantící jí vymysleli tak, že zabírá až skoro nahoře a ještě v poměrně malém rozsahu. Tohle se mi moc nelíbí, ale již jsem si zvykl.

Řízení
Mám první verzi, kde byl ještě starý software a řízení zde neoplývá přílišnou zpětnou vazbou. Od roku 2006 došlo k přehrání nového software a tyto vozy mají řízení tak o 100 % lepší. Nicméně dá se na to zvyknout, ale zábavu si s tím moc neužijete.

Jízda
Nebýt necitlivějšího řízení, tak si můžete užívat skvělou ovladatelnost tohoto vozítka. Ve spojení s tímto motorem ochotně reaguje na sešlápnutí plynového pedálu a vzorně drží stopu. To platí i při jízdě po horších a rozbitých cestách, kde auto neposkakuje. V zatáčkách se moc nenaklání a při běžné jízdě ani nepocítíte výraznější sklony k přetáčivosti. Nicméně, je to auto, kde jezdit rychleji než cca 170 km/h nemá smysl. Na to už stavěné není. Po této rychlosti už auto moc dobře nesedí a chce to velmi zkušeného řidiče.
Nejlepší vlastností podvozku je však skvělé tlumení nerovností. Auto nabízí plavnější jízdu a tak do kabiny neproniká mnoho otřesů a ani jízda po kočičích hlavách není žádným utrpením. Navíc od podvozku neproniká výraznější hluk a nikde nic neskřípe ani nevrže.

Komfort
Tohle auto je dělané pro komfortní jízdu. Začíná to po usednutí do velmi pohodlných sedadel, která se dají nastavit v takovém rozmezí, že si každý najde polohu tak, aby na vše dosáhl, vše měl podepřeno a byl opřený tak, jak je mu libo. Z auta je díky bohatému prosklení velmi dobrý výhled. Uvnitř vládne vzdušná atmosféra a prostoru je všude dostatek, žádná část přístrojovky nepřijde do kontaktu s tělem. Opěrky ruky ve dveřích jsou tak široké, že si připadáte skoro jako v křesle. Velmi příjemný je kožený volant s jemnou kůží. Ctitelé měkčených plastů si zde také přijdou na své, celý vrchní díl je jakoby vytesán z jediného kusu měkkého plastu.

Praktičnost
Vepředu jsou klasické kapsy ve dveřích, široké a hluboké a vejde se tam i 1,5 l PETlahev, pravda, že pak už nic jiného. Vzadu jsou též kapsy ve dveřích, ale užší a kratší. Obrovská je schránka před spolujezdem, taková menší černá díra, která pojme i několik autoatlasů A4 nad sebou a spoustu dalších věcí. Naopak držáky na nápoje jsou trochu nepraktické a dáte-li si tam menší lahev, je problém ji pohodlně vyndat. Kufr má ojem 288, pro někoho málo, pro mě akorát. Nevýhoda je, že po sklopení sedadel není rovná podlaha a je tam výraznější schod, nicméně v této třídě je to obvyklý jev.
Umístění rezervy zespodu je námět na další diskusi, každý obhajuje to svoje. Odpůrci této metody říkají, že rezerva je pak špinavá. Nicméně, když píchnu, tak stejně bude píchlé kolo špinavé a vložím ho do kufru. Nechám na každém z vás.

Zajímavosti konstrukce
Paket LOOK, což jsou světlomety, které si v závislosti na překročení určitého úhlu volantu sami přisvítí vnitřní okraj zatáčky. Jakmile si na to člověk zvykne, už by nechtěl jen obyčejné světlomety.
Přední blatníky jsou z plastu, stejně jako u předchozí generace, takže nereznou, jak jsem se jednou mohl dočíst v jednom motoristickém časopisu při popisu závad 2. generace.
Přední kapota je hliníková, což trochu snižuje těžiště(i když tolik to poznat nebude)

Novinky
15.1.2009 Dnes jsem se docetl, ze podle statistik spolehlivosti nemecke spolecnosti DEKRA je Renault Clio III nejspolehlivejsim autem do 50 000 km.

Silné stránky

Design vozu zvláště ve vyšších výbavách
Paket LOOK se světly, co si přisvěcují do zatáčky - geniálně jednoduché, navýsost praktické
Motor, je pružný, silný, úsporný a dokáže s autem pořádně zahýbat
Jízdní vlastnosti, dobře drží stopu, málo se naklání
Komfort jízdy, dokáže velmi dobře filtrovat nerovnosti
Sedadla, jsou velmi pohodlná, jedno z mála aut, kde si do opěrek hlavy skutečně mohu opřít hlavu
Prostornost a vzdušnost interiéru, nikde nic nepřekáží, místa je i vzadu dost.
Výhled z vozu díky bohatému prosklení

Slabé stránky

Trochu méně komunikativní řízení - problém prvního ročníku výroby, u nynějších exemplářů je to o několik řádů jinde
Ne úplně 100% zpracování - opět spíše problém 1. série
Méně odkládacích prostorů
Někomu nemusí vyhovovat ostřejší nástup brzd
Spojka zabírá poněkud výše a v menším rozsahu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze garanční prohlídky, vše OK

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Autoavant, Ďáblice.
Perfektní přístup, ochota, rychlost

Tuning

Standardní kola vyměněny za lité patnáctky

 


Přidat názorDiskuse: Renault Clio Dynamique 1,4 16V

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nehodnotím, bylo by neobjektvní.

praktičnost
9

Držáky na nápoje jsou hůře přístupné.

prostornost
10

Velmi prostorný a vzdušný interiér.

jízdní vlastnosti
9

Velmi dobře drží stopu, malé náklony v zatáčkách, přesné řazení, trochu horší řízení.

jízdní komfort
10

Podvozek perfektně žehlí nerovnosti, uvnitř je parádní ticho a sedadla jsou perfektní.

provozní náklady
8

Jezdím spíše kratší štreky, takže to žere trochu víc. Nutnost jezdit každý rok do servisu na výměnu oleje a zhasnutí kontrolky servisu.

náhradní díly
0

Zatím nebylo třeba.

výkon motoru
8

Pár koníků navíc a lepší zátah odspoda by neuškodil.

spotřeba
9

Vzhledem k převážně kratším štrekám to jde.

hlučnost motoru
9

Motor je skvěle odhlučněn, ale trochu slyšet je, což je dobře.

kvalita sedadel
10

Úžasně pohodlná, široký rozsah nastavení, optimální tvrdost, dobrá podpora stehen i zad, dobré boční vedení a skutečně funkční opěrky hlavy.

brzdy
10

Trochu ostřejší, velmi účinné, nevadnou.

zavazadlový prostor
8

Pro mě dostačující, pro někoho možná malý, po sklopení sedadel není rovná podlaha, nejsou žádné háčky a jiné praktické věci.


Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.