Recenze

10 Majitel

Cadillac CTS 3,6 AWD Sport Luxury

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Cadillac CTS, foto 1 Cadillac CTS, foto 2 Cadillac CTS, foto 3 Cadillac CTS, foto 4 Cadillac CTS, foto 5 Cadillac CTS, foto 6 Cadillac CTS, foto 7 Cadillac CTS, foto 8
Cadillac CTS, foto 10 Cadillac CTS, foto 11 Cadillac CTS, foto 12 Cadillac CTS, foto 13 Cadillac CTS, foto 14 Cadillac CTS, foto 15 Cadillac CTS, foto 16 Cadillac CTS, foto 17 Cadillac CTS, foto 18 Cadillac CTS, foto 19 Cadillac CTS, foto 20 Cadillac CTS, foto 21 Cadillac CTS, foto 22 Cadillac CTS, foto 23 Cadillac CTS, foto 24 Cadillac CTS, foto 25 Cadillac CTS, foto 26 Cadillac CTS, foto 27 Cadillac CTS, foto 28 Cadillac CTS, foto 29 Cadillac CTS, foto 30 Cadillac CTS, foto 31 Cadillac CTS, foto 32 Cadillac CTS, foto 33 Cadillac CTS, foto 34 Cadillac CTS, foto 35 Cadillac CTS, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Caddy Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:106535 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3564 výkon [kW]: 229 / 238 * kroutící moment [Nm]: 374 / 385 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.6 / 6.5 * maximální rychlost [km/h]: 225 / 225 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11.3

Popis vozu

Back to the Roots.
Evropskou prémii, zastoupenou vozy Volvo, Jaguar a BMW sem vyzkoušel, takže po téměř 2,5 letech, kdy sem jezdil evropskými vozidly jsem se vrátil zpět k americké produkci a to k asi nejznámější americké značce na světě - Cadillacu.

Henry Martyn Leland založil před více než sto lety továrnu na výrobu automobilů a dal jí jméno po francouzském šlechtici Antoine de la Mothe Cadillac, který na místě dnešního Detroitu založil v roce 1701 osadu Fort Pontchartrain. Jeho rodový znak začal zdobit přídě luxusních automobilů, které se staly symbolem prosperující Ameriky. V roce 1909 se tato firma stala součástí koncernu General Motors (GM) a dodnes si udržela postavení jeho vrcholné značky.

Něco k historii modelu CTS.

CTS první generace se představilo v roce 2002 jako nástupce neúspěšného modelu Catera (v EU Opel Omega MV6). Druhá generace se představila v roce 2007 a poprvé od roku 2009 resp. 2010 také jako kombi a kupé.
Oproti první generaci prošla druhá zásadní modernizací, hlavně interiér prošel obrovskou proměnou, ale velkou modernizací prošel i podvozek, motory a celé pohonné ústrojí.
Zcela nový byl šestiválec LLT s přímým vstřikováním paliva a objemem 3,6 litru, který dával v US verzi výkon 305 HP a v evropské dokonce 311.
Ten byl spřažen bud s 6ti stupnovou manuální převodovkou Aisin AY-6, nebo 6ti stupnou automatikou GM Hydramatic L50. Druhá generace přinesla i AWD verzi (výhradně s 3,6 LLT a automatem) a také výrazně modernizovanou vrcholnou verzi CTS-V, s V8 z Corvette o výkonu 556 Hp, brzdami Brembo a magnetickými tlumiči a manuálem Tremec či automatem Hydramatic 6L90.
CTS druhé generace se stále vyrábí, jako kupé a kombi Sportwagon, takže v podstatě jde ještě stále o aktuální model.


Proč CTS

Asi každý příznivce amerických značek chvíli přemýšlel o Cadillacu. Nejznámější automobilka z USA, jméno vyskytující se ve stovkách písniček
(Bruce Springsteen zpívá "Cadillac, Cadillac, long and dark shiny in black", desítkách filmů
(namátkou Pink Cadillac, Dolanův Cadillac, Cadillac records atd.). Cadillac byl vždy vrchol amerického automobilové průmyslu, symbol luxusu a úspěchu a v neposlední řadě to nejlepší, co mohl americký zákazník od domácích automobilek dostat.

Takže vyzkoušet Cadillac jsem toužil i já, a ted jaký. Jelikož nejsem stoupencem SUV, vyřadil sem Escalade i SRX a tak v podstatě zbývalo CTS a STS.
O BLS, tedy slavném "saabillacu" se radši zminovat nebudu, mezi příznivci značky budí akorát úškleb na tváři, navíc mmt se potýká s poměrně značnou nedostupností náhradních dílů u ofiko delarů.

Takže CTS a STS.

CTS první generace se mi nelíbí, takže tu jsem okamžitě vynechal, STS je fajn, ale pro mě jen po stránce exteriéru, interiér dost pokulhává.

Takže jediná volba byla CTS druhé generace. Musel to být automat a musela to být EU verze. Takže tím pádem silnější V6ka.
Měl sem opět zájem o RWD, jenže hledání RWD dopadlo vcelku tristně, prostě ta auta se sem skoro nevozila, vše je samé AWD, tak sem zatnul zuby a stal se majitelem 4kolky.

Nakonec byl vybrán modrý CTS druhé generace, s motorem 3,6 V6 LLT, AWD a automatem. Se světlým interiérem v kašmírové barvě.
Jupíí, muj první světlý interiér, sbohem nudné černé interiéry, které už sem měl 3 a které sem už nechtěl, stejně jako šedý interiér.

CTS II je klasický zástupce moderních amerických midsize.
5místný sedan s pohonem všech kol, motorem V6 a automatickou převodovkou...Vyrobeno v USA, Michigan v závodě Lansing pro export (EU). (Pokud někdo četl i recenzi na Alero tak ano, je to stejné město, ovšem jiný výrobní závod ).
Koupeno mimo ČR u ofiko dealera značky Cadillac. Vůz jako nový jezdil u 1 majitele (paní doktorka).
Tímto zdravím tradiční diskuzní flusaly používající oblíbený výraz "bazarový kovboj". Ofiko dealer není bazar, i když prodává ojeté vozy (jedná se o výkup protiúčtem a jsou to auta zákazníků, navíc vykupují jen tu značku, kterou prodávají), už samotný rozdíl v chování a přístupu k prodeji je úpně někde jinde, v podstatně odlišný o 300%, takže si prosím laskavě tyto cinty nechte někam jinam. Děkuji.

Silné stránky

Rozměry vozu jsou 4867x1841x1473 (v evropě rozměry tradiční vyšší střední), váha 1880 Kg (RWD má 1750-1830 dle verze).
Design karoserie je v evropě něco naprosto jedinečného. Doširoka tvarovaná kubistická tlama podtrhává stylový obličej, který ovšem rozhodně nehraje na nějaký laciný a agresivní vzhled. Vertikální optika světlometů, mřížka chladiče trumfující svou velikostí i vozy Audi a ostře řezané linky, končící na zádi v doprovodu LED svítilen + vodorovného třetího brzdového světla, ve tvaru spoileru – to je ten pravý muskulaturní americký styl, to je ten svěží vítr v šedi průměru evropské silnice.
OSTRÉ, NEZAMĚNITELÉ RYSY, PŘESTO ELEGATNÍ a nadčasové - to je CTS. Vše doplňují elegantní koncovky výfuků. Prostě a jednoduše - když CTS projíždí městem, ohlédne se za ním každý, koho už nebaví stále stejný evropsky standardizovaný vzhled.

Motor a jízdní vlastnosti

O pohon se stará zmiňovaný šestiválec LLT s přímým vstřikem a proměnným časováním ventilů (VVT), ano je to stejný motor, co má Camaro V6. Rozvod je řetězem, výkon 311 HP, toč. moment 374 Nm.
Motor se cítí nejlépe v nízkých a středních otáčkách, pokud motor nevytočíte, není skrze tlumící materiály vůbec slyšet a při pohodové jízdě máte pocit, že motor neběží nebo sedíte v elektromobilu (jsou slyšet jen gumy).

Kombinovaná spotřeba se pohybuje většinou mezi 10-12 litry na 100 Km. Za méně se dá jezdit po okreskách a dlouhých rovinatých úsecích (dostanete se i na 9) ,za více logicky v čistě městském provozu nebo pokud si budete hrát na závodníka, k čemuž svádí zvuk při vyšších otáčkách, který připomíná trochu závodní vozy. Nádherný zvuk pravého amerického dravce vaše uši dostane už zhruba od poloviny rozpětí. Zátah je odspodu silný, bez jakékoliv prodlevy nebo úpadku.
A to zrychlení! Za 6,6 sekundy ručička tachometru míjí stokilometrovou hranici. Stačí posunem páky voliče do prava aktivovat režim SPORT a vychutnat si, co umí moderní americký šestiválec.

Podvozek byl laděn, jak je u Cadillacu tradiční už řadu let, na německém Nurburgringu a funguje výborně. Nevím jaké auto to testovali páni novináři v dobových testech, ale podvozek rozhodně nežehlí nerovnosti ve stylu cadillacu 70. let, jak se někteří snažili psát, naopak je dost tvrdý, zato sedí výborně. Auto je jisté
při rychlé jízdě na dálnici i na klikatých okreskách. Do zatáček se naklání jen minimálně. S naprostým klidem se pouští do zničených českých silnic.
Nic ho nerozhází, nic ho nevyvede z rovnováhy. Vozidlo prostě sedí jako přibité a tak to má být.
Převodovka řadí tiše a plynule, nepřeřazuje zběsile sem tam, jako mladší 9ti stupnoví nástupci, ale v ekonomice provozu a rychlosti logicky na dnešní 8st. převodovky nemá. Možnost ručního řazení + sportovní režim. Posilovač s proměnlivým účinkem funguje jak má, jen je třeba trochu víc točit volantem, pokud přijdou ostré serpentýny.

Interiér- sbohem šedé a tvrdé plasty

Interiér dvojkového CTS , jak bylo řečeno v mnoha testech - si skutečně nezadá s dobovou evropskou elitou střední třídy. A snese srovnání i s řadou modelů vyšší střední, kde obstojí a není žádný outsider. Nebudu tvrdit, že je to nejlepší interiér ve vyšší střední té doby, co ale tvrdím je fakt, že je to nejlepší americký interiér ve své době.
To nejlepší, co mohl tehdá Detroit nabídnout. Žádné šedé a tvrdé plasty jako v Caliberu či Chargeru. Kůží obšitá palubní deska a horní části dveří, pravé dřevo, chrom.
Prostoru je vzadu nadbytek ve všech směrech, vpředu si při větším vzrůstu budou jen čahouni jako jsem já stěžovat na rozměrný středový panel. K příjemným materiálům a velmi dobrému zpracování navíc CTS přidává docela sympatické uživatelské rozhraní s velkou 8" dotykovou barevnou obrazovkou, kterou můžete podle potřeby zcela vysunout nebo ji nechat z větší části zasunutou a využívat jako decentní informační displej.
Ovládání je velmi intuitivní, dotykovou obrazovku doplnují tlačítka na volantu na oládání hlasitoti a přeskakování písniček a stanic, stejně jako tlačítka na středové panelu.
Audiosystém tvoří prestižní reproduktory Bose 5.1 v počtu 10ks, vše doplňuje zmíněná dotyková obrazovka a integrovaný HDD pro ukládání písniček a mapových podkladů navigace, USB vstup, písničky jdou nahrát na hdd nejen z flashky či externího HDD, ale automaticky se nahrává i rozhlasové vysílání, pokud posloucháte rádio a můžete si vrátit zpět až půl hodinu vysílání. Krom toho je zde cd a dvd mechanika, takže lze poslouchat oblíbený film nebo si pouštět své oblíbené mptrojky z cd či dvd-audio.
Navigace má navíc TMC, rádio RDS a vše doplnuje TV tuner.

Zvuk je čistý, kvalitní a na úrovni.

Výbava

Výbava verze Sport Luxury je opravdu bohatá.
8x airbag, ABS, TCS Stabili Trak, ASR, EBD, 18" chromovaná kola, duální automatická klimatizace, el. ovládaná okna, el. ovládaná, vyhřívaná a el. sklopná zrcátka, alarm, imobilizér, bezklíčový vstup a startování (ano máte klíč, resp. DO v kapse, přijdete, vezmete za kliku, otevřete, a stejně tak startujete s DO v kapse), možnost nastavení v menu PC nastavení usnadnění nástupu a výstupu, tj posouvá se volant a sedačka, dálkový start, kožená sedadla , přední el. stavitelná vč. dofuku bederní části, vyhřívaná + ventilovaná, tempomat, palubní počítač s digi kompasem, ukazatel tlaku oleje, voltmetr, adaptivní natáčecí bixenony, mlhovky, ostřikovače světlometů, komplet LED zadní světla vč. mlhovek, blinkrů a couvaček, příplatkový dřevěný paket (pravé dřevo), kůží obšitá palubní deska a vrchní části dveří, hodiny, el. vyhřívaná kapalina ostřikovačů, el. vyhřívané přední
okno, ambientní ovětlení interiéru, el. stavitelný volant a parkovací kamera.
Nádherné jsou červně podsvícené ručicky budíků, stejně jako chromované rámečky budíků, které vystupují z palubní desky.

Zavazadlový prostor pojme 420 litrů a je tak o něco menší, než u německé konkurence. Oproti nim (tedy většině) skrývá ovšem dojezdovku a bohatou výbavu vč.svítilny Cadillac s Alarmem, 1 litru náhradního oleje Mobil, zvedáku, klíče na kola, rukavic, lékárničky, náhradních pojistek a žárovek, škrabky atd.
Vše baleno a pečlivě uspořádáno v taškách s logem Cadillac.

Slabé stránky

Chybí vyhřívaný volant a head-up. Středový panel je příliš široký a to je vše co mi vadí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuju stejně jako předchozí auta.
ND převážně z USA - ebay.com, www.rockauto.cm a další

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Oficiální prodejce Cadillac a Corvette, strávili jsme tam půl dne. Dalo se s nimi pohodově pokecat, káva, čaj voda samozřejmostí, stejně jako časopisy a propagační materiály. Velmi ochotné a vstřícné jednání, vše nám ukázali, auto předvedli na zvedáku, napojili na diagnostiku, zdarma vyměnili xenon.
Profesionální chování na jedničku.

 

Novinky v recenzi

19.3.2018 11:44

Prodáno

o víkendu

27.11.2017 10:20

ošetření těsnění

dveří a kufru před zimou protože mrazy už se asi pomalu blíží.

6.11.2017 08:34

Výročí - 3 roky od koupě

Dnes je to 3 roky od koupě

25.10.2017 19:24

Překonání Alera

Dnes sem s CTS překonal to, co sem najel s Alerem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus,CTS,Alero, 300C, XJ Super V8, Camaro, 650i.

11.10.2017 08:50

Adetivum do paliva Sonax

nalito adetivum na vyčištění palivového systému

6.10.2017 17:56

Vyčištění interiéru

ubrousky Sonax

22.8.2017 08:58

Happy Birthday Cadillac aneb 115 let značky

produkt továrny Lansing Grand River Assebly se ke gratulaci připojuje též a hodně štěstí a úspěchů do dalších let.

9.8.2017 09:40

Přetěsnění pneu

všechny 4 gumy začly utíkat kolem ráfků, takže bylo nutno obrousit ty chrom disky, očistit, nmazat a znovu nazout. Snad to bude OK.

5.8.2017 16:49

Nová baterie Bannner PowerBull Professional

náhrada za původní ACDelco, které tam bylo neznámo jak dlouho a které dosloužilo

3.7.2017 08:19

Překonání 300C

Dnes sem s CTS překonal to, co sem najel s 300C. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus, Alero,CTS,300C, XJ Super V8, Camaro, 650i.

29.4.2017 19:04

Výměna gumiček stěračů

silikon rulezz :o) Už to zas stírá jedna básen :o)

15.4.2017 10:55

Výměna oleje

olej PetroCanada Supreme Synthetic 5w30, filtr FRAM. Prace osobne.

5.3.2017 18:00

Vyčištění interiéru

ubrousky na plast Armor All a impregnace kůže přípravkem Armor All. Také oživení chromu exteriéru a vyčištení plastů motoru.

9.11.2016 21:44

Nové zimní pneu

Vredestein

9.11.2016 21:42

STK

udělána stk + emise, výměna motorku zamykání nádrže

7.11.2016 09:05

Výročí

2 roky od koupě

4.9.2016 12:49

Další milník překonán

Včera sem s CTS překonal to co sem najel s Jaguarem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Sebring, Stratus, Alero, 300C, CTS, XJ Super V8, 650i, Camaro

4.6.2016 21:23

Vyčištění interiéru

oživení plastů ubrousky Armor All + impregnace kůže (taky Armor All)

20.4.2016 15:50

100 000 Km

Dneska mi skočilo na odometru toto legendární číslo. 100 000 km pro CTS :o))

9.4.2016 13:22

Adetivum do paliva

Sonax, čistí palivový systém

4.2.2016 13:17

Zimní servis

výměna oleje PetroCanada Supreme Synthetic 5W30, filtr FRAM , nové klínáky, nová antifreeze GM DexCool

6.11.2015 09:29

Výročí

už rok spolu

27.9.2015 19:53

Velkovýlet

Dneska jsme jeli s CTS pozdravit Němce a Poláky. Super projíždka a krásné počasí

30.8.2015 12:02

Vyčištění škrtící klapky

po skoro 98 tis km už bylo načase.

1.6.2015 11:26

Parkovací kamera

instalace parkovací kamery

1.6.2015 11:25

Nové sání K&N Typhoon (cold air intake)

s bavlněným filtrem KN, lepší zvuk a větší výkon

26.5.2015 09:51

Letní servis

výměna oleje a filtru v převodovce, olej PetroCanada Dexron VI, filtr ACDelco, seřízení ruční brzdy

26.4.2015 19:05

První jarní bublání

v sobotu sem protáhl Cadillac na první jarní sraz, mimochodem muj už desátý jizbický. Počasí super, lidi taky, fajn atmosféra, nádherný káry i slečny. A skvělá spanilka.

19.4.2015 10:29

DVR kamera

Se 8" lcd, pripojeni parkovaci kamery,buletooth, navigace, FM transmitter

22.3.2015 19:38

Výměna kabinového filtru

uhlíkový FRAM + umytí vozu

8.3.2015 18:43

Head-up display

Vyzkousen novy head, umi rychlost vozu, otacky motoru, teplotu vody, napeti akumulatoru resp. Kolik to dobiji, prumernou spotrebu. Skvela vec

1.3.2015 19:00

Chromu není nikdy dost

upgrade

19.1.2015 09:59

Spotřeba

na trase Benešov - Praha Krč - 9,6 L/100KM (dle PP)

30.12.2014 15:16

Výměna oleje a filtru

Olej PetroCanada Supreme Synthetic 5W30, filtr FRAM Tough Guard

30.12.2014 15:15

Vyčištění interiéru

ubrousky na plasty SONAX, přípravek na kůži od ArmorAll (Made in USA) :o))


Přidat názorDiskuse: Cadillac CTS 3,6 AWD Sport Luxury

Další vozy značky Cadillac



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Uvidí se čase

praktičnost
9

Vadí pouze široký středový panel, jinak velmi komfortní vůz co se týče místa i sedaček.

prostornost
9

Vadí pouze široký středový panel, jinak velmi komfortní vůz co se týče místa i sedaček. Na sedan vynikají, kufr mi dostačuje plně

jízdní vlastnosti
10

Sedí skvěle, dobře se ovládá, brzdz fungují dobře.

jízdní komfort
9

velmi dobrý

provozní náklady
10

Průměrná spotřeba 10-12 L na 100 Km. Na dlouhých tratích jde jezdit i pod 10 litrů na 100. Olej tradiční 5W30. Nápln přeodovky Dexron VI. Proti nemcům zcela jiné ceny.

náhradní díly
9

z USA za velmi příznivé ceny, jako tradičně

výkon motoru
10

311 HP, nejlepší výkon ze všech V6 své doby a to vč. německé prémie.

spotřeba
9
hlučnost motoru
0

viz výše

kvalita sedadel
10

výborná, slušné boční vedení, pohodlné, navíc vyhřívané a ventilované. Co víc si přát.

brzdy
10

velmi dobré

zavazadlový prostor
9

dostatečný na sedan






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…