Recenze

9 Majitel

BMW řada 6 650 i

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 6, foto 10 BMW řada 6, foto 11 BMW řada 6, foto 13 BMW řada 6, foto 14 BMW řada 6, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta strýček z Mnichova Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:166866 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4799 výkon [kW]: 270 / 275 * kroutící moment [Nm]: 490 / 510 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,4 / 5,3 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11,4 / 11,4 *

Popis vozu

Po necelých 10 letech strávených za volanty sedanů jsem se rozhodl pro změnu.
Kupé, jediný další typ karoserie, který mě zajímá a vždy lákal.
Jenže jaké. To byla otázka , kterou sem si počátkem roku začal klást.
Coby milovník amerik sem měl tři možnosti: 1) Mustang 2) Camaro a 3) Challenger....
Ano je tu ještě Corvette a Viper, ale coby milovník automatu Viper u mě vypadává. A na Corvettu se ještě nějak necítím.

Hledání Mustangu dopadlo ale vcelku tristně, požadavek - automat, V8, 2005 a výš + nesprzněno tunerem nesplnilo skoro nic a když náhodou ano, tak za cenu, která je mimo realitu. Challenger byl mimo hned, jeho ceny začínají výše, než sem byl ochoten investovat, navíc 300C už sem měl a tady je většina techniky stejná. Zbylo Camaro, jenže i tam mi vadilo pár
detailů a nabídka také není moc široká...

Zkrátka a dobře, z amerik sem si nějak nic nevybral.

Zabrousil sem do evropských vod a po zkušenosti s Jaguarem sem už předem vyřadil XK, navíc to má v základu "jen 300HP" a
XKR je opět mimo rozpočet, který jsem do tohohle projektu chtěl vrazit.

Tím pádem sem se dostal k volbě pořídit si prvního němce, a taky jediný vůz z nové německé produkce, který se mi líbí:
BMW E63 neboli BMW řady 6, konkrétně typ 650.

Pro někoho možná trochu šok, pro jiného paradox, ale hlavně potvrzení toho, že nejsem primárně proti všemu německému,
ale spíš mam problémy si od nich něco vybrat.

U 650 ale vcelku s ničím zásadním problém nemam - designově se mi 6ka líbí, asi nejhezčí auto z Banglovy éry.
Motor tradiční V8 atmosféra, převodovka staré známé ZF 6HP26, kterou sem měl v Jaguaru.
Výbava individual plná, interiér sice na Jaguar nemá ani omylem, je takový nudný a plastový, ale neurazí.

Jdeme vybírat.
Inzerce byla plná především 645tek, leckdy za ceny totálně mimo zdravý rozum, jako příklad vypíchnu auto z roku 2004 za 480 tis kč, WTF ???
No nakonec se povedlo najít vínově červenou 650ku s velmi bohatou výbavou.

Krom sportovní verze M6 se tedy jedná o vrchol tehdejší nabídky.
Základem je 4820 mm dlouhá karoserie vynikající pevnosti. Svaly atleta tvoří na první pohled jeden celek, ze kterého čiší
dynamika. Na druhý pohled je znát, že i při "skládání" obrovského kupé se tehdejší, trochu kontroverzní šéfdesignér BMW Chris Bangle držel avantgardní
filozofie ostatních modelů. Karoserie při bližším pohledu není jednolitý celek, ale mnoho hmot poskládaných do sebe,
ty se pak navzájem protínají a prolínají.

Nejpatrnější příklad najdeme na zádi vozu. Téměř všichni, kdo BMW 6 zezadu zahlédli si uvědomili, že víko kufru je zde
jaksi navíc. Dost lidí mi říkalo, že nebýt kufru, bylo by to zezadu jak širší Carrera. Ideální je i rozložení hmotností
50:50. Inženýři udělali pro odlehčení auta vše (podvozek a kapota je z hliníku, stejně jako blatníky, dveře a víko kufru
jsou pak plastové), ale i tak má kupé něco málo přes 1700 kg.

K tomu je ale potřeba i patřičná pohonná jednotka. Tu představuje to nejlepší, co si mohl tehdejší zákazník u
BMW vybrat - pokud chtěl osmiválec. Atmosférický žážehový osmiválec 4,8, s rozvodem DOHC a 32 ventily, proměnným časováním ventilů doubleVanos.
Výkon 367 Hp a toč. moment 490 Nm jsou pně dostačující parametry.
A ten famozní zvuk!!! Zejména pokud stojíte venku.

Samozřejmě i zde je armáda elektronických pomocníků - od ABS, přes elektronický stabilizační systém DSC,
podporu brzdění v kritických situacích DBC, (EBD) systém rozdělení brzdné síly; CBC - sytém vylepšující stabilitu vozu při
brždění v zatáčkách, (DTC) systém zaručující optimální hancí sílu např. na sněhu.
Dynamic drive pro optimalizaci bočních náklonů a stabiliazci při ostřejším průjezdu zatáčkami, aktivní řízení či monitor
tlaku v pneu.
BMW doporučuje použití penumatik Run-flat a pro jistotu do aut nedává ani dojezdovku.
Jenže pneumatiky Run Flat sou proti klasickým zbytečně drahé, mnohem méně komofrtní a hůř dostupné.
Opravdu nechápu, proč tam nedali dojezdovku, kufr je velký dost.

Jízdní dojmy:

Pro přesednutí z kompresoru do atmosféry vám přijde, že to auto prostě nejede, ten rozjezd s atmosférou postrádá tu živost, kterou měl kompresor, ten reagoval ihned od nízkých otáček, na 650ku musíte trochu šlápnout, pak ale vystřelí jako blesk.
Převodovka řadí dobře a plynule, to už sem poznal u Jaguaru, tedy nic nového.

Aktivní řízení hodnotím velmi dobře, podvozek je ale docela tvrdý, vynikající sou brzdy, kterou sou někdy až moc jedovaté a brzdí doslova na fleku.

Potěší pěkný zvuk motoru.

V zatáčkách se vůz chová velmi rozumně a dobře sedí. Zatáčky jde projíždět mým oblíbeným stylem, kdy ti, co blyi před zatáčkou za mnou - mizí v zrcátkách. Zkušenosti s jízdou na sněhu nemam žádné, nebot v době koupě už
žádný nebyl. Na mokru se auto chová standartně.

K dokonalosti tak chybí snad jedině ventilované sedačky s funkcí masáže a adaptivní tempomat. Ten šel ovšem narozdíl od větraných a masážních sedaček připlatit.
Ale zpět k jízdnímu projevu, 650ka je rychlé a pohodlné GT na běžné cestování, opravdový sporták to samozřejmě není a na okruhu se s ním taky bude prohánět asi jen málokdo.
Vůz má obdobnou váhu jako logicky rozměrově větší XJ (holt hliník je hliník - sice zde je také použit, ale rozhodně ne v
takové míře jako u XJ), převodovka je také stejná, ale zejména díky absenci cca 30 Hp má vůz horší zrychlení - místo 5,3 s
u XJ je to zde 5,4 s. Verze s SMG převodovkou je na tom sice, líp, ale tu jsem nechtěl, nejen díky ne právě dobré pověsti.
HDM automat je prostě HDM automat.

Výbava:
Head up displej, NightVision, navigace professional vč neslavně proslulého idrive (z toho kolik lidem přestal fungovat
se mi udělalo docela nevolno), CD changer na 6 CD, DVB-T TV, bleutotoh, 13 repro a hifi systém systém Professional DSP - Digital Sound Processing (Logic 7) od Harman Kardon, vyhřívaný volant, duální automatická klimatizace, senzor opotřebení destiček, vyhřívané trisky ostrikovačů, tempomat, adaptivní natáčecí světlomety, led zadní světlomety, panoramatická el. střecha (střešní okno), deštový senzor, mlhovky vpředu i vzadu, startováním tlačítkem, kožené sedačky s vyhříváním + el. stavitelné a volant, přehrávání Mp3, navigace, 18" alu kola, PDC parkovací asistent, el. sklopná a vyhřívaná zrcátka, ABS, ASR, EBD atd.

BMW 650 má sice několik nedostatků, zejména co se týče interiéru a a nepříliš dobré pověsti infoentertaimentu, ale
je to stále zajímavé a stylové kupé, s tradičním atomosférickým V8 a bohatou výbavou.
Jedni ho milují, druzí nenávidí zejména pro jeho design.

Já stojím přesně někde uprostřed. Jsou kupé, které ve mě vzbudí více emocí, ale i tam je to otázka kompromisu nebot
mají navrch v designu či vkalitě ale ztrácí výbavou nebo ještě lacinějším interiérem popř. je jejich pořízení a údržba
na trochu jiné úrovni.

Silné stránky

- head-up je skvělý
- vyhřívané trysky ostřikovačů
- podpora MP3
- night vision
- vyhřívaný volant
- panoramatická střecha
- výborný audiosystém Logic 7
- ceny spotřebáku levnější jak na Jaguar

Slabé stránky

- el. kontrola hladiny oleje
- absence budíku teploměru
- nudný interiér bez nápadu
- absence rezervy
- dva mikrofiltry - proč jako???
- opěrky hlavy se seřizují manuálně
- vše se nastavuje přes diagnostiku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Proběhl základní servis:
-výměna oleje+ filtru (olej Mobil, filtr BMW)
-vzduchový filtr K&N
- kabinové filtry Mann
- klínáky Contitech + napínácí kladka
- nové angely eyes (LED) + H7 Osram
- svíčky NGK Iridium IX
- nové mapové DVD pro navi
- nové stěrače
- únika chladiva z klimatizace, nový výparník a expanzní ventil, super práce - odstrojit celou palubku a dát pryč, jinak se tam nejde dostat

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Trochu delší smlouvání, jinak v pohodě.

 

Novinky v recenzi

29.10.2014 21:57

Prodáno

přeju hodně spokojených KM novému majiteli.

15.10.2014 14:01

Německá kvalita potřetí

tentorkáte v akci slavná firma ZF.
Vanu na Jaguara (měl stejnou převodovku ZF6HP26) se jim ještě vyrobit povedlo. Na BMW se jim to už nepovidlo. Vana krásně teče 2 měsíce po výměně a má výrobní vadu.
Nu, už se mohou těšit na reklamaci. Vana vč. oleje dána nová.
Pro rejpálky co budou pindat že za to může servis - měnil to stejnej člověk co to dělal na Jagu a žádnej problém tam nebyl a krom toho mi toto dělal i na 300C a Aleru a taky žádný problém. Takže tady rozhodně závada nevznikla.

18.9.2014 21:27

výměna pravého ramena stěrače

origo BMW + nově stírací ramínka Bosch. Práce - osobně. Naštěstí to šlo sundat mini stahovákem na ramena stěračů, zbytek už je pohoda.

14.9.2014 22:15

Německá kvalita znovu v akci

Při jízdě asi cca rychlostí 70 km došlo k vzpření stěračů a ulomení táhla pravého ramena, ramínko se stěračí lištou odlétlo neznámo kam, a stěrače byly okamžitě nefunkční.... Věc, kterou sem ještě nezažil.

30.7.2014 09:50

Výměna výpyrníku klimatizace a expanzního ventilu

kvalita made in germany už se projevila, únik z klimatizace doslova jak pra*e, závada kolem výparníku, takže nový výparník a expanzní ventil Hella, odstrojit palubku a hurá na to.

To topení a klimatiazce evropských značkám nějak silně nejde. jaguar problém s topením a tady zas klima.

U amerik nikdy nic....Holt když to někdo dává do aut 60 let, tak to holt umí a má vychytané.

27.6.2014 12:35

výměna ATF + vany s filtrem

ATF ZF Lifeguard 6 + vana ZF

21.4.2014 19:44

Leštění

přeleštění světel a vyleštění karoserie + nové mlhovky

30.3.2014 21:39

Povedlo se

Po ujetí 190 km průměrná spotřeba 10,8. Nakonec se povedlo, ale chtělo to rovinaté okresky na trase Praha - Poděbrady a okolí.

Aktuálně je tam po ujetí cca 310 Km spotřeba 12,1....trochu ná to zvýšil výlet po dálnici kde se místy pelášilo 230. Sedí to při vysokých rychlostech bravurně a ve 160ti to vypadá že jedete tak 100kou. To všechna čest, podvozke je sice tvrdý ale na německé dálnici fakt funguje.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 6 650 i

Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Překvapí věci jako koroze hliníkového držáku zrcátka na jedné straně či stěrače co odletí za jízdy. Halt německá kvlaita už není to co bývala. Vše je spotřebák dělaný na 5 let.

praktičnost
8

na zadních sedadlech není žádné místo pro nohy, ale to mě nijak nevadí, zato kufr je skvělý a hodně velký.

prostornost
8

vepředu je místa dost a s autem se vcelku dobře couvá

jízdní vlastnosti
10

Jako kompresor to není, musí se na to víc šlápnout ale skvělé řízení, výborný zvuk a zátah.

jízdní komfort
7

podvozek je příliš tvrdý, dan za dobré jízdní vlasnosti

provozní náklady
7

Spotřeba na kratší tratě nic moc, Jagaur jezdil za méně. BMW je zhruba srovatelné s 300C, potíž je v tom, že váží o 200 kg méně , má modernější motor a o 0,9 L menší objem...

náhradní díly
9

ceny spotřebáku sou velmi dobré, až sem zíral

výkon motoru
10

Naprosto dostačující

spotřeba
6

Nic moc, na stejně vážící Jaguar to nemá ani omylem a je srovnatelná s americkým OHV

hlučnost motoru
10

šepot květin pokud se chcete jen kochat, pokud chcete závodit tak pěkný zvuk, který ke sportáku patří

kvalita sedadel
10

Nastavielné ve všech myslitelných i nemyslitelných směrech elektricky (krom opěrek, ty jsou manuál), pohodlné s dobrým vedením a držením těla

brzdy
10

Doslova jedovaté, po výměně zadních kotoučů a destiček to brzdí good

zavazadlový prostor
10

Na kupé přímo velkorysý. Nebojím se říct, že BMW má praktičtější kufr jak Jaguar, navíc po zmáčknutí tlačítka v akbině nebo na DO se víko samo otevře netřeba na něj vůbec sahat.


Více o modeluBMW řada 6 E63/E64 (2003–2010)
BMW 640d xDrive Gran Turismo – Proč chtít 6 GT? A nechtít pětku… BMW 640d xDrive Gran Turismo – Proč chtít 6 GT? A nechtít pětku…

BMW nejenže vyplňuje mezery, ono přímo vymýšlí nové…

BMW 6 GT oficiálně: Pohlednější nástupce 5 GT je tu! BMW 6 GT oficiálně: Pohlednější nástupce 5 GT je tu!

Charakter nového BMW 6 GT navazuje na předchůdce, auto…

 





Blesk.cz

Železniční most na Výtoni půjde k zemi! Ocelová konstrukce se nedá opravit, odhalila studie

Železniční most na Výtoni půjde k zemi! Ocelová…

Železniční most, který spojuje Smíchov a Výtoň, má jít k zemi. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ho chce…

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli lávě modrými plameny

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli…

Už téměř měsíc žijí obyvatelé havajského ostrova ve strachu z vybuchující sopky Kilauea. Ta nadále chrlí…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Pernica: Pelta se z vězení vrátil silnější. Co si myslí o Šádkovi?

Pernica: Pelta se z vězení vrátil silnější. Co si…

S Jabloncem prožíval pohádkové jaro, ale zároveň mačkal palce Plzni, aby doklopýtala k titulu a obdržela lístek…

 

Reflex.cz

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit demokracii, říká politolog Lebeda

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit…

Chce tu vůbec někdo vládnout? ptá se politolog Tomáš Lebeda při pohledu na vyjednávání mezi hnutím ANO a ČSSD.…

Let MH17 byl nad Ukrajinou sestřelen raketou ruské armády, tvrdí vyšetřovatelé

Let MH17 byl nad Ukrajinou sestřelen raketou ruské…

Raketový systém, který byl v létě 2014 použit při sestřelení civilního letadla nad Ukrajinou, byl součástí…