Recenze

9 Majitel

Mazda 323f 1.5 16v

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 323F Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:162250 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 134 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "LiHo".

Zdravím .takže před nějakým časem jsem tady psal uživatelské hodnocení naší Laguny..jelikož se mi poštěstilo a já si při studiu na VŠ vydělal penízky,rozhodl jsem se koupit vůz vlastní.Půl roku jsem hrdým majitelem této krasavice;-) Přiznám že jsem původně nic psát nechtěl ale venku prší,času dosti takže šup na to.
Jak jsem k ní přišel?
To si takhle jednoho dne uvědomíte že máte dost peněz na nákup vlastního přibližovadla,sice ojetého ale za to VLASTNÍHO.Původně to měl být miláček jednostopý,z různých důvodů ale nakonec z motorky sešlo a já se asi po měsíci rozhodování jestli teda moto či auto rozhodl pro auto.Ještě ten den jsem se koukl na různé inzeráty,nehledal jsem nic konkrétního,pouze za stanovenou částku jsem projížděl tu kupu aut co tehdy trh nabízel.Přiznám rovnou,že o tom, že si koupím Béáčko( :-))) ) se mi vůbec nesnilo.Líbilo se mi vždycky ,ale tak nějak jsem prostě víc pokukoval po Civicích ,protože jsem si myslel že Béáčka jsou prostě nad můj limit.A hele me se - nebyly.A měl jsem štěstí,ten den, kdy jsem se rozhodl koupit auto,tak přibyl inzerát na tento kousek.Slovo dalo slovo,proběhla nějaká ta prohlídka v servisu a po týdnu byly klíčky v kapse :-)))
Jak to vypadá?
No hádali by jste autu 12 let? Já teda ani náhodou,k designu pouze to ,že holkám se auto dosti líbí..Dělala se i verze coupé ,ale ta je dle mě ošklivá,moc se nepovedla oproti tomohle hatchbacku.Obecně vzato se líbí skoro všem lidem,se kterými jsem mluvil.Vím že jsem olivněn vlastníctvím ale za sebe s klidným svědomím můžu říct,že hezčí auto za takové peníze neseženete.A troufnu si říct,že ani nová auta se nevyrovnají.Uvědomte si,že tohle není sporták,není to coupé ale auto pro 5 lidí ,tuším že nižší střední třídy.Stačí mu hezká kola.Design teda za 1!!I dnes velice atraktivní auto.
Jak auto jezdí?
Tak tohle je velice slušné stránka auta.Jak říkám já - malý dáblík.Velice mrštná.Nikdo by na první pohled neřekl jak dokáže řezat zatáčky.Podvozkově Mazdy byly vždycky na výši a Béčka na tom nejsou jinak.V zatáčkách opravdu drží jako přibitá,je to jedno z nejsportovnějších seriových aut,vyrovná se Focusu jako nic-možná ho i překonává.Skoro se nenaklání v zatáčkách.Myslím to tak,že samozřejmě si může koupit Clio Rs nebo něco jiného ale to jsou vyloženě sportovní auta na zábavu.Takhle ze serie naladěné podvozky do sportovna snad opravdu nikde jinde než u Mazdy nenaleznete.Daní je krapet tvrdší jízda,nicméně auto je pořád velice pohodlné.Bohužel auto není stavěné na naše polní děravé cesty,takže když nějakou takovou uvidím,tak pokud je to možné jedu jinudy,trochu kodrcá.Ale když je někde pěkný rovný asfalt,je s autem opravdu zábava.Řízení má posilovač,ale i přesto skrz volant k vám proudí moře informací o tom ,jak se zrovna chovají přední kola.Jízda tímhle autem mě asi nikdy nepřestane bavit.Mluvím o řízení,ne o pouhém přesunu z místa A do B.Stejně tak se s autem dá nerušené cestovat přes celou republiku,ikdyž si umím představit i příjemnějšího společníka.
A co motor?
Je to 1.5 16v.Neshledávám na něm žádnou výtku,ochotně se vytáčí,s autem hýbe pěkně(jezdím většinou sám takže mi nedělá problém potrápit i silnější auta).Jezdím poměrně klidně,spotřebu mám dlouhodobou 7l,ale vím že když chci jet sportovně,vyloženě pilu tak si pápne,něco kolem 10l to bude sichr.Nicméně k motoru se musíte chovat jako ke slečně,hezky ho zahřát a rozproudit krev než po něm budete chtít nějakou tu sportovní taškařici.Pak se odvděčí a neměly by sním být problém,samozřejmostí je pravidelná výměna oleje na čož jsou Mazdy háklivé(a rozhodně používání kvalitního oleje se vyplatí ještě více),nezapomenout na rozvody,filtry...však to znáte,proč se rozepisovat,nenechat se rozhodit tím že si majda trochu toho oleje ucucne.Je to trochu nešvar,ale žádná tragédie,není se čeho obávat(Pokud samozřejmě mezi výměnami nemusíte dolívat 3 litry :-))) i takoví to jsou).Co se týče převodovky tak se také povedla,je přesná,rychlá a při jízdě nepřenáší vibrace.Co se týče motorů tak by pro úplně sportovní nadšence doporučil 1.8,které z auta udělají žihadlo.Ještě se dělaly 2.0 16v v 6-ti hrnku,které ale trpí tím že většina lidí sra.. na udržbu a ted ty motory jsou doslova vylágrované.Není problém pak za uvedení do správného stavu utratit dalších 30 tis. a to nebude zaručený výsledek.
Můj kousek nedávno dostal nový výfuk - zadní tlumič,řekl bych hodně sportovní,který autu dodal pěkný sytý zvuk a je hodně decentní,není uřvaný.Auto rozhodně sluší,co říkáte? v seriovém stavu je tam spíš takové brčko,které nevypadá nic moc.
Výbava:
lišila se kus od kusu a země,jak už to tak bývá.Konkrétně u mého kousku nechybí klimatizace(které ale nebyla standardem)stejně jako 4x. el. okna a 2x airback.Můj kousek je z roku 1998,tzn, že po faceliftu který se dělal v roce 1997.Liší si jiným tvarem palubovky,vyplněmi dveří,zvenčí se úpravy dočkaly tuším jen u mlhovek,které jsou čiré.V interiéru si taktéž není na co stěžovat,vše je na svém místě a je poměrně kvalitně udělané.Dokonce se některé plasty,např, na dveřích,se dočkaly potažení koženkou,takže dotyk je příjemný a měkký.Uvedl bych jen,že předfaceliftové verze mají pro někoho příjemnější vzhled a působí kvalitněji udělané,což je na diskuzi,a dnes už záleží spíše na péči konrétního majitele.
A co kufr?
Máme pane,máme.Dostačující,škoda té vysoké hrany ale mi je to jedno,nejsem nákupní maniak.Perlička - sklopíte zadní sedačky, a vlezou se dvě horská kola.Musíte sice sundat přední kolo ale vlezou.Perlička 2 - do samostaného kufru se dá poskládat(ikdyž rozebrané) celé horské kolo.To jsem nezkoušel,ale tomu člověkovi to věřím.Příjemná věc je že při konstrukci auta i někdo přemýšlel a je tam jedna taková vychytávka - sundáte zadní sedáky(nemyslím sklopit sedačky ale normálka sedáky)které jednoduše otočíte o 180° a vložíte do místa pro nohy,trošku posunute přední sedačky do předu a vzniká úžasné plocha, na které se normálně dá přespat,dva se vyspí do růžova.
K vnitřnímu prostoru dodám jen že 5 lidí převezu v pohodě a klidu, a že na zadních sedačkách je pro nohy více místa než v octávce,což je skoro všude.Místa je tam habakuk,i pro zážitky,o kterých se nepřísluší mluvit před 22 hod. :-))
EDIT :
pár maličkostí na které se mi teď vzpomnělo :
První je velice příjemná,pro majitele velký pomocník .Na autě nemám DO,což mi nějak nevadí ale určo to znáte když v noci nemůžete ani zaboha najít dírku pro klíč k otevření auta.V Majdě to vyřešili nádherně - prostě do klíčové dírky umístili žárovečku jak nastraně spolujezdce tak řidiče.A pak stačí jen zatáhnout za madlo dveří a vono se stane kouzlo - rozvístí to se a nemusíte mít strach že se netrefíte a pošrábete si lak.(Laguna by mohla vyprávět jak je za těch x let používání zrasovaná).
Další je elektrická vysouvací anténa.Pro někoho možná zbytečnost ale kdo nechce být otravován tak lze i vypnout.Velká výhoda je ta že se nemusíte bát že vám někdo anténu zlomí.Mechanismus je sice slabší konstrukce ale funguje na výbornou.Stačí párkrát promazat WDčkem a je to.V zimě bývá trošku problém,když anténa rozmrzne v garáži a pak při jízdě opětovně zmrzne.Nicméně je vybavena pojistkou a motorek se sám vypne aby se nespálil.To samo když na něco narazí při vysouvání.
No a do třetice jsem opomněl zmínit víko kufru.Klucí šikovní z 323F klubu(jehož jsem členem)přišli na to ,že při troše snahy se dají naše Mazdovské plynové vzpěry do kufru nahradit vzpěrami z Felicie combi,které jsem krapet silnější.Protože auto je vybaveno páčkou otevírání kufru z auta umístěnou u řidiče( pofl. feliny to měly taky) tak když všechno správně chodí tak stačí zatáhnout za páčku,kufr sám malinko nadskočí a vzpěry se pak chytnou a otevřou ho dokořán samy.Velice efektivní.Moja Majda má ovšem ještě původní takže žádně divaldo se nekoná. na co elektrickou pomoc,stačí silnější vzpěry :-))))

Silné stránky

je toho moře ale např. podovozek,motor, spolehlivost ,správný Mazdař ví

Slabé stránky

tak trochu podvozek,musíte si dávat bacha na ty díry na našich cestách a pak je to v pohodě

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

majda je spolehlivá,je to jedno z mála aut,které si doma opravíte sami,není nabušená elektrikou a je jednoduchá na údržbu,dokonce i diagnostiku si při troše zručnosti uděláte doma sami.a jak říkám velice spolehlivá.( i podle TUV je to jedno nejspolehlivější aut jaké si můžete koupit)bacha na korozi,ale je to kus od kusu,koukněte na můj - řekli by jste že jezdil 5 let v liberci a parkoval i přes zimu venku??trochu pozornosti zalouží hladina oleje na což jsou mazdy háklivé. tím že jezdíme na našich rozbitých cestách tak je občas třeba prohlídnout podvozek a zjistit jak jsou na tom stabilizátory

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

solidní jednání,nemám co bych dodal

 

Novinky v recenzi

16.7.2010 09:20

Fotky

jelikož mám něco nahrané na netu ve formě slideshow(což mi příjde lepší řešení než klikat na fotky tak zde postnu linky:
1.
http://img693.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=p1020739f.jpg
2.
http://img686.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=p6070187.jpg
Pro rejpaly - opravdu mi chybí levá přední mlhovka,bohužel čirá značky Valeo je silně nedostatková zboží.Pokud by však někdo vlastnil tuto věc tak se prosím ozvěte,na ceně se dohodneme určitě.:-)

13.7.2010 17:44

Fotky

došel mi čas,tak prosím strpení a večer je nahraju


Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

na to že má 12 let tak klobouk dolů,finančně vás nevysaje

praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10

:-)))

jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
8

velice dostupné,kdo hledá tak najde i levně

spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…