Recenze

DrFrank (muž 34 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Citroën ZX

8,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën ZX, foto 1 Citroën ZX, foto 2 Citroën ZX, foto 3 Citroën ZX, foto 4 Citroën ZX, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Citrón Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 55 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Chtěl bych tu napsat pár řádků mých zkušeností s Citroenem ZX, kterého jsem měl sice jen chvilku, ale stačilo to na to, abych poznal jeho silné a slabé stránky, které však může zkreslovat fakt, že vůz byl již velmi ojetý. Recenzi ani fotky doplňovat nebudu, ale alespoň stručný popis se může někomu hodit.
Citróna jsem pořídil jako přibližovadlo, které jsem potřeboval na převážení věcí po městě. Pořídil jsem ho téměř zadarmo, a tak jsem od něho nic neočekával. Docela pozitivně mě však překvapil. Byl jsem v pořadí asi sedmým majitelem, měli ho asi 3 francouzi a pak už byl v Čechách. Na tachometru bylo 116 000 km, což bylo vzhledem k stavu docela úsměvné. Předchozí majitel v něm dokonce jezdil rok v polopřevodu, takže na mě padla EKO daň 3000. Dušoval se, že je prý čerstvě po rozvodech a GO brzd. Vzhledem k tomu, že cenu tvořilo prakticky jenom přihlášení, jsem ho vzal.

Tady jsou ve stručnosti moje postřehy
Po zkušební jízdě a koupi jsem udělal pouze optickou prohlídku celého auta a pak už jen jezdil.
Citrón vždy naskočil napoprvé a motor byl i za studena krásně tichý a kultivovaný, do řadicí páky se nepřenášely žádné vibrace a celkově byl motor perfektně utlumen. S dynamikou to bylo horší, na 55 kW mi motor přišel strašně líný, ale spotřeba se vešla do 8 litrů (jízda většinou ve městě). Nepomáhalo ani podřazení, ale ve městě byl výkon dostatečný. Auto mělo velmi komfortní podvozek, který perfektně tlumil i na rozbitých silnicích a kočičích hlavách. Stabilita byla horší kvůli špatné nápravě, ta se začala ohýbat do písmene A, což je častá vada ZX, daná použitím proměnné kinematiky zadní nápravy s pomocí čtyř silentbloků a jehlových ložisek.
Otřesné bylo řazení. Rychlosti tam sice padali poměrně přesně, ale vůle byly tak velké, že nebylo možné rozeznat neutrál od zařazené rychlosti. Při jízdě se pak řadička kývala v rozmezí skoro 15 centimetrů. Posilovač řízení fungoval, tak jak má a vyhovovalo mi nastavení. Brzdy byly poměrně ostré, ale brzdily výtečně.
V interiéru občas zůstalo něco v ruce a sedačky se tak viklaly, že jsem z nich v zatáčkách vypadával. Pořád něco vrzalo, praskalo apod., bohužel rádio tam nebylo, tak jsem si musel velmi hlasitě zpívat, jinak člověku připadalo, že se celý interiér za chvíli rozpadne. Perfektní byla zadní posuvná a sklopná lavice. Prostoru bylo všude dost.
Vůz byl prakticky zcela bez koroze, Citroen už tehdy dělal celopozink.
Jednou mi Citrón přes noc zapadal sněhem a sněžilo celý následující týden a pak teploty padaly až k mínus 20 a potom zase sněžilo. Nakonec Citrón zapadal až po střechu a celkem byl takto něco přes měsíc. Potom už jsem se začal bát, že je baterka KO a tak jsme ho šli s kámošem vykopat. Po vykopání jsem očistil okýnka, zatočil klíčkem a na první otočení nastartoval. Ještě ten den jsem ujel skoro 100 km, aby se dobyla baterka.
Jednoho dne jsem přišel k vozu a zjistil jsem, že mi prorezla nádrž na benzín a tekl z něho olej. Opravovat se mi to nechtělo, vůz jsem neplánoval mít dlouho a tak jsem vůz prodal na náhradní díly.

Jinak bych řekl, že ZX byl celkově dobrý vůz, kdybych měl nějakého v lepším stavu a méně jetého, myslím, že by mu nebylo moc co vytknout.


Silné stránky

Spolehlivost
Pohodlí a prostornost
Kultivovanost agregátu
Spotřeba

Slabé stránky

Řazení
Výkon motoru
Choulostivá zadní náprava
Chatrný interiér

 


Přidat názorDiskuse: Citroën ZX

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Citroën ZX



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Investoval jsem jen za benzín

praktičnost
6

holt 3 dvířko

prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
10
provozní náklady
8

Spotřeba 8 litrů v kolonách ve městě mi přijde přijatelná

výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
10

krásně tichý

kvalita sedadel
6

Strašně měkké, bez jakéhokoliv tvarování

brzdy
9

brzdily dobře

zavazadlový prostor
10

vzhledem k velikosti vozu docela velký


Více o modeluCitroën ZX
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu. Policie rozplétá příčinu pádu

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu.…

Do lomu Velká Amerika nedaleko Prahy s největší pravděpodobností spadl neznámý muž. Jeho tělo na místě nalezl…

Premiéra filmu Po strništi bos:  Svěrák vs. Voříšková! Hádky o Šafránkovou!

Premiéra filmu Po strništi bos: Svěrák vs.…

Hlas Libuše Šafránkové (64) a tvář Terezy Voříškové (27). Takový byl záměr Jana Svěráka (52) s rolí maminky ve…

 

iSport.cz

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v devětadvaceti letech!

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v…

Patřil k nejúspěšnějším, kteří kdy jezdili na závodišti Velké pardubické. Dokázal vydělat zhruba 7 milionů korun…

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové, rasismu i návratu

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové,…

Tenisové bezvládí. Tak v současné době hodnotí řada fanoušků i odborníků ženský tenis, na jehož čele se po…

 

Reflex.cz

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako jednotka meze naší tolerance

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako…

Kdysi jsem v editorialu v nadsázce provedl svůj heterosexuální coming out. Přiznal jsem se k náklonnosti…

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…