Recenze
Toyota Auris TerraCool 1.6 Valvematic 6 M/T
Technické info
Přezdívka auta Toyota Auris Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:49000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 354 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9
Popis vozu
Toyotu Auris jsem koupil v ČB Toyota Dolák na úvěř Toyota Genio 50/50 (doplacení bezúročného úvěru po roce). To rozhodlo o nákupu vozu značky Toyota Auris s výbavou Terra Cool. Je to dobře mířená pobídka k nákupu nového vozu Toyota. Zřejmě následek pošramocené pověsti z USA, která se přelévá do EU (kde problém se zaseklým plynovým pedálem nebyl zaznamenán). Díky výhodným pobídkám ve formě odložených splátek na jeden rok a bezúročných leasingů a úvěrů prodej Toyoty v USA roste.
Rozhodoval jsem se v cenovém rozmezí do 340 tis., navíc jsem dostal slevu 14 400 kč na stříbrnou-saténovou metalízu. Možnost rychlého dodání (5 dní) a možnost bezúročného splacení formou úvěru Toyota Genio 50/50 rozhodlo o koupi Aurise.
Měl jsem v hledáčku ješte VW Golf Trendline 1,2 TSI - 63kW (86k), 5stupňová převodovka za 333 400 Kč s bohatou výbavou, která například obsahuje: ESP, 7 airbagů, vč. kolenního pro řidiče, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD MP3 přehrávačem, elektrické ovládání oken,centrální zamykání. Bohužel Golfa jsem kvůli dlouhé dodací lhůtě 3-4 měsíce, nevýhodnému financování s vysokým RPSN a absenci 6tého převodového stupně zavrhnul. Toť asi vše k tomu, co mě přimělo ke koupi japonského "Golfu";)
VÝBAVA:
Terra Cool výbava obsahuje: ABS + EBD + BA, airbag řidiče a vypínatelný u spolujezdce, airbagy boční, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, pneu 205/55 R16 Continental PremiumContact 2 (volba těchto napříč testy velmi dobře hodnocenými pneu mě hodně potěšila:)), elektricky ovládaná okna přední, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, imobilizér s kontrolkou aktivace, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický posilovač řízení (EPS), optitronové přístroje, palubní počítač s ovládáním na volantu, manuální klimatizace, rádio + CD přehrávač (4 repro) s podporou MP3 a WMA + Aux-In/USB, ovládání audiosystému na volantu, uchycení dětské sedačky ISO fix, dělená sedadla 60/40, lekarnička, popelník, zadní spoiler, detekce zapnutých pásů v předu, výstražný trojúhelník, rezervní kolo se zvedákem, sada žarovek a pojistek.
FINANCOVANÍ:
Financování Toyoty Auris 1.6 Valvematic 5dv. Terra Cool v ceně 334.900,- Kč pro bezúročné splácení s odkladem na jeden rok, platba předem 50% (167.450,- Kč), splátka je včetně havarijního pojištění se spoluúčastí 5%/5.000,- Kč a pojištění odpovědnosti s limitem 50/50 mil. Kč
Silné stránky
+ vynikající výkon, nízká spotřeba a nízké emise splňující novou normu EURO 5!!!
+ sklon zadních opěradel je polohovatelný, což je oproti konkurenci rarita. Při delším cestování se větší sklon opěradel hodí.
+ jízdní vlastnosti, auto sedí opravdu dobře, citlivé řízení
+ dobře odstupňovaná převodovka s 6kou pro úsporný dálniční provoz
+ bohatá základní výbava
+ 5***** Euro NCAP http://www.euroncap.com/tests/toyota_auris_2006/276.aspx
+ SHIFT řadicí šipkový rádce, který nabádá k ideální změně řazení a tím vede řidiče k úspoře paliva
+ prostorný interiér
+ pěkně tvarovaný středový sloupek s výše posazenou řadící pákou (u běžného nízko položeného řazení mám najednou pocit řazení kdesi ve sklepě :D)
+ pneu 205/55 R16 značky CONTINENTAL PremiumContact 2, volba těchto napříč testy velmi dobře hodnocenými pneu mě hodně potěšila:) viz odkaz http://www.conti-online.com/generator/www/cz/cz/continental/automobil/temata/osobni_pneu/letni/cpc_2/contipremiumcontact2_cz.html
+ optitronové přístroje palubní desky, které zajímavě svítí ve tmě (dříve vídáno jen u vyšších tříd aut značek Lexus, Mazda ...)
+ palubní počítač a audiosystem s ovládáním na volantu (u konkurence takové prvky výbavy v základním provedení nebývají standardem)
+ dvě odkládací schránky spolujezdce + Loketní opěrka s úložištěm
+ online servisní kniha vozu
+ 3 roky záruka (Golf pouze 2 roky)
+ rovná podlaha v zadní části vozu je bez středového hrazení. Pátý cestující jistě rovnou podlahu ocení.
+ plynový pedál se ani jednou nezasekl stejně jako u ostaních EU řidičů :D (také se přikláním k názoru, že si US řidiči pletli brzdu s plynem), samozřejmě manželku jsem po vzoru US kauzy poučil a dohodli jsme se, že po projetí výlohou má také trvat na zaseknutém pedálu plynu;)
+ při překročení rychlosti se lze vymlouvat na neočekávané zrychlování Toyoty:-D
+ oproti VW nižší riziko krádeže
Slabé stránky
- průměrný objem kufru 354 l (Honda Civic 415 l)
- horní přihrádka na brýle - vejdou se tam pouze užšího tvaru
- palubní počítač neukazuje servisní intervaly
- automat na denní svícení není standardem
- absence ESP (+13000,-)
- schází výdechy ventilace pro zadní sedadla
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Toyotu Auris jsem koupil v ČB Toyota Dolák. Po podepsání úvěrové smlouvy následovala cca půl hodinové předvedení vozu. Asi po týdnu mi volali z centrály a zajímali se o to, jak probíhalo převzetí vozu, s čím jsem u Toyoty byl spokojne a naopak. Podle chování personálu a centrály bylo znát, že si zakazníka váží o krapet více než u konkurence. Zřejmě za to může pošramocená pověst z USA. U VW bylo personálu putna jestli prodají 1500 nebo 1501 Golfů. To samé jsem zažil v prodejnách Škoda, KIA ...
Toyota Auris 1.6 Valvematic 5dv. M/T 97kW (132k)
EXTERIÉR:
Vzhled Aurisu po modernizaci v roce 2010 přiostřil, není již tak oválný jako původní verze. Jsou nyní předělané nárazníky a ostře řezané přední světlomety. Patrné jsou i ostré prolisy na kapotě.
Koncová světla jsou více protažená. Blinkry jsou i ve zpětných zrcátkách. Auris 2010 je tak po faceliftu mnohem výraznější. Co určitě nepřehlédnete je po americku vystrčený zadní nárazník:)
Zklamáním je pro mě průměrně velký kufr o objemu 354 l. Stejně je na tom i opěvovaný Golf. Sklopením sedadel v poměru 40/60 lze získat až 1335 l.
INTERIÉR:
V testech jsem se dočetl, že v některých parametrech nabízí nejprostornější interiér. Je to rodinné auto nižší střední třídy konkurenčně namířené na VW Golf, Peugeot 308, KIA Ceed, Ford Focus, Opel Astra, Honda Civic, Renault Megane a Hyundai i30 s dobře naladěným podvozkem a nadprůměrnou úrovní výbavy už v základní konfiguraci.
Uvnitř dominuje a na první pohled zaujme pěkně tvarovaný středový sloupek s úložným prostorem pod ním. Neobvykle vysoko je umístěna řadící páka s koženou hlavicí (u běžného nízko položeného řazení mám najednou pocit řazení kdesi ve sklepě :D).
Spolujezdec má pred sebou hned dvě úložiště, vrchní ukrývá Aux/USB vstup a spodní schránka je navíc chlazená.
Po stranách palubní desky jsou výsuvné držáky nápojů.
Novinkou jsou optitronové přístroje palubní desky, které zajímavě svítí ve tmě (dříve vídáno jen u vyšších tříd aut značek Lexus, Mazda ...) Dále vás zaujme SHIFT řadicí šipkový rádce, který nabádá k ideální změně řazení a tím vede řidiče k úspoře paliva.
Vylepšení zaznamenala vrchní část přístrojové desky, kde jsou použity měkčené plasty.
Multifunkční volant je ve tvaru písmena D (zřejmě to usnadňuje vystupovnání z vozu), je omotán kůží a příjemně se drží. Palubní počítač a audiosystém je možno ovládát na volantu (u konkurence takové prvky výbavy v základním provedení nebývají standardem). Ovládání ostaních ovladačů mi rychle přešlo do krve.
Usazení za volantem je díky širokým možnostem nastavení volantu a sedadla bezproblémové a pohodlné. Sedáky jsou delší a dobře podpírají stehna. Se šířkou sedadel jsem také spokojen. Tělo mi v zatáčkách nevypadává. Sklon zadních opěradel je polohovatelný, což je oproti konkurenci rarita. Při delším cestování se větší sklon opěradel hodí.
Atypická jsou malá okénka v předních sloupcích usnadňující výhled do stran. Čelní sklo je posunuto hodně dopředu a navozuje pocit velkého prostoru.
Dveře se dovírají velice tiše, odkládací prostor ve dveřích je průměrné velikosti a co se tam nevejde, to narvete do středové opěrky pro loket.
Interiér Arisu se mi zdá hodně prostorný. Rovná podlaha v zadní části vozu je bez středového hrazení. Pátý cestující jistě rovnou podlahu ocení. Trojité osazenstvo na zadních sedadlech si zatím nestěžovalo. Rodiče určitě uvítají úchyty ISO fix pro dětské sedačky.
Osvětlení uvnitř vozu zajišťují dvě světla kolem příhrádky na brýle. Zadní sedadla osvětluje jediné světlo s volbou off/on a auto. Dále jsou zabudovaná světla ve stínítkách, která se při odkrytí zrcátek aktivují.
PODVOZEK:
Subjektivně podvozek nerovnosti na silnici zvládá dobře. Nikde nic nevrzá ani hluk do kabiny moc neproniká. Novinkou je prý jeho tvrdší nalazení. Kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson vpředu a vlečných ramenech vzadu. Zamrzí absence ESP. U Golfu je již v základu, stejně jako 7 airbagů.
Obuty jsou pneumatiky 205/55 R16 značky CONTINENTAL PremiumContact 2. Volba těchto napříč testy velmi dobře hodnocenými pneu mě hodně potěšila:) viz odkaz http://www.conti-online.com/generator/www/cz/cz/continental/automobil/temata/osobni_pneu/letni/cpc_2
* Inovativní 3-D drážka
* Vynikající brzdný výkon na mokré i suché vozovce
* Vynikající ochrana proti aquaplaningu
* Precizní handling a jízdní stabilita
Na zimu je obutí jasné: Continental WinterContact TS 830 (navržené prý pro extrémní brzdné manévry;)
Účinnost kotoučových brzd je výborná. EBD a BA jsou při brždění hodně znát.
MOTOR:
Z motoru 1.6 Valvematic M/T 97kW/160Nm (132k) jsem nadšen, za své peníze jsem dostal zřejmě maximum možného! Odezva na přidání plynu je okamžitá. Motor má dost síly již od 1500ot a nevadne ani po překročení 6000ot. Nejvýkonnější atmosférická 1.6ka (97kW/132k) bez turba mezi hatchbacky!
Nepostrádá nic, co by jsem od benziňáku očekával. Dobrá pružnost a tichý chod se projevuje v nízkých otáčkách, ve středních je dost síly a výkonová špička s pěkným zvukem ve vyšších. Překvapuje mě nízkou spotřebou ve všech režimech. Aktuálně jezdím s průměrnou spotřebou 6,9 litrů na 100km. Nebýt turbomotorů TSI 1.2 (77 kW/105k/175Nm) a 1.4 (90 kW/122k/200Nm), tak by asi neměl konkurenci. Je schopný držet s turbomotory krok. Na trojku motor táhne do 140ti, takže předjíždění je bezproblémové.
Spotřeba paliva a emise CO2 udávané výrobcem:
Město (l/100 km) 8,6
Mimo město (l/100 km) 5,5
Kombinovaná (l/100 km) 6,6
Emise Euro 5
CO2 Město (g/km) 198
CO2 Mimo město (g/km) 126
CO2 Kombinované (g/km) 152
Při 90tikilometrové rychlosti šestnáctistovka Aurisu točí cca 2500 otáček. Plynulá jízda 90kou znamenala spotřebu cca 5 litrů (dle počítače) na 100 km, což je u benzinového motoru parádní výsledek.
Při rychlosti 130 km/h otáčkoměr ukazuje cca 3500. Po dálnici je spotřeba stále celkem rozumná cca 7,5 l.
Při plné nádrži s objemem 55 l hlásí počítač dojezd 598 km. Při hlášce Low Fuel a doplnění paliva cca 45 l jsem zjistil, že rezerva je cca 10 l, což je dost neobvyklé. Teoreticky je dojezd na rezervu cca 150km:)
ZÁVĚR
Pokud sháníte kvalitní rodinné robustní auto a nepodléháte negaci z USA o Toyotě, pak nový Auris představuje dobrou volbu. Schválně zkuste si u konkurence nakonfigurovat vůz nižší střední třídy (VW Golf, KIA Ceed, Mazda 3, Honda Civic, Škoda Octavia, Peugeot 308...) s podobným výkonem a nadstandardně standardní výbavou. Díky nadstandardně standardní výbavě a výkonu představuje Auris jeden z nejlepších poměrů výbava(výkon)/cena v nižší střední třídě.
Novinky v recenzi
První servis Tsusho Průhonice
Tak jsem nedávno absolvoval servis po 15.000 km. V Tsusho Průhonice bylo auto připravené za 60 minut. Servis Tsusho Průhonice hodnotím za 1*.
Toyota Auris: Nová cena Terra Cool 1.6 za 314.900,- + zimní pneu zdarma!!!
Hm je vidět, že před zimou se prodejci podbízejí nejvíce. Na 300tis. by se 1.6ka s prodejcem ukecat dala. Za nové zimáky Continental Wintercontact TS830 jsem vypláznul 9180,- omg xD.
Díky nadstandardně standardní výbavě a výkonu představuje Auris jeden z nejlepších poměrů výbava(výkon)/cena v nižší střední třídě.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota Auris TerraCool 1.6 Valvematic 6 M/T
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Toyota Auris
-
Toyota Auris (2018) Majitel: AurisHSD
Přidáno: 7.12.2018 2910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Auris (2016) Majitel: Aspon
Přidáno: 6.12.2017 509 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Auris (2009) Majitel: Donnie
Přidáno: 29.6.2010 1810 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Toyota Auris (2011) Majitel: martinST
Přidáno: 29.6.2017 1910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Toyota Auris (2013) Majitel: David C3
Přidáno: 29.9.2013 379 Majitel 9.80 Uživatelé