Recenze

cato (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Cadillac BLS 1.9D 150hp 6 Man. Sport Luxury

9.68 Uživatelé

Hodnoceno: 77× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Cadillac BLS, foto 1 Cadillac BLS, foto 2 Cadillac BLS, foto 3 Cadillac BLS, foto 4 Cadillac BLS, foto 5 Cadillac BLS, foto 6 Cadillac BLS, foto 7 Cadillac BLS, foto 8
Cadillac BLS, foto 9 Cadillac BLS, foto 13 Cadillac BLS, foto 14 Cadillac BLS, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta blesak Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:60500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 425 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Poprvé jsem měl s tímto vozem zkušenost na podzim 2006, tedy krátce po představení na trhu, kdy mi bylo zapůjčeno z autopůjčovny. Absolvoval jsem s ním služební cestu do Slovinska a zpět a ačkoliv jsme k americkým značkám "obezřetný", tak mě po této zkušenosti docela zaujalo.

Poznamenal bych, že jde o první moderní dieselový a ryze evropský Cadillac. Jistě, fandům značky to bude připadat jako svatokrádež (podobně jako byl první dieselový a kombi Jaguar pro mě), ale má-li značka přežít, je třeba se přizpůsobovat požadavkům trhu. Navíc, Cadillac už s diesely experimentoval na přelomu 70. a 80. let. Pro mě je to v první řadě auto služební, takže provozní náklady jsou nezanedbatelná položka. Takže benzín nebenzín, pohodová jízda po dálnici při 140 km/h za 6.1 l/100 km s tempomatem, ve velmi pohodlném a na diesel vcelku tichém autě, stojí za to.

Ještě dodám, že toto auto, ačkoliv nese název značky Cadillac a je z koncernu General Motors, má s Amerikou velmi málo společného. Jeho rodiště je ve Švédsku na výrobních linkách automobilky SAAB a sdílí řadu komponent společných se Saabem 9-3 a Opelem Vectra.

Ač je motor v podstatě identický s Opelem Vectra 1.9D 110kw a dalšími koncernovými vozy, jedinou zkušebnou, kde jsem byl schopen získat protokol o měření emisí pro STK byla zkušebna ÚSMD v Praze. Bohužel, díky "mládí" vozu mi ani oficiální dovozce nebyl schopen říci, kde jsou schopni emise změřit, takže jsem byl nucen se obrátit na tuto "poslední" instanci. Tohle byla zatím jediná nepříjemná zkušenost s tímto vozem, tak doufám, že na dlouho i poslední.

Motor jede krásně, klasický moderní diesel, což znamená zátah už od nízkých otáček a při přišlápnutí příjemně zatlačí do sedadla. Zvenku je zvukový projev klasický klapavý diesel, i když poněkud méně traktorový než současná produkce od VW (nehanobím, jen konstatuji - mé předchozí auto byla Octavia a sloužila dobře). Uvnitř je utlumení výborné - benzín to sice není, ale jeden z nejlépe utlumených dieselů, ve kterých jsem měl tu možnost zatím jet.

Převodovka manuální, 6 stupňů, přesné řazení bez problémů. Při 130 km/h na 6 motor točí nějakých 1900 ot., což se příznivě podepisuje na spotřebě.

Výbava je bohatá - myslím, že vůz má vše kromě navigace a střešního okna. V praxi osobně oceňuji zejména samozatmívání všech zrcátek a kvalitní BOSE audio s ovládáním na volantu - to hraje skutečně výborně, zvlášť v kombinaci se zabudovaným 6CD changerem s podporou MP3 a AUX vstupem.

Místa ve předu je požehnaně, sezení velice pohodlné. Elektricky stavitelné sedadla řidiče i spolujezdce umožní najít dobrou polohu pro každého, sedadlo řidiče má i paměť. Na zimu přijde vhod vyhřívání (vždy jsem to měl za blbost navíc, ale teď si ho rád zapnu).

Místa vzadu sice není na rozdávání (koneckonců je to nejmenší z Cadillaců), ale já si se svými 190cm sednu vcelku bez problémů i sám za sebe, takže myslím, že pro běžné použití naprosto dostačující. Máte-li řidiče a sedáváte-li vzadu častěji, pak se ale radši poohlédněte jinde.

Kufr má klasickou nevýhodu karoserie typu sedan - tedy relativně malý nakládací otvor, ale kvůli tomu jsem si tohle auto nepořizoval. Co je naopak výhodou, je otvor na lyže v rámci loketní opěrky v zadních sedadlech, takže při výjimečném transportu delších užších předmětů netřeba hned brát kombík nebo pořizovat nosič na střechu.

U tohoto vozu je pro mě velmi příjemným faktorem spotřeba. Přestože motor ještě není pořádně zajetý, pohybuje se spotřeba mezi 6-6,5l / 100km. Nejezdím nijak dravě, ale ani se nepokouším o rekord v minimální spotřebě, takže je to výsledek při takové "normální" jízdě, ve městě (tak z 80%) v rámci předpisů (většinou) a na dálnici kolem těch 140 km/h. Při jízdě konstantní rychlosti 140 km/h s tempomatem se v Německu dostanu na 6.1l (teď v zimě), u nás po D1 se to vyšplhá k 6,6l (proč asi?).

Silné stránky

- Diesel - nízká spotřeba a slušný výkon (1.9D, 110kw, 6-6,5l/100km).
- Pohodlné a tiché auto.
- Bohatá výbava.
- Nevšední design.
- Rozumná cena.

Slabé stránky

- Řídká servisní síť (doufejme že jen dočasně).
- Určitá "exkluzivita" - neokoukanost může budit i "nevítaný" zájem nenechavců. U některých pojišťoven vysoká pojistka.
- Při hodně nízkých otáčkách (do 1400), většinou ještě v kombinaci s horším povrchem (koleje, dlažba) se občas ozve někde v hloubi palubní desky rezonance.
- Krátce po koupi vydával nepříjemné zvuky držák pásu spolujezdce - ale stačilo sundat kryt a dotáhnout jeden povolený šroub.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisní síť v ČR je nicméně zatím celkem skromná. Doufám v brzké zlepšení a v to, že kromě servisních prohlídek ji nebudu potřebovat.

První zkušenost už je za mnou, více v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno jako předváděcí od autorizovaného prodejce v Německu. Takže profesionální přístup, při mém příjezdu vše připraveno na 100%. Obuto na domluvených zimních kolech, letní pečlivě zabalené a složené v kufru, pojištění zařízeno - stačilo nastartovat a jet. Potíže nastaly (jak obvyklé) až při registraci v ČR, nicméně to už je naštěstí za mnou.

 

Novinky v recenzi

28.3.2008 00:00

Tak, 1. návštěva servisu v ČR (Praha) - jen maličkosti: začaly se ozývat nějaké vibrace ve středovém tunelu - ukázalo se že je tam špatně usazený reproduktor - opraveno v rámci garance zdarma. Retuš malého škrábance na LZ dveřích, cena asi 700 Kč. Nešlo tedy o nic zásadního, ale spokojenost. Technik byl příjemný a ochotný a i když šlo o "maličkosti", udělali vše.
Ještě asi 3000 km a čeká mě garanční prohlídka, tak uvidíme, co budu říkat pak. (hlavně na ceny)

26.12.2007 00:00

VIZUÁLNÍ SROVNÁNÍ SE SAABEM
Jen pro zajímavost jsem přidal do galerie fotku interiéru nového SAABu 9-3. Letmým pohledem je vidět, že s Cadillacem sdílí opravu řadu komponent - multifunkční volant, budíky, ovládání klimatizace, zrcátek a oken, otevírání dveří, řadící páka, sedadla, loketní opěra ...; uvnitř toho taky bude jistě dost; v podstatě mám čím dál víc za to, že se to liší jen přední palubní deskou a kastlí :-)

26.12.2007 00:00

Pokud by někoho ohledně tohoto vozu něco zajímalo, rád se pokusím případné dotazy zodpovědět, nejlépe v diskuzi.


Další vozy značky Cadillac



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problémů, značka i výrobce se těší dobré pověsti, tak doufám, že jí dostojí

praktičnost
7

u toho auta o praktičnost zrovna nejde, zaměřením je to "sportovní" a luxusní sedan, a tomu i odpovídá předpokládané využití; na převoz stavebního materiálu ani 6-ti členné rodiny tedy nedoporučuji, pro mé účely vyhovuje a na stěhování si vezmu kombíka

prostornost
8

vepředu je místa dostatek, místo vzadu odpovídá třídě auta - nejde o limuzínu, takže na delší cesty spíše jen pro lidi vzrůstu do 190cm (zejména v oblasti hlavy)

jízdní vlastnosti
9

dobré, posilovač je progresivní s účinkem pomáhá tak akorát, stabilizace podvozku funguje, takže při mém stylu jízdy zatím nebyl žádný problém, meze jsem zatím nehledal

jízdní komfort
10

bez výhrad, svižné, tiché, příjemné svezení, dobré odhlučnění, pohodlný posez, výborné audio, ergonomie jak má být... netřeba nic objevovat, stačí sednout a jet; při rychlostech nad 120km/h mírný aerodynamický svist kolem předních dveří

provozní náklady
9

teprve se ukáží, nicméně spotřeba je dobrá a cena servisu a dílů snad také nebude nesnesitelná, auto má záruku 3 roky

náhradní díly
7

zatím nebyly třeba, dostupnost ale bude asi bude horší než třeba u Škodovky, to je jasné - nepředpokládám ale servis jinde než v autorizovaném servisu, takže snad nebude problém

výkon motoru
10

na danou kubaturu velmi uspokojivý, tah od nízkých otáček, umožňuje pružné zrychlení, předjíždění tedy není problém ale na závodění to není

spotřeba
10

výborná, motor ještě není plně zajetý a průměr se pohybuje mezi 6-6,5 l (jezdím z 80% po městě), takže si nelze stěžovat

hlučnost motoru
9

na diesel velmi dobré odhlučnění motoru

kvalita sedadel
10

bez výhrad, dobře polohovatelná v 8-mi směrech (obě přední), dobré boční vedení

brzdy
10

účinné, umožňují dobré dávkování

zavazadlový prostor
7

typický sedan, kufr celkem velký, ale horší přístup, oceňuji ski-box na lyže či delší předměty






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…