Recenze

9 Majitel

Chevrolet Camaro RS Coupe 3,6 V6

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Camaro, foto 1 Chevrolet Camaro, foto 2 Chevrolet Camaro, foto 3 Chevrolet Camaro, foto 4 Chevrolet Camaro, foto 5 Chevrolet Camaro, foto 6 Chevrolet Camaro, foto 7 Chevrolet Camaro, foto 8
Chevrolet Camaro, foto 9 Chevrolet Camaro, foto 10 Chevrolet Camaro, foto 11 Chevrolet Camaro, foto 12 Chevrolet Camaro, foto 13 Chevrolet Camaro, foto 14 Chevrolet Camaro, foto 15 Chevrolet Camaro, foto 16 Chevrolet Camaro, foto 17 Chevrolet Camaro, foto 18 Chevrolet Camaro, foto 19 Chevrolet Camaro, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta ereso Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:70736 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3564 výkon [kW]: 241 / 243 * kroutící moment [Nm]: 377 / 377 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 / 6 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 / 20 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11 / 11 *

Popis vozu

Sbohem 4 dveře.
Po 3 a čtvrt roce stráveném za volantem Cadillacu CTS, což bylo suveréně nejspolehlivější auto ze všech co sem měl, dozrál čas posunout se dál a splnit si sen s kupé nové generace. .

Na výběr v mnou požadovém období produkce byly 3 modely od americké trojky - legendární Mustang s 3,7 V6 o výkonu 305 HP, Challenger s motorem 3,6 V6 Pentastar o výkonu taktéž 305 HP a konečně na vrcholu legendární "Bumble Bee" Camaro s motorem 3,6 V6 DI o výkonu 328 HP. A hned ve dvou verzích - základní LS V6 a lepší RS.

Proč Camaro?
Má tři NEJ:
1) nejrychlejší ze všech
2) nejméně okoukané
3) nejlepší výbava

Stačí se podívat na kterékoliv video na Youtube a zjistíte že z této trojice je nejrychlejší a k tomu v ČR nejméně okoukané Camaro.

Volba tedy padla na červené RS z roku 2013 (do provozu v USA 6/2014).
Pátá generace se představila v roce 2009 jako modelový rok 2010, po dlouhých 7 letech pauzy, když čtvrtá generace Camara (kterou sem vlastnil více jak rok a půl) se přestala vyrábět v roce 2002.
Navazuje na koncept, představený v roce 2006.
Camaro je postavené na podvozkové platformě ZETA, vyvinuté Holdenem. Výroba páté generace probíhala v kanadské závodě Oshawa, Ontario.
Model 2009-2011 dostal šestilálec 3,6 LLT s přímým vstřikováním paliva - jedná se o motor, který sem měl v CTS. Modelové roky 2012 -2015 pak modernější verzi tohoto motoru pod označením LFX. LFX je oproti LLT o 9 kg lehčí, má nové sání, svody, ventily, palivovou pumpu a vstřiky. V Camaru dávalo výkon 241 Kw (328 HP) a toč. moment 377 Nm.
Ten byl spřažen bud s 6ti stupnovou manuální převodovkou Aisin AY-6, nebo 6ti stupnou automatikou GM Hydramatic 6L80.
Dále byl pak mání V8 o objemu 6,2 o výkonu 400 HP(automat, manuál měl větší výkon), brzdami Brembo atd.

Moje verze RS má opropti základnímu V6 LT kupé několik vylepšení - lepší diferenciál, vyšší maximálku i lepší zrychlení, 20" kola, headup display, obrazovku multimediálního systému Mylink, čtveřici budíků před voličem automatu ukazující tlak oleje, teplotu oleje, teplotu oleje v automatické převodovce a voltmetr. Dále jsou zde vyhřívané kožené sedačky, xenony s denním svícením, mlhovky, dálkový start, ploutev jako anténu.

Rozměry vozu jsou 4840x1920x1380 (v evropě rozměry tradiční vyšší střední), váha 1700-1800 Kg (LT je oproti RS lehčí)
Design karoserie je v evropě něco naprosto jedinečného. Doširoka tvarovaná tlama podtrhává stylový obličej, který ovšem rozhodně nehraje na nějaký laciný a prvoplánovitý vzhled. Nízká maska se zlatým logem chevy ,půlkruhová očka denního svícení, široké boky, nízká skla, vše krásně hranaté a zád opatřená 4 světly v chromovaných rámečcích a dvě koncovky duálního výfuku – to je ten pravý muskulaturní americký styl. Ačkoliv je Camaro Pony Car a ne Muscle car, ty svaly tu prostě a jednoduše jsou - když Camaro projíždí městem, ohlédne se za ním každý, koho už nebaví stále stejný evropsky standardizovaný vzhled.

Motor a jízdní vlastnosti

O pohon se stará zmiňovaný šestiválec LFX s přímým vstřikem a proměnným časováním ventilů (VVT), ano stejný motor měly i Cadillacy. Rozvod je řetězem, výkon 328 HP, toč. moment 377 Nm.
Motor se cítí nejlépe v nízkých a středních otáčkách, pokud motor nevytočíte, není skrze tlumící materiály vůbec slyšet a při pohodové jízdě slyšíte spíše jen výfuky, které jsou zde oproti Cadilacu naladěny ostřeji.

Kombinovaná spotřeba se pohybuje většinou mezi 10-12 litry na 100 Km. Za méně se dá jezdit po okreskách a dlouhých rovinatých úsecích (dostanete se i na 9) ,za více logicky v čistě městském provozu nebo pokud si budete hrát na závodníka, k čemuž svádí zvuk při vyšších otáčkách, který připomíná trochu závodní vozy. Nádherný zvuk pravého amerického kupé vynikne zhruba od poloviny rozpětí. Zátah je odspodu silný, bez jakékoliv prodlevy nebo úpadku.
A to zrychlení! Za 6,0 sekundy ručička tachometru míjí stokilometrovou hranici. Stačí zvolit na voliči režim M , tím aktivovat režim SPORT a vychutnat si, co umí moderní americký šestiválec. Koho nebaví automat, můžete si v tomto režimu sami řadit pádly pod volantem (narozdíl od Mustangu či Challyho té doby standardní výbava i u základního Camara).

Silné stránky

Podvozek byl laděn, jak je GM tradiční už několik let, na německém Nurburgringu a funguje výborně. Na kvalitních silnicích sedí perfektně, řízení je jisté, není přeposilované, hlavní problém sou rozbité okresky a městské komunikace mimo hlavní tahy, kde to na 20" pneu prostě skáče a mlátí. Dan za pneumatiky 245/45 a 275/40 (Z)R 20.
Převodovka řadí tiše a plynule, nepřeřazuje zběsile sem tam, jako mladší 9ti stupnoví nástupci, ale v ekonomice provozu a rychlosti logicky na dnešní 8st. převodovky nemá. Možnost ručního řazení pádly pod volantem + sportovní režim. Posilovač s proměnlivým účinkem funguje jak má.

Interiér dvojkového Camara samozřejmě není na tak luxusní úrovní jako u Cadillacu, ale snese srovnání i s řadou modelů střední EU třídy, kde obstojí a není žádný outsider.
Prostoru vpředu je dostatek, na zadních sedačkách pak pouze nouzový, vhodný max pro děti prvního stupně základní školy nebo zakrslé dospělé. K příjemným materiálům a velmi dobrému zpracování navíc Camaro přidává docela sympatické uživatelské rozhraní s velkou 7" dotykovou barevnou obrazovkou multimediálního systému MyLink, kterou můžete ovládat dotykově nebo i tlačíky po bocích obrazovky.
Ovládání je velmi intuitivní, dotykovou obrazovku doplnují tlačítka na volantu na ovládání hlasitosti a přeskakování písniček a stanic, stejně jako tlačítka ovládání telefonu.
Audiosystém tvoří prestižní reproduktory Boston Acoustics Premium v počtu 9ks, vše doplňuje USB vstup, a bluetooth propojení s mobilem. V Evropě nefunkční je satelitní rádio , nebo systém OnStar, naopak funguje databáze Gracenote.
Zvuk je čistý, kvalitní a na úrovni.

Výbava

Výbava verze RS je opravdu bohatá.
6x airbag, ABS, TCS Stabili Trak, ASR, EBD, 20" ALU kola, klimatizace, el. ovládaná okna, el. ovládaná, vyhřívaná a zrcátka, vnitřní a řidičovo se samostmíváním, alarm, imobilizér, centrál s DO dálkový start, kožená sedadla , přední el. stavitelná vč. dofuku bederní části, vyhřívaná, tempomat, palubní počítač s digi kompasem, ukazatel tlaku oleje, teploty oleje, teploty ATF v převodovce, teploty chladící kapaliny, voltmetr, xenony s koružky denního svícení, mlhovky, kůží potažená palubní deska a části dveří, el. vyhřívané přední okno, bezrámová boční okna, ambientní ovětlení interiéru, el. stavitelný volant s řazením pádly, headup s promítáním na sklo a parkovací kamera.

Slabé stránky

Chybí vyhřívaný volant a ventilované sedačky Na rozbitých okreskách to na 20" kolech moc skáče.A to je asi tak vše co mi vadí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuju stejně jako předchozí auta. Tedy sám a u svého mechanika, což je expert na ameriky a koncern GM obecně.
ND převážně z USA - ebay.com, www.rockauto.cm a další

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý prodejce specializující se na dovoz aut z USA, servis a věci kolem.

 

Novinky v recenzi

27.5.2018 09:28

Servis

Výměna ATF+ filtru a výměna oleje v diferáku. Olej Petro Canada Dexron VI, PetroCanada 75W90 a filtr ACDelco. Doplnění chybějího loga RS do masky a prahové lišty

12.5.2018 10:21

Nové brzdy

kotouče a destičky Brembo

22.4.2018 20:52

Výměna kabinového filtru a adetivum do paliva

filtr Denso, adetivum Sonax

16.4.2018 22:48

První servis

Výměna oleje (PetroCanada Supreme Synthetic 5W30) a filtru (FRAM), nový vzduchový filtr KN, natření třmenů brzd, vyčištění interiéru a plastů v motoru, ošetření kůže, umytí vozu,


Další vozy Chevrolet Camaro



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

uvidí se časem

praktičnost
9

je to kupé, mě to vyhovuje

prostornost
0

přední sedadla a místo na nohy bez nejmenší výtky, kufr mi stačí

jízdní vlastnosti
9

skvělý zvuk, výkon, jediné co vadí sou kola a rozbité cesty

jízdní komfort
9

na kvalitní silnici super, na rozbité vadí 20" kola

provozní náklady
8

ND na ameriky sou levné

náhradní díly
9

do týdne z USA

výkon motoru
10

perfektní, nejlepší z tria Camaro, Mustang a Challenger, stejně jako zrychlení

spotřeba
9

svítí mi průměr 11,3.....na V6 s 330 HP luxusní

hlučnost motoru
10

podle stlyu jízdy

kvalita sedadel
0

kožená, s vyhříváním, pěkný materiál, el. posuvná

brzdy
9

plně dostačující

zavazadlový prostor
9

dostačující


Více o modeluChevrolet Camaro
Chevrolet: Nový speciál pro NASCAR má tvář modelu Camaro ZL1 Chevrolet: Nový speciál pro NASCAR má tvář modelu Camaro ZL1

Chevrolet odhalil podobu svého závodního vozu pro sezónu…

Chevrolet Lacetti SW 1,8 - „Amerika“ z Koreje Chevrolet Lacetti SW 1,8 - „Amerika“ z Koreje

Vozy nižší střední třídy představovaly donedávna levné…

 





Blesk.cz

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po vážném úrazu!

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po…

Jedním nešťastným pádem si přivodila hned dvě vážné zlomeniny! Eva Pilarová (78) si kromě levé kyčle polámala i…

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad. Ještě to ale chvilku potrvá

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad.…

Na mobilních zařízeních máme spoustu grafických editorů včetně několika od Adobe, bohužel ale ve značně…

 

iSport.cz

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem boural, slavil Hamilton

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem…

Startoval až ze 14. místa, ale stejně si nakonec dojel pro triumf. Lewis Hamilton ve Velké ceně Německa formule…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…