Recenze

6 Majitel

Volvo S80 D5

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo S80, foto 1 Volvo S80, foto 2 Volvo S80, foto 3 Volvo S80, foto 4 Volvo S80, foto 5 Volvo S80, foto 6 Volvo S80, foto 7 Volvo S80, foto 8
Volvo S80, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Volvo S 80 Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:113850 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2401 výkon [kW]: 136 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,2

Popis vozu

Dělají to zde jiní udělám to i já - recenze vozu který jsem měl půjčený na 14 dní. Volvo S80 D5 2,4 diesel, automat.

Nafta. První co mi blejsklo hlavou přebírajíc "kostku" bezklíčového odemykání a startování vozu.
"No co boy, aspon poznáš v rámci programu "Poznej to co kritizuješ" dalšího sazínka. Třeba tě překvapí a změníš názor."

Doprovázen úsměvem kámoše "Hlavně tam u čerpačky nenatoč benál" usedám za volant švédského elegána, o kterém už dávno neplatí legendární pořekadlo o "švédském tanku".

Usedám do kožených sedaček, zasunuju onu "kostku" do patřičného slotu a mačkám startovací tlačítko START/STOP.

Obavy se bohužel naplnily - pětiválcová naftová 2,4ka se okamžitě projeví svým traktorovým zvukem a já jen s úsměvem vzpomínám na své období benzínových V6.
Na voliči zařazuji D, táhlem odblokuji parkovací brzdu - copak mi to jen připomnělo, že by třístovku? a vyrážím.
Někdo zde na auto.cz mi říkal, že moderní naftové motory v autech lepších jak střední třída sou zvukově srovnatelné skoro s benzíny.
Bohužel zde by rozdíl oproti mému bývalému 2,7 V6 benzín nepoznal jen hluchý. A to sem měl Sebringa z roku 2001, tohle je o 7 let mladší!
Zastavuji na křižovatce, čekání na zelenou si zpříjemnuji laděním továrního rádia a nastavením automatické, digitální duální klimatizace na požadovanou úroveň. Ta naštěstí funguje skvěle.

Zelená - šlapu na plyn v intenzitě jako u V6 a další šok - 2s se nic neděje a pak za zvuku připomínajícím mi nápadně Ford Transit se dává švédský sazínek do pohybu. Sláva.
Jakmile se dostane do správných otáček, je sice motor relativně živý , ale 6ti stupnový automat řadí občas nahoru a dolu jako by nevěděl na který stupen má jet. Na to že je tam modernější 6ti stupnová skřín, žádný zázrak (oproti 4stupnovým co sem míval a s 5tistupnovou W5A580 - posímvaným automatem od MB to nejde vůbec srovnat. Ten neřadí nahoru a dolů a řadí i když u volva to mohlo být i tou D5).
Konečně vyjíždím za Prahu a chci tedy S80ku vyzkoušet na okreskách.
Řízení příjemně překvapilo, není přeposilované jako u amerik je zde velmi dobrá zpětná vazba, auto na silnici sedí i pří ostré jízdě a tak Volvu ještě přidávám. Neprotestuje, jen dává jasně najevo, jaký motor mam pod kapotou. Zrychlení není ovšem nijak zázračné a jak sem posléze zjistil, ani spotřeba. Při první části trasy za 100 km spotřeboval vůz při podílu 40% město a 60% okresky spotřeby 8,2 litru na sto. při druhé části sem se dostal na 8,0 (větší podíl okresek) a při třetí části (město) až na 8,8.

Se Sebringem sem tuto trasu (první část) jezdil za 9,2 a druhou za 8,8.
Litr navíc za sametový zvuk benzínové V6? Vyplatí se anebo ne?
To je otázka která se mi honila hlavou, ale měl sem jasnou odpověd. Ano ten litr navíc bych si rád připlatil, Za pohodu, ticho a plynulý zátah bez turboefektu rozhodně stojí.

Benzín sem tam u čerpačky naštěstí nenatočil a tak naše 14ti denní soužití s Volvem skončilo zdárně nicméně byl sem už rád, že ho vracím.
Z auta mam velmi rozporuplné pocity - na jednu stranu jsou tu pozitivní věci a na druhou stranu negativa způsobené zejména pohonnou jednotkou. Pokud bude příležitost, rád bych si půjčil týž vůz s benzínovým motorem a udělal srovnání.
Věřím že benzínové Volvo bude mohem zdárnějším zástupce švédské automobilové školy. Verze s V8 pak může být lahůdka, leč v čr je to doslova úkaz....

Silné stránky

Elegantní vzhled, tradice značky Volvo, velmi dobré řízení s dobrou zpětnou vazbou, velmi slušný podvozek.
Skvěle fungující duální automatická klimatizace, startování tlačítkem, dostatek odkládacích prostor, el. zarcátky s blinkry která se sklopí po zamknutí vozu

Slabé stránky

Traktorový zvuk pětiválce D5, turboefekt při rozjezdu, sedačky ne tak pohodlné jako u amerik a kvalita kůže na nijak zázračné úrovni, při razantním rozjezdu z křižovatky svítila ihned kontrola protiprokluzu????; divně řadící automat, navíc vůz už měl horší brzdy.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné nebyly, vše co mělo fungovat fungovalo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz zapůjčený na 14 dní od jedné autopůjčovny. Profesionální jednání a ochota. Navíc zadarmo :o)

 


Přidat názorDiskuse: Volvo S80 D5

Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

vše fungovalo, jen brzdy už měly své lepší dny za sebou

praktičnost
8

sedan- takže klasika

prostornost
9

jako 300C to není, ale na midsize prostor dostatečný

jízdní vlastnosti
10

dobrý podvozek a výborné řízení

jízdní komfort
7

už sem zažil pohodlnější sedadla, o kulturním zvukovém projevu se nedá vůbec hovořit

provozní náklady
8

nic moc spotřeba ve srovnání s benzínovou 2,7 V6 149 KW

náhradní díly
8

žádné sem nepotřeboval

výkon motoru
6

stačil

spotřeba
4

na nafták nic moc

hlučnost motoru
1

hrozné

kvalita sedadel
7

ameriky mají lepší

brzdy
6

destičky to už měly za sebou

zavazadlový prostor
9

dostačující


Více o modeluVolvo S80 AS (2006–dosud)
Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ... Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ...

Volvo konečně nahradilo již několik let přesluhující řadu…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 





Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…